Jaahas, tuli Uuvalta kirje. Tilanne on sellainen, että noin muutama kuukausi sitten puoliso pysäköi kuntosalille mennessään Paten vartioimaan paikkaan. Tuolla on sellainen viritys, että salillla on joku laite mihin rekkari syötetään ja saa asiakkaat pysäköidä. En tiedä miten tuo tarkemmin toimii. Pois tullessa oli kuitenkin sakko. Puoliso selvitteli asiaa silloin jo Paten asiakaspalvelun kanssa. Kävi niin, että tuo merkintä löytyi kuulemma jostain järjestelmästä, mutta "eri aikaan" kuin sakko oli annettu. Oletan tuon olevan joku järjestelmävirhe, vaikka mahdoton tuota on tietenkään todistaakaan virheeksi. Teoriassahan joku voisi parkkeerata sinne toisen kerran päivän aikana. Luulin asian jo kuitenkin selvitetyksi ja unohdinkin itse koko jutun.
Nyt tuo Uuvan kirje tuli kuitenkin minulle, joka olen auton omistaja ja haltija. Siinä lukee jotain, että selvityksistä huolimatta pidämme teitä kuitenkin nönnönnöö ja tarjoamme mahdollisuutta sopia asia maksamalla tämä jne. Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?
- Unohtaa koko juttu ja olla vastaamatta lainkaan
- Vastata jonnekin, että asiaa on asianosainen jo selvitellyt Paten kanssa, joten miksi minulle tulee kirje?
- Odottaa vaan, että jos asia jotenkin eskaloituu, niin sitten tehdä kohta 2?
On nää kyllä aika roistoja.