Kuvainformaatio on siitä hassu juttu, että aivot kompensoivat virheitä eikä pieniä virheitä huomaa, ellei erikseen halua niitä etsiä. Jos etsitte täysin virheetöntä paneelia, etsitte oikeasti yksisarvista. Ja silti ette voi olla varmoja, onko vika paneelissa, softassa vai lähdemateriaalissa. Onnea vaan. Mä tiedän, että mun paneelin nurkissa on valovuotoa, mutta se ei vaivaa mua, koska se ei näy normaalissa katselussa. Olen siis friikkien silmissä tuota massaa, kun katson ohjelmaa enkä paneelia. Jos multa kysytään, paska softa aiheuttaa paljon enemmän harmaita hiuksia kuin joku pieni virhe itse paneelissa. Telkkarin pitää toimia kuin junan vessa. Ei sitä buuttailla edes kuukausittain. Eli kiitos vain LG, kun mulla on kaksi yksisarvista kotona. Yhtään IVO-resettiä joutunut vielä antamaan.
Ja sen pitäisi olla itsestään selvää, että valmistajia kiinnostaa enemmän myynti kuin yksisarvisen valmistaminen. Jos virheettömän paneelin tekeminen olisi halpaa ja helppoa, hyllyt olisivat niitä täynnä. Ja jos noilla testivideoilla löytyvillä pienillä virheillä olisi oikeasti merkitystä, töllöttimet lähtisivät palautukseen ihan tavalliseltakin kuluttajalta. Toki niitä lähtee nytkin, mutta se onkin sitten vaikeampi kysymys, palautellaanko niitä aiheesta vai aiheetta. Se palauttaminen on vain niin helppoa nykypäivänä. Jos se suuri massa palauttaisi ruudut yhtä helposti kuin tämän palstan perusfriikki, hinnat nousisivat vääjäämättä, eikä se johtuisi tuotantokustannusten noususta. Voittajia olisivat vain kuriirifirmat. En nyt lähde ennustelemaan, mutta toivon silti, että myyjälläkin olisi jotain oikeuksia, ei pelkästään kuluttajalla. Jos tää palautusrumba lähtee käsistä, tuolle palautusoikeudelle saattaa tapahtua jotain. Vai onko se lähtenyt jo?