• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. presidentti Donald J. Trump

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 919
Jos lähisukua katselee (nuoriso 95-2002 syntyneitä, tyttöjä ja poikia) niin konservatiivisia on tasan nolla. Toki pitää huomioida sosio ekonominen lokero jota tarkastelee joka varmasti hieman vääristää otosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Milleniaalit ovat nyt 20-40 vuotiaita. Osa siis voinut äänestää jo pitkään. Generation Z:t on nyt jo pian tuossa 18 vuoden iässä.
Toki kyseessä on prosessi joka on ollut käynnissä jo vähän aikaa ja tulee myös jatkumaan. Ja yleensä väki aktivoituu äänestämään sitä mukaa kun ikää kertyy, eli vaikka ne milleniaalit ovat voineet äänestää jo 18 vuotiaasta asti, se aktivoituminen tapahtuu myöhemmin.
Esim. viime välivaaleissa juurikin milleniaalien äänestysaktiivisuus nousi reippaasti.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 717
Toki kyseessä on prosessi joka on ollut käynnissä jo vähän aikaa ja tulee myös jatkumaan. Ja yleensä väki aktivoituu äänestämään sitä mukaa kun ikää kertyy, eli vaikka ne milleniaalit ovat voineet äänestää jo 18 vuotiaasta asti, se aktivoituminen tapahtuu myöhemmin.
Esim. viime välivaaleissa juurikin milleniaalien äänestysaktiivisuus nousi reippaasti.
Totta. Käsitin tuon äänestysiän ikänä jolloin voi äänestää. Käytännössä varmaan juurikin ihmiset keskimäärin alkaa oikeasti äänestämään hieman vanhempana.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Nyt on joku lakimiesjoukko ottanut tapetille nuo Trumpin sanomiset ilmiantajasta.

Lawyers Say Trump Is Clearly ‘Trying to Retaliate Against’ Whistleblower, Which Would Violate Federal Law

Eli, koska on vihjaillut mitä vanhoina hyvinä aikoina on "vakoojille" tehty, sekä että hän yrittää tunnistaa ilmiantajan, näyttäisi rikkovan lakia. Näyttää olevan, että kyseessä on enemmän tuo jälkimmäinen kohta.

Tuossa artikkelissa viitataan lakikohtiin mitä tuo rikkoo, eli usassa on ihan ilmiantajia suojeleva laki, mikä "estää toimet sellaista ilmiantajaa vastaan, joka perustellusti uskoo ilmiantavansa todennäköisen lainrikkojan."

Muoks. Ja Trump on tosiaan suoraan jossain haastattelussa sanonut että hän haluaa paljastaa tuon ilmiantajan, joten tässä ei tarvi paljoa etsiä todisteita siitä onko tuollaista toimea ilmiantajaa vastaan tapahtunut vai ei
Ymmärtääkseni tuo on tulkinnanvaraista onko kyse lain tarkoittamasta ilmiantajasta. Ilmiantajan pitää olla saanut suoraan oman työnsä kautta tietää asiat, joita kertoo tms.

Ja tottakai Trump haluaa tietää kuka Valkoisesta Talosta vuotaa milloin mitäkin tietoja. Jokainen presidentti haluaisi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
278
Ymmärtääkseni tuo on tulkinnanvaraista onko kyse lain tarkoittamasta ilmiantajasta. Ilmiantajan pitää olla saanut suoraan oman työnsä kautta tietää asiat, joita kertoo tms.
Lainkohta quotattuna tässä:
"(b) Any employee who has authority to take, direct others to take, recommend, or approve any personnel action, shall not, with respect to such authority—

(8) take or fail to take, or threaten to take or fail to take, a personnel action with respect to any employee or applicant for employment because of—
(A) any disclosure of information by an employee or applicant which the employee or applicant reasonably believes evidences—
(i) any violation of any law, rule, or regulation, or
(ii) gross mismanagement, a gross waste of funds, an abuse of authority, or a substantial and specific danger to public health or safety,
if such disclosure is not specifically prohibited by law and if such information is not specifically required by Executive order to be kept secret in the interest of national defense or the conduct of foreign affairs;"

Sanotaan vaan että työnantajataho ei saa tehdä ko. henkilöä kohtaan minkäänlaista toimea tuon paljastuksen takia... Jos henkilö on ollut töissä US Govermentilla, ja koko puljun isoin pomo on Trump, niin ei tuossa liene kahta sanaa etteikö tuo tuohon osuisi? Vai osaatko sanoa jonkun muun lähteen joka jotenkin kumoaa tuon lainkohdan?

Ja tottakai Trump haluaa tietää kuka Valkoisesta Talosta vuotaa milloin mitäkin tietoja. Jokainen presidentti haluaisi.
Varmaan haluaisi. Se vaan on laitonta tuon lainkohdan mukaan, ainakin mennä sanomaan ääneen tai tehdä jotain toimia tuon selvittämiseksi. Sanominen on siis laitonta siksi, että se voidaan katsoa kehoitukseksi jollekin muulle ilmiantaa / selvittää tuon henkilöllisyyden, koska kyseessä on sellainen henkilö jolla on vaikutusvaltaa.
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Whistlebower käytti raportissaan sanaa painostus, kun hän kuvaili puhelua.

Ja kaikki tietää että puhelun aikana on ollut useita henkilöitä paikalla, muitakin kuin Pompeo.
Joo, no ei se mikään ihme ole, että tuota painostus -sanaa käytti :vihellys:

President Zelenskyy: I would also like to thank you for your great support in the area of defense. We are ready to continue to cooperate for the next steps specifically we are almost ready to buy more Javelins from the United States for defense purposes.

Ja Trumppi heti tähän: I would like you to do us a favor though...

Vähän sama kun menisin apteekkiin, kiittäisin puljua hyvästä palvelusta ja kertoisin, että olen valmis ostamaan lisää syöpälääkkeitä. Ja apteekkari vastaa heti tähän: 'Joskin haluan, että teet meille palveluksen...'
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
De Niro taas päässyt CNN:lle Trumppia haukkumaan. On tuo nirokin kyllä aivan turha äijä. Mennyt tämän Trump ajojahdin takia kyllä kaikki arvostus mieheen :tdown:

 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
De Niro taas päässyt CNN:lle Trumppia haukkumaan. On tuo nirokin kyllä aivan turha äijä. Mennyt tämän Trump ajojahdin takia kyllä kaikki arvostus mieheen :tdown:

Minulle ei ole ikinä auennut miksi ketään kiinnostaisi näyttelijöiden tai muusikoiden mielipiteet politiikasta. Ja miksi hyväksyisi noiden tuputtavan mielipiteitään ja silti seurata heidän tuotantoaan. Minulle ainakin se on kerrasta poikki, oli näkemys sitten suuntaan tai toiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Vähän nuo julkkisten ulostulot on itselle sellaista myötähäpeää. Ei se silti kenenkään esim. taiteellisia kykyjä mihinkään vie. Ei ainakaan mua haittaa sitten vaikka Goodfellasia katsoessa, jos De Niro on jotain aivopieruja päästellyt jossain.
Hollywoodin kannatus nyt ei taida enää nykyään olla mikään pelkästään positiivinen juttu ehdokkaille muutenkaan. Saattoi jopa olla jopa käänteinen vaikutus edellisissä vaaleissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 780
De Niro taas päässyt CNN:lle Trumppia haukkumaan. On tuo nirokin kyllä aivan turha äijä. Mennyt tämän Trump ajojahdin takia kyllä kaikki arvostus mieheen :tdown:
Eli ensin arvostit häntä, sillä hän on hyvä näyttelijä, ja nyt et arvosta näyttelijänä, sillä haukkuu Trumpia? Hmm...

Mä en keksi, miten de Niron poliittisilla sutkautuksilla olisi mitään merkitystä sen suhteen, kuinka hyvä/huono näyttelijä hän on. Eipä ne mielipiteet elokuvissa tule esiin.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Eli ensin arvostit häntä, sillä hän on hyvä näyttelijä, ja nyt et arvosta näyttelijänä, sillä haukkuu Trumpia? Hmm...

Mä en keksi, miten de Niron poliittisilla sutkautuksilla olisi mitään merkitystä sen suhteen, kuinka hyvä/huono näyttelijä hän on. Eipä ne mielipiteet elokuvissa tule esiin.
No onhan se noloa, että viihdejulkkis hyökkää presidenttiä kohtaan. Oli tämä sitten leffa- tai tosi-TV-kasvo
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
De Niro taas päässyt CNN:lle Trumppia haukkumaan. On tuo nirokin kyllä aivan turha äijä. Mennyt tämän Trump ajojahdin takia kyllä kaikki arvostus mieheen :tdown:
Hyvät, pahat ja rumat oli joskus mun suosikkilänkkäri, mutta ei kestä koska politiikka joitain vuosikymmeniä myöhemmin
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Menee pahasti offtopiciksi, mutta saattaisi jäädä leffojen ja sarjojen kattomiset vähälle, jos ei voisi kattoa mitään jossa joku näyttelijä (tai muu mukana ollut henkilö) on joskus ollut jotain mieltä asiasta joka ei itselle sovi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 117
Jonkun julkkiksen negatiivinen mielipide trumpista voi olla melkoinen vaginanhiekoituskone kun fanitus on edennyt kulttilaistasolle. Jos huomaa itsessään tämmöisiä voimakkaita tunnetiloja niin lääkitys ei ehkä ole tasapainossa. :tup:

muoks: en tosin itsekkään jaksaisi ihmistä joka tunkisi trumpfanitustaan päin näköä kovin kauaa katsella, joten pätee kai molempiin suuntiin. Mutta Kari Peitsamon keikoilla viihdyn erittäin hyvin vaikka julkisesti trumppia fanitteleekin.

Ja tämähän oli vain irvailuni aiheesta, mutta onhan trump oikeastikin onnistunut jopa jakamaan perheitä kansan lisäksi. Eipä kai kukaan väitäkään että trump yrittäisi yhdistää kansaa, vaan tarkoituksellisesti yrittää saada kaikki toisiensa kimppuun menestyen tässä suht hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Menee pahasti offtopiciksi, mutta saattaisi jäädä leffojen ja sarjojen kattomiset vähälle, jos ei voisi kattoa mitään jossa joku näyttelijä (tai muu mukana ollut henkilö) on joskus ollut jotain mieltä asiasta joka ei itselle sovi.
Ei ongelma ole se, että ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, vaan ongelma on se, että media jonka pitäisi kertoa faktoja ja fiksujen ihmisten perusteltuja mielipiteitä (riippumatta siitä, mikä se itse mielipide on) lähettää näiden sijasta niitä julkkisten typeriä huonosti perusteltuja mielipiteitä miljoonille ihmisille.

Median tehtävä on sivistää ja tarjoja tietoa, ei tyrkyttää propagandaa, typeryyksiä, valheita ja olkiukkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 780
Median tehtävä on sivistää ja tarjoja tietoa, ei tyrkyttää propagandaa, typeryyksiä, valheita ja olkiukkoja.
Median tehtävä on myös ihan vaan tahkota rahaa viihteellä. Jos de Niro arvostelee Trumppia, voimme olla varmoja, että klikkejä ja katselukertoja kertyy.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Ihan mielenkiinnosta, mikä olisi sopiva ammatti kritisoida presidenttiä?
Vähän vakavammin otettuna mielestäni kuka tahansa saa kritisoida ketä tahansa poliitikkoa. Meillä keskivertoäänestäjillä on toki varsin huonot pohjatiedot, joihin kritiikit perustuvat (ainakin itselläni) joten on hyvä kuulla joskus valistuneempiakin analyysejä. Mutta demokratiaan kuuluu että minulla on se sama yksi ääni (Suomessa) kuin asian parhaalla asiantuntijalla, jolloin mielipiteelläni on sitä kautta myös merkitys
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 117
Ei ongelma ole se, että ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, vaan ongelma on se, että media jonka pitäisi kertoa faktoja ja fiksujen ihmisten perustelutuja mielipiteitä (riippumatta siitä, mikä se itse mielipide on) lähettää näiden sijasta niitä julkkisten typeriä huonosti perusteltuja mielipiteitä miljoonille ihmisille.

Median tehtävä on sivistää ja tarjoja tietoa, ei tyrkyttää propagandaa, typeryyksiä, valheita ja olkiukkoja.
Jos media tosin ei lähettäisi typeriä julkkisten perustelemattomia mielipiteitä niin pitäisikö ne kaikki käydä lukemassa suoraan Trumpin twiiteistä?

Heh.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
De Niro taas päässyt CNN:lle Trumppia haukkumaan. On tuo nirokin kyllä aivan turha äijä. Mennyt tämän Trump ajojahdin takia kyllä kaikki arvostus mieheen :tdown:

Oli pakko ettiä tuo alkuperäinen CNN:n video tuosta haastattelusta kun ei tuota Bearing youtube kanavan selostajaa kyllä jaksa 10 sekuntia pidempään kuunnella. Kai tuontyyppinen esiintyminen joihinkin vetoaa, mutta joo.



Tuossakin De Niro vaan todella lyhyesti kertoo oman mielipiteensä, kun toimittaja siitä kysyy. Suurin osa haastattelusta keskittyy De Niron uuteen TV sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Jos media tosin ei lähettäisi typeriä julkkisten perustelemattomia mielipiteitä niin pitäisikö ne kaikki käydä lukemassa suoraan Trumpin twiiteistä?

Heh.
Kaikkien typerien julkkisten tweeteistä. Ja itse voisi valita, ketä seuraa.

Että niitä typeriä perustelemattomia mielipiteitä joutuisi lukemaan/kuuntelemaan vain jos niitä itse haluaa lukea/kuunnella.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Menee pahasti offtopiciksi, mutta saattaisi jäädä leffojen ja sarjojen kattomiset vähälle, jos ei voisi kattoa mitään jossa joku näyttelijä (tai muu mukana ollut henkilö) on joskus ollut jotain mieltä asiasta joka ei itselle sovi.
Mielipiteitä on kaikilla, mutta jos käyttää ammattinsa tarjoamaa julkisuutta mielipiteitä ajaakseen, niin voi hiihdellä emättimeen minun puolestani.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ihan mielenkiinnosta, mikä olisi sopiva ammatti kritisoida presidenttiä?
Ei kai kritisoinnissa mitään väärää ole, mutta siinä tavassa millä sitä esitetään. De Niro taisi ensimmäisen kerran oskareissa tms. Todeta isoon ääneen Fuck Trump ja poistui lavalta idioottien hurratessa. Eikä tuo Madonnakaan kovin korrektisti ole kritiikkiään esittänyt.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Eli ensin arvostit häntä, sillä hän on hyvä näyttelijä, ja nyt et arvosta näyttelijänä, sillä haukkuu Trumpia? Hmm...

Mä en keksi, miten de Niron poliittisilla sutkautuksilla olisi mitään merkitystä sen suhteen, kuinka hyvä/huono näyttelijä hän on. Eipä ne mielipiteet elokuvissa tule esiin.
Kyllä se vaikuttaa katselukokemukseen, ainakin minulla. De Niron naaman nähdessä tulee vain mieleen nuo Fuck Trump möläytykset.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Kyllä se vaikuttaa katselukokemukseen, ainakin minulla. De Niron naaman nähdessä tulee vain mieleen nuo Fuck Trump möläytykset.
Riippu kai henkilöstä. Jos multa kysytään niin Dirty Harry on vieläkin aivan vitun kova jätkä ja leffat viihdyttäviä vaikkakin Eastwood teki itsestään pellen puhumalla tyhjälle tuolille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 242
Menee pahasti offtopiciksi, mutta saattaisi jäädä leffojen ja sarjojen kattomiset vähälle, jos ei voisi kattoa mitään jossa joku näyttelijä (tai muu mukana ollut henkilö) on joskus ollut jotain mieltä asiasta joka ei itselle sovi.
Mulla on vähän mennyt fiilikset nykyajan Hollywood-leffojen katsomiseen, koska niiden vasemmistolainen retoriikka ja poliittinen korrektius hyökkää päin kasvoja vähän liian rajusti... Yleensä en ole ollut todellakaan kovin sensitiivinen tällaiselle, mutta jos sitä noinkin selkeästi yritetään survoa mun kurkusta alas kuin nykyään tapahtuu, niin ei kiitos.

Ja mitä yksittäisiin näyttelijöihin tulee, niin esimerkiksi Clint Eastwoodiin meni vähän fiilikset kun äijä paljastui äärioikeistolaiseksi Trump-faniksi.

Huomaatteko, ekassa kappaleessa kritisoin Hollywoodin vasemmistolaista linjaa ja jälkimmäisessa Clint Eastwoodia hänen äärioikeistolaisuudestaan. Tässä ei kuitenkaan ole mitään ristiriitaa, vaan suomalaisena liberaali-Persuna (ja Trumpin vastustajana) sijoitun noiden väliin poliittisessa mielessä.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Riippu kai henkilöstä. Jos multa kysytään niin Dirty Harry on vieläkin aivan vitun kova jätkä ja leffat viihdyttäviä vaikkakin Eastwood teki itsestään pellen puhumalla tyhjälle tuolille.
Ja Bill Cosbyn tuotanto naurattaa yhä, vaikka mies kulisseissa huumasi ja raiskasi kanssanäyttelijöitä?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Mulla on vähän mennyt fiilikset nykyajan Hollywood-leffojen katsomiseen, koska niiden vasemmistolainen retoriikka ja poliittinen korrektius hyökkää päin kasvoja vähän liian rajusti... Yleensä en ole ollut todellakaan kovin sensitiivinen tällaiselle, mutta jos sitä noinkin selkeästi yritetään survoa mun kurkusta alas kuin nykyään tapahtuu, niin ei kiitos.

Ja mitä yksittäisiin näyttelijöihin tulee, niin esimerkiksi Clint Eastwoodiin meni vähän fiilikset kun äijä paljastui äärioikeistolaiseksi Trump-faniksi.

Huomaatteko, ekassa kappaleessa kritisoin Hollywoodin vasemmistolaista linjaa ja jälkimmäisessa Clint Eastwoodia hänen äärioikeistolaisuudestaan. Tässä ei kuitenkaan ole mitään ristiriitaa, vaan suomalaisena liberaali-Persuna (ja Trumpin vastustajana) sijoitun noiden väliin poliittisessa mielessä.
Offtopic.

Viimevuosion Hollywood-leffojen taso on kyllä ollut muutenkin sitä luokkaa että niitä ole hirveästi kiinnostanut katsoa, ihan riippumatta mistään retoriikasta.

Itse en koe olevani eirtyisesti Trumpin vastustaja, enkä kannattaja. Vaikka mielestäni miehen tapa käyttäytyä on kyllä aika ala-arvoista, erityisesti kun kyseessä on valtion päämies.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Ja Bill Cosbyn tuotanto naurattaa yhä, vaikka mies kulisseissa huumasi ja raiskasi kanssanäyttelijöitä?
En ole koskaan erityisemmin tykännyt Cosbystä muutenkaan.
Mutta Frank Underwood on yksi TV-historian parhaiten näytellyistä hahmoista, Smooth Criminal on mainio biisi, Louis CK vitun hauska, Top Gun vitun kova leffa ja OJ juoksi yli 2000 jaardia 14 matsin kaudella.
Ei noiden tyyppien henkilökohtaisen elämän sekoilut, oli ne kuinka pahoja tahansa, ota pois niiden "hyvien" tekojen viihdearvoa.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Offtopic.

Viimevuosion Hollywood-leffojen taso on kyllä ollut muutenkin sitä luokkaa että niitä ole hirveästi kiinnostanut katsoa, ihan riippumatta mistään retoriikasta.

Itse en koe olevani eirtyisesti Trumpin vastustaja, enkä kannattaja. Vaikka mielestäni miehen tapa käyttäytyä on kyllä aika ala-arvoista, erityisesti kun kyseessä on valtion päämies.
Miksi suomalaisilla pitäisi olla mitään kannatusta tahi vastustusta Atlantin toisella puolen olevan vieraan valtion päämieheen? Tämä ei ole minulle auennut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 919
En ole koskaan erityisemmin tykännyt Cosbystä muutenkaan.
Mutta Frank Underwood on yksi TV-historian parhaiten näytellyistä hahmoista, Smooth Criminal on mainio biisi, Louis CK vitun hauska, Top Gun vitun kova leffa ja OJ juoksi yli 2000 jaardia 14 matsin kaudella.
Ei noiden tyyppien henkilökohtaisen elämän sekoilut, oli ne kuinka pahoja tahansa, ota pois niiden "hyvien" tekojen viihdearvoa.
Just näin, ketään noista en kuitenkaan äänestäisi poliittiseen virkaan jossa katson että selkäranka,mielipiteet ja kunniallisuus ovat tärkeitä kriteereitä ehdokkaalle, toisin kuin näyttelijä suorituksessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Miksi suomalaisilla pitäisi olla mitään kannatusta tahi vastustusta Atlantin toisella puolen olevan vieraan valtion päämieheen? Tämä ei ole minulle auennut.
Mielenkiintoinen kysymys, oletko itse miettinyt asiaa? Mielipiteitä toki voi olla kenellä tahansa. Niin kauan kun asiat ei vaikuta minun, Suomen eikä Euroopan elämään niin periaatteessa ihan sama kuka siellä on presidenttinä (omasta mielestäni).
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Mielenkiintoinen kysymys, oletko itse miettinyt asiaa? Mielipiteitä toki voi olla kenellä tahansa. Niin kauan kun asiat ei vaikuta minun, Suomen eikä Euroopan elämään niin periaatteessa ihan sama kuka siellä on presidenttinä (omasta mielestäni).
Tottakai olen. Se on tietenkin ihmiskunnan vaikutusvaltaisin valtio, joten asialla on tietyllä tavalla väliä. Muuten itselleni tässä on viimeiset kolme vuotta ollut kiinnostavaa se kummallinen vaikutus joka tällä on ollut muihin ihmisiin Suomessa. Miksi suomalaiset toimittajat ovat niin kovasti Trump-vastaisia? Miksi heitä, ja muitakin, kiinnostaa niinkin tyhjänpäiväinen asia kuin hänen twiittinsä? Keskustelisivat edes politiikan teosta, mutta ei. Siksi se on minulle oma huvitus pilkata näitä TDS-henkilöitä. En minä olisi uskonut ennen vuotta 2016 että TV-julkkis pääsee pressaksi, mutta toisaalta onhan se suurin vastapuoli aivan perseestä ja huonompaan suuntaan menee koko ajan. Ja vauhti kiihtyy.

Minulle kelpaisi parhaiten ihan perustervejärkinen henkilö tuohon hommaan, mutta sellaista ei ole nyt saatavilla. Siten tyydyn mieluiten vähiten paskinpaan vaihtoehtoon, joka jostain syystä juuri nyt on DT.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 242
Miksi suomalaisilla pitäisi olla mitään kannatusta tahi vastustusta Atlantin toisella puolen olevan vieraan valtion päämieheen? Tämä ei ole minulle auennut.
Kyseessä on maailman vaikutusvaltaisin mies, joka vaikuttaa asioihin myös maansa ulkopuolella. Trump on vaikuttanut meihin esimerkiksi siten, että hän on osaltaan vahvistanut Putinin Venäjää, hajottanut Eurooppaa ja lietsonut kauppasotia.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Tottakai olen. Se on tietenkin ihmiskunnan vaikutusvaltaisin valtio, joten asialla on tietyllä tavalla väliä. Muuten itselleni tässä on viimeiset kolme vuotta ollut kiinnostavaa se kummallinen vaikutus joka tällä on ollut muihin ihmisiin Suomessa. Miksi suomalaiset toimittajat ovat niin kovasti Trump-vastaisia? Miksi heitä, ja muitakin, kiinnostaa niinkin tyhjänpäiväinen asia kuin hänen twiittinsä? Keskustelisivat edes politiikan teosta, mutta ei. Siksi se on minulle oma huvitus pilkata näitä TDS-henkilöitä. En minä olisi uskonut ennen vuotta 2016 että TV-julkkis pääsee pressaksi, mutta toisaalta onhan se suurin vastapuoli aivan perseestä ja huonompaan suuntaan menee koko ajan. Ja vauhti kiihtyy.

Minulle kelpaisi parhaiten ihan perustervejärkinen henkilö tuohon hommaan, mutta sellaista ei ole nyt saatavilla. Siten tyydyn mieluiten vähiten paskinpaan vaihtoehtoon, joka jostain syystä juuri nyt on DT.
Kukaan nyt tuskin pitää Yhdysvaltain Presidentin sanomisia tyhjänpäiväisinä, vaikka se viesti tulisi Twitterin kautta. Tosin Trump olisi luultavasti voinut keskittyä siihen politiikkaan paljon paremmin, jos olisi viettänyt vähemmän aikaa Twitterissä. Minullekin on huvitus seurata keskustelua Trumpista, ja ihmetellä myös miten joillakin on hirveä tarve puolustella kaikkea Trumpin tekemisiä ja sanomisia. Tilanne olisi enemmän huvittava, jos sillä ei olisi mahdollisia maailmanpoliittisia seurauksia.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kukaan nyt tuskin pitää Yhdysvaltain Presidentin sanomisia tyhjänpäiväisinä, vaikka se viesti tulisi Twitterin kautta.
Trump pelaa porukkaa, varsinkin mediaa, tuolla tilillä.

Tosin Trump olisi luultavasti voinut keskittyä siihen politiikkaan paljon paremmin, jos olisi viettänyt vähemmän aikaa Twitterissä.
No ei. Trump on nimanomaan käyttänyt twitteriä huomion kiinnittämiseen pois poliittisista päätöksistä.

Minullekin on huvitus seurata keskustelua Trumpista, ja ihmetellä myös miten joillakin on hirveä tarve puolustella kaikkea Trumpin tekemisiä ja sanomisia.
Eli olemme kutakuinkin samoilla linjoilla, vaikkakin eri lähtökohdista. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 823
Trump says he's becoming victim of a 'coup'

Vain diktaattorille vallankaappaus tarkoittaa virkarikosten selvittelyä :D

GOP uneasy with Giuliani

Samaan aikaan puolueen tuki trumpin kumppaneille luisunee epävarmempaa suuntaan. Kaunkohan vielä että Trump irtisanoo nämäkin (Barr ja Giuliani) jonain nevahööd kahvinkeittäjinä jotka puuhasteli luvattomuuksia presidentin tietämättä.

Barrista sanottiinkin toisaalla jo hyvin

"The head of the justice department was hopping all over the world trying to get foreign governments to discredit his own justice department. Totally normal."
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 117
Mahdollisesti hyviä uutisia kiinalaiselle teollisuudelle, jos mäkkien valmistus siirtyy sinne:

Trump petti Applen – kalliiksi käy, mutta poru voi päästä muiltakin

Olisi ihan jees jos muutkin hyötyisivät välillä, esim tesla vaihtaisi maisemaa ja siirtäisi tuotannon vaikka paraisille ;)

muoks: nyt kun Obamasta on jo jonkun verran aikaa niin alkaa näkyä ne trumpista johtuvat talousvaikutukset.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 117
Alkaa republikaanihahmoja tulemaan jo vähänväliä esiin vastustamaan trumppia, puolue kokonaisuudessaan on ollut aika hiljaa eli ehkä tässä katsellaan reaktioita ja päätetään sitten miten peli pelataan.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 151
Mutta eikös juuri tästä luettu, että twiiteillään trump pelaa mediaa eli tyhmiä juttuja saa twiittailla

EDIT: siinä vaan se paha, että on sanonut, että twitter on hänen suora yhteytensä kansaan ja twiiteillä on ollut yllättäviäkin vaikutuksia politiikkaan, talouteen etc
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 919
Kuka muu muuten on huomannut tiettyjen tahojen täydellisen muutoksen koskien whistleblowereita.
Kun kysessää oli snowen,wikileaks niin hurrattiin kuorossa hienoja ihmisiä paljastamassa korruptoitunutta systeemiä, nyt kun
kyseessä on the donald onkin ihan eri ääni kellossa. Joku voisi käyttää sanaa kaksinaismoralismi.

Tämän on esim. Julian Castro selittänyt moneen kertaan, mutta sitä ei vaan haluta ymmärtää oikein tietyissä piireissä.
Aika lailla nykymeno pähkinänkuoressa, varsinkin kaikkien youtube sensaatio "medioiden" puolella. Ja jos asiaa ei oikein suoraan voi ymmärtää väärin niin rakennetaan olkiukko siihen avuksi.
 

sushukka

Premium-jäsen
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
1 359
En tiedä olenko lukenut nyt vääriä juttuja, mutta jotenkin tuntuu että nyt on Trump vetänyt ihan uuden vaihteen silmään. Siis nuo jutut alkaa olla oikeastikin aivan päättömiä. Jossain avautuu siitä kuinka autojen pitää olla painavampia että ne on turvallisia ja samalla säästetään päästöissä kun otetaan ylimääräinen tekniikka pois, piirtelee itse omia sääennustuksiaan taululle, nyt tuo missä kehuu Applen USA:n valmistamista Twitterissä ja samaan aikaan on peruttu puolet noista tullihelpotuksista, jotka alunperin saivat Applen lupaamaan valmistamista USA:ssa ja nyt tämä Biden-sekoilu, jossa uhkailee suoraan lainvastaisesti whistlebloweria ja muutenkin koko Biden-touhu on muutenkin aika räikeää välinpitämättömyyttä koko systeemiä kohtaan. Vähän alkaa vaikuttaa siltä että hihna alkaa luistaa turhan pahasti, seniiliyskö?

Muutenkin olisi se hyvä jos tuonne saataisiin vähän nuorempaa naamaa kuin mitä nyt nuo kaikki vaihtoehdot ovat yli 70v. Ennen kuin otetaan se Niinistö tähän, niin täällä ei haittaa vaikka olisikin vähän höppänä pappa presidenttinä kun valtaa ei ole oikein mihinkään, mutta USA:ssa presidentin valta-asema on merkittävä ja siten siellä pitäisi olla joku skarppi pidemmällä aikajänteellä suunnittelemassa asioita.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 451
Hyväksyttekö sitten sen että Bidenin poika otti pestin Ukrainan kaikkein korruptoneimman maineessa olleeseen yhtiöön, n. 3kk sen jälkeen kun Obama nimesi Bidenin Point Person:iksi Ukrainan asioissa, ja Hunterille maksettiin $83k kuukaudessa (Peter Schweizerin mukaan joka sanoi nähneensä tiliotteet).

Bidenin käskystä erottama Shokin on muuten antanut valaehtoisen todistuksen että hänelle sanottiin erottamisen syyksi ettei hän lopettanut Burisman tutkintaa.
Shokin Statement


btw. Niinistöllä on tänään klo 22 yhteinen tiedotustilaisuus Trumpin kanssa, hän varmaan sanoo Trumpille pari valittua sanaa tämän toilailuista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 040
Viestejä
4 210 783
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom