World of Warcraft: Classic

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei niillä honorable killien määrällä ole käytännössä mitään merkitystä mihinkään vaan sillä kenet tapat ja kuinka monen muun pelaajan kanssa.
 
Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei niillä honorable killien määrällä ole käytännössä mitään merkitystä mihinkään vaan sillä kenet tapat ja kuinka monen muun pelaajan kanssa.
Totta, honorihan se merkkaa eniten. Noh, tuleehan tuotakin ja pitkästä aikaa on mukava päästä mäiskimään muitakin kuin NPC:tä.
 
Olipas tervetullut päivitys tuo phase 2. Hillsbradissa aivan karmeat sodat ilmeisesti joka servulla, meilläkin oli äsken ainakin kaksi horde raidia ja vielä enemmän allianceja. Ei tarvinnut kauaa pelata kun sai 500HK ja ensimmäisen dishonorable killin :tdown:

Tjaa, kävin n. tunnin siellä ja totesin että vittu mitä paskaa. Ehkä 5000ms lagi jos olet lähelläkään sitä isoa taistelua. Jos heität instant corruptionin viholliseen 20 yardin päähän niin ei landaa koska oikeasti se on jo jossain toisella puolen Hillsbradia menossa. Kyllä oli aika kullannu muistot ton osalta ja pahasti. :D
 
Tjaa, kävin n. tunnin siellä ja totesin että vittu mitä paskaa. Ehkä 5000ms lagi jos olet lähelläkään sitä isoa taistelua. Jos heität instant corruptionin viholliseen 20 yardin päähän niin ei landaa koska oikeasti se on jo jossain toisella puolen Hillsbradia menossa. Kyllä oli aika kullannu muistot ton osalta ja pahasti. :D
Kaveri joka tota vanilla pvp:tä pelas niin sano että sait lähtä tupakille jos vastaan tuli lagirogue. se warppaili minne sattuu joten mikää casti ei lähteny kun et oikeasti katonu sitä ja samalla se sai hakata sua rauhassa selkään ku meleen osumat luettiin hyökkääjän näkymästä.
 
Miksi ei vieläkään nykyteknologialla saada toimimaan tollaista isoa pelaajien määrää taistelemassa keskenään?
 
Yksi missä ehkä eniten huomasin nostalgialasit oli juuri lagi, en muista että vanillassa oli samanmoista kun pari raidia mätti keskenään. En osaa sanoa olenko vain unohtanu että seo li yhtä lagista paskaa mutta kun suhteuttaa kuinka paljon paremmat yhteydet ja rauta on olemassa nyt ei jotenkin käy omaan järkeen.


Eri asia oli kunnon serverimätöt hillsbradil ja aq etc. mutta tuntui että riitti että 40 oli zonella ja meno oli kuin aq avajaisissa.
Sama ongelma tosin tuntuu olevan retailissa.

Kai sitä vaan ihminen "sopeutu" paskalla yhteydellä ja raudalla siihen lagiin niin nämä mätöt ei tuntunu niin kovalta lagifestiltä.
 
Tjaa, kävin n. tunnin siellä ja totesin että vittu mitä paskaa. Ehkä 5000ms lagi jos olet lähelläkään sitä isoa taistelua. Jos heität instant corruptionin viholliseen 20 yardin päähän niin ei landaa koska oikeasti se on jo jossain toisella puolen Hillsbradia menossa. Kyllä oli aika kullannu muistot ton osalta ja pahasti. :D
Olihan tuo edes-takaisin juoksentelua mutta ihan hauskaa sellaista. Ainakaan Ashbringerillä ei lagi vaivannut yhtään, sulavaa menoa oli mitä nyt pari tuntia mäiskin menemään.
 
Tjaa, kävin n. tunnin siellä ja totesin että vittu mitä paskaa. Ehkä 5000ms lagi jos olet lähelläkään sitä isoa taistelua. Jos heität instant corruptionin viholliseen 20 yardin päähän niin ei landaa koska oikeasti se on jo jossain toisella puolen Hillsbradia menossa. Kyllä oli aika kullannu muistot ton osalta ja pahasti. :D

Eipä tuota aivokuollutta zergausta kukaan täysijärkinen jaksanutkaan alun ihmettelyä enempää, small scale pvp se pelin suola oli jo vanillankin aikaan.

Ihme juttu että eikö serveri-infra ole kehittynyt sen vertaa, että noita isompia mättöjä ei saada toimimaan kunnolla? Tai sitten Blizzulla ei haluta laittaa pääomaa kiinnin kunnon servuihin.

Mitä eilen käytiin useampaa alliancen raidiporukkaa kurmoottamassa omalla 40 man raidilla Ironforgen porteilla, enkä tuossa ainakaan mitää lagia havainnut. Toisaalta eipä tuo lagin kasvu noissa isommissa world eventeissä mitenkään uutisena tullut vanillaa pelanneena.
 
Ei vittu mitä paskaa toi touhu kyllä tuon PVP peliin tulemisen jälkeen. Siel on kaiken maailman autistit vetämässä PVP:tä 24/7 ihan missä vaan. :-D Aattelin et hyvä käydä ennen töitä winterfallissa farmaamassa ekoja ja firewatereita mut hoh hoijaa mitä menoo.
 
Ei vittu mitä paskaa toi touhu kyllä tuon PVP peliin tulemisen jälkeen. Siel on kaiken maailman autistit vetämässä PVP:tä 24/7 ihan missä vaan. :-D Aattelin et hyvä käydä ennen töitä winterfallissa farmaamassa ekoja ja firewatereita mut hoh hoijaa mitä menoo.
Siitä vain vaihtamaan PvE servulle jos meno ei maistu, siellä saa farmata rauhassa ilman kuolemanpelkoa ;)

Itselle tämä PvP kyllä hyvin. Pari ensimmäistä päivää meni Hillsbradissa mutta nyt pääpaino on siirtynyt Searing Gorgeen ja Blackrock Mountainille. Joka ilta on löytynyt raidi tai party jonka kanssa ollaan kierretty. Eilenkin saatiin pidäteltyä täyttä alliance raidia hyvä tovi ennen kuin pääsivät puskemaan vuoren sisään, ilmeisesti MC olivat menossa. Myös EPL käytiin tappamassa isompi porukka pariin otteeseen kun saatiin vihiä että sellainen noilla suunnilla liikkuu ja aiheuttaa tuhoa. Myönnän että olin alussa hieman skeptinen homman toimivuudesta ja kuulutin BG:n lisäämisestä jo P2 vaiheessa. Enää en BG:tä kaipaa, world PvP maistuu todella hyvin.
 
Njaa, itsellä taas tunti Hillsbradissa sai kaipaamaan nimenomaan BG:itä. Lagista, aivotonta deathballausta.
 
Tjaa, kävin n. tunnin siellä ja totesin että vittu mitä paskaa. Ehkä 5000ms lagi jos olet lähelläkään sitä isoa taistelua. Jos heität instant corruptionin viholliseen 20 yardin päähän niin ei landaa koska oikeasti se on jo jossain toisella puolen Hillsbradia menossa. Kyllä oli aika kullannu muistot ton osalta ja pahasti. :D
Nojaa. Eipä tuo peli tuntunu aikanaan tuolla tavalla lagaavan. Ei muistikuvia että noi isot mätöt olis pahasti lagannu.

Nythän tässä Classikissa lagaa jopa 40v40 raidi pvp jossain BRM. Jossain on nyt säästetty.

Privoillakin toimi isot world pvp:t paremmin ainakin jossain servuilla.

Yksi missä ehkä eniten huomasin nostalgialasit oli juuri lagi, en muista että vanillassa oli samanmoista kun pari raidia mätti keskenään. En osaa sanoa olenko vain unohtanu että seo li yhtä lagista paskaa mutta kun suhteuttaa kuinka paljon paremmat yhteydet ja rauta on olemassa nyt ei jotenkin käy omaan järkeen.
Ei se kyllä useiden sekuntien lagia ollut mitenkään. Muistan selkeesti jotain world bosseja missä oli useita raideja yhtäaikaa, eikä tuntuvaa lagia ollut. Tuntuu vähän ettei tässä Classikissa onnistu tehdä semmosessa mitään.
Varmaan AV 40v40 on jotain täyttä lagifestiä myös.

Siitä vain vaihtamaan PvE servulle jos meno ei maistu, siellä saa farmata rauhassa ilman kuolemanpelkoa ;)

Itselle tämä PvP kyllä hyvin. Pari ensimmäistä päivää meni Hillsbradissa mutta nyt pääpaino on siirtynyt Searing Gorgeen ja Blackrock Mountainille. Joka ilta on löytynyt raidi tai party jonka kanssa ollaan kierretty. Eilenkin saatiin pidäteltyä täyttä alliance raidia hyvä tovi ennen kuin pääsivät puskemaan vuoren sisään, ilmeisesti MC olivat menossa. Myös EPL käytiin tappamassa isompi porukka pariin otteeseen kun saatiin vihiä että sellainen noilla suunnilla liikkuu ja aiheuttaa tuhoa. Myönnän että olin alussa hieman skeptinen homman toimivuudesta ja kuulutin BG:n lisäämisestä jo P2 vaiheessa. Enää en BG:tä kaipaa, world PvP maistuu todella hyvin.
No eihän siinä muuta mutta kun 10 man raidi vs 1 on hieman tylsää pidemmän päälle .) Eipä vanillassa tuollaista meininkiä oikeen ollut.. Ehkä se tuosta rauhoittuu kun BG:t avataan eikä kukaa jaksa oikeen honoria farmata enää open worldissä.


Eipä ole tullut pelattua oikeen peliä. Parin viikon työkeikka oli jonka aikana en paljoa ehtiny pelata jonka jälkeen ei oikeen kerenny loggailee niin kohta on kuukaus menny ihan muutaman tunnin peleillä.
 
Eipä ole tullut pelattua oikeen peliä. Parin viikon työkeikka oli jonka aikana en paljoa ehtiny pelata jonka jälkeen ei oikeen kerenny loggailee niin kohta on kuukaus menny ihan muutaman tunnin peleillä.

Tuskin olet ainoa. Alkukiiman jälkeen tämäkin ketju hiljentynyt melkein kokonaan. Retail -ketjua varmaan saa etsiä haulla pian :D
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Nojaa. Eipä tuo peli tuntunu aikanaan tuolla tavalla lagaavan. Ei muistikuvia että noi isot mätöt olis pahasti lagannu.

Nythän tässä Classikissa lagaa jopa 40v40 raidi pvp jossain BRM. Jossain on nyt säästetty.

Privoillakin toimi isot world pvp:t paremmin ainakin jossain servuilla.

Paitsi että legendaarinen 40shamaania vastaan 40 paladinia raidipvp-taistelu kaatoi jo aikanaan koko serverin. Kyllä niitä ongelmia oli jo silloin ja servereillä oli 1/3 pelaajista mitä nykyään.
Muutenkin privoja on aivan turha verrata blizzun servuihin, jossa taustalla tapahtuu 100000 kertaa enemmän asioita kun privaatti-iigorien servuilla. Pelkästään datan tarkastus joka tulee jokaiselta clientiltä aiheuttaa massiivisen määrän laskentaa. Servut toimii kyllä luvattoman huonosti isoissa mähinöissä, mutta typerää verrata privaservuihin jotka toimivat ensinäkin ihan eri clientillä ja back end pyörii jollain itse kasatulla purkkavirityksellä mikä on ohittanut kaiken "turhan".
 
Paitsi että legendaarinen 40shamaania vastaan 40 paladinia raidipvp-taistelu kaatoi jo aikanaan koko serverin. Kyllä niitä ongelmia oli jo silloin ja servereillä oli 1/3 pelaajista mitä nykyään.
Muutenkin privoja on aivan turha verrata blizzun servuihin, jossa taustalla tapahtuu 100000 kertaa enemmän asioita kun privaatti-iigorien servuilla. Pelkästään datan tarkastus joka tulee jokaiselta clientiltä aiheuttaa massiivisen määrän laskentaa. Servut toimii kyllä luvattoman huonosti isoissa mähinöissä, mutta typerää verrata privaservuihin jotka toimivat ensinäkin ihan eri clientillä ja back end pyörii jollain itse kasatulla purkkavirityksellä mikä on ohittanut kaiken "turhan".
Muistan että ainoastaan AQ avaus hajotti mestat täysin ainakin meiän realmilla.

Toki huono verrata privoihin, mutta jos siellä jotkut pelannut isoja pvp mättöjä niin ehkä hieman harmittaa maksaa huonommasta jne.

Tuskin olet ainoa. Alkukiiman jälkeen tämäkin ketju hiljentynyt melkein kokonaan. Retail -ketjua varmaan saa etsiä haulla pian :D
Lähinnä jonkunlainen negatiivinen lumipalloefekti tuli itelle tässä.

Veikkaan että valitsin liian ison servun. Kilta ehkä liian HC meininkiä myös. Joten kiltalaiset pääosin aika nopeeta veti max level. Ite otin rauhassa ja sitten noi älyttömät jonot oli aina siihen aikaan kun olisin ehtinyt enemmän pelata. Kesti siis ihan helvetisti levuttaa ja tosiaan olen vieläkin 58 kun en nyt kuukauteen pelaillu. Eipä tuossa kahdessa levussa kauaa menisi, mutta kun ei ole ollut aikaa ja nyt kiinnostuskin lopahti.

Dungeoni ryhmiä missä tehtäis muutakin kun jotain xp farmia on vaikea löytää joten siinä on mennyt aina oma aikansa.

Ehkä toi classikin vähän huono valinta. Hunteria pelannut aina julkasusta lähtien, joten ajattelin että voishan se olla hauskaa taas. No onhan se ihan jees, mutta jotenkin kyllästynyt hieman.

Kai se pitää yrittää lvl60 vääntää että vois parit raidit katella.
 
Saisivat nopeuttaa seuraavien raidien tuontia mukaan. Ei tuolla vaan oikein ole mielekästä tekemistä. Kerran viikkoon pikarykäsynä MC läpi.
 
Saisivat nopeuttaa seuraavien raidien tuontia mukaan. Ei tuolla vaan oikein ole mielekästä tekemistä. Kerran viikkoon pikarykäsynä MC läpi.
Alttia kehiin. :)

Silleen tais itelle käydä vanillassa. Kun 4x 60 lvl altit oli.

Eipä siinä oikeen mieltä ollut, no toki kaikki tärkeimmät proffut sai itelle niin pysty itse duunailemaan about kaiken. Ja tottakai silloin tutustui muihin classeihin kun oli uutta.
 
No sehän siinä kun ei nyt ole uutta, ei ole pienintäkään mielenkiintoa lähteä levuttamaan alttia enää. Semivituttaa ajatuskin levuttaa uudestaan 1-60 Classicin älyttömillä välimatkoilla ilman mounttia. Sentään ei varmaan joudu jonottamaan enää tuntia quest mobeja kuten releasen aikaan.
 
No sehän siinä kun ei nyt ole uutta, ei ole pienintäkään mielenkiintoa lähteä levuttamaan alttia enää. Semivituttaa ajatuskin levuttaa uudestaan 1-60 Classicin älyttömillä välimatkoilla ilman mounttia. Sentään ei varmaan joudu jonottamaan enää tuntia quest mobeja kuten releasen aikaan.
Mjoo sehän riippuu ihan siitä onko mitään muuta tekemistä / pelaamista.

Jos ei ole niin siinähän sitä levua tulis samalla kun luppoaikaa kuluu :)
 
Itse laittelin papin levutusta nyt vähän tauolle kunnes bg:t tulee. Ihan oman mielenrauhan takia. Levu kun on 50 niin olen helppoa riistaa honor farmaajille. Yritin levuttaa Tanariksen eteläosassa kilpparirannalla ja jopa siellä oli joku vastapuolen pelaaja burgeroimassa, eli siis gänkkimässä. Totta puhuen ehkä paras innostus on ollut vähän laantumaan päin, mutta katsotaan nyt.
 
Kyllähän tätä on tullut hakattuia enemmänkin tässä hiljalleen. Ei ole kiire levuttaa, ei ole kiire mihinkään endgameen vaan itsenäisesti ja pienellä porukalla käy läpi peliä. Mediumina on serveri pysynyt jo melkein alusta lähtien, kun on RP-PvE kyseessä ja ei kyllä ole groupeista tai muista pulaa ollut missään vaiheessa. PvP päällä kun menee kaiken aikaa, pääsee myös kivasti rähisemään silloin ja tällöin - ja ottamaan myös turpiinsa ihan kunnolla.
 
Flamelashin alliance kyllästyi näemmä ottamaan pataansa World PvP:n osalta ja migrasi "massoina" Earthshakerille reddit-draamailuineen päivineen. Mikähän helvetin järki oli pitää free server transferia auki jo aiemmin vähempilukuiselle factionille? :facepalm:
 
Hyvin on maistunut vieläkin. Ei ole tullut juurikaan raidailtua, lähinnä casuaalisti pugeilla. Samoin PvP:tä on tullut vedettyä kohtalaisen casuaalisti, rank 5 tällä hetkellä ja kuluvan viikon tavoite on pitää tuo rank. Ensi viikolla tulee Battlegroundit ja niitä olen odottanut releasesta asti. Pitää vielä yrittää hommata Anathema priestille, eiköhän tuon Eye of Divinityn saa joltain killalta ostettua kun suurimmalta osalta tuo kuitenkin jo löytyy.
 
Flamelashin alliance kyllästyi näemmä ottamaan pataansa World PvP:n osalta ja migrasi "massoina" Earthshakerille reddit-draamailuineen päivineen. Mikähän helvetin järki oli pitää free server transferia auki jo aiemmin vähempilukuiselle factionille? :facepalm:
Tätä olen iät ajat ihmetellyt.
Miksi Blizzu ei laita migrateja ristiin:
High Pop Horde R1 -> Low pop Horde R2
High Pop Ally R2 -> Low pop Ally R1
jne.
Johonkin tiettyyn ratioon asti.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Blizzard: Why are we being punished because of H/A Ratio imbalance? (A Heartseeker's tale) : classicwow

Kuullostaa kyllä aika helvetin vittumaiselta. :dead: Mihin vaan menee niin gankitaan jatkuvasti.

Onko teidän servereillä sama juttu nyt kun World PVP on käynnissä?
On ja itse olen ottavana osapuolena kun vastapuolella on ylivoima. Ainakin high lvl zoneilla tuo tulee oletettavasti helpottamaan kun saadaan BG:t, veikkaan että suurin osa World PvP:stä kuolee ja siirtyy Battlegroundeille.

Edelleen pitää kuitenkin peräänkuuluttaa sitä että jokainen on alussa tehnyt valinnan serveristä ja siitä, haluaako pelata PvP vai PvE serverillä. Tuntuu että suurin osa ei oikeasti ole tiedostanut niitä riskejä että millaista PvP serverillä on ja osittain että millaista siellä kuuluu olla. Onhan se ikävää kun ollaan alivoimaisena mutta vastaavasti samat naamat olisivat taatusti hiljaa ja naureskellen farmaisivat honoria jos A:H suhde olisikin 8:1 omaksi eduksi eikä aiheesta tehtäisi yhtään Reddit topicia.

Lisäksi, en tiedä kuinka luotettavaa dataa tuo WoWpop antaa mutta sen mukaan ko. Reddit viestin servu (Hearthseeker) tilastot aktiivisten pelaajien osalta ei todellakaan ole edes kovin pahat. Tarkemmin se on 61%/39% allianceille. Dataan on laskettu mukaan ainoastaan yli 50lvl pelaajat jotka ovat loganneet viimeisen 21pv sisään. Omalla serverillä tuo statistiikka on 77%/23% ja siitä huolimatta en koe alivoimaisenakaan servun olevan pelikelvoton. Tosin, omien havaintojeni perusteella allianceja on kyllä selvästi enemmän mutta en jaksa uskoa aivan noin selvään eroon.
 
Blizzard: Why are we being punished because of H/A Ratio imbalance? (A Heartseeker's tale) : classicwow

Kuullostaa kyllä aika helvetin vittumaiselta. :dead: Mihin vaan menee niin gankitaan jatkuvasti.

Onko teidän servereillä sama juttu nyt kun World PVP on käynnissä?

Melko even taitaa olla Gehennaksella, ehkä pieni horden ylivoima. Silti hordellakin pelatessa kyllä tuo aika lähellä pelikelvotonta on, jos nyt ei satu kiinnostamaan se wPvP. Esimerkkinä eiliseltä lensin Feralakseen, n. sekuntti landaamisen jälkeen rogue hyppää ambushilla selkään guardien keskellä flight pathilla. Sai tapettua helposti kun olin siinä aika lailla yksi sormi nenässä ja toinen perseessä enkä ollenkaan odottanut tollasta. Vanishilla veks no problem. Siitä spirit ressiä ja kohti Dire Maulia. Muutaman sekuntin kerkesin ratsastella kun sieltä hyppää APES:in party niskaan. No, juoksua takas ja kattelen vähän että nyt niitä ei näy enää välittömässä läheisyydessä, ressiä ja mountilla eteenpäin. Seuraavan mutkan takana toinen APES party hyppää niskaan. Tässä kohtaa onneksi tajusin pienen gchat avautumisen jälkeen että siellähän on takaovikin olemassa Eastiin ja lähdin koettaa onnea sen kanssa. Lopulta ehkä n. 1,5h Orgrimmasta lähdön jälkeen olin DM:E aloittamassa farmaamisen.

En yhtään ihmettele että porukka jolla on lvl50+ hahmoja levutettavana tällä hetkellä ei vaivaudu edes loggaamaan. Tämä p2 wPvP on tehnyt suurelle osalle pelaajakuntaa pelistä melko pelikelvottoman. Ei ihmekään että Blizzard puskee BG:t nopeutetusti kun tajusivat itsekin mitä tekivät. Riittää että pelaajakato käy olemattoman PvE end game contentin takia, ei parane menttää lisää enää ton gankfestin takia.
 
En yhtään ihmettele että porukka jolla on lvl50+ hahmoja levutettavana tällä hetkellä ei vaivaudu edes loggaamaan. Tämä p2 wPvP on tehnyt suurelle osalle pelaajakuntaa pelistä melko pelikelvottoman. Ei ihmekään että Blizzard puskee BG:t nopeutetusti kun tajusivat itsekin mitä tekivät. Riittää että pelaajakato käy olemattoman PvE end game contentin takia, ei parane menttää lisää enää ton gankfestin takia.
Pelikelvoton peli on korkeintaan levuttajille ja niille joita ei PvP kiinnosta. Vastaavasti monet ovat nauttineet p2 wPvP.stä, kuten itsekin. 2vs2, 5vs5 tai vaikka 20vs20, hauskaa se on aina. Tätä en itse päässyt classicissa kokemaan PvE servun johdosta.
 
Pelikelvoton peli on korkeintaan levuttajille ja niille joita ei PvP kiinnosta. Vastaavasti monet ovat nauttineet p2 wPvP.stä, kuten itsekin. 2vs2, 5vs5 tai vaikka 20vs20, hauskaa se on aina. Tätä en itse päässyt classicissa kokemaan PvE servun johdosta.

Aivan, ja näitä on kuitenkin aika iso osa eikä Blizzardilla ole varaa menettää yhtään enempää pelaajia. Hence the nopeutettu BG release.

Itsellänikin oli Vanillasta oikein ihkut muistikuvat world PvP:stä, miten superfantsua se olikaan deathballata pitkin Hillsbradia tuhoten tyhmiä tonttuja. Pari tuntia sitä jaksoi Classicissa ennen kuin alkoi nostalgiavahvuudet häviämään laseista.
 
Aivan, ja näitä on kuitenkin aika iso osa eikä Blizzardilla ole varaa menettää yhtään enempää pelaajia. Hence the nopeutettu BG release.

Itsellänikin oli Vanillasta oikein ihkut muistikuvat world PvP:stä, miten superfantsua se olikaan deathballata pitkin Hillsbradia tuhoten tyhmiä tonttuja. Pari tuntia sitä jaksoi Classicissa ennen kuin alkoi nostalgiavahvuudet häviämään laseista.
Jos PvP ei kiinnosta, miksi hahmo on sitten tehty PvP serverille?
 
Saapa nähdä kuinka kauan BG:t tekohengittää mun classic kokemusta. Ei ole enää raidikiltaa, lähes kaikki kaverit lopettaneet, ei ole realm transferia, että vois ettiä kiltaa muualta. :(

Alkuperänen oma tavote oli päästä clearaamaan Naxxramasia ja AQ40, jotka Vanillan aikaan jäi iteltä kokematta ja nyt on tässä jo pelaaminen melkeen kiikussa ennen BWL.
 
Lukaseppas toi lainaamasi kommentti kertaalleen vielä läpi, tiedä vaikka keksit vastauksen.
Eli aluksi halusit vetää PvP:tä mutta nopeasti kyllästyit siihen ja nyt harmittaa kun serveri on "pelikelvoton"? Mikä sinun ratkaisu ihan yleisellä tasolla olisi tähän että kaikilla olisi kivaa?

Mutta kun ei toi ole PVP serverin tarkoitus että pilataan muiden pelaaminen täysin.
Miten niin pilata? PvP serverin focus on ainakin minusta PvP:ssä.
 
Kyl mun mielestä PVP-servun idea on just se, että siel on se PVP. Olikohan sitä glorifiointia täälläkin kuinka hienoa se on ku on mahdollisuus tapella keskenään. Ite en oikee koskaa tykännyt, mut olin silloin jumissa jo killassa ku tajusin et PVE on se mitä haluan tehä. Tämä toki Woltkin aikaan, et sillon oltiin jo melko maltillisia world PVP:n suhteen, mut kyl silloinki melko ahkerasti gankittiin low-lvl alueita.

Toki minusta PVP-pitäs toteuttaa aina niin, että se on jotenki mielekästä molemmille osapuolille, mutta toisaalta tän pelin kohalta on kyl turha ulista, jokaisella oli tasan tarkkaan tiedossa mitä on luvassa ku kyseessä on kuitenki vaan uudelleenlämmittely vanhasta pelistä ja vanhoista pätseistä.
 
Eli aluksi halusit vetää PvP:tä mutta nopeasti kyllästyit siihen ja nyt harmittaa kun serveri on "pelikelvoton"? Mikä sinun ratkaisu ihan yleisellä tasolla olisi tähän että kaikilla olisi kivaa?


Miten niin pilata? PvP serverin focus on ainakin minusta PvP:ssä.

Pilata siten että sulla ei ole mitään mahdollisuutta kun joukolla sua raiskataan. PVP serverin tarkoitus on että on sellainen pieni jännitys aina niskassa että joku vastapuolen pelaaja saattaa hyökätä kimppuusi. Ei tolleen että ei tule questaamisesta mitään kun tollasia gankkausjoukkoja teloittamassa porukkaa. Ja eivät edes tapa sinua vain kerran vaan jatkuvasti uudestaan ettei tule mitään questaamisesta.

Väitätkö oikeasti että sinua ei harmittaisi yhtään jos yrittäisit questailla mutta sinua alettaisiin gankkaamaan ja corpsecamppaamaan?

PVP serverin tarkoitus on että on kunniallista tappelua. Mieluiten 1 vs 1 ja samalla levelillä molemmat suunnilleen.
 
Eli aluksi halusit vetää PvP:tä mutta nopeasti kyllästyit siihen ja nyt harmittaa kun serveri on "pelikelvoton"? Mikä sinun ratkaisu ihan yleisellä tasolla olisi tähän että kaikilla olisi kivaa?

Melkein! Siellä on yksi sellainen virke missä on mukana esim. sana "Vanillassa". Jos et siitä keksi vielä vastausta tuohon esittämääsi kysymykseen "Jos PvP ei kiinnosta, miksi hahmo on sitten tehty PvP serverille?" niin sitten taidat olla beyond help.
 
Aivan, ja näitä on kuitenkin aika iso osa eikä Blizzardilla ole varaa menettää yhtään enempää pelaajia. Hence the nopeutettu BG release.

Itsellänikin oli Vanillasta oikein ihkut muistikuvat world PvP:stä, miten superfantsua se olikaan deathballata pitkin Hillsbradia tuhoten tyhmiä tonttuja. Pari tuntia sitä jaksoi Classicissa ennen kuin alkoi nostalgiavahvuudet häviämään laseista.
Vanillassa homma toimi kyllä hieman erilailla.

Pitää muistaa että server populaatiot oli max 3000 ja nyt mitälie 10000. Alueet on kuitenkin samat, mutta mahdollisia gank squadeja vain yli 3x enemmän.

Tämän lisäksi nykyään näitä min maxaajia moninkertaisesti eli haluavat heti mahd hyvän gearin.

Lisäksi edellisestä johtuen bis kamat on jo aikaa sitte farmattu, joten muuta tekemistä ei oikein taida jengillä olla.

Jonkun verran vanillassa oli meidän realmilla gank partyjä tai yksittäisiä Rogueita, joihin törmäsi, mutta Classikissa niitä on jatkuvasti ja lähes joka alueella.

Se on se ero :)
 
Pilata siten että sulla ei ole mitään mahdollisuutta kun joukolla sua raiskataan. PVP serverin tarkoitus on että on sellainen pieni jännitys aina niskassa että joku vastapuolen pelaaja saattaa hyökätä kimppuusi. Ei tolleen että ei tule questaamisesta mitään kun tollasia gankkausjoukkoja teloittamassa porukkaa. Ja eivät edes tapa sinua vain kerran vaan jatkuvasti uudestaan ettei tule mitään questaamisesta.

Väitätkö oikeasti että sinua ei harmittaisi yhtään jos yrittäisit questailla mutta sinua alettaisiin gankkaamaan ja corpsecamppaamaan?

PVP serverin tarkoitus on että on kunniallista tappelua. Mieluiten 1 vs 1 ja samalla levelillä molemmat suunnilleen.
Onko toisten pelaajien tappaminen ja PvP:n harrastaminen ns. "pilaamista?" Mielestäni ei ole. Se on honor farmia ja nykyisen honor rank systeemin johdosta myös low lvl pelaajien tappaminen on perusteltua, ne kun sattuvat olemaan helppoa honoria. Monet nauttivat tuosta nykyisestä honor systeemistä ja honorin grindaamisesta, onko siinä jotain väärää? Muistutan että edelleenkin sieltä löytyy kaikille halukkaille se toinen vaihtoehto eli PvE serveri. Siellä voi levuttaa, questaa ja grindata täysin omassa rauhassa. Vaihtoehtoisesti jos joskus haluaa PvP actionia niin sitä voi vetää BG:llä.

Mitä omaan serveriin tulee niin kyllä minäkin tiedän mitä corpsecamp ja gankkaaminen on. Minut on tapettu kymmeniä kertoja mm. DM entrancelle kun roguet ovat olleet odottamassa uhriaan. Meidän raid on wipetty moneen kertaan BRM kun vastaan onkin tullut isompi raid. Minut on tapettu suoraan Feralakseen ja Un'Goroon kun olen sinne saapunut lentämällä. Minua on gangitty Thorium Pointilla siten etten ole voinut ressata edes Spirit Healerin kautta koska niin GY:llä kuin corpsellakin on ollut PvP raid odottamassa. Yhtäkaikki, tämä kaikki kuuluu PvP serverille ja sinällänsä se ei minua harmita. Mm. toissailtana Everlookiin ei voinut edes mennä sillä vastapuoli piti koko kylää hallussaan, sinne lentäminen olisi ollut suora itsemurha. En sitten mennyt.

Mitä tulee tuohon "kunnialliseen" 1vs1 taisteluun niin milloin sellaista on ollut? Ei ikinä. Vahvimmat pärjää aina ja niiden ehdoilla on leikittävä. Tiettyyn rajaan asti isommalla porukalla honorin farmaaminen kun sattuu olemaan se tehokkain tapa. Itsellä on ollut nykyään periaatteena että kaikki liikkuva yritetään tappaa. Joskus otan turpaan niin että tukka lähtee ja joskus saan ilmaista honoria. Välillä toinen osapuoli voittaa ylivoimaisesti ja välillä saadaan aikaan eeppinen dueli.

Tätä lukiessa tuntuu että muutamien ajatusmaailma on sellainen että "PvP on ihan kivaa mutta vain silloin kun se sopii minulle". Eikö PvE serveri olisi ihanteellinen ratkaisu? :rolleyes:
 
Niin siis meininki etenkin epäbalanssi servuilla on sellasta, että OP factionin tyypit odottaa että mobit joista saa farmattua honoria spawnaa, jonka jälkeen insta kill.

Vähän ku classikin launchissa odoteltii questi mobien spawnailua.

Pitäs olla rankemmat diminish vaikutukset jos porukalla tapetaan yksi.

Suoraan splittiin honorit tms. Mitäs Honoria siinä on jos ilman mitään riskiä tappaa vihuja?
Samoin ressin jälkeen joku honorless target.

Flight masterit ja guardit kovemmiks. Laivoihin ja zep vähän guardeja jne.

Sitte realm balanssille pitäs tehä jotain.
 
Enpä kyllä itse odottanut että touhu on ihan tuommosta mitä se nyt on, levuttelen vielä itsekkin druidia 53 ja hunua 45 levelillä ja pelaaminen on käytännössä mahdotonta. Kaikki quest alueet ja kaupungit on "vallattu" ja ?? levelin hordet corpse camppailevat.
Joo tiesin kyllä kyllä pvp servulle tehdessäni hahmon että wpvp tulee olemaan eikä se ongelma ole siinä, itselläkin ollut mukavia hetkiä wpvp kanssa oman tasosia vastaan mutta nuo corpsecampperit yms. pelaajat pilaavat kyllä homman.
Noh, uliuli ja voihan sitä aina rerollata pve:lle jos alkaa vituttamaan liiaksi, kattelis nyt miten nuo bg julkasut muuttavat tuota touhua.

Edit:
En tosiaan tiedä miten epäbalanssissa Gandling on mutta tuntuu ettei allyja paljoa ole verrattuna horden määrään, ainakaan tuolla maailmalla ei tunnu omia näkyvän juuri ikinä.
 
Melkein! Siellä on yksi sellainen virke missä on mukana esim. sana "Vanillassa". Jos et siitä keksi vielä vastausta tuohon esittämääsi kysymykseen "Jos PvP ei kiinnosta, miksi hahmo on sitten tehty PvP serverille?" niin sitten taidat olla beyond help.

Kova tarve sulla näemmä dissata toistuvasti muita keskustelijoita, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä. Olisikohan aihetta katsoa peiliin ensin?

IMO aivan turhaa vinkumista itkeä PvP:stä jos kerran hahmo on rollattu PvP-servulle alunperinkin. Ihan protippinä kannattaa mennä sinne instaan porukalla jos kerran gankkipartyt menevät noin pahasti ihon alle. Jos farmaus ei kyseisessä paikassa on onnistu ajanhetkellä x, menee sitten toiseen paikkaan jossa taas moista riskiä ei ole. Ei ole sen vaikeampaa.
 
Semmonen homma tässä on myöskin etenkin levuttelijoiden kannalta, että Blizzu aikaisti näitä phaseja jollain kahdella kk. P2 piti tulla vuoden lopussa.

Nyt moni joka ottanu iisisti on kusessa kun blizu antoi hyvän syyn farmata muita pelaaiia.. :)
 
Jos kerran on PVP-serverille menty, niin silloin ollaan PVP-serverillä...

Kannattaa myös muistaa, että siellä PVE-serverillä voi myös laittaa /pvp

Saa saman jännitysmomentin halutessaan ja mahdollisesti jopa hieman varttuneemman/kypsemmän pelaajaporukan, kun ei ole mitään jonnelaumaa minmaxaamassa. Välttämättä
 
Semmonen homma tässä on myöskin etenkin levuttelijoiden kannalta, että Blizzu aikaisti näitä phaseja jollain kahdella kk. P2 piti tulla vuoden lopussa.

Nyt moni joka ottanu iisisti on kusessa kun blizu antoi hyvän syyn farmata muita pelaaiia.. :)

Vanillaan verrattuna P2 alkoi vissiin 2 viikkoa aikaisemmin classicissa. Vähän etuajassa, mutta vanillassa Ragnaroksen tappoon kesti 4kk kun classicissa taas muutama päivä. Contenttia on pakko aikaistaa, eikä sillä olisi ollut mitään merkitystä tähän WPVP honor farmaukseen muutenkaan? Samanlailla joku ulisisi silloin ettei oo kerennyt levuttamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom