Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 330
Potkaistaanko tällainen liikenteeseen?

Microsoftin seuraavan vuonna 2020 julkaistavan konsolin huhutaan siis olevan koodinimeltään Scarlett. Vaikka merkittäviä rautahuhuja ei ole vielä saatavilla huhuillaan Scarlettin ilmestyvän kahtena versiona: perinteisempänä konsolina ja heikompitehoisena striimausboksina.

Onko Microsoft siis ratkaissut latenssiongelman jotenkin?

As for specs for this device, that’s still not known at this time as it’s the early days of development for that piece of hardware. But what I am starting to hear more about is the second device, a streaming box that is designed to work with the company’s upcoming game streaming platform.

Lähde: Thurott.com

E: 26.8.2021: Ei tullut striimausboksia ei :D

E:
Miten lunastetaan 36kk Game Pass Ultimatea Game Pass Golfin hinnalla:
Kertaluonteinen.
Ostat 2 * vuoden Goldin (jos haluat kikkailla halvimman, niin VPN:n kautta halvimman maan Goldin) ja puolen vuoden Goldin.
Kun lunastat ensimmäisen, pistät tärpin kohtaan, että veloittakaa automaattisesti seuraava, jolloin saat 1 kk:den kaupan päälle.
Sitten otat tililtäsi tuon jatkumisen pois ja lunastat seuraavan sekä merkkaat taas, että jatkakaa automaattisesti. Jolloin saat taas kuukauden kaupan päälle.
Näin jatkat, kunnes nuo 3 on lunastettu ja sitten se kuukauden Ultimate, jolloin olet saanut erittäin halvalla melko lähellä 3 vuotta tuota Ultimatea..
 
Viimeksi muokattu:
Kukahan toimittaa VR-lasit ovatko MS:n itsetekemät? Olen varma että ne ovat parin vuoden päästä arkipäivää kun hinnat tulevat alas.
 
Kukahan toimittaa VR-lasit ovatko MS:n itsetekemät? Olen varma että ne ovat parin vuoden päästä arkipäivää kun hinnat tulevat alas.
Oma veikkaus on, että konsolipuolella VR-lasit katoavat vähin äänin markkinoilta ainakin seuraavaksi 5-8 vuodeksi. Kuluttajahintainen VR-tekniikka on vielä niin lapsen kengissä ja laadukkaampi VR-tekniikka niin kaukana kuluttajahinnoista, että tämä yhtälö ei aivan heti ratkea. Konsolin hintaista lisälaitetta on melkoisen hankala saada kaupaksi isommille massoille.

Xbox Scarlett kuulostaa todella hyvältä ja Microsoftilla on erittäin hyvin pullat uunissa tulevaa silmällä pitäen. MS:n johtoporras näyttää antaneen Phil Spencerille vapaammat kädet ja isompaa budjettia toimia. Lisäksi Don Mattrickin kaltaiset turhakkeet ovat poistuneet takavasemmalle.

Viime vuosien aikana MS on tehnyt todella hyvää duunia Xboxin suhteen, mm. taaksepäin yhteensopivuus, konsolin ominaisuuksien jatkuva kehittäminen, satsaavat uusiin studioihin ja niin edelleen. Rautapuolella Xbox One X on todella laadukas paketti; äärimmäisen hiljainen ja silti potkua löytyy mukavasti. Xbox One X Enhanced-pelit ovat näyttäneet upeilta.

Näiden faktojen perusteella odotan Scarlettinkin olevan asiallinen kokonaisuus ja taaksepäin yhteensopivuus Xbox Onen pelien kanssa lienee jo 100% selviö tässä vaiheessa. Xbox 360-pelien kanssa taaksepäin yhteensopivuus olisi sitten kermaa kakun päälle.

Odotan kyllä mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. :tup:
 
Tää threadi tulee menemään konsolisodaksi ja/koska tuolla on jo PS5 threadi olemassa.

PS5 threadi:

Playstation 5
No joo, tässä ei kyllä sinänsä ole mitään järkeä vetää näitä samaan nippuun, kun omatkin ketjut on olemassa. Sama luoda Xbox Scarlettille oma ketjunsa ja antaa konsolisotureiden sotia sitten jossain muualla. :rofl:

Teetkö @no_way4000 aloituspostauksen vai teenkö minä?
 
No joo, tässä ei kyllä sinänsä ole mitään järkeä vetää näitä samaan nippuun, kun omatkin ketjut on olemassa. Sama luoda Xbox Scarlettille oma ketjunsa ja antaa konsolisotureiden sotia sitten jossain muualla. :rofl:

Teetkö @no_way4000 aloituspostauksen vai teenkö minä?


Voin tuossa tehdä myöhemmin tänään oman kuten PS5 threadi oli. Yritän tuohon saada kerättyä jonkin verran tietoa enemmän tai tiedon murusia mitä siitä on ehkä saatavilla


Toinen ja fiksumpi vaihtoehto on että Hesemonni tai moderaattorit muokkaavat tän threadin suoraan Xbox Scarlett:iksi niin pysyy asiassa eikä oo sit tuplathreadi tuon PS5:en kanssa eikä myöskään toinen väittelyketju.

Itselle sama kuka sen aloittaa, kunhan se pysyy aiheessaan.
 
Jatketaan tässä ketjussa xbox scarlettia, ps5 omassaan
 
Itsestään selvää varmaan taaksepäin sopivuus? Tekisivätköhän nyt jotenkin suoraan toimivan ilman nykyisiä kikkailuja?
 
Itsestään selvää varmaan taaksepäin sopivuus? Tekisivätköhän nyt jotenkin suoraan toimivan ilman nykyisiä kikkailuja?

En usko että tuossa Scarlettissa on sellaisia haasteita, koska samalla x86 arkkitehtuurilla mennään eikä tarvi emuloida eri CPU:ta, kuten X360:en PowerPC:tä

Yhtälailla mennään kuin Xbox One -> Xbox One X tavalla, mutta todennäköisimmin yksinpeleissä sit 60FPS frame-ratella ja normi One ja X on 30FPS.

Taitaa olla ensimmäisen kerran nyt että x86 akkitehtuuri on sit jatkossa seuraavana CPU:na eikä välissä tule mitään muita.
 
Viimeksi muokattu:
Windows Centralin artikkeli Xbox Scarlettista liittyen ja lisäyksenä alkuperäiseen Hesemonnin postaukseen toisesta pilvi-konsolista:

Phil Spencer puhui E3 2018 pressistä monikossa konsoleista sekä myös samanaikaisesti "konsolitasoisesta striimauksesta" tjsp.

Nyt villeimmät huhut olisivat se, että Xbox Scarlettista tulisi mahdollisesti kaksi eri mallia

1) Xbox Scarlett joka olisi vastaava kuin Xbox One X eli täysi 100% rautakonsoli.
2) Cloud (Xcloud) pohjainen halvempi Scarlett joka olisi striimauspohjainen kuten esimerkiksi Nvidian shield


"Reportedly aiming for 2020, Microsoft will reportedly launch two separate Xbox consoles. One is set to be more traditional, local hardware designed to compete in the power game with Sony's expected PlayStation 5 and gaming PCs, whereas the second console is reported to be a smaller, cheaper hybridized box, built with cloud streaming in mind."


"According to plans we've seen previously and now corroborated by Thurrott.com, Redmond is looking into a hybridized solution that would see latency-sensitive aspects of a game experienced locally, such as inputs and collision, while other parts, such as graphics-intensive aspects, would stream via the internet. This solution would eliminate controller input latency issues, while giving gamers access to compatible games in their Xbox library. Our sources have told us that early versions of the Scarlett XCloud dev kit might feature full fiber-optic internet ports to help developers test and simulate different types of networking environments."

How Xbox 'Scarlett' and 'XCloud' game streaming aim to expand Microsoft's reach
 
Eli periaatteessa Scarlett Cloudista olisi tulossa Apple TV:n tapainen laitos, jossa on mahdollista suorittaa kevyempiä prosesseja ja striimata kaikkea mahdollista, ynnättynä loistavalla pelituella? Tulee aika houkutteleva vaihtoehto peruskuluttajalle tuollaiseen mediatoistamiseen, jos uusimpien konsolipelien pelaaminen onnistuisi tarpeeksi lagittomasti. Voisi ehkä jopa laajentaa pelaajakuntaa kuluttajien keskuudessa, jos onnistuvat hyvin.

Mitähän meinaavat tulevaisuudessa tehdä Game Pass - ja Xbox Live Gold -tilausten kanssa? Pysyvätkö ennallaan vai muuttaisivatko lopulta moninpelaamisen jopa ilmaiseksi, jos Game Passiin tulisi tarpeeksi tilaajia? Game Passista maksetaan kuitenkin suurempaa hintaa kuin Goldista.
 
Eli periaatteessa Scarlett Cloudista olisi tulossa Apple TV:n tapainen laitos, jossa on mahdollista suorittaa kevyempiä prosesseja ja striimata kaikkea mahdollista, ynnättynä loistavalla pelituella? Tulee aika houkutteleva vaihtoehto peruskuluttajalle tuollaiseen mediatoistamiseen, jos uusimpien konsolipelien pelaaminen onnistuisi tarpeeksi lagittomasti. Voisi ehkä jopa laajentaa pelaajakuntaa kuluttajien keskuudessa, jos onnistuvat hyvin.

Onhan siinä kovat riskinsä, että miten onnistuvat, mikäli pitää paikkansa. Ymmärisin kuitenkin niin että kyse olisi enemmänkin hybridistä eli ehkäpä sit Xbox Onen tasoinen laite puristettuna pienemmäksi + cloud. Onhan se mahdollista, että jollain 7nm viivanleveydellä voitaisiin joku Xbox Onen tasoinen laite saada jopa passiiviseksi.

Enemmän toivoisin kuitenkin mobiilista laitetta, kuten Switch on, koska tuosta olisi enemmän apua.

Mitähän meinaavat tulevaisuudessa tehdä Game Pass - ja Xbox Live Gold -tilausten kanssa? Pysyvätkö ennallaan vai muuttaisivatko lopulta moninpelaamisen jopa ilmaiseksi, jos Game Passiin tulisi tarpeeksi tilaajia? Game Passista maksetaan kuitenkin suurempaa hintaa kuin Goldista.

Ei ne halua menettää sitä rahamäärää antamalla palvelun ilmaiseksi. Enemmänkin näkisin, että Xbox Game Passiin lisättäisiin Live jossain vaiheessa niin ei tarvitsisi maksaa kuin toisesta.

Silloin voisi asiakasmääriltään Xbox Game Pass kasvaa entisestään ja hyöty olisi molemmin puolinen sekä laajempi eli XGP menisi "Platinium" tasoksi kun normi olisi vain Gold ja erona olisi tuo paljon parempi pelikirjasto. Toki vielä vähän vaatii ponnisteluita että tulee vielä lisää 3rd partyjä tuohon, mutta kohtuu hyvin on lähtenyt käyntiin.


Mitä noihin viiveisiin ja striimaustekniikoihin, niin esim. Microsoftillaan on ollut vuosikaudet RemoteFX tekniikka olemassa.

Vuodelta 2012:

"Target WAN Networks
The traditional definition of WAN (wide-area networks) implies a high latency network that may be bandwidth constrained (when compared to LAN). However, in practice there are a wide range of network configurations that may qualify as WAN. Examples of such networks include United States coast to coast links (e.g. 60ms RTT, 5 Mbps capacity, 1% loss), intercontinental links (e.g. 250ms RTT, 3 Mbps capacity, 1% loss) and branch office links (e.g. 100ms RTT, 256 Kbps capacity, 0.5% loss). Apart from these traditional WAN networks, we also have challenging mobile and wireless networks (e.g. 3G/4G link with 200ms RTT, 1 Mbps capacity, 5% loss) that present many issues for remote desktops because of high packet loss and latency jitter from signal interference.

When designing the RemoteFX for WAN transports, instead of focusing on optimizing for a specific type of network, we focused on addressing issues caused by each of the fundamental factors affecting the experience—latency, packet loss, and available bandwidth. We also looked at other important factors like variations in latency (also called jitter) and the packet loss patterns (single or continuous, congestion-induced or non-congestion-induced)."


RemoteFX for WAN: Overview of Intelligent and Adaptive Transports in Windows 8 and Windows Server 2012


Youtubesta yms löytyy RemoteFX:stä lisää.

Esim:

 
Ei ne halua menettää sitä rahamäärää antamalla palvelun ilmaiseksi. Enemmänkin näkisin, että Xbox Game Passiin lisättäisiin Live jossain vaiheessa niin ei tarvitsisi maksaa kuin toisesta.

Silloin voisi asiakasmääriltään Xbox Game Pass kasvaa entisestään ja hyöty olisi molemmin puolinen sekä laajempi eli XGP menisi "Platinium" tasoksi kun normi olisi vain Gold ja erona olisi tuo paljon parempi pelikirjasto. Toki vielä vähän vaatii ponnisteluita että tulee vielä lisää 3rd partyjä tuohon, mutta kohtuu hyvin on lähtenyt käyntiin.
Varmaan todennäköisin skenaario. Tuo kyllä varmasti auttaisi monia ja etenkin uusia pelaajia, mutta itseäni ei tässä vaiheessa Game Passin tarjonta kiinnosta noiden uusien kovien 3rd party -julkaisujen puuttumisen vuoksi, ja saattaa olla, että osa noista isoista julkaisijoista puuhaa omia striimauspalvelujaan. Jos tarpeeksi saisivat uusia ja hyviä pelejä palveluun day one, niin sitten mielenkiinto herää ja tulee itselleni kannattavaksi ottaa tilaukseen vs. pelien ostaminen.
 
Niin no, loppuvuodesta esim tulee FH4, joka varmasti sitä "kovinta" tasoa kun XOnesta puhutaan.
 
Tuon FH4:n kohdalla tuleekin varmasti yksi kuukausi tilattua Game Passia, jotta sitä saa kokeilla. Jotta tuota toistuvasti tilaisin, pitäisi myös uusia 3rd party -julkaisuja tulla sopivaan tahtiin, mihin no_way4000:kin viittasi.
 
Onkos muuten aiheeseen liittyen @Kaotik illa tietoa noista AMD Ryzenin mobiili prossuista ja GPU:ista? Lähinnä että mihin rakoon niiden julkaisut on menneet tässä noin 12kk ympärillä eteen ja taaksepäin ja mitä speksejä niistä on saatu ulos?

Xbox Scarlettissa tuskin tulee olemaan vuoden 2020 tekniikkaa, mutta veikkaisin että vielä tässä 2018 ympärillä ollutta ja tullut CPU:ta / GPU:ta olisi mahdollista olla.

Myös lisähuomiona se, että hyvin kauan aikaa sitten MS haki tähän projektiin mm. GDDR6 osaajaa:

The Redmond-based tech company has put up a job listing for a senior electrical engineer/DRAM memory lead with a “solid understanding of core engineering principles” and “deep understanding of current DDR3 and GDDR5 technology”.

According to Microsoft’s job listing, the ideal candidate “will be the primary technical focal point for existing and leading-edge memory technologies on currently shipping and future Xbox design projects.” Memory solutions include DDR3, GDDR5, GDDR6 and future DRAM technologies.

“The focus will be integrating the right memory solutions into the console based on a variety of constraints such as power, cost, reliability, signal integrity and performance requirements”, the listing reads. “Integration includes defining the system requirements for each memory technology, creating specifications, working within an internal team, partner teams and external vendors to identify specific components that meet the requirements and then completing a characterization, qualification and validation of the chosen technology.”

Aside from the job listing mentioned above, Microsoft is also looking for an Xbox Storage Architect to “lead the storage solutions for the Xbox console hardware development team”.

Microsoft Looking for Engineer To Lead DRAM Solutions for Future Xbox Projects; GDDR6 Mentioned
 
AMD:n CEO Lisa Su on kommentoinut Xbox Scarlettia ja tulevia konsoleita:

"We very, very much appreciate our partnership with all of our key customers. You know, Microsoft is the leader, certainly in Windows. We're partnered with them in game consoles – I think we have a vision of where cloud computing is going, and we're working closely with them.

But you know, we also view part of our strength, is that we can work with all customers in terms of cloud customers, as well as PC customers, and we can differentiate for each one of them. I think that's what makes us unique, is we're working with both Sony and Microsoft on consoles, and they both have their specific secret sauce that we're helping them do."

AMD CEO talks next Xbox 'secret sauce' and cloud computing
 
Myös Xbox Scarlettista tai ehkä lähinnä Xboxin tulevaisuudesta on VG247 sivusto kirjoittanut artikkelin.

Artikkelissa viitataan aika pitkälle siihen, mitä seuraavan Xboxin (koodinimi: Scarlettin) aikana on Microsoftilta tulossa.

Viimeisten kuukausien aikana MS on panostanut merkittävästi pelistudioiden hankkimiseen ja selkeästi 1st party pelien satsaamiseen jokaisella genrellä.

Sinänsä artikkeli ei ota kantaa Xbox Scarlettin rautaan.

Xbox Scarlett - why the next Xbox is going to be huge - VG247

Muita uutisia tai kommentteja esim. Phil Spenceriltä on tullut XO18:sta koskien pilvistriimausta, että se ei tule korvaamaan konsoleita:

"No. There are certain scenarios where a stream game is the best answer. On a console the best scenario for you is to download that game and play. If you are on a PC that`s capable of download and play that game, download and play that game. Not all devices are capable of playing the most demanding games that we see here on the show, so streaming is an option in those scenarios, and there are some scenarios of like instant start and trials where maybe streaming on a device might be interesting, but I think for years and years the best way to play a game will be to download that game and play it. The same thing on PC. I think streaming is something that is further out in terms of it becoming a really mass marked where everybody`s doing it, and even way further out before it`s the best way to play that game, if it ever is.

It's about giving you a choice as a player, not about replacing what you do today."


Phil Spencer: "Streaming won't replace traditional consoles"

XO18 tapahtumassa olleessa haastattelussa Phil Spencer on kommentoinut Neogafista saatavan käännöksen mukaan näin tulevaisuutta koskien tulevaa rautaa (Scarlettia):

"We're already thinking about our future hardware. It was a year ago that we launched the Xbox One X and we love the reaction it generated when it positioned itself as the most powerful console on the market. But when we look ahead to the future experiences we seek to create, I want to make sure that we continue to focus on that power and that we are able to offer the best experience to our players. We know that people love to play with their consoles on TV and we are committed to keeping this an essential part of the Xbox brand spirit. But we also know that we need to get to where there are players, like the PC, mobile phones or wherever they are. But the fundamentals of our console are very important to us."

Phil Spencer: Looking to the future of Xbox.
 



"The next console generation is fast approaching, with both the PlayStation 4 and Xbox One consoles being now over five years old, but official details are still scarce on the new consoles that Sony and Microsoft will release in the fairly near future. According to rumors, however, the Xbox Scarlett, as the next-gen Microsoft console seems to be codenamed, is going to bring some very important changes in the console space.

According to a video report from renown Microsoft insider Brad Sams (Executive Editor of Thurrott.com), the Xbox Scarlett console, which will release in 2020, will be using Zen 2 and AMD’s next-generation GPU technology. The aim would be to have games running at 4K resolution and 60 frames per second. This would align with earlier rumors on the PlayStation 5 hardware, which pointed to an eight-core Zen CPU and a Navi-based GPU. Once again, both next-gen consoles by Sony and Microsoft could be powered by AMD technology."
 
Tuo kyllä jännä että AMD dominoi konsoliosastoa, eikö Nvidialla ole tarjota mitään tai eivät suostu halvalla tekniikkaa antamaan?
 
Tuo kyllä jännä että AMD dominoi konsoliosastoa, eikö Nvidialla ole tarjota mitään tai eivät suostu halvalla tekniikkaa antamaan?
AMD on ainut joka pystyy tarjoamaan yhdessä piirissä kaiken x86-yhteensopivana ja kyllin tehokkaana.
 
Tuo kyllä jännä että AMD dominoi konsoliosastoa, eikö Nvidialla ole tarjota mitään tai eivät suostu halvalla tekniikkaa antamaan?
Eikös Switch käytä ainakin nvdiaa ja viimeisin "isompi" konsoli missä nvidian rautaa tainut olla on ps3
RSX Reality Synthesizer - Wikipedia

Kyllä mä uskon että sony ja mikkis niin hyvän diilin tehneet AMD kanssa ettei ainakaan nvidia hinnan puolesta pysty kilpailee tai ainakaan hinta/teho suhteessa.
 
Eikös Switch käytä ainakin nvdiaa ja viimeisin "isompi" konsoli missä nvidian rautaa tainut olla on ps3
RSX Reality Synthesizer - Wikipedia

Kyllä mä uskon että sony ja mikkis niin hyvän diilin tehneet AMD kanssa ettei ainakaan nvidia hinnan puolesta pysty kilpailee tai ainakaan hinta/teho suhteessa.
Nintendo päätyi NVIDIAan oletettavasti juuri hinnan takia, NVIDIAlla oli varastot täynnä mobiilipuolella flopanneita Tegroja jotka eivät olleet vielä autopuolelle suunnattuja, mitkä Nintendo sitten nappasi pilkkahintaan Switchiin
 
Ompa outo kommentti tuo 4K, 60 FPS Is “On The Agenda”. Eli onko mahdollista että mennään tehoissa taaksepäin PS4-pro/XboxOneX kun nämä jo pystyvät 4k60? Vai mitä tuo tarkoittaa? Eikö pitäisi 8k60fps pistää "agendalle" eli tähdätään korkealle, eikä ainoastaan samaan tasoon mitä nyky konsolit?
 
Ompa outo kommentti tuo 4K, 60 FPS Is “On The Agenda”. Eli onko mahdollista että mennään tehoissa taaksepäin PS4-pro/XboxOneX kun nämä jo pystyvät 4k60? Vai mitä tuo tarkoittaa? Eikö pitäisi 8k60fps pistää "agendalle" eli tähdätään korkealle, eikä ainoastaan samaan tasoon mitä nyky konsolit?
Se on tarkoituksellisesti muotoiltu sanonta jotta voidaan tuoda myös 4K 30fps pelejä.
 
Se on tarkoituksellisesti muotoiltu sanonta jotta voidaan tuoda myös 4K 30fps pelejä.

Natiivi 4K @ 30FPS pelejä on jo roppakaupalla Xbox One X:lle, joten tuskin nyt kuitenkaan ihan näin. Toki sitä en tiedä cutsceneissä jos vedetään karkit ihan tappiin.
 
Natiivi 4K @ 30FPS pelejä on jo roppakaupalla Xbox One X:lle, joten tuskin nyt kuitenkaan ihan näin. Toki sitä en tiedä cutsceneissä jos vedetään karkit ihan tappiin.
Ja ihan takuulla tulee olemaan myös seuraavalla sukupolvellakin. Historia toistaa itseään.
 
Eiköhän kuitenkin tekstuuri-tinkimätön 4K60fps vaadi jo aika paljon nykykamaa tehokkaampaa laitetta. Nythän siihen 60fps:ään päästään, joissain tapauksissa, pirunmoisella viilaamisella ja karsimisella.
 
Aikoinaan väännettiin kättä siitä tuleeko PS3 ja Xbox 360 1080p@60 FPS vai ei ja nyt tämä. Loppupeleissä resoluutio@FPS ei meinaa mitään yksistään vaan kyse on monista muistakin karkeista, fysiikoista yms. ja niiden yhteiskompromisseista.
 
Windows Centralin Jez Corden paljasti Xbox Scarlettin dev-kittien koodinimeksi "Anaconda".

Xbox One (dev-kit) oli Durango, Xbox One X (dev-kit) taasen Chuckwalla.

Uuden Xbox Scarlettin dev-kitit näemmä ovat jo mallillaan ja varmaan varhaiset versiot ovat siis jo Microsoftin 1st party studiolla ihmeteltävänä.

Microsoftin 1st party studiot tällähetkellä Wikipediasta kaivettuna:

United States

Europe

Canada




 
Viimeksi muokattu:
Xbox Two release date rumours: Codenames for full range of next-gen consoles emerge

Jos tämä pitää paikkaansa niin ehkä snadisti rupesi hirvittämään PS5 puolesta, koska: Jos playstation 5:sta tulee vain yksi versio niin se on todennäköisesti tehoiltaan näiden kahden mallin välistä ja lyhin tikku jää taas pleikkarilla pelaavaan käteen kun ruvetaan pikseleitä laskemaan (juu juu pelit ja pelit, mutta nyt puhutaan vaan suorituskyvystä). Nyt MS tekee oikein kun tulee halvempi ja kalliimpi malli konsolista niin ei tarvitse tehdä turhia kompromissejä komponenttien osalta, että hinnan saa pidettyä kurissa.

Muutenkin itseäni kiinnostaa tuo MS:n malli, että konsolille ostettuja pelejä voi pelata myös tietokoneella, koska todellisuus omalla kohdallani on vaan se, että joskus olisi kiva jatkaa sitä peliä mitä pelaa olohuoneessa myös työhuonessa kun "joku muu" haluaa katsoa telkkaria ja joskus olisi kiva pelata tietokonepeliä olkarissa ettei tarvi kyhnöttää näytön edessä.

Jännäksi menee!
 
Suomessa monelle varmaan tuo tehokkanpi local malli saattaa olla pakko-ostos, mikäli kaksi mallia tulee ja toinen pitäisi toimia streamaamalla. Sen verran harvassa suomessa nopeat ja matala pingiset valokuituyhteydet ovat. Pelaaminen korkealla pingillä streamaten olisi melko sähläämistä.

Varmaan amd zen johteinen prossu ja oletettavasti amd gpu myös (vega johdannainen tai ei). Perusmallin ja kalliimman voisi kuvitella jakavan cpu:n (ehkä kellotaajuuseroa) ja todellinen ero gpu:sta. Olisikohan jo aika tehokkaalle 8 corelle konsolissa (jo 2-3Ghz zen2 olisi hurja hyppäys jaguareista)?
 
Tulevasti uudesta Xboxista pyörii huhuja:

Tällä kertaa Redditistä kaiveltua:

The hardware is partially true
Storage is true
Raytracing is true
Lockhart is not Streaming box
Xbox SoC codename is Anubis, check AMD’s plan
MS AI is not a part of the hardware, in other words, never heard of TPU or ASIC like it
How to implement Raytracing? See GDC 2019
Why they make a decision like Lockhart? See GDC 2019
Why there still no DevKit? After GDC 2019


CPU: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU

GPU: Custom NAVI @12+ teraflops

Memory: 16GB GDDR6

Storage: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s

DirectX Raytracing + MS AI






Samalla Microsoft vahvistelee pelistudionsa tiimiään:

 
Onkos jollain tietoa noiden Zen 2:sten TDP arvoista ja vaihtoetoisesti mobiiliversion TDPstä, mihin tuollaista edes teoriassa sovittelisi?

Näiden konsoleiden virrankulutus on kuitenkin siinä 200-250W hujakoilla maksimissaan ennenkuin niistä tulee kiukaita ja vaatii jäähdytystä tuulivoimalan verran.
 
Jotenkaan en vaan mitenkään pysty uskomaan, että Navi pohjasella GPU:lla pyöriteltäisiin RayTracingiä. No ... Ehkäpä AMD on sitte jo hiljaisuudessa suunnitellut RT rautaa tms....
 
Jotenkaan en vaan mitenkään pysty uskomaan, että Navi pohjasella GPU:lla pyöriteltäisiin RayTracingiä. No ... Ehkäpä AMD on sitte jo hiljaisuudessa suunnitellut RT rautaa tms....
Säteenseurantaahan on jopa prossulla laskettu iät ajat. Tarpeeksi suurella laskentateholla pyörii ihan sujuvasti kohtalainen määrä säteitä. Toki tehontarve on yleensä suurempi kuin dedikoidulla raudalla samalla suorituskykytasolla.
Onhan AMD:lläkin varmasti melko pitkään ollut tiedossa säteenseurantatuen tulo DX12:ta kun varmaankin jopa rajapinnan kehityksessä osaltaan mukana. Niin ei mahdotonta ole, että jotain omaa ratkaisuaan oisi kehitellyt, joko openCL tai jopa rautapohjaista.

Onkos jollain tietoa noiden Zen 2:sten TDP arvoista ja vaihtoetoisesti mobiiliversion TDPstä, mihin tuollaista edes teoriassa sovittelisi?

Näiden konsoleiden virrankulutus on kuitenkin siinä 200-250W hujakoilla maksimissaan ennenkuin niistä tulee kiukaita ja vaatii jäähdytystä tuulivoimalan verran.

Kun attelee, että jo zen1 meni kahdeksanytimisenä työpöytäprossuna 65W TDP:hen alimmillaan ja alikellotus +alivoltitus tulokset olivat vielä paljon parempia. Uudella prosessilla ja matalakelloinen piiri... cpu osuus tuskin on merkittävä; 20-50W hatusta. Ja varmasti tasapainoilee tehobudjettia prossun ja graffojen välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Säteenseurantaahan on jopa prossulla laskettu iät ajat. Tarpeeksi suurella laskentateholla pyörii ihan sujuvasti kohtalainen määrä säteitä. Toki tehontarve on yleensä suurempi kuin dedikoidulla raudalla samalla suorituskykytasolla.
Onhan AMD:lläkin varmasti melko pitkään ollut tiedossa säteenseurantatuen tulo DX12:ta kun varmaankin jopa rajapinnan kehityksessä osaltaan mukana. Niin ei mahdotonta ole, että jotain omaa ratkaisuaan oisi kehitellyt, joko openCL tai jopa rautapohjaista.

Niin on, tuedön sen kyllä. Semmoisiin kaskentatehoihin ei vaan mitenkään päästä navissa, että ilman dedikoitua RT rautaa onnistuisi RT:n käyttö peleissä jotenkin järkevästi.

No ehkä se jollain tasolla voisi onnistua, jos tähdätään 30FPS:n. Saa nähdä.
 
Niin on, tuedön sen kyllä. Semmoisiin kaskentatehoihin ei vaan mitenkään päästä navissa, että ilman dedikoitua RT rautaa onnistuisi RT:n käyttö peleissä jotenkin järkevästi.

No ehkä se jollain tasolla voisi onnistua, jos tähdätään 30FPS:n. Saa nähdä.
Eikä se konsoleissa perinteisesti ole ollut niin nuukaa, vaikka vähän sinnepäin kuvanlaatu. Voi olla, että laskisivat säteenseurannat huomattavasti matalammalla tarkkuudella.
 
Vektorigrafiikalla sitten sinne 120fps:ään, peleihin vaan valinta...
 
Digital Foundryn artikkeli seuraavan sukupolven konsoleista ja lähinnä mihin huhuissa yms. kannattaa kiinnittää huomiota.

Henk.koht oma huomion osoitus on noin 500e hinta ja 200-250W virrankulutus, johon pitäisi kiinnittää huomiota ja että mitä sillä saa.

One ja One X:än Jaguarin CPU:t olivat ns. mobiilipuolen prossuja, joten ei kannata välttämättä edelleenkään odottaa desktop prossuja vaan edelleen mobiilia. Hinta, coremäärä ja virrankulutus (=lämpö) on aika isossa roolissa konsoleissa.

 
Tärkeimpänä kohtana tuossa videossa puhujan itsensäkkin mielestä:"Prepare for disapointment!" Varsinkin tällä foorumilla odotus on että vähintään nyky AAA pelejä pitäisi pyörittää 4k60-144Hz Ultra detail. Pitää kuitenkin muistaa että tällä hetkelläkin kaikkine secret sauceineen tehokonsolit ovat valtaväestön pelikoneita, joita PC nikkareiden gtx1050Ti pyörittelee pikkusormen ympäri 4k resolla. Pointti on: Ei niitä ole edes tarkoitettu kilpailemaan PC pelaamisen kanssa!

Seuraava geni tulee viemään taas vähän eteenpäin pelejä ja plussaa on jaguareiden jääminen eläkkeelle vaikkakin siirtyminen on vain seuraaviin läppäri prossuihin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 505
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom