Nyt puhut ihan höpöjä.
Ensinnäkin tämä käsitelty E. Jean Carroll juttu, missä lainsäädäntöä on muutettu määräaikaisesti ja takautuvasti mahdollistaen kanteen Trumpia vastaan, ja jota lainauksesi koski ei liity millään tavalla omaisuuteen, tai veroihin tai kirjanpitoon.
Se mistä ilmeisesti yrität puhua on erillinen Trumppia vastaan nostettu syyte kirjanpitorikkomuksista liitty Stormy Danielsin kanssa tehtyyn vaitiolosopimukseen. Sekään ei liity lahjontaan, eikä veroissa säästämiseen, eikä valheisiin tai totuuksiin Trumpin omaisuuden määrästä. Se liittyy väitetysti siihen, että vaitiolosopimukset pornotähtien kanssa on demokraattisyyttäjän mukaan selvästi osa vaalikampanjakuluja (ehkä sitten sitten heillä on), ja se olisi sen takia kuulunut raportoida vaalikuluna.
Hauskinta tässä on(noh, täysin uuden lakiteorian, jonka mukaan liittovaltiotason väitettyä vaalirikosta, josta liittovaltio itse ei ole halunnut syytettä nostaa, voidaan käyttää syynä ohittaa osavaltiotason kirjanpitorikkomuksen vanhenemisaika, lisäksi) on se, että aika moni tästä vaahtoavista tuntuu luulevan, että Trump on syytteessä koska hän ujutti henkilökohtaisia kuluja vaalikassasta maksettavaksi, vaikka totuus (tai ainakin syyte) on täsmälleen päinvastainen, eli se että tälläiset kulut ovat vaalikuluja, ja ne olisi siksi pitänyt raportoida sellaisena. Veikkaan että jos ihmiset ovat yhtään rehellisiä itselleen, niin suurin osa ei pitäisi tälläisiä vaitiolosopumuksia maalaisjärjellä normaalisti vaalikuluina. Pidätkö sinä?
Laki muuttui takautuvasti ja väliaikaisesti yhdeksi vuodeksi. Se ei hirveän yleistä ole.. Ja jokatapauksessa sitä muutettiin, kun väitetiin että säännöt ovat olleet jo pitkään samat, eli siirtelen maalitolppia. Ja lain tullessa voimana oli syytökset Trumpia vastaan tiedossa, ja kanne nostettiin lain ensimmäisenä voimassaolopäivänä. Ja kyllä, lakia muutettiin juuri sopivasti Trumpin haastamiseksi, vaikka ei uskoisi lainsäätäjien tekevän lakeja yhtä henkilöä erityisesti ajatellen.
Mutta siitä puheenollen, mitä mieltä olet saman demokraattisenaattorin , joka oli ko. lainmuutoksen takana (Brad Hoylman-Sigal) aiempaan lainsäädäntötyöhön kuului mm. ennen viime presidentinvaaleja laki, joka estämää osavaltion valitsijamiehiä äänestämästä ehdokasta, joka viimeisiä verotietojaan (Tax Returns Uniformly Made Public Act) . Onko tämänkin kohdalla sontaa ehdottaa, että lainsäätäjät voisivat tehdä lakeja yhtä henkilöä ajatellen?
Mielenkiintoista on myös nähdä, että kun demokraatteja esim. Bideneita, vastaan aletaan ajaa syytteitä tummanpunaisilla alueilla republikaanisyyttäjien toimesta uusien lainmuutosten jälkeen, niin vieläkö raadin kanta on sama, että syytteet, syyttäjät ja juryt ja/tai lainmuutokset ovat aina neutraaleja. Melko varmasti tulee tapahtumaan lähiaikoina nyt kun ennakkotapaus on saatu.