VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Saattaa olla, että tämä on jo aivan selvä, mutta WMR ei tykkää ollenkaan muista, kuin Mikkisoftan USB-ajureista.
Tuon tarkistaisin ensimmäisenä.
Vaikka olenkin 99,9% varma, että kaikki tämän tietää.... Niin mainitsen kuitenkin...
Miten nykypäivänä saisi asennettua ei-Microsoftin USB ajurin? En siis tiedä, siksi kysyn.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Miten nykypäivänä saisi asennettua ei-Microsoftin USB ajurin? En siis tiedä, siksi kysyn.
Haet ajurin ja asennat sen?
Näin minä tein, aiemmalla emolla ja Odyssey+:lla...

Itsellä tuli vaan jostain syystä mieleen, hakea valmistajan ajureita...
Johtuu varmaan siitä, että olen itse "vanhan liiton miehiä". Muistissa on VIA:n piirisarja-AGP ajurien yms. asentelun tärkeys ;)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Haet ajurin ja asennat sen?
Näin minä tein, aiemmalla emolla ja Odyssey+:lla...

Itsellä tuli vaan jostain syystä mieleen, hakea valmistajan ajureita...
Johtuu varmaan siitä, että olen itse "vanhan liiton miehiä". Muistissa on VIA:n piirisarja-AGP ajurien yms. asentelun tärkeys ;)
Ok, ei ollut mulla tiedossa että mikään vendori tarjoaisi jotain omia USB-ajureita nykyisin. Joo, tuo kyllä kuulostaa erittäin kauhealta idealta nykypäivänä.

On kyllä hämärä muistikuva jostain Celeron 300A ajoista Muron puolelta, ja voi olla että tässä menee hieman muistikuvat sekaisin, mutta joskus silloin taisi olla juurikin VIA:n kanssa ongelmana että ilman niiden ajureita koko tietokoneen nopeus oli ihan surkea.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Mitäs lisävarusteita g2 täytyy ostaa ? Nyt oli tupsahtanut alustava toimitusaika, kai nuo kuun vaihteessa saa itselle.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
24
Oma Windows Update taitaa olla korruptoitunut. Ajurit ei asennu niin millään kun update vaan tsekkailee uusia iäsyyden ja updaten troubleshooterkin jää iäsyydeksi odottavien restarttien tarkistukseen. Nyt kokeiluun Media Creation tool ja repair install ja jos ei sekään toimi niin levy sileäksi. Jeesus, että ottaa kupoliin kun haluaisi vain leikkiä uudella lelulla mutta mikään ei toimi.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Kyllä näin aijonkin toimia, vivet ollu käytössä, ja majakoista kun pääsisi eroon.
Amazonin halpa hinta houkutteli kokeilemaan laseja.
Majakat ovat omasta mielestäni varsin toimivat ja seuranta niiden avulla on parasta ja tarkinta, mitä VR:llä on tarjota (kokemusta itselläni erityisesti Vivestä/Indexistä, Riftistä ja Reverb G2:n seurannasta). Tietenkin, mikäli ei ole tilaa asentaa niitä ns. pysyvästi ja haluaa vaihtaa pelitilaa usein... on tilanne monimutkaisempi.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Majakat ovat omasta mielestäni varsin toimivat ja seuranta niiden avulla on parasta ja tarkinta, mitä VR:llä on tarjota (kokemusta itselläni erityisesti Vivestä/Indexistä, Riftistä ja Reverb G2:n seurannasta). Tietenkin, mikäli ei ole tilaa asentaa niitä ns. pysyvästi ja haluaa vaihtaa pelitilaa usein... on tilanne monimutkaisempi.
Tämä juuri ongelma, lasit jäänyt vähälle käytölle kun ei ole majakkatilaa, no kokeillaan nuo g2 ensin ka katotaan riittääkö omaan käyttöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Kaatuileeko muilla OVRServiceLauncher palvelu? Välillä nyt kaatuu tietokone kun käynnistää jonkun pelin ja event vieweriin tulee tosta servicestä virhe. Oireina on kun kaatuu: Ykkösnäyttö menee mustaksi eikä kone reagoi mihinkään-> virrat pois päältä ja takaisin päälle. Koneessa rift s kiinni, ja mietin pitääkö tuota serviceä alkaa käyttämään manuaalisesti..
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
24
Järjetön painiminen Windows updaten toimimaan saamiseksi ja nyt huutaa joka USB-paikasta sekä tuosta aiemmin tänne linkatusta Ankerin hubista kaikista vähän satunnaisesti eri virhekoodeja. Kerran sain hetkeksi toimimaan ja silloinkin vaan ruutu pyöri ja välkähteli. Hip hei huraa
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Majakat ovat omasta mielestäni varsin toimivat ja seuranta niiden avulla on parasta ja tarkinta, mitä VR:llä on tarjota (kokemusta itselläni erityisesti Vivestä/Indexistä, Riftistä ja Reverb G2:n seurannasta). Tietenkin, mikäli ei ole tilaa asentaa niitä ns. pysyvästi ja haluaa vaihtaa pelitilaa usein... on tilanne monimutkaisempi.
Mikä vika WMR seurannassa? Itse nyt pelannut noin 5h Reverb G2:lla Half Life Alyxia, enkä ole kertaakaan huomannut seurannassa mitään ongelmia.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Mitkä fiilekset muuten g2? Omat lasit lähto matkaan ja ensviikolle toimitus :)
Oculus CV1 jälkeen resoluutio ja kuva muutenkin on huikea. Tämä on ollut itselleni syy aiemmin VR vähäiseen käyttöön, mutta nyt ongelma poistui.

FOV saisi olla isompi, mutta kun laittaa lasit kireälle päähän niin kyllä se FOV on siellä 115 pinnassa. Ehkä saisi vielä paremmaksi toisella pehmusteella. Tämäkään ei itseäni häiritse eli ei se liian pieni ole, mutta tämä ei koskaan kyllä voi liian suuri olla.

Asennus toimi ongelmitta B550 emolla.

Kokonaisuutena toistaiseksi tyytyväinen:tup:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Jaahas mun G2 taitaa olla DoA. Noin puolessa koneen USB-porteissa tuo ei tunnistu ollenkaan ja puolet antaa tuon 4-1 virheen. Eikä merkitystä laittaako tuon USB 2.0 tai nopeampiin, jos tunnistuu niin tulee tuo virhe. Myöskään kummankaan USB-C portin kautta tuo ei tunnistu ollenkaan, eli adapterin avulla olen sentään saanut nuo 4-1 virheet näkyville. USB-C:n kautta ei siinä pikkuboksissa edes se valo lähde päälle.

Testasin myös näytön ja näppiksen USB 3.0 hubien kautta ja tulee vain tuo 4-1, eikä myöskään merkitystä vaikka vaihdoin PCI Gen3 käyttöön.

Maanantaina tulisi Amazonilta se täällä suositeltu USB hubi mutta mitä tässä nyt olen lueskellut niin taitaa olla kyllä ihan mahdotonta että se auttaisi tuossa minun ongelmassa?

Emolevynä MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi ja prossu 5600X.

EDIT: testasin muuten myös jos laitan "4-1 toimivaan" USB porttiin USB 3.0 tikun niin se kyllä toimii USB 3.0 nopeudella ja G2 toimii niissä vain 2.0 nopeudella.

Ei muuten auttanut se Ankerin USB hubikaan, mielenkiintoisesti sen avulla kaikissa USB-A porteissa linkki sentään nousi ylös mutta tuli se sama 4-1 virhe. Avauduin tuosta Dustinille eilen illalla, katsotaan miten etenee ja milloin saisi uuden vehkeen.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
En saanut millään Automobilista 2:ssa yli 75 fps, vaikka kaikki oli low. Myös Iracingissä kaikki pitää olla low jotta saa 90fps. Onko muilla tämän suuntaista havaittavissa?
Rtx 3080 kyllä tulossa mutta ei silläkään tulla pääsemään mihinkään high/ultra asetuksille 90fps.
Ihan normaalilta kuulostaa. 3080 alkaa riittää Indexin kanssa 120fps AMS2:ssa, mutta jossain DR2.0:ssa joutuu tyytymään 90fps, jos sataa ja/tai on iltahämärä.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Nyt testattu Iracing ja kyllähän tämä G2 vs Rift S tuo merkittävää parannusta. 90 FPS tuntuu kyllä paljon sulavammalta. Ja äänet tuovat selvästi enemmän fiilistä, että istuisi auton sisällä.
Mutta mites onko muilla näissä autopeleissä niin että reunaviivojen värit menevät välillä sekaisin (valkoisen päälle tulee sinistä) jollei lasit ole aivan oikeassa asennossa? Ilmeisesti ihan ominaisuus, kun pikselit menevät ristiin? On tämä kyllä tarkka tuosta asennosta myös kuvan terävyyden suhteen ja päätä saa kyllä käännellä enemmän mitä oikeassa autossa tekisi.

Ja sitten tuo rtx 2080 teho näiden kanssa. En saanut millään Automobilista 2:ssa yli 75 fps, vaikka kaikki oli low. Myös Iracingissä kaikki pitää olla low jotta saa 90fps. Onko muilla tämän suuntaista havaittavissa?
Rtx 3080 kyllä tulossa mutta ei silläkään tulla pääsemään mihinkään high/ultra asetuksille 90fps.
Prosessori? Iracing on cpu riippuvainen. Itsellä kohtuu korkeilla grafiikoilla 2070s vakaa 90fps
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Oculus CV1 jälkeen resoluutio ja kuva muutenkin on huikea. Tämä on ollut itselleni syy aiemmin VR vähäiseen käyttöön, mutta nyt ongelma poistui.

FOV saisi olla isompi, mutta kun laittaa lasit kireälle päähän niin kyllä se FOV on siellä 115 pinnassa. Ehkä saisi vielä paremmaksi toisella pehmusteella. Tämäkään ei itseäni häiritse eli ei se liian pieni ole, mutta tämä ei koskaan kyllä voi liian suuri olla.

Asennus toimi ongelmitta B550 emolla.

Kokonaisuutena toistaiseksi tyytyväinen:tup:
Katsotaan mitä b350 sanoo laseille. Ja mielenkiintoa mihinkä piisaa 6800xt
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Ja sitten tuo rtx 2080 teho näiden kanssa. En saanut millään Automobilista 2:ssa yli 75 fps, vaikka kaikki oli low. Myös Iracingissä kaikki pitää olla low jotta saa 90fps. Onko muilla tämän suuntaista havaittavissa?
Rtx 3080 kyllä tulossa mutta ei silläkään tulla pääsemään mihinkään high/ultra asetuksille 90fps.
Mitä sulla on steamvr:n puolelta resoluutiona? En muista mitä se oletuksena sinne heittää, mutta jos siellä on 100% niin se on g2:lla aika lailla tuplasti lasien natiivireso, mikä voisi selittää huonoa suorituskykyä.. Laittaa 50% paikkeille, niin alkanee simut jo pyörimään, toki prossupuolikin pitää olla kunnossa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Mikä vika WMR seurannassa? Itse nyt pelannut noin 5h Reverb G2:lla Half Life Alyxia, enkä ole kertaakaan huomannut seurannassa mitään ongelmia.
Kyllähän tuo G2 yksinpeleissä on ihan riittävä. Kilpailupohjaisissa ammuskeluissa antaa vähän tasoitusta muille. Suurin puute on, ettei käsiä voi lepuuttaa alhaalla ilman ohjauksen solmuuntumista. Ohjainten isot seurantarinkulat on lisäksi pienoinen ärsyke, kun tökkivät joissain tilanteissa toisiinsa. Mutta ei nuo mitään dealbreakereita peruspelaajalle ole.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
454
Mikähän lie mättää kun wmr ei suostu asentumaan loppuun? Sanoo että wmr tarttee päivitystä mutta ei sitten mistään ole sitä saatavilla..
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
142
Mitä sulla on steamvr:n puolelta resoluutiona? En muista mitä se oletuksena sinne heittää, mutta jos siellä on 100% niin se on g2:lla aika lailla tuplasti lasien natiivireso, mikä voisi selittää huonoa suorituskykyä.. Laittaa 50% paikkeille, niin alkanee simut jo pyörimään, toki prossupuolikin pitää olla kunnossa.
Se oli 100 % ja laitoin 50% niin sitten pysyy low-asetuksilla 90 fps. Amd 3950X ja 2080.

Olen kyllä käsittänyt, että Steamvr pitäisi olla 100% jolloin natiivireso käytössä ja 50% siis puolittaa sen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Se oli 100 % ja laitoin 50% niin sitten pysyy low-asetuksilla 90 fps. Amd 3950X ja 2080.

Olen kyllä käsittänyt, että Steamvr pitäisi olla 100% jolloin natiivireso käytössä ja 50% siis puolittaa sen.
Ei oo noin yksinkertaista, ne prosentit voi olla ihan mitä sattuu. Reverb g2:lla steamvr 100% on tuplasti isompi resoluutio kuin vanhalla Reverbillä, vaikka itse lasien natiivireso sama.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Se oli 100 % ja laitoin 50% niin sitten pysyy low-asetuksilla 90 fps. Amd 3950X ja 2080.

Olen kyllä käsittänyt, että Steamvr pitäisi olla 100% jolloin natiivireso käytössä ja 50% siis puolittaa sen.
Ei oo noin yksinkertaista, ne prosentit voi olla ihan mitä sattuu. Reverb g2:lla steamvr 100% on tuplasti isompi resoluutio kuin vanhalla Reverbillä, vaikka itse lasien natiivireso sama.
Tässä mielestäni hyvin selitettynä:
The base "render target" size includes a multiplier of 1.4 (per axis), on the native resolution of the displays. This is necessary, because the barrel distortion that is done in software, to counter the opposite distortion caused by the lenses, enlarges things in the centre; If you do not provide enough detail to fill that area, you are in effect not using the screens to their full capability.


Ps. Tuo 1.4 kerroin ei pätene joka laseille, vaan jokaiselle on se optimaalinen arvo.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ei oo noin yksinkertaista, ne prosentit voi olla ihan mitä sattuu. Reverb g2:lla steamvr 100% on tuplasti isompi resoluutio kuin vanhalla Reverbillä, vaikka itse lasien natiivireso sama.
100 % on G2 oikea asetus vaikka resoluutiona ylittää G2 paneelin. Se laskee mukaan bufferointialueen. Toki voi sitä alentaa, jos ei pyöri. Natiivi on kuitenkin 100 %.

Edit.
Edgar ehtikin ensin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Reverb G2 ollu maanantaista lähtien käytössä. Nolla ongelmaa, kaikki tuntuu toimivan täydellisesti. AMD:n sijaan tosin Intelin kohta melkein 10 vuotta vanha prossu tosin, mitäs tätä päivittelemään kun vieläkin porskuttaa ihan mukavasti.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Reverb G2 ollu maanantaista lähtien käytössä. Nolla ongelmaa, kaikki tuntuu toimivan täydellisesti. AMD:n sijaan tosin Intelin kohta melkein 10 vuotta vanha prossu tosin, mitäs tätä päivittelemään kun vieläkin porskuttaa ihan mukavasti.
Ei häiritte majakkojen puute trackingissa? No ensi tiistaina näyttää toimituapäivää pääsee kokeilemaan, toivotaan amd kanssa että toimii
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398

GeForce Hotfix display driver version 461.33 is based on our latest Game Ready Driver 461.09.

The hotfix addresses the following issues:
  • Adobe Premiere Pro may freeze when using Mercury Playback Engine GPU Acceleration (CUDA) [3230997/200686504]
  • [461.09] NVIDIA Broadcast Camera filter may hang. [200691869]
  • [Steam VR game]: Stuttering and lagging occur upon launching a game (Without using any Hardware monitoring tool). [3152190]
  • [Detroit: Become Human]: The game randomly crashes. [3203114]
  • [NVENC] Colors of webcam video image on receiving end of Zoom may appear incorrect [3205912]
  • [Assassin's Creed Valhalla] Game may randomly crash after extended gameplay [200679654]
  • [X4: Foundations][Vulkan]: The game may crash on GeForce RTX 30 series GPUs. [3220107]
  • [X4: Foundations][Vulkan]: HUD in the game is broken. [3169099]
Jos on höyryVR tökkiny nvidia korteilla niin hotfix tarjolla
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Ei häiritte majakkojen puute trackingissa? No ensi tiistaina näyttää toimituapäivää pääsee kokeilemaan, toivotaan amd kanssa että toimii
Itsellä nyt noin 8h HL Alyxia takana eikä kertaakaan ole seuranta hävinnyt. Kädet voi laskea myös sivuille eikä seuranta katoa.

Mistä tämä seuranta on keksitty ongelmaksi? En tietysti paremmasta tiedä koska oculuksessani ei ole ohjaimia, mutta ainakaan omassa pelaamisessa en ole havainnut mitään häiritsevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Ei häiritte majakkojen puute trackingissa? No ensi tiistaina näyttää toimituapäivää pääsee kokeilemaan, toivotaan amd kanssa että toimii
Joskus harvoin menee toki tracing semisti sekaisin jos kädet menee pahasti näkökentän ulkopuolelle (lähinnä selän taakse) mutta eipä tuo oo mua oikeesti ollenkaan haitannut. Pelannu lähinnä Beat Saberia, HL Alyxia ja paria muuta. Toki vois häiritä enemmän jos pelaisi tosissaan jotain competetive multiplayereitä jossa pitää repiä jotain rynkyn lippaita nopesti & tarkasti jostain sivutaskusta numero 8.

Vertailun vuoks oon pelannu myös majakallista Viveä varmaan jonkun kymmenisen tuntia yhteensä. Henk.koht. pidän G2:n majakattomuudesta enemmän koska tuntuu toimivan loistavasti ~99% ajasta eikä tartte viritellä majakoita katonrajaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Itsellä nyt noin 8h HL Alyxia takana eikä kertaakaan ole seuranta hävinnyt. Kädet voi laskea myös sivuille eikä seuranta katoa.

Mistä tämä seuranta on keksitty ongelmaksi? En tietysti paremmasta tiedä koska oculuksessani ei ole ohjaimia, mutta ainakaan omassa pelaamisessa en ole havainnut mitään häiritsevää.
Ainakin itselläni on reverb G1:n kanssa tullut vastaan ongelmia ohjainten seurannassa, niitä tosin oli enemmän RIft CV1:n kahden majakan kanssa. Rift S:ssä seuranta oli parempi. En muista oliko Alyxissä Reverbilläkään suuria ongelmia, ei muyistaakseni siinä määrin mitä joissain muissa peleissä. Siitä on kuitenkin aikaa kun olen pelannut huonepelejä, joten en osaa sanoa esimerkkipeliä. Jos oikein muistan niin taisi liittyä kun piti ottaa jotain selän takaa yms.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Ainakin itselläni on reverb G1:n kanssa tullut vastaan ongelmia ohjainten seurannassa, niitä tosin oli enemmän RIft CV1:n kahden majakan kanssa. Rift S:ssä seuranta oli parempi. En muista oliko Alyxissä Reverbilläkään suuria ongelmia, ei muyistaakseni siinä määrin mitä joissain muissa peleissä. Siitä on kuitenkin aikaa kun olen pelannut huonepelejä, joten en osaa sanoa esimerkkipeliä. Jos oikein muistan niin taisi liittyä kun piti ottaa jotain selän takaa yms.
G2 on lisätty kameroita seurannan parantamiseksi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
G2 on lisätty kameroita seurannan parantamiseksi.
Siinä pitäisikin seuranta olla parempaa, harkitsin itsekin päivittämistä tuon ja paremman näytön takia. Indexin tapaisessa järjestelmässä seuranta on kuitenkin parempaa kun se saa kehon takaakin seurattua ohjainta. Minä pidän kuitenkin tuosta inside-out seurannasta enemmän.

Kuitenkin reverb G2:n seurantaa pidetään huonompana kuin Rift S:n ja minulla oli siinäkin välillä ongelmia. Valtaosassa pelejä kuitenkin seuranta oli riittävää. En ole itse päässyt kokeilemaan reverb g2:sta kuitenkaan, olen kuullut että siinä on ollut ongelmia nyrkkeilypeleissä. Tässä vanhemmassa reverbissä on jo ongelmia Blade&Sorceryssä, toivon mukaan uusi on siinä parempi.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Itsellä nyt noin 8h HL Alyxia takana eikä kertaakaan ole seuranta hävinnyt. Kädet voi laskea myös sivuille eikä seuranta katoa.

Mistä tämä seuranta on keksitty ongelmaksi? En tietysti paremmasta tiedä koska oculuksessani ei ole ohjaimia, mutta ainakaan omassa pelaamisessa en ole havainnut mitään häiritsevää.
Ei se seuranta nyt mikään absoluuttisen surkea tietenkään ole, mutta jos Valve Indexiin ja sen ohjaimiin vertaa (tai vaikka ihan perus HTC Viven seurantaan), niin kyllä se luotettavuudessa, tarkkuudessa, herkkyydessä jää auttamatta toiseksi. Eli kyllä tuolla pärjää, mutta kun tietää paremmasta, niin silloin vain tietää paremmasta. Epäilen, että vaikka Eleven table top pingiksen seuranta HTC Viven kapuloilla on sen verran paljon tarkempaa ja luotettavampaa, että pelaaminen myös paremmin sujuu. Kyllä nuo kapulat peruskäyttöön silti kelpaavat, mutta väitän, että noissa on millisekunteja yksi jos toinenkin päälle ruudulle piirrettyyn verrattuna siihen, mihin noiden ns. majakkasysteemien kanssa pääsee. Kaikessa käytössähän tuolla ei juurikaan merkitystä ole, eikä se pienen pieni viive ja epätarkkuus tee tuosta WMR-seurannasta kelvotonta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Olikohan jotain takuuvarmaa fiksiä olemassa noihin reverb g2 usb-ongelmiin. Suht vähän väliä tuntuu disconnectaavan itsensä, kun kuuluu USB irrotus/liittämisääni lasien ollessa ihan käyttämättömänä. Kesken käytön ei onneksi ole tehnyt, mutta vähän pelottaa että liekö vaan ajan kysymys. Asrock z370 emona ja useampiin portteihin koitettu.
 
Liittynyt
13.10.2020
Viestejä
3
Ähh... ei toimi mikään usb-portti, virhe 7-14.
X570-Pro emo ja 3600.

Otin eilen vielä Verkkokaupasta Transcend USB-hubin varuilta mukaan, mutta ei pelitä silläkään. Sitten kokeilin jonkun vinkin perusteella pakottaa biosista PCIe 3 tilan päälle, ei vaikutusta.

Mitähän sitä vielä keksisi?
Olikohan jotain takuuvarmaa fiksiä olemassa noihin reverb g2 usb-ongelmiin. Suht vähän väliä tuntuu disconnectaavan itsensä, kun kuuluu USB irrotus/liittämisääni lasien ollessa ihan käyttämättömänä. Kesken käytön ei onneksi ole tehnyt, mutta vähän pelottaa että liekö vaan ajan kysymys. Asrock z370 emona ja useampiin portteihin koitettu.
Itse heitin arvalla edullisimpaan USB 3.0 PCI-E -lisäkorttiin: SilverStone USB 3.0 -lisäkortti, 2 x ulk. USB 3.0 2 x sis. USB 3.0, PCI-E x1 - Jimms.fi
Toiminut nyt 3 tuntia ilman ensimmäistäkään temppuilua. Aiemmin toimintaennätysaika noin 43 sekuntia.

Rautana MSI MPG X570 gaming plus, Ryzen 7 3700X, TUF OC 3080, 48GB RAM.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Hubit, uudet adapterit jne.. kokeiltu. Ei tästä enään herännyt. Soitto HP:lle ja sanoivat lähettävänsä uuden, noin viikko siinä menisi. Tämän tosin tarkentu 3,5 viikoksi jo seuraavana päivänä.
Soititko HP:lle +358 981 710 031 numeroon vai mihin?

Mulla olisi ton oman kanssa Dustinin mukaan vaihtoehdot pyytää HP:lta DOA "numeroa"(?), laittaa Dustinin huoltoon jossa tarkastavat että se on hajalla tai sitten käyttää palautusoikeutta. Kyselin kyllä äsken eri vaihtoehtojen kestoja Dustinilta kun nettisivujen mukaan saisivat seuraavat vasta 3,5 viikon päästä 12.2.2021
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
454
Itse laitoin g2:n palautuspostiin. Muutaman tunnin jaksoin tapella,mutta ei millään keinolla headsettiin kuvaa. Ääni sentäs kuului. Pitäneekö laittaa sitten joku pimax vision 8k x ja maksella itsensä kerjäläiseksi. Voi kiteyttään kaiken yhteen sanaan. Ärsyttää (vitusti)
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
34
Nvidian uudet ajurit, jotka paransi itselle G2 + 3080 SteamVR sulavuuden huolella. Nyt voi käyttää OVR Toolkitin juttuja pelien aikana.


Edit. Olikin jo aikaisemmin linkattu tämä. Innoissaan tulin jakamaan ilosanomaa lukematta :rolleyes:
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
28
Rift, rift s ollut aiemmin nyt g2, ihan ekana huomasin kuvan tarkkuuden ja sweetspotti ei ole kovin iso, mutta keskellä kuva niin tarkka että wow.
Noin 20sekunttia alku ihmettelyn jälkeen näkyy vaaka viivaa molemmilla silmillä kun päätä liikuttaa ylös ja alas. Näkyy kaikissa paitsi ihan tummassa/mustassa.
Ei asennus ongelmia intel z390 eikä usb häikkää normaali usb 3 kiinni sovittimella
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
58
Mikähän lie vikana, kun Asus z390-f gaming emolevy ei tunnista CV1:ä tai Q2:a usb 3 liitäntään?
CV1 majakat tunnistuvat usb kolmoseksi samoissa porteissa, missä lasit pysyttelevät usb 2 tilassa. Q2:n kaapelin suhteen ei ole 100% varmuutta, luulisin kuitenkin Huawei P30 pro:n orkkis data/latauskaapelin olevan kolmonen. CV1:ssä ei ole sitäkään virheen mahdollisuutta, kun on kiinteä kaapeli.

Nopeustesti kerto Q2:lla 370 Mbps, sillä Assetto Corsa Competizione näytti ihan hirveältä. Half Life Alyx ei suostunut käynnistymään Linkin kautta, pukkasi aina Steam restarttia. Virtual desktopin kautta käynnistyi, mutta oli ihan ekan Doomin näköinen sieltä kautta. Vaikka olivat koneen kanssa 5 ghz verkon kautta kytköksissä, nopeuden näyttäessä VD:ssä jotain 870 Mbps. Valitti puuttuvasta ethernet yhteydestä, joka aiheuttaisi hidastelua. Kone oli sentään vielä usbilla kiinni samaisessa mobiililaajakaistatukiasemassa (Huawei E5885).

Pitääkö panostaa parempaan tukiasemaan, jos haluaa pelata langattomasti siedettävillä grafiikoilla? Input lagiäkin löytyi reilusti yli 200 ms.
Prossuna 9900k ja näyttis rx 6800 xt.

Ekan illan fiiliksien perusteella toi lähtisi aika pian palautukseen, mutta kai ongelmiin korjaukset löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Mikähän lie vikana, kun Asus z390-f gaming emolevy ei tunnista CV1:ä tai Q2:a usb 3 liitäntään?
CV1 majakat tunnistuvat usb kolmoseksi samoissa porteissa, missä lasit pysyttelevät usb 2 tilassa. Q2:n kaapelin suhteen ei ole 100% varmuutta, luulisin kuitenkin Huawei P30 pro:n orkkis data/latauskaapelin olevan kolmonen. CV1:ssä ei ole sitäkään virheen mahdollisuutta, kun on kiinteä kaapeli.

Nopeustesti kerto Q2:lla 370 Mbps, sillä Assetto Corsa Competizione näytti ihan hirveältä. Half Life Alyx ei suostunut käynnistymään Linkin kautta, pukkasi aina Steam restarttia. Virtual desktopin kautta käynnistyi, mutta oli ihan ekan Doomin näköinen sieltä kautta. Vaikka olivat koneen kanssa 5 ghz verkon kautta kytköksissä, nopeuden näyttäessä VD:ssä jotain 870 Mbps. Valitti puuttuvasta ethernet yhteydestä, joka aiheuttaisi hidastelua. Kone oli sentään vielä usbilla kiinni samaisessa mobiililaajakaistatukiasemassa (Huawei E5885).

Pitääkö panostaa parempaan tukiasemaan, jos haluaa pelata langattomasti siedettävillä grafiikoilla? Input lagiäkin löytyi reilusti yli 200 ms.
Prossuna 9900k ja näyttis rx 6800 xt.

Ekan illan fiiliksien perusteella toi lähtisi aika pian palautukseen, mutta kai ongelmiin korjaukset löytyy.
VD:n kanssa tod näk syy on wifi reitittimessä. Gigantissa ois just nyt alennuksessa Asuksen RT-AX55U, ja Asuksen AX sarjaa on kehuttu VD käytössä. Ja ethernetillä pitää olla PC kiinni siinä purkissa.

Muutoin veikkaan että sun USB kaapelit on vain liian huonoja. Koita jollain muilla.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
58
VD:n kanssa tod näk syy on wifi reitittimessä. Gigantissa ois just nyt alennuksessa Asuksen RT-AX55U, ja Asuksen AX sarjaa on kehuttu VD käytössä. Ja ethernetillä pitää olla PC kiinni siinä purkissa.

Muutoin veikkaan että sun USB kaapelit on vain liian huonoja. Koita jollain muilla.
Kelpaisikohan toi: TP-Link AX10 Dual-band WiFi 6 ? Olisi hieman halvempi... Toki ei homma tuohon hintaeroon taida kaatua, jos kerran Asus olisi varma valinta.
Ethernet connection näkyi kuitenkin verkkoasetuksissa, mutta VD kertoi että no gigabyte ethernet connection. Joku yhteys oli siis tuon usbin kautta, sekä vielä 5 GHz wifi Netgear A6100 WiFi USB mini adapterin kautta.


Q2 osalta olisi mahdollista kaapelista johtuva usb 2 yhteys, mutta CV1 osalta ei. Siinä on se oma kiinteä johtonsa.



 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Kelpaisikohan toi: TP-Link AX10 Dual-band WiFi 6 ? Olisi hieman halvempi... Toki ei homma tuohon hintaeroon taida kaatua, jos kerran Asus olisi varma valinta.
Ethernet connection näkyi kuitenkin verkkoasetuksissa, mutta VD kertoi että no gigabyte ethernet connection. Joku yhteys oli siis tuon usbin kautta, sekä vielä 5 GHz wifi Netgear A6100 WiFi USB mini adapterin kautta.


Q2 osalta olisi mahdollista kaapelista johtuva usb 2 yhteys, mutta CV1 osalta ei. Siinä on se oma kiinteä johtonsa.



Kokeilin tota TP-Link AX10 enkä saanut sitä toimimaan mitenkään ilman pientä nykimistä. Joillekkin sekin on varmaan ihan ok, mutta mua kyllä häiritsi liikaa. Netin perusteella Asuksen AX sarjalla pitäisi olla myös aavistuksen pienempi latenssi kuin esim tplinkin AX10 tai huawei/honor AX3.

USB kanssa voi kokeilla päivittää ajureita. Perinteisesti vr käytössä jotkut usb ohjaimet vaan on parempia kuin toiset.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Itse pelailen tuolla TP-Link AX10 ilman mitään ongelmia VD:n kanssa, mutta kun hintaero on vain 25€ (50€vs75€), niin tuossa tapauksessa ottaisin sen Asuksen ihan varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
306
Soittelin HP:lle Reverb G2 kuulokkeiden äänen hyppimisestä ja siitä, että näkyy USB 2.0 audiona. Sanoivat, että tulossa on firmware hp:ltä, tosin eivät tiedä milloin. Ja että AMD:n bios, chipset ja usb -ajureita kannattaa päivitella, kun suurin osa ongelmista on sieltä päin. Neuvovat asentamaan jonkin hp -sovelluksen, mikä sitten automaattisesti päivittää firmwaren G2:n. En nyt satu löytämään kyseistä sovellusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom