Yale-älylukot (Doorman & Linus)

Onko muilla Yale L3-lukon omistajilla ollut ongelmia patterien keston kanssa? Meille on nyt kahdesti jo tullut varoituksia varaustasosta vain viikon käytön jälkeen. Molemmilla kerroilla vaihdoin tilalle upouudet Varta Power Longlife-paristot. Lukko on yhdistetty Yale Connect -hubiin ja lukko on ollut käytössä viime joulukuusta ilman aikaisempia ongelmia. Lukko on varsinkin iltapäivästä ja illasta aika voimakkaassa auringonpaisteessa, joten mietin josko tuo voi vaikuttaa kestoon.
 
Omalle kohdalle on osunut yksi tapaus V2N:n kanssa, että lukkorunkoon ja sen porauksien kautta sisä- ja ulkoyksikköön oli kondensoitunut kosteutta ja olivat oikein kunnolla hapettuneet/ruostuneet ja alkoivat syödä pattereita oikein kunnolla. Jos olet itse asentanut, niin kurkkaappa miltä siellä näyttää.
 
Omalle kohdalle on osunut yksi tapaus V2N:n kanssa, että lukkorunkoon ja sen porauksien kautta sisä- ja ulkoyksikköön oli kondensoitunut kosteutta ja olivat oikein kunnolla hapettuneet/ruostuneet ja alkoivat syödä pattereita oikein kunnolla. Jos olet itse asentanut, niin kurkkaappa miltä siellä näyttää.
Kiitos vinkistä. Irrotin sisäyksikön ja siellä ainakin piirilevy, johdot sekä liittimet näyttävät samalta kuin uutena reilu puoli vuotta sitten.

Yale Doorman L3 lukon otin tosiaan käyttöön joulukuussa. Yale Connect Wifi -moduuli ja Access appin otin käyttöön helmikuun alussa ja nämä paristo-ongelmat alkoivat nyt vasta toukokuun lopussa. Tämän lukon ensimmäinen patterinvaihtoilmoitus tuli 26.5. ja silloin vaihdoin alkuperäiset paristot uusiin Vartan Power Longlife-paristoihin (parasta ennen muistaakseni 2032). Seuraava ilmoitus tuli heti 1.6. ja tällöin ajattelin ettei ne voi viikossa loppua ja otin paristot vain hetkeksi ulos ja takaisin laitteeseen. 4.6. tuli kolmas hälytys ja silloin vaihdoin paristot taas uusiin Vartan paristoihin ja eilen 10.6. tuli neljäs hälytys. Tällä kertaa jätin taas samat paristot sisään ja kuittasin appista, että paristot ovat vaihdettu.

En nyt valitettavasti muista tarkkaa ajankohtaa, mutta mielestäni toukokuussa tuli tuohon Yale L3 -lukkoon ohjelmistopäivitys ja en tiedä josko tämä on voinut vaikuttaa kulutukseen. Oma epäilys on että Yale L3 tai Yale Connectin softassa on jokin bugi joka kuluttaa noita paristoja. Tai vaihtoehtoisesti lukko arvioi paristojen varauksen väärin. Käsittääkseni tuo ilmoitus pitäisi tulla siinä vaiheessa kun varaus riittää arviolta kuukaudeksi. Valitettavasti appista ei näy varaustasoa prosentteina.
 
Kiitos vinkistä. Irrotin sisäyksikön ja siellä ainakin piirilevy, johdot sekä liittimet näyttävät samalta kuin uutena reilu puoli vuotta sitten.

Yale Doorman L3 lukon otin tosiaan käyttöön joulukuussa. Yale Connect Wifi -moduuli ja Access appin otin käyttöön helmikuun alussa ja nämä paristo-ongelmat alkoivat nyt vasta toukokuun lopussa. Tämän lukon ensimmäinen patterinvaihtoilmoitus tuli 26.5. ja silloin vaihdoin alkuperäiset paristot uusiin Vartan Power Longlife-paristoihin (parasta ennen muistaakseni 2032). Seuraava ilmoitus tuli heti 1.6. ja tällöin ajattelin ettei ne voi viikossa loppua ja otin paristot vain hetkeksi ulos ja takaisin laitteeseen. 4.6. tuli kolmas hälytys ja silloin vaihdoin paristot taas uusiin Vartan paristoihin ja eilen 10.6. tuli neljäs hälytys. Tällä kertaa jätin taas samat paristot sisään ja kuittasin appista, että paristot ovat vaihdettu.

En nyt valitettavasti muista tarkkaa ajankohtaa, mutta mielestäni toukokuussa tuli tuohon Yale L3 -lukkoon ohjelmistopäivitys ja en tiedä josko tämä on voinut vaikuttaa kulutukseen. Oma epäilys on että Yale L3 tai Yale Connectin softassa on jokin bugi joka kuluttaa noita paristoja. Tai vaihtoehtoisesti lukko arvioi paristojen varauksen väärin. Käsittääkseni tuo ilmoitus pitäisi tulla siinä vaiheessa kun varaus riittää arviolta kuukaudeksi. Valitettavasti appista ei näy varaustasoa prosentteina.

Kokeillut ottaa viikoksi-pariksi Wifin pois päältä Yalesta? Eli siis connect wifi pois ja katsoo onko vaikutusta.
 
Juu ja tosiaan jos pystyy kokeilemaan, että onko paristot oikeasti loppu vai ilmoittaako Yale vain väärin.
 
Kokeillut ottaa viikoksi-pariksi Wifin pois päältä Yalesta? Eli siis connect wifi pois ja katsoo onko vaikutusta.
En ole. Ongelmat alkoivat vasta muutama viikko sitten. Asentelin tänään uusiksi tuo Yale Connectin ja seurailen nyt tuleeko sieltä taas varoitusta vähäisestä varauksesta noilla vanhoilla paristoilla. Mainittakoon vielä että nuo ilmoitukset ovat tulleet appiin ja sähköpostiin. Itse Yale Doorman ei ole varoittanut paristoista oven avaamisen yhteydessä.
Juu ja tosiaan jos pystyy kokeilemaan, että onko paristot oikeasti loppu vai ilmoittaako Yale vain väärin.
Jep, nuo aikaisemmat Vartan paristot ovat nyt seinäkelloissa ja testasin niitä myös taskulampussa. Hyvin pelittää.
 
Doormanin oma paristovaroitus on kyllä niin kämänen, ettei välttämättä kerkiä edes varoittaa ennen kuin on jo myöhäistä. Parhaiten kuulee moottorin surahduksesta kun alkaa olemaan loppu.
 
Doormanin oma paristovaroitus on kyllä niin kämänen, ettei välttämättä kerkiä edes varoittaa ennen kuin on jo myöhäistä. Parhaiten kuulee moottorin surahduksesta kun alkaa olemaan loppu.

Täysin näin ainakin tuon aikaisemman kanssa. En ole varoitusta nähnyt edes siinä vaiheessa kun pitää vähän ”ravistella”, että saa auki ilman lisävirtaa.
 
Pitäisi varaston oveen vaihtaa Doorman, mutta tuo vanha malli (V2N) on edelleen samoissa hinnoissa kuin aiemminkin... onko mitään hajua koska tuo L3 tulee markkinoille?

Tuo V2N kävisi hyvin mutta tuota täyttä hintaa en siitä enää maksa
 
Olipa monimutkainen ja monipäiväinen prosessi saada tukea tuohon Yale Doorman L3:n paristo-ongelmaan. Yale Access -app ohjasi alkuun olemaan yhteydessä sähköpostiosoitteeseen support@yalelock.com ja siellä vastattiin että osoite on vain Pohjois-Amerikan tukeen. Käskivät olemaan yhteydessä osoitteeseen yale@abloy.com. Näiden kanssa kävin pitkät keskustelut ja ne päättyivätkin siihen tulokseen ettei Yale Doorman L3 ole Suomen markkinoilla ja käskivät olemaan yhteydessä sen maan Abloyhin josta lukko on. Selvensin heille lukkoni tulleen Suomen Abloylta testaukseen ja en tiedä yhtään mistä osoitteesta saa apua. Selvisi että tuotetestaajille on oma osoitteensa yalesuomi@abloy.com ja täältä tuli 20 minuutissa vastaus.

