Jos edullista isoa televisiota etsit, niin tämä on tällä hetkellä tuon kokoluokan edullisin HDMI 2.1:llä varustettu malli (2 x HDMI 2.1 ja α7 Gen3 Processor 4K), joten se tukee 4K@120Hz kuvasignaalia HDMI 2.1-liitännän kautta.LG UN85 86 inch 4K Smart UHD TV - 86UN85006LA | LG UK
Discover LG 86UN85006LA. Click for pictures, reviews, and tech specs for the LG LG UN85 86 inch 4K Smart UHD TV.www.lg.com
Mitä raati tästä mieltä? 2000€ ilmeisesti hintaa kun tulee myyntiin.
100hz paneeli, direct led. Muuta huomioitavaa, mikä paskaa jne?
Paljon tuumia ainakin.
LG 86UN85006LA | Preisvergleich Geizhals EU
✔ Preisvergleich für LG 86UN85006LA ✔ Bewertungen ✔ Produktinfo ⇒ Diagonale: 86"/218cm • Auflösung: 3840x2160 • Panel: LCD, IPS • Hintergrundbeleuchtung: LED, Direct-lit… ✔ Fernseher ✔ Testberichte ✔ Günstig kaufen
geizhals.eu
Tässä televisiossa on IPS-paneeli, joten musta (ja samalla kontrasti) eivät ole yhtä hyviä kuin VA-paneeleissa. Värien toisto IPS-paneeleissa on tavallisesti parempi, vaikka ero taitaa nykyään olla aika pieni.
Toiset tykkäävät katsella mustaa ja kontrastia, toiset värejä
Läppäreissä ja PC-näytöissä IPS on edelleen 'se juttu', mutta tällä palstalla on itsemurhaa suositella IPS-paneelista televisiota.
Ei tuohon hintaan varmaan ostos kovin pahasti mene pieleen.
VA-paneeleissa (ml. QLED) on perinteisesti ollut aika lailla viivettä täydellä dynaamisella värialueella (0-255) kirkkaiden ääripäässä olevien värien vaihtumisessa. Tämän vuoksihan monet VA-paneeli TV:t ovat oletusarvoisesti käyttäneet dynamiikkana rajoitettua väliä (16-235).
Varmaan joku osaa tämänkin - ehkä vanhentuneen käsityksen persutellusti kumota. Jos tästä syntyy sotaa, niin sille taitaa olla oma ketju.
Itse en enää nykyisen Samsungin jälkeen VA-paneeleihin enää koske (minä käytän televisiota käytännössä vain PC-näyttönä, eikä VA-paneeli sellaiseen käyttön ole ollenkaan optimaalinen).
Jos LG OLED CX48 ei syksyyn mennessä laske inhimilliselle tasolle (alle 1200€) , taidan itse tyytyä 49-tuumaiseen LG:n HDMI 2.1 IPS-televisioon (SM9000 tai tuleva 49NANO806).