Yale-älylukot (Doorman & Linus)

Kyllähän sen apin pitisi sitä kysyä. Useampaan puhelimeen kun se just laitettiin , niin joka kerta kysyi. ( android luureja kaikki ). Tilin luonnin jälkeen pitäis tulla se näkymä jossa pyydetään laittaan se numerokoodi.
tarvitseeko sovellukselle erikseen sallia jotain lupia? Ei se ainakaan mitään pyytänyt.

Honor v3 ja android 15

Täytynee koittaa rouvan luurilla.

tarvitseeko sovellukselle erikseen sallia jotain lupia? Ei se ainakaan mitään pyytänyt.
Lukon rekisteröinnissä taisi pyytää lupaa kameraan (qr koodin luku ) ja paikkatietoihin, jos ottaa sen automaatiisen avauksen käyttöön. Ei muistaakseni muuta.

Lukon rekisteröinnissä taisi pyytää lupaa kameraan (qr koodin luku ) ja paikkatietoihin, jos ottaa sen automaatiisen avauksen käyttöön. Ei muistaakseni muuta.
En pääse lukon rekisteröintiin asti, kun en saa tiliä luotua.

Vaimon luurilla saan tilin kyllä luotua, mutta omalla luurilla ei tule tuota promptia johon tekstiviestikoodi pitäisi syöttää.

Eli linus ja yale dotit lähtee takaisin kauppaan. Ehkä kilpailijoilta löytyy sovellus johon käyttäjätilin luonti ja kirjautuminen onnistuu

Edit. Aspasta tuli nopeasti vastaus.
Screenshot_20250215_204758_com_microsoft_office_outlook_CentralActivity.jpg

👍

Viimeksi muokattu:
Oliko linkkiä edukkaampiin Doormanin kanssa toimiviin tageihin? 50kpl olisi tarve..

En millään keksi mitä ylipäätään teet tuollaisellaa määräällä tägejä?

Alku"talvesta" aloin vaimolle puhumaan, että ihan kuin Yale Doorman (alkupään malleja, ikää sen 10v) olisi alkanut syömään paristoja nopeammin. Aiemmin vaihtoväli oli niin pitkä (toista vuotta), ettei koskaan edes muistanut milloin ne on viimeksi vaihdettu. Nyt sitten marraskuuss aloin merkaamaan vaihdon ajankohdan, niin tottahan se oli, ensin kesti 2kk ja nyt viimeisimmät vaihdoin 26.1 ja eilen jätti taas aukaisematta. Sen vaihdon tarpeen kuuli, kun oven veti kiinni, niin lukitusääni on erilainen, olemattomampi. Siitä tiesi että viikon sisään vaihdettava. Nyt äänen muututtua lukko ei auennut seuraavana päivänä. Paristojen vaihdon jälkeen tuntuu toimivan kuten aina ennenkin.

Onko kellään ollut vastaavaa ja mitään korjausta tiedossa, vai tuliko parasta ennen päiväys vastaan?

Huomenna aattelin Verkkikseltä tilatun Yale Linus lukon asentaa. Latasin sovelluksen valmiiksi ja tein rekisteröinnin. Paketissa oli liitteen mukainen lappu mukana joka koski mun LC102 lukkoa.
Siinä puhutaan eristelevyn asennuksesta mutta eipä paketissa mitään levyä ollut. Olisko jäänyt tehtaalta puuttumaan?

IMG_2402.jpeg

Tuo on vaan ns. telttapatjaa pyöreä palanen. Tuolla koitetaan estää, että vääntönuppi ei ala palautumaan kiinni asentoon kun ovesta kuljetaan.

Täydellinen lukko olisi muuten, jos tuota palautumisongelmaa ei olisi.

Eikös noiden ole tarkoitus eristää (myös) eli pitää kylmän ja lämpimän omilla puolillaan ja estää ilman virtausta lukon läpi. En jättäisi itse pois, ohuehkosta telttapatjasta tai vastaavasta saa varmaan ihan hyvät varaosat.

Eikös noiden ole tarkoitus eristää (myös) eli pitää kylmän ja lämpimän omilla puolillaan ja estää ilman virtausta lukon läpi. En jättäisi itse pois, ohuehkosta telttapatjasta tai vastaavasta saa varmaan ihan hyvät varaosat.
Kyllä ainakin osittain. Mutta sitten yksi asentaja sanoi että kannattaa jättää pois niin ei kerää kosteutta kun ilma vaihtuu paremmin.

Lisäksi tarkoitus myös ilmeisesti pitää talo tiiviinä että ei paineet vaihtele tjsp.

Nyt on lukkoa asennettu 1h eikä kovin pitkälle ole päästy :mad: .
Olen seurannut applikaation ohjeita.
Sain siirtorattaan paikalleen ja ohjeessa oli video testauksesta.
Kun testaan vääntöraudan sovittimella niin kääntyy siirriin hyvin, mutta mikään lukkokielleke liiku niin kuin asennusohjeessa näytettiin. Mikähän voisi olla vialla?

image.jpg

Nyt on lukkoa asennettu 1h eikä kovin pitkälle ole päästy :mad: .
Olen seurannut applikaation ohjeita.
Sain siirtorattaan paikalleen ja ohjeessa oli video testauksesta.
Kun testaan vääntöraudan sovittimella niin kääntyy siirriin hyvin, mutta mikään lukkokielleke liiku niin kuin asennusohjeessa näytettiin. Mikähän voisi olla vialla?

image.jpg
Oiskohan sulla sellainen lukkorunko että vaatii kahvan painamisen samalla?

Jatkoin asennusta lukko toimii kuitenkin vaikka ei asennusvideon mukaan.
Nyt tuli ongelma mihin laittaa magneetin kun ovi syvennyksessä? Pitäisi olla samalla tasolla sen Yale lätkän kanssa

IMG_2403.jpeg

Jatkoin asennusta lukko toimii kuitenkin vaikka ei asennusvideon mukaan.
Nyt tuli ongelma mihin laittaa magneetin kun ovi syvennyksessä? Pitäisi olla samalla tasolla sen Yale lätkän kanssa

IMG_2403.jpeg
Ei ole niin syvä karmi, etteikö toimisi tuossa karmin reunassa, mutta kannattaa silti testata toimivuus, ennenkuin liimaa, esim. maalarinteipillä pitää kohdillaan.

Olen myös onnistuneesti laittanut niin, miten tuo ohje kieltää, silloin vain kalibroinnissa ovi täytyy pitää enemmän raollaan, kuin mitä ohje käskee.

Huomenna aattelin Verkkikseltä tilatun Yale Linus lukon asentaa. Latasin sovelluksen valmiiksi ja tein rekisteröinnin. Paketissa oli liitteen mukainen lappu mukana joka koski mun LC102 lukkoa.
Siinä puhutaan eristelevyn asennuksesta mutta eipä paketissa mitään levyä ollut. Olisko jäänyt tehtaalta puuttumaan?

IMG_2402.jpeg
En kyllä muista että omassa pakkauksessa olisi mitään tämmöistä ollut 🤔 kerropa muuten miten meni asennus, itellä myös lc102 runko Linus l2 lukolla ja vaikka kuinka kalibroin ei lukko toiminut kunnolla vaan aina pamahti auki asentoon. Lopulta miten onnistuin tuon asentamaan oli että käsin kalibroin lukon ja laitoin sen kiertämään muutaman asteen pidemmälle kuin mitä lukko oikeasti kääntyy. Nyt se jaksaa kääntää lukon auki asti. Epäilen että esiasetuksissa tein jotain väärin sillä jälkikäteen kalibroinnista ei ollut mitään hyötyä. Näppäimistö V2 kanssa toiminut suhteellisen luotettavasti. Ehkä 1/10 kerroista olen jäänyt pihalle joten pidän avaimia varmuuden vuoksi edelleen mukana. Toki aina on auton avaimet tai jotain muutakin matkassa

Ei ole niin syvä karmi, etteikö toimisi tuossa karmin reunassa, mutta kannattaa silti testata toimivuus, ennenkuin liimaa, esim. maalarinteipillä pitää kohdillaan.

Olen myös onnistuneesti laittanut niin, miten tuo ohje kieltää, silloin vain kalibroinnissa ovi täytyy pitää enemmän raollaan, kuin mitä ohje käskee.
Thanks infosta. Pistin teipillä kiinni kuitenkin tohon karmiin niin ainakin kalibrointi meni läpi ja lukko aukeaa ja sulkeutuu kännykällä. En nyt illalla enempää jaksa testata.
Jäin miettimään tuota automaatti avausta (ei wifi donglea) kun sovellutus pyytää poistamaan virransäästön. Viekö miten paljon kännykän akkua? Olisko wifi vähempi virransyöppö?
Oven avaus ilman tätä vaatii aina sovellutuksen avauksen niin jotenkin toi automaatti olisi kätevämpi.🤔

En kyllä muista että omassa pakkauksessa olisi mitään tämmöistä ollut 🤔 kerropa muuten miten meni asennus, itellä myös lc102 runko Linus l2 lukolla ja vaikka kuinka kalibroin ei lukko toiminut kunnolla vaan aina pamahti auki asentoon. Lopulta miten onnistuin tuon asentamaan oli että käsin kalibroin lukon ja laitoin sen kiertämään muutaman asteen pidemmälle kuin mitä lukko oikeasti kääntyy. Nyt se jaksaa kääntää lukon auki asti. Epäilen että esiasetuksissa tein jotain väärin sillä jälkikäteen kalibroinnista ei ollut mitään hyötyä. Näppäimistö V2 kanssa toiminut suhteellisen luotettavasti. Ehkä 1/10 kerroista olen jäänyt pihalle joten pidän avaimia varmuuden vuoksi edelleen mukana. Toki aina on auton avaimet tai jotain muutakin matkassa
Meni kyllä aikaa kun jäin vähän turhaan miettimään tuota lukon toimintaa känny asennusvideon sovellutuksen mukaan. Lisäksi niiden ruuvien katkaisu oli aika tuskaista. Lopuksi käytin lukon omia ruuveja.
Muuten aika simppeli. Kannattaa katsoa että se siirtoratas toimii juohevasti eikä kiristä ruuveja liian tiukkaan. Kalibrointi meni hyvin ohjeiden mukaan.
En tämän enempää ole testannut joten käyttökokemuksia sit myöhemmin.
Se telttapatjan palan merkitys jäi mulle vähän arvoitukseksi. Tungin sen sinne lukkomötikän ja ja pohjalevyn väliin, Ei nyt mitenkään siististi istunut.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 956
Jäsenet
76 527
Uusin jäsen
Jusekuse

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom