VR-pelit

EIlen tuli koitettua tuosta Humble VR-Bundlesta job simulatoria ja Espire1 -VR operativea.

Job simulator on ihan kiva, mutta turhan pintapuolinen. Tuosta saisi kyllä oikeasti aika hauskan, kun toisi kunnolla lisää mekaniikoita ja asioita, mitä voi tehdä. Tää on ihan ok ekoiksi VR-kokeiluiksi.

Espire1 oli kyllä aika pettymys. En mitään tajunnan räjäyttävää agenttikomeusta nyt odottanutkaan, mutta todella lateta maku jäi. AI tuntui aivan onnettomalle ja haastetta ei ollut kyllä yhtään siinä aluss ainakaan, vaikka oli se vaikein taso. Kontrollitkin vähän ärsyttää, kun aseet ym. tarttuu käsiin ihan liian helposti, vaikka kädet eivät ole edes hirveän lähellä kroppaa. Piti säätää belttiä suunnileen perseen kohdalle, että ei koko ajan räpsähdä pisla käteen, jos vähänkin erehtyy sulkemaan kättä kiinni. Sais näihin peleihin tulla kyllä joku Grip force säätö, millä pystyisi itse säätämään, millasella puristuksella esineet tarttuu käteen.

No teknisesti oli paljon paremmin toimivia nämä, kun ne 2 edellistä, mutta eipä nuo mitään pelihimoja herättäneet. Alyxin jälkeen ei ole kyllä muut VR-pelit oikein napanneet yhtään. Siinä kun näkin, kuinka upea ja "kokonainen" VR-peli voi olla, niin nämä sen jälkeen kokeillut tuntuu kyllä tyhjille. Pitää se Alyx asennella varmaan taas ja lähteä koittamaan niitä workshop mappeja ym.
 
No teknisesti oli paljon paremmin toimivia nämä, kun ne 2 edellistä, mutta eipä nuo mitään pelihimoja herättäneet. Alyxin jälkeen ei ole kyllä muut VR-pelit oikein napanneet yhtään. Siinä kun näkin, kuinka upea ja "kokonainen" VR-peli voi olla, niin nämä sen jälkeen kokeillut tuntuu kyllä tyhjille. Pitää se Alyx asennella varmaan taas ja lähteä koittamaan niitä workshop mappeja ym.


Siinä resident evil villagee ootellen :d
 
Siinä kun näkin, kuinka upea ja "kokonainen" VR-peli voi olla, niin nämä sen jälkeen kokeillut tuntuu kyllä tyhjille. Pitää se Alyx asennella varmaan taas ja lähteä koittamaan niitä workshop mappeja ym.
En pääse tähän ajatteluun kiinni. Millä tavoin vaikka Fallout 4 VR ei ole kokonainen peli? Vaikka siitä jotain epäolennaista nipotettavaa löytyykin.
 
En pääse tähän ajatteluun kiinni. Millä tavoin vaikka Fallout 4 VR ei ole kokonainen peli? Vaikka siitä jotain epäolennaista nipotettavaa löytyykin.

No onko siinä täydet vr-kontrollit ja käytetäänkö siinä VR:ää mitenkään hyväksi?

Jos on ja käytetään, niin sitten pitää ottaa testiin. Skyrimissä ei vissiin ole kunnon VR kontrolleja tietääkseni. Vähän skeptisesti suhtaudun näihin peleihin, mihin on jälkikäteen lisätty vr-tuki.Alien isolationia olen vähän testaillut VR:nä ja siinä ainakin selvästi tulee semmonen olo, että peli ei todellakaan ole suunniteltu VR:n, ja siten se ei oikein itselle iskenyt.
 
No onko siinä täydet vr-kontrollit ja käytetäänkö siinä VR:ää mitenkään hyväksi?

Jos on ja käytetään, niin sitten pitää ottaa testiin. Skyrimissä ei vissiin ole kunnon VR kontrolleja tietääkseni. Vähän skeptisesti suhtaudun näihin peleihin, mihin on jälkikäteen lisätty vr-tuki.Alien isolationia olen vähän testaillut VR:nä ja siinä ainakin selvästi tulee semmonen olo, että peli ei todellakaan ole suunniteltu VR:n, ja siten se ei oikein itselle iskenyt.
Peli on 100 % VR-tilassa toimiva. Granaatteja ja esineitä voi heitellä. PipBoy toimii, kun nostat käsivarren eteen (paitsi jos muutat menusta asetusta). Tekemistä löytyy vaikka millä mitalla ja pelissä on oikea tarina ja tarinoita.

Pikku nipotettavaa on. Esim. 1. käsiä ei ole mallinnettu, vaan jos asetta ei ole kädessä, näkyy peliohjain käden paikalla. 2. Tavarat nostetaan osoittamalla tavaraa ja klikkaamalla. Lopulta tuo poikkeaa hyvin vähän vaikka Alyxin Quick Grapista. Siinäkin osoitetaan, mutta klikin sijaan nykäistään. Falloutista vaan animaatio puuttuu välistä. 3. Rakentaminen ei ole yhtä tarkkaa tattia pyörittämällä kuin hiirellä ja näppäimistöllä. 4. Monipuolisten ohjausmekaniikkojen takia kontrollien oppimiseen menee jonkin verran aikaa, eikä kaikki kontrollit samasta syystä ole alkuun intuitiiviset. Olen myös lukemattomia kertoja tiputtanut granaatin omiin jalkoihini, kun olen peliohjaimen nostanut pöydältä ja ranneketta asettanut paikoilleen. BOOM. Koska samalla on grap-liipaisin vahingossa aktivoitunut.

Aikuisten oikeasti noi viat on lähinnä pieniä harmistuksia ja jos joku sen takia jättää massiivista ja hienoa peliä pelaamatta, niin jo on elämässä murheet.
 
Peli on 100 % VR-tilassa toimiva. Granaatteja ja esineitä voi heitellä. PipBoy toimii, kun nostat käsivarren eteen (paitsi jos muutat menusta asetusta). Tekemistä löytyy vaikka millä mitalla ja pelissä on oikea tarina ja tarinoita.

Pikku nipotettavaa on. Esim. 1. käsiä ei ole mallinnettu, vaan jos asetta ei ole kädessä, näkyy peliohjain käden paikalla. 2. Tavarat nostetaan osoittamalla tavaraa ja klikkaamalla. Lopulta tuo poikkeaa hyvin vähän vaikka Alyxin Quick Grapista. Siinäkin osoitetaan, mutta klikin sijaan nykäistään. Falloutista vaan animaatio puuttuu välistä. 3. Rakentaminen ei ole yhtä tarkkaa tattia pyörittämällä kuin hiirellä ja näppäimistöllä. 4. Monipuolisten ohjausmekaniikkojen takia kontrollien oppimiseen menee jonkin verran aikaa, eikä kaikki kontrollit samasta syystä ole alkuun intuitiiviset. Olen myös lukemattomia kertoja tiputtanut granaatin omiin jalkoihini, kun olen peliohjaimen nostanut pöydältä ja ranneketta asettanut paikoilleen. BOOM. Koska samalla on grap-liipaisin vahingossa aktivoitunut.

Aikuisten oikeasti noi viat on lähinnä pieniä harmistuksia ja jos joku sen takia jättää massiivista ja hienoa peliä pelaamatta, niin jo on elämässä murheet.

No hitto. En tosiaan tiennytkään että FO4:ssa on panostettu noin paljon VR-tukeen. Sehän pitääkin hommata, kun muutenkin on ko. peli pelaamatta.

:tup:
 
No hitto. En tosiaan tiennytkään että FO4:ssa on panostettu noin paljon VR-tukeen. Sehän pitääkin hommata, kun muutenkin on ko. peli pelaamatta.

:tup:
Riippuen silmikosta World Scalea voi joutua hiukan säätämään, että mittasuhteet on oikeat. HP Reverbin ohjaimet pitää tai ainakin piti ajaa Quest-tilassa, että ohjainten näppäimet pelaa oikein. Tuohon on tainnut tulla jo fixi.

Edit.
Tarkistin, niin Fallout 4 VR on kellottunut 124 tuntia tähän asti peliaikaa. Pelissä on oppimiskynnystä jonkin verran ja taisin joutua jotain Wikiä selaamaan, että opin oleellisia asioita. Kolikon kääntöpuolena on sitten tuo pitkäikäisyys.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin star wars flipperin steam:sta. Olen jonkinsortin flipperifani. Halusin tukea, jos se motivoisi tekijää vääntämään pinball fx 3:sta vr-version.

Fiiliksen ja puitteiden puolesta todella mainio peli. En ole kerennyt pelaamaan tarpeeksi paljon, että voisi tehdä kunnon arvostelun. Pintapuolisesti pelaaminen tuntui hyvältä.

 
Ostin star wars flipperin steam:sta. Olen jonkinsortin flipperifani. Halusin tukea, jos se motivoisi tekijää vääntämään pinball fx 3:sta vr-version.

Fiiliksen ja puitteiden puolesta todella mainio peli. En ole kerennyt pelaamaan tarpeeksi paljon, että voisi tehdä kunnon arvostelun. Pintapuolisesti pelaaminen tuntui hyvältä.

Pari tuntia kerenny kokeileen, ihan oke. VR-ohjaintuki ei oo tällä hetkellä :confused: menöö gamepädilläkin
 
Pari tuntia kerenny kokeileen, ihan oke. VR-ohjaintuki ei oo tällä hetkellä :confused: menöö gamepädilläkin

Pad:lla myös pelannut. Jos olisi jaksamista niin väsäisi allaolevan ohjaimen. Spoilerin videossa heppu ensin jupisee ohjaimesta ja sen rakentamisesta.

1620068468297.png


 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Nyt meni Alyx läpi Quest 2 ja kyllä tuo oli itselle pienoinen pettymys, ei tämä tuonut oikein mitään uutta pöytään, odotukset oli että peli jotenkin mullistaisi fps genren, Boneworks on onnistunut tässä ilmeisesti huomattavasti paremmin, mutta se on pelaamatta. Pelin oikeastaan ainut mieleen jäävä osuus oli jeff, mutta tuo osuus oli ehkä liian lyhyt ja siitä jäi loppuhuipennus puuttumaan.

Onnistuin myös hankkimaan viimeisessä levelissä elämäni ensimmäisen VR pahoinvoinnin, tätä ennen oon pystynyt pelaamaan käytännössä mitä vain ilman oloja. Heti kun tuo leveli alkoi niin hieman huimasti ja päätä alkoi särkemään, pelasin kuitenkin loppuun. Kyllä siinä piti jokunen tunti keräillä itseä jälkikäteen, kyllähän tuo viimeinen leveli aika poikkeuksellinen on kun kaikki menee mullin mallin.

Jos mietitään VR pelejä jotka ovat oikeasti mullistaneet omaa genreänsä niin Astro Bot säilyy kyllä omalla listallani ylivoimaisena ykkösenä.
 
Tulipa kokeiltua quest 2:lla Drop dead nimistä peliä ja ainakin pienessä hutikassa vaikutti oikein hauskalta tapaukselta. Zombeja yrittää iholle sieltä, täältä ja tuolta mutta nopealla liipasinsormella tahi kirveellä niistä selviää. Ei huono valinta jos ei kaipaa mitään syvällistä vaan pelkkää räiskintää & väkivaltaa.
 
Nyt meni Alyx läpi Quest 2 ja kyllä tuo oli itselle pienoinen pettymys, ei tämä tuonut oikein mitään uutta pöytään...
Joidenkin mielestä kyseinen peli on syy ostaa VR-lasit.
Itsellä peli vielä kesken, mutta tykännyt kyllä kovasti.

Onko heittää muita nimikkeitä jotka pääsee samalle tasolle kuin Alyx?
Tuo Bonework pitänee testata jossain vaiheessa.
 
Tulipa kokeiltua quest 2:lla Drop dead nimistä peliä ja ainakin pienessä hutikassa vaikutti oikein hauskalta tapaukselta. Zombeja yrittää iholle sieltä, täältä ja tuolta mutta nopealla liipasinsormella tahi kirveellä niistä selviää. Ei huono valinta jos ei kaipaa mitään syvällistä vaan pelkkää räiskintää & väkivaltaa.

Juu se on hyvä arcade räiskintä jos haluaa nollata aivoja tosin niitä alkaa vähän liikaakin tulemaan Questille ja kauppapaikka täyttyä niistä mikä on harmi.
 
Joidenkin mielestä kyseinen peli on syy ostaa VR-lasit.
Itsellä peli vielä kesken, mutta tykännyt kyllä kovasti.

Onko heittää muita nimikkeitä jotka pääsee samalle tasolle kuin Alyx?
Tuo Bonework pitänee testata jossain vaiheessa.

Sehän siinä onkin, kun ihan kokonaisuutena omasta mielestä mikään ei pääse samalle tasolle Alyxin kanssa. Alyx on mun mielestä eka ihan oikea AAA-vr peli. Toki jossain peleissä yksittäiset asiat on voitu tehdä paremmin, mutta Alyx on niin vahva juuri kokonaisuutena.

BoneWorksissa on todella hyvät fysiikat, interaktiivisuusja kontrollit (paremmat kun alyxissa), mutta se on enemmänkin semmonen "sandbox" mihin rakennettu erilaisia "leikkialueita". Juonta/tarinankerrontaa ei hirveesti ole. Kenttäsuunnittelu on aika poukkoilevaa myös. Hyvää viihdettä BoneWorks on, jos tykkää testailla, mitä kaikkee siellä voi tehdä ja mihin kiipeillä ym. Juonta/tarinaa ei kannata hirveesti odotella.

BW on aivan erinomainen peli VR:n mahdollisuuksien ja immersion esittelemiseen/kokemiseen.
 
Sehän siinä onkin, kun ihan kokonaisuutena omasta mielestä mikään ei pääse samalle tasolle Alyxin kanssa. Alyx on mun mielestä eka ihan oikea AAA-vr peli. Toki jossain peleissä yksittäiset asiat on voitu tehdä paremmin, mutta Alyx on niin vahva juuri kokonaisuutena.

BoneWorksissa on todella hyvät fysiikat, interaktiivisuusja kontrollit (paremmat kun alyxissa), mutta se on enemmänkin semmonen "sandbox" mihin rakennettu erilaisia "leikkialueita". Juonta/tarinankerrontaa ei hirveesti ole. Kenttäsuunnittelu on aika poukkoilevaa myös. Hyvää viihdettä BoneWorks on, jos tykkää testailla, mitä kaikkee siellä voi tehdä ja mihin kiipeillä ym. Juonta/tarinaa ei kannata hirveesti odotella.

BW on aivan erinomainen peli VR:n mahdollisuuksien ja immersion esittelemiseen/kokemiseen.
Komppaan. Alyx on sentään käsikirjoitettu PELI. Boneworks tuntuu sen rinnalla elottomalta ja haukotuttavalta teknologiademolta. Ei ole kunnon syytä tai motivaattoria koluta alueita eteenpäin.
 
Tuo Bonework pitänee testata jossain vaiheessa.
Itse refundasin tuon n. kahden tunnin kohdalla. Tympeitä VR-puzzleja, jotka itsellä aiheuttaa jo pelkkää inhoa. Joitain kertoja ennen oman setin hankkimista käytiin VR-arcadessa, ja ihan noilla muutamalla 30-60 minuutin sessiolla olen luultavasti täyttänyt perinteisen "heitä, hakkaa, huido" -VR-härväyksen kiintiön tähän elämään. Nyt kun on puolioma-setti, niin ei noita kyllä jaksa sitten ollenkaan. Alyxia olen pelannut ja aion pelata loppuun, mutta ei sekään nyt varsinaisesti ole säväyttänyt.

Ampuminen vaikutti tuossa pelissä ihan jännältä, mutta ne puzzlet työnsi luotaan. Ehkä joskus uusiksi alesta muutamalla eurolla, tulevaisuuden laitteilla.
 
Westworld Awakening kellään kokemusta tästä pelistä pitääkö olla sarja katottuna vai ymmärtääkö ilman?
 
Westworld Awakening kellään kokemusta tästä pelistä pitääkö olla sarja katottuna vai ymmärtääkö ilman?


Hmm. On paljon apua kun on katsonut sarjan, en osaa sanoa miten aukeaa jos ei ole.

Alesta ostettuna ainakin rahan arvoinen. Ihan ok toteutus, näyttää hyvältä, vähän kankea, mutta aika ahdistava. Tulee kyllä hyvin fyysisiä tunteita.

Pitääkin palata pelin pariin, mutta jäi kohtaan, missä pitää juosta kirvesmurhaajaa karkuun (liikkuminen heiluttamalla käsiä) niin tuli sellaista pakokauhua, että jäi kesken.

Jännityspeli, ei kauhu, niihin en vr:ssä pysty.
 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Komppaan. Alyx on sentään käsikirjoitettu PELI. Boneworks tuntuu sen rinnalla elottomalta ja haukotuttavalta teknologiademolta. Ei ole kunnon syytä tai motivaattoria koluta alueita eteenpäin.

Vähän menee offiksi, mutta Itse tykkään kyllä Bone Worksista myös. Itselle peleissä onkin aina ollut tärkeintä se itse pelaaminen ja mekaniikat ym. Tarina, juoni hahmot sitten täydentää sen kokonaisuuden, mutta eivät ole mikään välttämätön vaatimus sille, että voisin pelistä/pelaamisesta nauttia, jos mekaniikat, kontrollit ym. tarjoaa tarpeeksi hupia.
 
Boneworks näytti potenttiaalin mitä kaikkea on mahdollista tehä VR:ssä ja HL:A minkälainen on tripla A VR kokemus. Kumpiakin tarvitaan lisää :think:
 
Population: One kakkoskausi on juuri käynnistynyt. Tällä kertaa pienellä länkkäritwistillä, eli kartalle on ilmestynyt länkkäriteemainen kylä ja erilaisia skinejä aihepiiriin.
Pelillisesti on myös mittavasti muutoksia, yksi isoimpia pelaajamäärän nosto 24:ään (8 squadia). Tämä tekee kartasta paljon ahtaamman ja aika usein tulitaistelut alkavat todella nopeasti.

Muita lisäyksiä:
- loot ja räjähtäviä tynnyreitä
- kuollut pelihahmo liikkuu nopeammin (helpompi elvyttää)
- dual wield haulikot (matador)
- huuliharppu (palauttaa kaverien kilvet soitellessa)
- shaker kilpi (ravistuksen jälkeen puolet kilvistä takaisin)
- tölkkejä menee 6 aina yhteen slottii (taitavat olla heikompiakin)
- gesturelataus uuteen haulikkoon, vanhaan kaksipiippuiseen ja revolveriin.
- zone pienenee hitaammin (ulkopuolelta aloittaminen taas helpompaa)
- private lobbyihin todella paljon mahdollisuuksia sääntöjen säätämiseen

Nyt on varmaan taas hyvä hetki hypätä peliin kun kaikki opettelevat uusia kujeita. Ainakin itsestäni nuo kaikki uudet muutokset vaikuttivat parin tunnin pelailulla todella hyviltä.
 
Viimeksi muokattu:
Population: One kakkoskausi on juuri käynnistynyt. Tällä kertaa pienellä länkkäritwistillä, eli kartalle on ilmestynyt länkkäriteemainen kylä ja erilaisia skinejä aihepiiriin.
Pelillisesti on myös mittavasti muutoksia, yksi isoimpia pelaajamäärän nosto 24:ään (8 squadia). Tämä tekee kartasta paljon ahtaamman ja aika usein tulitaistelut alkavat todella nopeasti.

Muita lisäyksiä:
- loot ja räjähtäviä tynnyreitä
- kuollut pelihahmo liikkuu nopeammin (helpompi elvyttää)
- dual wield haulikot
- huuliharppu (palauttaa kaverien kilvet soitellessa)
- shaker kilpi (ravistuksen jälkeen puolet kilvistä takaisin)
- tölkkejä menee 6 aina yhteen slottii (taitavat olla heikompiakin)
- gesturelataus uuteen haulikkoon, vanhaan kaksipiippuiseen ja revolveriin.
- zone pienenee hitaammin (ulkopuolelta aloittaminen taas helpompaa)
- private lobbyihin todella paljon mahdollisuuksia sääntöjen säätämiseen

Nyt on varmaan taas hyvä hetki hypätä peliin kun kaikki opettelevat uusia kujeita. Ainakin itsestäni nuo kaikki uudet muutokset vaikuttivat parin tunnin pelailulla todella hyviltä.
Uusi haulikko eli nuo dual wield matadors vai olenko missanut jotain?
Kuinka nopeasti huuliharppu palauttaa shieldiä?

Jonkin verran tosiaan uuden opettelua, pelaaja määrän nosto vaikuttaa siltä, että tekisi vain hot droppeja.
Squadit väkisin lähekkäin, aiheuttaa hieman war moden loppuvaiheen tunnelman.

Sain jostain syystä kaikki game pass kamppeet käyttöön heti pelaamatta kertaakaan season 2:ta :hmm:
 
Uusi haulikko eli nuo dual wield matadors vai olenko missanut jotain?
Kuinka nopeasti huuliharppu palauttaa shieldiä?

Jonkin verran tosiaan uuden opettelua, pelaaja määrän nosto vaikuttaa siltä, että tekisi vain hot droppeja.
Squadit väkisin lähekkäin, aiheuttaa hieman war moden loppuvaiheen tunnelman.

Sain jostain syystä kaikki game pass kamppeet käyttöön heti pelaamatta kertaakaan season 2:ta :hmm:
Niin eikös ne matadorit ole haulikot ja uudet? Yllättävän nopeasti palauttaa harppu shieldiä. Lukemia en jaksa kaivaa mutta en ihmettelisi jos tuota nerffataan jossain välissä.

Itellä tuli vastaan joku aseen lataus bugi joka esti aseen käytön.
 
Niin eikös ne matadorit ole haulikot ja uudet? Yllättävän nopeasti palauttaa harppu shieldiä. Lukemia en jaksa kaivaa mutta en ihmettelisi jos tuota nerffataan jossain välissä.

Itellä tuli vastaan joku aseen lataus bugi joka esti aseen käytön.
Kyllä ovat, mutta listasit ne eri nimellä ja monikossa versus alempi teksti. Ihan varmistin vain.

Katselin yhden squadin (level oli hieman yli 20, joten ei mitään veteraaneja) touhuja, yksi soitteli harppua ja kaksi ampui. Randomien kanssa pelasin ja ketään noista ei saatu tapettua.
 
Onkos kokemuksia Population onesta, miten toimiva tuo Quest2 standalone versio on verrattuna PC:ltä striimattuun.
 
Onkos kokemuksia Population onesta, miten toimiva tuo Quest2 standalone versio on verrattuna PC:ltä striimattuun.
En ole vielä saanut airlinkkiä toimimaan, enkä kauheasti edes yrittänyt. 99% tullut pelattua standalonena.
Grafiikassa ei kauheaa eroa linkkikaapeli vs standalone. Aiemmin ainakin puiden vihreät osat vilkkuivat pcvr:llä (rx 6800).

Edit: lisätään vielä vastaus, eli on toimiva.
 
Tuo Population: One on hieman outolintu siinä, etten tiedä miten siihen suhtautuisi. Kiinnostaisiko sitä pelata vai ei. Esittelyvideot antavat siitä aika sekavan kuvan eikä niistä oikein selviä homman ydin. Paitsi, että pelissä kiipeillään, liidetään ja ammuskellaan. Eli kuinka yhteisöllinen peli on kyseessä? Onko syvällisempää taktikointia? Puhdasta refleksihippaa? Mikä on koukku tai koukuttavuuden ydin?
 
Tuo Population: One on hieman outolintu siinä, etten tiedä miten siihen suhtautuisi. Kiinnostaisiko sitä pelata vai ei. Esittelyvideot antavat siitä aika sekavan kuvan eikä niistä oikein selviä homman ydin. Paitsi, että pelissä kiipeillään, liidetään ja ammuskellaan. Eli kuinka yhteisöllinen peli on kyseessä? Onko syvällisempää taktikointia? Puhdasta refleksihippaa? Mikä on koukku tai koukuttavuuden ydin?
Kyllä se aika nopeatempoinen peli on, ja aika selkäytimestä saa jotkut asiat tulla jos mielii hengissä selvitä. Tosin tiimissä pelaaminen kyllä tarvitsee kommunikaatiota ja taktiikkaakin. 3 rambon porukka saa kyllä köniin kolmelta tiimityötä tekevältä, jos taitotaso on muuten sama. Kaikki on kuitenkin samalla viivalla, mitään etuja ei saa muuta kuin sillä että harjoittelee ja oppii lainalaisuudet aseissa ja ympäristössä paremmin.

Pelin parhaus tulee juuri tuosta että lähestyminen on vapaata, kun kaikkialle voi kiivetä ja siirtyminen voi lentämällä olla hyvinkin nopeaa. Aika usein rakennuksiin pääsee sisälle piileskelemään. Mutta jos jotain milsim-hiippailua hakee niin ei tämä kyllä sellainen ole (tosin moni ei edes tiedä että pelissä voi hiipiä äänettä). Peli on myös perusmekaniikoiltaan suht helppo, eikä vaadi hirveästi harjoittelua että alkuun pääsee.
 
Onkos kokemuksia Population onesta, miten toimiva tuo Quest2 standalone versio on verrattuna PC:ltä striimattuun.
Quest2 resoakin pystyy hieman nostamaan, akunkulutuksen kasvun hinnalla. Omissa kokeiluissa Kyöstin kuva kauas katsellessa on terävämpi kuin VD/Airlink. Se kuva vain on suttuinen, näyttis on 1080gtx, johtuneeko sitten siitä. Pelaan vain natiivisti tämän takia.
 
Quest2 resoakin pystyy hieman nostamaan, akunkulutuksen kasvun hinnalla. Omissa kokeiluissa Kyöstin kuva kauas katsellessa on terävämpi kuin VD/Airlink. Se kuva vain on suttuinen, näyttis on 1080gtx, johtuneeko sitten siitä. Pelaan vain natiivisti tämän takia.

Voi hyvin johtua näyttökortista. Monet pelit kuten half life alyx pudottavat resoluutiota dynaamisesti, että peli pyörii koko ajan 90fps. Quest2:en resoluutio on 2x1832 x 1920. Pelit joutuvat renderöimään vielä isommalla resoluutiolla, koska linssien vääristymän korjaus vaatii isomman näyttöpuskurin.

Mä ihmettelin alyxin kanssa tovin perunaresoluutiota, kunnes tajusin, että skarppi kuva 1080ti:lla vaati alimman tai toiseksi alimmat asetukset. Asetusten hinkkaaminen ylöspäin alkoi pudottamaan resoluutiota ihan huomattavasti. Tämä quest1:en kanssa, jossa on oleellisesti matalampi resoluutio kuin quest2:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Jossain vaiheessa pitää tuo Population One kyllä testata. Tarviiko siinä ohjaimille jonkun tuen matkimaan otetta aseesta kuten Onward:ssa monilla on? Kovasti kiinnostaa miten on saatu tehtyä nopea tempoinen peli VR:nä.

Millasilla liikkumisasetuksilla muuten porukka pelaa täällä fps-pelejä?
Mulla on snap turn 45 astetta ja muuten liikutaan vapaasti pään tai ohjaimen mukaan, ei väliä. Ohjaimella suunnan/pään kääntäminen on niin hidasta että tuo snap turn on siinäkin mielessä parempi.
 
Jossain vaiheessa pitää tuo Population One kyllä testata. Tarviiko siinä ohjaimille jonkun tuen matkimaan otetta aseesta kuten Onward:ssa monilla on? Kovasti kiinnostaa miten on saatu tehtyä nopea tempoinen peli VR:nä.
Kai tuossa jotkut tukkiakin käyttää, itse en koe tarpeelliseksi. Ei tosin olisi tilaakaan tökkiä sillä ympäriinsä kun pitää kiipeillä ja lennellä kieppuen. Parissa aseessa ehkä kaipaa tukkia (sniput ja pari rynkkyä) loput on ihan käteviä jopa yhdellä kädellä.
 
Päätin sittenkin pitkän pohdinnan jälkeen ja Chaos Seed -äänikirjasarjan innoittamana alkaa modaamaan Skyrim VR:ää, sillä löysin Upload VR:n uutisesta linkin varsin kattavaan ohjeeseen: Lightweight Lazy List. Asensin todella helpon ohjeen avulla 88 kpl VR/gameplay/grafiikka/ym modeja (lisäksi muita ohjeessa mainittuja kikkailuja, pois lukien lopun DynDOLOD -säätö) ja kyllä kannatti: Skyrim VR näyttää paremmalta kuin edellisten modailujeni seurauksena, toimii sulavasti (?!) ja vakaasti (?!) ja on jopa ellei ihan yhtä tarkan, niin ainakin lähes yhtä tarkan näköinen kuin Alyx! Suosittelen kokeilemaan, Skyrim VR vei itselläni juuri parhaan VR-pelin tittelin Half-life: Alyxilta! :drool:
 
Tänään jossain vaiheessa pitäis ilmestyä RDR2 VR-modi. Ei tosin tue oikeita ohjaimia vaan pitää pelata gamepadilla. Mulla on jääny koko peli pelaamatta ku kaikki animaatiot on niin hitaita, mutta piru ku sais Oculus Touchit toimimaan!

Täältä löytyy modi sitten kun se ilmestyy:

Reddit:
 
Onko kenelläkään kokemuksia Outer Wilds-pelistä, johon tullut ilmeisen laadukas vr-modi liikeohjainten tuella?

Ps. Tänään Steamissa - 40%


Aijai, tuo RDR2 on kiinnostava. Jäi puoleenväliin kun myin pleikkarin ja ajattelin pelata pc:llä myöhemmin loppuun siinä toivossa, että vr modi tulisi. Täytyy vielä varmaan odotella tukea myös ohjaimille.
 
Höm, tämähän nyt sotkee pakkaa. Olen aatellut että tuon Outer Wildsin voisi pelata olohuoneen seinältä vaimon kans. Mutta tämä modi nyt pistää suunnitelmat uusiksi...
 
Onko kenelläkään kokemuksia Outer Wilds-pelistä, johon tullut ilmeisen laadukas vr-modi liikeohjainten tuella?
Yksi parhaita pelejä, mitä olen ikinä kokenut, mutta pelasin vain lattaruudulla. Uudelleenpeluuarvoa ei ole, joten en ole jaksanut viritellä sittemmin ilmestynyttä VR-modia pystyyn. Ehkä pitäisi kokeilla.
 
Tänään jossain vaiheessa pitäis ilmestyä RDR2 VR-modi. Ei tosin tue oikeita ohjaimia vaan pitää pelata gamepadilla. Mulla on jääny koko peli pelaamatta ku kaikki animaatiot on niin hitaita, mutta piru ku sais Oculus Touchit toimimaan!

Täältä löytyy modi sitten kun se ilmestyy:

Reddit:





Ihan nätin näkönen mutta taitaa olla tosiaan melkoinen laattasimulaattori. Lisäksi Oasisin jutuista saa kuvan ettei toi tulisi ilmaiseksi ollenkaan mutta voi olla väärässä.
 
  • Tykkää
Reactions: GPO
Wrench oli muuttunut paljon paremmaksi. Idea tuossa pelissä rassata autoja. Tutorialissa pääsi irroittamaan renkaan, purkamaan jarrun ja kasaamaan paketin. Ja kävi kuten ihan oikeassa elämässä, jostain jäi osia yli :D Jotain ihme jäkitystä esiintyi ainakin mulla sen kanssa. Nyki ja paukkui ja jos yritti vaihtaa asetuksia/laittaa dlss:aa paalle niin peli meni slideshow moodiin.
 
Steamiin on ilmestynyt Early Access versio Disc Golf Valley VR (16.79€).

Itse vuoden pelaillut peliä iPadilla ja monasti miettinyt että olisipa mukava pelailla tätä VR:ssa.

Itselläni ei Quest 2 & Virtual Desktopin ole ollut suurempia ongelmia mutta ilmeisesti muilla laseilla esim. Valve Indexin kanssa on taasen näitä riittänyt.

Tällä hetkellä peli ei tue moninpeliä mutta kehittäjän mukaan tämä olisi tulossa kuten myös Questille oma versio.

Parasta toistaiseksi on ollut lentoradan näkyminen, irl kun on monasti kiroillut sekä ihmetellyt kun kiekko on lähtenyt väärässä kulmassa tms. niin tässä peli näyttää heitetyn kulman jne.

Erilaiset heitot, puttaukset ovat sinne päin mutta kuitenkin jo riittävän hyvin mallinnettu että pelin pariin palaa uudelleen.

Suosittelen kaikille varsinkin lajista kiinnostuneille.
 
Viimeksi muokattu:
Steamiin on ilmestynyt Early Access versio Disc Golf Valley VR (16.79€).

Itse vuoden pelaillut peliä iPadilla ja monasti miettinyt että olisipa mukava pelailla tätä VR:ssa.

Itselläni ei Quest 2 & Virtual Desktopin ole ollut suurempia ongelmia mutta ilmeisesti muilla laseilla esim. Valve Indexin kanssa on taasen näitä riittänyt.

Tällä hetkellä peli ei tue moninpeliä mutta kehittäjän mukaan tämä olisi tulossa kuten myös Questille oma versio.

Parasta toistaiseksi on ollut lentoradan näkyminen, irl kun on monasti kiroillut sekä ihmetellyt kun kiekko on lähtenyt väärässä kulmassa tms. niin tässä peli näyttää heitetyn kulman jne.

Erilaiset heitot, puttaukset ovat sinne päin mutta kuitenkin jo riittävän hyvin mallinnettu että pelin pariin palaa uudelleen.

Suosittelen kaikille varsinkin lajista kiinnostuneille.
Oletko kokeillut Disc Benders: Ace Runia? Siinä pitäisi olla moninpeli voice chat tuella. Jotain aiempaa versiota kokeilin ja siinä oli kans aika kohtalainen lentomallinnus rystylle ja kämmenelle. Tosin en kyllä uskalla sanoa että se aivan oikeaa vastaisi.

Applab linkki: Disc Benders: Ace Run tuotteessa Oculus Quest
 
Oletko kokeillut Disc Benders: Ace Runia? Siinä pitäisi olla moninpeli voice chat tuella. Jotain aiempaa versiota kokeilin ja siinä oli kans aika kohtalainen lentomallinnus rystylle ja kämmenelle. Tosin en kyllä uskalla sanoa että se aivan oikeaa vastaisi.

Applab linkki: Disc Benders: Ace Run tuotteessa Oculus Quest

Hyvältähän tuokin peli näytti, pitääpi laittaa seurantaan, kiitos.
 
Car Mechanic Simulator VR:n demoa tuli koitettua, mutta eipä se oikein vakuuttanut. Odotin että osia saisi itse laittaa paikoilleen ja käyttää työkaluja jne (ts. saisi käsille tekemistä), mutta mitä vielä. Pultit ja mutterit lähti irti ilman työkalujakin ja kasatessa osat teleporttautuivat itsestään paikalleen, lisäksi nesteitä yms ei kaadeta kädellä vaan nappia painamalla. Loppujen lopuksi homma meni samanlaiseksi tylsäksi kahden napin hakkaamiseksi kuin normi versiossakin, mutta hankalammalla käyttöliittymällä. Ei jatkoon.
 
Car Mechanic Simulator VR:n demoa tuli koitettua, mutta eipä se oikein vakuuttanut. Odotin että osia saisi itse laittaa paikoilleen ja käyttää työkaluja jne (ts. saisi käsille tekemistä), mutta mitä vielä. Pultit ja mutterit lähti irti ilman työkalujakin ja kasatessa osat teleporttautuivat itsestään paikalleen, lisäksi nesteitä yms ei kaadeta kädellä vaan nappia painamalla. Loppujen lopuksi homma meni samanlaiseksi tylsäksi kahden napin hakkaamiseksi kuin normi versiossakin, mutta hankalammalla käyttöliittymällä. Ei jatkoon.

Wrench(early access) vr-moodissa tyydyttää tuon nälän. Tosin liiankin monimutkainen, jos ei ole perehtynyt autoihin. Pari vuotta sitten ostin tuon ja hyvin tuo peli on kehittynyt. Tosin ihan syystä edelleen early access vaikka fiitsöreitä ja kehitysaikaa on merkittävästi jo takanapäin.

Wrench is a mechanic simulator where players prepare and maintain race cars. The parts in Wrench are the most detailed of any game in the genre. Extreme attention has been paid to even the smallest components, including fasteners which are accurate to the thread pitch and install torque.

In this early access release you will:
  • Begin by opening your own shop and take on customer cars
  • Earn XP to unlock new jobs, new tools, and new activities.
  • Use a variety of tools including ratchets, an impact wrench, fluids, an engine stand, gantry crane, and more.
  • Earn money through customer jobs or racing to buy parts and shop equipment
  • Buy your own persistent shop car, restore and prepare it for entry into races.
  • Enter your car into races ranging from sprint formats to endurance races
  • Level up your driver over time
  • Prepare your car for the faster unlimited class with turbo parts, aero improvements, suspension components, racing slicks, and more.
  • Diagnose issues on their personal cars as they arise by using symptoms to narrow the cause.

Wrench has a traditional desktop mouse/keyboard play mode in addition to a VR mode for Oculus, Index, WMR, Vive, and Vive Cosmos (experimental). Players can switch between play modes on the same save file.

 
SpaceEngineä testattu muutama tunti. "Peli" on oikeastaan ohjelmalelu, johon on simuloitu koko universumi. Kaikkien tunnettujen tähtien ja planeettojen ominaisuudet, sijainnit ja liikeradat on mallinnettu tarkasti, ja peli generoi löytämättömät taivaankappaleet proseduraalisesti. Minne vain voi liikkua vapaasti, mittakaavaa voi muuttaa ja aikaa voi nopeuttaa, hidastaa ja kelata edestakaisin. Taivas ei ole rajana.

Mitä pelissä sitten tehdään? Öö... ei oikeastaan mitään. Suhaillaan ympäriinsä ja katsellaan paikkoja. Avaruudesta löytyy aika huikeita näköaloja ja nähtävyyksiä, mutta pelissä ei ole muuta sisältöä kuin ihmetellä niitä ja miettiä, että jossain tuolla kaukana on oikeasti tämmöinen paikka. Ehkä parhaiten jäi mieleen universumin reuna. Lensin maailmankaikkeuden laidalle ja valitsin laitimmaisen galaksin reunimmaisen tähden uloimman planeetan. Puolet yötaivaasta näytti normaalilta, toinen puoli... pelkkää pimeyttä. Näky oli todella karmaiseva. Maailmankaikkeuden ulkopuolinen ääretön tyhjyys on jo ajatuksena pelottava, mutta sen näkeminen... Luojan kiitos pelissä oli nappula, jolla pääsi äkkiä takaisin kotikulmille.

Linnunradan käsikirjassa liftareille esiintyy kidutuslaite nimeltä "Täydellisen suhteellisuudentajun kurimuskierre", joka tuhoaa ihmisen mielen saamalla hänet tajuamaan, miten iso maailmankaikkeus on. Kieltämättä peli on saanut minut katsomaan taivasta vähän eri tavalla.

Planeetat olivat pettymys. Jokaiselle taivaankappalelle pääsee tallustelemaan, mutta pelin ympäristögeneraattori ei veny tekemään kunnollista maastoa. Tasaista maata, merta ja loivia mäkiä niin kauas kuin silmä siintää. Ei kiviä, kanjoneita eikä kunnollisia vuoria. Planeetat, joilla on pelin mukaan elämää, näyttävät täysin samalta kuin ne joilla ei ole. Ei kasvillisuutta, eläimistä puhumattakaan. Ymmärrän toki että tämä on tieteellinen opetusohjelma eikä mikään vinkeitä visioita tuottava No Man's Sky, mutta ettekö oikeasti mitään keksineet? Elämä on universumin mielenkiintoisin asia, joten elollisen planeetan pitäisi olla huikean jännittävä löytö. Kaikista tympein on Maa, joka on aivan yhtä lattea kuin muutkin taivaankappaleet, vaikka sivilisaation valot loistavat sen yöpuolelta. Tosin kotiplaneetan tutkimiseen on olemassa loistava Google Earth VR.

Tylsät planeetat saivat miettimään todellisuutta. Kaksoisaurinkon ympärillä kiitävä pikkuplaneetta tsiljoonan valovuoden päässä kotoa näyttää ankealta tasangolta, mutta se on vain pelin mielikuvitukseton arvaus. Jos Maa oli niinkin tylsä, millaista täällä on oikeasti?

VR-kontrollit ovat kankeat ja kömpelöt. Valikkoja (jotka onneksi saa piiloon) löytyy metrikaupalla ja ne on kopioitu suoraan desktop-versiosta, eikä VR:ssä voi tehdä läheskään kaikkea sitä mitä näppäimistön ääressä. Pitkin avaruutta lentely on silti rutkasti hauskempaa virtuaalikypärä päässä.
 
Minulla on VR-pelit kesän ajan hyllyllä. Kerran koitin tuossa jokin aika sitten ja oli jo niin hiostavaa hommaa, ettei pitkään innostanut. Voi kun tekniikka kevenisi aurinkolaseiksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 476
Viestejä
4 558 138
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom