Xbox One & One X keskustelu

Totta, täysin oikeassa olet siinä, että tuollaisista asioista on aivan turha kimpaantua. Aivan yhtäläinen fakta on, että tuo viestisi oli täysin turha ja sävyltään flamettava, eikä tuo mitään lisäarvoa tähän ketjuun.


En poistanut viestejä välistä, poistin ainoastaan siitä pisteestä eteenpäin, kun sisältö meni täysin tyhjänpäiväiseksi tämän ketjun kannalta. Nowayn kommentti itsessään ei ollut vielä mitenkään väittelyketjuun kuuluva, vaan sinä veit asian väkisin väittelyksi. Kommentissasi ei tarvitse olla sanaa Playstation, vaikka se olisi ketjuun kuulumatonta offtopic-vänkäystä, kuten tässäkin tapauksessa.
Olet siis sitä mieltä, että jos täällä heitetään mielipide niin siihen ei saa vastata jos olet erimieltä tai sinulla on muuten erilainen näkemys?
 
Olet siis sitä mieltä, että jos täällä heitetään mielipide niin siihen ei saa vastata jos olet erimieltä tai sinulla on muuten erilainen näkemys?
En ole sanonut noin, älä pistä sanoja suuhuni. Jos kyseisestä vastauksesta seuraa pelialustojen välinen väittely, ei tämä ole sille oikea ketju, vaan aiheesta kuuluu jatkaa siihen tarkoitukseen varta vasten luodussa ketjussa. Lisäksi tässä ketjussa on nähty jo useampaan otteeseen, että olet koittanut ihan tarkoituksella provosoida ja flamettaa näitä erimielisyyksiä, joka ei ole tällä foorumilla sallittua. Ja vastaavaa on tehnyt myös muutama muu.
 
Viimeksi muokattu:
Lainattu Red Dead Redemption 2 threadista, missä kyseltiin että mitkä pelit Xbox One X:llä on olleet 60FPS valinnaisia:

Mitkä pelit on antanut tämän valinnan, mulla ei tuu mieleen kuin uusin Tomb Raider, tuo valinta on todella harvinaista herkkua.

Ainakin heti tulee nämä mieleen, missä on 1080p@60FPS optio sekä myös 4K@30FPS:

Rise of the Tomb Raider (X-päivitys)
Gears of War 4 (X-päivitys)
Shadow of the Tomb Raider (launchissa)
Forza Horizon 4 (launchissa)
 
Lainattu Red Dead Redemption 2 threadista, missä kyseltiin että mitkä pelit Xbox One X:llä on olleet 60FPS valinnaisia:



Ainakin heti tulee nämä mieleen, missä on 1080p@60FPS optio sekä myös 4K@30FPS:

Rise of the Tomb Raider (X-päivitys)
Gears of War 4 (X-päivitys)
Shadow of the Tomb Raider (launchissa)
Forza Horizon 4 (launchissa)

Aika harvivaista herkkua, tuossa on vaan 1 peli.
Eikä sekään ole lukittu 60fps.

Sehän on faktaa että X on tehokkaampi, mutta kehittäjät puskee sille isompaa resoa, sen takia ruudunpäivitys ei ole parempi aina parempi.
 
Aika harvivaista herkkua, tuossa on vaan 1 peli.
Eikä sekään ole lukittu 60fps.

Sehän on faktaa että X on tehokkaampi, mutta kehittäjät puskee sille isompaa resoa, sen takia ruudunpäivitys ei ole parempi aina parempi.

Mielestäni listasin 4 kpl:tta 1080p@60FPS optiolla olevaan peliä mistä kysyt.

Paras se ruudunpäivitys on kuitenkin lähes poikkeuksetta ollut Xbox One X:llä tähän mennessä.
 
Mielestäni listasin 4 kpl:tta 1080p@60FPS optiolla olevaan peliä mistä kysyt.

Paras se ruudunpäivitys on kuitenkin lähes poikkeuksetta ollut Xbox One X:llä tähän mennessä.

Ei se kuitenkaan ole itsestään selvyys, jos ne keskittyy karkkiin niin Pro voi jopa voittaa siinä.
Esim. uusin Assasin Creed on tosi lähellä, johtuen siitä että X pusketaan enemmän pikseliä ja karkkia.
 
Ei se kuitenkaan ole itsestään selvyys, jos ne keskittyy karkkiin niin Pro voi jopa voittaa siinä.
Esim. uusin Assasin Creed on tosi lähellä, johtuen siitä että X pusketaan enemmän pikseliä ja karkkia.

Vähän väärä threadi alkaa keskustelemaan PS4 versiosta tässä tai esittämään tuollaisia väitteitä, koska siitä käytiin keskustelua jo varoitusten kera aiemmin, mutta kuten aiemmin todettua nuo dropit ja tietyt 29-30fps sahaukset koskee samoilla alueilla sekä samoissa kohdin noilla konsoleilla.

Lähtisin kyllä enemmänkin Ubisoftin suuntaa tuossa katsomaan silloin kun tilanne on lähes identtinen.

Loput sitten vs. threadiin, kiitos.
 
Arvuutteluahan tämä toki on mutta saattaisko X tulla RDR2:sen kanssa alehintaan lähempänä kuun vaihdetta ? Gigantin tämän hetkinen tarjous on kyllä jo ihan hyvä mutta mukana tulevat pelit eivät oikein vain kiinnosta.
 
Arvuutteluahan tämä toki on mutta saattaisko X tulla RDR2:sen kanssa alehintaan lähempänä kuun vaihdetta ? Gigantin tämän hetkinen tarjous on kyllä jo ihan hyvä mutta mukana tulevat pelit eivät oikein vain kiinnosta.

Sonylla markkinointioikeudet, joten RDR2 bundlea tuskin tulee Xboxille. Voihan nuo Gigantin bundlen mukana tulevat pelit vaikka myydä pois ja ostaa sitten sen RDR2 erikseen. Huomauttakoon myös, että gamestopilla edelleen menossa se One X vaihtokamppis jos löytyy jo omasta takaa vanhempaa Onea tai PS4.

Ja RDR2 alennuksia tuskin kannattaa odotella hetkeen (edes black fridayna), kun myy jo ilman niitä kuin häkä. :greedy:
 
Ei se kuitenkaan ole itsestään selvyys, jos ne keskittyy karkkiin niin Pro voi jopa voittaa siinä.
Esim. uusin Assasin Creed on tosi lähellä, johtuen siitä että X pusketaan enemmän pikseliä ja karkkia.

Jep, enemmän toivoisi hyödynnettävän pelien skaalautuvuutta grafiikan osalta, nyt jostain kumman syystä One X:llä yritetään resoja joille rauta ei yksinkertaisesti taivu fps:n kyykkäämättä.
 
Onkos xboxin peleissä yleistäkin se että splash screen tulee mutta itse peli ei käynnisty? Viimeisimmän päivityksensä jälkeen Forza motorsport 7 ei ole käynnistyny kertaakaan.
 
Onkos xboxin peleissä yleistäkin se että splash screen tulee mutta itse peli ei käynnisty? Viimeisimmän päivityksensä jälkeen Forza motorsport 7 ei ole käynnistyny kertaakaan.

Joskus jos joku pelin päivitys jää roikkumaan tai ei ole lähtenyt sitä lataamaan on tuollaista saattanut aiheuttaa tai muita käynnistymisongelmia. Konsolin uudelleen käynnistäminen (guide -> rataspyörä -> restart) saattaa auttaa.
 
Jep, enemmän toivoisi hyödynnettävän pelien skaalautuvuutta grafiikan osalta, nyt jostain kumman syystä One X:llä yritetään resoja joille rauta ei yksinkertaisesti taivu fps:n kyykkäämättä.
Samaa mieltä. Microsoft varmasti sanelee ehdot, että reson tulee olla "4K" vaikka väkisin. FPS jos on 30 tasolla niin siitä ei olisi varaa laskea enää yhtään.
 
Kyllä se reso on yleensä skaalaava, pitää vaan tajuta se että ei pelintekijät mihinkään viimisiin ruudunpäivityksiin satsaa, siellä on ihan ei jutut mielessä

Pro konsolien suurin ongelma on CPU se on mitä on, jopa X koneessa.
Jos ei pysty repimään mistään niin se on sillä selvä.

Jotku ihan huippu tyypit pystyy venymään huikeisiin suorituksiin, varsinkin pelimoottorin osalta, mutta kyllä ne tyypit on oikeasti vähissä.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä. Microsoft varmasti sanelee ehdot, että reson tulee olla "4K" vaikka väkisin. FPS jos on 30 tasolla niin siitä ei olisi varaa laskea enää yhtään.


Mistäs tälläistä olet keksinyt? Eiköhän devaajat ihan itse ne resoluutionsa päätä kun optimoivat laitteita eri konsoleilleen.

Oikeastaan ongelmana on enemmänkin optimoinnin laiskuus ja testaaminen. Nykyisillä työkaluilla mitä PC:lläkin käytetään (PIX) tai lisäksi jopa ihan Xbox One X devkitin näyttöpaneeli kertoo kyllä frame-raten reaaliaikaisesti tai sitä voidaan vielä lisäksi APIlla ohjata näyttämään myös jotain muuta.

News_53-1068x601.jpg


Download
 
Mistäs tälläistä olet keksinyt? Eiköhän devaajat ihan itse ne resoluutionsa päätä kun optimoivat laitteita eri konsoleilleen.

Oikeastaan ongelmana on enemmänkin optimoinnin laiskuus ja testaaminen. Nykyisillä työkaluilla mitä PC:lläkin käytetään (PIX) tai lisäksi jopa ihan Xbox One X devkitin näyttöpaneeli kertoo kyllä frame-raten reaaliaikaisesti tai sitä voidaan vielä lisäksi APIlla ohjata näyttämään myös jotain muuta.

News_53-1068x601.jpg


Download
Vastattu väittelyketjussa niin säästetään nämä täältä.
 
Samaa mieltä. Microsoft varmasti sanelee ehdot, että reson tulee olla "4K" vaikka väkisin. FPS jos on 30 tasolla niin siitä ei olisi varaa laskea enää yhtään.
Näkisin mielelläni lähteen tälle väitteelle. Se tarkoittaisi sitä, että Xboxin kanta "X enhanced" -tägin kanssa olisi muuttunut siitä mikä sen normaalitilanne on. Jo ennen X:n julkaisua Phil Spencer painotti useampaan kertaan, ettei MS aio pakottaa kehittäjiä mihinkään tiettyyn resoluutioon. Tämä tieto löytyy nopeasti googlettamalla vaikkapa: phil spencer mandatory 4k - Google-haku
Valehtelet vain luodaksesi riitaisaa ilmapiiriä, mutta onneksi reagoit tuohon nowayn viestiin oikein (eli laittamalla jutut väittelyketjuun). Pyörrän puheeni valehtelustasi heti, kun osoitat (luotettavan)lähteen tuolle väitteellesi, että MS määräisi pakolla 4K-resoa ruudunpäivityksen kustannuksella.

Minun mielestäni dynaaminen reso on aina parempi kuin staattinen jos sillä saadaan pidettyä ruudunpäivitys vakaana. Olohuonepelaajana kaipaisin sen mahdollisuutta PC-puolelle myös enemmän ettei tarvitsisi vääntää grafiikka-asetuksia aina saadakseen vakaan FPS:n.
 
Näkisin mielelläni lähteen tälle väitteelle. Se tarkoittaisi sitä, että Xboxin kanta "X enhanced" -tägin kanssa olisi muuttunut siitä mikä sen normaalitilanne on. Jo ennen X:n julkaisua Phil Spencer painotti useampaan kertaan, ettei MS aio pakottaa kehittäjiä mihinkään tiettyyn resoluutioon. Tämä tieto löytyy nopeasti googlettamalla vaikkapa: phil spencer mandatory 4k - Google-haku

Pointtihan on X:ssä että se mahdollistaa Natiivin 4K. Siihen ei kaikki vain 3rd partyissä kykene, mutta kyllä sillä myös siihen on päästy.

Se on ymmärrettävää, että jos pelissä on 60FPS (esim. moninpeli) niin saa kyllä yleensä varautua varsinkin 3rd partyiltä ihan johonkin muuhun kuin Natiiviin 4K:n. Toki 1st party studioilla sit yleensä vähän eri tilanne riippuen toki tilanteestakin.

Oled + 4K + HDR yhdistelmä vain rokkaa aika hyvin ja tulevan Xbox Scarlettin kanssa toivottavasti tuohon voidaan lisätä 4K:n kanssa 60FPS mukaan.
 
Minun mielestäni dynaaminen reso on aina parempi kuin staattinen jos sillä saadaan pidettyä ruudunpäivitys vakaana. Olohuonepelaajana kaipaisin sen mahdollisuutta PC-puolelle myös enemmän ettei tarvitsisi vääntää grafiikka-asetuksia aina saadakseen vakaan FPS:n.
Tuo on kyllä hieno idea enkä ole oikeastaan kokenut sen häiritsevän Xboxilla missään kohtaa. PC:llä Titanfall 2:ssa on vaihtoehtona tuo mutta se suttaa kuvan ihan hirveäksi mössöksi.

Tuo X:n devkit kun tuli puheeksi niin siinähän on tehokkaampi rauta kuin varsinaisessa konsolissa.
 
Pointtihan on X:ssä että se mahdollistaa Natiivin 4K. Siihen ei kaikki vain 3rd partyissä kykene, mutta kyllä sillä myös siihen on päästy.

Se on ymmärrettävää, että jos pelissä on 60FPS (esim. moninpeli) niin saa kyllä yleensä varautua varsinkin 3rd partyiltä ihan johonkin muuhun kuin Natiiviin 4K:n. Toki 1st party studioilla sit yleensä vähän eri tilanne riippuen toki tilanteestakin.

Oled + 4K + HDR yhdistelmä vain rokkaa aika hyvin ja tulevan Xbox Scarlettin kanssa toivottavasti tuohon voidaan lisätä 4K:n kanssa 60FPS mukaan.
Vastattu väittelyketjuun kun täällä ei väitellä :lol:
 
Minkähän takia Onessa ei nykyään toimi enää taustamusiikin ja peliäänien yhdistys. Silloin kun toiminto tuli oli helppo vaikka forzissa saada musa sopivalle voimakkuudelle peliääniin nähden, nykyään joko peliäänet peittää tausta-appsin äänen tai sitten musiikki tulee liian kovaa varsinkin pause-tilanteessa vaikka kuinka ja mistä yrittäisi säädellä. Jotain kyllä kädettivät tuossa ja huolella.
 
Jep, enemmän toivoisi hyödynnettävän pelien skaalautuvuutta grafiikan osalta, nyt jostain kumman syystä One X:llä yritetään resoja joille rauta ei yksinkertaisesti taivu fps:n kyykkäämättä.

Minkälaista skaalautuvuutta toivot grafiikan osalta peleissä hyödynnettävän, sellaista joka ei tuota järjetöntä työtä yhtä laitetta varten ja ei myöskään nosta CPU-kuormaa? Ja missä peleissä FPS-dropit johtuu nimenomaan liian suuresta resoluutiosta?
 
Minkälaista skaalautuvuutta toivot grafiikan osalta peleissä hyödynnettävän, sellaista joka ei tuota järjetöntä työtä yhtä laitetta varten ja ei myöskään nosta CPU-kuormaa? Ja missä peleissä FPS-dropit johtuu nimenomaan liian suuresta resoluutiosta?

En nyt näkisi mitenkään mahdottomana käsiteltävän muitakin grafiikkaan liittyviä asetuksia (piirtoetäisyys, meshien monimutkaisuus, varjojen tarkkuus jne.) dynaamisena, nythän tätä periaatetta on sovellettu ainoastaan resoluutiolle toistaiseksi.

Resoluutiosta johtuviin FPS-droppeihin liittyen:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toinen hyvä video missä testataan reson vaikutusta framerateen Xbox One X:llä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kuten jo useampi on todennut vastaavan aiemmin, niin One X:n GPU on aivan käypästä rautaa jos unohdetaan natiivin 4k tavoittelu muilla kuin pitkälle optimoiduilla engineillä.
 
En nyt näkisi mitenkään mahdottomana käsiteltävän muitakin grafiikkaan liittyviä asetuksia (piirtoetäisyys, meshien monimutkaisuus, varjojen tarkkuus jne.) dynaamisena, nythän tätä periaatetta on sovellettu ainoastaan resoluutiolle toistaiseksi.

Resoluutiosta johtuviin FPS-droppeihin liittyen:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toinen hyvä video missä testataan reson vaikutusta framerateen Xbox One X:llä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kuten jo useampi on todennut vastaavan aiemmin, niin One X:n GPU on aivan käypästä rautaa jos unohdetaan natiivin 4k tavoittelu muilla kuin pitkälle optimoiduilla engineillä.

Taitaa olla melkoinen työmaa tehdä noin pitkälle skaalautuvaa pelimoottoria.

Noista videoista näkee, että natiivin 4K tavoittelu on parempi jättää seuraavaan sukupolveen. Nykyisellä raudalla saadaan näyttävää jälkeä alemmilla resoillakin kunhan fps tasosta ei tingitä.
 
Joo ei ole, toki ei ongelma kun sitten vaan pleseltä kuvaa pönttöön. Xboxilla ollut vähän näitä media ongelmia, itse Viankin käytän plesen kautta mutta Xbox-version arvioissa aika paljon negaa ongelmista, Netflixissä myös itse huomannut että plesen puollelta kuva parempi samoilla asetuksilla. Xbox jotenkin ylitarkentaa/liikaa kontrastia kuvaan, toisaalta vuokratut leffat ottanut paremman striimin takia Xboxin puolelta.
 
UHD Blu Ray leffoissa ainakin kuva aivan loistava. Täysin eri luokkaa mitä streamaus palveluissa.
 
UHD Blu Ray leffoissa ainakin kuva aivan loistava. Täysin eri luokkaa mitä streamaus palveluissa.
Eipä fyysistä voi koskaan edes verrata streamiin kun on ihan eri spekseillä tehty ja kuva sen mukaista :tup: itse olen ollut ihan tyytyväinen uhd levyjen toistoon omalla s:llä
 
Vähän offtopicia, liittyy enemminkin xbox 4k toistimena, mutta onko streamauksissa eroa vaikkapa Netflix 4k vs. Itunesin 4k matskut?

Itunesissa epäilyttävän paljon 4k leffoja, mahtaako skaalailla vaan...

Toki pakkaamaton UHD Bluray on ainut oikea tinkimätön tapa. Niissäkin tietty eroja.
 
Mitä tarkoitat?

"HBO GO is HBO's internet streaming service. With HBO GO on Xbox One, you can stream your favorite HBO original series, movies and more, right to your TV."

Nuo on vielä region blockattuja niin ei edes niillä pääse yrittämään. Yleisesti Xboxin Edge selaimella on viimekädessä onnistunut erinäiset striimit yms katsomaan, jossei appia oo ollu saatavilla mutta tuo HBO saitti on jotenkin niin täysin flashätty ettei mitään toivoa.

HBO Nordic on kaiketi Samsungin telkkareissa, mutta taas LG:stä (OLED) se puuttuu eli TV-rintamallakin on varsin huono tilanne jos on "väärät laitteet". Melkein paras ratkaisu on puhelin + Apple TV / Chrome cast HBO Nordicin kanssa.
 
Vähän offtopicia, liittyy enemminkin xbox 4k toistimena, mutta onko streamauksissa eroa vaikkapa Netflix 4k vs. Itunesin 4k matskut?

Itunesissa epäilyttävän paljon 4k leffoja, mahtaako skaalailla vaan...

Toki pakkaamaton UHD Bluray on ainut oikea tinkimätön tapa. Niissäkin tietty eroja.

Tarkemmin en tiedä pakkauslaadusta ym., mutta iTunesin 4K-videot ovat hyvässä maineessa ja tarjonta todellakin on harvinaisen laajaa eivätkä ne ole mitään upscaleja (vaikka toki jotkut elokuvat on voitu masteroida esim 2K-intermediatesta). Henk.koht. kokemusta minulla ei kuitenkaan ole.
 
Tarkemmin en tiedä pakkauslaadusta ym., mutta iTunesin 4K-videot ovat hyvässä maineessa ja tarjonta todellakin on harvinaisen laajaa eivätkä ne ole mitään upscaleja (vaikka toki jotkut elokuvat on voitu masteroida esim 2K-intermediatesta). Henk.koht. kokemusta minulla ei kuitenkaan ole.

Siinä tapauksessa pitääkin harkita AppleTV:tä. Ihmettelin aiemmin kun siellä oli mun mielestä sellaisia leffoja joita ei löydy UHD blurayna.
 
Nyt on mennyt jotain ohi jossain viimeisimmissä updateissa, mutta minkäköhän takia Xbox One päätti ruveta downloadaa Halo Master Chieffiä sen 73GB edestä? Aikamoinen update. Onko tuonne tullut joku ominaisuus että Bluray pelit ilmestyvät yhtäkkiä levylle vai mitä ihmettä..?
 
Nyt on mennyt jotain ohi jossain viimeisimmissä updateissa, mutta minkäköhän takia Xbox One päätti ruveta downloadaa Halo Master Chieffiä sen 73GB edestä? Aikamoinen update. Onko tuonne tullut joku ominaisuus että Bluray pelit ilmestyvät yhtäkkiä levylle vai mitä ihmettä..?

Siihen tuli syyskuun alussa massiivinen päivitys, joka käytännössä korvaa koko alkuperäisen asennuksen; siksi koko on noin valtava.

Tarkempia tietoja päivityksestä: Halo: The Master Chief Collection - MCC Update
 
Aina pelit on asennettu kokonaisuudessaan kovalevylle nykyisillä konsoleilla.

Meinasin lähinnä ettei tarvitsisi levyä olla ollenkaan asemassa jolloin voisin ymmärtää et se tahtoo muuttaa asennuksen johonkin Windows Storen omaan versioon. Mutta tuo update (jossa nyt ei ollut mitään hyödyllistä itselleni) selvensi asian.
 
Meinasin lähinnä ettei tarvitsisi levyä olla ollenkaan asemassa jolloin voisin ymmärtää et se tahtoo muuttaa asennuksen johonkin Windows Storen omaan versioon.

Tarkennettakoon (vaikket kysynytkään), että digitaalisen ja fyysisen pelin asennuksessa ei ole mitään eroa vaan ne ovat identtiset. Jos ostat digitaalisena pelin, jonka olet aiemmin asentanut levyltä, asennus ei muutu mitenkään; se vain käynnistyy jatkossa ilman levyä.
 
Olisi kyllä hienoa jos keksittäisiin joku systeemi että fyysisesti ostettu peli ei tarvitsisi olla laitteessa pelaamiseen. Aina häirinnyt tuo ja monesti jäänyt joku peli pelaamatta kun ei levyä jaksa laittaa.
 
Olisi kyllä hienoa jos keksittäisiin joku systeemi että fyysisesti ostettu peli ei tarvitsisi olla laitteessa pelaamiseen. Aina häirinnyt tuo ja monesti jäänyt joku peli pelaamatta kun ei levyä jaksa laittaa.
No sittehän voitaisin tehdä "piratismia" elikkä sinulla ei olisi käyttöoikeutta peleihin ja voisit silti käyttää sitä tai sitten pelien mukaan pitäisi tulla koodi jonka aktivoit mutta siitähän pelaajat eivät tykäneet ja mircosofti joutui Onen alkutaipaleella ottaa se pois käytöstä vaiko tuliko edes ikinä.

Joten uskoisin että ei koskaan ilman käyttöoikeutta ei tule moinen temppu onnistumaan ellei ole sitten häxätty konsoli.
 
No sittehän voitaisin tehdä "piratismia" elikkä sinulla ei olisi käyttöoikeutta peleihin ja voisit silti käyttää sitä tai sitten pelien mukaan pitäisi tulla koodi jonka aktivoit mutta siitähän pelaajat eivät tykäneet ja mircosofti joutui Onen alkutaipaleella ottaa se pois käytöstä vaiko tuliko edes ikinä.

Joten uskoisin että ei koskaan ilman käyttöoikeutta ei tule moinen temppu onnistumaan ellei ole sitten häxätty konsoli.

No siis Xbox Onen alkuperäinen visiohan oli eräänlainen hybridilisenssi, jossa fyysisetkään pelit ei vaatisi levyä pelaamiseen: How Games Licensing Works on Xbox One - Xbox Wire

Vastalauseiden myrsky valitettavasti aiheutti hyvin nopean kneejerk-reaktion ja Microsoft veti töpselin koko idealta.

Tuo olisi toki mutkistanut käytettyjen pelien jälleenmyyntiä, mutta ainakin itse olisin kokenut sen silti nykysysteemiä paremmaksi.
 
Jos olisi koodi/konesidonnaisuus niin voisi olla yksi laite kerrallaan ja myydessä tms voisi sen siirtää/poistaa aiemmasta konsolista.
 
Jos olisi koodi/konesidonnaisuus niin voisi olla yksi laite kerrallaan ja myydessä tms voisi sen siirtää/poistaa aiemmasta konsolista.

Eipä tuo aiottu systeemi juuri sen huonompi olisi ollut. Kieltämättä tuollainen täysin vapaasti tiliin itse sidottava ja irrotettava kotelokoodi voisi mennä helpommin läpi valittajillekin, mutta ei se realistisesti paljon sen kummempi olisi.

Jotkut vain ovat niin skeptisiä tai vanhanaikaisia digitaalisten lisenssien suhteen, että vain fyysinen levy = lisenssi kelpaa.

Ja yhtenä vastapointtina sekin, että tarjoamassasi systeemissä olisi pakko kopioida aktivointikoodi konsolille paperilta, mikä tekisi uuden pelin käyttöönotosta askeleen verran monimutkaisempaa perusurpolle. Konsoliohjaimella on hankala kirjoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 726
Viestejä
5 049 496
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom