Itse en oikein niinkään selvästi (laista riippumattomana) oikeutettuna itsepuolustuksena. Tässähän on ammuttu kuoliaaksi täysin aseistamaton henkilö, skeittilaudalla "aseistettu" henkilö ja ammuttu yhtä ihan tuliaseella aseistettua henkilöä. Olisikohan mennyt itsepuolustuksena jos tämä kolmas henkilö olisikin saanut ammuttua Rittenhousea, sen jälkeen kun tämä oli tappanut kaksi, eikä toisin päin?Itse olen kuullut että aseen hallussapito olisi ollut laillista, mutta sehän selviää tässä oikeudenkäynnissä. Tuo aselaki on vähän epäselvästi kirjoitettu, näyttäisi että alle 18 vuotias ei saa kannella nunchakuja, ninjatähtiä tai lyhyt piippusia aseita mukanaan, mutta kiväärit on myöhemmässä kohdassa todettu poikkeukseksi ilmeisesti, koska ovat niin yleisiä harrastusvälineitä. (metsästys yms.).
Tapaus aivan oikeutettua itsepuolustusta omasta mielestä, lakiin ottamatta kantaa. Toivottavasti todetaan syyttömäksi.
Käsittääkseni tämä metsästyasepoikkeus on melko kaukaa haettua tässä tapauksessa, eipä sillä nyt varmaan tosin juuri kenenkään kannalta kovin paljon väliä ole vaikka siitä pikku tuomio todennäköisesti napsahtaakin.