Xiaomi keskustelu

Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
238
Mitenkäs näissä Xiaomeissa, joissa ei oo notchia ja näytön yläreuna on suora, tuleeko ilmotuskuvakkeet näkyviin näytön ylälaitaan mikäli tulee uus ilmotus ettei tarvii ilmotuspalkkia vetää erikseen alas?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
492
Kellään tietoa, koska Xiaomilta tulee länsimaihin suunnattu versio K30 5G:stä? Muuten kiinanversiokin olisi jo täydellinen puhelin hintaansa nähden, mutta vissiin syrjäseutujen 4G-taajuuksilta (700 ja 800 MHz) puuttuu tuki, eli mökkikäytön voi unohtaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Tulipa ostettua tuo Mi9 ku sai edukkaasti. Täytyy sanoa että on kyllä mainio hintasekseen!
Ilmoitusledi on hiton pieni mistä ei ole juuri hyötyä ja ostin kolmannen osapuolen amoled notifikaattorin ja se toimi kunnes tuli MIUI 11 päivitys eikä sen jälkeen ole toiminut.. olis kyllä kiva saada toimimaan ku kaipaan jotain merkkiä koska tullut viesti tai muuta. Puhelimen sisäänrakennetut notifikaattorit on aika susia.

Toinen mikä hetken aiheutti harmaita hiuksia on se että puhelin et toiminut usb tethring modessa ollenkaan ennenkuin kävi avaamassa kehittäjäasetukset ja sieltä USB debuggin päälle. Sen jälkeen toiminut.
Lisäksi tuo USB jakaminen on laitettu omituisesti Kannettava tukiasema-valikkoon vaikka loogisempi olisi ollut Yhteys ja jakaminen..

Entä saako tota helvetin Google Assistentti nappulaa jotenkin bindattua pois. Ärsyttää kun aina pomppii esille ja sille napille olis järkevämpää käyttöä vaikka taskulamppuna.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tulipa ostettua tuo Mi9 ku sai edukkaasti. Täytyy sanoa että on kyllä mainio hintasekseen!
Ilmoitusledi on hiton pieni mistä ei ole juuri hyötyä ja ostin kolmannen osapuolen amoled notifikaattorin ja se toimi kunnes tuli MIUI 11 päivitys eikä sen jälkeen ole toiminut.. olis kyllä kiva saada toimimaan ku kaipaan jotain merkkiä koska tullut viesti tai muuta. Puhelimen sisäänrakennetut notifikaattorit on aika susia.
Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.
Entä saako tota helvetin Google Assistentti nappulaa jotenkin bindattua pois. Ärsyttää kun aina pomppii esille ja sille napille olis järkevämpää käyttöä vaikka taskulamppuna.
Additional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.

Additional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.
Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.
Toimii joo mutta mä en tykkää niistä. Mä tykkään mielummin että jos luuriin on tullu jotain niin se vilkuttais jotain, mielellään väriä tai logoa niin että herättää huomion. Tosta pikkuledistä ei ole mitään hyötyä ja ne hienot valoefektit näkyy vaan kerran kun viesti tulee. Ainoastaan jos laittaa sen "himmennetyn näytön" niin ilmoitukset JÄÄVÄT ruudulle. Tai sitten en vaan ole löytäny oikeaa asetusta.. Himmenetty näyttökään ei tosiaan auta kun notifikaatiot on siinä niin pienellä ettei kiinnitä huomiota..
Joka tapauksessa sain ton Notify Buddyn jollain ihme kikkailulla taas toimimaan. En tiiä mitä ja mistä säädin mutta yhtäkkiä lähti toimimaan. Se on sellainen kun haluan, eli ruudulle jää vilkkumaan tieto joko sovelluksen logona tai sovelluskohtaisena väripallona/kuviona.
Additional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.
Kiitos! Oli niin siellä asetusvalikon yläosassa että en ollut huomannu :D
Mutta ei toi mikään maailman monipuolisin ole, mutta parempi sentään kun se hiton avustaja joka pomppii jatkuvasti ruudulle.
Mikähän ihme siinä on että eivät ole voineet laittaa siihen omavalintaista sovellusta vaan pitää aina valita vain valmiista vaihtoehdoista?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Onko kenelläkään mi a2 päivitettynä kymppiin? Itselläni päivitetty kymppiin parisen viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen hidastelua ja akku tyhjentyy paaljon nopeammin kuin ysi versiossa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Toimii joo mutta mä en tykkää niistä. Mä tykkään mielummin että jos luuriin on tullu jotain niin se vilkuttais jotain, mielellään väriä tai logoa niin että herättää huomion. Tosta pikkuledistä ei ole mitään hyötyä ja ne hienot valoefektit näkyy vaan kerran kun viesti tulee. Ainoastaan jos laittaa sen "himmennetyn näytön" niin ilmoitukset JÄÄVÄT ruudulle. Tai sitten en vaan ole löytäny oikeaa asetusta.. Himmenetty näyttökään ei tosiaan auta kun notifikaatiot on siinä niin pienellä ettei kiinnitä huomiota..
Joka tapauksessa sain ton Notify Buddyn jollain ihme kikkailulla taas toimimaan. En tiiä mitä ja mistä säädin mutta yhtäkkiä lähti toimimaan. Se on sellainen kun haluan, eli ruudulle jää vilkkumaan tieto joko sovelluksen logona tai sovelluskohtaisena väripallona/kuviona.
Niin, "himmennetty näyttö" eli "always-on display" eli "ambient display" siis on toiminto/sovellus, joka näyttää jotain kun (amoled) näyttö muuten olisi pimeä. MIUI sisältää yhden toteutuksen, Notify Buddy tarjoaisi toisen, ja muitakin löytyy storesta. Niitä olisi varmaan hauska kokeilla, mutta kyllä MIUI:n vakiototeutuksenkin saa säädettyä sellaiseksi, että se näyttää jopa kaiken aikaa ilmoituksia antaneiden sovellusten ikonit + kellon ja koristeellista grafiikkaa.

Notify Buddya kokeilin, ja kyllä sen saa toimimaan ohjeita seuraten ilman mitään "ihme kikkailua". Tosin ilmainen versio näyttää vain pikkuruisen täplän, eli korvaa sen näkymättömän ilmoitusvalon. MIUI ei näin niukkaa vaihtoehtoa tarjoa.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Onko kenelläkään mi a2 päivitettynä kymppiin? Itselläni päivitetty kymppiin parisen viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen hidastelua ja akku tyhjentyy paaljon nopeammin kuin ysi versiossa.
Latasitko sen 10 päivityksen jälkeen pienemmän jonkun vajaan 200mb päivityksen? Kannattaa nollata tehdasasetukset jos ei korjaannu käytössä. Työluurissa en ainakaan huomannut eroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Niin, "himmennetty näyttö" eli "always-on display" eli "ambient display" siis on toiminto/sovellus, joka näyttää jotain kun (amoled) näyttö muuten olisi pimeä. MIUI sisältää yhden toteutuksen, Notify Buddy tarjoaisi toisen, ja muitakin löytyy storesta. Niitä olisi varmaan hauska kokeilla, mutta kyllä MIUI:n vakiototeutuksenkin saa säädettyä sellaiseksi, että se näyttää jopa kaiken aikaa ilmoituksia antaneiden sovellusten ikonit + kellon ja koristeellista grafiikkaa.

Notify Buddya kokeilin, ja kyllä sen saa toimimaan ohjeita seuraten ilman mitään "ihme kikkailua". Tosin ilmainen versio näyttää vain pikkuruisen täplän, eli korvaa sen näkymättömän ilmoitusvalon. MIUI ei näin niukkaa vaihtoehtoa tarjoa.
Tuolla asetuksissa on joku kohta jossa saa semmosen hienon "hengittävän" valoefektin kun tulee ilmoitus. Harmi vaan että mun mielestä se ilmoitus on vain kertaluontoinen, ja näkyy kerran ja se siitä. Saakohan sitä jostain toistumaan vaikka puolen minuutin välein?

Mä ostin ton Notifi Buddyn ja se on juuri sitä mitä kaipaan. Kikkailulla tarkoitan sitä kun noita oikeuksia ja asetuksia on niin helvetin monessa paikassa että mä en enää oikein pysyny kärryillä mistä mä säädin mitäkin että alkoi yhtäkkiä toimimaan. Ja nyt mulla siis vilkkuu näytöllä sovelluksen kuvake josta ilmoitus on tullut. Amoled näyttö niin sopii siihen hyvin.

Mulla on esmes vieläkin hakusessa että mistä ja miten mä vaihdan PELKÄN Gmailin viestiäänen. Mielestäni olen kaikki asetukset ja sovellusasetukset käyny läpi ja ainakin yhdessä paikassa mulla on custom ääni, mutta silti äänenä on järjestelmän oma. Telegramiin kun säädin niin siihen sain jotenkin kaksi eri ilmoitusääntä päällekkäin. Nyt kun vaan tietäis mistä pitää ottaa toinen pois ja mistä ei. Nää säädöt on jotenkin niin helvetin hankalia, mikä nyt ei liity MIUIhin mitenkään vaan anteroon itteensä.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Latasitko sen 10 päivityksen jälkeen pienemmän jonkun vajaan 200mb päivityksen? Kannattaa nollata tehdasasetukset jos ei korjaannu käytössä. Työluurissa en ainakaan huomannut eroa.
Päivitysohjelman mukaan mitään uusia päivityksiä ei ole tullut. Täytyy odotella vielä tämä viikon loppuun niin voisi harkita tota tehdaspalautusta..
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Mulla on esmes vieläkin hakusessa että mistä ja miten mä vaihdan PELKÄN Gmailin viestiäänen. Mielestäni olen kaikki asetukset ja sovellusasetukset käyny läpi ja ainakin yhdessä paikassa mulla on custom ääni, mutta silti äänenä on järjestelmän oma. Telegramiin kun säädin niin siihen sain jotenkin kaksi eri ilmoitusääntä päällekkäin. Nyt kun vaan tietäis mistä pitää ottaa toinen pois ja mistä ei. Nää säädöt on jotenkin niin helvetin hankalia, mikä nyt ei liity MIUIhin mitenkään vaan anteroon itteensä.
Esimerkiksi ääniin liittyviä säätöjä ei ole mitenkään standardoitu, vaan ne on eri sovellutuksissa toteutettu eri tavoin. Ei liity androidiinkaan mitenkään, eikä kiroilu auta.

Gmailin ilmoitusääniä voi säätää kohdasta
notifications / gmail / email / sound

(tai apps / manage apps / gmail / notifications / email / sound)

Telegrammin vastaava säätö löytyy notifications-sivun notification categories -otsikon alta kohdasta other / sound.

Omia ääniä voi lisäillä monin tavoin, tosimiehet kopioivat äänitiedostot suoraan hakemistoon
sdcard/MIUI/.ringtones.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Esimerkiksi ääniin liittyviä säätöjä ei ole mitenkään standardoitu, vaan ne on eri sovellutuksissa toteutettu eri tavoin. Ei liity androidiinkaan mitenkään, eikä kiroilu auta.

Gmailin ilmoitusääniä voi säätää kohdasta
notifications / gmail / email / sound

(tai apps / manage apps / gmail / notifications / email / sound)

Telegrammin vastaava säätö löytyy notifications-sivun notification categories -otsikon alta kohdasta other / sound.

Omia ääniä voi lisäillä monin tavoin, tosimiehet kopioivat äänitiedostot suoraan hakemistoon
sdcard/MIUI/.ringtones.
Joo en tiiä mikä on mistäkin johtuvaa mutta Gmailissakin oon löytäny ainakin kolme paikkaa missä voi säätää soittoääntä: sovelluksen sisältä asetuksista, jostain sovellusvalikosta missä oli gmail sekä kun ruudulle tulee gmail ilmoitus niin pyyhkäisee sitä ja sieltä jotku asetukset. En muista mitä kaikkea oon missäkin räpeltäny mutta sekavaa ku perkele, oli sitten anteron, MIUIn tai sitten Gmailin omat sekoilut..
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
37
Onko kenelläkään mi a2 päivitettynä kymppiin? Itselläni päivitetty kymppiin parisen viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen hidastelua ja akku tyhjentyy paaljon nopeammin kuin ysi versiossa.
Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
44
Onko näissä 250-300 euron 48-64 megapixelin Xiaomeissa sama linssi pääkamerassa? Pitäisi löytyä hyvällä kulmapiirrolla oleva malli. Tai mikä vaan merkki joka tekee Google Pixelmäisen jämptiä jälkeä tuossa hintaluokassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
88
Onko Xiaomi 9se mitenkään kannattava ostos tuohon DNA:n 350€ hintaan? Onko kenelläkään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Harmillisesti nykyään kaikki kapulat on hehtaarin kokoisia ja tämä malli ainoita "järkevän" kokoisia. Ja onko mitään huomattavaa eroa jos päivittää tuohon nokia 7.1 kapulasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Onko näissä 250-300 euron 48-64 megapixelin Xiaomeissa sama linssi pääkamerassa? Pitäisi löytyä hyvällä kulmapiirrolla oleva malli. Tai mikä vaan merkki joka tekee Google Pixelmäisen jämptiä jälkeä tuossa hintaluokassa.
Ei ole. Etsi semmoinen, jossa on Sony IMX586 ja ota se. Samsung GM1 on huonompi. Sitten täällä on vähemmän viisaita ihmisiä, jotka sanovat, että hanki Omnivisionia, seuraava malli voi olla hyvä ja älä nyt dissaa, siellä voi joskus tulla hyväkin sensori. Eivät kuitenkaan itse osta Omnivisionia ja rankaise itse itseään.

GM1:stä saa jo 200€ puhelimissa, Sonyn etsintä voi olla vähän haastavaa tuolla hinnalla.. Tuossa pitäisi kai olla:
..ja tuossa 350€ puhelimessa:
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Onko näissä 250-300 euron 48-64 megapixelin Xiaomeissa sama linssi pääkamerassa? Pitäisi löytyä hyvällä kulmapiirrolla oleva malli. Tai mikä vaan merkki joka tekee Google Pixelmäisen jämptiä jälkeä tuossa hintaluokassa.
Jos kameranlaatu on ykkösprioriteettina niin mä katselisin sonyn xperian uusimpia malleja. Xperia 10 taitaa mahtua hintaluokkaasi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Onko Xiaomi 9se mitenkään kannattava ostos tuohon DNA:n 350€ hintaan? Onko kenelläkään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Harmillisesti nykyään kaikki kapulat on hehtaarin kokoisia ja tämä malli ainoita "järkevän" kokoisia. Ja onko mitään huomattavaa eroa jos päivittää tuohon nokia 7.1 kapulasta?
Maksoin kesällä 300e. Akku on pienehkö, gcamilla saa hyviä yökuvia, hintaansa nähden hyvä.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
37
Onko Xiaomi MI8 ostamisessa enään mitään järkeä? Dnalla näyttäis olevan 199€. Saako noi miui puhelimet mitenkä käyttis/tietoturva päivityksiä. Kamerathan tuossa taitaa olla ihan hyvällä tasolla.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
238
Onko Xiaomi MI8 ostamisessa enään mitään järkeä? Dnalla näyttäis olevan 199€. Saako noi miui puhelimet mitenkä käyttis/tietoturva päivityksiä. Kamerathan tuossa taitaa olla ihan hyvällä tasolla.
Kaverilla on tuo MI8 käytössä edelleen. Vasta sai android 10 ja MIUI11 päivityksen. Tuohon hintaan varsin pätevä laite.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
267
Kaverilla on tuo MI8 käytössä edelleen. Vasta sai android 10 ja MIUI11 päivityksen. Tuohon hintaan varsin pätevä laite.
Miten niin "edelleen"? :) Ei se nyt niin vanha laite ole. Ja mitään sellaista ei ainakaan omasta mielestä puutu mitä kaipaisi. Itse hommasin vasta viime kesänä kun oli DNA:lla tarjouksessa. Erittäin tyytyväinen ollut.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Miten niin "edelleen"? :) Ei se nyt niin vanha laite ole. Ja mitään sellaista ei ainakaan omasta mielestä puutu mitä kaipaisi. Itse hommasin vasta viime kesänä kun oli DNA:lla tarjouksessa. Erittäin tyytyväinen ollut.
Pari vuotta vanha malli, joka on jo poistunut tuotannosta ja poistomyynti oli käynnissä viimekesänä. DNA on saanut jostain erän halvalla tai sitten on jäänyt varastoon. Hinta sinällään on ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Voi että, langaton lataus on kyllä paras keksitö sitten jonkun muun. T:Mi9
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Onko Xiaomi 9se mitenkään kannattava ostos tuohon DNA:n 350€ hintaan? Onko kenelläkään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Harmillisesti nykyään kaikki kapulat on hehtaarin kokoisia ja tämä malli ainoita "järkevän" kokoisia. Ja onko mitään huomattavaa eroa jos päivittää tuohon nokia 7.1 kapulasta?
Vähän myöhäinen vastaus mutta joka tapauksessa...

Jos ei Suomesta ole pakko ostaa niin tuolla rahalla saa maailmalta halvemmalla. Siis 9se oli itsellä ajatuksena mutta koska 9T pro irtosi vähän reiluun kolmeen sataan 128G muistilla niin valintahan oli aika selvä.
Isohan tuo todellakin on, kuten kaikki muutkin. Rinnalla on vielä vanha Note4 joka on sinällään mukavamman kokoinen vaikkei suurta eroa ole tuossakaan. Ja varsinkin N7.1 verrattuna suuri. Toisaalta 7.1:n osalta kuvasuhde on edelleen "erikoinen", tuolla uudella ei niinkään häiritse.

Mitä tuohon vertailuusi tulee niin speksien valossa saat paremman Gorillan, tehokkaamman kiven, luultavasti enemmän muistia ja hieman pienemmän koon. Kameran osalta kannattaa katsoa itse vertailukuvia sen osalta, mitä itse arvostaa.

Eli kokemuksia ei suoraan ole mutta käytössä oli Note4 ja 7.1 joihin vertasin. Valinta olisi ollut tuo se mutta hinta kallisti muualle. Toki lähinnä Noten seuraajaksi mutta koska molempia käytän, molempiin vertailinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Mi 9 SE on täällä käytössä ollut 9kk. Ihan pätevä laite. Ongelma on vaan siinä, että itse maksoin sen n. 350€ ja nyt laite on melkein vuoden vanha. Pitäisi olla vähän halvempi , kun ei ole enää tuorein malli.

Redmi Note 4 oli sitä ennen ja se oli sinänsä parempi, että ei ollut minkäänlaisia suojakuoria käytössä minulla. Tässä on pakko olla joku, kun on takaakin kokonaan lasia.

Mi 9 SE:ssä ainakin oli IMX586, jolla tulee loistavia kuvia. Laajakulmalinssinä ja telenä ei ole Sonyä, ja se näkyy huonompana kuvanlaatuna niissä. Telestä nyt ei ole väliä, mutta laajakulma on oikeasti käytössä täällä.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Tänne tuli Xiaomi Redmi note 8 Prolle eilen Android 10 päivitys, MIUI 11.0.2. Tämän jälkeen yhden käden käyttö -moodi otti jotain osumaa, eli tuo näkymä ei skaalaudu täysin oikein tmv, en varmaankaan osaa selittää tätä oikealla termillä.

Nyt päivityksen jälkeen jos haluan avata vaikkapa selaimessa linkin X niin minun pitää klikata hieman sen ohi että oikea linkki avautuu ja klikkaus kohdistuu oikeaan kohtaan, jos klikkaan täsmällään linkin X kohdalla ja vieressä / alla on toinen linkki niin hipaisu kohdistuukin siihen. Ennen päivitystä tämä toimi normaalisti myös yhden käden moodissa. Lievästi ärsyttävää...
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
289
Uusi Redmi Note 8t aloitti mystiset latausongelmat. Ensinnäkään pikalataus ei toimi ja välissä normaalikin lataus on niin ja näin. Kaapelit ja laturit testattu monella muulla ja ainakaan siitä ei ole kyse. Onko kohtalotovereita? Kotikonsteja mahdollisen softaongelman kanssa vai lähettääkö vaan suosiolla takuuseen?
 

Hammu

merssu
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
745
Uusi Redmi Note 8t aloitti mystiset latausongelmat. Ensinnäkään pikalataus ei toimi ja välissä normaalikin lataus on niin ja näin. Kaapelit ja laturit testattu monella muulla ja ainakaan siitä ei ole kyse. Onko kohtalotovereita? Kotikonsteja mahdollisen softaongelman kanssa vai lähettääkö vaan suosiolla takuuseen?
Tunnistuuko tietokoneeseen kytkettäessä moitteetta, onko latauksessa eroa onko puhelin päällä vai pois? Kuulostaa kyllä takuukeikalta, harvemmin softavika oireilee noin :(
Oma 8T on pelannut kyllä moitteetta (kop kop) ja voisin suositella muillekin :tup:
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
289
Ei ole eroa onko päällä vai ei, ja kyllä tunnistaa.

Pitää töissä pakata Mobylifelle laatikko....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mi9 tuli päivitys MIUI 11.0.8.0 ja huomasin että kun painaa volumenappia ja siinä on se "pikakuvake" josta voi vaihtaa äänettömälle ja normaalille niin siinä on aina kellon kuva jossa viiva (eli äänetön) vaikka sitä painaa monta kertaa. Teksti vain kertoo onko äänetön vai normaali mutta kuvake ei vaihdu. Onko muut huomanneet samaa?
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Mi A3 Bluetooth pätkii kyllä usein. Muistanko oikein että jollakin muulla oli samaa ongelmaa? Alkuun vain silloin kun puhelin oli taskussa, ny ajoittain jo kotonakin(pöydällä)

Löytyikö ratkaisua? Ärsyttävää kun just biisin parhaassa kohdassa alkaa pätkiminen tai puhelun aikana toinen kuuloke pimenee
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Mi9 tuli päivitys MIUI 11.0.8.0 ja huomasin että kun painaa volumenappia ja siinä on se "pikakuvake" josta voi vaihtaa äänettömälle ja normaalille niin siinä on aina kellon kuva jossa viiva (eli äänetön) vaikka sitä painaa monta kertaa. Teksti vain kertoo onko äänetön vai normaali mutta kuvake ei vaihdu. Onko muut huomanneet samaa?
Jotain häikkää MIUI 11 äänitilojen säädöissä tuntuu olevan, kun joillakin pikavalikon kuvakkeet ovat ikän kuin väärin päin. Kun puhelimessa on äänet päällä, niin näkyy äänetön tilan kuvake ja päin vastoin.
Mi 9 tuli hankittua ja luulin siihen saisi jo Android 10 OTA:na? Mikäs muilla on tilanne?
Jos ei ala päivitystä kuulumaan, niin tarvittaessa sen voi päivittää manuaalisesti. Xiaomin sivuilta löytyy viralliset firmwaret.
XDA:n sivuilta löytyy puolestaan Recovery ROM, jonka voi päivittää suoraan puhelimesta.
Xiaomi on keskeyttänyt joidenkin MIUI 11 päivitysten jakelun Mi 9:lle, minkä vuoksi päivitystä ei tällä hetkellä välttämättä näy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
229e saisi Redmi Note 8 Pro joka vaikuttaisi olevan paras vaihtoehto. Ei taida tähän hintaan parempaan saada? Saa vanha LG g7 Fit väistyä pikkuhiljaa kun lämpenee ja akku ei kestä päivääkään enää ilman latausta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Tuli ostettua espanjan amazonista Mi 9t 260e hintaan ja sille pitäisi saada flip case tai suojakalvo/panssarilasi mikä menisi tuon muovisen suojakuoren kanssa niin löytyisikö ehdotuksia tuolle?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Redmi Note 7:lla keikkavideoita kuvattaessa ääni on puuroa. Honor 9 Litellä(?) tätä ongelmaa ei ollut. Mikä kikka avuksi, jotta videoiden äänenlaatu paranisi?
Toi on Xiaomin laitteissa tyyppivika ja koski mun molempia Redmi-malleja 1S ja 3 vuosilta 2014 ja 2016! Liittyy ilmeisesti siihen, että videokuvauksessa ei melunvaimennus kytkeydy pois päältä vaikka sen olisi syytä toimia vain puheluiden aikana... Kyseessä on siis ohjelmistovika. Kannattaa kokeilla kolmansien osapuolten kamerasoftia ja niiden ääniasetuksilla kikkailua. Jotain roottausta vaativia muitakin purkkakorjauksia tuohon on muistaakseni olemassa mutta itse en saanut oikein pelaamaan millään kunnolla..

Uskomatonta sinänsä jos Xiaomi ei ole vieläkään tuota korjannut... Kyseessä siis ainakin 6 vuotta vanha bugi! Ja aika ikävä sellainen... Ei kyllä ilmeisesti koske ihan kaikkia firman malleja.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Valaiskaan vähän näistä Mi ja Redmi puhelimista miten pitkään näissä tulee päivityksiä oikein ja montako isompaa versio päivitystä tulee? Itsellä tällä hetkellä Nokia 7.1 jossa ei akku tahdo kestää omassa käytössä oikein aamu-iltaan väliä edes. Oon katsellut Mi A3 ja Redmi Note 8 Pro molemmat on saanut gsm arenan akkukestossa paremmat tunnit kuin tää N7.1. Pelaan vapaa-ajalla myös myös pogoa ja kuuntelen musiikkia ja whatsapp/discord aktiivisessa käytössä niin kestäisikö noissa akku hyvin ja kannattaa edes harkita Mi Note 10 luuria joka ois yli tuplat hinta ainakin dna:lla.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Valaiskaan vähän näistä Mi ja Redmi puhelimista miten pitkään näissä tulee päivityksiä oikein ja montako isompaa versio päivitystä tulee? Itsellä tällä hetkellä Nokia 7.1 jossa ei akku tahdo kestää omassa käytössä oikein aamu-iltaan väliä edes. Oon katsellut Mi A3 ja Redmi Note 8 Pro molemmat on saanut gsm arenan akkukestossa paremmat tunnit kuin tää N7.1. Pelaan vapaa-ajalla myös myös pogoa ja kuuntelen musiikkia ja whatsapp/discord aktiivisessa käytössä niin kestäisikö noissa akku hyvin ja kannattaa edes harkita Mi Note 10 luuria joka ois yli tuplat hinta ainakin dna:lla.
Xiaomin Mi A-sarjalaiset ovat Android One -laitteita eli niissä on muista Xiaomin puhelimista poiketen vakio Android sisässä. Android One -laitteiden pitäisi saada kaksi vuotta Android versiopäivityksiä ja kolme vuotta tietoturvapäivityksiä. Xiaomilla on tosin ollut vähän ongelmia vakio Androidin kanssa, kun panostus tuntuu olevan MIUI puolella.
MIUI-laitteiden osalta Xiaomi päivittää aika pitkään Androidin "päällä" pyörivää MIUI-käyttöliittymää mutta Androidia päivitetään heikommin/hitaasti. Alla havainnollistava esimerkki.
Lippulaivat (Mi-sarja ilman A:ta) ovat saaneet tyypillisesti kaksi Android versiopäivitystä mutta Redmi-sarjassa on usein joutunut tyytymään yhteen päivitykseen. Lisäksi Xiaomi on päivittänyt Qualcomm ja MediaTek -laitteita eri tavoin. MediaTek:n piirillä varustetut puhelimeet ovat saanet kaikkein heikointen päivityksiä. Tarvittaessa voi heittää custom ROM:n sisään ;).
Budget vaihtoehtona suosittelisin Redmi Note 8T puhelinta ja laittaa siihen tarvittaessa custom ROM:n sisään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Surkeaa on xiaomin päivitystahti. Tietoturvakorjaus 1.12 (tuli tammikuussa), android 10 ei näy vieläkään. 9se kyseessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom