[OT]
Noh muutamia omia ongelmia jotka veivät takaisin windowsin käyttäjäksi:
1. Sleep mode /hibernation whatever, on ubuntussa tuskaa. Kansi kiinni -> kansi auki, joka kolmannella avauksella ei herännyt ollenkaan. Välillä ei tunnistanut trackpadia ollenkaan. Lisäksi jos kone oli dockissa kiinni niin piti irroittaa dock ja kytkeä uudestaan, että lähti kaikki pelaamaan.
2. Näyttöajurit bugasi jatkuvasti dockiin kiinnitettyjen 1440p ja 1080p näyttöjen kanssa. Skaalaus ei toiminut oikein mitenkään noille. Muutenkin dockin kanssa oli enemmän tai vähemmän ongelmaa joka päivä.
3. Android Studio toimi kerrassaan 3h putkeen. Tuon jälkeen kone aloitti hirmu jäätämisen ja ainut keino oli käynnistää koko kone uusiksi. Taistelin tuon kanssa viikon, mutta minulle maksetaan siitä, että koodaan eikä siitä, että tappelen työkalujen kanssa jatkuvasti.
4. Jos akun varaus putosi alle 10% -> laitoit koneen laturiin -> kone jäi silti aina johonkin virransäästömodeen ja ainut millä sen sai käymään täydellä teholla oli reboot. Ja kyllä, lokit tutkittu ja asennettu kaikki taikascriptit, ei tulosta.
Sitten oli lukuisia muitakin pienempiä asioita. Jos konetta pitää pöydällä ilman dockia, vanhan PS/2 hiiren ja IBN:n kasarinäppiksen kanssa ilman GUI:ta niin ihan hyvin varmaan toiminee. Omassa käytössä oli vaan niin paljon kaikkea pientä mikä hiersi työkäytössä, että ei kiitos. Ja ennen kuin vankkumattomat linux miehet tulevat ehdottelemaan miljoonaa distroa niin voin sanoa, että olen kokeillut jo tarpeeksi montaa. Windowsin kanssa ei ongelmia ja Docker pyörii WSL2 + Ubuntu yhdistelmällä erinomaisesti ja tuo olikin alunperäinen syy miksi siirryin aikanaan Linuxin pariin. Nyt Windowsin UI palvelee sen 1000x paremmin kuin nuo linux-sötökset, mutta kuitenkin saa devata natiivin console ubuntun päällä, joten olen tyytyväinen.

[/OT]