XCOM 2

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Muistankohan väärin että ykkösessä oli joku asetus, että arpoo joka kerta uudestaan ne tulokset.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Ja jos oikeen haluaa, niin mun mielestä nopat muuttuu kun teetkin jotain toisin / eri järjestyksessä, eli alokas Gadne kun paukauttaa metristä ohi, niin load ja liikutatkin ensin alokas Sandelssia ja sen jäljeen Gadne osuukin metristä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Siihen saveen tallennetaan seed, joka johtaa siihen että samassa järjestyksessä tehdyt asiat tapahtuu aina samoin. Tuohon voi vaikuttaa siten että tekee eri asioita (ampuu eri kohteita ynnä muuta).
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Voi saatana noita äänimodeja tuolla workshopissa.. Löytyy scarfacea, cartmania ja vaikka mitä :rofl:
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Siihen saveen tallennetaan seed, joka johtaa siihen että samassa järjestyksessä tehdyt asiat tapahtuu aina samoin. Tuohon voi vaikuttaa siten että tekee eri asioita (ampuu eri kohteita ynnä muuta).
Joo näin olikin. Sen takia savescummaus ei toiminut tilanteessa jossa tallensit ja ammuit vihusta ohi, latasit saven ja ammuit uudestaan - aina tuli sama huti.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
Pitääpäs nostaa tätä. Argh miten ahdistava peli... Edellisestä XCOM pelistä olikin jo hetki aikaa kun pelannut sitä 1994 versiota aiemmin. No ei muuta kuin War of the chosen lisäosalla liikkeelle ja Veteran + Ironman. Jotenkin kun ei ole oikein mielikuvaa että mitä pitäisi tutkia tai millaiseen järjestykseen juttuja pitäisi rakentaa niin tuntuu että resurssit on kokoajan ihan loppu ja Avatar vaan etenee.

Taistelut mennyt ihan hyvin kunnes... Parhaan A tiimini kanssa johonkin "investigate Codex coordinates" tehtävään ja aivan täydellinen kaaos. Ajattelin että ehkä hiivin kohteeseen jos paljastumisesta alkaa joku ajastin tai muutenvaan apuvoimia alkaa lappaa paikalle. Ei todellakaan niin, päädyin vain tilanteeseen että kaikki kartan viholliset kävivät samaan aikaan päälle eli perus Advent janarit, Chosen Hunter, joku valtava valkoinen pallo ja Chryssalidit. Ei ollut mitään jakoa ja kaksi äijää kuoli heti ja 3 jäljelle jäävää haavoittuivat pahasti paetessa.

No ei mitään, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Heti perään tehtävä johon ei pysty lähettää sergeanttia parempaa. Nokkela juttu mutta yhtään sergeanttia ei löytynyt omalta listalta eli ihan täysillä noobeilla matkaan. Muuten meni mallikkaasti mutta sitten Viper King ilmaantuu ja yksinkertaisesti jyrää koko joukkion. Pelkkiä huteja äijät frozen tilassa kun ne jäi vielä vähän liian lähekkäin. Koko tiimi sileäksi. Alkaa olla ukot aika loppu. Laitoin pelin kiinni kun en uskalla mennä katsomaan menetinkö ainoa tehokkaamman aseen eli Exo Suitin (Joita en pysty rakentaa lisää materiaalipuutteen vuoksi) ja Bolt Casterin.

Mutta on kyllä ihan erilailla tunnetta mukana kun ei voi tostavaan ladata peliä.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Pitääpäs nostaa tätä. Argh miten ahdistava peli... Edellisestä XCOM pelistä olikin jo hetki aikaa kun pelannut sitä 1994 versiota aiemmin. No ei muuta kuin War of the chosen lisäosalla liikkeelle ja Veteran + Ironman. Jotenkin kun ei ole oikein mielikuvaa että mitä pitäisi tutkia tai millaiseen järjestykseen juttuja pitäisi rakentaa niin tuntuu että resurssit on kokoajan ihan loppu ja Avatar vaan etenee.

