Olet ylpeä siitä, että seitsenkymppinen mies heittää ala-astetasoisia herjoja eikä edes toteuta niitä? Rima on korkealla selvästiEn ole koskaan kokenut tälläistä ylpeyttä jonkun toisen valtion Presidentin ansiosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Olet ylpeä siitä, että seitsenkymppinen mies heittää ala-astetasoisia herjoja eikä edes toteuta niitä? Rima on korkealla selvästiEn ole koskaan kokenut tälläistä ylpeyttä jonkun toisen valtion Presidentin ansiosta.
Nyt en kyllä ole juuri yhdestäkään väitteestä samaa mieltä. Trumpin tilannetaju ei ole mitenkään erityisen hyvä, jos paikalle haluaa nopeasti vitsailevan koomikon niin niitä löytyy useita satoja parempia.Mä olen ylpeä siitä, että servailee noinkin upeasti live-tilanteessa. Demokratia on nyt tullut nähtävästi tiensä päähän ja Trumpista on tehty diktaattori ja mun mielestä sopivampaa miestä tehtävään ei ole. Demokratian vastustajat on tehny tuollaisesta tv-pellestä julman rasistisen diktaattorin, jolla sattuu nyt oleen hiton hauska tilannetaju - mä oikeasti pidän tästä diktaattorista
No joo Trump ei ole diktaattori siitä olen samaa mieltä. Huumori on vähän subjetktiivinen aihe ja pidän enemmän toiminta ja kauhuelokuvista.Nyt en kyllä ole juuri yhdestäkään väitteestä samaa mieltä. Trumpin tilannetaju ei ole mitenkään erityisen hyvä, jos paikalle haluaa nopeasti vitsailevan koomikon niin niitä löytyy useita satoja parempia.
Jos taas olet sitä mieltä, että nykymuotoinen demokratia on vanhentunut valtiomalli ja Trump on diktaattori luulen, että olet väärässä molemmissa kohdissa. Yksi syy Trumpin saamattomuuteen on, että hän nimenomaan ei ole diktaattori ja senaattoreilla ja kongressiedustajilla on omat vaalipiirinsä joille ovat vastuussa. Tämä johtaa siihen, että ihan mihin tahansa ideaan ei saada edes yksinkertaista enemmistöä puhumattakaan joidenkin äänestysten 67% vaatimuksesta. Teorian paikkansapitävyys nähtäneen vuosien 2018, 2020, 2022 ja 2024 vaaleissa, jolloin viimeistään Trumpin tilalle tulee joko suurempi pelle tai perinteisempi poliitikko. Veikkaan jälkimmäistä.
Paremmista koomikoista voin heittää vaikka Bill Maherin, joka toisin kuin Trump, ymmärtää jotain myös politiikasta, mutta on myös hauskempi.
Toivottavasti joku osaa vastata paremmin, mutta ymmärtääkseni:Jos nyt kuitenkin kritisoin jotain muuta kuin Trumppia. Minkä vuoksi demokraatit otti juuri sen Hillaryn ehdokkaaksi? Aivan surkea ehdokas. Osa syy Trumpin voittoon on myös että demokraattisilla puolueella oli surkea ehdokas.
Totta. Tietyissä piireissä presidentin tekemisillä ei ole niin väliä kunhan vähän heittää läppää ja olkiukkoilee kritiikistäElämme käsittämättömiä aikoja. Mutta eikös se mennyt niin, että Trump ei edes voittanut oikeesti vaaleja![]()
Mitään älykästä kritiikkiä ei synny, mutta tunneperäistä ja käsittämättömän lapsellista urpoilua kyllä sitäkin enemmän.
mikään armeija ei tarvi sotilasta, joka on eri mieltä vehkeestään.
jonkun transgender social destruction tyyppisen vasemmistolaislesbon tunne-elämän pohjalta pikemminkin. WNU:ta käytän kansainvälisten uutisten keräimenä ja alt mediassa tulee seurattua corbett reportia ja Stefan Molyneuxia.
Puerto Rico onitsenäinenvaltio.
hahaa saitpas kii hihihii![]()
Out of proportions vain koska Trump, eikö vain sinunkin mielestä? Hyvä, kiitos.
En ole koskaan kokenut tälläistä ylpeyttä jonkun toisen valtion Presidentin ansiosta.
Kuvasi ovat samaan aikaan todella suuria mutta myös niin pakattuja, että on vaikea lukea.
Viitsitkö kertoa suomeksi omin sanoin mitä kävi? Kumottiinko FCC:n suunnittelemat huononnukset?
Okei, luulin, että tuloksia olisi jo. John Oliverhan (jos kyseisen liberaalibritin saa mainita) masinoi aika suuren kampanjan noita heikennyksiä vastaan. Ihan mielenkiintoinen aihe, mutta valitettavasti en itse tunne kovin hyvin.? En ymmärrä mitä tarkoitat, ohessa pieni pala siitä mitä postasin:
Lähinnä otin vaan kantaa siihen kuinka paljon Trumpin hallinnon haluamaan nettineutraliteetin heikennystä vastustetaan. Edellisellä kerrallahan vastustus toimi, nyt en tiedä.
luulen, että olet oikeassa, paitsi, että joissain piireissä trumpetisti on tuhma sana eikä sitä saa kirjoittaa koska lumihiutaleiden tunteetKotimaiset Trumpetistit toki varmaan tuotakin kannattaa, kuten kaikkea Trumpin politiikkaa
Tuo on kyllä huono juttu kaikkien paitsi suuryritysten omistajien kannalta, mutta kuten itsekin mainitset, liberaalinatsit kärsii samalla lailla joten sitä pitäisin itse lohtuna jos jenkeissä asuisi.
Elämme käsittämättömiä aikoja. Mutta eikös se mennyt niin, että Trump ei edes voittanut oikeesti vaaleja![]()
Eikös voittajasta tule presidenttiä? Se että ei saa kansalta yli 50% äänistä ei tarkoita sitä etteikö ehdokas voisi voittaa vaaleja.
Jaa, miten?Mutta se, että tulee presidentiksi, vaikka saa vähemmän ääniä kuin vastaehdokas, kertoo kyllä enemmän kansan tahdosta.
Listan pituushan ei tee siitä hyvää, mutta onhan tossa monta kohtaa. Mihin alaotsikkoon haluat keskittyä niin puretaan vähän? Maahanmuutto? Tuomari? Taloudella menee hyvin se on sanottu moneen kertaan, mutta tutkitaanko tarkemmin?On Trump kyllä hieno mies.
Alle vuoden ollut virassa ja näin paljon hyvää saanut aikaan.
Trump Accomplishments (Nov. 20, 2017) - Pastebin.com
Harmi että fake news media mustamaalaa Yhdysvaltojen parasta presidenttiä kokoajan.
Ei voi olettaa, että tietäisi miten asiat olisivat menneet toisessa tilanteessa toisenlaisella systeemillä nykytulosten perusteella.Että enemmistö olisi halunnut Hillary Clintonin mutta tyhmät vaalipiiri ja valitsijamies systeemien takia vähemmän ääniä saanut tyyppi voitti.
Että enemmistö olisi halunnut Hillary Clintonin mutta tyhmät vaalipiiri ja valitsijamies systeemien takia vähemmän ääniä saanut tyyppi voitti.
Lainasin nyt sinua, mutta viittaan myös muihin, niin sama systeemihän on täällä Suomessa käytössä, tosin ilman valitsijamiehiä. Esimerkiksi 2011 eduskuntavaaleissa PS sai 19.05% kannatuksella 39 paikkaa ja SDP 19.10% kannatuksella 42 paikkaa ja tuon touhun arvostelijat haukuttiin pystyyn tuolloin.Että enemmistö olisi halunnut Hillary Clintonin mutta tyhmät vaalipiiri ja valitsijamies systeemien takia vähemmän ääniä saanut tyyppi voitti.
Presidentin vaaleissa valitaan yksi, eduskuntavaaleissa 200. Yhdysvalloissa on myös senaatti ja edustajainhuone, joissa on omat paikkamääränsä, mutta älyllinen rehellisyys ja kaikkia sen tapaisia asioita. Itsekin toivoisin, vaikka Lapin läänissä yksittäisen henkilön äänellä olisi kolminkertainen vaikutus koska neliömetrithän ratkaisevat eikä kansalaiset.Lainasin nyt sinua, mutta viittaan myös muihin, niin sama systeemihän on täällä Suomessa käytössä, tosin ilman valitsijamiehiä. Esimerkiksi 2011 eduskuntavaaleissa PS sai 19.05% kannatuksella 39 paikkaa ja SDP 19.10% kannatuksella 42 paikkaa ja tuon touhun arvostelijat haukuttiin pystyyn tuolloin.
Mutta ei siinä mitään, haukutaan me tuo järjestelmä Jenkeissä, vaikka itse käytännössä käytetään samaa menetelmää ja haukutaan sen vastustajat paikallisesti. Sellainen on niin perhanan älyllisesti rehellistä.
Tämä on juuri esimerkki tästä "älyllisestä rehellisyydestä". Tiedät aivan varmasti paremmin tästä järjestelystä ja sen perusteluista. Mutta sen sijaan että kävisit keskustelua siitä, kirjoittelet kärjistyksiä äänestysvoimasta neliömetrille, täysin paremman tietosi vastaiseksi ja yrität taas vaihteeksi vesittää keskustelua.Presidentin vaaleissa valitaan yksi, eduskuntavaaleissa 200. Yhdysvalloissa on myös senaatti ja edustajainhuone, joissa on omat paikkamääränsä, mutta älyllinen rehellisyys ja kaikkia sen tapaisia asioita. Itsekin toivoisin, vaikka Lapin läänissä yksittäisen henkilön äänellä olisi kolminkertainen vaikutus koska neliömetrithän ratkaisevat eikä kansalaiset.
Meidän pressanvaaleissa on suora vaalitapa ja eduskuntavaalien tapakaan ei ole millään järjellä sama kuin tuo. Vaikka aivan helvetin typerä systeemi onkin, niin kuin valitsijamiespelleilykin.Lainasin nyt sinua, mutta viittaan myös muihin, niin sama systeemihän on täällä Suomessa käytössä, tosin ilman valitsijamiehiä. Esimerkiksi 2011 eduskuntavaaleissa PS sai 19.05% kannatuksella 39 paikkaa ja SDP 19.10% kannatuksella 42 paikkaa ja tuon touhun arvostelijat haukuttiin pystyyn tuolloin.
Mutta ei siinä mitään, haukutaan me tuo järjestelmä Jenkeissä, vaikka itse käytännössä käytetään samaa menetelmää ja haukutaan sen vastustajat paikallisesti. Sellainen on niin perhanan älyllisesti rehellistä.
Oletko tosissasi? Sinun viestihistoriallasi syytät minua keskustelun vesittämisestä ja heität päälle väsyneistä väsyneimmän "en odottanutkaan itseni tasoista keskustelua"-kortin.Tämä on juuri esimerkki tästä "älyllisestä rehellisyydestä". Tiedät aivan varmasti paremmin tästä järjestelystä ja sen perusteluista. Mutta sen sijaan että kävisit keskustelua siitä, kirjoittelet kärjistyksiä äänestysvoimasta neliömetrille, täysin paremman tietosi vastaiseksi ja yrität taas vaihteeksi vesittää keskustelua.
Toisaalta on ehkä myönnettävä, että en itsekkään ollut kovin rehellinen itselleni, kun odotin jotain muuta tässä ketjussa.![]()
Niin jos nyt lähdetään siitä Suomen systeemistä, niin eduskuntavaalien osalta tuolla on itseasiassa hyväkin perustelu. Jos paikkoja ei olisi määritetty, valuisi kannatus suoraan seuraavalle ehdokkaalle puolueessa/vaaliliitossa ja tämä saattaisi lappalaiselle sitoutumattomalle, olla Helsinkiläinen liberaali täysin eri kannoilla. Se missä korjaaminen pitäisi tapahtua, on paikkajaossa, ei "typerän" systeemin poistamisessa.Meidän pressanvaaleissa on suora vaalitapa ja eduskuntavaalien tapakaan ei ole millään järjellä sama kuin tuo. Vaikka aivan helvetin typerä systeemi onkin, niin kuin valitsijamiespelleilykin.
Yhdysvallat on liittovaltio, siellä ei suora vaalitapa toimisi kuin osavaltioiden sisäisesti. Osavaltioiden välillä on välttämättä jokin painotus, joka mahdollistaa jokaiselle osavaltiolle jonkin painoarvon. Oli se painoarvo sitten vaikka poikkeava asukas/äänestäjämäärästä. Muuten koko yhdysvallat menettää merkityksensä, jos tosiaan muutama väkirikkain osavaltio sanelee kaiken.
Lopetin lukemisen tässä kohtaa, se on aivan se mitä tuo loppu, väsymiseen asti argumentoiminen on, kun alun henkilöön kohdistuvasta jo näkyi varsin riittävästi, että arvostelin aiheesta.Oletko tosissasi? Sinun viestihistoriallasi syytät minua keskustelun vesittämisestä ja heität päälle väsyneistä väsyneimmän "en odottanutkaan itseni tasoista keskustelua"-kortin.
Anna nyt ihmeessä joku esimerkki paskasta keskustelusta ja henkilöön menemisestä joita olen tehnyt.Lopetin lukemisen tässä kohtaa, se on aivan se mitä tuo loppu, väsymiseen asti argumentoiminen on, kun alun henkilöön kohdistuvasta jo näkyi varsin riittävästi, että arvostelin aiheesta.
Mutta joo, ilmeisesti se on tosiaan minun vikani, että sinä keskustelet tuolla tapaa. Tosin minun hiljaisuuteni ennenkään ole vaikuttanut tuohon suoltamiseesi. Olet vain etsinyt toisen käyttäjän "syyksi" paskalle keskustelemisellesi.
Mitä jos pitäisit itsekkin taukoa muutaman päivän, jos se auttaisi ottamaan rauhallisemmin?
Niin mitä muuta kuin henkilöön kohdistuvaa on se, että lainaamassani aloitetaan heti, viestin sijaan, puhumaan siitä kuinka "viestihistoriasi on paskaa". Eihän se ole kuin mallikirja esimerkki henkilöön kohdistuvasta, kuin argumentin sijaan käydään käsiksi siihen, kuka sen sanoi ja nimenomaan kohdistaen tämä keskustelijaan, ulkoisen instanssin sijaan.Anna nyt ihmeessä joku esimerkki paskasta keskustelusta ja henkilöön menemisestä joita olen tehnyt.
En muistaakseni sanonut että se on paskaa. Vihjasin siihen, että olit syyttänyt minua jo ainakin noin viikko sitten aiheesta Mv-lehti. Menee tietenkin aika muna-kana-keskusteluksi mutta minä en ole mielestäni ensimmäistä kiveä tässä heittänyt. Muistin toki, että muutamaa nimimerkkiä kohtaan olen lainannut pitkän litanian heidän viestejään ja jopa puhunut ärsyttävästi, mutta pääasiallisena tarkoituksena on ollut näyttää että tiettyjen nimimerkkien tyyli on juuri sinä päivänä ollut trollaava.Niin mitä muuta kuin henkilöön kohdistuvaa on se, että lainaamassani aloitetaan heti, viestin sijaan, puhumaan siitä kuinka "viestihistoriasi on paskaa".
Mainitsin täysin samasta aiheesta kuin kekkeruusi, jonka viestin hyväksyit koska olette Trumpista samaa mieltä. Suomen eduskuntavaaleja ei voi suoraan verrata Yhdysvaltojen presidentinvaaleihin. Jos puhutaan jälkimmäisestä niin huvikseen tarkistin, että joissain osavaltioissa tarvitaan 500k asukasta per valitsijamies ja toisissa 150k riittää. Lisäksi koska tietyt osavaltiot ovat niin jäädytettyjä, että ainoastaan Reagan voi ne kääntää, ei texasilaisen liberaalin tai kalifornialaisen konservatiivin äänellä ole mitään väliä lopputulokseen. Järjestelmä ei ole täydellinen, mutta jos se on paras mahdollinen kompromissi siitä voi käydä asiallisen keskustelun.Vaikka olisi melko neutraali itse aiheen suhteen ja ihmettelisi tekopyhyyttä, jossa suomessakin yleisesti hyväksyttyä systeemiä haukutaan amerikassa, onnistutaan jo sekin ulkopuolisen puolesta ottamaan itseen pelkästä sanasta "älyllisesti epärehellinen", vaikka tuo täky oli selvästi tarkoitettu tuolle kirjoittajalle, joka ei itse edes siitä loukkaantunut.
no tässä on ihan asiallinen aihe. Vaikka esim ympäristöjuttuja mainostetaan niissä lukemissani liberaalilähteissä itsestäänselviksi voi hyvin olla, että ne (ja tietenkin minä niihin uskovana) ovat väärässä ja jos sen voi osoittaa niin hyvä. Ihan mielelläni olen väärässä jos voin oppia asioiden oikean laidanKatsotaan, jos huomenna ehtisin kirjoitella vähän tuosta päästösopimuksesta irtautumisesta ja siitä miksi Trump teki mielestäni siinä täysin oikein, josta meinasin jo aikaisemmin kirjoittaa, mutta jäi kesken.....
Mutta se, että tulee presidentiksi, vaikka saa vähemmän ääniä kuin vastaehdokas, kertoo kyllä enemmän kansan tahdosta.
Että enemmistö olisi halunnut Hillary Clintonin mutta tyhmät vaalipiiri ja valitsijamies systeemien takia vähemmän ääniä saanut tyyppi voitti.
En nyt pysy kärryillä. Jos Time olisi valitsemassa Trumpia vuoden henkilöksi, pitäisihän heidän häneen olla yhteydessä ennen kuin lehti julkaistaan. Eihän ilman haastattelua/kuvia olisi mitään mitä julkaista?
Ai, luulin että tuo vuoden henkilö on aina sen lehden pääjuttu jonka ympärille lehti tehdään. Hassulta kyllä kuulostaa, jos ei muuta tehdä kuin "normaali" artikkeli noinkin tärkeästä aiheesta. Tuo Vuoden Henkilö on kuitenkin kuuluisin piirre koko lehdessä.Eihän tuo person of the year mitään haastattelua vaadi. Kuvatkin voivat käsittääkseni vetää vain stock-kuvilla.
Hienoja nämä tapaukset joita koitetaan saada päättämään asioista ilman mitään tietoa asioista...
Kansa valinnut tavanKansahan on valinnut tavan jolla presidentti valitaan. Pitäisikö sääntöjä muuttaa kesken "pelin" että ehdokas X valitaan? Eikös tämäkin vaihtoehto kuulosta vähän hullulta? Kaikille oli varmaan säännöt selvillä ennen kuin alettiin kisaamaan. Sääntöjä voi toki muuttaa aina mutta ei kesken "pelin".
Eikös typerät valitsijamiehet ole valinneet aina typerän presidentin?
Kansa valinnut tavanHauskaa nähdä kuinka kommentoijilla ei ole mitään käsitystä USA:n vaalitavan mielipuolipuolisuudesta. Siellä lasketaan algoritmeillä vaalipiirien rajoja aina uusiksi ja eristetään vastapuolen äänestäjät siten etteivät koskaan saa äänimääränsä vertaa edustajia läpi.
Tämähän on toistunut joka vuosi, muistan nähneeni koonnin trumpin perusteettomista vuoden persoona julistuksista 2014 astiTrumpilla on suunnattomia vaikeuksia pysyä totuudessa jopa ollessaan presidenttinä, kun on tottunut valehtelemaan koko ikänsä.
Trump twiittasi:
![]()
Ja Time korjasi valheen:
![]()
Kuinkahan moni äänesti verouudistusta vastaan vain koska Trump?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.