Xbox One & One X keskustelu

Antapas hieman neuvoa mahdolliselle uudelle Xbox One X ostajalle siis minulle. Luin että moninpeli vaati ärsyttäväst Xbox Gold subscription. Eka kuukauden sa 1 eurolla sen jälkeen noin 10 euroa/kuukausi. 4 vuodessa tuo tekisi 471 euroa posketon hinta minun mielestä.

Mites te muut pelailette XBOX Gold susbscription tai ilman sitä yksinpeliä?
Itse en ole koskaan maksanut Goldista kun pelailen muilla laitteilla moninpelejä mitkä kiinnostaa. Xboxilla sitten taas tullut tahkottua Forzaa ja useita muita yksinpelejä ihan hyvällä mielellä.

Toki jos ostat tuota goldia, niin kannattaa tehdä se tarjouksista hankkimalla ja paljon kerralla niin hinta putoaa aika paljon.
 
Antapas hieman neuvoa mahdolliselle uudelle Xbox One X ostajalle siis minulle. Luin että moninpeli vaati ärsyttäväst Xbox Gold subscription. Eka kuukauden sa 1 eurolla sen jälkeen noin 10 euroa/kuukausi. 4 vuodessa tuo tekisi 471 euroa posketon hinta minun mielestä.

Mites te muut pelailette XBOX Gold susbscription tai ilman sitä yksinpeliä?
Eikös toi goldi ole noin 60€/12kk? Halvemmallakin saattaa saada...
 
Antapas hieman neuvoa mahdolliselle uudelle Xbox One X ostajalle siis minulle. Luin että moninpeli vaati ärsyttäväst Xbox Gold subscription. Eka kuukauden sa 1 eurolla sen jälkeen noin 10 euroa/kuukausi. 4 vuodessa tuo tekisi 471 euroa posketon hinta minun mielestä.

Mites te muut pelailette XBOX Gold susbscription tai ilman sitä yksinpeliä?
https://www.cjs-cdkeys.com/products/Xbox-LIVE-12-Month-Gold-Code.html

12kk Live-aikaa 30€ ja risat.
 
Antapas hieman neuvoa mahdolliselle uudelle Xbox One X ostajalle siis minulle. Luin että moninpeli vaati ärsyttäväst Xbox Gold subscription. Eka kuukauden sa 1 eurolla sen jälkeen noin 10 euroa/kuukausi. 4 vuodessa tuo tekisi 471 euroa posketon hinta minun mielestä.

Mites te muut pelailette XBOX Gold susbscription tai ilman sitä yksinpeliä?

Onhan tuo moninpelaaminen ollut maksullista jo ensimmäisen xboxin (launch v. 2001) aikana, mutta ilmeisesti tulee vielä joillekin uutisena. Tosiaan tuota liveaikaa saa esim. CD-keysistä reiluun kolmeenkymppiin ja tuohon tulevat päälle vielä "ilmaiset" GWG-pelit. Kuukausitason kustannus kolmen euron luokkaa, mutta ymmärrän kyllä periaatteesta narisemisen, kun moninpelaaminen on PC-puolella ilmaista.
 
Toimiiko tämä myös Liven EU-tileillä, vai ainoastaan jenkkitileillä?
Olettaisi että kaikilla. Siitä riippumatta, itse olen ostanut noita cdkeys.com yms mestojen vielä halvempia ja toimineet ihan ongelmitta
 
FIFA 18 ja Need for Speed Payback näkyy nyt olevan EA Accessin Vaultissa, vaikka missään ei ole asiasta ilmoitusta, eikä näy sovelluksen sisälläkään. Lähes varmasti asia tehdään julkiseksi EA:n tämän illan E3-jutskassa.

edit: no eipä tehtykään. Wikipediassa kyllä mainittu, joten miten lie.

e2: NFS on nyt vahvistettu EA Accessin Twitterissä, mutta Fifaa ei ainakaan toistaiseksi
 
Viimeksi muokattu:
Myös EA E3 pressissä julkistettu Unravel 2:en trial löytyy EA Accessista:






Anthem on myös ennakkotilattavissa Xbox Storesta:

 
Viimeksi muokattu:
Tätä peliä on odotettu jo vuodesta 2016 (alkuperäinen julkaisuvuosi) ja vielä siirtyy 2019? Jestas sentään :tdown: Toivottavasti E3 mäsällä on meille jotain hyvää julkaistavaa joka vielä joskus ilmestyisikin.
Omistatko xbox? Jos et niin taitaa trollausta olla viestisi.
 
Mitähän kulissien takana oikein tapahtuu, ensin scalebound ja nyt tämä? Jos nyt edes perutaan, toivottavasti ei. Miksi microsoftin yksin oikeus pelit tulee helvetisti myöhässä tai perutaan kokonaan? Ei kyllä kovin hyvältä vaikuta xboxin osalta, näillä uutisilla ei koneita myydä, sea of thieveskin tainnut kovin ylistävä peli olla, mitä nyt arvosteluja lukenut. Tarkennuksena vielä, että omistan xbox onen, eli turha flametuksista syytellä, kunhan ihmettelen nykytilannetta. :confused2:
Kannattaa katsoa Red Dragonin 4.6 video tämä läpi. Puhuu aika tiukkaa asiaa tästä tilanteesta mitä mietit. The Red Dragon on siis pro-xbox youtube persoona, mutta osaa puhua asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Puoliksi tän pitäisi olla tuolle E3 threadissa, mutta onhan jäätävää jos pitää paikkansa vaikka osa olisi indie/2nd party pelejä kun vertaa miten vähän EA sai aikaiseksi pressissään, jotka tekevät nimenomaan pelejä ja kuinka monta pelistudiota ne ovat ostaneet tai vähintään niiden IP:t "tappaneet".




Kingdom Hearts 3 sai julkaisupäivän myös Xboxilla

 
Viimeksi muokattu:
Lyhyesti:

Niin Scaleboundin takana kuin Crackdown 3:en takana on 3rd party devaajat - ei MS omat 1st party studiot, kuten esim. 343i (Halo), Coalition (Gears), Turn 10 (Forza) tai 2nd partyt jotka tekevät dedikoidusti juuri silloin heilleen (esim. Remedy, Quantum Break).

Scaleboundin takana oli Platinium Games joka sai mm. Nier:Automatan aikaiseksi + muutaman muun pelin silloin kuin olisi Scaleboundin aika ollut. Jokainen voi tästä oman johtopäätöksensä vetää.

Toki Lionhead ja Fable on oma tarinansa, mutta onneksi Fablen osalta tilanne on parantunut ja tästä jännitetään juurikin nyt E3:lla.

Nyt kun katsoo Crackdown 3:esta ja Sumo Digitalia, niin Sumo on saanut muita pelejä julkaistua kyllä ja myös uusia projekteja tulossa.

MS omistaa ylläolevien kaikki IP:t (eli oikeudet peliin) mutta käytännössä ulkoistivat tekemisen 3rd partyille ja toimivat lähinnä Publisherin eli julkaisijan roolissa joka lähinnä hoitaa esimerkiksi markkinoinnin yms.

Siispä: Remedy, Sumo Digital eikä Platinium games ole MS omistuksessa olevia studioita.

Nythän tilanne on viime päivinä tuosta kehittnyt ainakin sen suhteen, että MS perusti omia pelistudioita Santa Monicaan, mutta en jaksa uskoa että siitä on välttämättä apua ainakaan pariin vuoteen vaan voi olla tulevaisuuden investointeja.
Tämä on ollut mielestäni MS:n iso ongelma, että teettävät monet IP:t ulkopuolisilla. Varmaan alkavat havahtua siihen, miten vaikeaksi menee noiden projektien hallinta. Jos Quantum Breakillä oli useita eri tuottajia kierrätetty projektin aikana, niin kyllähän tuo jostakin kertoo, eikö? Lisäksi Crackdown 3:n kanssa työskentelee monta osapuolta + yritetään tehdä jotakin pilven kanssa, niin soppa on valmis. Tuottajan rooli voi olla iso merkitys projektille, varsinkin jos ei ole sellaista tuttua tuottajaa, joka ymmärtää mihin pelinkehittäjä tähtää ja uskoo siihen.

Hyvä, että ovat perustamassa uusia studioita, koska se on minusta oikea tapa kasvattaa portfoliota. Toivon vain, että eivät jatkossa mene pelkästään ominaisuuslistan perusteella, mitä kaikissa peleissä on oltava. Antaa pelintekijöiden tehdä sitä mitä haluavat (totta kai tietyin edellytyksin), vaikka jokin projekti ei olisikaan varma kassamagneetti. Alustanomistajille raha tulee kuitenkin digitaalisten palvelujen kautta ja first party -pelit toimivat vain rakennusaineena, joten rahan ansaitseminen niiden kautta ei tulisi olla ensisijaista, tietty ei tappiotakaan tulisi ottaa. Sea of Thieves on mielestäni oikea suunta siinä mielessä, että pyrkivät tekemään jotain, mitä ei ole aiemmin tehty, vaikka ihan napakymppiä ei sieltä tullutkaan. Se on ehdottomasti hyvä asia, että Crackdown 3:lle myönnetään lisäaikaa - ehkäpä siitä vielä kunnon peli tulee.

Mielestäni tosin vähän vähättelet Microsoftin osuutta first party -projekteissa, jotka ovat muiden studioiden tekemiä. "Lähinnä markkinointi" on aika pieni osa siitä, miten Microsoft hallinnoi noita projekteja.
 
Tämä on ollut mielestäni MS:n iso ongelma, että teettävät monet IP:t ulkopuolisilla. Varmaan alkavat havahtua siihen, miten vaikeaksi menee noiden projektien hallinta. Jos Quantum Breakillä oli useita eri tuottajia kierrätetty projektin aikana, niin kyllähän tuo jostakin kertoo, eikö? Lisäksi Crackdown 3:n kanssa työskentelee monta osapuolta + yritetään tehdä jotakin pilven kanssa, niin soppa on valmis. Tuottajan rooli voi olla iso merkitys projektille, varsinkin jos ei ole sellaista tuttua tuottajaa, joka ymmärtää mihin pelinkehittäjä tähtää ja uskoo siihen.

Mielestäni tosin vähän vähättelet Microsoftin osuutta first party -projekteissa, jotka ovat muiden studioiden tekemiä. "Lähinnä markkinointi" on aika pieni osa siitä, miten Microsoft hallinnoi noita projekteja.

A developer builds a product. For example, if you have a game developer, You have a game designer to figure out fun game mechanics, artists to make the whole thing pretty, software developers to make the game run.

A publisher sells a product. If you look at a publisher, you will find for example marketing experts, who are good at informing people that your product exists, you have partner management, which informs gaming websites and channels about the upcoming product, sales which handle pricing, potentially a publisher even has something like logistics to gtet the product to the customer.

Effectively, the developer makes a product to sell, and the publisher gets people to buy the product.


Siinä lyhyesti pelintekijöiden ja julkaisijan roolit vaikka ihan varmasti MS:n tapauksessa ne raamit varmasti tulevatkin näissä 2nd/3rd party projekteissa kun antavat oman IP:nsä devaajien käyttöön - ei ne tietty ihan sokkonakaan niitä anna.

QB:n tapauksessa on vaikea sanoa mitään (en ole seurannut niin tarkkaan) ja voi liittyä enempi näihin video-kuvauksiin kuin itse peliin.

Henkilökohtaisesti uskon ongelman olevan enemmän näissä 3rd party studioissa, koska onhan se varsin mielenkiintoista, että Crackdownin devaajat julkaisseet monta peliä samassa ajassa kuten myös Platinium Games, mutta MS omaa tuotosta ei kumpikaan ole saanu ajoissa ulos ja se mitä on vuosien päästä nähty ingame materiaalia on ollut niin raakiletta edelleen.

Tuntuu että raha on näille kelvannut (aivan kuten Lionheads viimeisimpien Fablejen kanssa), mutta tulosta ei ole syntynyt. Ei ne kuitenkaan ilmaiseksikaan sitä tee ja onhan muitakin vastaavia isoja projekteja taas onnistunut kuten Rise of The Tomb Raider Crystal Dynamicsin kanssa vaikka ei ollut edes oma IP ja MS oli näissä vain julkaisijan roolissa. Mutta onhan se selvää, että ulkopuolisilla tekemisessä on omat riskinsä, joka toivottavasti muuttuu vielä joku päivä ja projektit kiertävät. Optimaalisintahan olisi vain "yksi studio" missä samat tekijät siirtyisivät vain talon sisällä projektista toiseen sekä auttaminen toisissa voisi olla vielä tehokkaampaa talon sisällä.

Cloud tekniikka on ihan toinen projektinsa ja en usko että se on ollut päivääkään ongelma kun jo monta vuotta sitten näytetty vuodettujen Alpha versioiden perusteella sen toiminta on jo nähty toimivana Crackdown maailmassa Unreal Engine 4:lla. Moninpeli Cloud on ihan eri asia kuin yksinpeli Crackdownissa mikä todennäköisesti on ollut se ongelma sisällön, tarinan yms suhteen eli niitä on tehnyt kaksi eri taloa.

3 vuotta sitten:


Sitä 3rd partyillä teetettyjä projekteja tekee myös muutkin. Ei pelkästään MS ja kyllä niissäkin on kestänyt samalla tavalla vuositolkulla eikä valmista ole vieläkään, mutta jostain syystä MS:n tuotokset on vain tulilinjalla eli uutisotsikoissa näissä.

Siltikään en jaksa uskoa Crackdown 3:en olevan mikään varsinainen hitti valmistuessaan. Se ei välttämättä ole sellainen peli, mistä massat tulevat kiinnostumaan. Toivottavasti vain sisällöltään on huomattavasti parempia kuin SOT ja viimeistellympi kuin SOD2.
 
Viimeksi muokattu:
A developer builds a product. For example, if you have a game developer, You have a game designer to figure out fun game mechanics, artists to make the whole thing pretty, software developers to make the game run.

A publisher sells a product. If you look at a publisher, you will find for example marketing experts, who are good at informing people that your product exists, you have partner management, which informs gaming websites and channels about the upcoming product, sales which handle pricing, potentially a publisher even has something like logistics to gtet the product to the customer.

Effectively, the developer makes a product to sell, and the publisher gets people to buy the product.


Siinä lyhyesti pelintekijöiden ja julkaisijan roolit vaikka ihan varmasti MS:n tapauksessa ne raamit varmasti tulevatkin näissä 2nd/3rd party projekteissa kun antavat oman IP:nsä devaajien käyttöön - ei ne tietty ihan sokkonakaan niitä anna.

QB:n tapauksessa on vaikea sanoa mitään (en ole seurannut niin tarkkaan) ja voi liittyä enempi näihin video-kuvauksiin kuin itse peliin.

Henkilökohtaisesti uskon ongelman olevan enemmän näissä 3rd party studioissa, koska onhan se varsin mielenkiintoista, että Crackdownin devaajat julkaisseet monta peliä samassa ajassa kuten myös Platinium Games, mutta MS omaa tuotosta ei kumpikaan ole saanu ajoissa ulos ja se mitä on vuosien päästä nähty ingame materiaalia on ollut niin raakiletta edelleen.

Tuntuu että raha on näille kelvannut (aivan kuten Lionheads viimeisimpien Fablejen kanssa), mutta tulosta ei ole syntynyt. Ei ne kuitenkaan ilmaiseksikaan sitä tee ja onhan muitakin vastaavia isoja projekteja taas onnistunut kuten Rise of The Tomb Raider Crystal Dynamicsin kanssa vaikka ei ollut edes oma IP ja MS oli näissä vain julkaisijan roolissa. Mutta onhan se selvää, että ulkopuolisilla tekemisessä on omat riskinsä, joka toivottavasti muuttuu vielä joku päivä ja projektit kiertävät. Optimaalisintahan olisi vain "yksi studio" missä samat tekijät siirtyisivät vain talon sisällä projektista toiseen sekä auttaminen toisissa voisi olla vielä tehokkaampaa talon sisällä.

Cloud tekniikka on ihan toinen projektinsa ja en usko että se on ollut päivääkään ongelma kun jo monta vuotta sitten näytetty vuodettujen Alpha versioiden perusteella sen toiminta on jo nähty toimivana Crackdown maailmassa Unreal Engine 4:lla. Moninpeli Cloud on ihan eri asia kuin yksinpeli Crackdownissa mikä todennäköisesti on ollut se ongelma sisällön, tarinan yms suhteen eli niitä on tehnyt kaksi eri taloa.

3 vuotta sitten:


Sitä 3rd partyillä teetettyjä projekteja tekee myös muutkin. Ei pelkästään MS ja kyllä niissäkin on kestänyt samalla tavalla vuositolkulla eikä valmista ole vieläkään, mutta jostain syystä MS:n tuotokset on vain tulilinjalla eli uutisotsikoissa näissä.

Siltikään en jaksa uskoa Crackdown 3:en olevan mikään varsinainen hitti valmistuessaan. Se ei välttämättä ole sellainen peli, mistä massat tulevat kiinnostumaan. Toivottavasti vain sisällöltään on huomattavasti parempia kuin SOT ja viimeistellympi kuin SOD2.

Sitä juuri meinasin, että monien kehittäjien ja pelialan toimittajien kommenttien mukaan Microsoft mikromanageroi noita projekteja ja sanoo, että "pelistä pitää löytyä tämä ja tämä". Se ei ole tuon julkaisijaroolin määritelmän mukaista toimintaa, minkä esitit.

Varmasti ongelmaa on aina molemmissa osapuolissa noissa projekteissa, sitä ei käy kieltäminen. Mutta varsinaista syytä ei tiedetä. 3rd partyt ovat voineet siirtää resursseja toisiin projekteihin tai sitten Microsoft ei ole antanut tarpeeksi resursseja kehittää peliä sellaiseksi kuin haluavat. Rise of the Tomb Raiderin tapauksessa Microsoft ei ole voinut tehdä mitään, koska eivät omista IP:tä. Siinä projektissa Microsoft oli vain julkaisijan roolissa ja kehittäjillä oli siis vapaat kädet tietenkin tästä syystä.

Tämä ketju ei käsittääkseni liity siihen, mitä toiset julkaisijat tekevät, mutta kun kerran otit asian esille, niin aika useinhan tuota kuulee, kuinka jotkin muut IP:n omistavat julkaisijat antavat enemmän vapaata tilaa kehittää peliä kuin Microsoft. Tämä nähtiin mm. Ubisoftin Mario + Rabbids -pelissä. Nintendo hyväksyi idean ja antoi vapaat kädet Ubisoftille kehittää erilainen Mario-peli.

Olen samaa mieltä, että hitti Crackdown 3 ei tule olemaan. Toivottavasti edes hyvä peli.
 
Kannattaa katsoa tämä läpi. Puhuu aika tiukkaa asiaa tästä tilanteesta mitä mietit. The Red Dragon on siis pro-xbox youtube persoona, mutta osaa puhua asiaa.

Vaikka toki tuossa on ihan hyviä pointtejakin, niin sen verran oikaisen, että The Red Dragon on kyllä ihan puhdas paljasjalkainen PC-pelaaja, jolla on oma uutissaittinsa minne kerää klikkejä eikä täysin konsolipelaaja eli ei mikään pro-xbox youtube persoona, joten konsolipelaajien näkökulma ei välttämättä ole ihan samanlainen. Menee siis samaan sarjaan kuin Reviewtechusa yms.

Toki jos tarkoituksesi oli flamettaa videolla, joka on jo toistamiseen samalla sivulla tässä threadissa niin asia on varsin toisenlainen varsinkin kun et tunnu Xboxia edes omistavan.
 
Sitä juuri meinasin, että monien kehittäjien ja pelialan toimittajien kommenttien mukaan Microsoft mikromanageroi noita projekteja ja sanoo, että "pelistä pitää löytyä tämä ja tämä". Se ei ole tuon julkaisijaroolin määritelmän mukaista toimintaa, minkä esitit.

Varmasti ongelmaa on aina molemmissa osapuolissa noissa projekteissa, sitä ei käy kieltäminen. Mutta varsinaista syytä ei tiedetä. 3rd partyt ovat voineet siirtää resursseja toisiin projekteihin tai sitten Microsoft ei ole antanut tarpeeksi resursseja kehittää peliä sellaiseksi kuin haluavat. Rise of the Tomb Raiderin tapauksessa Microsoft ei ole voinut tehdä mitään, koska eivät omista IP:tä. Siinä projektissa Microsoft oli vain julkaisijan roolissa ja kehittäjillä oli siis vapaat kädet tietenkin tästä syystä.

Tämä ketju ei käsittääkseni liity siihen, mitä toiset julkaisijat tekevät, mutta kun kerran otit asian esille, niin aika useinhan tuota kuulee, kuinka jotkin muut IP:n omistavat julkaisijat antavat enemmän vapaata tilaa kehittää peliä kuin Microsoft. Tämä nähtiin mm. Ubisoftin Mario + Rabbids -pelissä. Nintendo hyväksyi idean ja antoi vapaat kädet Ubisoftille kehittää erilainen Mario-peli.

Olen samaa mieltä, että hitti Crackdown 3 ei tule olemaan. Toivottavasti edes hyvä peli.

No jaa, kuitenkin suurin todiste näissä tapauksissa on ollut se, että missä tilassa niitä pelejä on sitten yleisölle näytetty eli täysin raakileina. Ja kyllä sanoisin QB olevan niin Remedyn näköinen peli kuin olla ja voi ja tehty vielä heidän omalla enginellään.

P.S. Ne resurssit on nimenomaan sen 2nd/3rd party studion ongelma (Platinium games tai Sumo Digitals). Ei MS niitä koodereita sinne studioon tuo. Lähtökohtaisesti MS antaa näissä tapauksissa vain IP:n käyttöön ja tukun seteleitä aivan kuten normaalisti alihankkijana oleva toiminta toteutuu muilla aloilla.

Se mistä vihjasin, niin se tukku seteleitä on haiskahtanut menneen näiden kysieisten studioiden toisten projektien rahoittamiseen eli ilmaista lainaa vailla tulosta.
 
Vaikka toki tuossa on ihan hyviä pointtejakin, niin sen verran oikaisen, että The Red Dragon on kyllä ihan puhdas paljasjalkainen PC-pelaaja, jolla on oma uutissaittinsa minne kerää klikkejä eikä täysin konsolipelaaja eli ei mikään pro-xbox youtube persoona, joten konsolipelaajien näkökulma ei välttämättä ole ihan samanlainen. Menee siis samaan sarjaan kuin Reviewtechusa yms.

Toki jos tarkoituksesi oli flamettaa videolla, joka on jo toistamiseen samalla sivulla tässä threadissa niin asia on varsin toisenlainen varsinkin kun et tunnu Xboxia edes omistavan.
En vieläkään löytänyt tätä videota vaikka selasin toistamiseen kolme sivua taakse. Ehkä joku script block estää juuri tämän videon. Heitätkö linkin tuohon henkilön postaukseen?

Se mitä sisältöön tulee niin samaa mieltä että puhuu asiaa. Microsoftin pitäisi höllentää reilusti taiteellista vapautta pelintekijöille kuten Sony on raporttien mukaan tehnyt.
 
No jaa, kuitenkin suurin todiste näissä tapauksissa on ollut se, että missä tilassa niitä pelejä on sitten yleisölle näytetty. Ja kyllä sanoisin QB olevan niin Remedyn näköinen peli kuin olla ja voi ja tehty vielä heidän omalla enginellään.

P.S. Ne resurssit on nimenomaan sen 2nd/3rd party studion ongelma (Platinium games tai Sumo Digitals). Ei MS niitä koodereita sinne studioon tuo. Lähtökohtaisesti MS antaa näissä tapauksissa vain IP:n käyttöön ja tukun seteleitä aivan kuten normaalisti alihankkijana oleva toiminta toteutuu muilla aloilla.

Se mistä vihjasin, niin se tukku seteleitä on haiskahtanut menneen näiden kysieisten studioiden toisten projektien rahoittamiseen eli ilmaista lainaa vailla tulosta.
Ja millähän niitä resursseja saa? Rahalla. Jos Microsoft pyytää uusia ominaisuuksia kesken projektin tai pyytää muuttaa suuntaa antamatta lisää rahaa projektille, niin mitähän sille projektille käy? QB:n tapauksessa Microsoftin eri tuottajien pallottelun vaikutukset taisivat jäädä vain viivästymisiin.

Onko sille mitä vihjaat jotain muuta perustetta kuin, että monia projekteja on samaan aikaan käynnissä? Monilla pelistudioilla on monia projekteja samaan aikaan käynnissä ja osalla on käytössä jonkin julkaisijan oma IP ja silti projekteja onnistuu. Asia voi olla niin tai sitten ei ole. Tuskinpa jokainen 3rd party tekee tuollaista ja jos tekee, niin eikö Microsoftin pitäisi nimenomaan miettiä omien first party -studioiden laajentamista, jos se tarkoittaa, että projektit epäonnistuvat?
 
En vieläkään löytänyt tätä videota vaikka selasin toistamiseen kolme sivua taakse. Ehkä joku script block estää juuri tämän videon. Heitätkö linkin tuohon henkilön postaukseen?

Se mitä sisältöön tulee niin samaa mieltä että puhuu asiaa. Microsoftin pitäisi höllentää reilusti taiteellista vapautta pelintekijöille kuten Sony on raporttien mukaan tehnyt.

Ihan sieltä löytyy kun otat silmän käteen.

Taiteellinen vapaus? Eiköhänne graafikot, artistit sekä muusikot ihan sen pelin taiteellisuuden hoida peleihin ihan omasta tahdostaan sekä omasta näkemyksestään.

 
Ja millähän niitä resursseja saa? Rahalla. Jos Microsoft pyytää uusia ominaisuuksia kesken projektin tai pyytää muuttaa suuntaa antamatta lisää rahaa projektille, niin mitähän sille projektille käy? QB:n tapauksessa Microsoftin eri tuottajien pallottelun vaikutukset taisivat jäädä vain viivästymisiin.

Onko sille mitä vihjaat jotain muuta perustetta kuin, että monia projekteja on samaan aikaan käynnissä? Monilla pelistudioilla on monia projekteja samaan aikaan käynnissä ja osalla on käytössä jonkin julkaisijan oma IP ja silti projekteja onnistuu. Asia voi olla niin tai sitten ei ole. Tuskinpa jokainen 3rd party tekee tuollaista ja jos tekee, niin eikö Microsoftin pitäisi nimenomaan miettiä omien first party -studioiden laajentamista, jos se tarkoittaa, että projektit epäonnistuvat?

Ihan tosi elämän skenaario: Jos pyydän keittiöremontista tarjouksen ja sille annetaan 8000e hinnaksi jonka hyväksyn, niin meinaatko että kyseinen yritys voi tulla käsiojossa pyytämään toiset 8000e kun puolet vanhasta kaapistosta on vasta purettu ja samaan aikaan on saatu korttelin 5 muun talon keittiötä valmiiksi.
 
Ihan tosi elämän skenaario: Jos pyydän keittiöremontista tarjouksen ja sille annetaan 8000e hinnaksi jonka hyväksyn, niin meinaatko että kyseinen yritys voi tulla käsiojossa pyytämään toiset 8000e kun puolet vanhasta kaapistosta on vasta purettu ja samaan aikaan on saatu korttelin 5 muun talon keittiötä valmiiksi.
Unohdat nyt pääpointin. Pyydäpä tuota remontti-Reiskaa tekemään pihalle vielä uima-allas samaan hintaan.

Microsoft mismanagement ofthird party partnerships leaving developers in a bad state?
Ex-Rare developer speaks out about mismanagement from Microsoft - NintendoToday

Noita kommentteja Microsoftin projekteista löytyy enemmän, mutta nuo nyt ensin sattuivat silmään Googlesta.
 
Unohdat nyt pääpointin. Pyydäpä tuota remontti-Reiskaa tekemään pihalle vielä uima-allas samaan hintaan.

Microsoft mismanagement ofthird party partnerships leaving developers in a bad state?
Ex-Rare developer speaks out about mismanagement from Microsoft - NintendoToday

Noita kommentteja Microsoftin projekteista löytyy enemmän, mutta nuo nyt ensin sattuivat silmään Googlesta.

Voitko referoida noita artikkeleita, missä näin väitetään? En oikeasti jaksa lukea noita huhu-artikkeleita sen enempää varsinkaan jostain neogaffistä, koska ne on täynnä mielipiteitä eikä faktaa.

Fakta oli se, että Scalebound oli edelleen raakile vuosienkin jälkeen. Se ei ainakaan siitä ole johtunut etteikö näissä studioissa olisi ollut osaavaa väkeä näitä pelejä tehdä. Se on toinen tarina oliko siellä resursseja tai kiinnostivatko muut projektit enemmän toisille maksajille.

Crackdown 3 puserretaan todennäköisesti sen takia läpi harmaan kiven, koska muuten se voisi olla tuon IP:n loppu sekä siihen sidottu pilvi-tuhoutuminen on pakko saada yleisölle vaikka tässä vaiheessa budjetti on varmasti käsittämättömän pitkällä miinusmerkillä ja kannattavuus erittäin kyseenalainen.
 
Voitko referoida noita artikkeleita, missä näin väitetään? En oikeasti jaksa lukea noita huhu-artikkeleita sen enempää varsinkaan jostain neogaffistä, koska ne on täynnä mielipiteitä eikä faktaa.

Fakta oli se, että Scalebound oli edelleen raakile vuosienkin jälkeen. Se ei ainakaan siitä ole johtunut etteikö näissä studioissa olisi ollut osaavaa väkeä näitä pelejä tehdä. Se on toinen tarina oliko siellä resursseja tai kiinnostivatko muut projektit enemmän toisille maksajille.

Crackdown 3 puserretaan todennäköisesti sen takia läpi harmaan kiven, koska muuten se voisi olla tuon IP:n loppu sekä siihen sidottu pilvi-tuhoutuminen on pakko saada yleisölle vaikka tässä vaiheessa budjetti on varmasti käsittämättömän pitkällä miinusmerkillä ja kannattavuus erittäin kyseenalainen.
Tottahan toki, vaikka tuo Neogaffin postaus on nimenomaan referaatti joistakin asioista, joita on raportoitu. Alan läpikotaisin tunteva toimittaja Jason Schreier, joka tekee paljon näitä pinnan alta -artikkeleja peliprojekteista, on vuosien mittaan koostanut tietoa alalla työskenteleviltä pelikehittäjiltä.

Otetaan esimerkkinä Phantom Dust rebootia työstänyt Darkside, joka sammutti koneet ja valot studiosta epäonnistuneen projektin jälkeen.
https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big-1696997142

Microsoft ja Darkside tekivät sopimuksen Phantom Dust multiplayer -pelistä. Myöhemmin Microsoft halusi siihen mukaan yksinpelikampanjan antamatta lisää rahaa projektille. No, Darkside päätti silti yrittää tehdä sen, koska projekti kuulosti lupaavalta. Myöhemmin Microsoft halusi laajemman yksinpelikokonaisuuden ja lisää ominaisuuksia / muuttaa ominaisuuksia. Yhdessä vaiheessa Microsoftin Ken Lobb sanoi julkisesti, että Phantom Dustista tulee 30 tunnin JRPG (piti olla siis alun perin pelkkä moninpeli) tiedottamatta mitään Darksidelle asiasta. Lopputuloksen jo tiedätkin.

Edit: Mitä tulee Scaleboundiin, se oli Hideki Kamiyan unelmaprojekti ja ollut iät kaiket suunnitelmissa. Näinköhän yksi Platinumin avainhenkilöistä antaisi resurssien valua toisiin projekteihin, kun on mahdollisuus tehdä jotain, mitä on aina halunnut tehdä? Nyt puhutaan henkilöstä, joka on työstänyt sellaisia legendoja kuin Resident Evil, Devil May Cry ja Bayonetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tottahan toki, vaikka tuo Neogaffin postaus on nimenomaan referaatti joistakin asioista, joita on raportoitu. Alan läpikotaisin tunteva toimittaja Jason Schreier, joka tekee paljon näitä pinnan alta -artikkeleja peliprojekteista, on vuosien mittaan koostanut tietoa alalla työskenteleviltä pelikehittäjiltä.

Otetaan esimerkkinä Phantom Dust rebootia työstänyt Darkside, joka sammutti koneet ja valot studiosta epäonnistuneen projektin jälkeen.
https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big-1696997142

Microsoft ja Darkside tekivät sopimuksen Phantom Dust multiplayer -pelistä. Myöhemmin Microsoft halusi siihen mukaan yksinpelikampanjan antamatta lisää rahaa projektille. No, Darkside päätti silti yrittää tehdä sen, koska projekti kuulosti lupaavalta. Myöhemmin Microsoft halusi laajemman yksinpelikokonaisuuden ja lisää ominaisuuksia / muuttaa ominaisuuksia. Yhdessä vaiheessa Microsoftin Ken Lobb sanoi julkisesti, että Phantom Dustista tulee 30 tunnin JRPG (piti olla siis alun perin pelkkä moninpeli) tiedottamatta mitään Darksidelle asiasta. Lopputuloksen jo tiedätkin.

Jason Scheider? Kotakun 7päivää-toimittaja? Juurihan tuokin kaveri pestiin puhtaaksi kopi-paste artikkeleistaan ja tästä kimpaantuneena purkasi tuskansa yleisesti syyttämällä Xbox pelaajia, joilla nyt ei ollut tekemistä asian kanssa ja samaan aikaan totesi että on hauskaa bashata Microsoftia ja Xboxia.

Mutta joo, Phantom Dustilla ei nyt ollut taas mitään tekemistä Crackdownin ja Scaleboundin kanssa jotka ovat enemmänkin niitä isompi AAA pelejä enkä tunne tuota Phantom Dust tapausta nyt niin tarkkaan, muuten kuin että sitä on väännelty ja käännelty. Voi pitää paikkansa.
 
Jason Scheider? Kotakun 7päivää-toimittaja? Juurihan tuokin kaveri pestiin puhtaaksi kopi-paste artikkeleistaan ja tästä kimpaantuneena purkasi tuskansa yleisesti syyttämällä Xbox pelaajia, joilla nyt ei ollut tekemistä asian kanssa ja samaan aikaan totesi että on hauskaa bashata Microsoftia ja Xboxia.

Mutta joo, Phantom Dustilla ei nyt ollut taas mitään tekemistä Crackdownin ja Scaleboundin kanssa jotka ovat enemmänkin niitä isompi AAA pelejä enkä tunne tuota Phantom Dust tapausta nyt niin tarkkaan, muuten kuin että sitä on väännelty ja käännelty. Voi pitää paikkansa.
Lol, tuo Phantom Dust -artikkeli on sinusta copy pastea? Uskomatonta.
 
Lol, tuo Phantom Dust -artikkeli on sinusta copy pastea? Uskomatonta.

En väittänyt niin tuosta artikkelista eikä ole juuri siitä tietoa. Ilmoitin vaan herran kannan ja myös sen värikynän mahdollisuuden sekä myös huomion hakuisuuden muiden kustannuksella väittämällä lähteitä omikseen.
 
En väittänyt niin tuosta artikkelista eikä ole juuri siitä tietoa. Ilmoitin vaan herran kannan ja myös sen värikynän mahdollisuuden sekä myös huomion hakuisuuden muiden kustannuksella väittämällä lähteitä omikseen.
Jep, jep...

Kunhan vain herra keksii omiaan, niinkö? Ihan muuten vain sattuu olemaan lukuisista projekteista monilta eri toimittajilta tietoa, että Microsoft on hallinnoinnut niitä projekteja väärin.

Lisäänpä tähän vielä tuon aiemman kommenttini Scaleboundiin liittyen:
"Mitä tulee Scaleboundiin, se oli Hideki Kamiyan unelmaprojekti ja ollut iät kaiket suunnitelmissa. Näinköhän yksi Platinumin avainhenkilöistä antaisi resurssien valua toisiin projekteihin, kun on mahdollisuus tehdä jotain, mitä on aina halunnut tehdä? Nyt puhutaan henkilöstä, joka on työstänyt sellaisia legendoja kuin Resident Evil, Devil May Cry ja Bayonetta."
 
En vieläkään löytänyt tätä videota vaikka selasin toistamiseen kolme sivua taakse. Ehkä joku script block estää juuri tämän videon. Heitätkö linkin tuohon henkilön postaukseen?

Se mitä sisältöön tulee niin samaa mieltä että puhuu asiaa. Microsoftin pitäisi höllentää reilusti taiteellista vapautta pelintekijöille kuten Sony on raporttien mukaan tehnyt.

Saisinko useamman lähteen näille Sonyn raporteille?
 
Jep, jep...

Kunhan vain herra keksii omiaan, niinkö? Ihan muuten vain sattuu olemaan lukuisista projekteista monilta eri toimittajilta tietoa, että Microsoft on hallinnoinnut niitä projekteja väärin.

Lisäänpä tähän vielä tuon aiemman kommenttini Scaleboundiin liittyen:
"Mitä tulee Scaleboundiin, se oli Hideki Kamiyan unelmaprojekti ja ollut iät kaiket suunnitelmissa. Näinköhän yksi Platinumin avainhenkilöistä antaisi resurssien valua toisiin projekteihin, kun on mahdollisuus tehdä jotain, mitä on aina halunnut tehdä? Nyt puhutaan henkilöstä, joka on työstänyt sellaisia legendoja kuin Resident Evil, Devil May Cry ja Bayonetta."

Nimenomaan, toimittajilta tietoa eli toisista artikkeleista.

Oli miten oli. Scalebound itkeminen on varsin turhaa, koska tuokin peli kuuluu siihen samaan kategoriaan kuin Crackdown 3 eli tuskin tuo olisi koskaan ollut sen ihmeellisempi peli ja aivan varmasti teknisesti rikki. Jos se kerta olisi Hideki Kamiyan unelma projekti, niin silloin ne kymmenkunta muuta Platiuniumin julkaisemaa peliä olisi olleet eri prioriteetilla vuosina 2013-2017.
 
Nimenomaan, toimittajilta tietoa eli toisista artikkeleista.

Oli miten oli. Scalebound itkeminen on varsin turhaa, koska tuokin peli kuuluu siihen samaan kategoriaan kuin Crackdown 3 eli tuskin tuo olisi koskaan ollut sen ihmeellisempi peli ja aivan varmasti teknisesti rikki. Jos se kerta olisi Hideki Kamiyan unelma projekti, niin silloin ne kymmenkunta muuta Platiuniumin julkaisemaa peliä olisi olleet eri prioriteetilla vuosina 2013-2017.

En tiedä miksi peli peruttiin, mutta on älytöntä vähätellä scaleboundin perumista. Peli oli todella monella se mitä odotettiin kieli pitkänä, jos se ei sulle ollut se juttu niin ei kannata yleistää. Crackdown 3 sama homma, ykkönen taisi olla isoimpia boxi excluja jenkeissä.

Hyvä että hieroo nyt kuntoon, eiköhän tässä viivästyksiä ole tullut juurikin tuosta Venture sanomista lisäpyynnöistä: pc versio, 4k yms.
 
Nimenomaan, toimittajilta tietoa eli toisista artikkeleista.

Oli miten oli. Scalebound itkeminen on varsin turhaa, koska tuokin peli kuuluu siihen samaan kategoriaan kuin Crackdown 3 eli tuskin tuo olisi koskaan ollut sen ihmeellisempi peli ja aivan varmasti teknisesti rikki. Jos se kerta olisi Hideki Kamiyan unelma projekti, niin silloin ne kymmenkunta muuta Platiuniumin julkaisemaa peliä olisi olleet eri prioriteetilla vuosina 2013-2017.
En itkenyt Scaleboundista, vaan totesin Kamiyan kannan. Ymmärrät varmaan, että projekteilla on eri työryhmät ja directorit käytössä, joten Scaleboundin kehittäminen ei sotkenut Nier Automatan kehittämistä esimerkiksi (joka ei ollut kallis AAA-projekti).

Tässä nyt jotain juttua Obsidianin ja Microsoftin AAA-projektista Stormlands, joka keskeytettiin:
Stormlands and the million-man raid: Obsidian's cancelled Xbox One exclusive
Clearly a lot of work had been done. What, then, went wrong? There was a disconnect, a juxtaposition between a dreaming Microsoft on one hand and an Obsidian who had to realise the ideas on the other. One moment Obsidian was talking to a Microsoft executive producer about doing co-op, the next minute a new executive producer was pitching million-man raids. "We look at something like that and it's like, 'Holy Jesus!'" says Urquhart.
Ymmärrät varmaan, että kun tällaisia juttuja kuulee näistä monista 3rd party -projekteista, niin ei se anna kovin hyvää kuvaa. Microsoft selkeästi vaatii lisäominaisuuksia peleiltä / laajentaa osa-alueita, mutta ei ymmärrä, miten niiden toteuttaminen menee ja mitä se vaatii. Tästä syystä projektit kaatuvat. Scaleboundista ja Crackdown 3:sta ei varmaan kuulla heti tietoa, mutta eiköhän ajan saatossa saada tietää lisää, miten ne etenivät.

Haluan vielä todeta, että monet kolmannen osapuolen projektit ovat kuitenkin onnistuneet, kuten Forza Horizon -sarja. Tulee vain tunne, että tuolla MS Studiosin väessä on mukana myös kädettömiä tuottajia, jotka sotkevat nuo projektit.
 
En itkenyt Scaleboundista, vaan totesin Kamiyan kannan. Ymmärrät varmaan, että projekteilla on eri työryhmät ja directorit käytössä, joten Scaleboundin kehittäminen ei sotkenut Nier Automatan kehittämistä esimerkiksi (joka ei ollut kallis AAA-projekti).

Tässä nyt jotain juttua Obsidianin ja Microsoftin AAA-projektista Stormlands, joka keskeytettiin:
Stormlands and the million-man raid: Obsidian's cancelled Xbox One exclusive

Haluan vielä todeta, että monet kolmannen osapuolen projektit ovat kuitenkin onnistuneet, kuten Forza Horizon -sarja. Tulee vain tunne, että tuolla MS Studiosin väessä on mukana myös kädettömiä tuottajia, jotka sotkevat nuo projektit.

Tuo nyt on edelleen ihan höpöhöpöä. Mikähän siinä nyt on vieläkin niin vaikea käsittää alihankkijana teetetty työ? Eikö tuo keittiöremontti vieläkään yhtään auttanut avaamaan sitä tilannetta, että ei se ole maksajan vika jos työn tekijällä on resurssi tai kiinnostavuus ongelmia. Tuskin Platinium Games on päivääkään Microsoftille ilmaiseksi projektiaan tehnyt tai MS jättänyt mitään maksamatta, mutta kuitenkin 10 peliä työnnetty ulos samaan aikaan.

Heh, voishan tuosta kaivaa vaikka kuinka monta stooria miten mikäkin peli on keskeytetty. Ei niistä vain puhuta kun kaikki eivät vain näe päivän valoa.

Forza Horizonin tekee Playground Games joka on 2nd party Microsoftille (ellei tilanne nyt muutu), käyttää Forzan IP:tä sekä myös käyttää Microsoftin 1st party studion engineä eli Turn10:in Forza Motorsport Forzatech-engineä. Mutta paras oivallus tehdä sopiva autopeli muiden mokatessa pelinsä tuossa genressä (esim. NFS). Ei se Horizon sarja mikään täydellinen ole ja vähiten tuli viimeisintä pelattua. Mahdollisesti tuleva 4 voi vielä flopata, koska uutuuden hehku on vähän katoamassa.
 
Nimenomaan, toimittajilta tietoa eli toisista artikkeleista.

Oli miten oli. Scalebound itkeminen on varsin turhaa, koska tuokin peli kuuluu siihen samaan kategoriaan kuin Crackdown 3 eli tuskin tuo olisi koskaan ollut sen ihmeellisempi peli ja aivan varmasti teknisesti rikki. Jos se kerta olisi Hideki Kamiyan unelma projekti, niin silloin ne kymmenkunta muuta Platiuniumin julkaisemaa peliä olisi olleet eri prioriteetilla vuosina 2013-2017.

Niiden harvojen yksinoikeuksien viivästymisestä itkeminen on turhaa? Heitäpäs nyt faktaa tuosta väitteestäsi, että Platinum käytti Scaleboundin devaukseen tarkoitetut rahat muiden peliprojektien rahoittamiseen ja ko. luomus sitten sopivasti unohtui? Kun taas toiseen suuntaan on tullut useammalta kehittäjältä viestiä kuinka MS:n projektien hallinta ei toimi, kun aletaan mikromanageerata turhaan asioita, jotka eivät ylätason johtamiseen enää kuulu.

No jos se siellä sinun keksityssä edellisellä sivulla on nyt kahdesti niin poistin sen sieltä.



Postasin aiemmin kyseisen videon spoilereissa, ei ilmeisesti näkynyt mikäli ei ole sisäänkirjautunut foorumille. En nyt tiedä miksi @no_way4000 lle tuotti ylivoimaisia vaikeuksia quotata kyseistä viestiä päänaukomisen sijasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt näyttäisi myös jenkeissäkin hinnanlaskua 100 dollarin edestä olevan ainakin ilmassa:

Microsoft To Announce $100 Price Drop For Xbox One X At E3? « Video Game News, Reviews, Walkthroughs And Guides – GamingBolt

Mutta tosiaan tuo ylläoleva Gigantin 379e hinta on todella kova ja välttämättä ei ole kuin tämän päivän voimassa.

Mielenkiintoista mikäli tosiaan toteutuu jo nyt, taitaa olla omanlaisensa ennätys hinnan pudotuksen nopeudessa uudelle konsolille, kun julkaisustakaan ei ole kuulunut kuin seitsemän kuukautta?
 
Tuo nyt on edelleen ihan höpöhöpöä. Mikähän siinä nyt on vieläkin niin vaikea käsittää alihankkijana teetetty työ? Eikö tuo keittiöremontti vieläkään yhtään auttanut avaamaan sitä tilannetta, että ei se ole maksajan vika jos työn tekijällä on resurssi tai kiinnostavuus ongelmia. Tuskin Platinium Games on päivääkään Microsoftille ilmaiseksi projektiaan tehnyt tai MS jättänyt mitään maksamatta, mutta kuitenkin 10 peliä työnnetty ulos samaan aikaan.

Heh, voishan tuosta kaivaa vaikka kuinka monta stooria miten mikäkin peli on keskeytetty. Ei niistä vain puhuta kun kaikki eivät vain näe päivän valoa.

Forza Horizonin tekee Playground Games joka on 2nd party Microsoftille (ellei tilanne nyt muutu), käyttää Forzan IP:tä sekä myös käyttää Microsoftin 1st party studion engineä eli Turn10:in Forza Motorsport Forzatech-engineä. Mutta paras oivallus tehdä sopiva autopeli muiden mokatessa pelinsä tuossa genressä (esim. NFS). Ei se Horizon sarja mikään täydellinen ole ja vähiten tuli viimeisintä pelattua. Mahdollisesti tuleva 4 voi vielä flopata, koska uutuuden hehku on vähän katoamassa.
Mikä on höpöhöpöä?

Annoin sinulle esimerkin Phantom Dustin projektin kaatumisesta. Siinä nimenomaisesti Microsoft halusi laajentaa peliä antamatta lisärahoitusta, minkä se vaatisi. Projekti kuoli.

Stormlands-esimerkki puolestaan kertoo siitä, kuinka pelin laajentaminen/muuttaminen voi kaataa projektin, vaikka sille työnnettäisiinkin tarpeeksi rahaa, kun ei ymmärretä, miten se vaikuttaa peliprojektin etenemiseen. Haluttiin tehdä jotain ennennäkemätöntä ja aivan tuhottoman isoa, mutta sen kaltaisen projektin toteuttamisen riskejä ei tiedostettu tarpeeksi. Peliä ei voi loputtomasti laajentaa ja saada se Xbox Onen julkaisuun hyvälaatuisena ulos.
Stormlandsistä sanoi:
"Sometimes adding people to something doesn't mean it's going to get done any faster," adds Chris Parker. "It's actually just going to be more complicated, more people running down the wrong path."

Mistä tiedät, että Platinumilla oli kiinnostavuusongelmia projektin suhteen? Et tiedä.
 
Mikä on höpöhöpöä?

Annoin sinulle esimerkin Phantom Dustin projektin kaatumisesta. Siinä nimenomaisesti Microsoft halusi laajentaa peliä antamatta lisärahoitusta, minkä se vaatisi. Projekti kuoli.

Stormlands-esimerkki puolestaan kertoo siitä, kuinka pelin laajentaminen/muuttaminen voi kaataa projektin, vaikka sille työnnettäisiinkin tarpeeksi rahaa, kun ei ymmärretä, miten se vaikuttaa peliprojektin etenemiseen. Haluttiin tehdä jotain ennennäkemätöntä ja aivan tuhottoman isoa, mutta sen kaltaisen projektin toteuttamisen riskejä ei tiedostettu tarpeeksi.


Mistä tiedät, että Platinumilla oli kiinnostavuusongelmia projektin suhteen? Et tiedä.

Kerro toki vastaus miksi Platinium games sai 10 peliä valmiiksi vuosina 2013-2017 ja Scalebound oli täysin raakile edelleen ja jäi tekemättä vaikka heille siitä maksettiin sopimuksen mukaan?
 
Kerro toki vastaus miksi Platinium games sai 10 peliä valmiiksi vuosina 2013-2017 ja Scalebound oli täysin raakile edelleen ja jäi tekemättä vaikka heille siitä maksettiin sopimuksen mukaan?

Ensinnäkin, se on Platinum, ei Platinium. Kerrohan sitten vuorostasi miksi Scaleboundiin piti väenvängällä ympätä Co-op vaikka se ei kuulunut pelintekijän alkuperäiseen visioon?
 
Kerro toki vastaus miksi Platinium games sai 10 peliä valmiiksi vuosina 2013-2017 ja Scalebound oli täysin raakile edelleen ja jäi tekemättä vaikka heille siitä maksettiin sopimuksen mukaan?
Monta työryhmää tietenkin ja paljon pienempiä projekteja. Kun yksi työryhmä saa pienen projektinsa valmiiksi, alkaa uusi projekti. Sama muilla työryhmillä. Scaleboundilla sitten taas rutkasti isompi työryhmä, koska kyseessä oli AAA-peli toisin kuin noissa muissa.
 
Viimeksi muokattu:
Voin tähän pistää pyynnöstäsi muutaman mitkä tuli tuosta lonkalta. Ja kuten Red Dragon sanoi, hän on kuullut sisäpiiriläisenä paljon tätä huolestuttavaa suuntausta että Microsoftilla saatetaan mikromanageerata hieno peli-idea pilalle kun samalla Sony sanoo että antaa mennä vain. Nyt pidetään peukkuja että Microsoft viimein kääntää kelkkansa tämän illan showssa. :)


Siinä muutamia.

Yksikään noista linkeistä ei vahvista sitä mitä sä väitit.
 
Kappas, Nier on ensimmäinen pakko-ostos pitkään aikaan. Mahdollisesti jopa ostan suht heti enkä odota alennuksia.

(Olisi kyllä mieluinen ylläri jos ei olisi ihan täysihintainen julkaisu, kun kumminkaan ei ole kyse mistään ihan uudesta pelistä, mutta en toki oleta niin)

Tuo Square-linkki vaikuttaa kyllä olevan kuollut
 
Kappas, Nier on ensimmäinen pakko-ostos pitkään aikaan. Mahdollisesti jopa ostan suht heti enkä odota alennuksia.

(Olisi kyllä mieluinen ylläri jos ei olisi ihan täysihintainen julkaisu, kun kumminkaan ei ole kyse mistään ihan uudesta pelistä, mutta en toki oleta niin)

Tuo Square-linkki vaikuttaa kyllä olevan kuollut

Oiskohan muutama tunti liian aikaisin julkistettu, mulla tuo linkki toimi vielä ku postasin. Uutis-saitit tuohon kuitenkin reagoivat heti esim:

Nier: Automata BECOME AS GODS Edition Releasing on June 26th for Xbox One « Video Game News, Reviews, Walkthroughs And Guides – GamingBolt
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 503 658
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom