Playstation 5

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Kyllä puolustetaan koska näyttö on kiistatonta että se riittää. Kannattaa vähän avartaa sitä omaa näkemystä ja jättää ne facepalmit käyttämättä. Videoo en edes katso, koska sillä ei ole mitään merkitystä.

Itse toivon PS5 reilusti parempaa grafiikkaa, mutta myös kaikkiin peleihin vaihtoehdot 30fps=favored resolution ja 60fps= favored fps. Tällöin on kaikille jotain.
Niin eihän sitä kannata itseään sivistää, voisi oppia jotain uutta? :facepalm: Kerrohan mitä etua kuvittelet saavan 30 fps ruudunpäivityksestä?

Itse tosiaan toivon että 30 fps unohdetaan totaalisesti pelejä pilaamasta. Ymmärrät varmastikin että vaikka pelille tarjottaisiin 60 fps moodi, niin kaikki interaktiot pelin osalta suunnitellaan toimimaan 30 fps ruudunpäivityksellä? Grafiikkahuorauksen voi sitten hoitaa PC:llä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Oma kokokemus kertoo itselle aikas paljon. Ja onhan täälläkin jotkut sanonut ihan samaa ja jos meet lukeen muitakin foorumeita kun tätä, niin niissäkin puhutaan ihan samaa.
Niin sun oma kokemus ja parin muun kommentit tosiaan vastaa 99,5% pelaajista... :rolleyes::facepalm:

Ymmärrän sen, että kun on vuosia ollut siinä uskossa, että sillä on eroa, niin eihän sitä ihmiset pysty tunnustaan, että on ollut väärässä ja lyönyt rahaa ihan turhaan liian tehokkaaseen koneeseen. Itse tein tätä 20v kunnes tajusin kuinka väärässä olin ja jopa pystyn tunnustaan sen. Onneks ihmiset tulee kokoajan enemmän järkiinsä, eikä usko mitä peliteollisuus ja nyt vaikka AMD ja Nvidia uskottelee. Koska nämäkin tottakai tietävät että niistä ei ole läheskään kaikille hyötyä. Mutta kun ihmiset ostaa niitä kalliita tietokoneita, niin eihän ne sitä tietenkään kerro.
Miksi tyytyä paskaan, jos on varaa paremapaan? Kyllähän sitä voi tottua vaikka mihin, mutta ei se tee siitä paskasta oikeasti yhtään parempaa.

Tähän liittyen pyysin eilen kaverin käymään ja sain tehtyä hänelle testin Ps4 Pro:lla ja GOW pelillä.

Eka pelasi 60fps jonkun 1h ja sit sanoin että kokeille 30fps moodilla. No hänhän haukku sen pystyyn ja ei pystynyt pelaan kun 10min kun oli niin huono. Vaihdoin sit takas 60fps ja kaikki oli taas hyvin.

Hetken päästä hän meni vessaan ja vaihdoin takas 30fps, mutta tällä kertaa en kertonut sitä hänelle. 2h tunnin pelaamisen jälkeen kerroin ja kysyin sit miltä tuntui. Kuulemma alkuun muutaman minuutin huomasin välillä eron, mutta sit vähän aikaa pelattuaan, niin sanoi että ei ollut pienintäkään vaikutusta pelikokemukseen ja ei huomannut tökkimistä. Ja tämä hlö suusta joka on henkeen ja vereen PC jonne kaikilla mausteilla

Nyt oli taas todella uskottava pikku tarina... :rofl::rofl::rofl:
Ja pelinä vielä joku God Of War, jossa performance moodissakaan ei pysytä lähellekkään 60 FPS, vähänkään isommissa taisteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Omalla kohdalla odotan, että ps5 pystyy työntämään ulos tasaiset 60fps. Resoluution suhteen ihan sama onko 1080p vai 4k vai jotain siltä väliltä, kunhan on 60fps. Nykykonsolilla iskee 30fps heti silmille, se on niin järkyttävä diashow, että tulee huono olo jos pelaa pitempää. Ero on todella huomattava kun vertaa 60fps.

Pc-puolella saa helposti asetuksia muutettua, että saa 60fps ulos. Normi ps4:llä ei, joten jää 30fps pelit pelaamatta. God of War tulee pelattua vasta ps5:llä ja sitä rataa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Nyt kun PS5:sta voi esittää spekulointia, niin toinen asia mihin toivoisin selkää parannusta olisi Field of viewin kasvattaminen. Slider-valinta peleihin, tämä parantaisi konsolin käytettävyyttä niin TV:n kun monitorin kanssa. Nykyiselläänhän FoV on tarkoituksella pidetty kapeana, jotta rimpulalta Jaguarilta saataisiin mahdollisimman paljon kuormaa pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
Onko vieläkään olemassa telkkareita missä päästään noin suuriin virkistystaajuuksiin? Muistan kun joskus Samsung mainosti tuommosta 1000Hz mutta se saatiin joillakin Samsungin omilla kuvan parannus (lue kuvan huononnus) tekniikoilla tai vastaavilla. Ja sit todellisuus olikin huomattavasti alhaisempi.
Nopeimmat TN paneelin pikselit mahdollistavat 240Hz näytöt. OLED tekniikan mikrosekuntiluokan pikselitransitionopeudet periaatteessa mahdollistaisivat 1000Hz näyttöpaneelit jos ohjauslogiikka ja prosessointi saataisiin samalle tasolle.

1000Hz ja BFI voisi olla ns. riittävä taso jonka yli ei välttämättä ole tarvetta mennä pl. VR aplikaatiot joissa kymmenien tuhansien hertsien näytöt ovat vielä järkeviä että saadaan kaikki visuaaliset epämääräisyydet pois myös äärimmäisen nopeista päänliikkeistä. (Katso nvidian 1700Hz näyttö proto:NVIDIA Demonstrates Experimental "Zero Latency" Display Running at 1,700Hz)

Sent from my unnamed cellphone using my fingers... see how fucking stupid that is!?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Niin eihän sitä kannata itseään sivistää, voisi oppia jotain uutta? :facepalm: Kerrohan mitä etua kuvittelet saavan 30 fps ruudunpäivityksestä?

Itse tosiaan toivon että 30 fps unohdetaan totaalisesti pelejä pilaamasta. Ymmärrät varmastikin että vaikka pelille tarjottaisiin 60 fps moodi, niin kaikki interaktiot pelin osalta suunnitellaan toimimaan 30 fps ruudunpäivityksellä? Grafiikkahuorauksen voi sitten hoitaa PC:llä.
Eli et ole lukenut aikaisempia viestejä joissa kerroin, että on PC pelaamista takana 25v joista 20v juurikin korkeilla FPS:llä eikö tuo riitä [emoji23]

Kuten aikaisemmin sanoin, niin paras olis että olis molemmat vaihtoehdot niin on kaikki tyytyväisiä. Itse vaan oon semmonen grafiikkahuora, että jää peli pelaamatta jos näyttää huonolta [emoji51]

Niin sun oma kokemus ja parin muun kommentit tosiaan vastaa 99,5% pelaajista... [emoji57]:facepalm:



Miksi tyytyä paskaan, jos on varaa paremapaan? Kyllähän sitä voi tottua vaikka mihin, mutta ei se tee siitä paskasta oikeasti yhtään parempaa.




Nyt oli taas todella uskottava pikku tarina... :rofl::rofl::rofl:
Ja pelinä vielä joku God Of War, jossa performance moodissakaan ei pysytä lähellekkään 60 FPS, vähänkään isommissa taisteluissa.
No toi prosentti nyt oli heitetty hatusta, luulin että sen jokainen tajuaa, koska eihän kukaan voi tietää oikeestaan lukua.

Itse ajattelen samanlailla kyllä. Että jos rahalla saa parempaa, niin ostan sen. Vaikka aikoinaan PC:ssä. Löit 1000€ lisää, niin sait 5% tehon lisän [emoji23] Joidenkin mielestä typerää, mutta juurikin miksi ostaa halvalla kun tupla hinnalla saa vähän parempaa [emoji51]

Arvasin että tulee kommenttia, tuosta mun "testistä" [emoji23] Jokainen voi siitä vetää johtopäätöksiä uskooko vai ei. Mulle se on ihan sama [emoji2] En sitä kumminkaan pysty todistaa että näin on. Pääasia kumminkin, että itse tiedän ja kaverini mikä on totuus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Eli et ole lukenut aikaisempia viestejä joissa kerroin, että on PC pelaamista takana 25v joista 20v juurikin korkeilla FPS:llä eikö tuo riitä [emoji23]

Kuten aikaisemmin sanoin, niin paras olis että olis molemmat vaihtoehdot niin on kaikki tyytyväisiä. Itse vaan oon semmonen grafiikkahuora, että jää peli pelaamatta jos näyttää huonolta [emoji51]
Et vissiin tajua että tuohon heikompaan framerateen tottuminen on täysin yksilöllistä? Aivan turha alkaa yleistämään muille sitä mikä itselleen syystä tai toisesta toimii. Itse PC:llä 144 Hz virkistystaajuudella pelaavana en kyllä puolestani ymmärrä, miksi joku haluaisi tottua paskempaan kokemukseen pelistä ellei pakosta, kun korkemman frameraten tuomat edut pelattavuuteen ovat täysin selviä?

Eli et ymmärtänyt mitä hain aiemmalla viestilläni. Oletko koskaan miettinyt miksi pelin AI on niin jäätävän paska nykypeleissä? Destiny 2 on oikein malliesimerkki aivottomista vihuista, jossa kuvitellaan että lukumäärää kasvattamalla saadaan keinotekoisesti haastetta peliin. Mikä tässä on surkuhupaisinta, niin samalta puljulta tuli sellainen pikkupeli kuin Halo, jossa vihut reagoivat kunnolla pelaajan tekemisiin ja yrittivät jopa flankata pelaajan mikäli suinkin mahdollista. Saati sitten cover-shooter genre? Tämähän kehittyi ihan puhtaasti sen takia että voitiin mahdollistaa hitaampitempoinen gameplay kiitos 30 fps ruudunpäivityksen.

Jos kerran olet tunnustanut itsesi grafiikkahuoraksi, niin miksi tyydyt konsolitasoon? Et ymmärrä ilmeisesti että 30 fps frameraten vaatimat kikat kuten motion blur tuhoavat yksityiskohtia, niin mitä iloa on korkeammasta nimellisestä resoluutiosta, kun tämä blurrautuu niin pelin kuin näyttöteknologian rajoitteiden takia?

Arvasin että tulee kommenttia, tuosta mun "testistä" [emoji23] Jokainen voi siitä vetää johtopäätöksiä uskooko vai ei. Mulle se on ihan sama [emoji2] En sitä kumminkaan pysty todistaa että näin on. Pääasia kumminkin, että itse tiedän ja kaverini mikä on totuus.
Sun testisetup oli niin päin persettä kun olla ja voi ja kuvittelet että yhden ihmisen satunnaisotoksella voidaan vetää johtopäätöksiä koko populaation osalta. Edes testipeli ei pyörinyt tasaiset 60 fps, jolloin tasainen 30 fps tuntuu paremmalta vakioidun input lagin takia. Oletko kuullut koskaan termistä confirmation bias? Olet oikea malliesimerkki siitä. Totuus :D:D:D Nyt alkaa kyllä haiskahtaa vahvasti trollaukselta. Korvaat sen totuuden kuplalla niin ollaan enemmän oikeilla jäljillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Et vissiin tajua että tuohon heikompaan framerateen tottuminen on täysin yksilöllistä?
Jos kerran olet tunnustanut itsesi grafiikkahuoraksi, niin miksi tyydyt konsolitasoon?


Sun testisetup oli niin päin persettä kun olla ja voi ja kuvittelet että yhden ihmisen satunnaisotoksella voidaan vetää johtopäätöksiä koko populaation osalta. Edes testipeli ei pyörinyt tasaiset 60 fps, jolloin tasainen 30 fps tuntuu paremmalta vakioidun input lagin takia. Oletko kuullut koskaan termistä confirmation bias? Olet oikea malliesimerkki siitä. Totuus :D:D:D Nyt alkaa kyllä haiskahtaa vahvasti trollaukselta.
Kuinkahan monta kertaa kerroin, että tiedän ja ymmärrän että se ei toimi kaikilla. Olet taas niitä ihmisiä jotka ei ymmärrä lukemaansa ja näkevät tekstissä vaan ja ainoastaan sen mitä haluavat.

Kyllästyin verkkopelien huijareihin ja suuri osa kavereista pelaa konsolilla.

Oikeesti kuinka joku ei tajua mitä hain tuolla mun testillä ilman että se tarvii selittää kuin lapselle. Kysehän oli vain siitä, että kuinka pinttynytkin PC pelaaja saadaan tottuun pienempään FPS jos siitä ei kerrota. Tämä nyt oli vaan esimerkki.

Mutta olet semmoinen hlö näköjään, kuka pitää siitä omasta agendasta kiinni väkisin ja vääristelee ja ymmärtää viestit tahallaan väärin. Sinulle ei ole olemassa kun yksi totuus ja se on sinun omasi, kaikki muut on vääriä.

Ihan vinkkinä tulevaisuuteen. Älä ota kaikkea lukemaasi ihan kirjaimellisesti äläkä yleistä jokaista kirjoitusta koskemaan koko maapallon väestöä. Lisäksi kannattaa aina lukea se mitä kirjoitetaan, eikä se mitä haluat siinä lukevan. Noilla pääset jo pitkälle [emoji2]
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Ihan vinkkinä tulevaisuuteen. Älä ota kaikkea lukemaasi ihan kirjaimellisesti äläkä yleistä jokaista kirjoitusta koskemaan koko maapallon väestöä. Lisäksi kannattaa aina lukea se mitä kirjoitetaan, eikä se mitä haluat siinä lukevan. Noilla pääset jo pitkälle [emoji2]
Kunhan vaan muistaa, että Tech BBS:n Marko76 tietää aina totuuden, niin ei tartte mitään oikeita analyyseja /testejä turhaan lueskella. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Kuka niitä vanhan konsolin pelejä jaksaa enää pelata? Suht turha ominaisuus.
Ainakin minä. TV:n alta löytyy edelleen PS3, jolla pelaan edelleen suht usein. Myös eräs PS1-peli tuli pelattua läpi tänä vuonna ja ainakin yksi lisää on aikomus pelata jossain vaiheessa, ja olisihan siellä vielä lisääkin, jos joskus ehtisi. PS2-peleissä ei onneksi ole enää hirveästi pelattavaa, koska sen pelit eivät pyöri kummallakaan TV:n alla olevalla laitteella eikä itse konsolikaan mahdu TV:n alle. PS2-yhteensopivuuden puuttuminen on muuten aiheuttanut ennen aika paljon harmaita hiuksia, ja ylipäänsä taaksepäinyhteensopivuuden puute on omalla kohdallani mahdollisesti isoin yksittäinen valituksen aihe konsoleihin liittyen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Kunhan vaan muistaa, että Tech BBS:n Marko76 tietää aina totuuden, niin ei tartte mitään oikeita analyyseja /testejä turhaan lueskella. :D
Juurikin näin. Mulle vaan sähköpostia ja kysymään, niin annan vastauksen ihan kaikkeen pientä korvausta vastaan [emoji2]
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Eiköhän näitten sun viestien jälkeen 99,5% tän foorumin käyttäjistä skippaa nää sun totuudet suoraan...
Mun "totuuksilla" ja mielipiteillä on se 500K järkeä joka vuosi [emoji857][emoji111]️

Mutta et näköjään sinäkään tunnu ymmärtävän, että nämä minun kirjoitukset ei koske koko maailmaa, vaan perustuvat omiin kokemuksiin ja kavereiden kokemuksiin ja foorumeilta lukemiin kokemuksiin.

Avarra sinäkin vähän sitä maailmaasi ja kasva pois sieltä kuplasta. Voit yllättyä, että kaikki asiat ei olekkaan niin kuin sinä luulet. Saat uutta näkemystä asioihin, kun huomaat että asiat voi tehdä erilailla ja harvoin mihinkään on sitä yhtä ja oikeaa tapaa. Tämä ohje auttaa enemmän kuin uskotkaan ihmisiä nauttiin elämästä [emoji2]
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Kuinkahan monta kertaa kerroin, että tiedän ja ymmärrän että se ei toimi kaikilla. Olet taas niitä ihmisiä jotka ei ymmärrä lukemaansa ja näkevät tekstissä vaan ja ainoastaan sen mitä haluavat.

Kyllästyin verkkopelien huijareihin ja suuri osa kavereista pelaa konsolilla.

Oikeesti kuinka joku ei tajua mitä hain tuolla mun testillä ilman että se tarvii selittää kuin lapselle. Kysehän oli vain siitä, että kuinka pinttynytkin PC pelaaja saadaan tottuun pienempään FPS jos siitä ei kerrota. Tämä nyt oli vaan esimerkki.

Mutta olet semmoinen hlö näköjään, kuka pitää siitä omasta agendasta kiinni väkisin ja vääristelee ja ymmärtää viestit tahallaan väärin. Sinulle ei ole olemassa kun yksi totuus ja se on sinun omasi, kaikki muut on vääriä.

Ihan vinkkinä tulevaisuuteen. Älä ota kaikkea lukemaasi ihan kirjaimellisesti äläkä yleistä jokaista kirjoitusta koskemaan koko maapallon väestöä. Lisäksi kannattaa aina lukea se mitä kirjoitetaan, eikä se mitä haluat siinä lukevan. Noilla pääset jo pitkälle [emoji2]
Saadaan tottumaan jos FPS:ää ei ilmoiteta? Mitä vittua? Kyllähän sen jo tuntee ohjausvasteessa onko framerate 30 tai 60. Hukkaan on mennyt sun high refreshrate -pelailut jos edes tuota et ole havainnut.

Olen tosiaan avoin myös uudelle informaatiolle, jos siitä on muuta kättä pidempää kuin sinun mutuilusi tai perseelleen tehdyt testit. Et ole edelleenkään tuonut mitään konkreettista pöydälle miksi 30 fps oli parempi vaihtoehto kuin 60 fps.

Ihan vinkkinä sinullekin että kannattaa arvostaa niitä muitakin mielipiteitä, mutta pitää myös huomioida asiaan liittyvät faktat. Paljon asenteestasi kertoo jo se, että et edes vaivautunut katsomaan yo. videota asiaan liittyen, vaan jatkoit tuota kuplasi tuputtamista muille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Saadaan tottumaan jos FPS:ää ei ilmoiteta? Mitä vittua? Kyllähän sen jo tuntee ohjausvasteessa onko framerate 30 tai 60. Hukkaan on mennyt sun high refreshrate -pelailut jos edes tuota et ole havainnut.

Olen tosiaan avoin myös uudelle informaatiolle, jos siitä on muuta kättä pidempää kuin sinun mutuilusi tai perseelleen tehdyt testit. Et ole edelleenkään tuonut mitään konkreettista pöydälle miksi 30 fps oli parempi vaihtoehto kuin 60 fps.

Ihan vinkkinä sinullekin että kannattaa arvostaa niitä muitakin mielipiteitä, mutta pitää myös huomioida asiaan liittyvät faktat. Paljon asenteestasi kertoo jo se, että et edes vaivautunut katsomaan yo. videota asiaan liittyen, vaan jatkoit tuota kuplasi tuputtamista muille.
Sama vaikutushan huomataan lukemattomissa asioissa. Ja tähän on ihan syynsä myös. Sullakin tapahtuu päivittäin tätä asiaa eri askareissa. Tätä voidaan ehkä kutsua placebo vaikutukseksi. Ihmisaivot muuntavat asiat monasti siksi, miksikä ihminen luulee niiden olevan. Eli juurikin niin kuten tuossa mun testissä kävi ilmi. Tästä asiasta on niin paljon tutkimuksia, että suosittelen lukeen.

Mutta jos olet avoin uudelle informaatiolle, niin miksi sitten pidät niin kiinni tuosta samasta agendasta kiinni väkisin? Pikku ristiriita sun jutuissa.
No kaikista paras todiste on juurikin käyttäjien kokemukset ja omat kokemukset ja tuttujen kokemukset. Itse sentään olen monta kertaa sanonut, että tämä ei päde kaikkiin ja ihmiset on erilaisia. Joillakin toimii ja joillakin ei, kuten miljoonat muutkin asiat.

Kyllähän minä arvostankin muiden mielipiteitä toisin kun sinä. Olet kuin uskonkiihkoilija ja kaikki muut mielipiteet on perkeleestä. Videota en siksi katsonut, koska olen niitä nähnyt ja se ei anna mitään semmoista mulle mitä en tiedä ja se on vaan yksi kanta tähän asiaan.

Okei, myönnän että tuputin, jos sinäkin myönnät että teit ihan samanlailla ja et avannut milliäkään ajatuksiasi sille, että voisin olla oikeassa, vaan jatkoit samaa mantraas että minun sanomani on valetta täysin ja sinä olet oikeassa. Tämän kun myönnät niin voidaan lopettaa [emoji2]
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
30fps voidaan pehmentää erilaisilla tekniikoilla, vaikkapa Uncharted 4 onnistuu tässä erittäin hyvin ja God Of War huonosti, sen huomaa heti kun liikuttaa kameraa.
3 persoonan peleissä 30fps menettelee, jos yllämainittuja tekniikoita on käytetty hyvin, taasen FPS pelissä 30fps ei toimi mielestäni missään tapauksessa.

Eiköhän PS5 löydy sen verran tehoja että 60fps muodostuu standartiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Sama vaikutushan huomataan lukemattomissa asioissa. Ja tähän on ihan syynsä myös. Sullakin tapahtuu päivittäin tätä asiaa eri askareissa. Tätä voidaan ehkä kutsua placebo vaikutukseksi. Ihmisaivot muuntavat asiat monasti siksi, miksikä ihminen luulee niiden olevan. Eli juurikin niin kuten tuossa mun testissä kävi ilmi. Tästä asiasta on niin paljon tutkimuksia, että suosittelen lukeen.

Mutta jos olet avoin uudelle informaatiolle, niin miksi sitten pidät niin kiinni tuosta samasta agendasta kiinni väkisin? Pikku ristiriita sun jutuissa.
No kaikista paras todiste on juurikin käyttäjien kokemukset ja omat kokemukset ja tuttujen kokemukset. Itse sentään olen monta kertaa sanonut, että tämä ei päde kaikkiin ja ihmiset on erilaisia. Joillakin toimii ja joillakin ei, kuten miljoonat muutkin asiat.

Kyllähän minä arvostankin muiden mielipiteitä toisin kun sinä. Olet kuin uskonkiihkoilija ja kaikki muut mielipiteet on perkeleestä. Videota en siksi katsonut, koska olen niitä nähnyt ja se ei anna mitään semmoista mulle mitä en tiedä ja se on vaan yksi kanta tähän asiaan.

Okei, myönnän että tuputin, jos sinäkin myönnät että teit ihan samanlailla ja et avannut milliäkään ajatuksiasi sille, että voisin olla oikeassa, vaan jatkoit samaa mantraas että minun sanomani on valetta täysin ja sinä olet oikeassa. Tämän kun myönnät niin voidaan lopettaa [emoji2]
Mitäs jos lopettaisit heti ja menisit sinne konsolit vs pc vääntöketjuun jatkamaan, kuten jo aikaisemmin on ehdotettu. Näillä viimeaikaisilla viesteillä ei ole mitään tekemistä ketjun otsikon, eli ps5:n, kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Mitäs jos lopettaisit heti ja menisit sinne konsolit vs pc vääntöketjuun jatkamaan, kuten jo aikaisemmin on ehdotettu. Näillä viimeaikaisilla viesteillä ei ole mitään tekemistä ketjun otsikon, eli ps5:n, kanssa.
Niin no vääntämiseen tarvitaan useampi osapuoli.

Edit: Niin ja lupasin lopettaa kunhan Maniac myöntää saman kuin minä, niin silloin ollaan tasoissa [emoji2]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
Koko vääntö siitä että joku ei näe tietyn frameraten yli on aika turha. Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen ongelma jos ei kykene käsittämään informaatiovirtaa jonkun tietyn digitaalisen näytteistys rajan yli. jos silmissä olisi jokin raja olemassa niin miksi ne ottavat niin sanotusti koko ajan kuvavirtaa sisään eikä näytteistäen? Jos taas aivoissa olisi jokin raja olemassa tuolle informaatio virralle niin miksi audio pitää tallentaa 44100Hz taajuudella levylle jos esim 30Hz on aivon käsittelykyvyn rajoilla?

Kysymyksiä joihin en taida saada tässä foorumilla vastausta. Itse näen eron 144Hz ja 240Hz välillä. Se on pienehkö mutta ero on parempaan päin.

Sent from my unnamed cellphone using my fingers... see how fucking stupid that is!?
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Saadaan tottumaan jos FPS:ää ei ilmoiteta? Mitä vittua? Kyllähän sen jo tuntee ohjausvasteessa onko framerate 30 tai 60. Hukkaan on mennyt sun high refreshrate -pelailut jos edes tuota et ole havainnut.

Olen tosiaan avoin myös uudelle informaatiolle, jos siitä on muuta kättä pidempää kuin sinun mutuilusi tai perseelleen tehdyt testit. Et ole edelleenkään tuonut mitään konkreettista pöydälle miksi 30 fps oli parempi vaihtoehto kuin 60 fps.

Ihan vinkkinä sinullekin että kannattaa arvostaa niitä muitakin mielipiteitä, mutta pitää myös huomioida asiaan liittyvät faktat. Paljon asenteestasi kertoo jo se, että et edes vaivautunut katsomaan yo. videota asiaan liittyen, vaan jatkoit tuota kuplasi tuputtamista muille.
Elä osta niitä konsoleita niin ei tarvitse ulista turhaan kuin hemmoteltu kakara joka ei saa tahtoaan läpi?

Ihmeellisiä tyyppejä riittää pc-pelaajissa, ei se ole heiltä pois jos ja KUN konsolilla on eri prioriteetit.

Vähän kuin menisi ostamaan tahallaan chilimakkaraa ja sitten pitää valittaa että on liian tulista :D

Kerta on nikn vaikea keksiä itse niin 30fps edut:

Paremmat "grafiikat" samalla raudalla kuin 60fps
Halvempi rauta vs 60fps kykenevä samoilla asetuksilla
Helpompi optimoida 30 kuin 60 fps= nopeampi/halvempi pelinkehitys, eli ei tarvitse joko karsia detaileja rankasti tai käyttää resursseja että saadaan se 60fps maksimaalisilla detaileilla millä vaan pystyy.

Ja entäpäs tämä 4k vouhotus päälle?

Voi hetken miettiä että paljonko tehoja fullhd -> 4k syö, siihen päälle nykygenin 30 -> 60fps niin taitanee vaatia jotain 8-12x enemmän raakaa tehoa kuin fullhd/30fps.

Tämä lienee se suurin syy pysyä 30fps, koska tuskin se 900€ 4k/60 konsoli kovin hyvin kaupaksi kävisi.

Ja tuskin sekään että hemmoteltujen pc-jonnejen takia ps5 pelit näyttäisi ps4 peleiltä, olisi vaan 4k/60fps.

Onko 60fps sulavampi? On.

Onko tasainen 30fps täysin pelattava? On.

Eli jos ei 30fps riitä(eli omat vajavaiset aistit ei pärjää kuin täydellisen sulavan vasteen kanssa) niin parempi pysyä pc pelaajana
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Elä osta niitä konsoleita niin ei tarvitse ulista turhaan kuin hemmoteltu kakara joka ei saa tahtoaan läpi?

Ihmeellisiä tyyppejä riittää pc-pelaajissa, ei se ole heiltä pois jos ja KUN konsolilla on eri prioriteetit.

Vähän kuin menisi ostamaan tahallaan chilimakkaraa ja sitten pitää valittaa että on liian tulista :D

Kerta on nikn vaikea keksiä itse niin 30fps edut:

Paremmat "grafiikat" samalla raudalla kuin 60fps
Halvempi rauta vs 60fps kykenevä samoilla asetuksilla
Helpompi optimoida 30 kuin 60 fps= nopeampi/halvempi pelinkehitys, eli ei tarvitse joko karsia detaileja rankasti tai käyttää resursseja että saadaan se 60fps maksimaalisilla detaileilla millä vaan pystyy.

Ja entäpäs tämä 4k vouhotus päälle?

Voi hetken miettiä että paljonko tehoja fullhd -> 4k syö, siihen päälle nykygenin 30 -> 60fps niin taitanee vaatia jotain 8-12x enemmän raakaa tehoa kuin fullhd/30fps.

Tämä lienee se suurin syy pysyä 30fps, koska tuskin se 900€ 4k/60 konsoli kovin hyvin kaupaksi kävisi.

Ja tuskin sekään että hemmoteltujen pc-jonnejen takia ps5 pelit näyttäisi ps4 peleiltä, olisi vaan 4k/60fps.

Onko 60fps sulavampi? On.

Onko tasainen 30fps täysin pelattava? On.

Eli jos ei 30fps riitä(eli omat vajavaiset aistit ei pärjää kuin täydellisen sulavan vasteen kanssa) niin parempi pysyä pc pelaajana
Meneepäs nyt tunteisiin kun tulee kritiikkiä? En kyllä ostaisi konsolia jos samat pelit olisivat saatavilla PC:lle.

Lähtökohtaisesti pelit ovat interaktiivinen media, johon vaikuttavat olennaisesti pelin mm. kontrollien vaste. Jos tämä on perseellään, niin eipä siinä hieno graffakaan mitään auta. Helvetti ympäristötkin ovat niin staattisia kun olla ja voi, on siinä immersio kohdallaan. Ja kuten jo totesin aiemmin, niin vaikuttaahan framerate myös siihen minkälaisia pelejä on tarjolla, vaikea kuvitella että uusin Doom olisi toiminut pelinä niinkään 30 fps ruudunpäivityksellä vieläkin koreammilla grafiikoilla kuin nyt 60 fps frameratella, kun koko pelin pointti on pitää se jäätävä vauhti koko ajan päällä.

Tasapainottamalla CPU:n ja GPU:n valinnan kanssa on mahdollista saada molemmat, nythän erityisesti näissä "teho"konsoleissa kun tämä tasapaino on aivan päin persettä. Siksipä toivonkin että tulevassa PS5:ssa tullaan panostamaan erityisesti tähän puoleen, jolloin on mahdollisuus todelliseen next-gen kokemukseen. Raudan hinta ei tule merkittävästi nousemaan, ellei lähdetä hakemaan 4k/60 fps tasoa. Tuo optimointiväitteesi voi jättää aivan omaan arvoonsa, tuohan on ihan kiinni siitä kuinka hyvin engine skaalautuu ja kuinka "cinemaattinen" pelistä halutaan.

30 fps on täysin pelattava, siitä olen samaa mieltä. 60 fps on vain joka suhteessa parempi valinta pelien osalta muille kuin näille cinemaattisen kokemuksen puolustajille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
Onko tasainen 30fps täysin pelattava? On.
Miksi aloit vääntämään tuollaisesta kun kukaan ei ole täällä väittänyt että 30fps pelejä ei voisi pelata? Kyse on siitä onko korkeampi fps nautittavampi. Jos sinun aistisi ei kykene parempaan kuin kerran 33ms päättämään mitä inputtia peli vaatii niin fine. Minä teen saman päätöksen 4.166ms välein eli kahdeksan kertaa nopeampaa mitä sinä. Joka on myös fine. Toiset kykenee nopampiin reagointeihin ja toiset vähän hitaampiin. Ei me olla kaikki samanlaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Jaa, hyvinhän tuo rullaa nupit kaakossa vaikka pelikone on jo SER-jätettä.
Ei kyse ollut siitä, että pyöriikö se Crysis. Vaan siitä kun aikoinaan aina puhuttiin, että oli kone mikä tahansa niin Crysis ei kunnolla pyörinyt. Koska se peli oli tehty päin sitä itseään. Eli kyse oli sarkasmista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Jos nuo ”7nm” prosessit tulevat oikeasti tarjolle silloin kun on lupailtu, niin seuraavaan pleikka/xbox sukupolveen saataisiin n. 350mm2 soc:iin ängettyä helposti 8-core ryzen ja reippaasti nykyistä enemmän gpu:ta.

XboneX ja PS4Pro soc:t ovat kooltaan juuri tuossa 350mm2 +- pikkaisen haarukassa.

8-core ryzen (nykyisin 213mm2) söisi periaatteessa n. 60-65mm2 tilaa 7nm prosessilla jos skaalaus on tosiaan sitä mitä on luvattu.

Jäljelle jäävään tilaan mahtuu vegaa isompi gpu-satsi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
En muuten löisi vetoa siitä että PS5:ssa tulisi samanlainen taaksepäin sopivuus niinkuin xboxin peleissä on. Jos sellainen tulisi se tarkoittaisi periaattessa sitä että ps4:en myynnit loppuisi kun seinään. Siellä varmaan mietitään kumpi on kannattavampi, vanhan konsolin myynti tai sitten ei....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
En muuten löisi vetoa siitä että PS5:ssa tulisi samanlainen taaksepäin sopivuus niinkuin xboxin peleissä on. Jos sellainen tulisi se tarkoittaisi periaattessa sitä että ps4:en myynnit loppuisi kun seinään. Siellä varmaan mietitään kumpi on kannattavampi, vanhan konsolin myynti tai sitten ei....
Tuliskin, mutta vähän epäilen. Kuluttaja tuossa voittaisi ja Sony mitä luultavammin häviäisi. PS4 hinta vaan tarpeeksi alas, niin kyllä se edelleen myisi. PS5 450-500€ ja PS4 Pro 150€. Sitten pelit täytyisi tukea molempia X aikaa. Jonka jälkeen PS4 voidaan pikku hiljaa poistaa myynnistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
En muuten löisi vetoa siitä että PS5:ssa tulisi samanlainen taaksepäin sopivuus niinkuin xboxin peleissä on. Jos sellainen tulisi se tarkoittaisi periaattessa sitä että ps4:en myynnit loppuisi kun seinään. Siellä varmaan mietitään kumpi on kannattavampi, vanhan konsolin myynti tai sitten ei....
Pakko siinä on tulla, jos meinaavat johtoasemansa pitää. Xbox on näyttänyt, että hyvin toteutetulle taaksepäinyhteensopivuudelle on kysyntää. Perus PS4 sinne 150 euron tuntumaan, edelleen löytyy niitä joille riittää se halvin mahdollinen malli. PS4 Pro sitten 250 eurolla ja PS5 alkuun Premium-kokemuksena neljänsadan euroon, niin sitten on jokaiseen segmenttiin jotain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
Itselleni ei olisi taaksepäinyhteensopivuus mitenkään tärkeä.Konsolit ovat kertakäyttöviihdettä jotka ostetaan excluja varten. Pleikka kolmonen löytyy laiteräkistä ja ei tarvisi painaa kuin virtanappia ja kääntää AV vahvistimesta input oikeaksi niin voisi pelata... en ole käyttänyt kertaakaan laitetta päällä sen jälkeen kun hommasin PS4:n eikä ole mitään kiinnostusta lähtä pelaamaan jotain vanhaa peliä tuolta aikakaudelta.

PC:llä taas eri asia koska vanhoja pelejä voi modata lukemattomilla eri tyyleillä ja tavoilla ja PC peleissä on jotenkin tätä kautta sitä hohtoa. PS5 varmaan tuleekin ostettua heti kun tulee joku ohittamaton exclu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Itselleni ei olisi taaksepäinyhteensopivuus mitenkään tärkeä.Konsolit ovat kertakäyttöviihdettä jotka ostetaan excluja varten. Pleikka kolmonen löytyy laiteräkistä ja ei tarvisi painaa kuin virtanappia ja kääntää AV vahvistimesta input oikeaksi niin voisi pelata... en ole käyttänyt kertaakaan laitetta päällä sen jälkeen kun hommasin PS4:n eikä ole mitään kiinnostusta lähtä pelaamaan jotain vanhaa peliä tuolta aikakaudelta.

PC:llä taas eri asia koska vanhoja pelejä voi modata lukemattomilla eri tyyleillä ja tavoilla ja PC peleissä on jotenkin tätä kautta sitä hohtoa. PS5 varmaan tuleekin ostettua heti kun tulee joku ohittamaton exclu.
Demon's Soulsia olen kaipaillut PS4:lle, mutta kun ei ole tullut. Muilta osin sitten PS3-aikaiset pelit onkin tullut hankittua remastereina sopivaan hintaan, mutta en tosiaan pitäisi ollenkaan huonona asiana jos BC löytyisi XOne tapaan virtuaalikoneena. Tällöin ei tarvitse tehdä kompromisseja raudan suhteen, kuten näiden PS4 Pron ja One X:n osalta kävi kun peleille piti taata suora yhteensopivuus peruskonsolin kanssa. BC:n merkitys pienenee uuden sukupolven vanhetessa, kun uudelle alustalle tulevia pelejä alkaa ilmaantumaan kunnolla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Demon's Soulsia olen kaipaillut PS4:lle, mutta kun ei ole tullut. Muilta osin sitten PS3-aikaiset pelit onkin tullut hankittua remastereina sopivaan hintaan, mutta en tosiaan pitäisi ollenkaan huonona asiana jos BC löytyisi XOne tapaan virtuaalikoneena. Tällöin ei tarvitse tehdä kompromisseja raudan suhteen, kuten näiden PS4 Pron ja One X:n osalta kävi kun peleille piti taata suora yhteensopivuus peruskonsolin kanssa. BC:n merkitys pienenee uuden sukupolven vanhetessa, kun uudelle alustalle tulevia pelejä alkaa ilmaantumaan kunnolla.
Samoin itse odotan.

Minulle menee oikein hyvin vielä 30fps ja Bloodbornenkin frame pacing ongelmat, kun peli itsessään on muuten niin mahdottoman kova. Demon's Soulsissa on jo sitten vähän nihkeämpää. Paikotellen kuitenkin aivan karmea fps. Peli muuten aivan mahtava ja odotan itsekin, jos tulisi jonkinlainen remaster tms. Onneksi pelasin sen pari kertaa ennen kuin edes tasainen 30 oli tuttua. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Mitä täällä jotkut on hurjinut PS5 ja Full HD 60FPS ajatuksen kanssa ? :darra:
Parempi jättää konsoli julkaisematta jos se ei tällä kertaa pysty natiiviin 4K:hon, FPS hällä-väliä kunhan vähintään se 30. PC:llä voi sitten leikkiä asetusten kanssa jos se FPS kiinnostaa, mutta yksinoikeudet kaikella mahdollisella karkeilla, kiitos.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Periaatteessa itsekin haluaisin että devaajat keskittyisivät karkin maksimointiin at 30 fps konsoleilla. Voi sitten PC raudalla vääntää konsolia vastaavilla tai korkeammilla asetuksilla 60+ fps.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Natiivi 4k vrt CBR4k (H:ZD) on niin olematon että toivon että paukut laitetaan nimenomaan karkkiin eikä tavoitella natiivia 4k. Tehojen heittämistä hukkaan. Devaajien valintahan se tietysti on. Isoin loikka jokatapauksessa tulee tuhnujaggesta kuin polariksen päivityksestä.

Olisihan se hyvä jos jokaisessa pelissä olisi valittavana 30fps karkkimode ja lukotettu 60 pienemmällä piirtoetäisyydellä, varjoilla yms.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Periaatteessa itsekin haluaisin että devaajat keskittyisivät karkin maksimointiin at 30 fps konsoleilla. Voi sitten PC raudalla vääntää konsolia vastaavilla tai korkeammilla asetuksilla 60+ fps.
Tossa on vaan se "ongelma" että jos keskitytään siihen, että peli pyörii 30 FPS, niin sinne koodiin jää helposti pullonkauloja yms. kakkaa, mitkä tekee 60 FPS:n saavuttamisen PC:lläkin vaikeaksi/mahdottomaksi.

Ei pelkän PC:n takia välttis hirveesti uhrata aikaa sille koodin optimoimiselle, jotta peli oyörisi tasaisesti yli 60FPS koko ajan. Tämän takia itse todella toivon, että jatkossa yhä useampaan multiplattaan tulisi konsoleillekin 60FPS moodi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Periaatteessa itsekin haluaisin että devaajat keskittyisivät karkin maksimointiin at 30 fps konsoleilla. Voi sitten PC raudalla vääntää konsolia vastaavilla tai korkeammilla asetuksilla 60+ fps.
Tossa on vaan se "ongelma" että jos keskitytään siihen, että peli pyörii 30 FPS, niin sinne koodiin jää helposti pullonkauloja yms. kakkaa, mitkä tekee 60 FPS:n saavuttamisen PC:lläkin vaikeaksi/mahdottomaksi.

Ei pelkän PC:n takia välttis hirveesti uhrata aikaa sille koodin optimoimiselle, jotta peli oyörisi tasaisesti yli 60FPS koko ajan. Tämän takia itse todella toivon, että jatkossa yhä useampaan multiplattaan tulisi konsoleillekin 60FPS moodi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Mitä täällä jotkut on hurjinut PS5 ja Full HD 60FPS ajatuksen kanssa ? :darra:
Parempi jättää konsoli julkaisematta jos se ei tällä kertaa pysty natiiviin 4K:hon, FPS hällä-väliä kunhan vähintään se 30. PC:llä voi sitten leikkiä asetusten kanssa jos se FPS kiinnostaa, mutta yksinoikeudet kaikella mahdollisella karkeilla, kiitos.
Niin joitakin kiinnostaa se pelattavuus, eikä pelkkä "cinemaattinen kokemus", etenkin kun on kyse peleistä. Pelit peleinä ja leffat leffoina IMO.

Johan jo nämä nykyiset konsolit pystyvät tarvittaessa 4K/30 fps -tasoon, niin mitä iloa PS5:sta olisi jos luvassa on sitä samaa vanhaa näyttävämmällä graffalla? Jos pelkkä resoluution kasvatus kiinnostaisi massoja, niin näiden tehokonsolienhan pitäisi olla selvästi suositumpia kuin perusversiot?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 927
Kyllä se resoluution kasvatus enemmän ja enemmän kiinnostaa konsolipelaajia koska myytävät telkkarit alkavat olla 4K.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Niin joitakin kiinnostaa se pelattavuus, eikä pelkkä "cinemaattinen kokemus", etenkin kun on kyse peleistä. Pelit peleinä ja leffat leffoina IMO.

Johan jo nämä nykyiset konsolit pystyvät tarvittaessa 4K/30 fps -tasoon, niin mitä iloa PS5:sta olisi jos luvassa on sitä samaa vanhaa näyttävämmällä graffalla? Jos pelkkä resoluution kasvatus kiinnostaisi massoja, niin näiden tehokonsolienhan pitäisi olla selvästi suositumpia kuin perusversiot?
Aika lyhyeksi jää PS4 Pro pelien lista jotka pyörii aidosti natiivilla 4K:lla eikä mikään CBR juttu, ja suurin osa ei saavuta edes CBR 4K:ta vaan jää jonnekin 1800p tasolle = pehmeä kuva.
Eipä koskaan ole ollut pelattavuus ongelmana, oli kyseessä sitten 120FPS tai 30FPS, tai jos pelattavuudessa ongelma niin lähtökohtaisesti en lähtisi frameratea syyttämään kun on todistettu että pienemmälläkin saadaan mestariteoksia aikaiseksi (Bloodborne).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
tai jos pelattavuudessa ongelma niin lähtökohtaisesti en lähtisi frameratea syyttämään kun on todistettu että pienemmälläkin saadaan mestariteoksia aikaiseksi (Bloodborne).
Bloodborne on mainio tekele, sitä ei meikäläinen kiistä. Tässä juuri menossa. Mutta valehtelematta täytyy sanoa että onhan tuo aika karua katsottavaa tuo nykiminen kun on tottunut Dark Soulsit pelaamaan 60fps. Ei mene hetkeä etteikö nakuttaisi takaraivossa että miksi helvetissä tämä ei ole 60fps.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Bloodborne on mainio tekele, sitä ei meikäläinen kiistä. Tässä juuri menossa. Mutta valehtelematta täytyy sanoa että onhan tuo aika karua katsottavaa tuo nykiminen kun on tottunut Dark Soulsit pelaamaan 60fps. Ei mene hetkeä etteikö nakuttaisi takaraivossa että miksi helvetissä tämä ei ole 60fps.
Itse koitan keskittyä siihen pelaamiseen.

Tullut pelattua Soulsien jokainen julkaisu useallakin alustalla, omat lemppari Soulsit (1.BB 2.DeS..) on juurikin ne jotka pyörii 30FPS niin ei ole päässyt haittaamaan.
PC:llä eri asia kun asetuksiin pääsee itsekkin käsiksi niin joittenkin pelien kanssa mennyt varmaan enemmän aikaa asetuksia väkrätessä kuin itse pelin parissa (hyperbole, mutta tältä tuntui koittaa saada viimeisintä Deus Exiä pyörimään 1440p60 GTX 1070 edes jotenkin varteenotettavilla asetuksilla), Vampyrin kanssa tein niin että heitin asetukset kaikki täysille ja resoluutio tappiin 4K kun en jaksanut alkaa säätämään :rofl: Tuo oli jo hieman mielenkiintoinen kokemus kun FPS heitteli 15-50 väliä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Omalla kohdalla odotan, että ps5 pystyy työntämään ulos tasaiset 60fps. Resoluution suhteen ihan sama onko 1080p vai 4k vai jotain siltä väliltä, kunhan on 60fps. Nykykonsolilla iskee 30fps heti silmille, se on niin järkyttävä diashow, että tulee huono olo jos pelaa pitempää. Ero on todella huomattava kun vertaa 60fps.

Pc-puolella saa helposti asetuksia muutettua, että saa 60fps ulos. Normi ps4:llä ei, joten jää 30fps pelit pelaamatta. God of War tulee pelattua vasta ps5:llä ja sitä rataa.
Kyllähän ongelma on ennemmin se FOV. Kun konsoleista loppuu teho kesken, niin väännetään fov slaideri johonkin 50 asteen tasolle, koska silloin pitää renderöidä vähemmän tavaraa ruudulle. Sitten ihmetellään kun jollekkin tulee paha olo, menon ollessa kuin katsoisi kiikarin läpi. Sitten vedetään täysin samat selitykset mitä FPS:n kohdalla, miten se on muka taiteellinen valinta yms. roskaa, vaikka fakta on että siitä vehkeestä loppui puhti kesken pyörittään sitä peliä 30FPS tasolla, joten piti vetää fov minimiin ja toivoa ettei kukaan valita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 105
Kyllähän ongelma on ennemmin se FOV. Kun konsoleista loppuu teho kesken, niin väännetään fov slaideri johonkin 50 asteen tasolle, koska silloin pitää renderöidä vähemmän tavaraa ruudulle. Sitten ihmetellään kun jollekkin tulee paha olo, menon ollessa kuin katsoisi kiikarin läpi. Sitten vedetään täysin samat selitykset mitä FPS:n kohdalla, miten se on muka taiteellinen valinta yms. roskaa, vaikka fakta on että siitä vehkeestä loppui puhti kesken pyörittään sitä peliä 30FPS tasolla, joten piti vetää fov minimiin ja toivoa ettei kukaan valita.
FOV:lle nimenomaan pitäisi olla slider koska myös 100 FOV on väärin jos se säädetään lukitusti siihen. FOV määräytyy katseluetäisyyden mukaan suhteessa ruutukokoon. Liian iso FOV tarkoittaa että katsoisit linssin läpi joka taittaa ja liian pieni Fov on kuin katsoisi putken läpi. Yleensä konsoli Fov taidetaan säätää keskiarvon mukaan eli tuollainen 50" ruutu ja 3m katseluetäisyys niin FOV voisi olla luokkaa 50 - 60. 24" monitori ja naama kiinni ruudussa tarkoittaa yli satasen FOV.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 927
Sieltä se vahvistus tuli suunnitteilla olevasta Playstation 5:stä. Cyberpunk 2077 kenties yksi julkaisupeleistä joka voisi tarkoittaa jo 2019 julkaisua. Huhuja liikkuu myös uudesta Batman pelistä PS5:lle.

Sony CEO states that next-gen PlayStation 4 successor is 'necessary'

In other news, the sun rose today

Advertisement
Speaking with The Financial Times, Sony Corporation CEO Kenichiro Yoshida has all but confirmed what we were all taking for granted: that a new PlayStation console to succeed to PS4 is in development for future release.

In fact, Yoshida went as far as to call another PlayStation console an integral part of Sony future momentum. "At this point, what I can say is it's necessary to have a next-generation hardware." stated Yoshida in the brief statement.

This is the first time that a high-ranking Sony official has essential confirmed the upcoming release of a post-PS4 console. But, let's face it, we've all been on this ride long enough to know that the constant upgrading of console technology is simply part of the game.

It's hard to imply what is meant by deeming the successor "necessary", but it's likely nothing more than an inevitable realisation that technology moves on, now faster than ever, and the video game industry must keep adapting its home technology to keep with the times.

Here's looking forward to the next PlayStation console and its launch game... I dunno... Cyberpunk 2077?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Sieltä se vahvistus tuli suunnitteilla olevasta Playstation 5:stä. Cyberpunk 2077 kenties yksi julkaisupeleistä joka voisi tarkoittaa jo 2019 julkaisua. Huhuja liikkuu myös uudesta Batman pelistä PS5:lle.

Sony CEO states that next-gen PlayStation 4 successor is 'necessary'
Pelkkä kirjoittajan heittämä veikkaus tuo Cyberpunk launchpelinä. 2020 on oma veikkaus millon uutta konsolia päästään ostamaan, ja luulisi Cyberpunkin tulevan joko 2019 tai 2020. Eli voi pitää paikkaansa tai ei, mutta mitään varmistettua ei ole. Sen sijaan mun oma mututuntuma on se, että Death Stranding saattaa hyvinkin loikata seuraavalle sukupolvelle. Vaikkapa ihan vaan sen takia et sitten liikkuu ne konsolitkin kaupoista aika hätäseen.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Mä taas näkisin että näistä peleistä jos mistään tulee crossoverit ass creed IV, watch dogs yms pelien tapaan kuin edellisellä ja nykyisellä genillä.

Kyllä pelintekijöille varmasti toi ps4 asiakaskunta kelpaisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 927
Pelkkä kirjoittajan heittämä veikkaus tuo Cyberpunk launchpelinä. 2020 on oma veikkaus millon uutta konsolia päästään ostamaan, ja luulisi Cyberpunkin tulevan joko 2019 tai 2020. Eli voi pitää paikkaansa tai ei, mutta mitään varmistettua ei ole. Sen sijaan mun oma mututuntuma on se, että Death Stranding saattaa hyvinkin loikata seuraavalle sukupolvelle. Vaikkapa ihan vaan sen takia et sitten liikkuu ne konsolitkin kaupoista aika hätäseen.
Ei se Cyberpunk välttämättä ihan mahdoton ole. Sillehän ei käsittääkseni ole kerrottu mitään varmaa aikahaarukkaa. 2019 julkaisu on tavoitteena. Jossain oli huhuja myös Killzonen jatkosta PS5:lle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 927
Mä taas näkisin että näistä peleistä jos mistään tulee crossoverit ass creed IV, watch dogs yms pelien tapaan kuin edellisellä ja nykyisellä genillä.

Kyllä pelintekijöille varmasti toi ps4 asiakaskunta kelpaisi.
Meneeköhän PS5 samoin kaupaksi julkaisussa :D

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 315
Viestejä
4 197 750
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom