Itsellä oli 65” sellaisen 2,2m päässä (CX), nopeatempoista urheilua jos halui katsoa, niin piti kyllä nojata taakse sohvalla, että etäisyys oli oikeasti sen 2,2m (se oli selkänojan takaosaan teeveestä), leffoihin ei mitään ongelmaa. Toki en kyllä olisi leffoihinkaan paljoa tuota isompaa ottanut.
Selvä juttu. Hyvä kuulla myös toisenlaista näkökulmaa, kun harvoin missään asiassa on vain yksi totuus, varsinkaan näin subjektiivisessa asiassa. Esim. jääkiekossa ei tosiaan päätä kannata oikein käännellä pelin mukana. Mulla ei ole yli 42'' telkkaria koskaan ollut, joten en osaa oikein suhteuttaa käytännössä noiden tuomaa katselukokemusta. Enkä ole niitä ihmisiä, jotka ostaa mitä ostaa ja katsoo myöhemmin miltä se näyttää

Tuo 1,6m ja 75” kuulostaa aika massiiviselta,TV Size to Distance Calculator and Science
Tuolla on aika hyvin avattu noita suositusetäisyyksiä, mitkä on useimmille ihmisille ne parhaat. Eli että montako astetta näkökentästä peittää jne. Alemmaksi kun rullaa, niin löytyy suositukset leffakäyttöön ja sitten ”sekakäyttöön”.
Joo tuossa voi olla katselukulma jo varmaan koetuksella esim. nopeaa jääkiekkoa katsoessa, mutta yleisesti tämä on osittain tottumiskysymys ja ns. makuasia, ja siks nuo laskurit on vain suuntaa-antavia. Tuolla RTINGS-laskurilla esim. 32'' telkkaria suositellaan katsottavaksi selvästi kauempaa kuin itse olen aiemmin katsonut.