Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Iranin ydinohjelma – Wikipedia
iran pelasi aikaa samalla tavalla kuin pohjois-korea IAEAn kanssa vuosia sitten ja nyt pohjois-korealla on ydinase ja iran tekee vain ohjuskokeita
Miten tuo aiempi liittyy demokratiaan? Ja todellisuudessa mitään ~100% käännöksiä ei ole nähty, ainakaan ulkopolitiikan suhteen.Usa:n presidentillä on ihan liikaa valtaa, ja se vahingoittaa niitä valtiona. Jos verrataan Obaman ja Trumpin politiikkaa, niin ollaan noin 95% eri linjoilla.
Mitä se kertoo mahdollisille liittolaisille, että maa voi tehdä melkein 100% käännöksen 4 vuoden välein.
Mun mielestä jenkkien demokratia ei tällaisenaan toimi, se on tuhoon tuomittu, liikaa muuttujia.
Ja toisella puolella on oma satukirjansa. Niin kauan kuin molemmat uskovat omansa olevan oikeassa, mitään järjellistä ratkaisua on kai turha odottaa.Silloin kun mietitään tuota Gazan tilannetta, niin siellä on tullu Israelilaiset aikoinaan satukirja kädessä vaatimaan mestaa itselle, vai olenko väärässä
Silloin kun mietitään tuota Gazan tilannetta, niin siellä on tullu Israelilaiset aikoinaan satukirja kädessä vaatimaan mestaa itselle, vai olenko väärässä
Saatat saada hulluutta vielä neljä vuotta lisää.Onnea valitsemalla tiellä, katellaan uudestaan kohta, ei voi trumpia uudestaan valita
Ihan liian hullua!
[offtopic]
Olet.
Jospa opeteltaisiin sitä historiaa sen sijaan että keksittäisiin tällaisia tulkintoja...
Vuonna 1967 Egypti (muutaman muun arabivaltion ohella) valmistautui hyökkäämään israeliin, ja egypti mm. julisti israelin merisaartoon punaiselta mereltä (mikä on sotatoimeksi tulkittava asia).
Rikkoakseen egyptin asettaman merisaarron Israelin piti vallata siinain niemimaa. Gaza oli myös tuolloin egyptin hallinnassa, ja se oli siinä matkan varrella joten se piti vallata samalla (ei voitu antaa egyptille aluetta israelin selustassa).
Israel siis hyökkäsi ensin, arabivaltioiden valmistautuessa hyökkäämään.
Gazan valtaamisella israelin toimesta ei siis ollut alunprrin MITÄÄN tekemistä Tooran tai siionismin kanssa, vaan kyse oli israelin meriyhteyksien turvaamisesta.
Toisinpäin hommaan kyllä liittyy aika paljon eräs paljon myöhäisempi yhden ihmisen hallusinaatioihin perustuva kirja:
Jos joku alue on joskus ollut islamin hallinnassa, se islamin teologian mukaisesti kuuluu aina ja lopullisesti islamille. Israel on ikävästi aluetta, joka joskus on ollut islamin hallinnassa, mutta ei enää, joten kaikki tosi-islamistit pitää ei-islamilaista israelia pahana "rikoksena".
Tämän takia israelia vihataan silmittömästi, eikä israelin olemassaoloa voida hyväksyä.
[/offtopic]
Riippuu täysin siitä kuka on vastaehdokas. Jos väität että Clinttonin akka olisi muka hoitanut tilanteen lähi-idässä paremmin, niin se on sitä ihan liian hullua tekstiä. Tarvitseeko oikeasti muistuttaa historiasta, miten hyvää työtä se teki lähi-itää kohtaan ministerinä tai miten lupasi arabien lisäksi kallistella sapelia myös Venäjälle?Onnea valitsemalla tiellä, katellaan uudestaan kohta, ei voi trumpia uudestaan valita
Ihan liian hullua!
Hienoa, että myönnät dumpin hulluuden.Saatat saada hulluutta vielä neljä vuotta lisää.
Hulluintahan on että Trumpin toinen kausi on entistä todennäköisempi. Jotenkin vaikea kuvitella ainakaan kenenkään "tylsän" peruspoliitikon enää tuohon virkaan pääsevän. Ehkä joku The Rock voisi olla, mutta sitten viimeistään koko presidenttiydeltä lähtee pohja.Onnea valitsemalla tiellä, katellaan uudestaan kohta, ei voi trumpia uudestaan valita
Ihan liian hullua!
Hulluintahan on että Trumpin toinen kausi on entistä todennäköisempi. Jotenkin vaikea kuvitella ainakaan kenenkään "tylsän" peruspoliitikon enää tuohon virkaan pääsevän. Ehkä joku The Rock voisi olla, mutta sitten viimeistään koko presidenttiydeltä lähtee pohja.
Ja jos demokraatit yrittää jollain Hillaryllä vielä niin sehän on ihan varma tappio.
EFFin sivuilla toi on käyty aika hyvin läpi, sekä:Yhdysvaltojen senaatti äänesti internetin tasa-arvon puolesta – verkkoneutraliteetin säilyttäminen vaatisi vielä kongressin ja Trumpin hyväksynnän
Kertokoot joku joka aiheesta tietää enemmän, nyt kun senaatti äänesti verkkoneutraliteetin säilyttämisen puolesta ja jos kongressikin hyväksyy tämän, niin pystyykö Trump silti omalla päätöksellään ripuloimaan tuloksen?
Niin siis tässähän ei olla estämässä abortteja vaan ottamalta niitä ilmaiseksi tarjoavilta asemilta valtion rahoitus pois. Abortteja saa tehdä ihan normaalisti mutta ne pitää vain maksaa itse.Tämä aborttien estäminen menee jo konservatismissaan liian pitkälle, eikö muutenkin kannattaisi kannustaa vastustajia abortteihin ja pakottaa omat äänestäjät lopettamaan ne?
Trump viemässä valtion rahoituksen abortteja tarjoavilta terveysasemilta
Linkkaa toki lähteitä. PP:n sivujen mukaan abortti maksaa vakuutuksesta riippuen tonniin asti.Niin siis tässähän ei olla estämässä abortteja vaan ottamalta niitä ilmaiseksi tarjoavilta asemilta valtion rahoitus pois. Abortteja saa tehdä ihan normaalisti mutta ne pitää vain maksaa itse.
Tuossahan se lähde on heti otsikossa "Trump viemässä valtion rahoituksen abortteja tarjoavilta terveysasemilta" eli mitään muuta ei ole tahtumassa kuin että esim tuolta Planned Parenthoodilta lähtee valtion rahoitus pois. Jos sinulla on jotain lähdettä että siellä ollaan oikeasti estämässä abortteja niin laita ihmeessä lähdettä.Linkkaa toki lähteitä. PP:n sivujen mukaan abortti maksaa vakuutuksesta riippuen tonniin asti.
Ymmärtääkseni ongelma on nimenomaan se ettei tietyissä osavaltioissa voi käytännössä saada laillista aborttia koska klinikoilla on naurettavat säännöt ja aukioloajat
Tai sitten ihmiset voivat rahoittaa tuota laitosta omista taskuistaan ja se voi jatkaa toimintaansa.Niin siis tässähän ei olla estämässä abortteja vaan ottamalta niitä ilmaiseksi tarjoavilta asemilta valtion rahoitus pois. Abortteja saa tehdä ihan normaalisti mutta ne pitää vain maksaa itse.
PP tekee toki paljon muutakin kuin abortteja, mutta mitäs siitä.Tuossahan se lähde on heti otsikossa "Trump viemässä valtion rahoituksen abortteja tarjoavilta terveysasemilta" eli mitään muuta ei ole tahtumassa kuin että esim tuolta Planned Parenthoodilta lähtee valtion rahoitus pois. Jos sinulla on jotain lähdettä että siellä ollaan oikeasti estämässä abortteja niin laita ihmeessä lähdettä.
No itse en tarvitse peruskouluja, vanhankoteja, palolaitosta tai laivastoa ja kirjastossakin tulee käytyä aika harvoin. Saanko kertoa mihin verojani voi käyttää?Tai sitten ihmiset voivat rahoittaa tuota laitosta omista taskuistaan ja se voi jatkaa toimintaansa.
Linkkaa toki lähteitä. PP:n sivujen mukaan abortti maksaa vakuutuksesta riippuen tonniin asti.
Ymmärtääkseni ongelma on nimenomaan se ettei tietyissä osavaltioissa voi käytännössä saada laillista aborttia koska klinikoilla on naurettavat säännöt ja aukioloajat
mutta eikös ne trumpin venäjä kytkötsetkin ole kuvitteellisia kun ei mitään ole löytynyt
mutta eikös ne trumpin venäjä kytkötsetkin ole kuvitteellisia kun ei mitään ole löytynyt
Eikös saksalaiset ja japanilaiset kokoa jo Yhdysvalloissa myytävät autonsa paikan päällä?
Eikös saksalaiset ja japanilaiset kokoa jo Yhdysvalloissa myytävät autonsa paikan päällä?
Noita muita lähes jokainen hyötykäyttää, mutta kirjastot voisi laittaa kustantamaan omat palvelunsa asiakkaillaan. Ei ole tarpeellinen enää internetin aikakaudella.No itse en tarvitse peruskouluja, vanhankoteja, palolaitosta tai laivastoa ja kirjastossakin tulee käytyä aika harvoin. Saanko kertoa mihin verojani voi käyttää?
Noita muita lähes jokainen hyötykäyttää, mutta kirjastot voisi laittaa kustantamaan omat palvelunsa asiakkaillaan. Ei ole tarpeellinen enää internetin aikakaudella.
Noita muita lähes jokainen hyötykäyttää, mutta kirjastot voisi laittaa kustantamaan omat palvelunsa asiakkaillaan. Ei ole tarpeellinen enää internetin aikakaudella.
Kaivapas nyt minulle sitten intter webseistä vaikkapa Uhmakirja. Kirjastosta löytyy, mistä muualta?Noita muita lähes jokainen hyötykäyttää, mutta kirjastot voisi laittaa kustantamaan omat palvelunsa asiakkaillaan. Ei ole tarpeellinen enää internetin aikakaudella.
Koko kirjastoläppä lähtee off topiciksi mutta onhan niillä muitakin funktioita kuin säilyttää paperia, esim opiskelijoille. Ja paperin lukemisessa on hyvät puolensa ruutuun verrattuna
Kirjasto on täysin verrattavissa kiasmaan. Kumpaankaan ei pitäisi käyttää veronmaksajien rahoja. Ne jotka kuluttaa kulttuuria, voisivat siitä itse maksaa.
Ei kukaan maksa minullekaan formulakanavapakettia, vaikka sillä olisi minulle suurempi viihdearvo kuin ylen viihdeohjelmilla.
Se että jonkun silmää miellyttää enemmän paperi kuin näyttö, on voi voi. Sitä paperia voi sitten ihan itse ostaa.
Kirjasto on täysin verrattavissa kiasmaan. Kumpaankaan ei pitäisi käyttää veronmaksajien rahoja. Ne jotka kuluttaa kulttuuria, voisivat siitä itse maksaa.
Ei kukaan maksa minullekaan formulakanavapakettia, vaikka sillä olisi minulle suurempi viihdearvo kuin ylen viihdeohjelmilla.
Se että jonkun silmää miellyttää enemmän paperi kuin näyttö, on voi voi. Sitä paperia voi sitten ihan itse ostaa.
FBI:n myyrä trumpin kampanjassa
Tämä on kyllä jännä, ja olen odottanutkin, koska suomalainen media alkaa tästä, kuten sanottu melkein Yhdysvaltain suurimmasta skandaalista rummuttamaan, mutta ei. Mainitsemasi linkin lisäksi, sanalla Spygate löytyy about kaksi uutista koko suomalaisesta mediasta.
Surullista sinäänsä mitä tämä kertoo maamme mediasta. MIETI jos "se toinen puoli" saisi joskus edes vähänkään tuon tasoisen jutun koneistoonsa, niin sitähän pyöriteltäisiin ja loopattaisiin viikosta toiseen.
Jos haluat mediaan lisää fiktiota voit toki kokeilla myös Clancyn tai Remeksen kirjojaTämä on kyllä jännä, ja olen odottanutkin, koska suomalainen media alkaa tästä, kuten sanottu melkein Yhdysvaltain suurimmasta skandaalista rummuttamaan, mutta ei. Mainitsemasi linkin lisäksi, sanalla Spygate löytyy about kaksi uutista koko suomalaisesta mediasta.
Surullista sinäänsä mitä tämä kertoo maamme mediasta. MIETI jos "se toinen puoli" saisi joskus edes vähänkään tuon tasoisen jutun koneistoonsa, niin sitähän pyöriteltäisiin ja loopattaisiin viikosta toiseen.
Jos Trumpin kampanjaväkeä ei saa tutkia epäillyistä rikoksista niin ehkäMitäs tämä nyt on? Aikaisemmin selvisi, että FBI salakuunteli Trumpin kampanjahenkilöä. Nyt selvisi, että se on myös yrittänyt soluttaa omaa agenttiansa itse kampanjaan, mutta ilmeisesti epäonnistuen. Tsaijajaijai!! Demokraateilla alkaa ote lipsua.
Jos valemedia käsittelisi demokraatteja samalla tapaa mitä Trumpia, saisi demokraatit laittaa lapun luukulle lopullisesti.