Taistelut mennyt ihan hyvin kunnes... Parhaan A tiimini kanssa johonkin "investigate Codex coordinates" tehtävään ja aivan täydellinen kaaos. Ajattelin että ehkä hiivin kohteeseen jos paljastumisesta alkaa joku ajastin tai muutenvaan apuvoimia alkaa lappaa paikalle. Ei todellakaan niin, päädyin vain tilanteeseen että kaikki kartan viholliset kävivät samaan aikaan päälle eli perus Advent janarit, Chosen Hunter, joku valtava valkoinen pallo ja Chryssalidit. Ei ollut mitään jakoa ja kaksi äijää kuoli heti ja 3 jäljelle jäävää haavoittuivat pahasti paetessa.

No ei mitään, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Heti perään tehtävä johon ei pysty lähettää sergeanttia parempaa. Nokkela juttu mutta yhtään sergeanttia ei löytynyt omalta listalta eli ihan täysillä noobeilla matkaan. Muuten meni mallikkaasti mutta sitten Viper King ilmaantuu ja yksinkertaisesti jyrää koko joukkion. Pelkkiä huteja äijät frozen tilassa kun ne jäi vielä vähän liian lähekkäin. Koko tiimi sileäksi. Alkaa olla ukot aika loppu. Laitoin pelin kiinni kun en uskalla mennä katsomaan menetinkö ainoa tehokkaamman aseen eli Exo Suitin (Joita en pysty rakentaa lisää materiaalipuutteen vuoksi) ja Bolt Casterin.

Mutta on kyllä ihan erilailla tunnetta mukana kun ei voi tostavaan ladata peliä.
Ite en jaksa pelata Ironmanilla kaikkien bugien ja käyttöliittymän hölmöyksien takia. Ekan kerran kun ironman tallennus ei toiminut niin en sen jälkeen enää kokeillut. Lisäksi varsinkin War of the Chosen alien rulerien kanssa korkeilla vaikeustasoilla on sen verran hankala että en jaksa kattella viiden tunnin pelaamisen jälkeen squad wipeä kun hiiren kursori on pikselin verran väärässä paikassa ja sotilas juoksee keskelle aukeaa suojan sijaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Pitääpäs nostaa tätä. Argh miten ahdistava peli... Edellisestä XCOM pelistä olikin jo hetki aikaa kun pelannut sitä 1994 versiota aiemmin. No ei muuta kuin War of the chosen lisäosalla liikkeelle ja Veteran + Ironman. Jotenkin kun ei ole oikein mielikuvaa että mitä pitäisi tutkia tai millaiseen järjestykseen juttuja pitäisi rakentaa niin tuntuu että resurssit on kokoajan ihan loppu ja Avatar vaan etenee.

Taistelut mennyt ihan hyvin kunnes... Parhaan A tiimini kanssa johonkin "investigate Codex coordinates" tehtävään ja aivan täydellinen kaaos. Ajattelin että ehkä hiivin kohteeseen jos paljastumisesta alkaa joku ajastin tai muutenvaan apuvoimia alkaa lappaa paikalle. Ei todellakaan niin, päädyin vain tilanteeseen että kaikki kartan viholliset kävivät samaan aikaan päälle eli perus Advent janarit, Chosen Hunter, joku valtava valkoinen pallo ja Chryssalidit. Ei ollut mitään jakoa ja kaksi äijää kuoli heti ja 3 jäljelle jäävää haavoittuivat pahasti paetessa.

No ei mitään, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Heti perään tehtävä johon ei pysty lähettää sergeanttia parempaa. Nokkela juttu mutta yhtään sergeanttia ei löytynyt omalta listalta eli ihan täysillä noobeilla matkaan. Muuten meni mallikkaasti mutta sitten Viper King ilmaantuu ja yksinkertaisesti jyrää koko joukkion. Pelkkiä huteja äijät frozen tilassa kun ne jäi vielä vähän liian lähekkäin. Koko tiimi sileäksi. Alkaa olla ukot aika loppu. Laitoin pelin kiinni kun en uskalla mennä katsomaan menetinkö ainoa tehokkaamman aseen eli Exo Suitin (Joita en pysty rakentaa lisää materiaalipuutteen vuoksi) ja Bolt Casterin.

Mutta on kyllä ihan erilailla tunnetta mukana kun ei voi tostavaan ladata peliä.
Itse taas palasin myös tähän peliin kun haluaisin Legendary Ironman tasolla päästä läpi. Lyhyestä virsi kaunis: Legendary on perseestä kun jo alusta lähtien perus rivisoltut vaatii keskimäärin sen että kaksi ukkoa ampuu vuoronsa sitä kohden ja joka tehtävässä on 30% enemmän ja pahempia hirviöitä.

Yleisiä knoppeja Veteran tason läpäisyyn.

Avatar progressista ei tarvi hirveästi stressata oikein millään vaikeustasolla vaan sen progressin voi antaa mennä ihan rauhassa täyteen jonka jälkeen tulee vasta se "oikea" timeri eli kuukausi aikaa tehdä joku tehtävä joka vähentää progressia. Ei ole pakko rushia niitä avaintehtäviä läpi vaan tutkaile ihan rauhassa parempia kamoja ukoille ja tee resistance covert opseja ja koitat etsiä niitä Chosen kusipäitä että missä ne majailee. Taisin itse tehdä sen heti alussa paljastuvan "black site" tehtävän kun ukoilla magnetic tai plasma tykit kourassa.

Se Reaper stealth sniper on ihan rikki. Claymore ja remote start skillit on törkeän kovaa valuuttaa. Varsinkin se Remote Start kun voi autoja ja muita räjäytellä hirmuisella damagella ja isolla rangella ilman että tulet edes näkyviin.

Minulla ei ole sitä Alien Hunters DLC:tä mutta olen kuullut että se vain rankasti vaikeuttaa peliä jos ei koe että peli tarjoaisi tarpeeksi haastetta. Ne Viper bossit yms on törkeän vaikeita eli taktiikat saa olla kunnossa.

EDIT: Jos alussa chosen on hirmu vaikea niin anna sen tehdä "hommansa" niin se lähtee pois. Eli yleensä ne haluaa pistää yhden ukon "dazed" tai muuten tajuttomaksi ja kun et häiritse sitä liikaa niin se tekee "extract knowledge" ja lähtee pois.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Ite en jaksa pelata Ironmanilla kaikkien bugien ja käyttöliittymän hölmöyksien takia. Ekan kerran kun ironman tallennus ei toiminut niin en sen jälkeen enää kokeillut. Lisäksi varsinkin War of the Chosen alien rulerien kanssa korkeilla vaikeustasoilla on sen verran hankala että en jaksa kattella viiden tunnin pelaamisen jälkeen squad wipeä kun hiiren kursori on pikselin verran väärässä paikassa ja sotilas juoksee keskelle aukeaa suojan sijaan.
Joo. Siinä on erilaista painetta nysvätä sitä viimeistä kranua oikeaan pikseliin kun peli on sitten ohi. Ei sitä voi Ironmanilla pelata. Kuolisi varmaan ne sun ukotkin vitutukseen.

@Galaxy

Suosittelen lämpimästi ottamaan vaikka muutaman hyvän mieleisen modin käyttöön workshopista ja testaamaan uudestaan. Ja youtubesta löytyy oppaita miten kannattaa alottaa, mitä rakentaa jne, koska jos ei tiedä etukäteen niin vituiksi menee. Omasta kokemuksesta ainakin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Itse taas palasin myös tähän peliin kun haluaisin Legendary Ironman tasolla päästä läpi. Lyhyestä virsi kaunis: Legendary on perseestä kun jo alusta lähtien perus rivisoltut vaatii keskimäärin sen että kaksi ukkoa ampuu vuoronsa sitä kohden ja joka tehtävässä on 30% enemmän ja pahempia hirviöitä.

Yleisiä knoppeja Veteran tason läpäisyyn.

Avatar progressista ei tarvi hirveästi stressata oikein millään vaikeustasolla vaan sen progressin voi antaa mennä ihan rauhassa täyteen jonka jälkeen tulee vasta se "oikea" timeri eli kuukausi aikaa tehdä joku tehtävä joka vähentää progressia. Ei ole pakko rushia niitä avaintehtäviä läpi vaan tutkaile ihan rauhassa parempia kamoja ukoille ja tee resistance covert opseja ja koitat etsiä niitä Chosen kusipäitä että missä ne majailee. Taisin itse tehdä sen heti alussa paljastuvan "black site" tehtävän kun ukoilla magnetic tai plasma tykit kourassa.

