Xbox One & One X keskustelu

Miksi nuita estetään? Aika outoa asiakaspalvelua, kun vasta mainosteltiin että Xboxilla hiiri+näppis on kuuminta hottia. Luulisi että samalla työllä olisi tehty tunnistus ja ohjattu serverille jossa on muita hiiri pelaajia ja laitettu näytölle ilmoitus:"Valitamme että ottelun etsiminen vie aikaa. Se johtuu siitä koska joudumme etsimään pelaajia pidempään jotka käyttävät samaa ohjaintyyppiä."


MS julkaisema hiiri ja näppis tuki peleissä ei liity tähän millään tavalla. Eikä tämän pitäisi tulla yllätyksenä kun sitä on parisen vuotta jo kehitelty.

H+N tuki tulee devaajien puolelta ja mahdollisesti kohteena on enempi esimerkiksi strategiat tai vaikkapa tietyissä olosuhteissa yksinpelit ohjaimen lisäksi.

Eiköhän tuo kehity pitkässä juoksussa niin että XIMit sun vastaavat ohjataan moninpeleissä PC-servuille hiiri ja näppiksiä vastaan ja lopulta siellä todetaan että turpaan tulee siellä kahta kovemmin jolloin onkin parempi suoraan pelata joko PC:llä tai sitten jos on mahdollistettu suora tuki peliin, niin sitten suoraan sillä hiiri + näppis pelaajia vastaan.

Lopputulema tulee, että koko XIM on ihan turha laite sekä niiden business kuolee, joka on oikein. Ymmärrän tuon laitteen käytön esim. vielä jonkun ratin kanssa jolle ei ole suoraa tukea.

Esim. Sims 4:een tulossa hiiri+näppis tuki ohjaimen rinnalle:

 
Viimeksi muokattu:
Vgtechin COD Black Ops 4:en Blackout moden analyysissä Xbox One X:än ruudunpäivitys on korjaantunut melko huimasti Betasta ja 60FPS pysyy melko hyvin kasassa maalla taistellessa, mikä on tärkeintä. Kuitenkin alun kopteri hyppäämisessä, mönkijällä ajamisessa sekä kopterilla lentämisessä tuntuisi olevan vielä haasteita, mutta aika pitkälle ja yleensä 50 yli mennään verrattuna betan jopa 30 arvoilla.

Peli käyttää dynaamista resoluutiota ja alin resoluutio Vgtechin mukaan on ollut 1560 x 1500 täyden 4K 3840 x 2160 välillä, mutta valitettavasti eivät kerro keskiarvoa resoluutiolle. Kuitenkaan Xbox One X:än osuudessa ei ole mainittu checkerboardingia tai vastaavaa tekniikkaa käytettävän. Näihin varmaankin Digital Foundry palaa myöhemmin.



 
Nxgamerin Metal Gear Solid HD:en taaksepäin yhteensopivuuden analyysi. Xbox Oneilla varsin vakaa 60FPS. X-versio tosin ei ole enskattu ja kaikki pyörittävät sitä 1280x720 eli 720p:llä. Analyysissä myös näytetään aiempien konsoleiden frame-rateja ja hyvin kyllä toteaa että ei pelitkään niin täydellisiä silloinkaan aina ole olleet.


 
Näemmä Digital Foundryn mukaan Xbox One X:ssä on sittenkin parannusta eli X:llä on 16x AF päällä:

 
Nytkö sub 30 fps ruudunpäivitys on jo mallikasta pyörimistä? Saanen kysyä että missä todellisuudessa? Milloinkahan ne pelinkehittäjät tajuaisivat että sillä pikselimäärällä ei ole mitään merkitystä jos edes 30 fps ruudunpäivitystä ei saada pidettyä vakaana?
Pitäisi olla itsestäänselvyys, että tasainen fps voittaa aina resot.
 
Nytkö sub 30 fps ruudunpäivitys on jo mallikasta pyörimistä? Saanen kysyä että missä todellisuudessa? Milloinkahan ne pelinkehittäjät tajuaisivat että sillä pikselimäärällä ei ole mitään merkitystä jos edes 30 fps ruudunpäivitystä ei saada pidettyä vakaana?
Jos ei paremmasta tiedä? Itse en ole niin viehättynyt pikseli väännöistä.
 
Itellä ainakin tekee vaikeeta pelata Assasin's Creediä 30fps, kun on tottunut yli 4x korkeampaan :beye:
Milläs loitsuilla oot saanu AC:t noin hyvin pyörimään? Itsellä nuo hikiset PC-portit toimii tuolla tasolla 8700K + GTX1080 koneellakin.

Mitä tuoon 16x AF:ään tulee niin tosiaan sehän on X:llä kaikissa peleissä.
 
Milläs loitsuilla oot saanu AC:t noin hyvin pyörimään? Itsellä nuo hikiset PC-portit toimii tuolla tasolla 8700K + GTX1080 koneellakin.

Mitä tuoon 16x AF:ään tulee niin tosiaan sehän on X:llä kaikissa peleissä.
Missä tuossa sanottiin, että AC pelejä? Jos on tottunut yleensä pelaamaan 120fps niin onhan se melkoinen shokki totutella 30fps tasoon puhumattakaan jos fps ei pysy siinäkään tasossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mielestäni päde. En ainakaan äkkiseltään ole Codeissa 16x AF:ää huomannut.

Ainakin alun perin X:ää mainostettiin sillä, että se käyttäisi 16x anisotropic filteringiä yleisesti kaikissa peleissä. Ainakin siinä vaiheessa siis luvattiin että se pätisi kaikkiin 360- ja One-peleihin. (esim. Five ways your Xbox One and 360 games will be better on Scorpio )

Olen pitänyt tuota faktana, mutta en toki ole itse testannut mitään niin että voisin olla varma. Mutta sellaisia perus-mipmappien tapaisia selviä rajoja ja muhjuisuutta tekstuurien filtteröinnissä ei mielestäni X:llä ole näkynyt.
 
Ainakin alun perin X:ää mainostettiin sillä, että se käyttäisi 16x anisotropic filteringiä yleisesti kaikissa peleissä. Ainakin siinä vaiheessa siis luvattiin että se pätisi kaikkiin 360- ja One-peleihin. (esim. Five ways your Xbox One and 360 games will be better on Scorpio )

Olen pitänyt tuota faktana, mutta en toki ole itse testannut mitään niin että voisin olla varma. Mutta sellaisia perus-mipmappien tapaisia selviä rajoja ja muhjuisuutta tekstuurien filtteröinnissä ei mielestäni X:llä ole näkynyt.
Joo minäkin muistan selkeästi että tuon back compatin kanssa oli juttua siitä, että _kaikki_ 360-pelit saisivat X:llä 16x AF:n. Se olisi jotenkin järjestelmätasolla toteutettu. Löytyy ehkä siitä Digital Foundryn vanhasta back compat -videosta.

Tosta artikkelista ainakin löytyy jotain kohdasta kolme: Five ways your Xbox One and 360 games will be better on Scorpio
"We built into the hardware the capability of overwriting all bilinear and all trilinear fetches to be anisotropic," Andrew Goossen reveals. "And then we've dialled up the anisotropic all the way up to max. All of our titles by default when you're running on Scorpio, they'll be full anisotropic."
Voihan se olla tietysti mahdollista, että se täytyy kytkeä pelikohtaisesti joskus pois päältä.
 
Muistan itsekin lukeneeni tuosta 16AF joko artikkelista tai jonkun fanin kommentoimana. Onko MS sitten kaikessa hiljaisuudessa tehnyt toisin..
 
Hyvin paljon mahdollista, että olen myös väärässä ja tuohon parempaan AF:ään on vaan jo tottunut tai sen puute ei paista silmään. Onhan tuo Scorppari jo vuoden tuossa ollut kovassa käytössä eli normi Onestakin on jo aikaa.

Pitää avata silmät jossain codissa, siinä kun ei hirveästi kerkee katselemaan tuollaista moninpelissä. Mass Effectit tuli pelattua Onen aikana niin ehkä siinä tuon eron näkisi paremmin.
 
Milläs loitsuilla oot saanu AC:t noin hyvin pyörimään? Itsellä nuo hikiset PC-portit toimii tuolla tasolla 8700K + GTX1080 koneellakin.

Mitä tuoon 16x AF:ään tulee niin tosiaan sehän on X:llä kaikissa peleissä.

En oo ensimmäistäkään AC:ta pelannut. Luulen kyllä, että fps on pc:llä 30:tä isompi
36.jpg


Edit: Eipä tosta varmaan tarvii montaakaan asetusta ultrasta tiputtaa, niin toimii kivasti 1080 TI:llä. On toi kyllä silti aika hienosti portattu :rofl:

upload_2018-10-15_19-17-58.png
 
Viimeksi muokattu:
Missä tuossa sanottiin, että AC pelejä? Jos on tottunut yleensä pelaamaan 120fps niin onhan se melkoinen shokki totutella 30fps tasoon puhumattakaan jos fps ei pysy siinäkään tasossa.
Ihan siinä lainaamassani viestissä. Kontekstista paha arpoa että tarkoittaa muita pelejä kuin AC:ta kun on juuri maininnut nimeltä AC:n.
En oo ensimmäistäkään AC:ta pelannut. Luulen kyllä, että fps on pc:llä 30:tä isompi
36.jpg


Edit: Eipä tosta varmaan tarvii montaakaan asetusta ultrasta tiputtaa, niin toimii kivasti 1080 TI:llä. On toi kyllä silti aika hienosti portattu :rofl:

upload_2018-10-15_19-17-58.png
Mjoo no eipä ole PC:llä tullut Syndicatea uudempia pelattua. Origins ostettuna Xboxille mutta en ole vielä kertaakaan käynnistänyt.
 
Onko Xbon one X:llä jokin asennetun pelin tiedostojen korjaus/tarkistus olemassa?

Uusin CoD kaatuu joka kerta kun lataa kartan local playssä. Normi mp toimii kyllä. Samaten konsolin sammuttaminen kestää nykyään kauemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Päivittyykö muilla pelit valmiustilassa? Täällä ja kavereilla esim. Fortnite alkaa päivittämään itseään vasta kun konsolin käynnistää.
 
Päivittyykö muilla pelit valmiustilassa? Täällä ja kavereilla esim. Fortnite alkaa päivittämään itseään vasta kun konsolin käynnistää.
Itsellä ei ainakaan. Kerran kuussa kun menee konsolille niin saa ruksutella kaikki firmis ja peli päivitykset
 
Päivittyy ne pääpiirteittäin. Ei vaan ala heti lataamaan kun päivitys tulee saataville niin aina silloin tällöin joutuu itse sen päivityksen käynnistämään.
Itsellä ei ainakaan. Kerran kuussa kun menee konsolille niin saa ruksutella kaikki firmis ja peli päivitykset
Onkohan sinulla se fast startup käytössä?
 
Päivittyy ne pääpiirteittäin. Ei vaan ala heti lataamaan kun päivitys tulee saataville niin aina silloin tällöin joutuu itse sen päivityksen käynnistämään.

Onkohan sinulla se fast startup käytössä?
Tarkistin ja on instant-on modessa.
 
Onko joku, jolla oikeasti toimii? Redditissä ainakin tuosta valitellaan ja ratkaisua ei löydy. Ollut pitkän aikaa näin ja ei vaan saa pelittämään.

Muoks. Fortniteä saa aivan joka kerta päivitellä, oli aikaa välissä viimeiseen kertaa päivä tai viikko. Instant-On on päällä. Konsoli käynnistyy sekunneissa. Käytössä 200M netti kaapelilla kiinnitettynä.
Xbox update problems : xboxone
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä aina ollut asetus että konsoli(ensin orkkis-One, nyt X) sulkeutuu oikeasti ja aina kun avaan käyn peleissä ja katson siinä onko pätsejä/laitan ne menemään. Niin kaikilla koneilla tapana niin en automaattisuudesta tiedä.

Se nykyään vähän ärsyttää että kun ne päivityksiä saavat on sitten siihen jonoon klikkailut, kestää ensimmäisen latauksen alkaminen niissä tosi kauan, ennen alkoi melkein saman tien siinä, nyt joskus kestää minuutteja ennen kuin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä toimii kyllä tuo automaattinen lataus, päivän aikana jos lukee foorumilta/pelisivustoilta että peliin tullut päivitys ja illalla saapuu boxin ääreen niin kyllä siellä on ollut jo päivitys valmiiksi ladattuna.
 
Itsellä tuo lopetti toimintansa jo ennen One X:n ilmestymistä. Nyt taloudessa kaksi konsolia, molemmat langalla kiinni gigaisessa yhteydessä, instant on löytyy ym. muttei ne päivitä mitään itsekseen. On tehty hard resettiä ja kaikkea, mutta tuo automaattinen päivitys lakkasi joku kaunis kerta toimimasta, eikä ole sen jälkeen enää toiminut. Eli käytännössä samat ongelmat kuin redditissäkin olevilla ihmisillä.
 
Itsellänikin oli hyvin vaihtelevaa menestystä päivitysten suhteen Instant Onilla, ja se helpottikin päätöstä siirtyä täyteen sammutukseen, jota olen nyt ainakin vuoden käyttänyt pääasiassa. Säästyypähän vähän sähköä.
 
DF arviota Call of Duty: Black Ops 4 Blackout moninpelistä.

Onella dynaaminen resoluutio liikkuu 1024x768-900p välillä. One X keskimäärin 1800p.

 
Peli päivitykset riippuu siitä miten julkaisija ne laittaa jakeluun ja joskus niissä on tietty sykli ennenkuin ne lähtevät latautumaan instant-onissa.

On käynyt myös että peli ei ole päivittynyt kun samana päivänä on tullut päivitys ja illalla laittaa konsolin päälle.
 
DF arviota Call of Duty: Black Ops 4 Blackout moninpelistä.

Onella dynaaminen resoluutio liikkuu 1024x768-900p välillä. One X keskimäärin 1800p.



Vähemmän yllättäen selkeästi tarkin versio Xbox One X:llä

Parit optimointi pätsit vielä niin hyvä tulee ja tuota on viimeksi eilen jo päiviteltykkin.

Halflife Xbox One X enskattu:



Xbox 360 games enhanced for Xbox One X run at a higher resolution and 9X the original pixel count. The power of Xbox One X enables the Xbox 360 emulator to showcase the very best version possible with the existing assets—all without touching the game code. Today’s additions join the 17 previously released enhanced Xbox 360 titles like Red Dead Redemption and Skate 3 for a total of 21 Xbox One X Enhanced Xbox 360 games.


Red Dead Redemption 2 vie muhkeasti levytilaa:




Rocket League saamassa myöhemmin loppuvuodesta 4K@60FPS päivityksen Xbox One X:lle

Rocket League – RocketID Delayed To 2019, Xbox One X Enhancements Detailed
 
Viimeksi muokattu:
Crysis 3:en fraem-rate testi. Xbox One X on toki parempi kuten myös Xbox One, mutta johan on alunperinkin tuo koodi aika kamalaa. Framepacingia tai vastaavaa tulee Oneilla sen pyöriessä 31-32 FPS kun alkuperäinen 360 versio sahaa aikalailla 25-27 tuntumassa.

 
Halflife Xbox One X enskattu:



Tämähän on loistohomma. Half-Life 2 episodeineen ja Portal ovat hienoja kokemuksia vaikka ovatkin PC:llä paremmin kotonaan. Orange Boxista irtoaa huikea määrä viihdettä.

En kyllä tiennyt, että nuo ovat olleet BC:ssä jo vuosikausia.
 
Crysis 3:en fraem-rate testi. Xbox One X on toki parempi kuten myös Xbox One, mutta johan on alunperinkin tuo koodi aika kamalaa. Framepacingia tai vastaavaa tulee Oneilla sen pyöriessä 31-32 FPS kun alkuperäinen 360 versio sahaa aikalailla 25-27 tuntumassa.


Tuntuu ettei xbox 360 aikaan osannut kuin marginaaliyleisö arvostaa fps lukemia kun miettii noita tekeleitä. Nyt kun tullut kaiken maailman analyysejä nähtäville niin alkanut jengi vasta tajuamaan.
 
Tuntuu ettei xbox 360 aikaan osannut kuin marginaaliyleisö arvostaa fps lukemia kun miettii noita tekeleitä. Nyt kun tullut kaiken maailman analyysejä nähtäville niin alkanut jengi vasta tajuamaan.

Joskus aikoinaan tykkäsin eniten Time Splitters 2 ja mistä tahansa CoDista kun tuntuivat sulavammilta ja paremmalta pelattavuudeltaan kuin useimmat muut, myöhemmin kuulin että rullaavat 60fps eivätkä 30fps.
 
Mites, onko kokemusta,linkkiä windows sonic vs kuulokevalmistajien omat virtual surroundit(esim turtle beach) että miten vertautuu?
Kannattaako edes satsata muutakun stereoluureihin?
 
Mites, onko kokemusta,linkkiä windows sonic vs kuulokevalmistajien omat virtual surroundit(esim turtle beach) että miten vertautuu?
Kannattaako edes satsata muutakun stereoluureihin?

Löytyyhän noita arvosteluja internetin syövereistä pilvin pimein...Tuokin vähän riippuu että hakeeko langallisia vai langattomia ohjaimia.
Itse seurannut mielenkiinnolla ja seuraavaksi hankintalistalla ovat nuo uudet tulokkaat konsolimarkkinoille olevat Plantronics RIG 800LX kuulokkeet, jotka ovat saaneet ihan suht hyviä arvosteluja ja ovat kaiken lisäksi langatomat pitkällä akunkestolla.
 
Löytyyhän noita arvosteluja internetin syövereistä pilvin pimein...Tuokin vähän riippuu että hakeeko langallisia vai langattomia ohjaimia.
Itse seurannut mielenkiinnolla ja seuraavaksi hankintalistalla ovat nuo uudet tulokkaat konsolimarkkinoille olevat Plantronics RIG 800LX kuulokkeet, jotka ovat saaneet ihan suht hyviä arvosteluja ja ovat kaiken lisäksi langatomat pitkällä akunkestolla.

Itte olen tykännyt RIGistä , tulee Atmos koodi mukaan ja toimii sekä Xbox että PC, langattomat, hyvät päässä ja akkua piisaa. Hintakin siedettävällä tasolla. Veikkaan ettei tuplasti kalliimmat ole samassa suhteessa parempia.
 
Onko toi legidi paikka ostaa varmasti?

Ei takuulla legitti siinä mielessä että olisi lisensoitu kansainvälinen jälleenmyyjä. Myynevät halvemmista maista ostettuja aktivointiavaimia, kuten hämyt avainkaupat yleensä. Saattaa toki toimia ostajan kannalta aivan ongelmitta, mutta itse en ole ennen kuullut tuosta saitista.
 
Ei takuulla legitti siinä mielessä että olisi lisensoitu kansainvälinen jälleenmyyjä. Myynevät halvemmista maista ostettuja aktivointiavaimia, kuten hämyt avainkaupat yleensä. Saattaa toki toimia ostajan kannalta aivan ongelmitta, mutta itse en ole ennen kuullut tuosta saitista.

Henk. koht oon käyttänyt tuota Windows 10, Officen, Xbox Game Passin yms ostamiseen ongelmitta. Tukee Paypaliä jolloin vaara on aika vähäinen.
 
NXGamerin pika-analyysin Half-lifestä Xbox One X:llä (Orange Box)

Harmittavasti frame-pacingiä ei saada tuolla enskauksellakaan korjattua mistä 360 versiokin on kärsinyt jo alunperin



Fallout 76:en Beta ennakkoladattavissa:



WindowsCentral on tehnyt Xbox One X:än pelien latausnopeuksista vertailua ulkoisen SSD levyn ja sisäisen normi levyn välillä:




Game Xbox One X Seagate SSD
Assassin's Creed Odyssey 2 minutes 32.5 seconds vs. 1 minute 37.25 seconds
Nier: Automata 1 minute 37.46 seconds vs. 1 minute 7.75 seconds
Shadow of the Tomb Raider 2 minutes 6.55 seconds vs. 1 minute 1.32 seconds
State of Decay 2 3 minutes 22.79 seconds vs. 1 minute 43.15 seconds
 
Viimeksi muokattu:
Tota noin. Olenkos mä ymmärtänyt nyt täysin oikein, että voisin kytkeä (mitkä tahansa) kuulokkeet vain xboxin ohjaimen 3,5mm kuulokeliittimeen ja täten luoda itselleni (lähes) langattomat kuulokkeet vaikkapa keskellä yötä pelaamista varten? Niin että pelin äänet tulee tv:n sijasta niistä kuulokkeista? Vai onko se pelkkää chat-headsetia varten? Jos toimii kaikille äänille kuten olen ymmärtänyt, niin miten pirussa se toiminto laitetaan päälle :bored:?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 269
Viestejä
4 503 043
Jäsenet
74 377
Uusin jäsen
JohanP

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom