Esitäs nuo tiedot meille muillekin, niin ei tarvitse kaivella. Maalaisjärkeä ei tarvitse esitellä.
Sähän voisit toimia poliisin apuna seksuaalirikosten selvityksessä, kun pystyt noinkin näpsäkästi päättelemään, mitä on tapahtunut ja mitä ei
Tässähän on ollut monenlaisia käänteitä.
Henkilö on väittänyt, että on osallistunut bileisiin, jossa lisätään tyrmääviä aineita juomiin, naisia joukkoraiskataan, ja hän on nähnyt Kavanaugh'n ja tämän kaverin jonossa odottamassa vuoroaan.
Myöhemmin, henkilö muuttaa lausuntoaan ja sanoo, ettei ole varma, oliko Kavanaugh raiskauksissa mukana, mutta ainakin avustanut terästämällä juomia.
Lisäksi:
* Hän väittää käyneensä useissa näissä bileissä joissa näitä on tapahtunut useasti, eli ei ole vältellyt niitä itse eikä tehnyt mitään ilmoittaakseen niistä. Ei itsesuojeluvaistoa?
* Nämä bileet olivat high school -ikäisten (15-16) -bileitä, joihin itse osallistui College-opiskelijana. Mahdollista, mutta melko outoa.
* Ex-mies toteaa tämän henkilön väitteiden olevan epäluotettavia, ja hakeneen hänelle lähestymiskieltoa aiemmin.
* Kukaan joukkoraiskattu nainen (sis. hänet itsensä) ei ole missään vaiheessa tehnyt ilmoitusta, kukaan kaveri/vanhempi ym. ei ole tullut esiin.
* Mikä tärkeintä: Ei todisteita, ei todistajia tapahtumille
Näistä mikäänhän ei suoraan tyrmää syytöstä vääräksi, mutta melkoinen kasa erikoisia yksityiskohtia kuitenkin kertynyt - ja todistajien puuttuessa vaikuttaa oikeasti heikolta. Itse pohjaan oman mielipiteeni yleisen elämäntuntemukseen, siinä kaikki.
Aina voi väittää, että tämä joukkoraiskausteoria on uskottavampi kuin Kavanaugh'n tapauksessa sen kiistäminen. Tällöin minä väitän, että henkilö puhuu takapuolensa kautta.
Ja että olisi vahvistava syy miksi ehdokas pitäisi pudottaa prosessista? Tsk tsk.
Voisin toimia poliisin avustajan sijasta syyttäjänä. Osaan nimittäin arvata, kuinka moni syyttäjä - vaikka Suomessa - nostaisi näiden tietojen perusteella syytteen. Osaako kukaan muu? Vihje: Jos sormilla laskee, edes sitä etusormea ei tarvitse alkaa koukistamaan.
PS: En jaksa kaivaa lähteitä, nämä tiedot löytyvät ihan valtamediastakin pienellä vaivalla - ja tämän ketjun aktiivisimmat keskutelijat ovat ne todennäköisesti jo lukeneetkin.