Markku Ruotsilaa aina parjataan putkikatseisena trumpistina, mutta minä en ymmärrä sitä mustamaalausta lainkaan. Tuntuu vähän siltä, että kun ei pidetä siitä mitä Ruotsila sanoo, niin on helppo yrittää lyödä viestintuojaa ja yrittää ohittaa sillä itse asia kokonaan. Kaikki Ruotsilan haastattelut mitä olen katsonut, vaikuttavat ainakin minun silmissä siltä, että hän on paras kotimainen asiantuntija avaamaan Trumpin, republikaanien ja ylipäätään Yhdysvaltojen poliittista mielenmaisemaa, oli se meikäläisistä silmistä katsottuna kuinka sairasta tahansa. En ole löytänyt hänen sanomisistaan käytännössä mitään mitään puolueellisuutta, vaan päinvastoin hyvin perusteltua ja puolueetonta analyysiä siitä miksi Trump on mitä on ja tekee mitä tekee. Ruotsila pystyy hyvin myös osoittamaan niitä ongelmia ja ristiriitoja mitä Trumpin menettelytavoissa on, mutta ei niiden alleviivaus ole ollut olennaista, vaan ylipäätään heppu on keskittynyt kertomaan miksi Trump toimii näin. Jos Ruotsilaa ei jonkun mielestä kannata kuunnella, niin sen sijaan, että huudetaan saman tien kuinka Ruotsila on perseestä, niin osoittakaa mieluummin ne väitteet, joissa hän ei ole oikeassa.
Tässä Puheenaihe-podcastissa yksi mielestäni hyvä Ruotsilan haastattelu. Sisältö ei liiemmin poikkea muista, mutta tuossa käydään läpi todella laajasti eri aiheita ja näkökulmia. Suosittelen vilkaisemaan edes osittain ajatuksen kanssa.
Tuo kestää 3,5h, joten en avaa sisältöä sen tarkemmin, mutta tässä kuitenkin aikaleimat videosta: