Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Ainoa sivu mikä mainitsee sen ja en tunne koko sivua niin en haluaisi uskoa. Googlettaa ja kattoo videoita niin jokainen sivu kertoo vastakkaista mitä tuo yksi mainittu sivu.

Miksi esim myyntisivustot tai xboxin oma sivusto ei mainitse natiivi 4k?

edit: Itseasiassa tuokin sivu mainitsee vain natiivin 4k Series X konsolilla
Ei ole uskosta kiinni vaan on fakta. Muistakaa nyt että Xone X pyöritti 4K resolla pelit ja tämä series S on tehokkaampi. Miksipä siis ei? Väärää infoa liikkeellä.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Tainnut tulla asiavirhe, sillä S ei ole mitenkään natiivisti 1440p, vaan "resolution target" on 1440p.
Ihan yhtälailla siitäkin saataisiin jopa 8K@60Hz kuvaa ulos, mutta miinaharavaa raskaammat pelit tuskin pyörisivät. Mutta kuten todettua niin Ori 2 on ihan natiivi 4K@60Hz S:llä ja 6K@60Hz tai 4K@120Hz sitten X:llä.
En halua tapella tai väitellä vastaan asiasta koska xbox series x:ällä ite vedän ja nautin mutta edes ori 2 sivu ei mainitse natiivi 4k. Mikään sivu mitä olen googlella ettinyt ei sano että series s työntäisi ulos natiivi 4k pelejä vaan että kaikki on upscalettu 4k. Ihan mielelläni otan linkin vastaan missä todetaan muuta

Itseäni ei haittaa jos konsoli upscalee 4k, mutta ei ole myöskään oikein sanoa että se on natiivi 4k jos ei konsoli siihen kykene.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Jos nytten mitään tiedän niin S voi pönkittää kyllä 4k kuvaa ulos ja X sitten 8K.
Mutta peleissä nämä realisoituvat sitten 900-1440p S:llä ja X:llä 1440-2160p:lle 30 tai 60 modeissa, pelistä riippuen.


Ei ole uskosta kiinni vaan on fakta. Muistakaa nyt että Xone X pyöritti 4K resolla pelit, ja tämä series S on tehokkaampi. Miksipä siis ei?
GPU puolesta ei ole, 4TF ja 6TF joka vaikuttaa resoluutioon.

Joku voisi katsoa mitkä reso erot on vaikka WDL:ssä One X:llä ja Series S:llä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
En halua tapella tai väitellä vastaan asiasta koska xbox series x:ällä ite vedän ja nautin mutta edes ori 2 sivu ei mainitse natiivi 4k. Mikään sivu mitä olen googlella ettinyt ei sano että series s työntäisi ulos natiivi 4k pelejä vaan että kaikki on upscalettu 4k. Ihan mielelläni otan linkin vastaan missä todetaan muuta

Itseäni ei haittaa jos konsoli upscalee 4k, mutta ei ole myöskään oikein sanoa että se on natiivi 4k jos ei sitä pysty tekemään.
Pystyy natiivi 4K. Älä nyt muuta väitä kun fakta on tuossa jo monen linkkaamana. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 434
En halua tapella tai väitellä vastaan asiasta koska xbox series x:ällä ite vedän ja nautin mutta edes ori 2 sivu ei mainitse natiivi 4k. Mikään sivu mitä olen googlella ettinyt ei sano että series s työntäisi ulos natiivi 4k pelejä vaan että kaikki on upscalettu 4k. Ihan mielelläni otan linkin vastaan missä todetaan muuta

Itseäni ei haittaa jos konsoli upscalee 4k, mutta ei ole myöskään oikein sanoa että se on natiivi 4k jos ei konsoli siihen kykene.
En nyt montaa minuttia tähän käytä, kun ei kerta sinunkaan intresseissä kuriositeettia suurempana ole, mutta esim:

The Xbox Series S doesn't have the hardware to push for true 4K gaming for most games. The new console instead targets 1440p (or QHD) at up to 120FPS. However, players with 4K TVs can still enjoy 4K media streaming, and the Xbox Series S will upscale games to 4K to fit the confines of your television.
And, in rare cases, some games may push for 4K on the Xbox Series S, like Ori and the Will of the Wisps. Just don't expect it to happen very often.


Edit: Jos viilataan pilkkua, niin tuossakaan ei suoraan sanaa native löytynyt, mutta entäs tämä:
A couple of titles are capable of native 4K, such as Ori and the Will of the Wisps
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Pystyy natiivi 4K. Älä nyt muuta väitä kun fakta on tuossa jo monen linkkaamana.
Siis mikä linkki? Yllä oleva linkki ei mainitsi mitään natiivi 4k Series S:ällä vaan se on Series X arvostelu missä on pientä mainintaa Series S:ästä mutta ei mitään sen natiivi 4k ominaisuudesta. Ei siis sanaakaan
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Siis mikä linkki? Yllä oleva linkki ei mainitsi mitään natiivi 4k Series S:ällä vaan se on Series X arvostelu missä on pientä mainintaa Series S:ästä mutta ei mitään sen natiivi 4k ominaisuudesta. Ei siis sanaakaan
Mee nukkumaan :D
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
En ymmärrä tätä vihaa. Yksikään sivu mitä täällä on linkattu ei mainitse että mikään peli pyörisi Series S:llä natiivi 4k:na. Ori and the will of the wisp yllä mainitsee että yrittää päästä 4k, mutta siinäkään ei mainintaa siitä että onko se natiivi vai upscale. Jos 999 sivua sanoo että upscale ja 1 sivu sanoo että natiivi niin mitä tässä uskoa jos ei edes microsoftin oma sivu sano toisten.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Uudet XBoxit mahdollisesti saamassa DirectML pohjaisen DLSS tyyppisen upskaalauksen, joka on myös tulossa AMD:lta PC puolelle mahdollisesti joskus ensivuoden puolella.

 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
En ymmärrä tätä vihaa. Yksikään sivu mitä täällä on linkattu ei mainitse että mikään peli pyörisi Series S:llä natiivi 4k:na. Ori and the will of the wisp yllä mainitsee että yrittää päästä 4k, mutta siinäkään ei mainintaa siitä että onko se natiivi vai upscale. Jos 999 sivua sanoo että upscale ja 1 sivu sanoo että natiivi niin mitä tässä uskoa jos ei edes microsoftin oma sivu sano toisten.
Laitetaan vielä yksi : "Ori" Will Hit 4K/60 FPS on Xbox Series S - Thurrott.com

Joko nyt?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Ctrl + f + Native = No results found.

En jaksa säätää tätä jos oikeasti yritetään selittää vastaan sitä mitä itse xboxin/microsoftin/myyjien sivulla sanotaan.
Vielä yksi: Xbox Series S review

"A couple of titles are capable of native 4K, such as Ori and the Will of the Wisps"

;)

Peli muuten btw kysyy aloituksessa että pidetäänkö 4K@60fps vai vaihdetaanko 1080@120fps.

En jatka enempää ettei bannivasara heilahda :) kiitos nam. Konsoli on kiva.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Ctrl + f + Native = No results found.

En jaksa säätää tätä jos oikeasti yritetään selittää vastaan sitä mitä itse xboxin/microsoftin/myyjien sivulla sanotaan.
Taidat trollailla, mutta linkataan nyt silti.


"Ori and the Will of the Wisps - one of the most beautiful games in the Xbox library - runs at 4K60 or alternatively at 1080p120. It does so flawlessly."
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Vielä yksi: Xbox Series S review

"A couple of titles are capable of native 4K, such as Ori and the Will of the Wisps"

;)

Peli muuten btw kysyy aloituksessa että pidetäänkö 4K@60fps vai vaihdetaanko 1080@120fps.
Vihdoin sivu joka mainitsee asian. Eli ollaan nyt voiton puolella eli Series S pystyy ainakin yhdessä pelissä saamaan natiivi 4k. Mielenkiintoista että kaikki sivut ja microsoft toteavat että se ei siihen pysty vaan kaikki 4k on upscalettua

Yleensä jos peli sanoo että se on 4k niin 9/10 kerroista se on upscalettu niin vaikea uskoa suoriltaan että olisi natiivi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 460
Ctrl + f + Native = No results found.

En jaksa säätää tätä jos oikeasti yritetään selittää vastaan sitä mitä itse xboxin/microsoftin/myyjien sivulla sanotaan.
Totta, ja sama X:n kanssa, kun vaihtoehtona 60fps 6k rendaus skaalattuna alaspäin 4k:hon. Ehkä skaalaavatkin 3,5k:hon, kun ei sanaa native. /s
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Taidat trollailla, mutta linkataan nyt silti.


"Ori and the Will of the Wisps - one of the most beautiful games in the Xbox library - runs at 4K60 or alternatively at 1080p120. It does so flawlessly."
Ja tästä muistakaa että Ori on kevyt, series S ei todellakaan pommita isoissa AAA peleissä noita!
Vaan kuten odottaa saattaa budjetti koneelta että reso on jossain 1080p lähimaastossa tai jopa alle.

Jos haluat parempaa niin microsoft sen tarjoo ja jos oikeasti haluat mäsän pelejä pelata parhaimalla mahdollisella tasolla niin mäsä tarjoo siihenkin mahdollisuudet:


(Rahalla saa ja karavaani kulkee jne)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Miten muilla on toiminut etäasennukset gamepass -sovelluksen kautta? Mulla on ollut xbox useamman vuoden (xone s, xone x ja nyt series s), eikä koskaan ole täysin toiminut. Yhden kymmenestä yrityksestä saattaa lähteä lataamaan. Asetukset on kuten pitää, reititinkin on välissä vaihtunut..
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Miten muilla on toiminut etäasennukset gamepass -sovelluksen kautta? Mulla on ollut xbox useamman vuoden (xone s, xone x ja nyt series s), eikä koskaan ole täysin toiminut. Yhden kymmenestä yrityksestä saattaa lähteä lataamaan. Asetukset on kuten pitää, reititinkin on välissä vaihtunut..
Hyvin on toiminut, win10ssä tuo sama mahdollisuus niin siinä aiemmin reistaili, mutta sekin on jo toiminut pidemmän aikaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Miten muilla on toiminut etäasennukset gamepass -sovelluksen kautta? Mulla on ollut xbox useamman vuoden (xone s, xone x ja nyt series s), eikä koskaan ole täysin toiminut. Yhden kymmenestä yrityksestä saattaa lähteä lataamaan. Asetukset on kuten pitää, reititinkin on välissä vaihtunut..
En ole tuota Windows-sovelluksen kautta asentamista kokeillut, mutta Xbox-mobiiliappilla ainakin on toiminut joka kerta. Jos et ole vielä sitä testinyt niin eipä tuolla ainakaan mitään häviä.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
91
Miten muilla on toiminut etäasennukset gamepass -sovelluksen kautta? Mulla on ollut xbox useamman vuoden (xone s, xone x ja nyt series s), eikä koskaan ole täysin toiminut. Yhden kymmenestä yrityksestä saattaa lähteä lataamaan. Asetukset on kuten pitää, reititinkin on välissä vaihtunut..
On kyllä aina ladannut pelit koneelle apin kautta mutta yleensä bugaa itsellä se ohjelma niin että lukee vaan odotetaan konsolia vaikka se on jo lataamassa sitä peliä. Parantunee ajan kuluessa nuo kun ovat vielä tuntuu hieman "beta" vaiheessa.

