Käytin tätä:
Viewing Distance Calculator (scrollaamalla alaspäin löytyy laskuri) ja laskin tuota katselukulmaa, eli paljonko se kulma on silmistä TV:n reunoihin mitattuna. Nykyisellään katson 27'' monitoria ja katselukulma on noin 46 astetta, ja jos laittaisin television 185cm päähän, niin saman katselukulman saamiseksi tarvisin noin 70 tuuman telkkarin.
Toisaalta kohteet ruudussa kasvaa aika dramaattisesti, joten voi olla että urheilussa ja TV-sarjoissakin pienempi katselukulma on parempi kuin PC-monitorilla on tottunut. Ja taas toisaalta, kauemmas voi telkkarin laittaa tarvittaessa, jolloin 75'' antaisi enemmän joustovaraa sekä testaamisen mahdollisuutta.
Edit: Tämä olisi helppo päätös, jos rahaa olisi rajattomasti, mutta tuossa tonnin pinnassa maksimissaan pyörin, mielellään selvästi alle. Siitä olen varma, että pärjäisin keskinkertaisella kuten Samsung Q60a -televisiollakin (70'' 899€ ja 75'' 999€), jossa olisi RTINGS perusteella:
Samsung Q60/Q60A QLED Review (QN32Q60AAFXZA, QN43Q60AAFXZA, QN50Q60AAFXZA, QN55Q60AAFXZA, QN60Q60AAFXZA, QN65Q60AAFXZA, QN70Q60AAFXZA, QN75Q60AAFXZA, QN85Q60AAFXZA) ihan riittävä kirkkaus, väritoisto sekä kontrasti. Eikä vasteajatkaan varmaan pahaa oloa tuottaisi. Olen niin huonoilla televisioilla ja näytöilläkin tullut toimeen, että tuo olisi upgrade mulle kaikessa muussa paitsi pikselien vasteajoissa.