Vastaus tässä ihan julkisena jos jollain muulla on samoja ongelmia Yale Accessin kanssa.

"Tarkastin lukkosi ********* paristotason palvelimelta ja näen, että olet ne tosiaan vaihtanut äskettäin kahdesti. Eli paristot ovat edelleen lähes täydet ja sovellus nyt turhaan ilmoittaa paristojen vaihtotarpeesta. Ilmoitus pitäisi hävitä, kun avaat ja lukitset lukon puhelimella Bluetooth yhteyttä käyttäen kolmesti peräkkäin.

Eli mene lukon lähelle ja varmista, että sovellus näyttää Bluetooth-symbolia avausnäkymän oikeassa yläreunassa ja avaa/lukitse ovi kolmesti. Tarvittaessa napauta myös sovelluksen näyttämää paristovaroitussymbolia ja napauta ”Olen jo vaihtanut paristot”.

Tuon kolmesti avaamisen pitäisi viimeistään synkronoida paristotaso kuntoon kaikkialle ja ilmoittelun loppua. Toki tämän pitäisi tapahtua itsestään ilman käyttäjän erillisiä toimenpiteitä, mutta jostain syystä tässä nyt ei niin näytä tapahtuvan.

Paristokesto Doorman L3:llä on yleisesti ottaen noin vuosi."
 
Muutamalla täällä ilmeisesti Doormanin L3 käytössä (demo tai ruotsinversio). Itsellä olisi tarpeen päivittää ulko-oven lukitusta ja tarkoitus hankkia doorman oveen. Ovi on 60-luvun loppupuolelta (ja varustettu levikkeellä), että joka tapauksessa edessä on sorvausta ja paikkausta edessä. L3:n tuleminen suomen markkinoille kestänee vielä aikansa, joten tuo ruotsinversio kiinnostaisi. Googlettelemalla en onnistunut löytämään selkeitä mittoja/vaatimuksia siitä, mitä tuon ruotsalaisen lukkorungon ja vastakappaleen asennus vaatii. Osaisiko joku viisaampi auttaa?
 
Muutamalla täällä ilmeisesti Doormanin L3 käytössä (demo tai ruotsinversio). Itsellä olisi tarpeen päivittää ulko-oven lukitusta ja tarkoitus hankkia doorman oveen. Ovi on 60-luvun loppupuolelta (ja varustettu levikkeellä), että joka tapauksessa edessä on sorvausta ja paikkausta edessä. L3:n tuleminen suomen markkinoille kestänee vielä aikansa, joten tuo ruotsinversio kiinnostaisi. Googlettelemalla en onnistunut löytämään selkeitä mittoja/vaatimuksia siitä, mitä tuon ruotsalaisen lukkorungon ja vastakappaleen asennus vaatii. Osaisiko joku viisaampi auttaa?
Mulla on tuo skandiversio, helpoimmalla ehkä selviää katsomalla esim. Abloyn sivuilta runkojen piirrokset. Doorman ei tarvitse ylimääräisiä reikiä tms., toki jonkin verran pinta-alaa ovesta. Lähtisin kyllä siitä, että mikä runko ovessa nyt on ja onko sitä edes tarpeen muuttaa...
 
Kiitos vastauksesta.

Tarkkoja mittoja en ole onnnistunut nykyisestä lukkorungosta ottamaan, sillä en ole sitä muutamalla yritksellä onnistunut saamaan irti (ohessa muutama kuva lukosta runkoineen). Ongelmana on, että itse lukkopesät eivät lähde pois (tulkintani on, että kahta sisempää päädyssä olevaa ruuvia kiertämällä jompaan kumpaan suuntaan pitäisi vapautua, mutta ei ole lähtenyt ja ei ole uskaltanut täydellä voimalla vääntää rikkoutumisen pelossa). Jos tähän osaa joku apua antaa niin arvostan suuresti.

Mutta tuohon nykyaikaiseen lukkorunkoon sovittamisessa doormania silmällä pitäen reikiä joutuilee porailemaan jokatapauksessa, mutta kumman kanssa pääsisi vähemmällä skandin doormanin vai vanhemman suomi version kanssa.

p.s. ovi olisi menossa samalla maalaukseen ja kunnostukseen :)

IMG20220620180936.jpgIMG20220620180939.jpgIMG20220620180945.jpg
 
Ota nyt alkuun mitta tuosta ulkopuolelta. Lukkonrungon reunasta lasin reunaan.

Kovin piukalta paikalta vaikuttaa ja luulisin, että joutuisit lukon asentamaan lasin alle eli kaikki uusiksi.
 
Mites sitten kahvan keskeltä ulkoreunaan ja avaimenreirä ja kahvan reiän etäisyys. Hyvin pitkälti sen jälkeen saa suuntaa mitä pitäisi tehdä. Joku varmasti tunnistaa tuon rungonkin suoraan, jos ei googlen kuvahaulla löydy vastaavaa.
 
Noniin, onnistuin purkamaan lukon irti (ihan täysin toimintakuntoisena kasaan en saanut...no, lukkoon menee edelleen, mutta eiköhän se jo jouduta uusimista :) Ainoat merkinnät mitä lukkorungosta löytyi oli merkintä 563 lukkorungon molemmista kyljistä. Mitoitin tuon rungon samalla (kuva alla), ovessa ollut kolo oli itse runkoa syvempi n. 20mm.

Nyt sitten enää pitäisi löytää tuon skandiversion lukkorungon mitat (kokeiltu on etsiä låshus-sanalla, mutta aika hölmöä, että edes yale:n sivuilta tuota tunnu löytyvän).

lukko.png
 
Noniin, onnistuin purkamaan lukon irti (ihan täysin toimintakuntoisena kasaan en saanut...no, lukkoon menee edelleen, mutta eiköhän se jo jouduta uusimista :) Ainoat merkinnät mitä lukkorungosta löytyi oli merkintä 563 lukkorungon molemmista kyljistä. Mitoitin tuon rungon samalla (kuva alla), ovessa ollut kolo oli itse runkoa syvempi n. 20mm.

Nyt sitten enää pitäisi löytää tuon skandiversion lukkorungon mitat (kokeiltu on etsiä låshus-sanalla, mutta aika hölmöä, että edes yale:n sivuilta tuota tunnu löytyvän).

lukko.png
Katso vaikka LC200 abloyn sivuilta niin saat vastaavan skandirungon mitat, siellä on myös upotukselle kuvat.
 
Noniin, nyt on L3 asennettuna ja samalla tuli oven panelointikin uusittua. Melkoinen taistelu oli saada tuo vastakappale kohdilleen, kun ovessa on lisälehti niin joutui hieromaan jonkin verran.
 
Meillä tulossa tänään tuo V2N asennukseen ja mietin Yale Connect Wi-Fi Bridge ja Access-moduulin ostamissa. Koetteko että se kombo on 130€ arvoinen?
 
Meillä tulossa tänään tuo V2N asennukseen ja mietin Yale Connect Wi-Fi Bridge ja Access-moduulin ostamissa. Koetteko että se kombo on 130€ arvoinen?
itse ostin vaan sen accesin niin saa bluetoothilla tehdä asiat. Hubia en nähnyt tarpeelliseksi.

Kyllä tuokin 59e kyseisestä oli melko tyyris
 
Koodien teko helpompaa, mutta näin jälkikäteen sanottuna en näe hintansa väärtiksi.
Tämän lisäksi itse annan arvoa, että appista näkee milloin vaikkapa lapset ovat kulkeneet ovesta tai onko ovi jäänyt auki. On myös näppärää avata ovi etänä huoltomiehelle, naapurille tai jollekin tutulle kun ei itse ole lähistöllä.
 
Ja itsellä ei ole tapana pitää ovea jatkuvasti lukossa, niin myös se että näkee jälkeenpäin että tulihan ovi varmasti laitettua lukkoon lähtiessä.
 
Tämän lisäksi itse annan arvoa, että appista näkee milloin vaikkapa lapset ovat kulkeneet ovesta tai onko ovi jäänyt auki. On myös näppärää avata ovi etänä huoltomiehelle, naapurille tai jollekin tutulle kun ei itse ole lähistöllä.
Näinhän se on, jokaisella on erilaisia tarpeita. Lapset on isoja, lukitsemattomuus neuroosia ei ole, naapurilla on lätkä ja olen itse taloni huoltomies. Avaimettomuus on tässä lukossa parasta.
 
Tuli hommattua: Yale Access -lukkomoduuli Doorman V2N -älylukolle. Ongelmana on, ettei tuo sovellus pysty yhdistämään lukkoon. Onko vihjeitä?

tehty so far:
-YALE resetointi
-luurit käynnistetty uudestaan
-kokeiltu iphone ja android
-Patterit vaihdettu
 
Viimeksi muokattu:
Resetoitko ensin ja sitten vasta palikka paikoilleen? Onko advanced tilassa dippikytkin

Otin patterit ja moduulit veks | dippi adv -> easy. Tolleen oli tuossa step by step ohjeessa ku seurailin sitä. Voisin koittaa vielä uusiksi, niin että jää advance tilaan.
 
Otin patterit ja moduulit veks | dippi adv -> easy. Tolleen oli tuossa step by step ohjeessa ku seurailin sitä. Voisin koittaa vielä uusiksi, niin että jää advance tilaan.
Resetointi juuri noin ja sitten dippi takaisin ADV tilaan. Ohjeen kanssa ei onnistu, täällä oli joku toinenkin huomannut saman jota kokeilin heti perään kun ohjeella ei toiminut.
 
Poika huomasi ominaisuuden v2n lukossa. Leikitään että koodisi on 123456 eli lukkoon pitää naputtaa *koodi*. Nyt jos painelet *0000000000001234560000000* niin Lukko aukeaa. Ihan sama kuinka paljon numeroita napsuttelet kunhan koodi on sarjan sisällä aukeaa Lukko. Kokeilkaa vaikka, ei ole tarkistusta kuinka paljon numeroita syöttää.
 
Taisi lukea tuo ominaisuus manuaalissakin?
Voi rauhassa näpytellä, ettei voi kurkkia niin helposti oikeaa koodia.
 
Poika huomasi ominaisuuden v2n lukossa. Leikitään että koodisi on 123456 eli lukkoon pitää naputtaa *koodi*. Nyt jos painelet *0000000000001234560000000* niin Lukko aukeaa. Ihan sama kuinka paljon numeroita napsuttelet kunhan koodi on sarjan sisällä aukeaa Lukko. Kokeilkaa vaikka, ei ole tarkistusta kuinka paljon numeroita syöttää.
Eikös ohjeessakin ole maininta kyseisestä turvaominaisuudesta?!

Olin näköjään hidas (tuli puhelu väliin). Mutta kyllä niitä ohjeita kannattaa oppia lukemaan, muuten saattaa mennä paljon hyvää ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Edelleenkään manuaalia katsonut mutta niinkuin yllä sanottiin että näin ilmeisesti on. Tässä onkin se hyvä puoli että jos napsuttelet koodin väärin kesken syöttöä niin vetää pari nollaa väliin ja laittaa koodin uudestaan.
 
Poika huomasi ominaisuuden v2n lukossa. Leikitään että koodisi on 123456 eli lukkoon pitää naputtaa *koodi*. Nyt jos painelet *0000000000001234560000000* niin Lukko aukeaa. Ihan sama kuinka paljon numeroita napsuttelet kunhan koodi on sarjan sisällä aukeaa Lukko. Kokeilkaa vaikka, ei ole tarkistusta kuinka paljon numeroita syöttää.
Ellei lukosta ole tullut uutta versiota jossa tämä toimii niin ei ihan pidä paikkansa. Eli niitä lumenumeroita voi painella joko ennen tai jälkeen varsinaisen koodin mutta näpyttely pitää joko aloittaa tai lopettaa oikeilla numeroilla.
 
Hyvältä näyttää! Meille saapui juuri uusi L3 kun edellisen kanssa ongelmat jatkuivat ja Abloylta ilmoittivat et haluavat tarkemmin selvittää mikä siinä on vikana. Pitäisi kohta alkaa vaihtamaan lukkoja ja lähettää vanha takaisin Abloylle. Nyt on tullut erinomaista palvelua Abloylta kunhan ensin sai kiinni henkilö joka on perillä noista uusista lukoista.
 
Hyvältä näyttää! Meille saapui juuri uusi L3 kun edellisen kanssa ongelmat jatkuivat ja Abloylta ilmoittivat et haluavat tarkemmin selvittää mikä siinä on vikana. Pitäisi kohta alkaa vaihtamaan lukkoja ja lähettää vanha takaisin Abloylle. Nyt on tullut erinomaista palvelua Abloylta kunhan ensin sai kiinni henkilö joka on perillä noista uusista lukoista.

Ilmeisesti siis kyseessä se testikäytössä oleva Suomi-malli? Jos jo uuden sait, taitaa näistä jonkinlaisia tuotantosarjoja jo olla olemassa.

Voitko paljastaa minkälaisia ongelmia lukon kanssa on ollut? Onko rauta- vai softavikaa? Vikojen luonteesta voisi vähän päätellä kuinka pian tulee uusi malli kuluttajamyyntiin...
 
Ilmeisesti siis kyseessä se testikäytössä oleva Suomi-malli? Jos jo uuden sait, taitaa näistä jonkinlaisia tuotantosarjoja jo olla olemassa.

Voitko paljastaa minkälaisia ongelmia lukon kanssa on ollut? Onko rauta- vai softavikaa? Vikojen luonteesta voisi vähän päätellä kuinka pian tulee uusi malli kuluttajamyyntiin...
Joo, betatestauksen kautta tullut malli. Aikaisemmin postailin noista ongelmista, joissa Doorman luuli uusien paristojen olevan tyhjät ja turhaan ilmoitteli tästä viikon välein Yale Connect -appissa. Sen sai hetkeksi korjattu aikaisemmin postaamilla ohjeilla, mutta sen jälkeen lukko alkoi harrastamaan itsestään boottailua. Eteisestä kuuluu parhaimmillaan neljä kertaa päivässä "Tervetuloa käyttämään Yale Doormania". Lukko on kuitenkin toiminut muuten ihan hyvin ja ilman mitään isompia ongelmia. Abloyn henkilö epäili että kyseessä on vain jotenkin viallinen yksikkö ja ottavat sen sinne tarkempaan tutkimuksen. Itse epäilin et suora auringonpaiste voisi olla ongelman takana, mutta sitäkin on lähinnä vain pari tuntia illassa ja näitä ihmeellisiä ongelmia on tullut pitkin päivää. Kuulemma vastaavia ongelmia ei ole raportoitu Abloylle ja tuo Abloyn henkilö sanoi, että hänenkin L3 on suorassa auringonpaisteessa koko päivän ilman ongelmia.

Vaikea sanoa että mikä tarkalleen hidastaa. Onko kyseessä bugit, Suomen byrokratia, tuotantovaikeudet vai halu myydä varastoja ensin tyhjäksi. Toivottavasti tulee viralliseen myyntiin pian, sillä tämä on kyllä hyvä lukko ja ainakin omaan silmään tyylikkäämpi kuin V2N.
 
Joo, betatestauksen kautta tullut malli. Aikaisemmin postailin noista ongelmista, joissa Doorman luuli uusien paristojen olevan tyhjät ja turhaan ilmoitteli tästä viikon välein Yale Connect -appissa. Sen sai hetkeksi korjattu aikaisemmin postaamilla ohjeilla, mutta sen jälkeen lukko alkoi harrastamaan itsestään boottailua. Eteisestä kuuluu parhaimmillaan neljä kertaa päivässä "Tervetuloa käyttämään Yale Doormania". Lukko on kuitenkin toiminut muuten ihan hyvin ja ilman mitään isompia ongelmia. Abloyn henkilö epäili että kyseessä on vain jotenkin viallinen yksikkö ja ottavat sen sinne tarkempaan tutkimuksen. Itse epäilin et suora auringonpaiste voisi olla ongelman takana, mutta sitäkin on lähinnä vain pari tuntia illassa ja näitä ihmeellisiä ongelmia on tullut pitkin päivää. Kuulemma vastaavia ongelmia ei ole raportoitu Abloylle ja tuo Abloyn henkilö sanoi, että hänenkin L3 on suorassa auringonpaisteessa koko päivän ilman ongelmia.

En ole nyt ollut viikkoon kotona, mutta ehdin kuulla viime viikolla pari kertaa boottitervehdykset. En tiedä oliko sattumaa vai johtuiko lämmöstä, lukko ei ole mitenkään aurinkoisessa paikassa kuitenkaan :hmm:
 
Mitkä on hyvät vaihtoehdot Airbnb -etälukoksi?
Eli että saa annettu asiakkaalle esim. useampikäyttöisen koodin tai luoda "koodiavaimen" esim. vierailun ajaksi? Onko sellaisia, mikä kannattaisi ottaa?
 
Mitkä on hyvät vaihtoehdot Airbnb -etälukoksi?
Eli että saa annettu asiakkaalle esim. useampikäyttöisen koodin tai luoda "koodiavaimen" esim. vierailun ajaksi? Onko sellaisia, mikä kannattaisi ottaa?
Yale linus periaatteessa toimisi, toki vaatii sitten softan asentamisen vierailijalta. Mutta tässä etuna se, että käy myös kerrostaloissa joissa ei saa mitään koodilaitteita asennella rappukäytävään. Toki tähänkin saa koodilaitteen kyllä lisäosana.
 
Mikä on Yale Doormanin normaali hinta, tuo 379 mitä nyt on vähän joka paikassa? Vai onko se edullisempi aika ajoin? Ei ole niin hetken päälle asennus, niin mietin kannattaako odotella.
 
Vinkkejä mistä edullisesti etähallinta yale doormaniin (V2N). En ihan ymmärrä mikä ero on Verisuren purkissa vs. Yale Hubissa. Voiko molemmilla siis tehdä samat, poislukien useamman lukon hallinta? Amazonissa noita hälytinsarjoja on halvimmillaan n. 180 eurolla, ilmeisesti se kannattaa jos siis haluaa hubin, koska kaupanpäälle tulee hälytinsälää, asensi eli ei. Vai puuttuuko noista hälytinsarjoista vielä se palikka mikä asennetaan lukkoon? Sitä ei ainakaan osakuvissa näy erikseen.
 
Vinkkejä mistä edullisesti etähallinta yale doormaniin (V2N). En ihan ymmärrä mikä ero on Verisuren purkissa vs. Yale Hubissa. Voiko molemmilla siis tehdä samat, poislukien useamman lukon hallinta? Amazonissa noita hälytinsarjoja on halvimmillaan n. 180 eurolla, ilmeisesti se kannattaa jos siis haluaa hubin, koska kaupanpäälle tulee hälytinsälää, asensi eli ei. Vai puuttuuko noista hälytinsarjoista vielä se palikka mikä asennetaan lukkoon? Sitä ei ainakaan osakuvissa näy erikseen.
Puuttuu osa jonka vielä lukkoon tarvitsee
 
Saako Doormanin salvasta/kielestä (mikä lie oikea termi) joten tuon "lukituksen" pois oven avaamisen jälkeen? Eli kun avaat oven tulee tuo salpa ~sentin lisää ulospäin ja lukittuu siihen asentoon --> ovea ei saa kiinni pelkästään työntämällä vaan täytyy samalla painaa kahvasta tai muuten tuo salpa vain tömähtää karmia vasten. Ärsyttävää

Onko vinkkiä mistä saisi edullisesti lisää noita kulkutageja? Toimiikohan ulkomailta tilatut... Harkinnassa olisi myös Hubin hankinta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 405
Viestejä
4 550 267
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom