Seitsemän vuoden odotus päättyi. Vedin ostohousut jalkaan.
Ensi viikolla kotiin tulee LG 65G2.
Ensi viikolla kotiin tulee LG 65G2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon hintaan löytyy vain muutama OLED kivijalkaliikkeistä, esim. LG C1 tai B1 jos sattuu olemaan lähellä?Yritin katsella muutaman sivun tätä ketjua läpi, mutta kysyn silti. Vaatimuksena 65", käyttö pääosin ps5, televisio ja elokuvat aika tasaisella jaolla. Pari vuotta oli käytössä LG:n CX oled, joka kyllä kaikinpuolin oli mieluisa kuvan osalta mutta ei enää muuton jälkeen itsellä käytössä. Mikähän lie mahtaa olla nykymalleista järkevä vastine? Aikoinaan tuosta maksoi tarjouksessa kai 1400 niin mieluusti en ainakaan enempää haluaisi maksaa.
Ei välttämättä tarvitse olla LG eikä edes välttämättä OLED mikäli hinta on kohdallaan ja on laadultaan vähintään tuon CX:n veroinen.
Mielipiteitä tästä telkkarista? Ominaisuudet, liitännät ja hinta vaikuttaa kohtaavan melko hyvinTCL 65" C835 4K MiniLED älytelevisio (2022) - Gigantti verkkokauppa
65" TCL C835 4K MiniLED -älytelevisio tarjoaa ällistyttävän kuvan- ja äänenlaadun. Se saa tehonsa AiPQ Engine -prosessorista ja uusimmista ääni- ja videotehosteista, joiden avulla se tuo elokuvateatterikokemuksen kotiisi.www.gigantti.fi
Luultavasti kuitenkin laitan vielä ostohousut takaisin kaappiin jäähtymään.. tuo Samsung S95B on kuitenkin se telkkari jonka oikeasti haluaisin vaan ei budu vielä taivu
Eilen saapui Samsung QE55S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 299,00
Tänään virittelin TV:n ja 3h about kerkesi olla päällä ja nyt boottiloopissa. Palautusnouto tilattu ja uusia ostohousuja sovittelemaan.
Vaihtaisko LG kelkkaan, kun tulleet loppuviikosta tarjoukseen.
Mites sonyn qd-oled?LG/Sony WOLED voi olla varmempi veto, koska onhan ton mallin laaduntarkkailussa koettu ongelmia.
Tuolla ei tarttis tyytyä kakkoslaatuun.Mites sonyn qd-oled?
Mites sonyn qd-oled?
Jos liikenee 3-4 saturaista 1000e päälle kannattaa 65" koossa kytätä tuota TCL. C 935 mallia BF tarjouksista ,tosin tuota aika heikosti saatavana.Paljon parempi alueellinen fald kuin C835 mallissa jossa oliko n 300 lediä ja C935 mallissa 1080 kpl ledejä .Itselläni on käytännössä tismalleen samanlainen tilanne kuin sulla ja olisin ainakin alustavasti päätymässä juurikin TCL C835.
Luin Tekniikan maailman artikkelin, jossa tv sai ihan hyvän arvion testiryhmältä (8,4 yleisarvosana / hintaluokka 1800€), äänentoiston ollessa erityisesti suitsutuksen kohteena. Kysymys lähinnä kuuluukin onko tuohon rahaan ja kokoluokaan parempia vaihtoehtoja? Mielestäni ainakaan tällä hetkellä ei.
Vanhemmille uutta 75" televisiota, max tonnin budjetilla ainoa vaatimus että VA-paneelilla, onko noissa Samsungin perusmalleissa kaikissa VA-paneeli vai onko taas kikkailua että osassa IPS paneeli.
LG/Sony WOLED voi olla varmempi veto, koska onhan ton mallin laaduntarkkailussa koettu ongelmia.
Tuskin burn in on ongelma kunhan et tarkoituksella seisota still-kuvaa ruudulla ja ambilight on todella hyvä ominaisuus jos siitä tykkää, kaikki ei välitä mutta väitän että suurin osa pitää. Käyttiksestä myös iso plussa, markkinoiden paras.Olen alkanut miettimään vanhan sonyn 46" tilalle uutta töllötintä. Isompi hakusessa ja budjetti max 1500€. Oledissä kiinnostais kuvanlaatu mutta burn in vähän pelottaa.. Silti olen katsellut: Philips 65OLED707 65" 4K OLED -televisio 1 499,00
Mitä mieltä raati on tuosta philipsistä? Itse arvostan tuota ambilight ominaisuutta, tekeekö sillä käytännössä sit mitään on asia erikseen.
Ostaako vaiko eiköosta
Makkariin kakkostelkkaria. Kannattaako tuosta QLEDistä maksaa hieman ekstraa vai olisiko tuo Verkkiksen tarjous parempi? Hintaeroa kuitenkin se 150e. Molemmat saanee yhtä kätevästi(?) seinälle, joskin tuo Q68 taitaa olla ohuempi eli siten hieman siromman näköinen.
Samsung 50" Q68B 4K QLED älytelevisio (2022) - Gigantti verkkokauppa
Samsung UE50BU8072 50" 4K LED-televisio 399,00
Toki muitakin merkkejä voi harkita. LG:llä taitaa olla lähinnä IPS-paneelia, joka ei arvosteluiden perusteella kuulosta hyvältä makkariin.
Tämä on vain arvaus, mutta katsovat sitä siellä?Antakaa anteeksi pieni offari.
Miksi teillä on televisio makkarissa?
Antakaa anteeksi pieni offari.
Miksi ei olisi televisiota makkarissa? Meillä on ainakin kahdessa makkarissa tv:t, sekä olohuoneessa ja omassa man cavessa.Antakaa anteeksi pieni offari.
Saunaan ja paskahuusiin kannattaa myös laittaa vähintään 65" tv.Miksi ei olisi televisiota makkarissa? Meillä on ainakin kahdessa makkarissa tv:t, sekä olohuoneessa ja omassa man cavessa.
Tämä on vain arvaus, mutta katsovat sitä siellä?
Meillä on kans kolmessa makkarissa töllöt koska voin ne sinne laittaa. Hyvinvoivana ja hyvätuloisena voi varustella uudehkon omakotitalonsa just niinkuin huvittaa.
No hätä. Kyllä minäkin hyvinvoivana ja hyvätuloisena voin laittaa television vaikka eteiseen.
Kysyn, että miksi? Kertokaa mitä teette kolmessa makkarissa televisioilla?
Tämä on vain arvaus, mutta katsovat sitä siellä?
Mikä olisi riittävän pitkä kesto?Tähän tuskin on kenelläkään varmaa vastausta, mutta ovatkohan nykyiset televisiot yhtä kestäviä kuin vanhan televisiot, jos siis puhutaan "premium" malleista.
Nimimerkillä wanha Sony KDL-55W905A on nyt ollut käytössä +8 vuotta ja toimii edelleen moitteetta, poislukien auttamatta vanhentuneet älyominaisuudet.
Joku 75"+ FALD tai 77" Oled televisio kutkuttelee mieltä, mutta hieman arveluttaa panostaa yli 2k€ tuollaiseen töllöön jos paneelit tai virtalähteen eivät kestäkään aikaa.
Mikä olisi riittävän pitkä kesto?
Itellä LG:n OLED nyt vähän reilu 5 vuotta ja hyvin pelittää älyominaisuudetkin vielä
Minäkin haluan pitkäikäisen tv:n sitten jos nykyiseen tulee vikaa tai kuva menisi huonoksi. Vuosien myötä voi tulla ehkä jotain uutta tarpeellista tekniikkaakin, jonka takia voisi haluta päivittää. Nyt on tullut 4K, mutta sitä ei saa ainakaan ilmaisista tv-lähetyksistä eli vielä FullHD-virittimet ja -tarkkuus riittävät tv:n katselussa.Olisin itse äärimmäisen tyytyväinen, jos OLED kestäis käytössä sen 7-8 vuotta. Olisin äärimmäisen vittuuntunut, jos OLED kestäiskin käytössä vain 4-5 vuotta.
2016 ostin LG 55EG910V 55" SMART OLED-TV, toimii edelleen, mutta meni lastenhuoneeseen, kun apeista alkoi tuet loppumaan WebOS 2.0 käyttikselle. Eli n 5v kesti. Toki helposti oli kierrettävissä, kun oli xbox hoitamassa appeja.
En ajanut testejä, mutta mitään burn-in tai muita ongelmia ei omaan silmään ollut ilmestynyt. Normikäyttöä eli käytännössä joka ilta telkku päällä ja pelaamistakin, mutta se vähemmistössä katseluun.Ootko katsonut, miltä vaikuttaa esim burn-inin tai paneelin himmenemisen suhteen?
Nyt kun euroopassakin näyttäisi olevan QN90B VA-paneelilla, niin eroa enempi kuin viimevuonna ja Rtingsin arvostelu parempi verrokki: Samsung QN90B QLED vs Samsung QN85B QLED Side-by-Side TV ComparisonTervehdys taas kirjoitin tänne jo aiemmin s.618 . Ehdotuksia sain seuraavan tv ostosta. Nyt löysin tällaisen power.
mitä tässä siis eroa tuohon ehdottamaanne sampan verkkokaupan QN90B 75” — SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV QE75QN85BATXXC - Power.fi . ? Auttakaa miestä mäessä. Ostan siis tv n tälläviikolla.
hinnan ero,näillä kuitenkin 500 eur, lisäksi saan tuosta power hinnasta vielä 10% lisäalen
Nyt kun euroopassakin näyttäisi olevan QN90B VA-paneelilla, niin eroa enempi kuin viimevuonna ja Rtingsin arvostelu parempi verrokki: Samsung QN90B QLED vs Samsung QN85B QLED Side-by-Side TV Comparison
Tuolta ainakin black uniformity, kirkkaus ja HDR hyviä verrokkeja.
QN90B vs. QN85B muina eroina:
Anti Reflection -pinnoite
4600 PQI vs. 4300 PQI
Quantum HDR 2000 vs. 1500
Professional calibration (mikälie tietyillä Samsungin puhelimilla suoritettava)
OTS+ vs. OTS
4.2.2 vs. 2.2.2 äänikanavaa
Siinä _saattaa_ olla VA-paneeli, jolloin kontrasti olisi huomattavasti parempi. Samsung ei tietenkään itse mitenkään mainosta, että milloin käyttää IPS ja milloin VA, vaan pitää yrittää tehdä itse salapoliisityötä.ELI tuossa 85B ei ole VA paneelia ? Ymmärsinkö oikein
OK: mä olen niin huono tekemään näissä,asioissa salapoliisin työtä. Pitäisikö myyjän tietää tuo, jos kysyn Powerista. Mikäli on VA paneeli, niin kysymys kuuluu maksaisitko itse sen 680 eur enemmän tuosta 90B. Oma tv katselu tosiaan ollut vuosia sampan Q70 R koossa 65 ja siihen olen ollut varsin tyytyväinenSiinä _saattaa_ olla VA-paneeli, jolloin kontrasti olisi huomattavasti parempi. Samsung ei tietenkään itse mitenkään mainosta, että milloin käyttää IPS ja milloin VA, vaan pitää yrittää tehdä itse salapoliisityötä.
Olettaisin että kuten viime vuoden malleissakin, QN85B on IPS paitsi 85" malli, joka VA koska noin suurta IPS-paneelia ei Samsung valmista. Ottaisin itse QN90B:n.OK: mä olen niin huono tekemään näissä,asioissa salapoliisin työtä. Pitäisikö myyjän tietää tuo, jos kysyn Powerista. Mikäli on VA paneeli, niin kysymys kuuluu maksaisitko itse sen 680 eur enemmän tuosta 90B. Oma tv katselu tosiaan ollut vuosia sampan Q70 R koossa 65 ja siihen olen ollut varsin tyytyväinen
Ok kiitosOlettaisin että kuten viime vuoden malleissakin, QN85B on IPS paitsi 85" malli, joka VA koska noin suurta IPS-paneelia ei Samsung valmista. Ottaisin itse QN90B:n.
Saako tuon -10% myös näistä black week tuotteista? Yleensä niissä lukee että ei voi yhdistää jo olemassa oleviin tarjouksiin.Tervehdys taas. kirjoitin tänne jo aiemmin s.618 . Ehdotuksia sain seuraavan tv ostosta.
mitä tässä siis eroa tuohon ehdottamaanne verkkokaupan Samsung QE75QN90B 75" 4K Neo QLED -televisio 2 299,00 — SAMSUNG 75" 4K NEO QLED TV QE75QN85BATXXC - Power.fi . ? Auttakaa miestä mäessä. Ostan siis tv n tälläviikolla.
hinnan ero,näillä kuitenkin 500 eur, lisäksi saan tuosta power hinnasta vielä 10% lisäalen.
onko siis järkeä maksaa 680 eur enemmän tuosta 90B vs 85B ja jos on niin pikku perustelu olis kiva.
Saako tuon -10% myös näistä black week tuotteista? Yleensä niissä lukee että ei voi yhdistää jo olemassa oleviin tarjouksiin.