XCOM 2

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 841
Tästä ei ollut näköjään vielä ketjua.

Kyssäri: Itse hommasin pelin vasta ja mietin kannattaako tuohon laittaa mitään workshop-modeja näin ekalla läpipeluukerralla? Kaikki delsut löytyy paitsi Alien Hunters, koska kuulin, että se rikkoo pelin tasapainoa.
 
Blackmarket Usage https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=648410303
Grenade Throwing Tweaks https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=629228359
Tech Tree https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=630693520
Commanders Choice https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=688405905
Long War Laser Pack https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=712967878
Long War Leader Pack https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=577517577
Long War Perk Pack https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=719109968
Long War SMG Pack https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=577409322
Long War Toolbox https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=674832831
Long War Alien Pack https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=577474474
Perfect Information https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=625737801
Upgrade Reminder https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624726628
Accurate Soldier XP https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=631392567
Mercenary Plasma Weapons https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=707170261 <-- OP wehkeet jos pelaat helpommalla critical hittiä tulee kokoajan
A Better ADVENT 2 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=793861140&searchtext=better+ai
ADVENT Officer - Call Reinforcements https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=626617018&searchtext=better+ai

Sitten jotain camo ja voice packia tietysti. Suosittelen tuon Alien Hunters DLC:n asennuksen, kun noilla modeilla saadaan balanssit kohilleen.
 
Ei muuta, ku plasmatykit olalle ja valmistautumaan Maapallon takaisin valtaamiseen. Eli siis, Long War 2 tulossa!
Long War Studios, the development outfit responsible for great XCOM 2 PC content such as the “Alien Pack” and the “Perk” and “Laser Pack” mods, has a new name: Pavonis Interactive, and a new web site. And the team has been working on something ambitious. We’ll be sharing more in the coming weeks so stay tuned.

In the meanwhile, make sure you’re following the XCOM 2 Steam Community hub so you don’t miss any future announcements on XCOM 2. Knowledge is power, Commander.

Be sure to follow XCOM on Twitter and Like XCOM on Facebook to keep up to date with the latest information on XCOM 2. If you’re looking to enlist with the Resistance, join the 2K Forums!

Lähde: XCOM.com
 
Ite alotin ekan peluukerran vasta ja en oo kyl mitää modintarvetta vielä huomannut. 21h takana. Eiköhän tähän tule joku napattua josaki vaiheessa vaihtelun vuoksi, mutta ne mitää semmosta "rikki" olevaa ominaisuutta vielä ole bongannut joka pitäs ehottomasti päästä muuttamaan. Jotain kosmeettisia timereitä ja turhia ajanhukkajuttuja sit korjailen jahka alkavat oikeasti ärsyttään.
 
Ei muuta, ku plasmatykit olalle ja valmistautumaan Maapallon takaisin valtaamiseen. Eli siis, Long War 2 tulossa!


Lähde: XCOM.com

Ite alotin just Xcom Enemy Unknown Long War modilla ja aika vasta Xcom 2:en pelasin muutamilla LW modeilla läpi, eli uudelleen peluu arvoa on kun vaan Long War 2 ilmestyy.
 
Tämä irtoaa nyt halvalla Humble Monthly Bundlen helmikuun ennakosta, ~11.5e tulee hintaa ja ensi kuussa saa kasan muitakin pelejä sitten mukaan. https://www.humblebundle.com/monthly

Otin ensimmäiset tyypit äsken ja hyvältä tuntui. :)

Edit: Ja tosiaan, Steamiin menee ja pelin saa heti.
 
Onko tuossa XCOM 2 korjattu jo julkkarin aikaiset pyörimisongelmat? Myöriikö FX 8320 GTX 760 combolla pelattavasti? HBn XCOM diili ei ilmeisesti sisällä DLCitä?
 
Onko tuossa XCOM 2 korjattu jo julkkarin aikaiset pyörimisongelmat? Myöriikö FX 8320 GTX 760 combolla pelattavasti?
Täällä ei oo ollut ainakaa mitää ongelmia. Satunnaisesti jossain latausvideopätkissä tippuu FPS, mutta en ainakaa pelin aikana oo huomannut mitää erikoista. Toki astetta paremmat vermeet täällä. Kahesti kaatunut 42h aikana, nekin latausruuduissa. Vaikea mitää yleispätevää konsensusta on todeta, ku netistä on nii vaikea löytää relevanttia tietoa. Siis arvosteluita yms. jotka ei perustu johonki julkasun aikasiin juttuihin. Steamista voinee katella recent revikoita, mutta välillä kyllä tuntuu, että neki osa pohjautuu johonki vuoden takaisiin pelikokemuksiin.
 
Mulla pyörii ihan moitteettomasti läppärillä, jossa on i7-4720 ja GTX950m. Tämän perusteella tuo mun grafiikkakortti on suunnilleen samaa tasoa kuin GTX760.
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-950M-vs-GeForce-GTX-760

Itse asiassa väittäisin jopa että pyörii sujuvammin tai ainakin luotettavammin kuin edellinen Xcom. Tosin pitänee koputtaa puuta kun on ironman menossa enkä ole peliä vielä läpäissyt.
 
Mulla pyörii ihan moitteettomasti läppärillä, jossa on i7-4720 ja GTX950m. Tämän perusteella tuo mun grafiikkakortti on suunnilleen samaa tasoa kuin GTX760.
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-950M-vs-GeForce-GTX-760

Itse asiassa väittäisin jopa että pyörii sujuvammin tai ainakin luotettavammin kuin edellinen Xcom. Tosin pitänee koputtaa puuta kun on ironman menossa enkä ole peliä vielä läpäissyt.
950M firestrike ~3300. GTX 760 firestrike ~5500.

Ei mulla ollut kyllä muistaakseni edellisen Xcomin kanssa mitää ongelmia C2D 8500 ja hd4890 combolla. 80+ tuntia siinä ja en muista että olis kaatunut kertaakaan.
 
Pakollisia modeja ovat ainakin Instant Avenger Menus, Evac All ja Stop Wasting My Time. Eivät muuta peliä muulla tavalla kun nopeuttamalla mm. Gremlinin liikkumista hakkeroimiseen yms. Näiten lisäksi tykkään itse käyttää Perfect Information sekä Numeric Health. Sitten on elämää helpottavia modeja kuten Gotcha (kertoo flankkaatko uudesta mahdollisesta positiosta vihun, onko sniperilla squadsight liikkumisen jälkeen yms).
 
Hommasin Steamin alesta ja heilahti eilen läpi. Kaikin puolin törkeän hyvä peli, ja tavallaan jopa vähän yllätti koska tästä on Steamissa niin monta negatiivista arviota, että kuvittelin että tässä olisi jotenkin asioita jotka ykkösosassa oli paremmin. Mutta oikeastaan ainoa sellainen asia mikä tulee mieleen, on se että ei tässä yhtään sellaista Dr Vahlenin ääninäyttelijän tasoista ole (eli aika väkisin pitää keksiä :D). Muilta osin kaikki on pykälän verran hienompaa ja sujuvampaa ja en jäänyt kaipaamaan mitään ykkösen ominaisuuksia. En myöskään sitä jatkuvaa Overwatch- runkkausta, vaan tässä on aika hyvin tasapainossa ne tehtävät joissa on timeri, ne tehtävät joissa on sellainen semi-timeri eli pitää pelastaa 6 siviiliä tai jollain muulla tavalla on tuli perseen alla (niistä oikeastaan tykkäsin eniten) sekä ne joissa voi käyttää niin paljon vuoroja kuin huvittaa. Pelin jälkeisestä tilastosta näkyi, että sekä minulla että "pelaajilla keskimäärin" jäi keskimäärin 2.7 vuoroa talteen, eli se on oikeastaan tasapainotettu aika nappiin.

Pelasin veteran ironmanillä ja ilman modeja, ja voi jeesus kun sitä jännitystä olisi voinut leikata veitsellä. Tuo vaikeustaso osui minulle juuri kohdalleen (eka läpipeluuyritys päättyi ironmanillä 13 tunnin jälkeen, mutta opin varmaan jotain). Tosin pelin keskivaiheilla meni kaikki aika sujuvasti, mutta se oli toisaalta edellytys sille että tuon ylipäänsä pääsi ironmanillä läpi. Lopussa menikin sitten kaikki äärimmäisen pienestä kiinni, ja siitä spoiler-tagien takana lisää.

Viimeinen tehtäväkokonaisuus oli kyllä melkoista tuskaa ironmanilla. Menin täysin sokkona ja ilman spoilereita, joten ensimmäinen asia mikä meni pieleen oli se, että pistin kaikki mun ainoat neljä everstiä siihen helpompaan alkuosioon viimeisestä tehtävästä (haxoroi tietokone). Toinen asia oli se, että hanskasin aika huonosti ne mulkerot jotka heitti acid pommeja keskelle mun joukkoja, joten mun everstit oli aika haavoittuneita sen tehtävän jälkeen. Ja varsinaisesti epätoivoiseksi tuo meni siinä kohtaa kun kohtasin käytännössä pelin ainoan bugin, eli mun ranger ja paras DPS jäi slashin jälkeen jumiin yhteen ruutuun tehtävän keskivaiheilla, eikä voinut liikkua siitä enää minnekään. Ei tuokaan mikään pelintappaja ollut loppupeleissä, mutta kun en tiennyt että mitä sieltä on tulossa niin siinä kohtaa se kyllä tuntui siltä että kaikki meni vituiksi yhden bugin takia viimeisessä tehtävässä. No, mä sitten vedin niitä vihuja sen jumiin jääneen rangerin ampumaetäisyydelle, ja tämä kiitti luottamuksesta lätkimällä crittiä toisensa perään ja ei muuta kuin varsinaiseen viimeiseen tehtävään sitten.

Viimeistä tehtävää sitten tein niin hitaasti ja tarkasti kuin suinkin pystyin, koska aloin tajuamaan että olin tullut sinne aika heikolla ryhmällä. Kaksi everstiä (granadier ja toinen ranger) piti jättää pois koska olivat liian haavoittuneita, joten porukassa oli kaksi everstiä (joita piti ensi alkuun healata), kolme majuria ja yksi köpönen luutnantti- granadier. 3 * ranger, 2 healer specialistia, granadier ja tietysti se commander avatar. Läpipeluun jälkeen luin, että psi opsit olisi helvetin tärkeä juttu tässä. Jaa-a, en edes koskaan tutkinut koko psionicsia kun aina oli jotain mukamas kiinnostavampaa ja loppuvaiheissa olikin sitten jo turha enää vaivautua. Sharpshootereista mun paras sellainen kuoli jossain pelin keskivaiheilla enkä enää sitten saanut aikaiseksi sellaista tarvittavaa everstiä. Nuo miekkoihin erikoistuneet rangerit oli sellainen mun wombo-kombo pelin keskivaiheilla, mutta alkoi olemaan vähän aikansa elänyttä tuossa vikassa tehtävässä.

Vikassa tehtävässä sitten kaikki meni varsin mallikkaasti aika pitkään, erityisesti huomioiden että en tajunnut että ne oman avatarin kyvyt on cooldownin takana vaan säästin niitä niin kauan kunnes oli pakko käyttää se dimensional rift. Hieman myöhemmin oli suuri ahaa- elämys tajuta, että sen kyvyn sai takaisin käyttöön. Itse asiassa tajusin vasta vikassa tehtävässä että tuohan pätee noihin about kaikkiin kykyihin mitä ei ole erikseen rajattu. Olisi varmaan ollut ihan hyödyllistä käyttää esim. mun ainoan healer everstin restorationia siinä pitkin tehtävää, mutta tämä kuoli gatekeeperiin, RIP.

Kuuden hengen porukalla sitten lopputaisteluun, joka kyllä oli yhtä suurta ahdistusta mutta jälkeenpäin ajateltuna aika hyvä. Sain ihan suht hyvin populaa tapettua, mutta lisää tuli joukolla mukaan nopeammin kuin sain tapettua. Lisäksi kaksi avataria piileksi sen verran pienten osumaprosenttien takana kaukana, että pystyin käytännössä vain listimään pahimmasta päästä niitä muita vihuja. Granadier kuoli, yksi mun rangereista teki mind controlloituna yhdessä vuorossa 8+5 damagea mun avatarille, ja homma meni sen verran epätoivoiseksi että menin sen commander avatarin kanssa jonkun pylvään päälle. Tässä kohtaa sillä oli jotain 2-5 HP:ta, burn päällä (ja elossa vain sen jonkin regen- mekaniikan takia) ja oli juuri edellisen alien- vuoron aikana dodgettanut jonkun laukauksen joka olisi päättänyt pelin siihen. Kaksi kappaletta toivottaman ison health poolin avataria ja omat soltut käytännössä kaikki yhtä laakia vaille kuolleita.

Noh, RNG Jeesus astuu peliin, mun rangerillä proccaa aseesta "execution" ja toiseksi viimeinen avatar kuolee siihen. Viimeinen avatar tekee teleportin lyhyen etäisyyden päähän juuri niistä mun hahmoista, joilla on vuoro käyttämättä. Kumpikin osuu, ja jälkimmäisen critti päättää pelin. Se mun commander avatar taisi jäädä siihen pylvään päälle ilman suojaa ja lähimmäksi vihuja, joten melko varmasti alienit olisivat hoidelleet sen omalla vuorollaan.

Todella palkitsevaa läpäistä ironmanillä (vaikka vaikeustaso oli veteran), mutta voin vain kuvitella sitä vitutuksen määrää jos olisi yksi RNG- arvonta mennyt toisin päin. Toki tuo viimeinen tehtävä on suunniteltukin ja tasapainotettu sen mukaan, että pelaajilla on kaikki ihan milleistä kiinni, ja aika tiukalle vastaava ironman meni minulla ykkösosassakin. Lisäksi miellytti viimeisen cut scenen viittaus Terror from the deepin paluuseen. Xcom - terror from the deep oli ensimmäinen PC- peli mitä pelasin.



Nyt sitten tuon ironmanin jälkeen hermot vaatii lomaa, joten omalta osalta tämä menee tauolle kunnes alkaa inspiroimaan uudelleen. Long waria en ikinä ykkösosasta pelannut (kun hommasin sen pelin vasta viime vuonna), joten potentiaalisesti siinä.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä nimensä veroinen tuo Long War. Vähän liian pitkät matsit omaan makuun. Kyllä kait tuo muuten menisi, mutta vuorokaudessa on vain 24 tuntia.
 
On kyl hyvä peli, pitkästä aikaa jaksaa pelailla :tup: :comp:

Paljon tullu parannusta ykköseen :geek:
 
On kyllä commander ironman tasolla jotenkin aivan jäätävän rankaiseva. Joskus menee kymmenkunta tehtävää flawless ja sitten tulee viattomalta vaikuttava tehtävä jossa yhdellä pienellä liikulla paljastuu kolme tappo squadia vihuja ja koko oma elite tiimi tuhoutuu täysin seuraavan vuoron aikana. Tästä ei oikein ole muuta tietä kuin aloittaa peli alusta koska rookie ukoilla tuossa vaiheessa ei ole mitään jakoa päästä tehtäviä läpi.
 
On kyllä commander ironman tasolla jotenkin aivan jäätävän rankaiseva. Joskus menee kymmenkunta tehtävää flawless ja sitten tulee viattomalta vaikuttava tehtävä jossa yhdellä pienellä liikulla paljastuu kolme tappo squadia vihuja ja koko oma elite tiimi tuhoutuu täysin seuraavan vuoron aikana. Tästä ei oikein ole muuta tietä kuin aloittaa peli alusta koska rookie ukoilla tuossa vaiheessa ei ole mitään jakoa päästä tehtäviä läpi.

Itse en ole vielä commanderilla kokeillut, mutta ehkä joskus uskaltaa kunhan alkaa peli taas kiinnostamaan... anyway, eihän noita jokaista tehtävää tarvitse läpäistä. Mulla oli veteran ironmanilla yksi sellainen tehtävä jossa oli toisaalta se perustehtävä (joku "pelasta VIP"- tyyppinen diibadaaba) ja siihen päälle laitettu vielä pelin pääjuoneen liittyvä erittäin olennainen asia. No, mä sitten sain tehtyä sen pääjuoneen liittyvän asian mutta samalla vedin vahingossa liian monta vihua yhtäaikaa esille. Kukaan ei ollut vielä kuollut, mutta pick your battles ja sillei. Jätkät ja mimmit helikopteriin vaan. Kaiken lisäksi näköjään mun sotilaat vieläpä evakuaatiosta huolimatta ottivat sen pääjuoneen liittyvän vihulaisen ruumiin mukaan, mielenkiintoinen suoritus sinänsä kun olin unohtanut koko asian. Ironisesti vielä sitten helikopterissa näytetään animaatiota miten kaikki soltut on päät painuksissa ja arvosana "poor" tai jotain ja itsellä fiilikset katossa :kippis:

Toki jos feilaa pari- kolme tehtävää putkeen niin siinä tulee sellainen kierre että homma lähtee aika nopeasti käsistä.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Itse en ole vielä commanderilla kokeillut, mutta ehkä joskus uskaltaa kunhan alkaa peli taas kiinnostamaan... anyway, eihän noita jokaista tehtävää tarvitse läpäistä.

Niin tarkoitatko että tehtäviin ei tarvi ollenkaan mennä vai sitä että kaikkia vihuja ei tarvi tappaa? Jälkimmäisen tiesin mutta jos on totta että kaikkia tehtäviä ei tarvi edes aloittaa ilman rankkua niin se oli uutta.
 
jos on totta että kaikkia tehtäviä ei tarvi edes aloittaa ilman rankkua niin se oli uutta.
Kyllä siellä penaltia tulee. Ja kuten tossa mainittiin niin commander -tasolla ne lähtee aika helpolla lapasesta. Se on kiva vaikka jättää joku tehtävä että saa säästettyä joukkueen hengen noissa tuliperseenalla -tilanteissa, sitten puolet parhaista ukoista on 2 viikkoa sairaslomalla ja penaltynä seuraava terror missioni aikaistuu 3 viikolla.

Itse ajattelin josko nyt mielen rauhoituttua edellisen kierroksen jälkeen aloittelisi kolmannen läpipeluun tolla Long War 2 modilla. Sitä en taida tosin commanderilla uskaltaa kun se lähtökohtaisesti muuttaa vaikeustasoa muutenkin.
 
Blackmarket Usage Steam Workshop :: Blackmarket Usage
Grenade Throwing Tweaks Steam Workshop :: Grenade Throwing Tweaks
Tech Tree Steam Workshop :: Tech Tree
Commanders Choice Steam Workshop :: Commander's Choice
Long War Laser Pack Steam Workshop :: Long War Laser Pack
Long War Leader Pack Steam Workshop :: Long War Leader Pack
Long War Perk Pack Steam Workshop :: Long War Perk Pack
Long War SMG Pack Steam Workshop :: Long War SMG Pack
Long War Toolbox Steam Workshop :: Long War Toolbox
Long War Alien Pack Steam Workshop :: Long War Alien Pack
Perfect Information https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=625737801
Upgrade Reminder https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624726628
Accurate Soldier XP https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=631392567
Mercenary Plasma Weapons https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=707170261 <-- OP wehkeet jos pelaat helpommalla critical hittiä tulee kokoajan
A Better ADVENT 2 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=793861140&searchtext=better+ai
ADVENT Officer - Call Reinforcements https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=626617018&searchtext=better+ai

Sitten jotain camo ja voice packia tietysti. Suosittelen tuon Alien Hunters DLC:n asennuksen, kun noilla modeilla saadaan balanssit kohilleen.

Long War Alien Packin voi jättää poiskin jos on A Better ADVENT 2 käytössä, yhteiskäytössä tulee jotain pieniä fiboja ja ABA2 sisältää jo itsessään uusia alieneita.
 
näköjään vieki järjetöntä tökkimistä esim ekan tehtävän lataus kestää reilusti yli 2 minuuttia sekä yleistä lagia kaikkialla, ja sitten long war 2...10 tyypiä heti alussa?? tässähän menee ikä ja terveys kun per matsi kestää 2 tuntia, ennen oli huojennus kun sai tyyppi slotin lisää nyt se on vain rasite
 
näköjään vieki järjetöntä tökkimistä esim ekan tehtävän lataus kestää reilusti yli 2 minuuttia sekä yleistä lagia kaikkialla, ja sitten long war 2...10 tyypiä heti alussa?? tässähän menee ikä ja terveys kun per matsi kestää 2 tuntia, ennen oli huojennus kun sai tyyppi slotin lisää nyt se on vain rasite

Hommaa parempi kone.
 
näköjään vieki järjetöntä tökkimistä esim ekan tehtävän lataus kestää reilusti yli 2 minuuttia sekä yleistä lagia kaikkialla, ja sitten long war 2...10 tyypiä heti alussa?? tässähän menee ikä ja terveys kun per matsi kestää 2 tuntia, ennen oli huojennus kun sai tyyppi slotin lisää nyt se on vain rasite
No Long Warin nimestä voinee päätellä, etti kyseessä ole tarkoituskaan olla lyhennelmä. Vaikka omastakin mielestä peli oli jo vähän liian pitkä välillä, nii kyllä taas toisaalta tuli fiilis, että jos porukkaa olis enemmän ruudulla, nii riskejä tulis otettua enemmän ja toisaalta vaihtuvuus olis siten suurempaa. Nyt helposti yksikin kuollut vie - 16-25% lämästä pois mikä on aika hemmetin paljon tämmösessä pelissä.
 
oko tähän mitää modi korjauksia miten tökkimistä sais pois vai onko gtx670 liian kehno tähän 12gb kuitenki rammia ja i7 2.8ghz rossu.
takas tulo matkalla painaa capsia nii lähtee puolet lataus ajasta poies
 
oko tähän mitää modi korjauksia miten tökkimistä sais pois vai onko gtx670 liian kehno tähän 12gb kuitenki rammia ja i7 2.8ghz rossu.
takas tulo matkalla painaa capsia nii lähtee puolet lataus ajasta poies
*IMPORTANT* REAL Stutter Fix (PIN THIS) :: XCOM: Enemy Unknown General Discussions

Nuo ini tweakit ainakin omalla koneella poisti paljon ihmeellistä fps stutter droppia joita varsinkin loadoutissa ja missioneiden alussa kun saavutaan paikalle. Olen huomannut että välillä taistelukentillä jossa paljon tulta kentällä niin fps on 25 - 35 vaihtelevasti ihan sama onko detailit kaikki low/off vai onko kaikki max. Ei vaikutusta fps.

Kone: 1070, 32GB DDR4 3200, 6core 6800k @ 4100MHz.
 
kiitos, kaikki lowlle vähän helpottaa mutta varsinkin sateinen sää tuntuu aiheuttavan eniten tökkimistä, muuttu ainakin pelattavaks vaikka long war aiheuttanut jo 2 rage deletee viikon sisää, ehkä rauhotun ettei koko ajan tarvi ladata uusiks kun himo yrittää uudestaan palaa
 
no mitäs helvettiä, en alussa valinnu alien huntersia mutt kumma kyllä siellä viper king käppäili vastaan (lw2)
 
no mitäs helvettiä, en alussa valinnu alien huntersia mutt kumma kyllä siellä viper king käppäili vastaan (lw2)
Se pitää poistaa koko lisäri jos ei halua että tota tapahtuu. Kun oot yhden kerran antanu pikkusormen tolle lisärille niin siinä menee koko käsi ja pari jalkaakin. Kuten eräs fiksu floridalainen rikospoliisi totesi:

246860245-csi-miami-horatio-caine-sunglasses_108.jpg


Edit: perskule ton voi näköjään kiertää toisellakin tapaa. Täppää sen lisärin päälle kun aloittaa peliä mutta ei vaan tee sitä questlineä. Hitto kun olisin ton tienny aiemmin. Tossa on tosiaan joku ihme että jos toi lisäri on asennettu mutta ei valittuna niin noi bossit jää silti pyörimään tehtäviin. Eli joko täppäät lisärin mutta et tee tehtäviä tai poistat Steamista koko lisärin.
 
en tehny mitään alku questia sille (oon pelannu lisärin aikasemmin) se vaan pamahti kulman takaa muina miehinä ilman mitään alku sepustuksia
 
en tehny mitään alku questia sille (oon pelannu lisärin aikasemmin) se vaan pamahti kulman takaa muina miehinä ilman mitään alku sepustuksia
Joo niin se just tekee. Annoit aiemmin pikkusormen. Tossa just selitin vaihtoehdot mitä sulla on. Se pois valitseminen jättää vain tehtävät pois mutta "assetit" eli uudet aseet, asusteet ja bossit jää peliin.

Joko poistat Steamista sen koko lisärin asennuksen (sit menee noi kamatkin tietysti) tai otat lisärin mukaan peliin mutta et tee tehtäviä.
 


ei iron man ole hauskaa, kun vihollinen huomaa piiloutuneen sotilaan. Vai mitä?
 


ei iron man ole hauskaa, kun vihollinen huomaa piiloutuneen sotilaan. Vai mitä?

Huomaatko miten sun ukoilla on se kilven kuva keltainen. Se tarkoittaa flanked. Tuossa ilmeisesti tapahtuu niin että ne kaksi tuolla oikealla flankkaa sut mutta niiden visio ei ihan yllä niihin ukkoihin. Kun tuo Advent kapteeni liikkui lähelle sun ukkoja niin se visio osui niihin ja kun status on flanked niin ne paljastuu.

Ne on kato kytköksissä niillä chipeillä you know.
 
Huomaatko miten sun ukoilla on se kilven kuva keltainen. Se tarkoittaa flanked. Tuossa ilmeisesti tapahtuu niin että ne kaksi tuolla oikealla flankkaa sut mutta niiden visio ei ihan yllä niihin ukkoihin. Kun tuo Advent kapteeni liikkui lähelle sun ukkoja niin se visio osui niihin ja kun status on flanked niin ne paljastuu.

Ne on kato kytköksissä niillä chipeillä you know.
siis mun ukko on vasemmalta ja oikealta suojassa? ei mitään logiikkaa, koska ei kenenkään pitäisi huomata mun solttua.
 
Ei tuossa kyllä olisi mun mielestä pitänyt minkään paljastua, kun suojassa olivat. Nehän käveli suoraan päin ja siihen suuntaan kaikilla soltuilla oli cover. Jos paljastus olisi tullut kun se oikealla ollut pod olisi liikkunut solttuja päin olisin tuon ymmärtänyt mut en tajua mikä sen tuossa tapauksessa triggeröi.

Toisaalta, melko riskillä vedit dasheilla sinne kahden podin väliin vaikka kuinka olisi concealment. Tuliko ruumiita?
 
Ei tuossa kyllä olisi mun mielestä pitänyt minkään paljastua, kun suojassa olivat. Nehän käveli suoraan päin ja siihen suuntaan kaikilla soltuilla oli cover. Jos paljastus olisi tullut kun se oikealla ollut pod olisi liikkunut solttuja päin olisin tuon ymmärtänyt mut en tajua mikä sen tuossa tapauksessa triggeröi.

Toisaalta, melko riskillä vedit dasheilla sinne kahden podin väliin vaikka kuinka olisi concealment. Tuliko ruumiita?
legendillä haluan ottaa riskejä. yksi kuoli ja piti lentää pois. such sadness.
 
ei toi niin paha ku paljastuit niiden vuorolla mutta mites olis käyny jos olisit paljastunu jotenkin vikan ukon dashin aikana, vois kokeilla ironmania jos peli olis täydellinen eikä olis tollasia ihme kikkareita että sectopod näkee ja ampuu seinän katon tai lattian läpi
 
No, eipä tässä pelissä kannata juurikaan antaa vihujen ampua omia sotilaita, jos jää siihen tilanteeseen on jo munannut jotain. Jos onnistuu podi kerrallaan etenemään niin ei yleensä pitäisi tulla tilanteita jossa he voivat tulittaa, tai jos voivat, niin siinä vaiheessa on hyvä olla joko high ground, high cover ja muita defense-abilityja käytössä.

Meni muuten äsken ensimmäistä kertaa läpi asti, aiemmin aina tullut rage quit jossain vaiheessa kun munannut jonkun tärkeän tehtävän, tällä kertaa meni sitten loppuun asti, vaikkakin failasin kolme tehtävää loppujen lopuksi. Vaikeustaso oli kylläkin vain Veteran, mutta Iron Man oli päällä. Jotain kosmeettisia modeja toki oli käytössä, sekä Gotcha, koska pelin oma indikaattori siitä, onko flankattu vai ei on pöljästi suunniteltu eikä kerro välttämättä oikein, näkeekö vihollisen siirtymällä toiseen paikkaan.

5 jantteriakin kuoli, yksi niistä oli erityisen raskas menetys, Specialist Medic jolla oli 120+ tappoa kasassa. Yhteensä 37 tehtävää tuli tehtyä, joista 21 flawless, eli vähän yli puolet. Vielä jäi reilusti parannettavaa seuraavaan yritykseen :)
 
Muistin juuri miksen ole pelannut tätä vaikeammalla vaikeustasolla. Jo Commander-vaikeustasolla tulee liian usein vastaan se, että vaikka olet viereisessä ruudussa niin jumalauta 3x jantteria ampuu 95% ohi. Ei vaan voi varautua siihen. Ja siinä vaiheessa kun tulee vielä dodge: grazed-paskeet vastaan niin rollihan osuu aina niin, että vihollinen jää henkiin ja peli on sit siinä.

En tiedä, olen katsonut noita läpipeluu-videoita sun muita tuosta ja ei noilla youtubettajilla tunnu olevan minkäänlaista ongelmaa vetää Legend-vaikeustasolla, mutta itsellä ei vaan lanttu kestä edes tuota Commanderia.
 
kellään muulla tökkiny noi retallation missionit (lw2) se psionic höskä tuntuu jäädyttävän koko pelin ja kaatuu vähän väliä, kun sen paska saa tuhottua nii fps pomsaa 10->50
 
hukkas näköjään viimoisen savenki viime kaatumisen yhteydessä, no onneks oli toinen save yhen tehtävän päässä
 
Muistin juuri miksen ole pelannut tätä vaikeammalla vaikeustasolla. Jo Commander-vaikeustasolla tulee liian usein vastaan se, että vaikka olet viereisessä ruudussa niin jumalauta 3x jantteria ampuu 95% ohi. Ei vaan voi varautua siihen. Ja siinä vaiheessa kun tulee vielä dodge: grazed-paskeet vastaan niin rollihan osuu aina niin, että vihollinen jää henkiin ja peli on sit siinä.

En tiedä, olen katsonut noita läpipeluu-videoita sun muita tuosta ja ei noilla youtubettajilla tunnu olevan minkäänlaista ongelmaa vetää Legend-vaikeustasolla, mutta itsellä ei vaan lanttu kestä edes tuota Commanderia.
hävisin just legend pelin kun alienit sai avatar projektin valmiiksi. olin skannaamassa alien tehdasta joka kesti 8 päivää, mutta projekti valmistui 7 päivässä :e. aloitin sitten uuden pelin, tällä kertaa pitää skannata nopeammin tehdas-alueet.


tässä kaksi ensimmäistä tehtävää. alku on tärkeä varmistaa, että ranger ja specialisti selviytyy naarmuitta, koska tehtävät kuten hakkerointi ja vipin saattaminen helpottuu. yksi granaattiäijä naarmuntui, mut olis voinu käydä vähän huonommin toisen tehtävän lopussa kun sectoid flankkasi. onneks ne on tyhmiä ja herätti kuolleista soltun. sai maistaa tikaria.
 
on toi loppua kohden kyllä nannaa, 3 podia paljastu joista yhessä oli hirvee läjä solttuja joku 12 ja muton, chyslizards squadi levittäyty eteen. sinne 3 niitä olalta ammutava shotgunia ja 2 snipua jolla serial sai ammutta 90% vihuista
 
legend ironman just äksen pelattua läpi ja tasan 900 alienia listin. Lopussa melko murskaavaa menoa, mutta alku ja keskivaiheessa joutuu vähän miettimäänkin, mikä oli aika hauskaakin.
Kahden vaihteen kulkeminen on aika kömpelöä verrattuna Jagged Allianceen, jossa on huomattavasti joustavampi ruutu kerrallaan liikkumis-systeemi elikkäs tuota joten hieman jäykkä touteutus tässä pelissä.
Teko-äly toimii hyvin ja osaa suojautua, paitsi monien kokeilujen kautta huomasin, että tietyissä kohdissa vihollinen huomaa pelaajan, huolimatta hiipimisestä eli siitä concealmentista. Teko-älyn tuntu on kuitenkin parempi kuin Jagged Alliancessa. mummielstä
Tässä statsit:
2we017s.png
 
Laajennusta pukkaa elokuussa, War of the Chosen.
Vähän lisätietoa vielä mitä paljastivat YouTubessa:

- War of the Chosen on kooltaan/pituudeltaan enemmän kuin tuplasti Xcom Enemy Unknown lisäri Enemy Within
- Kuten videolla näkyy, kaikki uudet hahmot/möllit eivät ole vihollisia vaan myös liittolaisia. Uudet liittolaiset kulkevat tällä haavaa nimeltään Scirmishers

Tää meni uuden Dishonoredin lisäks mun odotuslistalle uusista tulevista peleistä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom