Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Taloudesta löytyy Samsung UE65MU6195U, joka ostettu joulukuussa 2017. Noin kuukausi takaperin ei yhtäkkiä enää löytänyt kanavia. Vähän myöhemmin koitin pitkästä aikaa laittaa HDMI-piuhalla tietokoneelta luennot näkymään telsusta. Toimi ihan hyvin muutaman minsan, sitten alkasi välähtelemään vihreitä viivoja ja pian katosikin kuva sitten kokonaan. Koitettu eri piuhoilla, mutta vaikuttaisi siltä, että kaikki HDMI-portit mykistyivät telsusta.
Jäljelle jää siis appit/suoratoistopalvelut, eli omalla kohdalla käytännössä Netflix ja satunnaisesti Yle Areena. Nyt männäviikolla nämäkin alkasivat yhtäkkiä takkuamaan ja ylipäätään telkkarin käynnistyminen hidastui sekä käyttäminen muuttui paljon tahmeammaksi. Kuva myös välähtelee nyt näistä palveluista videota katsottaessa.
Alunperin olin jo hieman luovuttanut, koska kuitin mukaan tosiaan vain 2 vuotta takuuta. Käyrä kuitenkin hieman pomppasi nyt, kun oikein rupesi miettimään, että 900 euron telkkarin ostaminen kolmen vuoden välein melko kasuaalille telkkarin katselijalle on aika...noh, hanurista. Heräsi siis kysymys, että kannattaako tästä lähteä vielä vänkäämään Samsungille? Onko joku onnistuneesti saanut takuuajan jälkeenkin vetoamalla johonkin odotettuun käyttöikään tai virhevastuuseen? Vinkkejä?