Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tietty.Mitenkäs näissä Xiaomeissa, joissa ei oo notchia ja näytön yläreuna on suora, tuleeko ilmotuskuvakkeet näkyviin näytön ylälaitaan mikäli tulee uus ilmotus ettei tarvii ilmotuspalkkia vetää erikseen alas?
Tietty.
hieno vastaus henkilö, voisitko vähän tarkentaa koska ei minulla mi 8 puhelimessa tule niitä ilmoituksia yläreunaan
Laita ilmoitukset päälle niin tulee.hieno vastaus henkilö, voisitko vähän tarkentaa koska ei minulla mi 8 puhelimessa tule niitä ilmoituksia yläreunaan
Ei tule jos ei ole MIUI 11, vasta siinä korjattiin ainakin MI 9:ssä nuo ilmoituskuvakkeet. Notchittomissa käsittääkseni aina toimineet.Laita ilmoitukset päälle niin tulee.
Se nuo korjattiin alkusyksystä 10 versiossa.Ei tule jos ei ole MIUI 11, vasta siinä korjattiin ainakin MI 9:ssä nuo ilmoituskuvakkeet. Notchittomissa käsittääkseni aina toimineet.
Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.Tulipa ostettua tuo Mi9 ku sai edukkaasti. Täytyy sanoa että on kyllä mainio hintasekseen!
Ilmoitusledi on hiton pieni mistä ei ole juuri hyötyä ja ostin kolmannen osapuolen amoled notifikaattorin ja se toimi kunnes tuli MIUI 11 päivitys eikä sen jälkeen ole toiminut.. olis kyllä kiva saada toimimaan ku kaipaan jotain merkkiä koska tullut viesti tai muuta. Puhelimen sisäänrakennetut notifikaattorit on aika susia.
Additional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.Entä saako tota helvetin Google Assistentti nappulaa jotenkin bindattua pois. Ärsyttää kun aina pomppii esille ja sille napille olis järkevämpää käyttöä vaikka taskulamppuna.
Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.
Additional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.
Toimii joo mutta mä en tykkää niistä. Mä tykkään mielummin että jos luuriin on tullu jotain niin se vilkuttais jotain, mielellään väriä tai logoa niin että herättää huomion. Tosta pikkuledistä ei ole mitään hyötyä ja ne hienot valoefektit näkyy vaan kerran kun viesti tulee. Ainoastaan jos laittaa sen "himmennetyn näytön" niin ilmoitukset JÄÄVÄT ruudulle. Tai sitten en vaan ole löytäny oikeaa asetusta.. Himmenetty näyttökään ei tosiaan auta kun notifikaatiot on siinä niin pienellä ettei kiinnitä huomiota..Jos kysymys on lukitusnäytön ilmoituksista, niin kyllä nekin minun mielestäni toimivat aivan hyvin, kunhan ovat sallittuja sekä yleisesti että sovelluskohtaisesti. Jos käytössä on lukitusnäytön salasana, niin voit myös valita, kaikkia sovelluksia koskien, että näytetään vain tieto ilmoituksesta, ei sisältöä.
Kiitos! Oli niin siellä asetusvalikon yläosassa että en ollut huomannuAdditional settings / Button shortcuts / AI button. Mitä lie suomeksi. Monipuolisesti säädettävissä.
Niin, "himmennetty näyttö" eli "always-on display" eli "ambient display" siis on toiminto/sovellus, joka näyttää jotain kun (amoled) näyttö muuten olisi pimeä. MIUI sisältää yhden toteutuksen, Notify Buddy tarjoaisi toisen, ja muitakin löytyy storesta. Niitä olisi varmaan hauska kokeilla, mutta kyllä MIUI:n vakiototeutuksenkin saa säädettyä sellaiseksi, että se näyttää jopa kaiken aikaa ilmoituksia antaneiden sovellusten ikonit + kellon ja koristeellista grafiikkaa.Toimii joo mutta mä en tykkää niistä. Mä tykkään mielummin että jos luuriin on tullu jotain niin se vilkuttais jotain, mielellään väriä tai logoa niin että herättää huomion. Tosta pikkuledistä ei ole mitään hyötyä ja ne hienot valoefektit näkyy vaan kerran kun viesti tulee. Ainoastaan jos laittaa sen "himmennetyn näytön" niin ilmoitukset JÄÄVÄT ruudulle. Tai sitten en vaan ole löytäny oikeaa asetusta.. Himmenetty näyttökään ei tosiaan auta kun notifikaatiot on siinä niin pienellä ettei kiinnitä huomiota..
Joka tapauksessa sain ton Notify Buddyn jollain ihme kikkailulla taas toimimaan. En tiiä mitä ja mistä säädin mutta yhtäkkiä lähti toimimaan. Se on sellainen kun haluan, eli ruudulle jää vilkkumaan tieto joko sovelluksen logona tai sovelluskohtaisena väripallona/kuviona.
Onko kenelläkään mi a2 päivitettynä kymppiin? Itselläni päivitetty kymppiin parisen viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen hidastelua ja akku tyhjentyy paaljon nopeammin kuin ysi versiossa.
Tuolla asetuksissa on joku kohta jossa saa semmosen hienon "hengittävän" valoefektin kun tulee ilmoitus. Harmi vaan että mun mielestä se ilmoitus on vain kertaluontoinen, ja näkyy kerran ja se siitä. Saakohan sitä jostain toistumaan vaikka puolen minuutin välein?Niin, "himmennetty näyttö" eli "always-on display" eli "ambient display" siis on toiminto/sovellus, joka näyttää jotain kun (amoled) näyttö muuten olisi pimeä. MIUI sisältää yhden toteutuksen, Notify Buddy tarjoaisi toisen, ja muitakin löytyy storesta. Niitä olisi varmaan hauska kokeilla, mutta kyllä MIUI:n vakiototeutuksenkin saa säädettyä sellaiseksi, että se näyttää jopa kaiken aikaa ilmoituksia antaneiden sovellusten ikonit + kellon ja koristeellista grafiikkaa.
Notify Buddya kokeilin, ja kyllä sen saa toimimaan ohjeita seuraten ilman mitään "ihme kikkailua". Tosin ilmainen versio näyttää vain pikkuruisen täplän, eli korvaa sen näkymättömän ilmoitusvalon. MIUI ei näin niukkaa vaihtoehtoa tarjoa.
Päivitysohjelman mukaan mitään uusia päivityksiä ei ole tullut. Täytyy odotella vielä tämä viikon loppuun niin voisi harkita tota tehdaspalautusta..Latasitko sen 10 päivityksen jälkeen pienemmän jonkun vajaan 200mb päivityksen? Kannattaa nollata tehdasasetukset jos ei korjaannu käytössä. Työluurissa en ainakaan huomannut eroa.
Esimerkiksi ääniin liittyviä säätöjä ei ole mitenkään standardoitu, vaan ne on eri sovellutuksissa toteutettu eri tavoin. Ei liity androidiinkaan mitenkään, eikä kiroilu auta.Mulla on esmes vieläkin hakusessa että mistä ja miten mä vaihdan PELKÄN Gmailin viestiäänen. Mielestäni olen kaikki asetukset ja sovellusasetukset käyny läpi ja ainakin yhdessä paikassa mulla on custom ääni, mutta silti äänenä on järjestelmän oma. Telegramiin kun säädin niin siihen sain jotenkin kaksi eri ilmoitusääntä päällekkäin. Nyt kun vaan tietäis mistä pitää ottaa toinen pois ja mistä ei. Nää säädöt on jotenkin niin helvetin hankalia, mikä nyt ei liity MIUIhin mitenkään vaan anteroon itteensä.
Joo en tiiä mikä on mistäkin johtuvaa mutta Gmailissakin oon löytäny ainakin kolme paikkaa missä voi säätää soittoääntä: sovelluksen sisältä asetuksista, jostain sovellusvalikosta missä oli gmail sekä kun ruudulle tulee gmail ilmoitus niin pyyhkäisee sitä ja sieltä jotku asetukset. En muista mitä kaikkea oon missäkin räpeltäny mutta sekavaa ku perkele, oli sitten anteron, MIUIn tai sitten Gmailin omat sekoilut..Esimerkiksi ääniin liittyviä säätöjä ei ole mitenkään standardoitu, vaan ne on eri sovellutuksissa toteutettu eri tavoin. Ei liity androidiinkaan mitenkään, eikä kiroilu auta.
Gmailin ilmoitusääniä voi säätää kohdasta
notifications / gmail / email / sound
(tai apps / manage apps / gmail / notifications / email / sound)
Telegrammin vastaava säätö löytyy notifications-sivun notification categories -otsikon alta kohdasta other / sound.
Omia ääniä voi lisäillä monin tavoin, tosimiehet kopioivat äänitiedostot suoraan hakemistoon
sdcard/MIUI/.ringtones.
Onko kenelläkään mi a2 päivitettynä kymppiin? Itselläni päivitetty kymppiin parisen viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen hidastelua ja akku tyhjentyy paaljon nopeammin kuin ysi versiossa.
Onko näissä 250-300 euron 48-64 megapixelin Xiaomeissa sama linssi pääkamerassa? Pitäisi löytyä hyvällä kulmapiirrolla oleva malli. Tai mikä vaan merkki joka tekee Google Pixelmäisen jämptiä jälkeä tuossa hintaluokassa.
Jos kameranlaatu on ykkösprioriteettina niin mä katselisin sonyn xperian uusimpia malleja. Xperia 10 taitaa mahtua hintaluokkaasiOnko näissä 250-300 euron 48-64 megapixelin Xiaomeissa sama linssi pääkamerassa? Pitäisi löytyä hyvällä kulmapiirrolla oleva malli. Tai mikä vaan merkki joka tekee Google Pixelmäisen jämptiä jälkeä tuossa hintaluokassa.
Maksoin kesällä 300e. Akku on pienehkö, gcamilla saa hyviä yökuvia, hintaansa nähden hyvä.Onko Xiaomi 9se mitenkään kannattava ostos tuohon DNA:n 350€ hintaan? Onko kenelläkään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Harmillisesti nykyään kaikki kapulat on hehtaarin kokoisia ja tämä malli ainoita "järkevän" kokoisia. Ja onko mitään huomattavaa eroa jos päivittää tuohon nokia 7.1 kapulasta?
Kaverilla on tuo MI8 käytössä edelleen. Vasta sai android 10 ja MIUI11 päivityksen. Tuohon hintaan varsin pätevä laite.Onko Xiaomi MI8 ostamisessa enään mitään järkeä? Dnalla näyttäis olevan 199€. Saako noi miui puhelimet mitenkä käyttis/tietoturva päivityksiä. Kamerathan tuossa taitaa olla ihan hyvällä tasolla.
Miten niin "edelleen"? Ei se nyt niin vanha laite ole. Ja mitään sellaista ei ainakaan omasta mielestä puutu mitä kaipaisi. Itse hommasin vasta viime kesänä kun oli DNA:lla tarjouksessa. Erittäin tyytyväinen ollut.Kaverilla on tuo MI8 käytössä edelleen. Vasta sai android 10 ja MIUI11 päivityksen. Tuohon hintaan varsin pätevä laite.
Pari vuotta vanha malli, joka on jo poistunut tuotannosta ja poistomyynti oli käynnissä viimekesänä. DNA on saanut jostain erän halvalla tai sitten on jäänyt varastoon. Hinta sinällään on ok.Miten niin "edelleen"? Ei se nyt niin vanha laite ole. Ja mitään sellaista ei ainakaan omasta mielestä puutu mitä kaipaisi. Itse hommasin vasta viime kesänä kun oli DNA:lla tarjouksessa. Erittäin tyytyväinen ollut.
Vähän myöhäinen vastaus mutta joka tapauksessa...Onko Xiaomi 9se mitenkään kannattava ostos tuohon DNA:n 350€ hintaan? Onko kenelläkään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisestä mallista? Harmillisesti nykyään kaikki kapulat on hehtaarin kokoisia ja tämä malli ainoita "järkevän" kokoisia. Ja onko mitään huomattavaa eroa jos päivittää tuohon nokia 7.1 kapulasta?
Tunnistuuko tietokoneeseen kytkettäessä moitteetta, onko latauksessa eroa onko puhelin päällä vai pois? Kuulostaa kyllä takuukeikalta, harvemmin softavika oireilee noinUusi Redmi Note 8t aloitti mystiset latausongelmat. Ensinnäkään pikalataus ei toimi ja välissä normaalikin lataus on niin ja näin. Kaapelit ja laturit testattu monella muulla ja ainakaan siitä ei ole kyse. Onko kohtalotovereita? Kotikonsteja mahdollisen softaongelman kanssa vai lähettääkö vaan suosiolla takuuseen?
Jotain häikkää MIUI 11 äänitilojen säädöissä tuntuu olevan, kun joillakin pikavalikon kuvakkeet ovat ikän kuin väärin päin. Kun puhelimessa on äänet päällä, niin näkyy äänetön tilan kuvake ja päin vastoin.Mi9 tuli päivitys MIUI 11.0.8.0 ja huomasin että kun painaa volumenappia ja siinä on se "pikakuvake" josta voi vaihtaa äänettömälle ja normaalille niin siinä on aina kellon kuva jossa viiva (eli äänetön) vaikka sitä painaa monta kertaa. Teksti vain kertoo onko äänetön vai normaali mutta kuvake ei vaihdu. Onko muut huomanneet samaa?
Jos ei ala päivitystä kuulumaan, niin tarvittaessa sen voi päivittää manuaalisesti. Xiaomin sivuilta löytyy viralliset firmwaret.Mi 9 tuli hankittua ja luulin siihen saisi jo Android 10 OTA:na? Mikäs muilla on tilanne?
Toi on Xiaomin laitteissa tyyppivika ja koski mun molempia Redmi-malleja 1S ja 3 vuosilta 2014 ja 2016! Liittyy ilmeisesti siihen, että videokuvauksessa ei melunvaimennus kytkeydy pois päältä vaikka sen olisi syytä toimia vain puheluiden aikana... Kyseessä on siis ohjelmistovika. Kannattaa kokeilla kolmansien osapuolten kamerasoftia ja niiden ääniasetuksilla kikkailua. Jotain roottausta vaativia muitakin purkkakorjauksia tuohon on muistaakseni olemassa mutta itse en saanut oikein pelaamaan millään kunnolla..Redmi Note 7:lla keikkavideoita kuvattaessa ääni on puuroa. Honor 9 Litellä(?) tätä ongelmaa ei ollut. Mikä kikka avuksi, jotta videoiden äänenlaatu paranisi?
Xiaomin Mi A-sarjalaiset ovat Android One -laitteita eli niissä on muista Xiaomin puhelimista poiketen vakio Android sisässä. Android One -laitteiden pitäisi saada kaksi vuotta Android versiopäivityksiä ja kolme vuotta tietoturvapäivityksiä. Xiaomilla on tosin ollut vähän ongelmia vakio Androidin kanssa, kun panostus tuntuu olevan MIUI puolella.Valaiskaan vähän näistä Mi ja Redmi puhelimista miten pitkään näissä tulee päivityksiä oikein ja montako isompaa versio päivitystä tulee? Itsellä tällä hetkellä Nokia 7.1 jossa ei akku tahdo kestää omassa käytössä oikein aamu-iltaan väliä edes. Oon katsellut Mi A3 ja Redmi Note 8 Pro molemmat on saanut gsm arenan akkukestossa paremmat tunnit kuin tää N7.1. Pelaan vapaa-ajalla myös myös pogoa ja kuuntelen musiikkia ja whatsapp/discord aktiivisessa käytössä niin kestäisikö noissa akku hyvin ja kannattaa edes harkita Mi Note 10 luuria joka ois yli tuplat hinta ainakin dna:lla.
Mulla on Mi Max 3 ja päivitin tänään Android 10.Surkeaa on xiaomin päivitystahti. Tietoturvakorjaus 1.12 (tuli tammikuussa), android 10 ei näy vieläkään. 9se kyseessä.