Uuden päivityksen myötä explorerinkin saa tummaksi.
Juu tosi kiva juttu, jos käyttää sitä vain tiedostojen avaamiseen, kaikki muu edelleen valkoista. (Properties, explorerin asetukset yms)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uuden päivityksen myötä explorerinkin saa tummaksi.
Uudet featuret listattuina:1809 nyt latautumassa Windows Updatesta.
Olen ymmärtänyt että RTX on Off siksi että vasta tässä päivityksessä tulee winkkariin vaadittavat palat että sitä edes voi käyttää mutta tuossa ei näy mainintaa.Uudet featuret listattuina:
What’s New in Windows 10’s October 2018 Update
Linkittämäni juttu oli tehty jo elokuussa, joten se varmaan on tuolta osin ainakin hieman vaiheessa. Muuta en tiedä.mutta tuossa ei näy mainintaa.
Olen ymmärtänyt että RTX on Off siksi että vasta tässä päivityksessä tulee winkkariin vaadittavat palat että sitä edes voi käyttää mutta tuossa ei näy mainintaa.
Tuo ominaisuus taidettiin perua kesäkuun lopussa. Tulossa mahdollisesti ensi vuonna.Päivitys onnistui ongelmitta, mutta mitään välilehtiä (sets whatever) niin ei näy (eikä näy mitään siihen viittaavaa ryhmäkäytönnöissäkään, jonne yksi ohje viittasi). Muistä ominaisuuksista en nyt innostunut. Mutta onpa päivitetty.
Ok. Heh, en näemmä seuraa uutisia, mennyt ohi. No, olen yli 10 vuotta käyttänyt muutenkin lähes pelkästään xplorer2:sta, mutta tuo Sets kiinnostaa kyllä. Jatketaan odottelua.Tuo ominaisuus taidettiin perua kesäkuun lopussa. Tulossa mahdollisesti ensi vuonna.
No olihan siellä lopuksi yhtä sun toista pikkukivaa, kun jaksoi vähän perehtyä. Ajankuluksi katsoin videon uutuuksista, asia jota harvemmin teen. Kaveri oli vääntänyt melkein tunnin videon, ja suht kaikki varmaan esiteltiin! Ja sieltähän paljastui ihan pieniä mukavia muutoksia vaikka Edgen lukutilassa, uuden kuvakaapparin merkintätyökaluista pidin esim. "viivottimesta": ei enää sinnepäin olevia "suoria" viivoja (saa hiirellä kallistettu rullalla). Yms. yms. Ihan jees päivitys.(puuttunut Sets)
Muistä ominaisuuksista en nyt innostunut. Mutta onpa päivitetty.
Aika nopeasti meni sisään. Ilmeisesti ei mikään kovin iso setti.October 2018 update ladattavissa.
Sekö se olikin! Prkel tappelin tuon asian kanssa aika kauan. Ongelma on toistaiseksi ratkaistu laittamalla Googlen DNS osoitteet suoraan koneeseen.Minulla uusin päivitys(1809) rikkoi WLANin. Käytössä TP-LINK TL-WN821N joka pätkäisee n. minuutin sisällä(oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä). Eli hyvin toimii jos käyttää tikun irti tai nollaa sovittimen minuutin välein. Ei kovin käyttäjäystävällinen ratkaisu.
Sekö se olikin! Prkel tappelin tuon asian kanssa aika kauan. Ongelma on toistaiseksi ratkaistu laittamalla Googlen DNS osoitteet suoraan koneeseen.
E: Mulla TP-Link TL-WN881ND
Tuntuu koskevan nyt niitä jotka on jättäneet keväällä julkaistun 1803-päivityksen väliin. Eli taitaa poistaa määrättyä vanhemmat käyttäjäprofiilit tiedostoineen. luulis tulevan korjaus aika pian.Ilmeisesti 1809 update on tuhonnut joiltain tiedostoja?:
Critical Windows 10 October 2018 Update Bug Deletes User Files During Install
WARNING: 1809 upgrade misplaced/deleted files in C:\Users\Public && C:\Users\<user> : Windows10
Toinen kone Win10 ja toinen Win10 Pro, molemmissa oli 1803 + kaikki muut päivitykset. 1809 tuhosi molemmista kaikki tiedostot. Suosittelen backuppia ennen asennusta.Tuntuu koskevan nyt niitä jotka on jättäneet keväällä julkaistun 1803-päivityksen väliin. Eli taitaa poistaa määrättyä vanhemmat käyttäjäprofiilit tiedostoineen. luulis tulevan korjaus aika pian.
Olivatko tiedostot C-asemalla, vai koskiko tuho myös mahdollisia muita osioita?1809 tuhosi molemmista kaikki tiedostot.
Kaikki oli C-asemalla.Olivatko tiedostot C-asemalla, vai koskiko tuho myös mahdollisia muita osioita?
Eräs kertomus datan häviämisestä:Kaikki oli C-asemalla.
Hyvä esimerkki varmuuskopioiden tärkeydestä.Eräs kertomus datan häviämisestä:
windows 10 (October 2018 update) (version 1809) deleted all my files
No tuon asennuksen jälkeen on kaikki taas suomeksi...Ja nyt kun tarkistin updaten, se asensi tällaisen: Windows 10 Insider Preview 10.0.17763.1 (rs5_release)
Mikä tuo nyt sitten on? En ole insider-ohjelmassa.
Hyvä esimerkki varmuuskopioiden tärkeydestä.
Olen nyt vähän seuraillut tilannetta ja näyttäisi siltä että kukaan ei vielä tiedä syytä noille datan häviämisille. Storage Senseä ja OneDriveä on epäilty, mutta mitään varmaa syyllistä en ainakaan itse ole nähnyt mainittavan.Koskeeko tämä satunnaisbugi myös Insider -asennuksia?
Eli koska latasin työkalulla tuon 1809 puhtaan asennusfilun niin voin hyvillä mielin asentaa tyhjälle SSD:lle tämän käyttiksen koska mitään menettämisen pelkoa ei ole...?
Joo käsittääkseni tiedostojen poistaminen tapahtuu asennuksen jälkeisen uudelleen käynnistämisen yhteydessä.Minulla katosi ladatut tiedostot vasta asentamisen jälkeen. Ehdin jo huokaista helpotuksesta kun asennellessa luin ongelmista ja tarkistin asian heti asennuksen jälkeen. prkl.
Veikkaan vain varmuustekijöitä käyttäjä varmistukselle, koska näköjään mm android luurin voi nyt synkata winukan kanssa ja lähetellä normaaleja teksti viestejä työpöydältä käsin...Tein puhtaan asennuksen 1809:sta niin vaati PIN-koodin asettamisen asennuksessa. Sen sai kuitenkin poistettua myöhemmin. Mikähän idea tossa on?
PIN koodin idea on käsittääkseni suojata varsinaista salasanaa, etenkin jos käyttää konetta Microsoft / Office 365 tilillä. Salasanaa on hankalempi varastaa jos käyttäjä ei yksinkertaisesti syötä sitä about koskaan. Jos pin koodin varastaa niin se toimii vain siihen kyseiseen koneeseen ja vain paikallisen istunnon kautta, eikä sillä pääse pilvitiliin käsiksi.