Ostin reilu kk sitten 55q70t. TV:n hankinta tuli "hieman" yllättäen eteen, kun vanha Philips hajosi. Se on kyllä pakko sanoa, että tv:n hankkiminen on aivan syvältä. Kahlata nyt kiireessä tarjouksessa olevia malleja läpi ja pohtia onko tässä nyt sitten kaikki se, mitä taloudessa tarvitaan, vai pitäisikö laittaa se kuuluisa "pari sataa lisää". Lueskella arvosteluja ja mielipiteitä forumeilta(kiitos tosin niistä) ja ottaa selvää missä nyt oikeastaan edes mennään. Kovin ärsyttävää.
Kriteerit olivat: Riittävän kirkas valoisaan olohuoneeseen. Ei jatkuvasti jumittaisi. Sisältäisi tarpeeksi liitäntöjä siltä varalta, että jälkikasvu parin vuoden sisään innostuukin pelaamisesta. Seisoisi yhden jalan varassa, ettei tarvitse kalusteita ostella. Olisi elokuvia katsottaessa edes siedettävä kuvanlaadultaan ja maksaisi n. 600€. Vähän meni budjetin yli, mutta ei sillä hetkellä oikein muuta järkevää ollut tarjouksessa ja kiire oli saada muumilaakso pyörimään. Olen kk:n jälkeen erittäin tyytyväinen. Kirkkaus riittää valoisaan tilaan hyvin. Käytettävyys on aivan loistava. Kaikki toimii nopeasti, eikä tarvitse odotella tai tuuletella virtajohtoja (Tosin olen tottunut odottamaan Philipsin virtaosaston 2. luokan kirjelähetystä näyttöosastolle, joten olen kenties keskivertoa vähempään tyytyväinen). Kaukosäädin on vähän blaah. Valovuotoja tai dse:tä ei ole. "Paneelilotossa" taisi pamahtaa jackpot. MUTTA: Jos tämä malli kiinnostaa, niin kannattaa oikeasti huomioida nuo parjatut katselukulmat. Ne on huonot. Ei häiritse niinkään arkisessa tv:n katselussa, mutta esim. elokuvia katseltaessa tuon huomaa, ellet ole aivan tv:n keskellä. No ostaisinko tämän mallin uudestaan kuukauden käytön jälkeen? Ehdottomasti ostaisin. Jos katselisin tv:tä enemmän sivuilta tms., niin miettisin kahdesti. Tosin yksi asia ärsyttää. Suorastaan kiukuttaa. Tämä on nyt niin digiä taas, että ei ole voitu laittaa 3.5 mm liitäntää ollenkaan. Siis miksi ei? Pidin aivan itsestään selvänä, että tuo löytyy kaikista. Milläs nyt saa kahdet kuulokkeet toimimaan samaan aikaan?
*Päätöksenteon tueksi: Arvosteluja kannattanee etsiä rtings sivuilta. Ymmärtääkseni ihan hyvä sivusto. Tuossa on testailtu useammalla videolla lg:n nano86 vs q60t. Q60t lienee perusominaisuuksiltaan hyvin lähellä q70t. Pelikäytössä erot korostunevat hieman.
nano86 vs q60t