Lcd telkkareissa on paneelitekniikassa niin paljon variantteja että yhden huonon kokemuksen kautta ei välttämättä kannata yleistää. Toki en nyt tarkoita sitä etteikö se oled olisi selvin päivitys plasmasta mutta kyllä siihen hyvällä lcd:lläkin pääsee.
Millä paneelityypillä tuo sun philips mahtoi olla? Displayinfo antaa täyden värisuoran (direct, ips &va)
Voisin kuvitella että jos on plasman mustiin tottunut ja siihen roudataan lcd lps-panelilla vierelle niin menee luotto koko ihmiskuntaan.
Tuo Philipsi esimerkkinä, koska se oli tosiaan mulla tässä kotona kunnes palautin, niin pystyi vertaamaan side-to-side.
(Meillä on toki myös toinen pienempi LG:n lcd-töllö sekä Epsonin tykki.)
Toki oon nähnyt monia muitakin, kun paljonkin ystäviä ja naapureita on päivittänyt laitteitaan viime aikoina. Itseeni kyllä oledit on tehneet vaikutuksen, muut oikein ei.
Philips oli IPS-paneelilla. Silti mustan tasot ei ollut se pahin asia, vaan pari muuta puutetta:
- Sd-matskun upscaling todella agressiivinen ja kuvanlaatu karmea. Itse asun kaapelitaloudessa joten suurin osa katsomistani kanavista on hd, mutta ei kaikki.
- Todella agressiivinen ja luonnottomasti vaihteleva väritoisto, joita viikon säätämisellä en saanut miellyttäväksi
- Liiketoisto tökki urheilussa, erityisesti jefu-streamit teki nykivää efektiä (paljon liikkuvia kohteita kentällä).
- Android TV tuntui kankealta käyttää, samoin Philipsin kaukosäädin. Mutta molempiin toki ois varmasti tottunut, joten se ei varsinaisesti oo miinus.
Itelleni tarinan opetus oli, että 699€ ei varmaan vaan vielä saa oikeasti hyvää. Pitää laittaa ykkönen eteen, niin ei hatuta jälkeenpäin.
Oledilla varsinkin näkyy lähteen heikosta kuvanlaadusta johtuvat virheet. Siirry suosiolla hd aikaan, niin paljon paremmalta se näyttää.
Jos sattuu asumaan digitan antennitaloudessa, se vaatii DNA:n haravan ostamista ja/tai jotakin maksullista iptv-palvelua, kun YLE ja Mtv ei ole hd:na tarjolla digitalla.