VR-pelit

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 352
Omalla kohdalla täytyy sanoa, että langallisilla laseilla tuskin kovin usein tulisi pelailtua mutta näillä langattomilla (Pico4) etenkin kesäisin kiva kun voi terassille mennä heilumaan huoletta
Ilmeisesti aurinko ei sit haittaa ohjainten seurantaa mitenkään oleellisesti? Vai oletko vain pilvisinä päivinä kokeillut? Itsellänikin Pico 4 ja esim. Gorn jäänyt vielä pelaamatta kun ihan pikkasen liian pelialue sitä varten mut tossa takapihalla olis kyl tilaa. Naapurit voisi kyllä olla ihmeissään kun rivitalon takapihalla ei ole pahemmin mitään aitoja mutta ihan sama :D

Onko sulla muuten minkä vendorin 3x langaton mesh ja onko sulla kaikki tukiasemat kiinni verkkokaapelilla vai langattomasti toisiinsa yhteydessä? Jotenkin olisin kuvitellut vaan että langattomasti tukiasemat eivät voisi olla toisissa kiinni latenssien takia VR käytössä mutta kiva tietää.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
928
Ilmeisesti aurinko ei sit haittaa ohjainten seurantaa mitenkään oleellisesti? Vai oletko vain pilvisinä päivinä kokeillut? Itsellänikin Pico 4 ja esim. Gorn jäänyt vielä pelaamatta kun ihan pikkasen liian pelialue sitä varten mut tossa takapihalla olis kyl tilaa. Naapurit voisi kyllä olla ihmeissään kun rivitalon takapihalla ei ole pahemmin mitään aitoja mutta ihan sama :D

Onko sulla muuten minkä vendorin 3x langaton mesh ja onko sulla kaikki tukiasemat kiinni verkkokaapelilla vai langattomasti toisiinsa yhteydessä? Jotenkin olisin kuvitellut vaan että langattomasti tukiasemat eivät voisi olla toisissa kiinni latenssien takia VR käytössä mutta kiva tietää.
En ole havainnut auringon häiritetsevän ohjaimia lainkaan, teranssi eteläpuolella ja aurinko sinne paahtaa vaikkakin aika korkea näköeste ”aitana” josta saattaa olla hyötyä.

Asuksen laitteet käytössä ja toisiinsa langattomasti yhteydessä (oma langaton ”backhaul kanava” tjsp).

ROG Rapture GT-AX11000 | Gaming networking|ROG - Republic of Gamers|ROG Suomi perässä kaksi ASUS ZenWiFi AX (XT8)|Mesh-järjestelmät|ASUS Suomi .

Mitään kilpailullista peliä en ole testannut, Dirt rallyä ratin kanssa pari kisaa ajoin ja toimi siinäkin. (Edit: sisällä ajelin ratin kanssa, en pihalla :D )
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 793
Ilmeisesti aurinko ei sit haittaa ohjainten seurantaa mitenkään oleellisesti? Vai oletko vain pilvisinä päivinä kokeillut? Itsellänikin Pico 4 ja esim. Gorn jäänyt vielä pelaamatta kun ihan pikkasen liian pelialue sitä varten mut tossa takapihalla olis kyl tilaa. Naapurit voisi kyllä olla ihmeissään kun rivitalon takapihalla ei ole pahemmin mitään aitoja mutta ihan sama :D

Onko sulla muuten minkä vendorin 3x langaton mesh ja onko sulla kaikki tukiasemat kiinni verkkokaapelilla vai langattomasti toisiinsa yhteydessä? Jotenkin olisin kuvitellut vaan että langattomasti tukiasemat eivät voisi olla toisissa kiinni latenssien takia VR käytössä mutta kiva tietää.
Redditistä luin että Questin kamerat linssit kärähtää auringosta, eli laite menee kokonaan rikki. Ei ole omassa normi käytössä sisällä silti mennyt rikki vaikka on verhot auki, aurinko tosin ei pääse kameroihin suoraan paistamaan.

EDIT: Ei kamerat vaan linssit! Tässä virallinen ohjeistus ja tärkein lause: "Don't store or leave your headset anywhere where it can be exposed to sunlight. The lenses inside your headset can be permanently damaged from less than a minute of exposure to direct sunlight, even if it's indoors."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 352
Redditistä luin että Questin kamerat kärähtää auringosta, eli laite menee kokonaan rikki. Ei ole omassa normi käytössä sisällä silti mennyt rikki vaikka on verhot auki, aurinko tosin ei pääse kameroihin suoraan paistamaan.
Mä kuvittelin että linssit niissä hajoaisi auringosta (jos ei ole huolellinen) eikä kamerat, ja eipä tuossa selvästi toisellakaan käyttäjällä ongelmia ole ollut.

Is it safe to use the Pico 4 outside? tuossa on jotain keskustelua
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 063
Redditistä luin että Questin kamerat kärähtää auringosta, eli laite menee kokonaan rikki. Ei ole omassa normi käytössä sisällä silti mennyt rikki vaikka on verhot auki, aurinko tosin ei pääse kameroihin suoraan paistamaan.
Onko tosiaan näin? Quest 3:n ohjeet sanoo vain ettei aurinkoa saa päästää linsseihin (siis lasien sisälle), joka on ihan loogista.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 793
Mä kuvittelin että linssit niissä hajoaisi auringosta (jos ei ole huolellinen) eikä kamerat, ja eipä tuossa selvästi toisellakaan käyttäjällä ongelmia ole ollut.

Is it safe to use the Pico 4 outside? tuossa on jotain keskustelua
Joo linssit, eikä kamerat. Tässä virallinen ohjeistus ja tärkein lause: "Don't store or leave your headset anywhere where it can be exposed to sunlight. The lenses inside your headset can be permanently damaged from less than a minute of exposure to direct sunlight, even if it's indoors."
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
208
Joo linssit, eikä kamerat. Tässä virallinen ohjeistus ja tärkein lause: "Don't store or leave your headset anywhere where it can be exposed to sunlight. The lenses inside your headset can be permanently damaged from less than a minute of exposure to direct sunlight, even if it's indoors."
Linssithän eivät tuossa hajoa, vaan näyttö, johon linssit kohdistavat auringonvalon ja polttavat pikselit poroksi. Käyttäjälle sinänsä ihan sama, vaikka tämä on väärin sanoitettu, mutta pädempähän vaan!

Palaneita näyttöjä löytyy netin foorumeilta, mutta palaneista tracking-kameroiden kennoista ei ole ihan samaa varmuutta. Ainakaan yhtä helposti eivät mene käyttökelvottomiksi suorasta auringonvalosta kuin näyttö. Sen verran olen itse ja jotkut muutkin leikkineet laseilla päivällä pihalla ilman että huomattavaa tuhoa olisi trackingiin tullut. Parasta lienee kuitenkin kaiken varalta ainakin ei käytettäessä säilyttää laitetta auringonvalolta suojattuna myös noiden kameroiden suunnalta.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 919
Olen nyt hieronut joku kolmisen tuntia Blade and Sorceryn 1.0 versiota.

Itselleni tämä on kyllä täyttä timangia. Lisäsi juuri sen verran jotain tekemistä että nyt tätä jaksaa pelata. Progressio systeemi näyttäisi olevan paljon laajempi kuin ensimmäisen parin tunnin perusteella ajattelin.

Tämä ei ole kuitenkaan kaikille. Samoja vihollisia, ja samoja paikkoja pitää juosta läpi kokoajan. Luolat koostuvat huoneista joita sitten RNG:llä yhdistetään erilaisiksi luoliksi. Ei noita tarvitse kuin pari koluta niin on nähnyt jokaisen erilaisen huoneen. Suorittajille luolien rakenne ei myöskään ole kovin hyvä. Huoneiden tutkimisesta palkitaan erittäin vähän, joten jos haluaa optimoida niin paras strategia on vain juosta luolat alusta loppuun välittämättä vihollisista ollenkaan. Tässä ei ainankaan toistaiseksi ole ollu bossien lisäksi mitään sellaista että joku ovi ei esimerkiksi aukea ellei lahtaa kaikkia vihuja alueelta. Toki joissain paikoissa on hankala edetä jos vihollisia pyörii paljon jaloissa joten joskus ne joutuu tappamaan.

Pari ärsyttävää asiaa tässä on myös. Kaupassa ei nää varusteiden statseja ennenkuin ne ostaa. Jonkinlainen logiikka niihin tietenkin pätee että mitä raskaampi panssari sitä enemmän se suojaa, vähentää liikkuvuuttaa ja vähentää taikomista. En kyllä tiedä mitä spellcasting statsi edes tekee. Vahvempia taikoja, nopeampi castaus? Jokaisella kristallilla on myös ilmeisti 3 tieriä. Mistään pelin sisältä ei näe etukäteen mitä uusi tier antaa. Skillit voi resetoida, mutta valittuja kristalleja ei.

Jos tätä nyt kuitenkin pelaa sillä mentaliteetillä että haluaa taistella ja kokeilla erilaisia strategioita ja aseita niin tuo Crystal Hunt kyllä hyvä motivaattori. Pikkuhiljaa saa uusia mekaniikkoja joita räplätä. Jos tätä on tahkonut jo 100 tuntia niin en usko että Crystal Hunt tuo hirveästi lisäsisältöä. Itsehän tein muinoinaan sen ratkaisun että en pelannut tätä muutamaa tuntia pidempää että 1.0 on sitten tuore ja tuo päätös kyllä kannatti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
634
Olen nyt hieronut joku kolmisen tuntia Blade and Sorceryn 1.0 versiota.

Itselleni tämä on kyllä täyttä timangia. Lisäsi juuri sen verran jotain tekemistä että nyt tätä jaksaa pelata. Progressio systeemi näyttäisi olevan paljon laajempi kuin ensimmäisen parin tunnin perusteella ajattelin.

Tämä ei ole kuitenkaan kaikille. Samoja vihollisia, ja samoja paikkoja pitää juosta läpi kokoajan. Luolat koostuvat huoneista joita sitten RNG:llä yhdistetään erilaisiksi luoliksi. Ei noita tarvitse kuin pari koluta niin on nähnyt jokaisen erilaisen huoneen. Suorittajille luolien rakenne ei myöskään ole kovin hyvä. Huoneiden tutkimisesta palkitaan erittäin vähän, joten jos haluaa optimoida niin paras strategia on vain juosta luolat alusta loppuun välittämättä vihollisista ollenkaan. Tässä ei ainankaan toistaiseksi ole ollu bossien lisäksi mitään sellaista että joku ovi ei esimerkiksi aukea ellei lahtaa kaikkia vihuja alueelta. Toki joissain paikoissa on hankala edetä jos vihollisia pyörii paljon jaloissa joten joskus ne joutuu tappamaan.

Jos tätä nyt kuitenkin pelaa sillä mentaliteetillä että haluaa taistella ja kokeilla erilaisia strategioita ja aseita niin tuo Crystal Hunt kyllä hyvä motivaattori. Pikkuhiljaa saa uusia mekaniikkoja joita räplätä. Jos tätä on tahkonut jo 100 tuntia niin en usko että Crystal Hunt tuo hirveästi lisäsisältöä. Itsehän tein muinoinaan sen ratkaisun että en pelannut tätä muutamaa tuntia pidempää että 1.0 on sitten tuore ja tuo päätös kyllä kannatti.
Itse odotan jos nyt kun 1.0 päivitys niin alkaisi tulemaan co op modia(joillekin vanhemmille versioille sellainen on jo tehty tosin modinkehittäjät luovuttaneet kun aina uudessa päivityksessä modi rikkoontuu ja pitää paljon vaivaa nähdä). Toivon mukaan kehittäjä aloittaa jonkun uuden pelin ja nykyistä vain päivittelee että toimii myös tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 140
Olen nyt hieronut joku kolmisen tuntia Blade and Sorceryn 1.0 versiota.

Itselleni tämä on kyllä täyttä timangia. Lisäsi juuri sen verran jotain tekemistä että nyt tätä jaksaa pelata. Progressio systeemi näyttäisi olevan paljon laajempi kuin ensimmäisen parin tunnin perusteella ajattelin.

Tämä ei ole kuitenkaan kaikille. Samoja vihollisia, ja samoja paikkoja pitää juosta läpi kokoajan. Luolat koostuvat huoneista joita sitten RNG:llä yhdistetään erilaisiksi luoliksi. Ei noita tarvitse kuin pari koluta niin on nähnyt jokaisen erilaisen huoneen. Suorittajille luolien rakenne ei myöskään ole kovin hyvä. Huoneiden tutkimisesta palkitaan erittäin vähän, joten jos haluaa optimoida niin paras strategia on vain juosta luolat alusta loppuun välittämättä vihollisista ollenkaan. Tässä ei ainankaan toistaiseksi ole ollu bossien lisäksi mitään sellaista että joku ovi ei esimerkiksi aukea ellei lahtaa kaikkia vihuja alueelta. Toki joissain paikoissa on hankala edetä jos vihollisia pyörii paljon jaloissa joten joskus ne joutuu tappamaan.

Pari ärsyttävää asiaa tässä on myös. Kaupassa ei nää varusteiden statseja ennenkuin ne ostaa. Jonkinlainen logiikka niihin tietenkin pätee että mitä raskaampi panssari sitä enemmän se suojaa, vähentää liikkuvuuttaa ja vähentää taikomista. En kyllä tiedä mitä spellcasting statsi edes tekee. Vahvempia taikoja, nopeampi castaus? Jokaisella kristallilla on myös ilmeisti 3 tieriä. Mistään pelin sisältä ei näe etukäteen mitä uusi tier antaa. Skillit voi resetoida, mutta valittuja kristalleja ei.

Jos tätä nyt kuitenkin pelaa sillä mentaliteetillä että haluaa taistella ja kokeilla erilaisia strategioita ja aseita niin tuo Crystal Hunt kyllä hyvä motivaattori. Pikkuhiljaa saa uusia mekaniikkoja joita räplätä. Jos tätä on tahkonut jo 100 tuntia niin en usko että Crystal Hunt tuo hirveästi lisäsisältöä. Itsehän tein muinoinaan sen ratkaisun että en pelannut tätä muutamaa tuntia pidempää että 1.0 on sitten tuore ja tuo päätös kyllä kannatti.
Tuo on hyvä ihan vaan areena/kaupunkitaistelusimulaattorina. Star Wars modin kanssa on hauska leikkiä valomiekoilla välillä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 919
Tuo on hyvä ihan vaan areena/kaupunkitaistelusimulaattorina. Star Wars modin kanssa on hauska leikkiä valomiekoilla välillä.
Nojoo, nämä tech demo tyyppiset pelit ei ole koskaan itseä kiinnostanut. Kyllä pelissä pitää jotain pelillisiä elementtejä olla.

Alkaa kyllä menemään maku tuohon BS bossiin. Koska peli on fysiikoihin pohjautuva niin välillä tapahtuu vaan kummallisia asioita kuten vihut tai sinä itse lentävät mach 5 vauhtia johonkin suuntaan. Tuo bossi heiluu ja riehuu sen verran että mahdollisuudet tuollaiselle on melko korkeat. Kolme kertaa putkeen nyt kuollut johonkin täysin kontroilloimattomaan fysiikoiden sekoiluun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 957
Viestejä
4 272 360
Jäsenet
71 585
Uusin jäsen
villejok

Hinta.fi

Ylös Bottom