Moro vaan kaikille!
Tämän ketjun kokemukset toimivat suurena apuna omassa tv:n hankinnassani, kiitos siitä! Ostin tuon Samsungin Q70r:n (55"). Nyt se on ollut kriittisen (ainakin yrittänyt) silmän ja KORVAN alla pari viikkoa. Siitä on noussut pari itseä askarruttava piirre ja muistelen, että täällä on useammallakin käyttäjällä ollut kokemusta kyseisestä mallista.
Kuten
@Andep :kin tuossa edellä totesi, niin oman kappaleeni kuvasta itsellenikin silmään pisti yksivärisen kuva-alueen epätasaisuus. Etenkin suuret valkoiset alueet (esim. verkkoselailu ja luontodokumenttien lumimaisemat) tuntuvat välillä sisältävän tummempia (usein punertavia) "läiskiä". Mahtaakohan tuo johtua DSE:stä vai onko tuo kalibroimattoman paneelin värivirhe, sillä itselläni on sellainen mielikuva, että rtingsin arvostelussa tässä mallissa oli punainen ylikorostuneena? Luontodokkarikuvassa näkyy myös vähän stutteria(?) suden pään kohdalla. Tuota ilmiötä olen huomannut yksittäisiä kertoja siellä täällä videomateriaalia katsellessa.
Suureksi yllätyksekseni havaitsin ääneen liittyvän, itseäni häiritsevän piirteen tämän tv:n toiminnassa. Ollessaan stand by-modessa tv pitää sihisevää noin 5 sekuntia kestävää ääntä tietyin väliajoin (noin 15-60 min intervallilla). Muistuttaa omaan korvaani läheisesti ääntä, joka kuului joskus vanhasta näytönohjaimestani, kun kuormitus alkoi olla sille vähän liikaa. Onko joku muu kyseisen mallin omistaja huomannut samaa? Ääni ei sinänsä ole kauhean erottuva ja tyttöystäväni ei siihen kuulemma kiinnitä huomiota, ellen itse huomauta asiasta. Voiko tämä olla jokin yleinen älytelevisioiden piirre, johon en vain ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota (tämä hankinta on 1. tv, jonka olen omaan kotitalouteeni ostanut, joten aikaisemmin ei ole yhtä kriittisesti tullut arvioitua telkkareita)?
Vaikka tässä nyt tuli esitettyä vain negatiivisia huomioita, niin täytyy sanoa, että tv:n kuvanlaatu on kyllä ollut pääosin omaa silmää miellyttävää! Tarkoitukseni olikin päivittää omia kokemuksia muille mahdollisesti tätä tv:tä harkitseville sekä saada jotain kommenttia esittämiini kysymyksiin.