Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Miten se store voi olla huonompi kuin vanha..? Aikaisempi oli hitain ja raskain store, mitä olin ikinä käyttänyt. (no ok, PS3:n viimeisin store oli ehkä vielä pahempi..) Jo pelkästään pelin avaamisessa sai ensin odotella, että joku traileri pamahtaa soimaan ennenkuin pääsi edes lataamaan mitään. (Varsinkin Gold-pelejä kun kävi nappaamassa konsolilla)

Myös itse samaa mieltä aiemman kanssa, eli pelaamattomia pelejä backlog täynnä. Itselläni oli PS4 Pro ja Xbox One S, joten nyt on hyvä sauma päästä pelaamaan vähintään One X enhanced versioita multiplattareista, joita ei ehtinyt PS4:lla pelaamaan. Nopeasti vilkaistuna pelkästään Game Passissa n. 20 peliä odottamassa sitä, että Matkahuolto toisi konsolin tänään.

Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko 3rd partylta vielä Series S|X Optimized patcheja, vai jäädäänkö suuren osan osalta One X päivityksiin. Vai nähdäänkö lisää Auto HDR tapaisia päivityksiä suoraan Microsoftilta. (Mielestäni tupla-framerateja lupailtu hyvin pienin muutoksin, mutta sen suhteen melko skeptinen)
Nuo trailerit otin itse ainakin pois käytöstä aikanaan. Ärsyttää tuossa uudessa storessa kun pelilistoja selatessa näkyy vain yksi rivillinen pelejä kerralla kun ennen näkyi koko ruudun täydeltä pelejä.

Höh, itselläni ei tunnu olevan parannusta pelien imutusnopeudessa One X verrattuna, samaa paskaa edelleen. 75 megan dsl ja boxi imuttaa pääosin 20-70 mb/s vauhtia, välillä tippuu jopa 1 mb/s tai alle. Pari kertaa olen nähnyt piikkaavan 400 mb/s. Ei ooe väliä onko langaton vai langan päässä yhteys xboxiin. Paskqa kun joutuu 3-5h odottelemaan että pääsee aina yhtä Series X enskattua peliä testaamaan, ja odotellessa ei viitsisi pelata mitään muuta kun se taas tiputtaa latausnopeuden entistä hitaammaksi.
Itsellä eilen latasi yli 600Mbps vauhtia. One X latasi 300-400 Mbps.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 674
Miten se store voi olla huonompi kuin vanha..? Aikaisempi oli hitain ja raskain store, mitä olin ikinä käyttänyt. (no ok, PS3:n viimeisin store oli ehkä vielä pahempi..) Jo pelkästään pelin avaamisessa sai ensin odotella, että joku traileri pamahtaa soimaan ennenkuin pääsi edes lataamaan mitään. (Varsinkin Gold-pelejä kun kävi nappaamassa konsolilla)
Joo toi oli kyllä rasittavaa :D Ehkä tuossa uudessa nyppii lähinnä se, että kamaa mahtuu tosi vähän näytölle.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Miten saat tuosta sekavan? Selkein konsolikäyttöliittymä mitä on.
Pakko kyllä itekki liittyä tuohon että huonoin käyttöliittymä mitä oon käyttäny. Samaahan se oli jo xbox one x:ässä. En ikinä tunnu löytävän mitään mistään ja mikään valikko ei tunnu olevan loogisessa paikassa. Oon omistanu kaikki konsolit mitä on viimesen 20 vuoden aikana tullu ja xboxin käyttöliittymä on ainoa missä oon joutunu oikeasti välillä googlettaa että mistä löytyy mitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Pakko kyllä itekki liittyä tuohon että huonoin käyttöliittymä mitä oon käyttäny. Samaahan se oli jo xbox one x:ässä. En ikinä tunnu löytävän mitään mistään ja mikään valikko ei tunnu olevan loogisessa paikassa. Oon omistanu kaikki konsolit mitä on viimesen 20 vuoden aikana tullu ja xboxin käyttöliittymä on ainoa missä oon joutunu oikeasti välillä googlettaa että mistä löytyy mitä.
Outoa. Omasta mielestä tuo on nimenomaan looginen :) Mitä töissä PS4:ää käpistellyt niin sieltä en taas itse meinannut löytää edes listaa asennetuista peleistä. Applen laitteissa sama homma että googlea tarvitsee että löytää mitään. Lähtien taustakuvan vaihtamisesta Maceissa.

Mutta alkanee mennä offtopiciksi ja melkein väittelyketjun puolelle niin ehkä tämä riittää :) Mielipiteitä.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
98
Itse pääsen (toivottavasti) testaamaan Series X:llä tuota käyttöjärjestelmää tänään, mutta One S:llä ehdottomasti suurin ongelma oli kaiken jatkuva hitaus. Välillä jopa tuntui että tuossa konsolissa on jotain vikaa, kun kaikki kesti niin uskomattoman kauan ja tapahtui viiveellä. Jonkun Settings "appin" avaaminenkin saattoi kestää 5 - 10 sekuntia tietyissä tilanteissa.

En myöskään ulkonäöllisesti ole ikinä siitä juuri tykännyt, mutta tuo viimeisin lokakuussa(?) tullut päivitys meni kyllä mielestäni huomattavasti parempaan suuntaan. Auttaa myös omaan silmään se, että poistaa pelien taustakuvat pois käytöstä.

Tiettyjä älyttömyyksiä siinä kyllä on edelleen, kuten jos haluaa käyttää instant on -moodia, niin se täys sammutus löytyy vain Settings appista muutaman valikon alta. Myös hölmöä että kotisivulle jää viimeiseksi käytetyksi apiksi sitten aina joku saatanan ruma Settings -ikoni.

Viime genissä PS4:n käyttäminen oli suorastaan nautinto Xbox One S:ään verrattuna, mutta omaan silmään tuo PS5:n käyttis näyttää yllättävän halvalta ja amatöörimäiseltä. En olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut, että omaan silmään Xboxin käyttis näyttää paremmalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 614
Itselle ei menu ole ongelma kun niin monia vuosia boxeja käyttänyt niin, sekava tai ei, joka tapauksessa jonkinlainen hunch toiminnasta. Se totta että tämä uusi sekavoitti kyllä storea.

Mutta ei se PS4-, edes Prolla, menu sen paremmin toimi.

Niin ja siis kyllä sX on paljon nopeampi myös menu-toiminnoissa kuin oX. Tottakai kun PS5 tulee niin sitten näemme/näen miten sen kanssa sitten.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 283
On kyllä menun käyttäminen juhlaa oneX konsoliin verrattuna, ei hidastele tai jumita yhtään.
Huonosti kerennyt vielä pelailemaan, mutta muutamia havaintoja.
+Uusi ohjain todella hyvän ja jämyn tuntoinen.
+Erittäin hiljainen, tai käytännössä äänetön.
+Pelit latautuu nopeasti, älytön ero oneX konsoliin.
+Ori 2 oli ainakin mykistävän upean näköinen!
- dvd asema pitää tosiaan ääntä, harmillista koska oneX oli siinä käytössä hiljainen.
Kaikkiaan todella tyytyväinen!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 614
- dvd asema pitää tosiaan ääntä, harmillista koska oneX oli siinä käytössä hiljainen.
Itse en ole vielä mitään levyä, peliä tai leffaa, asemassa kokeillut. Varmasti kuitenkin X360:n helvetillistä levymekkalaa hiljaisempi, eikö.


Niin ja kyllähän sX aukeaa pirun vilkkaasti, jonkin aikaa sitten huvikseni testasin niin oX otti jotain 1min 30s(PS4 pro vain ~40s), niin tämä sX on työpyödällä valmiina todella paljon nopeammin, siis sulkutilasta mitä aina käytän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
1000 Mbps kuitu Telialta.
No tolla nyt sietäiskin tulla jouheasti. Kökköä kun alueellani ei kuitua ole tarjolla. Mutta joo, tässä ei tuntunut tulevan itselleni mitään parannusta One X verrattuna. Pc:llä steam, uplay yms lataa kuitenkin aina täydellä kaistalla.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Itse pääsen (toivottavasti) testaamaan Series X:llä tuota käyttöjärjestelmää tänään, mutta One S:llä ehdottomasti suurin ongelma oli kaiken jatkuva hitaus. Välillä jopa tuntui että tuossa konsolissa on jotain vikaa, kun kaikki kesti niin uskomattoman kauan ja tapahtui viiveellä. Jonkun Settings "appin" avaaminenkin saattoi kestää 5 - 10 sekuntia tietyissä tilanteissa.

En myöskään ulkonäöllisesti ole ikinä siitä juuri tykännyt, mutta tuo viimeisin lokakuussa(?) tullut päivitys meni kyllä mielestäni huomattavasti parempaan suuntaan. Auttaa myös omaan silmään se, että poistaa pelien taustakuvat pois käytöstä.

Tiettyjä älyttömyyksiä siinä kyllä on edelleen, kuten jos haluaa käyttää instant on -moodia, niin se täys sammutus löytyy vain Settings appista muutaman valikon alta. Myös hölmöä että kotisivulle jää viimeiseksi käytetyksi apiksi sitten aina joku saatanan ruma Settings -ikoni.

Viime genissä PS4:n käyttäminen oli suorastaan nautinto Xbox One S:ään verrattuna, mutta omaan silmään tuo PS5:n käyttis näyttää yllättävän halvalta ja amatöörimäiseltä. En olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut, että omaan silmään Xboxin käyttis näyttää paremmalta.
Tuo Xbox Onen käyttöjärjestelmän toiminta on ilmeisesti riippuvainen myös nettiyhteydestä.

Kokeile vaihtaa Googlen DNS käyttöön boxin asetuksiin, että huomaatko eroa. Omalla One X:llä tuntui toimivan paremmin sen jälkeen.

Samaa kannattaa kokeilla varmasti myös Series S/X:n kanssa jos tuntuu että valikot tahmaa.

 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
141
Ihan hyvinhän tämä laite on toiminut. Pari ongelmaa vain tullut vastaan. Yakuza like a dragon kaatunut parikertaa. Ensimmäisen kerran kun pelasin virtual fighteriä ja toinen kesken cinematicin. Mikään muu ei ole varsinaisesti vielä kaatunut. Toinen ongelma liittyy plexiin. Tällä hetkellä kaikki videot eivät suostu pyörimään. Tämä toki saattaa johtua minun pcstä. Täytyy testailla lisää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
396
Ihan hyvät ensifiilikset Series X boksista. Hiljainen ja Fallen Orderia pääsi jo vähän testailemaan. 60fps moodi aika jeppis vaikka jossain kohti olikin pientä lagailua ilmeisesti uuden alueen latauksesta. Hirveän suurta eroa ei ole kuvanlaadullisesti 4k moodiin 65" ruudulla parista metristä. 4K moodi sen sijaan oli tökkivä ja ohjaukessa aika järkyttävä viive. Toivottavasti 60fps optio tulee jatkossa kaikkiin merkittävimpiin peleihin.

Pleikan ohjaimesta boksin ohjaimeen siirtyessä ei ohjain kyllä kaikilta osin vakuuta. Nyt ymmärrän miksi jotkut haluavat pitää tärinät pois peleissä. Rämisevä ja irrallisen oloinen palikka ilmeisesti hoitaa värinät. Liipasimet on hyvät pois lukien ylemmät napit jotka on liian ylhäällä eikä hyvää otetta saa. Myös vasemman tatin sijoitus hankaloittaa liipasimien käyttöä. Ristiohjain aikamoinen vitsi edelleen dual shockiin nähden. Myöskään abxy napit ei nyt ihan tuntumallaan vakuuta. Se mikä on hyvää niin ohjain ei ainakaan natise vääntäessä samoin kuin dual shock. Pelkästään nettiarvioiden varassa sanoisin että dual sense tulee olemaan ihan eri planeetalta ja vähän harmittaa ettei ms panostanut ohjaimeen enempää.

Käyttis nyt näyttää aika vanhanaikaiselta laatikoineen, mutta ajaa asiansa. On ihan sulava ja helppo käyttää. Game passista latautumassa nyt parisen kymmentä peliä. Ei vaan taida kaikki mahtua sisäiselle ja ulkoista ei vielä tullut hankittua. Kunhan nyt testailee kiinnostavimmat ja poistelee sitten ylimääräiset. Game pass idea olisi ollut kiinnostava nähdä sonyltakin. PS Plus collection tietysti uusille käyttäjille ihan ok.

Game pass ja pleikan huono saatavuus käänsi kelkan ms:n suuntaan. Pleikka todennäköisesti tulee myös hommattua ja se ehkä tuntuu ainakin 4 pron kokemuksella edelleen enemmän "the pelikoneelta". Jatkossa tietysti kiinnostaa kovasti ms:n panostukset studioihin ja ylipäätään peleihin. Tulevaisuus vaikuttaa hyvältä molemmissa leireissä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Ihan hyvät ensifiilikset Series X boksista. Hiljainen ja Fallen Orderia pääsi jo vähän testailemaan. 60fps moodi aika jeppis vaikka jossain kohti olikin pientä lagailua ilmeisesti uuden alueen latauksesta. Hirveän suurta eroa ei ole kuvanlaadullisesti 4k moodiin 65" ruudulla parista metristä. 4K moodi sen sijaan oli tökkivä ja ohjaukessa aika järkyttävä viive. Toivottavasti 60fps optio tulee jatkossa kaikkiin merkittävimpiin peleihin.

Pleikan ohjaimesta boksin ohjaimeen siirtyessä ei ohjain kyllä kaikilta osin vakuuta. Nyt ymmärrän miksi jotkut haluavat pitää tärinät pois peleissä. Rämisevä ja irrallisen oloinen palikka ilmeisesti hoitaa värinät. Liipasimet on hyvät pois lukien ylemmät napit jotka on liian ylhäällä eikä hyvää otetta saa. Myös vasemman tatin sijoitus hankaloittaa liipasimien käyttöä. Ristiohjain aikamoinen vitsi edelleen dual shockiin nähden. Myöskään abxy napit ei nyt ihan tuntumallaan vakuuta. Se mikä on hyvää niin ohjain ei ainakaan natise vääntäessä samoin kuin dual shock. Pelkästään nettiarvioiden varassa sanoisin että dual sense tulee olemaan ihan eri planeetalta ja vähän harmittaa ettei ms panostanut ohjaimeen enempää.

Käyttis nyt näyttää aika vanhanaikaiselta laatikoineen, mutta ajaa asiansa. On ihan sulava ja helppo käyttää. Game passista latautumassa nyt parisen kymmentä peliä. Ei vaan taida kaikki mahtua sisäiselle ja ulkoista ei vielä tullut hankittua. Kunhan nyt testailee kiinnostavimmat ja poistelee sitten ylimääräiset. Game pass idea olisi ollut kiinnostava nähdä sonyltakin. PS Plus collection tietysti uusille käyttäjille ihan ok.

Game pass ja pleikan huono saatavuus käänsi kelkan ms:n suuntaan. Pleikka todennäköisesti tulee myös hommattua ja se ehkä tuntuu ainakin 4 pron kokemuksella edelleen enemmän "the pelikoneelta". Jatkossa tietysti kiinnostaa kovasti ms:n panostukset studioihin ja ylipäätään peleihin. Tulevaisuus vaikuttaa hyvältä molemmissa leireissä.
Jos ei homma ole rahasta kiinni, niin hanki Xbox Elite 2-ohjain. Switchin Pro-ohjaimen ohella parhaimpia ohjaimia mitä rahalla saa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Onko kukaan testannut toimiiko red dead redemption 60fps. Luulisi toimivan kun gta 4 pyörii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Myös vasemman tatin sijoitus hankaloittaa liipasimien käyttöä.
Nyt rupesi kiinnostamaan miten pidät ohjainta kädessä jos tatti vaikuttaa liipasimien käyttöön. Tattiahan käytetään peukalolla ja liipasimia etusormella.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
396
Jos ei homma ole rahasta kiinni, niin hanki Xbox Elite 2-ohjain. Switchin Pro-ohjaimen ohella parhaimpia ohjaimia mitä rahalla saa.
Sitä oon katellut. On vaan foorumien mukaan ollut paljon ongelmia driftaavien tattien ja rikkoutuvien nappien kanssa. Ehkä jos tulee hyvä bf tarjous.

Nyt rupesi kiinnostamaan miten pidät ohjainta kädessä jos tatti vaikuttaa liipasimien käyttöön. Tattiahan käytetään peukalolla ja liipasimia etusormella.
Mieluummin pitäisin vasemman peukalon samassa linjassa kuin oikeankin jolloin ote olisi symmetrinen. Myös tuo dualshockin ote tarjoaa paljon paremman tuntuman myös vasemman puoleiseen liipasimeen ja nappiin. Dual shock istuu myös käteen tukevammin, boxin ohjain kapenee etureunaa kohti. Ehkä se on tottumuskysymys, jotkut pitää kuitenkin boxin ohjainta taas parhaana ikinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Mieluummin pitäisin vasemman peukalon samassa linjassa kuin oikeankin jolloin ote olisi symmetrinen. Myös tuo dualshockin ote tarjoaa paljon paremman tuntuman myös vasemman puoleiseen liipasimeen ja nappiin. Dual shock istuu myös käteen tukevammin, boxin ohjain kapenee etureunaa kohti. Ehkä se on tottumuskysymys, jotkut pitää kuitenkin boxin ohjainta taas parhaana ikinä.
Itse kuulun niihin joilla alkaa käsiin sattumaan Sonyn ohjaimet hyvin nopeasti. Boxin ohjain taas istuu käteen todella hyvin.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 121
Onko kukaan testannut toimiiko red dead redemption 60fps. Luulisi toimivan kun gta 4 pyörii
Ei varmasti kumpikaan RDR, koska molemmissa on 30 fps:n katto, jonka poistaminen vaatisi tekoja Rockstarilta tai Microsoftilta.

Mainitussa GTA 4:ssä ei ole fps-lukkoa (siksi se onkin toiminut hyvin vaihtelevalla frameratella kaikilla Xboxeilla ennen Series S/X:ää; 30 fps:n lukko olisi ollut kiva Xbonella).
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sitä oon katellut. On vaan foorumien mukaan ollut paljon ongelmia driftaavien tattien ja rikkoutuvien nappien kanssa. Ehkä jos tulee hyvä bf tarjous.
Juu, no takuun kauttahan se hoituu jos tulee vikoja. Xboxilla toimii ihan hyvin tuo takuuhuolto.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 674
Sitä oon katellut. On vaan foorumien mukaan ollut paljon ongelmia driftaavien tattien ja rikkoutuvien nappien kanssa. Ehkä jos tulee hyvä bf tarjous.
Mitä katsellut, niin eipä ole ohjainta josta ei löytyis ongelmaketjua. Pitää muistaa kuitenkin, että yleensä nettiin kirjoitetaan nimenomaan ongelmien vuoksi. Joskus saatetaan kehuakkin toki. Itsellä esim. ollut xbox onen alusta saakka tasan yks xboxin ohjain, josta parin vuoden käytön jälkeen oikee olkanappi alkoi temppuilemaan.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
On huikea loota tämä. Toistaiseksi ei ole pitänyt oikeastaan minkäänlaista ääntä ja kaikki tuntuu sulavalta ja nopealta UI:sta peleihin. FH4, State of Decay 2 ja Sea of Thieves tuli testattua ja voi veljet kun on kaunista ja pyörii hyvin.

Ohjain tuntuu jopa paremmalta kuin tuo vanhempi Elite. Huomaa ettei input lagia juuri ole ja hyvin vastaanottaa tattien liikkeen. Gears of War 3:sta kokeilin ja siinä 30fps:stä huolimatta tähtäys tuntuu kuin olisi 60fps. Toki ois parempi jos jotenkin saisivat nuo wanhatkin pelit 60fps mutta kyllä tuota pelailee mielellään.

Wasteland 3:n pelasin juuri loppuun ja siinäkin oli latausajat nyt siedettävät vaikka ei optimoitu ole.

Jos jotain negatiivista pitää sanoa, niin Halo ja Cyberpunk olisivat maistuneet launchiin. Ostin julkkaripeliksi ton The Falconeerin joka on kyllä kaunis muttei pelinä kovin häävi. Jospa tänään korkkais Gears Tacticsin.

Toinen harmi on ettei mun töllö tue 120fps. Kävin velipojan luona koittaa Gears 5 ja Ori and the Will of the Wispsiä ja olihan se upeaa. Toki kyl 60fps kans pärjää toistaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Itsellä lähti FH4 uudelleenasennukseen kun ei päästä aloitusruutua pidemmälle peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Itsellä lähti FH4 uudelleenasennukseen kun ei päästä aloitusruutua pidemmälle peli.
Itselläni pelkkä musta ruutu kun menusta poistuu ja koittaa lähteä ajelemaan.
Vastaavia ongelmia näyttää olevan muillakin ja ilmeisesti uudelleenasennus ainakin yhdellä auttanut:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Outoa muuten että tuo ruksuttelee tuota 8 teran ulkoista kovalevyä asentaessa vaikka peli on asentumassa sisäiselle ssd:lle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
No nyt ei ole mustaa ruutua FH4:ssä mutta ei se tuosta aloitusruudusta mihinkään etene. Jos painaa xbox-nappia niin peli alkaa valittamaan että yhdistä ohjain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Ok... Mitähän ihmettä. Otin testiksi sen ulkoisen kovon irti ja FH4 lähti toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Ok... Mitähän ihmettä. Otin testiksi sen ulkoisen kovon irti ja FH4 lähti toimimaan.
Mahtaisikohan esim. vanha pelitallennus olla siellä ulkoisella vielä säilössä, jota ei sitten saanut synkronoitua, jos kerta heti pelin alkuruudussa jumahtaa jossa tuo synkronointi tehdään.
Itse huomasin, että kun S|X päivityksen oli ladannut, niin vanha One versio oli vielä ulkoisella muutaman lisäosan kanssa ja kunhan lisäosat siirsi sisäiselle, niin tuo One versio poistui itsestään (tai meni piiloon, jotta ei käynnistä vahingossa väärää versiota?).
Todennäköisesti tarkoituksella konsoli säilyttää ns. "tuplakopiot" peleistä ulkoisella S|X päivityksen jälkeen, jotta jos haluaa ulkoisen siirtää vanhaan konsoliin, niin ei joudu lataamaan uusiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Mahtaisikohan esim. vanha pelitallennus olla siellä ulkoisella vielä säilössä, jota ei sitten saanut synkronoitua, jos kerta heti pelin alkuruudussa jumahtaa jossa tuo synkronointi tehdään.
Itse huomasin, että kun S|X päivityksen oli ladannut, niin vanha One versio oli vielä ulkoisella muutaman lisäosan kanssa ja kunhan lisäosat siirsi sisäiselle, niin tuo One versio poistui itsestään (tai meni piiloon, jotta ei käynnistä vahingossa väärää versiota?).
Todennäköisesti tarkoituksella konsoli säilyttää ns. "tuplakopiot" peleistä ulkoisella S|X päivityksen jälkeen, jotta jos haluaa ulkoisen siirtää vanhaan konsoliin, niin ei joudu lataamaan uusiksi.
Sen tuplaversion olin jo heivannut mäkeen. Kiitos Redditin löysin ratkaisun. Oli tuossa kovalevyn USB-hubissa kiinni hiiren ja näppäimistön vastaanottimet. Ne kun nyppäsi mäkeen niin ongelma ratkesi.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Ok... Mitähän ihmettä. Otin testiksi sen ulkoisen kovon irti ja FH4 lähti toimimaan.
Mulla oli muuten sama homma Wasteland 3 kans. En saanut peliä käyntiin kun se oli sekä konsolissa että ulkoisella kovolla. Otin irti niin lähti toimimaan. Ja ulkoinen kovokin voi nyt olla kiinni kun poistin pelin sieltä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Oliks tossa gears viiden series x versiossa ray tracingiä? Ei ole vielä ladannut sitä loppuun niin kysytään etukäteen.Mun telkussa toimii ok toi 1440p/120hz moodi esim . Ori 2 mut menettää siinä hdr tuen...muilla sama juttu?

Hdmi 2.0b ja samsung nu8005
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Oliks tossa gears viiden series x versiossa ray tracingiä? Ei ole vielä ladannut sitä loppuun niin kysytään etukäteen.Mun telkussa toimii ok toi 1440p/120hz moodi esim . Ori 2 mut menettää siinä hdr tuen...muilla sama juttu?

Hdmi 2.0b ja samsung nu8005
HDMI 2.0:sta loppuu kaista jos 1440p resoluutiolla on käytössä 10bit värit (eli HDR) JA 4:4:4 chroma, eli pitää valita jompi kumpi.
Chroma asetus on TV ja näyttöasetuksissa nimellä Väritila, oletus on 4:2:2 ja PC RGB on 4:4:4. En tosin varma ole salliiko konsoli tuolloinkaan HDR:ää.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
337
Siis itse oon ollu sellasessa käsityksessä että hdr liittyy 4k kuvaan tai skaalaukseen. Onko tosiaan niin että hdr toimii alemmillakin resoilla?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
47
Siis itse oon ollu sellasessa käsityksessä että hdr liittyy 4k kuvaan tai skaalaukseen. Onko tosiaan niin että hdr toimii alemmillakin resoilla?
Harhakäsitys liittynee siihen, että mikäli TV tukee HDR:ää, on se käytännössä 4K TV. Mitään estettä alemmilla resoilla HDR:n toimimiseen ei ole, korkeammilla resoilla saattaa HDMI siirtokyky tulla vastaan esim 120Hz moodissa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 121
Siis itse oon ollu sellasessa käsityksessä että hdr liittyy 4k kuvaan tai skaalaukseen. Onko tosiaan niin että hdr toimii alemmillakin resoilla?
Toki voi toimia. Niiden välillä on sikäli korrelaatiota että samat vehkeet useimmiten tukee molempia ja esim 4K Blu-rayt on aina yksinomaan HDR:ää eikä SDR:ää.

Mutta HDR:ssä on kyse väreistä ja kontrastista eikä resoluutiosta.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Gigantissa olisi 209€ klubitarjouksena tuo 1TB lisätallennustila ja saadulla lahjakortilla lähtisi vielä 50€ hinnasta pois, eli 159€ jäisi hintaa. Tarjous voimassa 15.11 saakka. :hmm:

Onko joku tilannut jo vai oliko tarkoitus odotella muita merkkejä/kokoja?

 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 674
Gigantissa olisi 209€ klubitarjouksena tuo 1TB lisätallennustila ja saadulla lahjakortilla lähtisi vielä 50€ hinnasta pois, eli 159€ jäisi hintaa. Tarjous voimassa 15.11 saakka. :hmm:

Onko joku tilannut jo vai oliko tarkoitus odotella muita merkkejä/kokoja?

Jotenki semmonen tutina, että jos pystyvät ~200 euroon tarjouksia tekeen, nii hinta pudonnee nopeastikin tolle tasolle. Varsinkin, jos/kun kolmansia osapuolia tulee markkinoille. Tuskin lisenssiä kummempaa microsoft vaatii valmistajilta (edit: lue: microsoft varmasti noita myy, mut voi olla noilla ensimmäisillä valmistajilla jonkin aikaa yksinoikeus?). Sit on aina Kiina olemassa..

edit: tutina mutina "musta tuntuu" perustuu siihen, että tällä hetkellä katteet voi olla melko hyviä enkä miellä tota miksikään sisäänheitto tuotteeksi.
edit2: Suurin osa varmasti teralla pärjää melko hyvin. Ne on ne muutamat AAA pelit, jotka vetää ~100 gigaa tilasta. Odottelisin siis ellei ole pakko saada kaikkea kirjastoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Gigantissa olisi 209€ klubitarjouksena tuo 1TB lisätallennustila ja saadulla lahjakortilla lähtisi vielä 50€ hinnasta pois, eli 159€ jäisi hintaa. Tarjous voimassa 15.11 saakka. :hmm:

Onko joku tilannut jo vai oliko tarkoitus odotella muita merkkejä/kokoja?

Tilausketjun puolella oli useampikin tainnut juuri tuolla 50€ lahjakortilla moisen tilata, vaikkakin osalla taisi hieman olla säätöä myymälässä sitä tehdä (koska lahjakortti ei toimi nettikaupassa), kun tällä hetkellä tilattavissa vain keskusvarastolta ja siihen päälle klubitarjous+lahjakortti yhdistelmä, mutta ilmeisesti oli onnistunut kuitenkin.
 
Liittynyt
29.06.2020
Viestejä
46
Kysymys: Onko jonkun onnistunut varata myymälässä näkyvää xboxia soittamalla heti aamulla myymälään? Nettivaraus ei näille onnistu vielä ja en avaamisaikaan pääse paikalle myymälään töiden takia. Jos vaikka joku kaunis päivä oman lähimyymälän saldo pomppaisi plussalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Gigantissa olisi 209€ klubitarjouksena tuo 1TB lisätallennustila ja saadulla lahjakortilla lähtisi vielä 50€ hinnasta pois, eli 159€ jäisi hintaa. Tarjous voimassa 15.11 saakka. :hmm:

Onko joku tilannut jo vai oliko tarkoitus odotella muita merkkejä/kokoja?

Itse ajattelin rauhassa odotella isompia versioita. Ei noita sisäistä tarvitsevia pelejä vielä niin paljoa ole että se nyt heti olisi ainakaan itsellä täyttymässä. Gigantin 50e lahjakortilla ajattelin käydä hakemassa Xboxin kauppaan saman arvoisen lahjakortin ja käyttää peleihin.
 
Liittynyt
13.10.2020
Viestejä
22
Hyvin on alkanut uusien Xboxien myynti Phil Spencerin mukaan:

Tässä PR-twiitissä on hyvä huomioida se seikka, että Xbox Onen launch oli ns. Staggered launch, eli laitetta ei ollut edes saatavilla maailmanlaajuisesti, toisin kuin nyt.

Pakko samalla hieman hehkuttaa omaa Series X:ää, kun latausajat jo ulkoiselta USB-kovolta ovat merkittävästi paremmat vrt. One X. Näin ollen ei ole edes tullut vielä tarvetta hyödyntää sisäistä SSD-levyä pl. uudet pelien asennukset. Aivan mahtavaa!
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 283
Tässä PR-twiitissä on hyvä huomioida se seikka, että Xbox Onen launch oli ns. Staggered launch, eli laitetta ei ollut edes saatavilla maailmanlaajuisesti, toisin kuin nyt.

Pakko samalla hieman hehkuttaa omaa Series X:ää, kun latausajat jo ulkoiselta USB-kovolta ovat merkittävästi paremmat vrt. One X. Näin ollen ei ole edes tullut vielä tarvetta hyödyntää sisäistä SSD-levyä pl. uudet pelien asennukset. Aivan mahtavaa!
Käsittääkseni tuohon sisältyy myös 360 launch, mikä taisi olla hyvinkin menestyksekäs.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 614
Juu, ihan perus-usb levyltä kyllä avaa pelit nopeammin kuin mitä oX. Itselläkin ihan karvalakki Toshiba 3Tb(usb 3.0 toki) tuo ulkoinen että se ei mikään nopea ole.

Ja edelleen tuo laitteen käynnistyminen menuun sulki-tilasta, yli minuutin nopeampi kuin mitä oX.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 214
Tuo auto-HDR vaikuttaa Forza Horizon 2:n osalta ainakin todella hyvältä ominaisuudelta. Näyttää paljon paremmalta kuin ennen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 614
Itse en ihan ole varma haluanko pitää H2:ssa tuon päällä. Muuten tottakai edelleen elättelen toivoa että H2 saisii yllätys-enskan, kuten H1 silloin aikoinaan. Ehkä paras/parhaita Horizoneja.

Eli samalla lailla tulisi esim jakoon kuin mitä H1.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 925
Viestejä
4 240 191
Jäsenet
71 279
Uusin jäsen
arekola

Hinta.fi

Ylös Bottom