Se Reaper stealth sniper on ihan rikki. Claymore ja remote start skillit on törkeän kovaa valuuttaa. Varsinkin se Remote Start kun voi autoja ja muita räjäytellä hirmuisella damagella ja isolla rangella ilman että tulet edes näkyviin.

Minulla ei ole sitä Alien Hunters DLC:tä mutta olen kuullut että se vain rankasti vaikeuttaa peliä jos ei koe että peli tarjoaisi tarpeeksi haastetta. Ne Viper bossit yms on törkeän vaikeita eli taktiikat saa olla kunnossa.

EDIT: Jos alussa chosen on hirmu vaikea niin anna sen tehdä "hommansa" niin se lähtee pois. Eli yleensä ne haluaa pistää yhden ukon "dazed" tai muuten tajuttomaksi ja kun et häiritse sitä liikaa niin se tekee "extract knowledge" ja lähtee pois.
Youtubesta löytyy videosarja missä käydään aika hyvin läpi miten legendary vedetään läpi suht helposti. Kun noudattaa tätä pelityyliä ni pitäis onnistua. Toki jos haluaa ihan itse selvitä läpi niin ei kannata katsoa.

Itse en muistaakseni jaksanut pelata legendarylla läpi asti vaan siirryin Long War modiin. Lähinnä sen takia että vanilla Xcom oli vähän liian ennalta arvattava (kuten tosta videosarjasta näkee).


 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
@Galaxy

Suosittelen lämpimästi ottamaan vaikka muutaman hyvän mieleisen modin käyttöön workshopista ja testaamaan uudestaan. Ja youtubesta löytyy oppaita miten kannattaa alottaa, mitä rakentaa jne, koska jos ei tiedä etukäteen niin vituiksi menee. Omasta kokemuksesta ainakin.
Tiedän kyllä että joka peliin näitä ohjeita löytyy, mutta osa sitä ensimmäistä peli iloa on tehdä niitä ei optimaalisia ratkaisuja ja yrittää vaan puskea eteenpäin. Vähän samaan tapaan kuin monessa haahuilupelissä voi netistä katsoa mihin kannattaa mennä / mistä löytyy joku asia X, mutta on paljon palkitsevampaa itse löytää.

Varsinkin kun kyseessä on vain vaikeusaste 2 nelipykäläisellä asteikolla niin onhan se nyt pakko olla pelattavissa näinkin :D
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Kyllä se menee kunhan muistaa että aseet on kivoja, armorit mukavia ja niitä viper jne bosseja on turha ilman freeze kranua paljon koestella. Ja ne lähtee karkuun kun vähän kurmottaa ja sekin on ihan fine. Chosenien kanssa on myös tärkeä päästä consealmentistä niitä kurmottamaan niin tippuvat kyllä. Reaperit ja hyvä scouttaus niin pääsee kivemmin mätkimään.

Itse olen siis toiseksi vaikeimmalla ja ironmänillä lätkinyt, pari bugia ollut mutta nopea alt-f4 pelastaa yleensä niiden kanssa ja kerran on tainnut save kuolla.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Tiedän kyllä että joka peliin näitä ohjeita löytyy, mutta osa sitä ensimmäistä peli iloa on tehdä niitä ei optimaalisia ratkaisuja ja yrittää vaan puskea eteenpäin. Vähän samaan tapaan kuin monessa haahuilupelissä voi netistä katsoa mihin kannattaa mennä / mistä löytyy joku asia X, mutta on paljon palkitsevampaa itse löytää.

Varsinkin kun kyseessä on vain vaikeusaste 2 nelipykäläisellä asteikolla niin onhan se nyt pakko olla pelattavissa näinkin :D
On se täysin biitattavissa mutta jos ei tiedä joitain juttuja etukäteen niin on ihme ettei ironmanilla kuolo korjaa. Asioita joita ei opi kuin kuolemalla :D

@outonaapuri kertoikin jo esim freeze kranujen käytöstä. Tästä huolimatta peli on siis täyttä rautaa. 10/10 omissa kirjoissa. Sama kuin alkuperäsellä Ufolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Alien hunters DLC ongelma tosiaan on se että jos tulee boss vastaan jolta tulee 100-0 turpaan niin peli oli sitten siinä. Koska se boss spawnaa lähes varmasti joka tehtävään sen jälkeen. Muistaakseni tuon pystyi kiertämään niin että jos on tallennus tukikohdassa siitä voi jatkaa jos on ottanut DLC pois käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Alien hunters DLC ongelma tosiaan on se että jos tulee boss vastaan jolta tulee 100-0 turpaan niin peli oli sitten siinä. Koska se boss spawnaa lähes varmasti joka tehtävään sen jälkeen. Muistaakseni tuon pystyi kiertämään niin että jos on tallennus tukikohdassa siitä voi jatkaa jos on ottanut DLC pois käytöstä.
Ei kai ne joka tehtävässä spawni ainakaan wotc ja muistaakseni peli varotteleekin "strong enemy detected" tekstillä.

Choseneista ei tainnu varotella.

Vuosia on kun viimeeksi tosissaan tullu pelattua niin en tarkasti muista..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Ei kai ne joka tehtävässä spawni ainakaan wotc ja muistaakseni peli varotteleekin "strong enemy detected" tekstillä.

Choseneista ei tainnu varotella.

Vuosia on kun viimeeksi tosissaan tullu pelattua niin en tarkasti muista..
Ei ole tullut wotc kanssa pelattua vaikka dlc löytyy mutta ihan vanilla pelissä tuli alien hunters dlc:llä joku vanhan ufon ethereal tyyppinen ötö vastaan ja turpaan tuli aivan 100-0 ja tuo tuli joka tehtävässä vastaan kun oli kerran triggeroitu.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Ei ole tullut wotc kanssa pelattua vaikka dlc löytyy mutta ihan vanilla pelissä tuli alien hunters dlc:llä joku vanhan ufon ethereal tyyppinen ötö vastaan ja turpaan tuli aivan 100-0 ja tuo tuli joka tehtävässä vastaan kun oli kerran triggeroitu.
Juu ei muista vanillan kanssa miten liene menevi kun ei oo aikoihin tullu koestettua
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Ei kai ne joka tehtävässä spawni ainakaan wotc ja muistaakseni peli varotteleekin "strong enemy detected" tekstillä.

Choseneista ei tainnu varotella.

Vuosia on kun viimeeksi tosissaan tullu pelattua niin en tarkasti muista..
Joo war of the chonesissa ne on niissä facilityissä ja ite vältän aktivoimasta niitä ennenku pystyy laittamaan niille vastaan.

Minor spoilers ahead:

Pari reaperia banishilla ja repeaterilla ja extended magazinella on hyvä kombo rulereita vastaan ;)

Reaperit on tietyn tason jälkeen ihan täysin ylivoimaisia muutenkin. Superior mobility ja target definition tekee melkeen mistä tahansa tehtävästä helpon. Alien facilityihinkään ei kannata lähettää ku yks reaperi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
Tarvit vain jääkranaatin ja lightning handsin. Jäädytä ruler. Juokse sniperilla viereen. Sen jälkeen vaan lighting hands, 3x end turn, lightning hands jne
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
ei kai ruleri loputtomiin jäissäkään ole, mutta pistoolisnipabuildi on kyllä tehokas niin mob controllissa lopettamassa "henkiinjääneet" muiden jäljiltä
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
ei kai ruleri loputtomiin jäissäkään ole, mutta pistoolisnipabuildi on kyllä tehokas niin mob controllissa lopettamassa "henkiinjääneet" muiden jäljiltä
Nimenomaan on loputtomasti jäissä. End turnin painaminen ei katsos anna sille reaktiota, eikä niillä ole normaaleita vuoroja lainkaan. LH taas on free action, joten siitäkään ei saa reaktiota.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Millonkohan se Xcom3 olisi tulossa? Tuli vaan tuossa mieleen kun se viereisellä ruudulla pyörii. Räjäytin rakennuksen sisällä yhden soltun ja yhden ufon räjäyttäen samalla 3-4 jotain isoa säiliötä ym sälää hirveiden pamausten kera. Seuraavaksi kuva siirtyy tyliin 2 näytön verran lounaaseen jossa hiipii toinen solttu-alien pari mitään noista vieressä olevista räjähdyksistä tietämättä. Huvitti kun se alieni vielä hiipii itse niin varovasti :D
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
Olipahan hieno peli. Kylmiltään wotc veteran+ironman ja pelin keskivaiheilla pahoja virheitä tutkimusten yms. suhteen. Oli esim. tosi nokkelaa myydä kaikki ruumiit pois rahan tarpeessa jonka jälkeen ei pystynyt päivittämään haarniskoja. Ja kun Sectopod ja Mecit oli ensimmäisen kerran murskannut ryhmän oli pakko ihan katsoa että pitäisikö ottaa EMP mukaan eikä lähteä vaan medkit+kranaatti setillä matkaan

Kun keskivaiheen suosta selvisi niin loppupeli olikin sitten vähän turhankin helppo kun äijät on niin älyttömän hyviä ja jokaiseen tilanteeseen löytyy ratkaisu. Jos ei muuta niin sitten ranger hoitaa katanalla ja reaperilla homman. Veteran tasolla luotin vielä siihen että hyökkäys on paras puolustus enkä esim. mimic beaconia tai smokea edes rakentanut. Ehkä jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä tullut tarpeeseen koska 52 tehtävän keskiarvo kuolleille äijille oli melkein 1,5/tehtävä (77 solttua).

Tätä voi kyllä pelaa uudestaankin. 4,5/5.

Pientä kritisoimista löytyy toki sieltä täältä, mutta ehkä eniten itseäni taisteluissa häiritsee nuo vihollis "podit" jotka aktivoituvat yksitellen. On typerää että ei uskalla hakeutua vihollisen sivustaan kun pelkää triggaavansa seuraavan podin siitä vierestä. Tai sotii talon vieressä ja hyppää graplella katolle saadakseen paremman osumaprosentin ainoastaan trigatakseen katolta uudet viholliset. Luulisi että ne olisi jo kuulleet että siinä vieressä soditaan... En tiedä miten toi pitäisi sitten toteuttaa ettei joka mapissa ensimmäisen kontaktin jälkeen jokainen vihollinen aktivoituisi. Ehkä ampuminen tai muu äänen tuottaminen voisi myös aktivoida vihollisia?

Toinen mikä olisin ehkä kaivanut olisi edes välillä vähän rajatumpi valikoima vihollisia. Eli ei kaikkia mahdollisia vihollisia vaan esim. suuri määrä ihan perus äijiä + upseerit. Vaikka kymmenittäin jolloin ei olisi mitään toivoa saada niitä yhdellä vuorolla hengiltä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Täähän on vähän sellanen peli jossa tarkoituskin on wipettää se aktivoitu podi yhdellä vuorolla tai muuten tippuu omaa ukkoa kuin heinää. Toki joku mimic beacon on hyvä olla "voi vittu aktivoin kaks podia lisää ja oma ukko ampui 95% ohi" tilanteita varten mukana.

Hyvä välimalli ois sellanenkin etteivät toiset podit aktivoituisi mutta liikkuisivat aktiivisesti sotimisen äänen suuntaan poislukien jotain vartioivat
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Lähdin legendary ironman runilla kokeilemaan semmoista taktiikkaa rahan suhteen että rakentelen niitä radiotorneja heti kun valtaan uuden maanosan. Helpottuu seuraavat valtaukset ja rahaa tulee paremmin. Nyt powered armoria tutkimassa ja plasmat seuraavana. Income on noin 900 rahaa kuussa councilin supply dropista. Ukot on kyllä väsyneitä ja shaken jatkuvasti. Vaikeaa tää silti on.

Chosenit pitää kyllä tuhota heti kun tulevat näköpiiriin. Hyvä taku on Templarin amplify (+33% dmg) ja jalkojen juureen reaperilla claymore ja kranu perään. Sen jälkeen sniper vetää deadshotin tornista ohimoon ja Reaper sama niin alkaa olemaan 50hp + 4 armorista jäljellä enää repaleiset kalsarit enää chosenilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Täähän on vähän sellanen peli jossa tarkoituskin on wipettää se aktivoitu podi yhdellä vuorolla tai muuten tippuu omaa ukkoa kuin heinää. Toki joku mimic beacon on hyvä olla "voi vittu aktivoin kaks podia lisää ja oma ukko ampui 95% ohi" tilanteita varten mukana.

Hyvä välimalli ois sellanenkin etteivät toiset podit aktivoituisi mutta liikkuisivat aktiivisesti sotimisen äänen suuntaan poislukien jotain vartioivat
No koko pod idea on erikoinen kun alkuperäinen xcom oli tässä suhteessa jo edellä. Liekö joku tekninen rajoitus.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
No koko pod idea on erikoinen kun alkuperäinen xcom oli tässä suhteessa jo edellä. Liekö joku tekninen rajoitus.
Kyyllä toki joo, tosin ei lähdetä nyt siihen vanhaan keskusteluun olisiko pitänyt näiden uusien olla enemmän kuin vanhat jne. kovin paljoa.

Jos kaikki podit ois "aktiivisena" kuten realistisin olisi, olisi peli ihan perkeleesti vaikeampi tai sitten pitäisi muuttaa mekaniikkoja melko paljon jotta pelaajalla olisi mahikset.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
No koko pod idea on erikoinen kun alkuperäinen xcom oli tässä suhteessa jo edellä. Liekö joku tekninen rajoitus.
Tätähän yllä kirosin. Yhden podin tapoin puoli ruutua räjähtäen niin nurkan tapana hiippailee kaks ukko mistään mitään tietämättä. Menee vähän idea koko pelistä.

Sitten randomilla aktivoituu yksi porukka kun astut väärään paikkaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
Long War 2:ssa on kaiketi vähän tota ideaa, että podit liikkuvat aina ääntä kohden ja ovat valppaampia jos lähistöllä räjähtelee. Samaten lostit liikkuvat peruspelissäkin aina ammuskelua kohden.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Long War 2:ssa on kaiketi vähän tota ideaa, että podit liikkuvat aina ääntä kohden ja ovat valppaampia jos lähistöllä räjähtelee. Samaten lostit liikkuvat peruspelissäkin aina ammuskelua kohden.
Losteista tuli mieleen että suosittelen Lost Auto-fire modia. Long War 2:n on seuraavaksi itsellä edessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 084
Legendaryllä end game yhtä helppo mitä muillakin vaikeuksilla. Kenestäkään ei ole vastusta ja chosenit kuollut. Pitää tehdä vielä rauhassa loput story missiot ja ottaa legendary+ironman badge plakkariin.
Kaiken olen ostanut. Rahaa käytettävissä 3500 eikä sitä voi kuluttaa mihinkään. Income per kuukausi +1400 crediittiä, kun kaikki maat vallattu ja jokaisessa radio relay.

EDIT: Menihän se viimeinkin. 450h yritetty (steam play time).

1669553669075.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
Legendaryllä end game yhtä helppo mitä muillakin vaikeuksilla. Kenestäkään ei ole vastusta ja chosenit kuollut. Pitää tehdä vielä rauhassa loput story missiot ja ottaa legendary+ironman badge plakkariin.
Kaiken olen ostanut. Rahaa käytettävissä 3500 eikä sitä voi kuluttaa mihinkään. Income per kuukausi +1400 crediittiä, kun kaikki maat vallattu ja jokaisessa radio relay.
Legend on just sen verran vaikeampi, et loppupelinkin taistelut on hidasta ja tylsää nysväämistä. Parin läpipeluun verran tuosta oli iloa. Nykyisin tahtoo jäädä runit samaan kohtaan kuin alemmillakin vaikeustasoilla. Ekan chosenin tappamisen ja T2 aseiden jälkeen loppuu kiinnostus..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tuli asenneltua tämä muutaman vuoden tauon jälkeen.
Mutta, mikäs ny mättää kun muuten pyörii hyvin mutta basessa fps on suorastaan surkea, käytännössä 10fps diashowta. Mikä asetus tässä ny on pielessä tai mikä fiksi pitää tehdä?
Kentällä pyörii siis iha normaalisti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom