Windows 10:n tuen päättymisen keskustelu

Ei näy esua, mutta nyt taas parin? vuoden tauon jälkeen ehdottaa winukka 11. Ja vielä 25H2.

Taidanpa koittaa ajaa tuota scriptiä.

Outoa on taas. Välillä ilmoittaa jostain virheestä, hetki sitten taas: Laajennetun suojauspäivityksen (ESU) rekisteröinti on tulossa pian. Windows 10:n laajennetun suojauksen päivitysten rekisteröinti on tilapäisesti pois käytöstä alueellasi.

Täälä ei ole 14 päivän jälkeen tullut mitään hävis vaan kokonaan sekin että: tulossa pian kohta ja nyt vain ilmottaa että: Windows versiosi tuki on päättynyt.

On kokeiltu 2 eri keinoa toistaseks ja ei ole toiminut, kokeilin myös liittää ms. tilin mutta meni vai 2x hitaammaksi kun piti aina ms. salasana laittaa että pääsi sisään työpöydälle
Ja ei merkkiäkään silti esu aktivoinnin mahdollisuudesta.

Pitää joskus kokeilla jotain tapaa uudestaan tai uutta tapaa jos saisi tuon esu aktivoitua.

Täälä ei ole 14 päivän jälkeen tullut mitään hävis vaan kokonaan sekin että: tulossa pian kohta ja nyt vain ilmottaa että: Windows versiosi tuki on päättynyt.

On kokeiltu 2 eri keinoa toistaseks ja ei ole toiminut, kokeilin myös liittää ms. tilin mutta meni vai 2x hitaammaksi kun piti aina ms. salasana laittaa että pääsi sisään työpöydälle
Ja ei merkkiäkään silti esu aktivoinnin mahdollisuudesta.

Pitää joskus kokeilla jotain tapaa uudestaan tai uutta tapaa jos saisi tuon esu aktivoitua.
Laita tiliin nelinumeroinen pin-koodi niin ei paljoa hidasta.

Tuli Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2021 asennettua pari päivää sitten. On kyllä varsinkin pelikäytössä hyvä ja stabiili käyttis.

Mitään ylimääräistä Bloatwarea tähän ei myöskään sisälly, tällä mennään vuoteen 2032 jos eloa piisaa.

Laita tiliin nelinumeroinen pin-koodi niin ei paljoa hidasta.
Ei toimi, vaati joka kerta itse ms. tilin salasanan jotta pääsi työpöydälle kirjautumaan. Enkä halua omaan koneeseen yhtään ainutta salasanaa kirjautumiseen vaan suoraan työpöydälle saa mennä jatkossakin.

Katsotaan jos joku päivä jaksaa taas "tapella" asian kanssa että saisi esu päivitykset viimein, kun tuntuu että tääkin asia tehty niin vaikeaksi/toimimattomaksi ms:n päästä ainakin omalla pc:llä.

Tuli Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2021 asennettua pari päivää sitten. On kyllä varsinkin pelikäytössä hyvä ja stabiili käyttis.

Mitään ylimääräistä Bloatwarea tähän ei myöskään sisälly, tällä mennään vuoteen 2032 jos eloa piisaa.
Tuon olisin tehnyt, jos haluaisin mitään tyhjästä asentaa. Itsellä nimenomaan pysymynen nykyisessä on olennaista. Muutenhan koko smäidällä ei edes olisi mitään väliä, asentelisi joka viikko jonkin käyttiksen...

Ei toimi, vaati joka kerta itse ms. tilin salasanan jotta pääsi työpöydälle kirjautumaan. Enkä halua omaan koneeseen yhtään ainutta salasanaa kirjautumiseen vaan suoraan työpöydälle saa mennä jatkossakin.

Katsotaan jos joku päivä jaksaa taas "tapella" asian kanssa että saisi esu päivitykset viimein, kun tuntuu että tääkin asia tehty niin vaikeaksi/toimimattomaksi ms:n päästä ainakin omalla pc:llä.
Laita Windows Hello asetuksista päälle niin on helpompi kirjautua pin-koodilla.

Laita Windows Hello asetuksista päälle niin on helpompi kirjautua pin-koodilla.
Eipä ole järkeä kun esu ei toimi vieläkään niin ei tarvi ms. tiliä pitää koneella muutenkaan. Nyt toki sain pysyyn rekisterieditorin muutoksella että voi rekisteröityä esu:uun,
mutta kappas kummaa virhe ilmotus vaan tulee.
5 koitettua kirjata ms. tilillä sisään ja 4 käynnistetty uusiksi kone eikä toimi.
Sekä ajettu kerran aikasemmin muutama päivän sitten komentorivin tai sen powershell kautta esu päälle eikä silti toimi.

Eipä onnistu täälläkään parilla koneella tuo ESU:un liittyminen. Tuon rekisteröitymislinkin saa näkyviin kun käy regeditissä muuttamassa ne kaksi arvoa arvoiksi 2 ja 1-> mutta sitten ei onnistu rekisteröinti tuohon koska pitää olla järjestelmänvalvojan tili. Järjestelmänvalvojan tililä ei kuitenkaan näy noita rekisteriarvoja ollenkaan jotta niitä pääsisi muokkamaan ton rekisteröintilinkin saamiseksi...

Asensin järjestelmänvalvojan puolelta tuon jatkotuen mutta eipä näy normikäyttäjän puolella. Kuitenkin sanoo, että on jo asennettuna kun yrittää asentaa uudestaan. Mikä näissä on viive, että alkaa näkymään?

Asensin järjestelmänvalvojan puolelta tuon jatkotuen mutta eipä näy normikäyttäjän puolella. Kuitenkin sanoo, että on jo asennettuna kun yrittää asentaa uudestaan. Mikä näissä on viive, että alkaa näkymään?
Mitä ymmärsin Microsoftin sepustuksia niin tuo toimiin vain järjestelmänvalvoja MS tilillä (jeah emä typerää), joten itse otan tavaksi käynnistää koneen kerran viikossa järjestelmänvalvojan tilillä (oletan että jo asennetut päivityksen toimivan myös normi käyttäjä tilillä).

Juu kyllä. Tarkoitin vain milloin näkyy tuo, että on rekisteröitynyt laajennettuun päivitys ohjelmaan tuolla normikäyttäjän Windows updatessa? Kun sillä puolella ei näy.

Mitä ymmärsin Microsoftin sepustuksia niin tuo toimiin vain järjestelmänvalvoja MS tilillä (jeah emä typerää), joten itse otan tavaksi käynnistää koneen kerran viikossa järjestelmänvalvojan tilillä (oletan että jo asennetut päivityksen toimivan myös normi käyttäjä tilillä).

Ja kuten minä sanoin vastaus on ei koskaan.
Eli jotta sais järjestelmä päivityksiä niin anopin täytyy käydä järjestelmänvalvojan puolella käynnistelemässä määräajoin?? Ei voi olla noin tyhmä juttu. Sitten ne jää mulle.

Minä olen tavan (ja paikallinen) käyttäjä tässä läppärissä, ja mikki tarjoaa win 11, mutta oikealta näkyy että ollaan myös enrollissa. Eli jälkikäteen se kyllä näkyy...

1760974592742.png

Spämmätään sen verta, että jos/kun tulee suurempi päivitys, windows saattaa haluta adminin suostumuksen, eli se kysynee se loggautumis-salasanan ennenkuin lataa ja asentaa, muttei sinne admin puolelle tarvitse vaihtaa. Näin kävi täss par päivää sitten.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
290 334
Jäsenet
79 775
Uusin jäsen
KLA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom