Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Vaimon sisko etsii älytelkkaria. Tekeekö noilla halvimmilla mitään vai onko älyominaisuudet olemassa vaan paperilla? Esim. LG 43UQ8000 43" 4K LED -televisio 299,00

Hintaluokka on käytännössä mitä halvempi sitä parempi.
Tämä ollut nyt pari päivää käytössä. Ihan menettelee ja toimii äly-tv ominaisuudet. Hinnasta vielä 10% pois, kun rekisteröityy. Eli ~180e kotiin toimitettuna.

Vaimon sisko etsii älytelkkaria. Tekeekö noilla halvimmilla mitään vai onko älyominaisuudet olemassa vaan paperilla? Esim. LG 43UQ8000 43" 4K LED -televisio 299,00

Hintaluokka on käytännössä mitä halvempi sitä parempi.

"The app store has a great selection of additional apps, so you're sure to find your favorite content."

Rtingsin arvostelussa LG UQ8000 saamat "Apps and Features" arvostelupisteet ovat samat kuin esim. LG C2 OLED tv:ssä.

Tämä ollut nyt pari päivää käytössä. Ihan menettelee ja toimii äly-tv ominaisuudet. Hinnasta vielä 10% pois, kun rekisteröityy. Eli ~180e kotiin toimitettuna.
Android TV ja sisäänrakennettu Chromecast aika lyömätön yhdistelmä.

Uusi televisio pitäisi hankkia. Alla ajatuksia:
- max 1300 €
- 55-65"
- Pelaamiseen tietokoneen kautta ja yleiseen Netflixin töllöttelyyn

Olen pohtinut LG:n C2 ja Samsungin s95b välillä. Pitäisikö ottaa jompikumpi noista vai joku muu?

Powerin liikkeessä kävin ihmettelemässä ja myyjä suositteli LG:tä.

Toinen kysymys koskee kalibrointia. Powerissa kaupitteli kalibrointia hintaan 169€, mutta lupasi ilmaisen kotiinkuljetuksen päälle. Onko järkevä ottaa päälle, kun kalibroinnin hinnaksi jää erotuksena 110€?

Mitenkäs jos ostaisi Telian kautta, niin saisi korottomalla maksuajalla. Onko takuuasiat yhtä helppoja kuin kodinkoneliikkeen kautta?

Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä olit/myyjä oli S95B:stä?

Eipä hänellä ollut mitään pahaa sanottavaa, tykkäsi itse enemmän LG:n käyttöliittymästä ja kaukosäätimestä. Jos piti kahdesta hyvästä valita, sanoi ottavansa LG:n.

Samsung näytti paremmalta, mutta kaikissa muissa telkkareissa pyöri jalkapallo ja Samsungissa oma mainospätkänsä, joten vertailu oli sinänsä "epäreilua".

Eipä hänellä ollut mitään pahaa sanottavaa, tykkäsi itse enemmän LG:n käyttöliittymästä ja kaukosäätimestä. Jos piti kahdesta hyvästä valita, sanoi ottavansa LG:n.

Samsung näytti paremmalta, mutta kaikissa muissa telkkareissa pyöri jalkapallo ja Samsungissa oma mainospätkänsä, joten vertailu oli sinänsä "epäreilua".
Itse ostin suosiolla Shield TV Pro:n niin ei tarvitse valita telkkaria käyttöjärjestelmän/kaukosäätimen perusteella vaan kuvanlaadun. :thumbsup:

Tästä sen verran etten puolla sen kummemmin mitään merkkiä tai niiden käyttöjärjestelmiä .Neljä suurta , Samsung,TCL ,LG ,PHILIPS . no sonykin.kaikki nuo olleet paitsi TCL n töllö .

Mutta minua vit.. aa samsungin piti mennä muuttamaan 2022 malleissa tuo Tizen koko kuvaruudun peittäväksi . Toinen mikä ketuttaa 2020 jälkeen tuo paremissa malleissa oleva metallinen laadukkaan oloinen One renomte kake muuttui muoviseksi ja suoraansanottuna leluksi" verrattuna metalliseen .joo kiva tietysti se aurinkopaneeli jos muistaa jättää kaken väärinpäin aurinkon-paisteeseen .

On ollut LG ,Samsung ,Philips . Kaikissa noissa käyttikset toimineet hyvin ja suht nopeasti . LG : n ilmaveivi" kake jakaa varmasti mielipiteitä, itseatäni kätevä kirjoittaessa esm hakua . Muuten ei sen kummempi tai parempi kuin muillakaan. merkeillä . Mutta itse käyttöjärjestelmistä niin androit kyllä ylivoimaisesti laajin Appien suhteen ja varmaan tuki päivityksillekkin varmaan pisin .. itsellä 2019 V . Sampan Qled 90R .

Makuuhuoneen 32" 720p TV pitäisi päivittää uuteen kun alkaa kismittää tuon gen1 chromecastin kanssa pelaaminen kun puhelin ei meinaa yhdistää ja silloinkin kun yhdistää niin jää 5cm mustat kehykset.

Tarvis löytyä Android TV, onko kukaan saanut brave selainta asennettua telkkariin? How to Use Brave on Android TV / Android TV Box Suomen hinnat alkaen valmistajien TV:t ei tuolta supported listalta löydy, mut mahtaiskohan onnistua silti?

Saako Android telkkariin NordVPN myös?

Onko 55" liian iso vajaa 2m päästä katsottavaksi?

Oletko harkinnut TCL C835 televisiota? Itsellä C825 ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaani, loistava TV kaikkineen.

Itse laitoin tuon C835 tilaukseen, nyt vain 1-2viikkoa odotellen

Makuuhuoneen 32" 720p TV pitäisi päivittää uuteen kun alkaa kismittää tuon gen1 chromecastin kanssa pelaaminen kun puhelin ei meinaa yhdistää ja silloinkin kun yhdistää niin jää 5cm mustat kehykset.

Tarvis löytyä Android TV, onko kukaan saanut brave selainta asennettua telkkariin? How to Use Brave on Android TV / Android TV Box Suomen hinnat alkaen valmistajien TV:t ei tuolta supported listalta löydy, mut mahtaiskohan onnistua silti?

Saako Android telkkariin NordVPN myös?

Onko 55" liian iso vajaa 2m päästä katsottavaksi?
Android TV:seen saa käytännössä ihan kaikki sovellukset, oli tukea tai ei, jos ei Googlen omasta sovelluskaupasta löydy niin lataa sovelluksen kolmannen osapuolen sovelluskaupasta, esim. Aptoide tai APKPure jne., tuollahan olikin selkeä ohje miten Braven saa toimimaan. Löytyy oma NordVPN appi.

55" on ihan passeli 2m etäisyydelle, 75" ja 2,7m itsellä.

Hakusessa olisi 65" telkkaria lähinnä tv, netflix ja ehkä vähän pelaamista sisältävään käyttöön.
Budjetti on 1000-1500 luokassa. Tulossa valoisaan huoneeseen, käytännössä ikkunan viereen, joten OLED ei välttämättä ole se optimaalisin minulle.
Nykyinen telkku on Sony 55XE9005 johon olen ollut hyvin tyytyväinen, vähän isompi vaan saisi jo olla.

Mietinnässä on olisi tällä hetkellä seuraavat mallit:

Tulisiko jotain muita malleja mieleen mitä tässä hintaluokassa kannattaisi katsoa? Sonyistä olen aina tykännyt ja sen perusteella mielenkiinto kohdistuu enemmän tuon X95J suuntaan.

Hakusessa olisi 65" telkkaria lähinnä tv, netflix ja ehkä vähän pelaamista sisältävään käyttöön.
Budjetti on 1000-1500 luokassa. Tulossa valoisaan huoneeseen, käytännössä ikkunan viereen, joten OLED ei välttämättä ole se optimaalisin minulle.
Nykyinen telkku on Sony 55XE9005 johon olen ollut hyvin tyytyväinen, vähän isompi vaan saisi jo olla.

Mietinnässä on olisi tällä hetkellä seuraavat mallit:

Tulisiko jotain muita malleja mieleen mitä tässä hintaluokassa kannattaisi katsoa? Sonyistä olen aina tykännyt ja sen perusteella mielenkiinto kohdistuu enemmän tuon X95J suuntaan.
Tuolla joensuun gigantissa olisi TCL n C935 asiakaspalautus kone .on 1080 kpl alueellisen Fald mini ledeineen parasta mitä löytyy . Sen sais calibroituna n 1500e itse juttelin myyjän kanssa . Myyjän mukaan asikas palauttanut koska halusi telkkarin missä ei sounbaaria ,niin kuin tässä on yhdysrakenteisena , on jo oma .

Uus paketissa sitten 1800e

Android TV:seen saa käytännössä ihan kaikki sovellukset, oli tukea tai ei, jos ei Googlen omasta sovelluskaupasta löydy niin lataa sovelluksen kolmannen osapuolen sovelluskaupasta, esim. Aptoide tai APKPure jne., tuollahan olikin selkeä ohje miten Braven saa toimimaan. Löytyy oma NordVPN appi.

55" on ihan passeli 2m etäisyydelle, 75" ja 2,7m itsellä.
Noniin helpottaa valintaa kummasti
Vielä kun osaisi päättää android 9/11 ja QLED/OLED välillä. 300€, 400€ vai 1000€ . 9 vuotta tosin tuolla pärjännyt hyvin niin eiköhän sitä ihan QLEDilläkin pärjäilisi.

Tuli tilattua LG 77" C1, toivottavasti tulisi paremmalla evo paneelilla. Harkinnassa oli myös yli 85" miniledit, mutta aloin pihiksi.

Noniin helpottaa valintaa kummasti
Vielä kun osaisi päättää android 9/11 ja QLED/OLED välillä. 300€, 400€ vai 1000€ . 9 vuotta tosin tuolla pärjännyt hyvin niin eiköhän sitä ihan QLEDilläkin pärjäilisi.
Hyppää mukaan oled kelkkaan, et kadu :)

Kysymys Sony XH95 asetuksista. Appletvstä kuvatilaksi valittu dolby vision. Muuten kuva mielestäni hyvä, mutta ärsyttävä juttu maikkarin mainoksia sisältävässä suoratoistossa.
Eli kun mainokset alkavat, tv pimenee hetkeksi kun vaihtaa ilmeisesti kuvamoodia, ja sama toistuu kun mainokset päättyvät ja itse ohjelma jatkuu.
Varmaankin jotain pielessä sonyn asetuksissa, pitääkö se olla esim jossain pelimoodissa vai mistä tämä johtuu?

Hyppää mukaan oled kelkkaan, et kadu :)

Kaikki eivät ole olleet tyytyväisiä OLED-televisioon.

LG OLED vs Samsung Neo QLED Mini LED TV Comparison.jpg

5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them.jpg

The Ultimate Small TV, Big Gaming Monitor - LG CX 48-Inch 4K OLED.jpg

Mitäs sanottavaa täst?

Mitäs sanottavaa täst?

Philips PUS8807 - edit: tiedot paneelityypistä tästä viestistä.
- 43" VA
- 50" VA
- 55" IPS
- 65" IPS
- 70" VA
- 75" ?
- 86" IPS

Linkin arvostelun mukaan PUS8807 IPS-paneelilla on hyvä televisio valoisaan huoneeseen. Tarkoittaa että jos katsot tv:tä hämärässä/pimeässä huoneessa, silloin tätä tv:tä (IPS-paneelilla) ei kannata ostaa.

Viimeksi muokattu:
Philips PUS8807
- 43" VA
- 50" VA
- 55" IPS
- 65" IPS
- 70" VA
- 75" ?
- 86" IPS

Linkin arvostelun mukaan PUS8807 IPS-paneelilla on hyvä televisio valoisaan huoneeseen. Tarkoittaa että jos katsot tv:tä hämärässä/pimeässä huoneessa, silloin tätä tv:tä (IPS-paneelilla) ei kannata ostaa.

Ok, ei siis tätä. Pääsääntöisesti hämärässä juurikin tulee katseltua

Jos TV:llä katselee pääsääntöisesti hämärretyssä tai jopa pimeässä tilassa multimediaa (elokuvat,sarjat,pelit) en kyllä ymmärrä alkuunkaan miten ihmeessä joku valitsee mitään muuta kuin QD-Oled/Oled ruudun. Pitkän LCD ruletin ja harrastelun jälkeen ostin omani 2018 ja yhä tänä päivänä se tuntuu kaikelta mitä TV:ltä haluan. Täydelliset mustat, vasteajat, 4K, Dolby Vision HDR jne. Ei ole tarvinnut vaihtamista miettiä ja tuskin edes tarvii niin kauan kun vaan toimii. Tuolloin hankintaa pitkitti ainoastaan se, että oli suhteellisen tuoretta tekniikkaa ja investointina arvokas, mutta tänä päivänä, kun yksi tonnilappunen alkaa pikkuhiljaa riittämään en oikein edes ymmärrä, miten markkinoita riittää millekkään muulle.

Suoraan sanottuna käy jopa hieman harmiksi niitä kuluttajia, jotka yhä pelkäävät niin kovasti tornareita kiinnipalamisista tai riittämättömästä kirkkaudesta, että ostavat sen verukkeella jonkun kenties jopa oledia arvokkaamman high end LCD:n; sillä jopa parhaimmat VA microled viritykset ovat niin kaukana. Toki jos olet tietoinen kaikista LCD:n ikävistä sudenkuopista, olet todella tiukalla budjetilla tai haluat jonkun todella suuren ruudun niin ehkä LCD voi olla perusteltu ratkaisu. Mutta valtaosassa tavanomaisimpia käyttötapauksia, yksinkertaisesti: älä.

Viimeksi muokattu:
Uusi televisio pitäisi hankkia. Alla ajatuksia:
- max 1300 €
- 55-65"
- Pelaamiseen tietokoneen kautta ja yleiseen Netflixin töllöttelyyn

Olen pohtinut LG:n C2 ja Samsungin s95b välillä. Pitäisikö ottaa jompikumpi noista vai joku muu?

Powerin liikkeessä kävin ihmettelemässä ja myyjä suositteli LG:tä.

Toinen kysymys koskee kalibrointia. Powerissa kaupitteli kalibrointia hintaan 169€, mutta lupasi ilmaisen kotiinkuljetuksen päälle. Onko järkevä ottaa päälle, kun kalibroinnin hinnaksi jää erotuksena 110€?

Mitenkäs jos ostaisi Telian kautta, niin saisi korottomalla maksuajalla. Onko takuuasiat yhtä helppoja kuin kodinkoneliikkeen kautta?

Ostin nyt eilen LG:n C2 55" ja nyt iski ostokrapula. Pitäisikö suoraan ostaa 65", mutta sitten jättää tuo OLED väliin, sillä menisi jo liian kalliiksi. Katseluetäisyys on 2,3 metriä. Olisiko tuossa max 1300 € hintaluokassa jotain 65" vaihtoehtoa? Esimerkiksi tuo TLC mistä yllä onkin puhetta? Auttakaa miestä mäessä : /

Ostin nyt eilen LG:n C2 55" ja nyt iski ostokrapula. Pitäisikö suoraan ostaa 65", mutta sitten jättää tuo OLED väliin, sillä menisi jo liian kalliiksi. Katseluetäisyys on 2,3 metriä. Olisiko tuossa max 1300 € hintaluokassa jotain 65" vaihtoehtoa? Esimerkiksi tuo TLC mistä yllä onkin puhetta? Auttakaa miestä mäessä : /
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kyllä tuota ainakin redditissä suositellaan, r/HTBuyingGuides - Home Theater 101: 2022 EUROPE Television Buying Guide

Upscaling ja motion interpolation ei oo samaa luokkaa mitä isommilla brändeillä, mutta itse ainaki tilasin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Kyllä tuota ainakin redditissä suositellaan, r/HTBuyingGuides - Home Theater 101: 2022 EUROPE Television Buying Guide

Upscaling ja motion interpolation algoritmit ei oo samaa luokkaa mitä isommilla brändeillä, mutta itse ainaki tilasin.

Isommilla brandeillä" TCL on klopaalisti toiseksi suurin telkkareiden valmistaja ,edellään vain samsung . Ja on jonkin aika sitten ostanut samsungin patentteja ja paneelitehtaita valmistaakseen noita QLEDEJA .

Mulla on just tuolla katseluetäisyydellä 55-tuumainen telkkari. Onhan se esim Rtingsin katseluetäisyysohjeistuksen mukaan just täydellinen koko tuolle etäisyydelle (ellei sitten mennä 40 katselukulman THX-suosituksiin, jossa taas tuolle etäisyydelle 75-tuumainen olis suositeltu kokoluokka) mutta ainakin itse kaipaisin hieman enemmän immersiota ja sellasta tiettyä wow-efektiä, minkä takia just 65-tuumaista katselen. Niinhän sitä sanotaan, ettei pitäis telkkaria päivittäessä koskaan samaa kokoa valita ja mielummin aina isompi koko kuin vähän parempi kuvanlaatu.

En itse aio enää yhtäkään LED-telkkaria ostaa, koska mielummin maksan vähän liikaa OLED:sta kuin kärsin DSE:stä ja bloomingista. Onhan se 1800 euroa äärimmäisen kova hinta telkkarista, kun nykyinen 55-tuumainen mallikin maksoi tarjouksessa 555eur. Tietenkin jos jaksat odottaa, niin muistaakseni LG 65C1 meni 1100-1400 euron hintoihin loppukeväästä, joten voimme varmaankin olettaa, että C2:n hinta tulee myös tippumaan radikaalisti seuraavan puolen vuoden aikana.

Viimeksi muokattu:
Jos TV:llä katselee pääsääntöisesti hämärretyssä tai jopa pimeässä tilassa multimediaa (elokuvat,sarjat,pelit) en kyllä ymmärrä alkuunkaan miten ihmeessä joku valitsee mitään muuta kuin QD-Oled/Oled ruudun. Pitkän LCD ruletin ja harrastelun jälkeen ostin omani 2018 ja yhä tänä päivänä se tuntuu kaikelta mitä TV:ltä haluan. Täydelliset mustat, vasteajat, 4K, Dolby Vision HDR jne. Ei ole tarvinnut vaihtamista miettiä ja tuskin edes tarvii niin kauan kun vaan toimii. Tuolloin hankintaa pitkitti ainoastaan se, että oli suhteellisen tuoretta tekniikkaa ja investointina arvokas, mutta tänä päivänä, kun yksi tonnilappunen alkaa pikkuhiljaa riittämään en oikein edes ymmärrä, miten markkinoita riittää millekkään muulle.

Suoraan sanottuna käy jopa hieman harmiksi niitä kuluttajia, jotka yhä pelkäävät niin kovasti tornareita kiinnipalamisista tai riittämättömästä kirkkaudesta, että ostavat sen verukkeella jonkun kenties jopa oledia arvokkaamman high end LCD:n; sillä jopa parhaimmat VA microled viritykset ovat niin kaukana. Toki jos olet tietoinen kaikista LCD:n ikävistä sudenkuopista, olet todella tiukalla budjetilla tai haluat jonkun todella suuren ruudun niin ehkä LCD voi olla perusteltu ratkaisu. Mutta valtaosassa tavanomaisimpia käyttötapauksia, yksinkertaisesti: älä.

Aivan täyttä paskapuhetta....

Miksi ei voi ymmärtää ettei toi oled sovi kaikille ja silläkin on todellakin ne omat suden kuoppansa.

Mut hyvä että olet ollut tyytyväinen ostokseesi ;)

Niin mäkin sokeana muiden suosituksista vaihdoin cx sään muutamii vuosii sitten ja petyin karvaasti. Ei ole olemassa vain yhtä totuutta.

OLED:t ei kuitenkaan vieläkään vissiin sovi tietokonekäyttöön palamisen takia?

Aika monihan noita telkkareita on kumminkin monitoreina käyttänyt 48" / 42", ja valtaosa kommenteista mitä itse nähnyt on ollut positiivista kertomaa. Väliaikainen kuvajäännös ja staattisilla sisällöillä himmentyvä ruutu on ainakin tosiasia, todellinen kiinnipalaminen harvinaisempaa. Nyt markkinoille on myös tulleet jo ensimmäiset oled tietokonemonitorit, viimeistään näissä täytyy olla jo speksissä suojauskeinot sillä tasolla, että kestävät staattistakin sisältöä yhä paremmin.

Toisaalta, kyllä edelleen painotan sitä, että OLED on aivan jumalainen multimedia-ruutu. Leffat, pelit, musiikki. Mikäli käyttökohde/use-case on pyöritellä pääasiassa verkkoselainta, exceliä ja discordia ruudulla päivästä toiseen kannattaa silti ehkä miettiä vielä onko se OLED todella käyttökokemusta oikein millään tavalla puoltava laite. Ehkä silloin voi olla parempi ottaa vaikkapa se IPS.

OLED:t ei kuitenkaan vieläkään vissiin sovi tietokonekäyttöön palamisen takia?
Kyllä ne siniset oledit pystyy tuottamaan jotain 10k tuntia valoa tietyllä tasolla, ja burn in algoritmit tasapainottavat eri pikselien sähkön kulutuksen samaksi pixel refresh toiminnolla. Eiköhän ne pari kolme vuotta kestä normi käyttöä.

Aivan täyttä paskapuhetta....

Miksi ei voi ymmärtää ettei toi oled sovi kaikille ja silläkin on todellakin ne omat suden kuoppansa.

Mut hyvä että olet ollut tyytyväinen ostokseesi ;)

Niin mäkin sokeana muiden suosituksista vaihdoin cx sään muutamii vuosii sitten ja petyin karvaasti. Ei ole olemassa vain yhtä totuutta.

Kaikella kunnioituksella, viestini alkoi näin. "Jos TV:llä katselee pääsääntöisesti hämärretyssä tai jopa pimeässä tilassa multimediaa (elokuvat,sarjat,pelit) en kyllä ymmärrä alkuunkaan miten ihmeessä joku valitsee mitään muuta kuin QD-Oled/Oled ruudun".

Voitko kertoa minulle mikä on kuvailtuihin (eli varmasti tv:lle yleisin käyttötapaus) olosuhteisiin niin paljon parempi vaihtoehto vieläpä loppudisclaimerin huomioiden, että viestini sisältö on aivan täyttä paskapuhetta?

Ts. Argumentoi - älä ainoastaan dumppaa toisen sanomaa tylysti paskaksi, siinä teet ainoastaan itsestäsi hölmön. En siis ole tässä suosittelemassa oledia aina ja kaikkeen. En suosittelisi sitä todella kirkkaaseen tilaan. En suosittelisi sitä excel monitoriksi tai muuhun vahvasti staattiseen käyttöön. Jne.

Viimeksi muokattu:

Miten olisi Philips 65OLED856 ? Viime vuoden malli Powerilla 1399e.

Kuvanlaadullisesti ei oikein voi pettyä, kunhan vain vaihtaa Filmmaker kuvatilan käyttöön (ei vaadi calibrointia). Pelaamiseen taitaa tosin löytyä parempia ruutuja, jos se on tärkeää. Panasonicit ovat parhaita elokuvien, sarjojen ja TV-kuvan katsomiseen.

Viestini alkoi näin. "Jos TV:llä katselee pääsääntöisesti hämärretyssä tai jopa pimeässä tilassa multimediaa (elokuvat,sarjat,pelit) en kyllä ymmärrä alkuunkaan miten ihmeessä joku valitsee mitään muuta kuin QD-Oled/Oled ruudun".

Voitko kertoa minulle mikä on näihin olosuhteisiin niin paljon parempi vaihtoehto vieläpä loppudisclaimerin huomioiden, että viestini sisältö on aivan täyttä paskapuhetta. Ts. Argumentoi - älä ainoastaan dumppaa toisen sanomaa tylysti paskaksi, siinä teet ainoastaan itsestäsi hölmön.
Ok.... Oli liian kärkäs aloitus, pahoittelut siitä, mutta;

En väitä että joku olisi täysin parempi pimeään tilaan koska juuri siinä oled loistaa. Mutta kyllä noi paremman pään mini ledit/qledit/faldit pääsee jo niin lähelle mustan tasossa etenkin koska monet oledit kärsii pahasta black crushista ilman kalibrointia. Niin et voi perustella että kaikki nämä muut ovat täysin kädettömiä pimeään tilaan!

Mä en vedä mitään omia mutu tuntuma kommentteja, vaan mulla oli yht. 3 kpl oledejakin kääntymässä kun etsin sitä omaa yksi sarvistani.... Noh kokeilkaa itse ihan rauhassa kotonanne sitä oledia niin itse sen sitte tiedätte sopiiko teille....

Itse se oli no go, pahan vertical bandingin, black crushin, ja pari kertaa poltti haamukuvat näyttöön ( lähti onneksi putsaussyklillä veke mut ei hirveästi antan luottoa).

Huoltovalikosta oli poistettuna asbl koska ei sitä ilman sitä voinut edes kuvitella katsovansa, oli muuten sellaista pumppausta kuva.

Tuliko perusteluja tarpeeksi vai teinkö itsestäni vielä hölmömmän???

Jokainen tehköön oman päätöksensä mutta ei ole olemassa vain yhtä ainoaa totuutta....oled ei käy kaikille.

Viimeksi muokattu:
Jatketaas tätä vielä. Varmaan stressaavin aihe koko vuotena...

Olisiko tämä TCL 65C835 65" 4K QLED Google TV – Verkkokauppa.com nyt hyvä valinta? Menisi ihan peruskäyttöön ja PC-pelaamiseen. Tämä olisi ns. ensimmäinen hyvä telkkari itselleni ja ei mitään vertailukohtaa oikein mihinkään. Huoneessa on paljon ikkunoita, mutta asumme Suomessa yms.

Ottaisitteko siis mieluummin tämän TCL 65" kuin 55" C2?

Olisiko tämä TCL 65C835 65" 4K QLED Google TV – Verkkokauppa.com nyt hyvä valinta? Menisi ihan peruskäyttöön ja PC-pelaamiseen. Tämä olisi ns. ensimmäinen hyvä telkkari itselleni ja ei mitään vertailukohtaa oikein mihinkään. Huoneessa on paljon ikkunoita, mutta asumme Suomessa yms.

"C835 shortcomings are mediocre screen uniformity. upscaling and motion interpolation are also not as refined as those found on A brands. despite these flaws, 65" c835 represents outstanding value for money"

Paljo budjetti?

"C835 shortcomings are mediocre screen uniformity. upscaling and motion interpolation are also not as refined as those found on A brands. despite these flaws, 65" c835 represents outstanding value for money"

Paljo budjetti?

Noin 1300 plus miinus.

Noin 1300 plus miinus.

tuosta tosin löytyy hyvin vähän mitää arvosteluja

tuolt voit lukee muiden mielipiteitä

Itse siis tilasin tämän, en siis mikään tv-expertti ole, mutta näytti itelle tuohon hintaluokkaan parhaimmalta vaihtoehdolta.

Eikä OLED itselle ole kovin hyvä vaihtoehto.

Sony XR-75X93J tarttui kaupasta mukaan. Outletista asiakaspalautettu, avaamaton paketti semmoseen hintaan että lopetin miettimisen siinä.
Toistaiseksi olen tykännyt.

Vajaa 1200e. Ilmeisesti joskus parhaimmillaan on myyty 1300, nyt 1600. Oma budjetti oli max 1500, joten esim priimoihin Samppoihin ei saumaa. Tää siis sopi hyvin.

Tuli hommattua 43 tuumanen Samsungin Q68B saunamökin telkkariksi, vaikka ei ole oledin tasoa niin alle 500€ televisioksi on ihan kelvollinen kuva.

Siihen liittyen onko joku kokeillut tuota puhelimen avulla tehtävää kalibraatiota? Vaikuttaako se miten paljon? Sen voi näköjään tehdä apple TV:ssä tai sitten televisiosta suoraan.

Kaikki eivät ole olleet tyytyväisiä OLED-televisioon.

LG OLED vs Samsung Neo QLED Mini LED TV Comparison.jpg

5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them.jpg

The Ultimate Small TV, Big Gaming Monitor - LG CX 48-Inch 4K OLED.jpg

hohhoijjaa, en ole itse vielä joutunut OLED tv:n (itsellä käytössä LG C9) kanssa sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi ruutu ollut liian himmeä ja olisi toivonut parempaa värintoistoa tummissa/kirkkaissa kohtauksissa.
En myöskään ole joutunut pitämään oled valoa maksimilla, jotta saisin riittävää kirkkautta kuvasta, tai saati harmitellut paneelin "himmeyttä".

Jos TV:tä mainostetaan ja hehkutetaan huippukirkkaalla paneelilla enemmän kuin itse kuvanlaatua ja toistoa, tulisi miettiä vielä uudelleen mitä sitä ollaankaan ostamassa.

Tuo työpöytäkäytössä tapahtuva himmennys voi service valikosta nollata, siitä nyt moneen kertaan foorumeilla kerrottu ja puhuttu. Toki siihen erillisen kapulan tarvitsee hommata. Jos ostopäätös kaatuu tuohon "ongelmaan/säätämiseen", et todennäköisesti sitten oikeasti halua laatua. :)

Vaikkakin olisihan ne näppärää, että moinenkin asetus voisi olla valikossa valmiina.

Porukat tilas näköjään 55" OLED707:an eilen.

Tiedän jo miten tässä käy, joten mikä on androidtv käyttikselle paras valokuvien ja mp4 videoiden toisto-ohjelma? Paikallisesti usb-tikulta. Helppo käyttöliittymä on pakollinen.

Tuo työpöytäkäytössä tapahtuva himmennys voi service valikosta nollata, siitä nyt moneen kertaan foorumeilla kerrottu ja puhuttu.

Kohdassa 1:50 - "Voiding your warranty if the tv manufacturer bothers to check the service law."

hohhoijjaa, en ole itse vielä joutunut OLED tv:n (itsellä käytössä LG C9) kanssa sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi ruutu ollut liian himmeä ja olisi toivonut parempaa värintoistoa tummissa/kirkkaissa kohtauksissa.
En myöskään ole joutunut pitämään oled valoa maksimilla, jotta saisin riittävää kirkkautta kuvasta, tai saati harmitellut paneelin "himmeyttä".

Jos TV:tä mainostetaan ja hehkutetaan huippukirkkaalla paneelilla enemmän kuin itse kuvanlaatua ja toistoa, tulisi miettiä vielä uudelleen mitä sitä ollaankaan ostamassa.
Se että olet sen noin kokenut ei poista oledien ongelmaa, että se on himmeä silloin kun kirkkautta tarvitsisi ja kirkkaimmillaan silloin kun sitä kirkkautta ei erityisesti tarvitse.. avaruus jne pistemmäiset kohdat ei erityisesti tarvitse 1000nit kohtia, jo joku 500-600nit alkaa näyttää hyvältä kun ympärillä on pelkkää mustaa. Päivänvalo kohtaus taas melkein vaatii että se aurinko on 1000-1500 nittiä ja ympäristö muutenkin on kirkas että kuva näyttää siltä miltä pitää. Itselläni on hämärä katselu ympäristö ja en vaan voinut siirtyä LG C1 olediin mitä viime keväänä n. kuukauden katselin vierekkäin nykyisen sonyn kanssa.
Toki ns. keskiverto (ei pimeä tai kirkas) kuvassa oledi oli ihan yhtä hyvä tai parempi kuin sonyssa mutta tumman scenen edut vs kirkkaan scenen haitat kallistui kuitenkin siihen että menetys tuntui suuremmalta kuin edut.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 186
Jäsenet
78 774
Uusin jäsen
abassimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom