Otin pois päivitykset kokonaan, koska en halua sitä keylogger sun muuta sontaa mun koneelle.
Virukset & pankkitroijalaiset on toki paljon parempia...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otin pois päivitykset kokonaan, koska en halua sitä keylogger sun muuta sontaa mun koneelle.
Järki hoi, äly on kyllä jo jättänyt tässä tempussa. Mikset vain disabloi sitä asetuksista?Otin pois päivitykset kokonaan, koska en halua sitä keylogger sun muuta sontaa mun koneelle.
Solmuke ottaa "älytukea" keyloggerin poistamiseen, jos se on koneessani. En edes tiedä, mistä sen vois tsekata. Suomenkielistä opastusta tietty.Järki hoi, äly on kyllä jo jättänyt tässä tempussa. Mikset vain disabloi sitä asetuksista?
Solmuke ottaa "älytukea" keyloggerin poistamiseen, jos se on koneessani. En edes tiedä, mistä sen vois tsekata. Suomenkielistä opastusta tietty.
O&O ShutUp10Windowsin asetukset > Tietosuoja > Diagnostiikka ja palaute > Paranna käsinkirjoitusta ja kirjoitusta > Ei käytössä
Windowsin asetukset > Tietosuoja > Käsinkirjoituksen ja kirjoittamisen mukauttaminen > Tutustutaan sinuun > Ei käytössä
Läppärillä meni, mutta pöytäkoneella ei.Menikö muillakin 1903:n asentaessa virransäästöasetukset oletusasetuksiin?
Onko läppäri mahdollisesti ryzenkone?Läppärillä meni, mutta pöytäkoneella ei.
Kiitos Freeze. Tuo Tutustutaan sinuun piti korjata. Laitoit selkeät ohjeet ilman krääsää.Windowsin asetukset > Tietosuoja > Diagnostiikka ja palaute > Paranna käsinkirjoitusta ja kirjoitusta > Ei käytössä
Windowsin asetukset > Tietosuoja > Käsinkirjoituksen ja kirjoittamisen mukauttaminen > Tutustutaan sinuun > Ei käytössä
Onkos muillakin ilmentynyt koneen itsestään uudelleenkäynnistymistä lepotilasta päivityksen jälkeen? Asia ei varsinaisesti mua häiritse, mutta sinänsä häröä toimintaa, kun kuiteskin on usein esim. kuvanmuokkausohjelma päällä, missä usein ei tallennettua materiaalia vaikka valmis työ onkin jo exportattu, niin se ei näytä merkkaavan winukalle mitään ja pum, ne on poissa. Manuaalisesti sammuttaessa/uudelleenkäynnistäessä tää sentäs jarruttaa, että oletko varma, että haluat sammuttaa, kun on tälläsiä ja tälläsiä päällä.
Tuota se teki mullakin ennen tätä, liekö ollut joku automaattisen päivityksen luoma tarve, en osaa sanoaTiedä sitten liittyykö päivitykseen tai muuhun mutta nykyinen 1809 käynnistyy välillä itsekseen hibernatesta (I7-860 pöytäkone).
Pari kertaa teki jonka jälkeen ajoin sfc ja sillä oli korjaantunut.Onkos muillakin ilmentynyt koneen itsestään uudelleenkäynnistymistä lepotilasta päivityksen jälkeen?
Onkos muillakin ilmentynyt koneen itsestään uudelleenkäynnistymistä lepotilasta päivityksen jälkeen? Asia ei varsinaisesti mua häiritse, mutta sinänsä häröä toimintaa, kun kuiteskin on usein esim. kuvanmuokkausohjelma päällä, missä usein ei tallennettua materiaalia vaikka valmis työ onkin jo exportattu, niin se ei näytä merkkaavan winukalle mitään ja pum, ne on poissa. Manuaalisesti sammuttaessa/uudelleenkäynnistäessä tää sentäs jarruttaa, että oletko varma, että haluat sammuttaa, kun on tälläsiä ja tälläsiä päällä.
Syylliseksi tuo veikkaa näyttiksen ajureita ja ei olisi ensimmäinen kerta kun Error: VIDEO_TDR_ERROR olisi koneeni kaatanut bluescreenin kera. Kokeilen näitä viis päivää sitten julkaistua ajureita.Itsellä oli vastaaava ja syyksi paljastui nvme ajuri ja käytettävä pci-e slotti.
WhoCrashed
Tuolla nyt ainakin hyvä katsoa mikä tuota aiheuttaa.
Siis herää hibernatesta itsekseen mutta ei rebootin kautta?Tiedä sitten liittyykö päivitykseen tai muuhun mutta nykyinen 1809 käynnistyy välillä itsekseen hibernatesta (I7-860 pöytäkone).
Siis herää hibernatesta itsekseen mutta ei rebootin kautta?
Minulla yhdessä koneessa joku viimeisimmistä päivityksistä aktivoi wake timers -osaston omin lupinensa. Eli avaa wanha kunnon Control Panel ja sieltä Power options, Edit power plan, Change advanced power settings. Sleepin alta Allow wake timers ja katso että ne ovat asennossa disabled.
Suurempien päivitysten jälkeen, minun on aina asetettava hiiren ja näppäimistön virranhallinta-asetuksista pois oikeus herättää kone. Näihin jostain syystä asettuu ruksit aina, kun on suuremman päivityksen asentanut.Onkos muillakin ilmentynyt koneen itsestään uudelleenkäynnistymistä lepotilasta päivityksen jälkeen?
Johtuu kenties näistä ★ HUOMAUTUS ★ Microsoftin (mm. Windows & Office) lisensseistä asioista?Vieläkös niitä 10e Windows 10 lisenssejä saa jostain ostettua? Kadonneet ainakin täältä myyntipalstalta eikä murostakaan löytynyt enää. Ebay?
Jos haluat käyttää koko rautaa niin pitää valita haluttu OS bootissa.Onko mahdollista tehdä näin ja miten?
Kaksi ssd-asemaa toiseen asennan Ubuntun ja toiseen windows10 ja sitten näitten välillä hyppelen tarpeitteni mukaan. Pitääkö minun myös aina sitten avata OS bios:in boot menun kautta?
Asenna ensin windows, sitten Ubuntu. Ubuntun asennuksessa asentuu grub käynnistyslatain joka luultavasti löytää Windowsin automaattisesti ja lisää sen listaan joten ei tarvitse biosin boot menun kautta valita miltä levyltä käynnistetään.Onko mahdollista tehdä näin ja miten?
Kaksi ssd-asemaa toiseen asennan Ubuntun ja toiseen windows10 ja sitten näitten välillä hyppelen tarpeitteni mukaan. Pitääkö minun myös aina sitten avata OS bios:in boot menun kautta?
Tekisin niin että Windowsia asentaessa toinen levy irti, Ubuntun asennuksessa sitten molemmat kiinni. Silloin se grub löytää sen Windows-asennuksen. Pitää vaan olla sitten tarkkana asennuksen aikana että asentaa oikealle levylle sen Ubuntun.Okei eli eka Windows ja sit ubuntu! Lueskelin että pitäisi tehdä silleen että ensin on yksi SSD kiinni johon asennan winukan ja sen jälkeen otan sen irti ja laitan toisen SSD kiinni johon asennan Ubuntun ja lopuksi liitän molemmat koneeseen. Onko tämä siis tarpeellista?
Juu, ei nää M$ viime aikaiset päivitykset ole menneet oikein hyvin, ongelmia on ollut aivan mielettömästi ja jatkuvia lykkäyksiä sitten joutuvat tekemään ja silti ei tunnu onnistuvan.
Itse ihan suosiolla jäin tuohon "Semi-Annual Channel" branch ja edelleen näyttäs olevan 1709 build käytössä, joka siis organisaatioille suositeltu, siellä kun ei oo vara olla tälläsiä ongelmia.
Jos ei M$ virallinen Update pysy mukana, niin sitten ei voi kuin nauraa....Muista toki, että tuosta loppuu tuki lokakuussa.
Jos ei M$ virallinen Update pysy mukana, niin sitten ei voi kuin nauraa....
Juu en, kumulatiiviset päivitykset on tullut nätisti aina (tää 1709 tuli viime vuonna ihan Updaten kautta) ja Defender päivittelee tietokannat päivittäin. En tiedä miksei ole ehdotellut tuota isompaa päivitystä, ihme kyl. Tää on ainoastaan pelikoneena, joten en ole noteerannut sen isommin noita...Et kai ole estänyt päivityksiä, kun ei moisia ole tullut?
Windows 7:n avaimella pystyy asentamaan Kympin puhtaalta pöydältä kyllä. Päivitysasennus (jota nyt ei muutenkaan kannata tehdä, ellei jostain syystä ole aivan täysin välttämätön) ei taida enää onnistua.Saakos vielä Windows 7 päivitettyä kympiksi?
Mun työpaikalla on päivittyneet koneet 1803 versioon toukokuussa. Tietoturvapäivityksethän tulee aina yhtä nopeasti kuin muillekkin, ne on ainoastaan nuo isommat ominaisuuspäivitykset joissa kestää kauemmin.Niin tuki on loppunut jo 9. huhtikuuta 2019, eli ei voi kuin nauraa miten Microsoftilla hommat kusee, jos firmatkaan ei oo saanu päivityksiä, ku samassa systeemissä olen. Kuinkahan monessa firmassa ajetaan samaa versioo, tietämättä että tuki loppunut...
ihan hyvin se päivityskin onnistuuPäivitysasennus (jota nyt ei muutenkaan kannata tehdä, ellei jostain syystä ole aivan täysin välttämätön) ei taida enää onnistua.