Onko tolle olemassa semmosia langattomia kuulokkeita mitkä toimisi myös PS4/PS5 kanssa esim. USB lähettimen kanssa? Olin jo tilaamassa noita steelseries 9X kuulokkeita mutta kun niissä ei tule edes 3,5mm johtoa mukana niin ei onnistu ps4 kanssa käyttää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Onko tolle olemassa semmosia langattomia kuulokkeita mitkä toimisi myös PS4/PS5 kanssa esim. USB lähettimen kanssa? Olin jo tilaamassa noita steelseries 9X kuulokkeita mutta kun niissä ei tule edes 3,5mm johtoa mukana niin ei onnistu ps4 kanssa käyttää.
Arctis 1 wireless for Xbox -luureja olen nyt viimeiset pari päivää himoinnut. Noissa on dongle ja toimii kaikilla konsoleilla sekä pc:llä mikin kanssa. Ongelmana vaan että en ole vielä keksinyt miten voisin sovittaa noita päähän kun en tykkää että luurit puristavat päätä yhtään. Rig800LX:t on sen takia mulle parhaimmat kun ne tuntuu vain leijuvan päässä. Kakkosluurit Turtle Beach Stealth600 puristaa paljon enemmän.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
176
Onko kukaan muu tehnyt havaintoa että uuden ohjaimen kuvasta ympyröity kohta painaa sormea? Tuo ulompi muoviosa tuntuu olevan ihan vähän korkeammalla kuin sisempi, aiheuttaa kulman ja painaa sormea ikävästi. Xbox one ohjaimilla ei tämmöistä ole ikinä ollut :hmm:
20201114_144359.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 453
En ole huomannut. Plus kun vertaa aiempiin ohjaimiin niin kohdan ero on minuskuulinen jos lainkaan. AInoa silmin havaittava ero on että vanhemmissa ohjaimissa liipaisimen "nokka" on hieman pidenpi/koveruutta hieman enemmän missä sormi tulee liipaisimeen.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
146
Pitääkö mulla poistaa tili xbox one x:ältä kun laitan saman tilin serie x? Tuskin voi olla 1 tili 2 laitteella...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 163
Onko kukaan muu tehnyt havaintoa että uuden ohjaimen kuvasta ympyröity kohta painaa sormea? Tuo ulompi muoviosa tuntuu olevan ihan vähän korkeammalla kuin sisempi, aiheuttaa kulman ja painaa sormea ikävästi. Xbox one ohjaimilla ei tämmöistä ole ikinä ollut :hmm:
Kyllä tuossa kohtaa on samanlaisia korkeuseroja Xbox Onen ohjaimissakin. Ei ehkä huomaa vain niin herkästi kun Onen ohjaimessa liipasimessa on isompi kaari.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
91
Arctis 1 wireless for Xbox -luureja olen nyt viimeiset pari päivää himoinnut. Noissa on dongle ja toimii kaikilla konsoleilla sekä pc:llä mikin kanssa. Ongelmana vaan että en ole vielä keksinyt miten voisin sovittaa noita päähän kun en tykkää että luurit puristavat päätä yhtään. Rig800LX:t on sen takia mulle parhaimmat kun ne tuntuu vain leijuvan päässä. Kakkosluurit Turtle Beach Stealth600 puristaa paljon enemmän.
Tilasin kuitenkin nuo 9X:t kun oli lahjakortti 20€ giganttiin jemmassa niin 139€ jäi noille hintaa. boxilla kuitenkin nyt suurin osa tulee pelattua. Eiköhän nuo asiansa ajane.
 
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
35
Pitääkö mulla poistaa tili xbox one x:ältä kun laitan saman tilin serie x? Tuskin voi olla 1 tili 2 laitteella...
Helposti voi olla sama tili käytössä 2:lla Boksilla. Niinkun mulla tässä ollu jo Wiikonlopun. Ainoo millon herjaa on sillon kun meinaa käynnistää pelin ja toisella Boksilla pelit käynnissä. Pyytää sammuttaan käynnissä olevan pelaamisen, ennen kuin saa käyntiin toisella. On se herkkua nyt kun sai päivityksen Xbox Onen julkasu malliin tän Xbox Series X:n. Vaikkakin myöhässä tuli tääkin, mutta Giguli paikkas näppärästi 50 egen Lahjakortilla. Perjantaina vasta sain omani kotiin testailuun. Eka piti testailla vaan Kompun Näytöllä miltä näyttää 1440P ja 120 Hz seteillä. Eilen tujautin sitten tohon LG:n 65" B9 kiinni ja johan tuli saatana muutoksia heti. Muksu hakkaa Fortnitee vaan pääsääntöisesti ja ero Onen ja Series X:n kanssa on ku yöllä ja päivällä ja varsinkin kun nyt tukee 120 Hz toi Boksi. Äärimmäisen hiljanen laite ja lämpöö puskee komeesti ulos kämppään. Kun kaikki ny noista lämmöistä aina huolissaan on, niin ei lähellekkään niin kuumaa kamaa tuu edes ulos mitä mun Kompusta tulee. Kun 20180 Ti ja muut Komponentit kyllä puskee huomattavasti lämpösempää hönkyä ulos pelatessa ja ääntäkin lähtee vitusti enempi ku Näyttis alkaa hurraan. Vanhaan Oneen verrattuna on myös toi uus hiljasempikin. Ja samalla törmäsin vanhoihin HDMI kaapeleihin, jotka ei tue 4Koota ollenkaan kun ei kuvaa tullu sitten millään. Kaapelin vaihto toi kuvan heti. Eli ihan vanhat Shaisset Kaapelit ei kyllä Wörki sitten millään. Levyasema testattu pelilevyllä sekä BluuuuRäy leffalla ja hiljanen on käytössä ollessa ja mitään ylimääräsiä kolinoita ei tuu. Hiljasempi kun Onen BluuRayn pyöritys, ainakin näin siis mulla. Ja huomioon ottaen että toi mun vanha One on ostettu heti kun se Julkastiin maailmalla. Ohjain on omaan käteen jopa paremman tuntunen kun vanha kapula, en tiä miks mut se vaan tuntuu paremmalta. Vaikka kuinka niitä oon tossa vemputellu lennosta vaihtoja. Mut kaiken kaikkiaan aika Bueno päivitys vanhaan Konsoliin verrattuna.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Tilasin kuitenkin nuo 9X:t kun oli lahjakortti 20€ giganttiin jemmassa niin 139€ jäi noille hintaa. boxilla kuitenkin nyt suurin osa tulee pelattua. Eiköhän nuo asiansa ajane.
Hei ota huomioon, että Arctis 9x on ihan järjettömän bugiset series X:llä. Itsellä sama ongelma kuin muilla eli jos käyttää kuulokkeita ja ohjainta niin alkaa mahdottomat bugit... Ohjain ei toimi, konsoli menee itsestään päälle ja vaatii full restartin että lähtee taas toimimaan yms.


Linkissä vielä juttua tästä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Series x ja dolby atmos for headphones ei oikeen skulaa niin kuin pitäis...tulee tosi pienellä äänenpainerlla vaikks laittaa nupit kaakkoon...platnoricks rig 400 ja one x llä toimi kuin junan vessa...mukan tullut toi atmos lisenssi. Mites muilla?

Edit...itse itselleni vastaten. One x n ohjaimella toimi täydellusesti. Ongelma tossa uudessa ohjaimessa. Korjasntuu varmaan päivityksellä.
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Series x ja dolby atmos for headphones ei oikeen skulaa niin kuin pitäis...tulee tosi pienellä äänenpainerlla vaikks laittaa nupit kaakkoon...platnoricks rig 400 ja one x llä toimi kuin junan vessa...mukan tullut toi atmos lisenssi. Mites muilla?
Ihan normaalisti toimii täällä Dolby Atmos. Sennheiserin Game Onet käytössä.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
91
Hei ota huomioon, että Arctis 9x on ihan järjettömän bugiset series X:llä. Itsellä sama ongelma kuin muilla eli jos käyttää kuulokkeita ja ohjainta niin alkaa mahdottomat bugit... Ohjain ei toimi, konsoli menee itsestään päälle ja vaatii full restartin että lähtee taas toimimaan yms.


Linkissä vielä juttua tästä.
Aha, kiitti vinkistä. Peruin, ei kestä hermot tommosia kikkailua. Pitää seurata vähän mitkä niissä toimii ja sit ostella.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Aha, kiitti vinkistä. Peruin, ei kestä hermot tommosia kikkailua. Pitää seurata vähän mitkä niissä toimii ja sit ostella.
Mulla on kahden päivän pelailun perusteella toiminut 9X moitteetta series X:llä. Ohjaimena käyttänyt tosin pelkästää 1. sukupolven Elite ohjainta joten series x:n oman ohjaimen kanssa asia voi olla täysin eri.

Olen myös lukenut monesta eri paikasta noiden yhteysongelmista, mutta mulla ei ole katkennut yhteys kertaakaan vielä. Tosin muuten vaikuttavat omasta mielestä oikein päteviltä kuulokkeilta joten toivottavasti jatketaan noiden kanssa samoilla linjoilla toimivuuden kanssa niinkuin nyt pari ekaa päivää. Hermot menee jos alkaa jatkuvasti ongelmia tulemaan ja joutuu jotain kikkailemaan.

edit: Langattomat kuulokket on muuten ihan helvetin jees, kun on vuosia pyörinyt ne pitkät kuulokejohdot millon missäkin
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Mulla on kahden päivän pelailun perusteella toiminut 9X moitteetta series X:llä. Ohjaimena käyttänyt tosin pelkästää 1. sukupolven Elite ohjainta joten series x:n oman ohjaimen kanssa asia voi olla täysin eri.

Olen myös lukenut monesta eri paikasta noiden yhteysongelmista, mutta mulla ei ole katkennut yhteys kertaakaan vielä. Tosin muuten vaikuttavat omasta mielestä oikein päteviltä kuulokkeilta joten toivottavasti jatketaan noiden kanssa samoilla linjoilla toimivuuden kanssa niinkuin nyt pari ekaa päivää. Hermot menee jos alkaa jatkuvasti ongelmia tulemaan ja joutuu jotain kikkailemaan.

edit: Langattomat kuulokket on muuten ihan helvetin jees, kun on vuosia pyörinyt ne pitkät kuulokejohdot millon missäkin
Ongelmahan on että xbox series x ohjain, sekä kuulokkeet sekoittavat wireless signaalin keskenään. Hyvin mahdollista siis että elite ohjaimella tätä ongelmaa ei ole jos on tehty erilailla. Jos esim suljen konsolin ja ohjaimen niin konsoli käynnistyy heti takaisin päälle koska kuvittelee että 9x kuuloke on ohjain. Kirjaa jopa suoraan sisälle niin kuin ohjainkin kirjautuu mutta niin kauan kuin tuo bugi on olemassa niin oikeata ohjainta ei saa yhdistettyä konsoliin. Vaatii koko konsolin restartin että bugi häviää ja ohjaimen saa taas toimintaan. Restart siis pitää tehdä joka kerta kun on lopettanut pelisession.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Ongelmahan on että xbox series x ohjain, sekä kuulokkeet sekoittavat wireless signaalin keskenään. Hyvin mahdollista siis että elite ohjaimella tätä ongelmaa ei ole jos on tehty erilailla. Jos esim suljen konsolin ja ohjaimen niin konsoli käynnistyy heti takaisin päälle koska kuvittelee että 9x kuuloke on ohjain. Kirjaa jopa suoraan sisälle niin kuin ohjainkin kirjautuu mutta niin kauan kuin tuo bugi on olemassa niin oikeata ohjainta ei saa yhdistettyä konsoliin. Vaatii koko konsolin restartin että bugi häviää ja ohjaimen saa taas toimintaan. Restart siis pitää tehdä joka kerta kun on lopettanut pelisession.
Aivan, kuulostaa kyllä kieltämättä aika vittumaiselta. Vielä kun noi kuulokkeet pitäs olla ns. premium kamaa ja hintaluokkakin on aika kova jos hakee kaupasta uutena. Kova oli noiden mainostuskin kun tulivat myyntiin, ja ilmeisesti eri forumeiden perusteella reilusti on ollut ongelmia noiden kanssa. Pitää pitää sormet ristissä ettei omissa ala kys. kikkailu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 733
Näytti LG:n B9S:n tulleen viime viikolla firmispäivitys ja nyt lähti 4K@120Hz toimimaan ”heittämällä”.

Vielä kun näkis näillä silmillä eron. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 434
Näytti LG:n B9S:n tulleen viime viikolla firmispäivitys ja nyt lähti 4K@120Hz toimimaan ”heittämällä”.

Vielä kun näkis näillä silmillä eron. :D
Ori 2 on testailuun hyvä peli, kun valikosta voi nopeasti vaihdella 6K@60Hz ja 4K@120Hz välillä.
Ensimmäisellä kannattaa tarkastella esim. Orin ääriviivoja ja jälkimmäisellä kuinka pehmeästi hahmo liikkuu kun juokset ja hypit.
120Hz tilasta kun tiputtautuu 60Hz, niin kuva vaikuttaa miltei tökkivältä, vaikkei sitä sinänsä olekaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
410
Onko nämä XSX ja XSS mukana tulevat uudet ohjaimet yhteensopivia PC käytössä Microsoftin vanhan langattoman lähettimen (win10 lähetin) kanssa?

Kukaan ehtiny itse kokeilemaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 434
Onko nämä XSX ja XSS mukana tulevat uudet ohjaimet yhteensopivia PC käytössä Microsoftin vanhan langattoman lähettimen (win10 lähetin) kanssa?

Kukaan ehtiny itse kokeilemaan?
Kyllä, lähetystekniikka on pysynyt samana.
Itsellä on tuo linkkisi v2 tikku ja XSX:n ohjain yhdistyi kuten vanhatkin. Myös v1 pitäisi toimia yhtälailla, kun v2 oli lähinnä kutistus kokoon.
Halutessaan voi myös bluetoothilla yhdistää, jos moinen koneesta löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 163
Harmillinen huomio tuli tehtyä. Series X ei toista 3D Blu-rayta joten täytyy viritellä One S leffatoistimeksi rinnalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
Pelailin uutukaisella series x:llä tomb raider 2013. Jos konsolin laittaa nukkumaan ja peli jää päälle niin pelin äänet ei enää toimi, käyttiksen äänet toimii kyllä. Peli pitää sammuttaa ja käynnistää uusiksi. Ainoa peli jota olen koittanut ja lieneekö pelin vika noi äänet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 733
Ori 2 on testailuun hyvä peli, kun valikosta voi nopeasti vaihdella 6K@60Hz ja 4K@120Hz välillä.
Ensimmäisellä kannattaa tarkastella esim. Orin ääriviivoja ja jälkimmäisellä kuinka pehmeästi hahmo liikkuu kun juokset ja hypit.
120Hz tilasta kun tiputtautuu 60Hz, niin kuva vaikuttaa miltei tökkivältä, vaikkei sitä sinänsä olekaan.
Itseasiassa Ori 2:sta tuli juuri pelattua varmaan 45 minuuttia - ja olihan tuo sulava. En tiedä näkisikö sitten enää eron 120/60 välillä näillä vanhoilla silmillä... :D

No pääasia että katu-uskottavuus on kohdillaan kun voi sanoa "4K@120Hz ja HDR" (ei ole kuin 45Hz PC:n näyttöä hitaampi)...
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
146
12-14tunnin testauksien jälkeen (AC Valhalla, WarZone, Ori, Forza Horizon 4) Series X on kyllä todella hiljainen eikä konsoli tahi levykelkka pidä ylimääräisiä meteleitä silloin kun siellä levyä käyttää.
Hiljaisempi kuin edellinen X.. :cool:
Jäähdytyksessä kyllä onnistuttu 10/10

Kyllä warzonessakin alkoi osumaan ja 1vs1 tilanteet kääntyivät minun eduksi (ennen one x ja oli melkein yhtä lottoa jos sattui 1vs1), nyt tuntuu että kerkeää reagoimaan ennen vastustajaa. :love:

Kyllä innolla odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun arkkitehtuurin salat avautuvat tekijöille, mihin nämä kykenevätkään! :lol:
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Testailin eilen 120hz ominaisuuksia boksilla ja törmäsin erikoiseen ongelmaan. Testasin taannoin One X:llä ja pakotin resoksi 1440 ja silloin pystyi valitsemaan 120hz. Tuntui että toimi Apex Legendsissä ja Warzonessa, ja homma tuntui pikkuisen responsiivisemmalta. Eilen testailin samaa Series X:llä ja konsoli ei anna valita noita samoja asetuksia. Jos laitan päälle 120hz, resoluutio tippuu automaattisesti 1080 enkä voi valita 1440. Miten voi olla että vanhemmalla konsolilla sain ns. paremmat asetukset kuin tuliterällä tehokkaammalla laitteella?

Telkkarina Sony x900e jossa HDMI 2.0. Eikö tuon HDMI-portin pitäisi tukea kuitenkin tota 1440 120hz?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 434
Testailin eilen 120hz ominaisuuksia boksilla ja törmäsin erikoiseen ongelmaan. Testasin taannoin One X:llä ja pakotin resoksi 1440 ja silloin pystyi valitsemaan 120hz. Tuntui että toimi Apex Legendsissä ja Warzonessa, ja homma tuntui pikkuisen responsiivisemmalta. Eilen testailin samaa Series X:llä ja konsoli ei anna valita noita samoja asetuksia. Jos laitan päälle 120hz, resoluutio tippuu automaattisesti 1080 enkä voi valita 1440. Miten voi olla että vanhemmalla konsolilla sain ns. paremmat asetukset kuin tuliterällä tehokkaammalla laitteella?

Telkkarina Sony x900e jossa HDMI 2.0. Eikö tuon HDMI-portin pitäisi tukea kuitenkin tota 1440 120hz?
Sen verran vanha malli jo, että Rtings ei ole listannut/testannut 1440p@120Hz tukea Sony X900E Review (XBR49X900E, XBR55X900E, XBR65X900E, XBR75X900E)
Tuolla kuitenkin on maininta 1080p@120Hz osalta muokata Xboxin asetuksia hieman, jonka ehkä olet One X:llä tehnyt, mutta Series X:llä et vielä?
A note for Xbox One X and Xbox One S owners: 1080p @ 120 Hz from the Xbox is only supported on this TV when the Xbox's connection type is changed from Auto-detect (Recommended) to HDMI: (Xbox > Settings > Display & sound > Video fidelity & overscan > Display > Connection > HDMI).
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Sen verran vanha malli jo, että Rtings ei ole listannut/testannut 1440p@120Hz tukea Sony X900E Review (XBR49X900E, XBR55X900E, XBR65X900E, XBR75X900E)
Tuolla kuitenkin on maininta 1080p@120Hz osalta muokata Xboxin asetuksia hieman, jonka ehkä olet One X:llä tehnyt, mutta Series X:llä et vielä?
A note for Xbox One X and Xbox One S owners: 1080p @ 120 Hz from the Xbox is only supported on this TV when the Xbox's connection type is changed from Auto-detect (Recommended) to HDMI: (Xbox > Settings > Display & sound > Video fidelity & overscan > Display > Connection > HDMI).
Tsekkailin juuri samaa sivua tässä mielenkiinnosta. Juuri tuolla mainitsemallasi tavalla olen tosiaan pakottanut muutokset One X:ssä ja eilen tuossa uudessa Series X:ssä. Mielenkiintoista vain, että vanhalla raudalla sai nuo muutettua mutta uudella ei... Taidan jatkaa vielä toistaiseksi pelailua sitten 4k 60hz, sen verran on jo parin vuoden aikana tottunut tuohon resoon että ei mielellään enää palaa 1080.

Kai se on alettava harkitsemaan uutta telkkaria, vaikka muuten android käyttistä lukuunottamatta ollut erittäin hyvä töllö.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 453
Omassakin Xf9005 olen ymmärtänyt että tuon 1080p/120 saa kikkailemalla. 4K:ta ei tietenkään yli 60:n mutta ei voikaan kun on vain 2.0 HDMI.t töllössä. Ei ole varaa vaikka CX.n ostoon. Ja sitten Oledeissa pitäisi sitä palamista varoa, kuitenkin aika usein muutamiakin tunteja joku pause päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 163
Omassakin Xf9005 olen ymmärtänyt että tuon 1080p/120 saa kikkailemalla. 4K:ta ei tietenkään yli 60:n mutta ei voikaan kun on vain 2.0 HDMI.t töllössä. Ei ole varaa vaikka CX.n ostoon. Ja sitten Oledeissa pitäisi sitä palamista varoa, kuitenkin aika usein muutamiakin tunteja joku pause päällä.
Tunteja? Itsellä koko Xbox sammuttaa itsensä jos ei tuntiin koske. 10min kohdalla jo himmentää ruudun. Ei sillä että tuollaisia tulisi. Jos en käytä niin sammutan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 165
Viestejä
4 210 189
Jäsenet
71 023
Uusin jäsen
markus_huomo

Hinta.fi

Ylös Bottom