World of Warcraft: Classic

Kellään muulla samaa ongelmaa, ettei Gehennakselle pääse valitsemaan edes characteria?

gehennas.png
Sama homma taitaa olla kaikilla, on se kumma kun ei Blizzard viitsi panostaa parempiin servereihin launcheissa.
 
Löytyiskö suomikiltaa Firemawilta Alliance tai Gehennakselta Horde? Vastaa tähän tai laita yksityisviesti. :)

Edit: Kilta löytyi.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän kuulostaa kyllä ihan aidolta wow:Classic kokemukselta. Oikein mikään ei toimi, en nyt oo aivan varma haluanko noin aitoa paluuta vanhaan.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
LFG kyllä muuten toimii mutta tosi buginen UI, odotin paljon pahempaa kieltämättä.

Odotusajat se suurin kismitys, viikonloppuna jo aamupäivästä alkaen tunnin pari odotus iltapäivästä alkaa jo 5-6 tunnin rupeama.

Vaatisi lisää pelaajakapasiteettia tonne fresh PvP realmille.
 
Ei voi kun ihmetellä miten Blizzardilla on tälläiset pirkka serverit edelleen, eikö niitä kiinnosta vai mikä on? Ei luulisi ainakaan rahasta olevan kiinni.
 
En tiedä mihin viittaat, mutta en usko että servuissa on mitään vikaa. Se miten koko peli on suunniteltu alkujaan on ongelma, joka aiheuttaa servujen lagaamisen kun niillä on liikaa porukkaa. Retailissahan ongelmaa on ratkaistu cross-realm toiminnalla jolloin kuorma jakautuu useammalle realmille. Classic puristien "NOT MY CLASSIC" poraamisen takia tätä ei koskaan classicciin saatu ja sen hedelmiä kerätään nyt. Haluttiin pitää serverien communityt tiukkoina, "tuntea" kaikki pelaajat ja niiden maine yms shittiä. Samaan aikaan siirretään kaikki hahmot isoille servuille, jossa on yli 100 000 pelaajaa ja valitetaan kun serverit ei kestä sitä.
Tässä blizzardin työntekijä koittaa asiaa selventää.
Lisäksi redditissä ihan hyvää keskustelua myös asiasta ja siitä kuinka kaikkein koviten huutaa taas ne, joilla ei ole mitään havaintoa softan kehittämisestä. Tuollaista antiikkista koodia kun lähdetään muuttamaan niin se on ihan käsittämätön homma. Pahimmassa tapauksessa joutuu kirjoittaan koko paskan uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oho Blizzard tekee jotain!


Uudet NA (Angerforge) ja EU (Jin’do) fresh PvP realmit huollon jälkeen. Pääsee viimein taas pelaamaan. Eli alkaa alusta, ei voi transferaa mutta ihan sama nopeasti tuo levutus sujuu, vielä nopeammin ilman 5-6 tunnin odotteluja PÄIVITTÄIN.

#todellakinmenen en kestä noita älyttömiä odotusaikoja.

Alliance puolen suomikiltaa koitan kehitellä pystyyn nopeasti, pari kolme tuttua tulee mukaan uuteen realmii muutama muu vielä miettii.
 
Viimeksi muokattu:
Thekal fresh servun puolella näemmä raittiusyhdistys lopettanut, oli vissiin suurin alliance puolella oleva suomalainen guild, horde puolella vissiin jauhojengi vielä vahvoilla.

Itse oon tykitellyt Jin'do fresh realmil.
 
Kukapa olisi arvannut, että freshillä porukka alkaa quittaamaan kuukauden tai kahden jälkeen.
 
Ite oon pelannu yhteensä alle 10 tuntia launchin jälkeen, Firemawin jonot ovat pitäneet tästä huolen. Silti ennemmin näin, kuin kuukauden-parin päästä pelata kolmen muun kanssa autiolla serverillä. Ei mulla kiire ole :think:
 
#Raittiusyhdistys sen verra mitä uutta saanut tietoon, että kuulemma eka wotlk raidi toissapäivänä ja leader ninjaili loottia xD sen jälkee olikin käyttäjien mielipide äänestää jaloilla. Discord kannu katosi myös.

että näin.
 
Viimeksi muokattu:
Mille servulle sitä kannattais boostata ukko? Priest kiinnostaa eikö jaksa nollasta alottaa. Mitään raidi kiltaa porukalla kuka tarvisi riveihin hiili pappia ja pvp hommiin areenaa mättämää?
 
Hieman houkuttelisi palata Wowin pariin, mutta nuo servuongelmat eivät kovin hyvältä kuulosta…
 
Itse pelailen Mirage Racewayllä ja ei ole ollut tuolla ainakaan mitään ongelmia. Sisään pääsee jonottamatta aina ja porukkaa piisaa.
 
Pahimmat jonot myös megaserveri-Firemawilla näyttävät asettuneet, arki-iltaisin nyt korkeintaan vartin-parinkymmenen minuutin jono. Viime lauantaina tosin oli illalla pari tuntia jonoa, mutta selvästi rauhoittumaan päin.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Ite oon pelannu yhteensä alle 10 tuntia launchin jälkeen, Firemawin jonot ovat pitäneet tästä huolen. Silti ennemmin näin, kuin kuukauden-parin päästä pelata kolmen muun kanssa autiolla serverillä. Ei mulla kiire ole :think:

Hommasin nyt kuukauden peliaikaa ja päädyin myös Firemawille kun siellä oli vanhoja kavereita. Nyt istunut jonossa tunnin, toivottavasti tämä paranee tästä hieman…
 

Thekal fresh realm ei ole enää lukittu, voi luoda taas uusia hahmoja. Loppuiko pelaajat kesken vai mitä xD viimeksi ku ite olin thekalil nii 6-7 tunnin odotukset iha päivittäistä, siinä välis vetelin 2 hahmoo max toisel fresh realmil.

Huomattavasti suurempi (x3 ainakin) käyttäjäkunta kuin uudemmalla Jin'do realmilla.

Thekal realmilla alliance johdossa (57%/43%), Jin'do realmilla taas lähes samalla tasolla (49%/51%) hordelle.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelailen Mirage Racewayllä ja ei ole ollut tuolla ainakaan mitään ongelmia. Sisään pääsee jonottamatta aina ja porukkaa piisaa.

Joo sama, miragella pelaan ja aina pääsee sisään. Pari kertaa on tullut primetimen aikaan 10 sekunnin que. Muutenkin tuntuu olevan hyvä serveri.
 
Joo sama, miragella pelaan ja aina pääsee sisään. Pari kertaa on tullut primetimen aikaan 10 sekunnin que. Muutenkin tuntuu olevan hyvä serveri.

Plus erittäin hyvin toimii AH tuolla. Sain suht' helposti myynneilläni epic lentotaidon jne. vaikka aloitin DK:na.
 
Viralliset HC serverit on sitten tulossa kesän aikana. Lähiviikkoina tulee PTR. Sitten vielä uusi season loppuvuodesta ja se uusi season ei ole siis HC.

Täytyy sanoa, että Classic HC on ollut parasta pelaamista sitten ihan alkuperäisen WoW:in julkaisun jälkeen. Aivan sairaan hauskaa. Suosittelen kaikille, että kokeilkaa edes.
 
Viralliset HC serverit on sitten tulossa kesän aikana. Lähiviikkoina tulee PTR. Sitten vielä uusi season loppuvuodesta ja se uusi season ei ole siis HC.

Täytyy sanoa, että Classic HC on ollut parasta pelaamista sitten ihan alkuperäisen WoW:in julkaisun jälkeen. Aivan sairaan hauskaa. Suosittelen kaikille, että kokeilkaa edes.
Hyvä jos vuoden päästä on sitten yksi HC serveri enää täynnä kun ei varmasti porukka jaksa koko ajan levelata uusia hahmoja
 
Hyvä jos vuoden päästä on sitten yksi HC serveri enää täynnä kun ei varmasti porukka jaksa koko ajan levelata uusia hahmoja

Kyllä siellä oma pelaajakuntansa on. HC on oma pelityylinsä jossa on vannoutuneet kannattajansa. Luultavasti sopii todella hyvin hc-serveri Classicciin kun se hillitsee servereiden ylitäyttymistä hyvin. Ei niitä palvelimia tarvitakkaan kuin se 1-2 niin riittää kohdeyleisölle. Tuo on tarkoitettukin pienen kohdeyleisön jutuksi eikä suinkaan massoille.
 
Ketään enää WOTLK Classic? suomiklaaneja missä realmissa olisi eniten, tai ylipäätänsä paljon suomipelaajia? Vai suoraan vain Gehennas hordella?
 
Ai näemmä myös nyt Android bnet sovellus saanut tuon auth ominaisuuden:


No jos se olisi nyt yksi sovellus vähemmän ;)
 

HC virallisesti tulossa, PTR (lvl 30 max) aukeaa tänään, ei tietoa mihin aikaan (voi olla euroopassa vasta huomisen puolella)

Eli HC realmit ovat PvE, monia ominaisuuksia (ressit, yllätys) pois päältä jotka ovat tätä HC idealogiaa vastaan.

dunkku per 24h kyllä kuulostaa tosi mälsältä ainakin omasta mielestäni, mutta kyllä sille ihan kelpo syy on että ei mitään boostailuja helppoja levelityksiä.

Tosi pitkään aikaan vanilla kauden pelit taas kiinnostaisi, onko muita kiinnostuneita?
 
Viimeksi muokattu:
WoW Classic HC käynnistyy 24. elokuuta :tup:




Edit:
Hardcore Realms Live August 24 at 3 PM PDT - WoW Classic

25.8 klo 01:00 suomen aikaa.

Edit:



  • Key Takeaways:

  • ️WoW Classic Hardcore mode releases on August 24th.

  • Classic Hardcore introduces a one-life mode, mirroring concepts from games like Diablo, providing a unique World of Warcraft experience.

  • Hardcore playstyle observed over the years inspired the development of official Hardcore servers, offering a fresh approach to World of Warcraft.

  • Devs share their early Hardcore death experiences, highlighting both humorous and challenging moments in the game.

  • Hardcore Realms' objectives include creating a fair environment, emphasizing the leveling journey, and addressing unintentional PvP activities.

  • ‍Hardcore PvP requires explicit consent, adding an additional layer of strategy to combat.

  • A new feature, "Duel to the Death," enables players to fight to the death with only one victor emerging, providing unique gameplay opportunities.

  • Players organize tournaments around "Duel to the Death," showcasing their dedication and engagement with Hardcore mode.

  • Battlegrounds and War Games are not part of Hardcore mode, ensuring that the focus remains on fair and consensual dueling rather than competitive large-scale battles.

  • New players can enjoy Hardcore mode, as it encourages a slower and more strategic approach to the game, fostering a deeper connection to Azeroth.

  • Ghost characters are possible in Hardcore mode, allowing players to continue interacting with the world and their guild, even after death.

  • Hardcore mode welcomes raiding, but with the buff and debuff limit removed, ensuring a smoother experience in large-scale content.

  • Dungeons have a 24-hour cooldown in Hardcore mode to encourage an outdoor-focused leveling experience.

  • Monsters following players for extended distances, like Teremus in Stormwind, won't occur in Hardcore mode to maintain immersion.

  • ‍Leash range for characters like Teremus has been shortened to keep them in appropriate zones and prevent kiting.

  • Class changes for fairness: Resurrection, Soulstones, Ankh, and Bubble Hearth mechanics are removed.

  • ️Paladins' ability to use Divine Shield for Bubble Hearth has been removed to prevent unfair advantage.

  • Flask of Petrification's immunity retained due to its high-end raiding context and effort required to obtain it.

  • ️Auction House, Mail, and trading enabled in Hardcore to provide a different challenge from unofficial servers.

  • Future consideration for self-found option allowing players to play without trading, using Auction House, or Mail.

  • Excitement from the community about Hardcore mode; self-found option being explored for the future.

  • TLDR: Not much was mentioned outside what we already know. They did speak briefly about a SSF option down the line but didn't want to go more into it at this point.

Etenkin tuo blizzardin Self-Found mietiskely kuulostaa hyvältä, jos sitten myöhemmin tulossa fresh realm noilla säännöillä? Tosiaan se on Self-Found eikä Solo Self-Found mitä blizzard ajattelee, eli edelleen on mahdollista tehdä tiimi dunkkuun yms, mutta sitten kuten myös SSF sääntöihin kuuluu, niin myös SF säännöissä olisi kiellettynä pelaajien kesken kaupankäynti.

Mutta kyllä varmasti tulee pelailtua tätä "helpompaa" Hardcore pelimuotoa, mikä tulee tuossa viikon päästä pelattavaksi :tup:

Edit:

HC EU realmien nimet: Nek'rosh ja Stitches. jälkimmäinen erityisesti tuntuu olevan kommenteissa nyt mainittuna, varmasti menee täyteen hetkessä ja alliance luonnollisesti yliedustettuna. Taidan mennä suosiolla itse hordena Nek'rosh realmiin, niin ei ärsytä jatkuvat odottamiset heti alkuun ja jos sitten joskus näyttää siltä että realm kuolee, niin menee vaa sille toiselle ja tekee uuden hahmon.
 
Viimeksi muokattu:
Pakkohan tämä HC oli ottaa kokeiluun vaikka aikaisemmin ei edes Classiciin ole tullut koskettua. Molemmat serverit näyttäisi olevan aika tukossa, mutta rollasin Nek'Roshille Human Paladinin.
 
Ihan hauskaa tuo on ollut nyt ensimmäiset 15 levua, mutta vähän alkanut miettiä että jaksaako tuohon enempää aikaa upottaa kun eipä siellä endgamessa varsinaisesti mitään odota...
 
Vanilla WoW on kyllä vahingossa täydellinen HC-peli. Viitaten tuohon @gaskade kommenttiin yllä, niin se peli alkaa siitä hetkestä kun painaa sitä Create Character nappulaa, eikä vasta kun on level 60. Tämä tietenkin ihan oma mielipide. Vielä kun tulisi tuki viralliselle Solo Self Found -moodille, eli hahmolla pitäisi olla nämä liput, mitkä asetetaan palvelimella, eikä asiakkaassa, mutta ovat luettavissa API:n ja konsolikomentojen kautta:
  • Hahmo on lähettänyt postia toiselle pelaajahahmolle, missä on liitteenä esine
  • Hahmo on lähettänyt postia toiselle pelaajahahmolle, missä on liitteenäkultaa
  • Hahmo on vastaanottanut ja avannut esineen postitse pelaajahahmolta
  • Hahmo on vastaanottanut ja avannut esineen postitse pelaajahahmolta
  • Hahmo on vastaanottanut ja avannut kultaa postitse pelaajahahmolta
  • Hahmo on vaihtanut esineen toisen hahmon kanssa
  • Hahmo on vaihtanut kultaa toisen hahmon kanssa
  • Hahmo on asettanut huudon AH:ssa
  • Hahmo on asettanut esineen myyntiin AH:ssa
  • Hahmo on ostanut esineen AH:sta
  • Hahmo on ollut ryhmässä toisen pelaajan kanssa
Instannssit voitaisiin varmaan hoitaa sitten SSF-moodissa esimerkiksi siten, että jokaisen pelaajan pitää koskettaa Meeting Stonea, jonka jälkeen ryhmä teleporttaa instanssiin, tai jotain muuta vastaavaa.
 

Pahat lagit keskiviikon huoltotoimenpiteiden jälkeen ja vieläkin jatkuu...

Kyllä tuon on itsekkin huomannut, jo pelkkä sisäänkirjautuminen Nek'Rosh realmiin on aika sattumaa ja hidasta.

Ja näyttää rajoittuvan vain EU realmeihin, mutta ilmeisesti myös samaa ongelmaa esim Wrath ja Retail?

Edit: Vieläkin odottelen korjausta, ei näyttänyt nyt viikonloppuna tapahtuvan mitään... jos sitten keskiviikkona kun on huoltotoimenpiteitä tulossa. Täytyy kyllä myöntää että pisin aika mitä classic serveri ei ole ollut kunnolla toiminnassa, sitten julkaisun.

Kyllä siellä joku aina pelaa kuitenkin vaikka olisi kuinka laginen peli juuri nyt, ja luulevat sitten että Blizzard palauttaa tänä aikana menetetyt hahmot takaisin, erityisesti kun ihan yksiselitteisesti kerrotaan jo siirtyessä HC realmeille siinä infossa, että hahmoja ei palauteta missään olosuhteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, 60 saatu torstaina virallisilla hc-servuilla ja subi meni sopivasti seuraavana päivänä kiinni. Pari yritystä se otti, ensimmäinen priest kuoli lvl 45. Parin päivän tauko ja "back to Elwynn" (Dun Morogh).

Ei tuntunut tuolla Nek'Roshilla olevan kovinkaan paljon lvl 60 ally toimintaa... ehkä jossain kohtaa voisi subata uusiks ja katsoa jos löytyis peliseuraa. Tässähän ei lvl 60 voi mennä samaan dungeoniin alle 60 levelisten kanssa niin pitää olla full 60 grouppi.
 
Mihinkäs realmille tässä kannattas tehdä hahmo, jos suomalaista peliseuraa haluaa? HC siis kyseessä. Vähän kyl peli-intoa vie ku näytti olevan jo niin paljon 60-tason porukkaa että kerkeekö sitä mihinkään iloihin enään mukaan ku pääsis vasta nyt alottamaan :hmm:

Hydraxian waterlordsilla tällä HC-addonilla oli ainaki horden puolella hyvä meininki! Siinä kohti nautti pelistä eniten sitten vanilla-aikojne. Tuntuu et nyt ei pääsis ihan samoihin fiiliksiin enään, mutta yritetään!
 
HC realmeja on kaksi, Stiches ja Nek'Rosh. Itse Stiches alliance ja Ei siellä kovin hirveästi tunnu olevan puhtaita todella aktiivisia suomikiltoja. Horden puolelta ei ole tietoa. Mukaan kerkeää vielä aivan helposti.
 
Nekroshilta löytyy allupuolelta ainakin Ninjapartio joka suhteellisen aktiivinen kilta.
 
Ensi viikolla tulee classicciin ,jatkoa 99,99% blizzlike classic serveri ja lisäkontenttia:
 
  • Tykkää
Reactions: eba

Pahat lagit keskiviikon huoltotoimenpiteiden jälkeen ja vieläkin jatkuu...

Kyllä tuon on itsekkin huomannut, jo pelkkä sisäänkirjautuminen Nek'Rosh realmiin on aika sattumaa ja hidasta.

Ja näyttää rajoittuvan vain EU realmeihin, mutta ilmeisesti myös samaa ongelmaa esim Wrath ja Retail?

Edit: Vieläkin odottelen korjausta, ei näyttänyt nyt viikonloppuna tapahtuvan mitään... jos sitten keskiviikkona kun on huoltotoimenpiteitä tulossa. Täytyy kyllä myöntää että pisin aika mitä classic serveri ei ole ollut kunnolla toiminnassa, sitten julkaisun.

Kyllä siellä joku aina pelaa kuitenkin vaikka olisi kuinka laginen peli juuri nyt, ja luulevat sitten että Blizzard palauttaa tänä aikana menetetyt hahmot takaisin, erityisesti kun ihan yksiselitteisesti kerrotaan jo siirtyessä HC realmeille siinä infossa, että hahmoja ei palauteta missään olosuhteissa.

Tämä korjaantui muuten sillä että otti pelin verkkoasetuksista täpän pois kohdasta "Enable IPv6 when available", mikä pitäisi tosin olla jo oletuksena pois päältä (jostakin syystä oli päällä omissa asetuksista, varmaan joskus sitten laittanut päälle tai käyttänyt jotain addonia joka pistänyt päälle ja siten unohtunut päälle?)

Ja tuolla US foorumeilla joku MVP (verkkoasiantuntija?) laittoi myös merkillisen postauksen (vaikka tuossa puhutaankin muusta kuin Classic versiosta, niin varmasti sama asia pätee):

Yeah, some zones in the game only work over IPv4.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas ja nyt koko Bnet matalana (EU puolella, NA toimii):


Tulikin myös ilmoitus jo:

We are aware of an issue affecting our authentication servers, which may result in slow or failed login attempts. We are currently investigating the cause and will provide updates as they are available.


Edit: nyt korjattu n. 4 tunnin jälkeen.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä näitä eri versiota edes tätä nykyä on? Siis noita season mastery, vanilla, classic, wotlk.. En ole reiluun vuoteen pelaillut niin en ole "skenessä mukana" :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 230
Viestejä
4 505 621
Jäsenet
74 340
Uusin jäsen
spacevector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom