• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. ja 47. presidentti Donald J. Trump

Eli ensin arvostit häntä, sillä hän on hyvä näyttelijä, ja nyt et arvosta näyttelijänä, sillä haukkuu Trumpia? Hmm...

Mä en keksi, miten de Niron poliittisilla sutkautuksilla olisi mitään merkitystä sen suhteen, kuinka hyvä/huono näyttelijä hän on. Eipä ne mielipiteet elokuvissa tule esiin.

Kyllä se vaikuttaa katselukokemukseen, ainakin minulla. De Niron naaman nähdessä tulee vain mieleen nuo Fuck Trump möläytykset.

Kyllä se vaikuttaa katselukokemukseen, ainakin minulla. De Niron naaman nähdessä tulee vain mieleen nuo Fuck Trump möläytykset.

Riippu kai henkilöstä. Jos multa kysytään niin Dirty Harry on vieläkin aivan vitun kova jätkä ja leffat viihdyttäviä vaikkakin Eastwood teki itsestään pellen puhumalla tyhjälle tuolille.

Menee pahasti offtopiciksi, mutta saattaisi jäädä leffojen ja sarjojen kattomiset vähälle, jos ei voisi kattoa mitään jossa joku näyttelijä (tai muu mukana ollut henkilö) on joskus ollut jotain mieltä asiasta joka ei itselle sovi.
Mulla on vähän mennyt fiilikset nykyajan Hollywood-leffojen katsomiseen, koska niiden vasemmistolainen retoriikka ja poliittinen korrektius hyökkää päin kasvoja vähän liian rajusti... Yleensä en ole ollut todellakaan kovin sensitiivinen tällaiselle, mutta jos sitä noinkin selkeästi yritetään survoa mun kurkusta alas kuin nykyään tapahtuu, niin ei kiitos.

Ja mitä yksittäisiin näyttelijöihin tulee, niin esimerkiksi Clint Eastwoodiin meni vähän fiilikset kun äijä paljastui äärioikeistolaiseksi Trump-faniksi.

Huomaatteko, ekassa kappaleessa kritisoin Hollywoodin vasemmistolaista linjaa ja jälkimmäisessa Clint Eastwoodia hänen äärioikeistolaisuudestaan. Tässä ei kuitenkaan ole mitään ristiriitaa, vaan suomalaisena liberaali-Persuna (ja Trumpin vastustajana) sijoitun noiden väliin poliittisessa mielessä.

Riippu kai henkilöstä. Jos multa kysytään niin Dirty Harry on vieläkin aivan vitun kova jätkä ja leffat viihdyttäviä vaikkakin Eastwood teki itsestään pellen puhumalla tyhjälle tuolille.

Ja Bill Cosbyn tuotanto naurattaa yhä, vaikka mies kulisseissa huumasi ja raiskasi kanssanäyttelijöitä?

Mulla on vähän mennyt fiilikset nykyajan Hollywood-leffojen katsomiseen, koska niiden vasemmistolainen retoriikka ja poliittinen korrektius hyökkää päin kasvoja vähän liian rajusti... Yleensä en ole ollut todellakaan kovin sensitiivinen tällaiselle, mutta jos sitä noinkin selkeästi yritetään survoa mun kurkusta alas kuin nykyään tapahtuu, niin ei kiitos.

Ja mitä yksittäisiin näyttelijöihin tulee, niin esimerkiksi Clint Eastwoodiin meni vähän fiilikset kun äijä paljastui äärioikeistolaiseksi Trump-faniksi.

Huomaatteko, ekassa kappaleessa kritisoin Hollywoodin vasemmistolaista linjaa ja jälkimmäisessa Clint Eastwoodia hänen äärioikeistolaisuudestaan. Tässä ei kuitenkaan ole mitään ristiriitaa, vaan suomalaisena liberaali-Persuna (ja Trumpin vastustajana) sijoitun noiden väliin poliittisessa mielessä.

Offtopic.

Viimevuosion Hollywood-leffojen taso on kyllä ollut muutenkin sitä luokkaa että niitä ole hirveästi kiinnostanut katsoa, ihan riippumatta mistään retoriikasta.

Itse en koe olevani eirtyisesti Trumpin vastustaja, enkä kannattaja. Vaikka mielestäni miehen tapa käyttäytyä on kyllä aika ala-arvoista, erityisesti kun kyseessä on valtion päämies.

Ja Bill Cosbyn tuotanto naurattaa yhä, vaikka mies kulisseissa huumasi ja raiskasi kanssanäyttelijöitä?

En ole koskaan erityisemmin tykännyt Cosbystä muutenkaan.
Mutta Frank Underwood on yksi TV-historian parhaiten näytellyistä hahmoista, Smooth Criminal on mainio biisi, Louis CK vitun hauska, Top Gun vitun kova leffa ja OJ juoksi yli 2000 jaardia 14 matsin kaudella.
Ei noiden tyyppien henkilökohtaisen elämän sekoilut, oli ne kuinka pahoja tahansa, ota pois niiden "hyvien" tekojen viihdearvoa.

Offtopic.

Viimevuosion Hollywood-leffojen taso on kyllä ollut muutenkin sitä luokkaa että niitä ole hirveästi kiinnostanut katsoa, ihan riippumatta mistään retoriikasta.

Itse en koe olevani eirtyisesti Trumpin vastustaja, enkä kannattaja. Vaikka mielestäni miehen tapa käyttäytyä on kyllä aika ala-arvoista, erityisesti kun kyseessä on valtion päämies.
Miksi suomalaisilla pitäisi olla mitään kannatusta tahi vastustusta Atlantin toisella puolen olevan vieraan valtion päämieheen? Tämä ei ole minulle auennut.

Miksi suomalaisilla pitäisi olla mitään kannatusta tahi vastustusta Atlantin toisella puolen olevan vieraan valtion päämieheen? Tämä ei ole minulle auennut.

Mielenkiintoinen kysymys, oletko itse miettinyt asiaa? Mielipiteitä toki voi olla kenellä tahansa. Niin kauan kun asiat ei vaikuta minun, Suomen eikä Euroopan elämään niin periaatteessa ihan sama kuka siellä on presidenttinä (omasta mielestäni).

Mielenkiintoinen kysymys, oletko itse miettinyt asiaa? Mielipiteitä toki voi olla kenellä tahansa. Niin kauan kun asiat ei vaikuta minun, Suomen eikä Euroopan elämään niin periaatteessa ihan sama kuka siellä on presidenttinä (omasta mielestäni).
Tottakai olen. Se on tietenkin ihmiskunnan vaikutusvaltaisin valtio, joten asialla on tietyllä tavalla väliä. Muuten itselleni tässä on viimeiset kolme vuotta ollut kiinnostavaa se kummallinen vaikutus joka tällä on ollut muihin ihmisiin Suomessa. Miksi suomalaiset toimittajat ovat niin kovasti Trump-vastaisia? Miksi heitä, ja muitakin, kiinnostaa niinkin tyhjänpäiväinen asia kuin hänen twiittinsä? Keskustelisivat edes politiikan teosta, mutta ei. Siksi se on minulle oma huvitus pilkata näitä TDS-henkilöitä. En minä olisi uskonut ennen vuotta 2016 että TV-julkkis pääsee pressaksi, mutta toisaalta onhan se suurin vastapuoli aivan perseestä ja huonompaan suuntaan menee koko ajan. Ja vauhti kiihtyy.

Minulle kelpaisi parhaiten ihan perustervejärkinen henkilö tuohon hommaan, mutta sellaista ei ole nyt saatavilla. Siten tyydyn mieluiten vähiten paskinpaan vaihtoehtoon, joka jostain syystä juuri nyt on DT.

Kyseessä on maailman vaikutusvaltaisin mies, joka vaikuttaa asioihin myös maansa ulkopuolella. Trump on vaikuttanut meihin esimerkiksi siten, että hän on osaltaan vahvistanut Putinin Venäjää, hajottanut Eurooppaa ja lietsonut kauppasotia.

Tottakai olen. Se on tietenkin ihmiskunnan vaikutusvaltaisin valtio, joten asialla on tietyllä tavalla väliä. Muuten itselleni tässä on viimeiset kolme vuotta ollut kiinnostavaa se kummallinen vaikutus joka tällä on ollut muihin ihmisiin Suomessa. Miksi suomalaiset toimittajat ovat niin kovasti Trump-vastaisia? Miksi heitä, ja muitakin, kiinnostaa niinkin tyhjänpäiväinen asia kuin hänen twiittinsä? Keskustelisivat edes politiikan teosta, mutta ei. Siksi se on minulle oma huvitus pilkata näitä TDS-henkilöitä. En minä olisi uskonut ennen vuotta 2016 että TV-julkkis pääsee pressaksi, mutta toisaalta onhan se suurin vastapuoli aivan perseestä ja huonompaan suuntaan menee koko ajan. Ja vauhti kiihtyy.

Minulle kelpaisi parhaiten ihan perustervejärkinen henkilö tuohon hommaan, mutta sellaista ei ole nyt saatavilla. Siten tyydyn mieluiten vähiten paskinpaan vaihtoehtoon, joka jostain syystä juuri nyt on DT.

Kukaan nyt tuskin pitää Yhdysvaltain Presidentin sanomisia tyhjänpäiväisinä, vaikka se viesti tulisi Twitterin kautta. Tosin Trump olisi luultavasti voinut keskittyä siihen politiikkaan paljon paremmin, jos olisi viettänyt vähemmän aikaa Twitterissä. Minullekin on huvitus seurata keskustelua Trumpista, ja ihmetellä myös miten joillakin on hirveä tarve puolustella kaikkea Trumpin tekemisiä ja sanomisia. Tilanne olisi enemmän huvittava, jos sillä ei olisi mahdollisia maailmanpoliittisia seurauksia.

Kukaan nyt tuskin pitää Yhdysvaltain Presidentin sanomisia tyhjänpäiväisinä, vaikka se viesti tulisi Twitterin kautta.
Trump pelaa porukkaa, varsinkin mediaa, tuolla tilillä.

Tosin Trump olisi luultavasti voinut keskittyä siihen politiikkaan paljon paremmin, jos olisi viettänyt vähemmän aikaa Twitterissä.
No ei. Trump on nimanomaan käyttänyt twitteriä huomion kiinnittämiseen pois poliittisista päätöksistä.

Minullekin on huvitus seurata keskustelua Trumpista, ja ihmetellä myös miten joillakin on hirveä tarve puolustella kaikkea Trumpin tekemisiä ja sanomisia.
Eli olemme kutakuinkin samoilla linjoilla, vaikkakin eri lähtökohdista. :D

Trump says he's becoming victim of a 'coup'

Vain diktaattorille vallankaappaus tarkoittaa virkarikosten selvittelyä :D

GOP uneasy with Giuliani

Samaan aikaan puolueen tuki trumpin kumppaneille luisunee epävarmempaa suuntaan. Kaunkohan vielä että Trump irtisanoo nämäkin (Barr ja Giuliani) jonain nevahööd kahvinkeittäjinä jotka puuhasteli luvattomuuksia presidentin tietämättä.

Barrista sanottiinkin toisaalla jo hyvin

"The head of the justice department was hopping all over the world trying to get foreign governments to discredit his own justice department. Totally normal."

Mahdollisesti hyviä uutisia kiinalaiselle teollisuudelle, jos mäkkien valmistus siirtyy sinne:

Trump petti Applen – kalliiksi käy, mutta poru voi päästä muiltakin

Olisi ihan jees jos muutkin hyötyisivät välillä, esim tesla vaihtaisi maisemaa ja siirtäisi tuotannon vaikka paraisille ;)

muoks: nyt kun Obamasta on jo jonkun verran aikaa niin alkaa näkyä ne trumpista johtuvat talousvaikutukset.

Alkaa republikaanihahmoja tulemaan jo vähänväliä esiin vastustamaan trumppia, puolue kokonaisuudessaan on ollut aika hiljaa eli ehkä tässä katsellaan reaktioita ja päätetään sitten miten peli pelataan.

Mutta eikös juuri tästä luettu, että twiiteillään trump pelaa mediaa eli tyhmiä juttuja saa twiittailla

EDIT: siinä vaan se paha, että on sanonut, että twitter on hänen suora yhteytensä kansaan ja twiiteillä on ollut yllättäviäkin vaikutuksia politiikkaan, talouteen etc

En tiedä olenko lukenut nyt vääriä juttuja, mutta jotenkin tuntuu että nyt on Trump vetänyt ihan uuden vaihteen silmään. Siis nuo jutut alkaa olla oikeastikin aivan päättömiä. Jossain avautuu siitä kuinka autojen pitää olla painavampia että ne on turvallisia ja samalla säästetään päästöissä kun otetaan ylimääräinen tekniikka pois, piirtelee itse omia sääennustuksiaan taululle, nyt tuo missä kehuu Applen USA:n valmistamista Twitterissä ja samaan aikaan on peruttu puolet noista tullihelpotuksista, jotka alunperin saivat Applen lupaamaan valmistamista USA:ssa ja nyt tämä Biden-sekoilu, jossa uhkailee suoraan lainvastaisesti whistlebloweria ja muutenkin koko Biden-touhu on muutenkin aika räikeää välinpitämättömyyttä koko systeemiä kohtaan. Vähän alkaa vaikuttaa siltä että hihna alkaa luistaa turhan pahasti, seniiliyskö?

Muutenkin olisi se hyvä jos tuonne saataisiin vähän nuorempaa naamaa kuin mitä nyt nuo kaikki vaihtoehdot ovat yli 70v. Ennen kuin otetaan se Niinistö tähän, niin täällä ei haittaa vaikka olisikin vähän höppänä pappa presidenttinä kun valtaa ei ole oikein mihinkään, mutta USA:ssa presidentin valta-asema on merkittävä ja siten siellä pitäisi olla joku skarppi pidemmällä aikajänteellä suunnittelemassa asioita.

Hyväksyttekö sitten sen että Bidenin poika otti pestin Ukrainan kaikkein korruptoneimman maineessa olleeseen yhtiöön, n. 3kk sen jälkeen kun Obama nimesi Bidenin Point Person:iksi Ukrainan asioissa, ja Hunterille maksettiin $83k kuukaudessa (Peter Schweizerin mukaan joka sanoi nähneensä tiliotteet).

Bidenin käskystä erottama Shokin on muuten antanut valaehtoisen todistuksen että hänelle sanottiin erottamisen syyksi ettei hän lopettanut Burisman tutkintaa.
Shokin Statement

btw. Niinistöllä on tänään klo 22 yhteinen tiedotustilaisuus Trumpin kanssa, hän varmaan sanoo Trumpille pari valittua sanaa tämän toilailuista.

Hyväksyttekö sitten sen että Bidenin poika otti pestin Ukrainan kaikkein korruptoneimman maineessa olleeseen yhtiöön, n. 3kk sen jälkeen kun Obama nimesi Bidenin Point Person:iksi Ukrainan asioissa, ja Hunterille maksettiin $83k kuukaudessa (Peter Schweizerin mukaan joka sanoi nähneensä tiliotteet).

Bidenin käskystä erottama Shokin on muuten antanut valaehtoisen todistuksen että hänelle sanottiin erottamisen syyksi ettei hän lopettanut Burisman tutkintaa.
Shokin Statement
Tuo taas ei liity mitenkään istuvan presidentin tekemiin epäiltyihin rikoksiin.

Shokin Statement

btw. Niinistöllä on tänään klo 22 yhteinen tiedotustilaisuus Trumpin kanssa, hän varmaan sanoo Trumpille pari valittua sanaa tämän toilailuista.
Taustoja tarkemmin tuntematta en tietenkään.

aiemmin sanoinkin että tämän osuminen Bidenin kynsille olisi tuplavoitto

En tiedä olenko lukenut nyt vääriä juttuja, mutta jotenkin tuntuu että nyt on Trump vetänyt ihan uuden vaihteen silmään. Siis nuo jutut alkaa olla oikeastikin aivan päättömiä. Jossain avautuu siitä kuinka autojen pitää olla painavampia että ne on turvallisia ja samalla säästetään päästöissä kun otetaan ylimääräinen tekniikka pois, piirtelee itse omia sääennustuksiaan taululle, nyt tuo missä kehuu Applen USA:n valmistamista Twitterissä ja samaan aikaan on peruttu puolet noista tullihelpotuksista, jotka alunperin saivat Applen lupaamaan valmistamista USA:ssa ja nyt tämä Biden-sekoilu, jossa uhkailee suoraan lainvastaisesti whistlebloweria ja muutenkin koko Biden-touhu on muutenkin aika räikeää välinpitämättömyyttä koko systeemiä kohtaan. Vähän alkaa vaikuttaa siltä että hihna alkaa luistaa turhan pahasti, seniiliyskö?

Muutenkin olisi se hyvä jos tuonne saataisiin vähän nuorempaa naamaa kuin mitä nyt nuo kaikki vaihtoehdot ovat yli 70v. Ennen kuin otetaan se Niinistö tähän, niin täällä ei haittaa vaikka olisikin vähän höppänä pappa presidenttinä kun valtaa ei ole oikein mihinkään, mutta USA:ssa presidentin valta-asema on merkittävä ja siten siellä pitäisi olla joku skarppi pidemmällä aikajänteellä suunnittelemassa asioita.
Trump sairastaa ilmeisesti Alzheimerin tautia tai sen "esiastetta", tätä mieltä oli joku psykiatri jo aikoja sitten.

Sauli Niinistö oli 63v kun aloitti pressana ja 69v toiselle kaudelle päästessään. Selvästi siis nuorempi kuin nämä herrat joista nyt puhutaan.

Ukraina on läpikorruptoitunut maa, ja siellä varmaan korruptio kuuluu asiaan ja on välttämätön pakko bisneselämässä. Maassa maan tavalla, ja se, että tiettyjä bisnesmiehiä sitten nostetaan tikun nokkaan menee samaan sarjaan kuin se, että Putin tekaisee syytöksiä jotain vastustajiaan kohtaan Venäjällä. Voi toki olla, että moni niistä on oikeasti rikoksiin syyllistynyt jos lakikirjaa tarkkaan tavataan - mutta niinhän kaikki siellä on. Virhe tehdään siinä, että vedetään mafiapomolta eli Putinilta välistä. Tai jätetään suojelurahat maksamatta.

Shokin Statement

Miksi asia on joko tai? Miksi molempien tekoja(Biden ja Trump) ei voi tuomita? Tässä on sinulla argumentaatiovirheen makua.

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä Biden toimia, mutta se ei tarkoita, että pitäisi hyväksyä Trumpin toimet. Oikeusministeriö voi käsittääkseni aloittaa tutkinnan vaikka heti ja pyytää Ukrainalta virka-apua. Kuka sitä oikeusministeriötä johtaa? Trumpin kannattaisi varmaan nimittää sinne johtoon joku oma mies, joka ottaa korruption vakavasti. Ehkä Trump ei vaan osaa ja on ammattitaidoton ja tästä syystä pulassa näiden virkarikosepäilyjen kanssa. Ammattitaidottomuus, joka johtaa vallan väärinkäytöön on pätevä syy potkia presidentti pois virasta.

Miksi asia on joko tai? Miksi molempien tekoja(Biden ja Trump) ei voi tuomita? Tässä on sinulla argumentaatiovirheen makua.

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä Biden toimia, mutta se ei tarkoita, että pitäisi hyväksyä Trumpin toimet. Oikeusministeriö voi käsittääkseni aloittaa tutkinnan vaikka heti ja pyytää Ukrainalta virka-apua. Kuka sitä oikeusministeriötä johtaa? Trumpin kannattaisi varmaan nimittää sinne johtoon joku oma mies, joka ottaa korruption vakavasti. Ehkä Trump ei vaan osaa ja on ammattitaidoton ja tästä syystä pulassa näiden virkarikosepäilyjen kanssa. Ammattitaidottomuus, joka johtaa vallan väärinkäytöön on pätevä syy potkia presidentti pois virasta.

Eikös se Barr johda sitä oikeusministeriötä, joka oli myös paikalla tuon Ukraina puhelun aikana. Joten aika hankala edes vedota siihen ettei olisi ollut tietoinen asiasta.

Shokin Statement

Aiheestahan on toki kirjoitettu runsaasti.
A Republican Conspiracy Theory About a Biden-in-Ukraine Scandal Has Gone Mainstream. But It Is Not True.

Onneksi en ole nähnyt enkä kyllä nytkään jaksa katsoa kokonaan. Kun tuotakin tutinaa katsoo, niin vahvistuu vain entisestään se mielipide että joku maksimi-ikä pitäisi presidenttiehdokkaillakin olla. Jossain vaiheessa tuntuu että kaikilla sedillä/tädeillä alkaa se levy pyöriä ympäri, kritisoidaan kaikkea uutta ja muistellaan sitä kuinka ennen oli kaikki paremmin. Pakolaisten tuomaa maailmanloppua toisti jo oma vaarini kymmeniä vuosia sitten ja ihan hyvin täällä nyt vieläkin menee.

Kuka muu muuten on huomannut tiettyjen tahojen täydellisen muutoksen koskien whistleblowereita.
Kun kysessää oli snowen,wikileaks niin hurrattiin kuorossa hienoja ihmisiä paljastamassa korruptoitunutta systeemiä, nyt kun
kyseessä on the donald onkin ihan eri ääni kellossa. Joku voisi käyttää sanaa kaksinaismoralismi.
Hieman kuin Wikileaks, joka muuttui Putinin propagandasalaliittosivustoksi heti kun vuosi demokraattien koijailut vuonna 2016. Kaksinaismoralismi on ihan osuva sana, ja tätä kyllä harrastetaan molemmilla "puolilla".

muoks. quote päin veetä.

Hieman kuin Wikileaks, joka muuttui Putinin propagandasalaliittosivustoksi heti kun vuosi demokraattien koijailut vuonna 2016. Kaksinaismoralismi on ihan osuva sana, ja tätä kyllä harrastetaan molemmilla "puolilla".

muoks. quote päin veetä.
Tuskinpa Wikileaks on "muuttunut" Putinin propagandasivustoksi, jos se on sellainen aina ollutkin.

Ja se, että epäilyt Wikileaksin tarkoitusperiä kohtaan kenties nousivat pintaan erityisesti tuon sähköpostivuodon jälkeen, ei mitenkään tarkoita, etteikö niissä epäilyissä olisi perää.

Wikileaksin vuodot vaikuttaa kovin yksipuolisilta ollakseen olevinaan jotenkin neutraali toimija... Lisäksi muistaakseni noiden sähköpostivuotojen ajoitukseen liittyi aika kyseenalaisia yhteensattumia..

Nykyäänhän Wikileaks ei oikeastaan taida olla enää kovin relevantti sivusto, en ainakaan muista että siitä olisi ollut varsinaisesti puhetta vuosiin..? Toisin kuin Assangensta henkilönä.

Mutta sanotaan näin, että jos mulla olisi jotain arkaluontoista kamaa jonka haluan vuotaa, niin en sitä kyllä tuolle sivustolle lähettäisi vaan jonnekin muualle...

Biden kiristi saadakseen haluamansa, Trump ei.
Biden mitään kiristänyt, vaan kyseessä oli Yhdysvaltain hallinnon vaatimus, jonka Biden esitti. Trump taas kiristi ihan omasta päätöksestään.

Joe Biden’s intervention:

• True: Joe Biden was the Obama administration's point man on Ukraine while his son was working for Burisma, visiting the country several times from 2014 to 2016.
  • True: The then-vice president did tell Ukrainian leaders they had to fire Prosecutor General Viktor Shokin to get $1 billion in U.S. aid, according to a version of the story Biden himself told in 2018.
  • False: Biden pushed for Shokin's ouster to protect his son.
    • European countries and international bodies had accused Shokin of failing to pursue corruption, including in the Burisma case, and wanted him fired.
    • Biden was also not freelancing for personal reasons — he was pursuing the Obama administration's policy.
Fact check: What Joe and Hunter Biden actually did in Ukraine

Tulipahan sitten katsottua tuo Niinistön ja Trumpin lehdistötilaisuus kokonaan. Alku oli ihan normaalin oloista huttua, mutta sen jälkeen lähtikin mopo käsistä. Fiilis oli sama kuin olla kylässä jonkun riitaisan avioparin luona, jotka päättävät alkaa ratkomaan kotiongelmiaan vieraiden kuullen. Myötähäpeä oli aika karmea. No Niinistö ja Suomi sai kyllä kilven kiillotusta tuolla niin kuin on mediassa jo näkynyt. Kritiikkiä laittaisin myös toimittajille, että pakkoko nyt joka kysymys liitttyä Trumppiin ja Ukrainaan ja sitä Trump yrittikin mielestäni ihan oikein suitsia. Toisaalta taas, ns. normaali pätevä poliitikko ei edes olisi lähtenyt härnättäväksi vaan olisi kuitannut nuo kysymykset johonkin seuraavaan lehdistötilaisuuteen. Nyt Trump meuhkasi itsensä heti niin syvälle tuohon keskusteluun, ettei sieltä sitten vain pystynyt hyppäämään enää pois.

Muutenkin taas pitkästä aikaa kun katsoi Trumpin pulinaa pidemmän pätkän, niin on äijällä sellainen oma taitonsa saada ihmiset puolelleen. Sanoisinko että miehessä on karismaattisen saarnaajan vikaa. Tuo tarinankerronta, asioiden toisto, vahva ego, elehdintä, vakuuttavuus saavat jotenkin aivot sellaiselle nollalinjalle, jolloin on vain helppo mennä ukon satujen mukana ja simppelisti nielaista koko syötti. Se on myös paljon helpompaa kuin kriittisesti pysähtyä joka toisen lauseen kohdalla kun sammakko pääsee suusta. Tavallaan kyllä siis ymmärrän miehen vetovoiman, mutta valitettavasti asioiden raiteilla pitämiseen tuollainen ei tahdo riittää. Kova saarnamies äijästä olisi varmasti tullut kun niistä kuoleman jälkeisistä elämistä, tuhansia vuosia sitten ehkä tapahtuneista jutuista voisi kertoa vaikka mitä jäämättä koskaan kiinni. USA on aika vahvasti uskonnollinen maa, god bless jadajada, niin ei sinänsä ihme että Trump kerännyt niin vahvan kannattajakunnan ja nimenomaan sieltä konservatiivien puolelta.

Niinpä tai näinpä, niin kuten sanoin jo tuosta aviopaririitelystä, niin alkaa kotiasiat olemaan aika pahalla tolalla jenkeissä kun niitä ei pystytä enää pitämään erossa edes toisten valtioiden päämiehien julkisissa tapaamisissa. Ei voi muuta kuin toivotella tsemppiä uudelle mantereelle ja toivottavasti saavat koneensa taas kulkemaan. Trump on enemmänkin keulakuva ja seuraus monista sisäisistä ongelmista kuin varsinainen syypää kaikkeen.

Biden mitään kiristänyt, vaan kyseessä oli Yhdysvaltain hallinnon vaatimus, jonka Biden esitti. Trump taas kiristi ihan omasta päätöksestään.

Joe Biden’s intervention:

• True: Joe Biden was the Obama administration's point man on Ukraine while his son was working for Burisma, visiting the country several times from 2014 to 2016.
  • True: The then-vice president did tell Ukrainian leaders they had to fire Prosecutor General Viktor Shokin to get $1 billion in U.S. aid, according to a version of the story Biden himself told in 2018.
  • False: Biden pushed for Shokin's ouster to protect his son.
    • European countries and international bodies had accused Shokin of failing to pursue corruption, including in the Burisma case, and wanted him fired.
    • Biden was also not freelancing for personal reasons — he was pursuing the Obama administration's policy.
Fact check: What Joe and Hunter Biden actually did in Ukraine

Vastineena tähän, John Salomon on löytänyt Ukrainan hallituksen virallisen muistion, ajalta pari päivää sen jälkeen kun Shokin on erotettu ,
jossa Konsultointifirma Blue Star Strategies (joiden Salomon sanoo edustaneen Burismaa) edustajat käyvät pyytämässä anteeksi että US edustajat ja muut ovat levittäneet väärää tietoa, ettei Ukrainan viranomaiset olisi tutkineet Zlochevsky:ä asianmukaisesti. Zlochevsky on Burisman perustaja.

Joten herää kysymys oliko Shokin niin korruptoitunut kuin sanottiin vai oliko sellaista tietoa levitetty tahallaan.

Ukraine PGO Memo Translation

Giuliani sanoi että Shokin on köyhä mies joka ajaa pienellä autolla, joten hän ei ole ainakaan rikastunut väitetyilla lahjuksillaan. Shokin haluaisi myös todistaa USA:ssa jos se sallittaisiin.

Tuosta lehdistötilaisuudesta: En tiedä onko Niinistöllä joku vaiva kun hän oli siinä niin pieneksi käpertyneenä ja alaspäin tuijottava. Ja kun hän vielä mutisi että Suomi on pieni kansa.:) Olisi mieluummin vaikka sanonut että Suomi on suuri maa.(niin kuin pinta-alallisesti onkin)

Tuosta lehdistötilaisuudesta: En tiedä onko Niinistöllä joku vaiva kun hän oli siinä niin pieneksi käpertyneenä ja alaspäin tuijottava. Ja kun hän vielä mutisi että Suomi on pieni kansa.:) Olisi mieluummin vaikka sanonut että Suomi on suuri maa.(niin kuin pinta-alallisesti onkin)

Vaivaantuneena oli kun media ja Trump pisti sirkuksen pystyyn.

Vastineena tähän, John Salomon on löytänyt Ukrainan hallituksen virallisen muistion, ajalta pari päivää sen jälkeen kun Shokin on erotettu ,
jossa Konsultointifirma Blue Star Strategies (joiden Salomon sanoo edustaneen Burismaa) edustajat käyvät pyytämässä anteeksi että US edustajat ja muut ovat levittäneet väärää tietoa, ettei Ukrainan viranomaiset olisi tutkineet Zlochevsky:ä asianmukaisesti. Zlochevsky on Burisman perustaja.

Joten herää kysymys oliko Shokin niin korruptoitunut kuin sanottiin vai oliko sellaista tietoa levitetty tahallaan.

Ukraine PGO Memo Translation

Giuliani sanoi että Shokin on köyhä mies joka ajaa pienellä autolla, joten hän ei ole ainakaan rikastunut väitetyilla lahjuksillaan. Shokin haluaisi myös todistaa USA:ssa jos se sallittaisiin.

Eikö yhtään monimutkaisempaa ja epämääräisempää muka-perustelua olisi löytynyt?

Aivan suoria perusteluja sensijaan on että Giuliani on korruptoituneitten poliitikkojen puolestapuhuja korruptiotutkimuksia vastaan lähetellen itsekkin kirjeitä joiden lähtökohta on hänen henkilökohtaisessa korruptiossaan

Rudy Giuliani attacks Romania for 'excessive' crackdown on corruption

Ja tällaisen henkilön juttuja sitten pitäisi uskoa.

Eikö yhtään monimutkaisempaa ja epämääräisempää muka-perustelua olisi löytynyt?

Aivan suoria perusteluja sensijaan on että Giuliani on korruptoituneitten poliitikkojen puolestapuhuja korruptiotutkimuksia vastaan lähetellen itsekkin kirjeitä joiden lähtökohta on hänen henkilökohtaisessa korruptiossaan

Rudy Giuliani attacks Romania for 'excessive' crackdown on corruption

Ja tällaisen henkilön juttuja sitten pitäisi uskoa.
En siteerannut Giuliania muussa kuin Shokinin köyhyydessä ja pienessä autossa, mutta se että Giuliani lähettänyt joskus kirjeen tuskin tekee hänestä jäävin joka asiaan. Ei tuohon jaksa enempää perehtyä mutta hän arvostelee tuota DNA:ta väärinkäytöksistä. Vaikka jokin käyttäisi antikorruption-nimeä, ei se automaattisesti tee siitä hyvistä.

He acknowledged that Romania has made important strides toward the rule of law but said those efforts have been “severely undermined” by the recent “excesses of Romania’s National Anticorruption Directorate (DNA) under its former Chief, Laura Codruta Kovesi.” These excesses included intimidation of judges, defense lawyers and witnesses, unconstitutional phone tapping, forced confessions and unfair judicial processes, according to Giuliani.
Donald Trump’s lawyer writes Romanian president that rule of law is undermined in Romania

Ei. Trump ei ole kiristänyt ja Biden todistettavasti on.

Nyt voisi laittaa tähän sitä materiaalia, joka selittää tämän "todistettavasti" tai sitten vaan haluat inttää.

Edit: ketjussa ylempänä on jo shaminyn toimesta lainaus, miksi ei olisi kyse kiristämisestä Bidenin toimesta.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 534
Jäsenet
78 674
Uusin jäsen
mikaeljt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom