Windows 11 keskustelu

Eli teen tilin ja linkkaan sen aktivoituun windows 10:een. Voiko sit asentaa windows 11, kirjautua tolla MS-tilillä ja sen pitäis sit aktivoitua automaattisesti?

Ei siis tarvii asentaa uuteen ensin windows 10 ja päivittää siitä 11?

No se on ihan lottoa tuon mikkihiiren kanssa että mikä toimii ja mikä ei. Itte aikoinaan jouduin uuden lisenssin hommaamaan samassa tilanteessa vaikka oli linkitetty ja kaikkea. Tosin ittellä rauta vaihtui 10:n aikana. Silloin soitin mikkihiirelle niin jäbä siellä vittuili vaan että ei ilmaisia lounaita ole.
Itte vittuilin jäbälle takas että tarttee sitten 5€ avain hommata. Erikoista tuosta tekee sen että joskus myöhemmin kun virtuaalikoneen asentelin niin tuli avainepisodi mieleen ja ajattelin huvikseen koittaa niin se virtuaalikone aktivoitui sillä vanhalla avaimella.
Voi olla että tuossa kun oli kulunut joitakin kuukausia välissä niin mikkihiiri oli muuttanut käytäntöjään.

Just tein tän toissaviikolla näillä stepeillä vanhalta koneelta uudelle, voi olla et joku on ylimääräinen. Kirjauduin vanhalle koneelle Win10 M$ tilillä ja aktivointikohtaan tuli että aktivoitu digitaalisella lisenssillä joka on sidottu M$ tiliin. Hain jollain Product Key softalla sen lisenssiavaimen kun en sitä muistanut.

Sit asensin uudelle koneelle puhtaan Win11, syötin sen lisenssiavaimen ja kirjauduin M$ tilillä sisään. Tän jälkeen se ei heti aktivoitunut vaan piti tehdä sieltä troubleshoot kohdasta valinta että hardware on muuttunut ja sit aktivoitu.

Mulla on Windows 10, joka on päivitetty Windows 7:sta, eli samalla lisenssillä aktivoitu.

Ilmeisesti Windows 10 voi päivittää samalla lisenssillä Windows 11, mutta menee pipariksi jos koneen osat vaihtuu tjsp. Korjatakaa jos olen väärässä.

Tässä on kuitenkin ajankohtaista päivittää konetta lähitulevaisuudessa, joten saisko tuon kierrettyä niin että asentais uuteen koneeseen Windows 10 vanhalla lisenssiavaimella ja päivittäis sen siitä sitten Windows 11?
Minulla on ollut W10 aktivoituna yhdeen pöytäkoneeseen johon vaihdoin emolevyn ja prossun. Kasasin sitten myöhemmin jämistä toisen koneen ja näytti W10 aktivoituvan siihenkin entisellä emolevyllä eli ilmeisesti voi samalla lisenssillä olla sitten useampikin kone.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 418
Jäsenet
77 917
Uusin jäsen
$oolo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom