VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Kävin gigantista hakemassa Lenovo Explorer setin hintaan 259€. Onneksi on 50 päivän palautusoikeus, jos tuli huti ostos. :lol:
 
Kävin gigantista hakemassa Lenovo Explorer setin hintaan 259€. Onneksi on 50 päivän palautusoikeus, jos tuli huti ostos. :lol:

Miten sen saa sieltä siihen hintaan?? O_o Tota itekki mietein yks kerta että jos se Lenovo sivun alennus toimisi Gigantissa ni olis tosi jees mut näköjään toimi. Voitko kertoa miten menettelit? :)
 
Miten sen saa sieltä siihen hintaan?? o_O Tota itekki mietein yks kerta että jos se Lenovo sivun alennus toimisi Gigantissa ni olis tosi jees mut näköjään toimi. Voitko kertoa miten menettelit? :)

Menin giganttiin ja näytin myyjälle, että tähän hintaan saa lenovolta setin. Ensin sano, että ei pysty, ku 299 euroon myymään, nii sanoin sille, että tilaan sitten suoraan lenovolta. Antoi sit tohon hintaan. :lol:
 
Menin giganttiin ja näytin myyjälle, että tähän hintaan saa lenovolta setin. Ensin sano, että ei pysty, ku 299 euroon myymään, nii sanoin sille, että tilaan sitten suoraan lenovolta. Antoi sit tohon hintaan. :lol:

No perhana, täytyykin ite kans koittaa :) Oliko niitä siis liikkeessä kun netistä voi vaan varata ja noutaa jolloin ei pysty ihan niin helposti "pätemään" tuon kanssa??
 
Oli liikkeessä, vaikka sivut tosiaan näytti, että pystyy vaan varaamaan ja noutamaan.
 
Tuli työn puolesta hieman tutustuttua missä VR/AR tekniikoiden kanssa mennään tänäpäivänä ja heräsi pieni polte alkaa testailla asiaa kotonakin.

Minkälaisia edellytyksiä raudalle nämä edellyttävät? Koneessa nyt i5-2500K ja näytönohjain (HD6950) olisi joka tapauksessa menossa vaihtoon. Pärjääkö ko.prosulla? Pääseekö GTX 1060:llä edes alkuun vai kannattaako ostaa GTX1070? Vai riittääkö sekään?

Nurkissa olisi myös alkuperäinen PS4. Kannattaisiko ennemmin lähteä VR:llä liikkeelle PS4 kanssa? PC:llä voisi ehkä kokeilla muitakin sovelluksia kuin pelejä...?
 
Käytiin poikain kanssa ajelmassa erät Dirt Rallya. Kaikilla ratti ja polkimet, sekä PlayStation VR. Oma kalusto Thrustmaster T150 ja polkimet Logitechin G25:lta.

 
Käytiin poikain kanssa ajelmassa erät Dirt Rallya. Kaikilla ratti ja polkimet, sekä PlayStation VR. Oma kalusto Thrustmaster T150 ja polkimet Logitechin G25:lta.


Ai siinä on tommonen moninpeli, on kyllä lystiä :D Itelläkin nyt vr ps4lle ja mietin että mitä ton g29n kanssa teen =) Tänään haen tuon firewall zero hour pelin aim controllerin kera :tup:
 
Tuli työn puolesta hieman tutustuttua missä VR/AR tekniikoiden kanssa mennään tänäpäivänä ja heräsi pieni polte alkaa testailla asiaa kotonakin.

Minkälaisia edellytyksiä raudalle nämä edellyttävät? Koneessa nyt i5-2500K ja näytönohjain (HD6950) olisi joka tapauksessa menossa vaihtoon. Pärjääkö ko.prosulla? Pääseekö GTX 1060:llä edes alkuun vai kannattaako ostaa GTX1070? Vai riittääkö sekään?

Nurkissa olisi myös alkuperäinen PS4. Kannattaisiko ennemmin lähteä VR:llä liikkeelle PS4 kanssa? PC:llä voisi ehkä kokeilla muitakin sovelluksia kuin pelejä...?

Prossu:
Muiden kokemusten mukaan kyllä, varsinkin jos ylikellotat
Will my Core i5-2500K be enough for VR gaming on the HTC Vive?

VR vaatii enemmän näytönohjaimelta kuin CPU:lta, esim. 1080ti pyörittää aika mukavasti VR pelejä. Itsellä hieman hitaampi 2070, suurin osa pyörii jouhevasti, käytössä siis Samsung Odysseys Plus.

Huomioi että jos ostat tarkemman VR setin, esim Vive Pro / Pimax, niin ne vaativa enemmän raudalta kuin Oculus Rift, tai Vive.

VR Pelien laitteistovaatimukset vaihtelevat paljon pelistä riippuen.
Esim Beat Saber pyörii low end hardiksellakin, toinen ääripää: Fallout 4 VR, taas vaatii raudalta huomattavasti enemmän.


1.
Aja koneessasi steamin testiohjelma, se kertoo toimiiko tuossa nykyisessä VR:
SteamVR Performance Test on Steam

2.
Oculus Riftin minimi vaatimukset
Oculus Rift Minimum Requirements
Steamin pelin sivulta näet laitteistovaatimukset.

3.
Jos siis etsit mahdollisimman plug n play ratkaisua (esim lasten käyttöön), niin PS VR

+ Mukana tulee pelejä "ilmaiseksi"
+ Hyviä yksinoikeus pelejä.
+ Alkuinvestointi melko pieni (jos on jo ps)
- Pitkässä juoksussa kallis (konsolipelit on hinnoissaan)
- Halpa ja heikko rauta, joten kallis pc VR setti hakkaa tuon mennen tullen

Jos on massia niin PC kokoonpano (intel prossu, HTC Vive + DAC + Wireless) räjäyttää kaikkien kokeilijoiden tajunnan.




Tuossa Esimerkkivideossa tyypillä todella low end kone, JA toimiva wireless, ja silti toimiva kokoonpano.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt o tullu varmaa 2h-3h pelattua tolla PS4 VR setillä Far Pointtia Aim Controllerilla ja voi pojat! On se sit ollu semmone elämys että morjes. Toi aim controller tekee vaa tosta samaa ku riftillä ne kapulat ku o room scalessa ja ottaa esineistä kii ja riehuu. Ei olisi uskonut että ps4 jonku 4v jälkee jaksaa vielä tämmösiin suorituksiin. Fanaattisena PC pelaajana ei voi kuin ihmetellä =)

Kokeilematta on vielä Firewall zero hour joka on vissiin R6 kopio VR:nä joka sekin sarja hyvin lähellä sydäntäni. Tuo aim controller tekee kyllä ihmeitä pelaamiseen. Voisin jopa sanoa että jos joskus se iki vanha paras mahdollinen fps pelaaminen korvattaisi jollakin niin se olisi VR! =)

...Kirsikkana kakun päällä on vielä myös Dirt Rally jota olen jo Riftillä hakannut mutta jos PC versiosta puuttunut KUNNON moninpeli löytyy tosta PS4 VR:nä niin.... ja @Nisupulla n mukaan löytyy niin <3
 
Kävin gigantista hakemassa Lenovo Explorer setin hintaan 259€. Onneksi on 50 päivän palautusoikeus, jos tuli huti ostos. :lol:

Kiinnostavaa:

Kuinka hyvin ohjainten tracking toimii? (eli kadottaako se ohjaimen kun vedät jousen taakse)

Lähinnä jousipeleissä:?
The Lab
Quivr
Vanguard
Holopoint
 
Nyt o tullu varmaa 2h-3h pelattua tolla PS4 VR setillä Far Pointtia Aim Controllerilla ja voi pojat! On se sit ollu semmone elämys että morjes. Toi aim controller tekee vaa tosta samaa ku riftillä ne kapulat ku o room scalessa ja ottaa esineistä kii ja riehuu. Ei olisi uskonut että ps4 jonku 4v jälkee jaksaa vielä tämmösiin suorituksiin. Fanaattisena PC pelaajana ei voi kuin ihmetellä =)

Kokeilematta on vielä Firewall zero hour joka on vissiin R6 kopio VR:nä joka sekin sarja hyvin lähellä sydäntäni. Tuo aim controller tekee kyllä ihmeitä pelaamiseen. Voisin jopa sanoa että jos joskus se iki vanha paras mahdollinen fps pelaaminen korvattaisi jollakin niin se olisi VR! =)

...Kirsikkana kakun päällä on vielä myös Dirt Rally jota olen jo Riftillä hakannut mutta jos PC versiosta puuttunut KUNNON moninpeli löytyy tosta PS4 VR:nä niin.... ja @Nisupulla n mukaan löytyy niin <3


Kuullostaa hyvältä, muista kokeilla pc:llä tätä esim Pavlov VR:ssä:
https://www.protubevr.com/

Itse printtasin nämä:
VRGM VR Stock (1.8) for the Oculus Rift, HTC Vive, Windows Mixed Reality and Odyssey by joaoluisbrito

Kloonituubi-stock-remix by Knoose
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostavaa:

Kuinka hyvin ohjainten tracking toimii? (eli kadottaako se ohjaimen kun vedät jousen taakse)

Lähinnä jousipeleissä:?
The Lab
Quivr
Vanguard
Holopoint
Pitää pienen hetken arvaamalla takakättä kohillaan, hienosäätöä kun teet alkaa seilaileen. Kun ei näe niin arvataan gyrolla ja magnetometrillä missä räpylä on. Ja ne ei ole mitään markkinoiden tarkimpia mittareita. Labissa vain kokeillu.
 
Pitää pienen hetken arvaamalla takakättä kohillaan, hienosäätöä kun teet alkaa seilaileen. Kun ei näe niin arvataan gyrolla ja magnetometrillä missä räpylä on. Ja ne ei ole mitään markkinoiden tarkimpia mittareita. Labissa vain kokeillu.

Ok, kuullostaa hyvin tutulta (Odyssey Plus)
Jos Jousipelit on must, niin HTC Vive toimii niissä upeasti.
 
Ok, kuullostaa hyvin tutulta (Odyssey Plus)
Jos Jousipelit on must, niin HTC Vive toimii niissä upeasti.

Quivr:än ostin aikanaan eikä se kyllä pelitä kuten vois toivoa. Koska ohjaimen tracking häviää pään takana, ei tarkemmasta tähtäilystä tule oikein mitään.
Nyt kun tuota tarkemmin mietin niin tuota vois kiertää ampumalla jousella toimintasankarin tavoin näin:
02-Hawkeye.jpg

:D

Se vaatisi tietenkin pelinkehittäjältä tukea ja tähtääminen olisi edelleenkin haastavampaa... mutta molemmat ohjaimet pysyisi näköpiirissä.
 
Prossu:
Muiden kokemusten mukaan kyllä, varsinkin jos ylikellotat
Will my Core i5-2500K be enough for VR gaming on the HTC Vive?

VR vaatii enemmän näytönohjaimelta kuin CPU:lta, esim. 1080ti pyörittää aika mukavasti VR pelejä. Itsellä hieman hitaampi 2070, suurin osa pyörii jouhevasti, käytössä siis Samsung Odysseys Plus.

Huomioi että jos ostat tarkemman VR setin, esim Vive Pro / Pimax, niin ne vaativa enemmän raudalta kuin Oculus Rift, tai Vive.

VR Pelien laitteistovaatimukset vaihtelevat paljon pelistä riippuen.
Esim Beat Saber pyörii low end hardiksellakin, toinen ääripää: Fallout 4 VR, taas vaatii raudalta huomattavasti enemmän.


1.
Aja koneessasi steamin testiohjelma, se kertoo toimiiko tuossa nykyisessä VR:
SteamVR Performance Test on Steam

2.
Oculus Riftin minimi vaatimukset
Oculus Rift Minimum Requirements
Steamin pelin sivulta näet laitteistovaatimukset.

3.
Jos siis etsit mahdollisimman plug n play ratkaisua (esim lasten käyttöön), niin PS VR

+ Mukana tulee pelejä "ilmaiseksi"
+ Hyviä yksinoikeus pelejä.
+ Alkuinvestointi melko pieni (jos on jo ps)
- Pitkässä juoksussa kallis (konsolipelit on hinnoissaan)
- Halpa ja heikko rauta, joten kallis pc VR setti hakkaa tuon mennen tullen

Jos on massia niin PC kokoonpano (intel prossu, HTC Vive + DAC + Wireless) räjäyttää kaikkien kokeilijoiden tajunnan.




Tuossa Esimerkkivideossa tyypillä todella low end kone, JA toimiva wireless, ja silti toimiva kokoonpano.




1. En ole kokeillut mutta toimii varmasti (löytyy mm. 2080ti) Toi Rift ollut Vega64 koneen perässä.

2.
Joo jos pelittää niin kohta yks.

3.
Ei tää ps vr oo mikään lasten käyttöön pelkästään vaan ihmisille ketkä haluaa helposti päästä vr maailmaan käsiksi ja sehän onnistuu. Suosittelen, lasit maksaa 269e, konsoli joka löytyy jo ja siihen päälle vaikka tää aim controller fr zero hour setti 65e ni se on siinä. Ei tää far pointtikaan 19e enempää maksanu ;)

Nyt itellä on vaikea paikka. G29 löytyy ja G27 myös. Pitäs päättää pitääkö G27 ja ostaa Odyssey(+) tai vaikka Vive Pro +joskus molempiin Vive Knuckelsit aikanaan. Ps4 ajaa nää ns sp pelit hienosti nyt. Ei oo helppoa :D
 
3.
>Ei tää ps vr oo mikään lasten käyttöön pelkästään vaan ihmisille ketkä haluaa helposti päästä vr maailmaan käsiksi ja sehän onnistuu. Suosittelen, lasit maksaa 269e, konsoli joka löytyy jo ja siihen päälle vaikka tää aim controller fr zero hour setti 65e ni se on siinä. Ei tää far pointtikaan 19e enempää maksanu ;)

-
Oikein. En siis dissannu PS VR:ää:
+ Monen mielestä laadukkaita yksinoikeuspelejä ja sonyllä riittää massia devaajille
+ Hyvä valinta jos käyttäjät on ei teknisiä ihmisiä
+ Kuulemma mukava päässä

ja noita on myyty todella paljon.

VR device shipments by vendor worldwide 2017-2019 | Statistic

ps4 rauta on vaan teholtaan heikko, (tosin niin on oli wii;kin aikanaan ja silti siihen oli hyviä pelejä)

>Nyt itellä on vaikea paikka. G29 löytyy ja G27 myös. Pitäs päättää pitääkö G27 ja ostaa Odyssey(+) tai vaikka Vive Pro +joskus molempiin Vive Knuckelsit aikanaan. Ps4 ajaa nää ns sp pelit hienosti nyt. Ei oo helppoa :D[/QUOTE]

Suosittelen käymään vaikka gigantissa kokeilemassa miten noi vr setit sopii päähän.
Vive Pro oli huomattavasti epämukavampi kuin OG vive, tosin jokaisella on erimuotoinen pää joten ei voi yleistää, kokeilemaan vaan, sit tietää mitä ostaa.

Kuvassa on eroja, kannattaa katsoa mitä ominaisuuksia arvostaa eniten:
 
Viimeksi muokattu:
3.
>Ei tää ps vr oo mikään lasten käyttöön pelkästään vaan ihmisille ketkä haluaa helposti päästä vr maailmaan käsiksi ja sehän onnistuu. Suosittelen, lasit maksaa 269e, konsoli joka löytyy jo ja siihen päälle vaikka tää aim controller fr zero hour setti 65e ni se on siinä. Ei tää far pointtikaan 19e enempää maksanu ;)

-
Oikein. En siis dissannu PS VR:ää:
+ Monen mielestä laadukkaita yksinoikeuspelejä ja sonyllä riittää massia devaajille
+ Hyvä valinta jos käyttäjät on ei teknisiä ihmisiä
+ Kuulemma mukava päässä
ja noita on myyty todella paljon.

ps4 rauta on vaan teholtaan heikko, (tosin niin on oli wii;kin aikanaan ja silti siihen oli hyviä pelejä)

>Nyt itellä on vaikea paikka. G29 löytyy ja G27 myös. Pitäs päättää pitääkö G27 ja ostaa Odyssey(+) tai vaikka Vive Pro +joskus molempiin Vive Knuckelsit aikanaan. Ps4 ajaa nää ns sp pelit hienosti nyt. Ei oo helppoa :D

Suosittelen käymään vaikka gigantissa kokeilemassa miten noi vr setit sopii päähän.
Vive Pro oli huomattavasti epämukavampi kuin OG vive, tosin jokaisella on erimuotoinen pää joten ei voi yleistää, kokeilemaan vaan, sit tietää mitä ostaa.

Kuvassa on eroja, kannattaa katsoa mitä ominaisuuksia arvostaa eniten:
[/QUOTE]

Olikohan nää mun 1 2 3 kohtien maininnat just sulta mut asiaa puhuit säkin. Joo tiedän itekkin miltä nämä kaks tuntuvat mutta ihan samalta tuntuu ainakin mitä resoon tulee. Voisi sanoa että aika lailla samanlainen fiilis tulee molemmilta, sen enempää tota sce:tä tai snorkkelimaisuuden tuntua. Ehkä plege vaan vie helppo käyttösyydellään Riftiä mutta toki kun säätää asetukset kohdilleen ja koneessa on tehoa, kyllähän se Rift on paikallaan, tai sitten Vive.....

Pian pääsen kokeilemaan Dirttiä...ilman rattia mutta se ei ole se pointti koska kyllä se graffa ps4 ja riftissä molemmissa on aika "alkeellista".

Ei se haittaa koska ps4 vr tuntuu hyvältä ja kun tulee sopiva odyssey+ tarjous tai jopa vive pro niin sitten sitä vasta simuillaankin. Sehän se on se juttu ittelle ainakin, toki yksinpelit sitten vaikka ps4:lla ;)
 
Uskaltaisin sanoa näin PC miehenä että ostakaa ensin *PS4 VR ja siihen kylkeen aim controllerilla sopiva peli, FW tai FP ja päättäkää sen jälkeen vasta mitä haluatte koska ei ole järkeä tuhlata rahoja tuhansien eurojen PC:hen jos pelaaminen tuntuu Konsolillakin "samalta" :)

*Ainakin jos omistaa PS4:sen :)
 
Suosittelen tutustumaan mitä PlayStation 4 tarjoaa VR:lle. Löytyy runsaasti sisältöjä. Viime vuonna miehittivät kaikki palkintosijat (Video Game Awards):

Best VR/AR Game
  • Winner: Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / SIE)
  • Beat Saber (Beat Games)
  • Firewall Zero Hour (First Contact Entertainment / SIE)
  • Moss (Polyarc Games)
  • Tetris Effect (Resonair / Enhance, Inc)
Lähde: The Game Awards 2018: Here are all of the winners

Kokemuksena nämä ovat luokkaa "killer appeja", liikuttavat laseja sekä konsoleita kaupasta. Näitä teollisuus tarvitsee, kuten myös matalaa kynnystä tarttua laseihin, johon taas konsoli on tehty.

Tehoissa hävitään, mutta väitän ettei sillä kokemuksessa ole niin isoa merkitystä kuin se laseihin katsomatta voisi kuvitella. Kun maailma liikkuu pääsi liikkeiden mukaan, olet jo siellä. Immersio tulee nopeasti. Kokemusta parantavat vielä Move-ohjainkapulat ja erityisesti näin sotapelien harrastajana Aim Controller -aseohjain.

Mitä tulee sisältöjen hintoihin, on jatkuvasti myös tarjouksia. Esimerkiksi itselle kaikkein kovin VR kokemus, Firewall Zero Hour löytyy hintaan 29,95 €. Pelejä sähköiseltä kauppapaikalta löytyy yhteensä 263 kpl.

+ konsolimainen, helpohko tekninen ratkaisu
+ runsaasti sisältöjä, tarjouksia kaiken aikaa
+ ohjaimista löytyy Move-kapulat ja aseohjain
+ lasien säätömahdollisuudet, silmälasit mahtuvat alle
+ hinta, erityisesti jos konsoli jo valmiiksi löytyy
- heikommat tehot, joka näkyy kuvan tarkkuudessa
- ongelmat ohjaimien paikallistamisessa (gyro+kamera)
- asennus saisi olla vieläkin yksinkertaisempi

Kokonaisuutena voi suositella kaikille virtuaalitodellisuudesta kiinnostuneille.

 
Viimeksi muokattu:
Prossu:
Muiden kokemusten mukaan kyllä, varsinkin jos ylikellotat
Will my Core i5-2500K be enough for VR gaming on the HTC Vive?

VR vaatii enemmän näytönohjaimelta kuin CPU:lta, esim. 1080ti pyörittää aika mukavasti VR pelejä. Itsellä hieman hitaampi 2070, suurin osa pyörii jouhevasti, käytössä siis Samsung Odysseys Plus.

Huomioi että jos ostat tarkemman VR setin, esim Vive Pro / Pimax, niin ne vaativa enemmän raudalta kuin Oculus Rift, tai Vive.

VR Pelien laitteistovaatimukset vaihtelevat paljon pelistä riippuen.
Esim Beat Saber pyörii low end hardiksellakin, toinen ääripää: Fallout 4 VR, taas vaatii raudalta huomattavasti enemmän.


1.
Aja koneessasi steamin testiohjelma, se kertoo toimiiko tuossa nykyisessä VR:
SteamVR Performance Test on Steam

2.
Oculus Riftin minimi vaatimukset
Oculus Rift Minimum Requirements
Steamin pelin sivulta näet laitteistovaatimukset.

3.
Jos siis etsit mahdollisimman plug n play ratkaisua (esim lasten käyttöön), niin PS VR

+ Mukana tulee pelejä "ilmaiseksi"
+ Hyviä yksinoikeus pelejä.
+ Alkuinvestointi melko pieni (jos on jo ps)
- Pitkässä juoksussa kallis (konsolipelit on hinnoissaan)
- Halpa ja heikko rauta, joten kallis pc VR setti hakkaa tuon mennen tullen

Jos on massia niin PC kokoonpano (intel prossu, HTC Vive + DAC + Wireless) räjäyttää kaikkien kokeilijoiden tajunnan.




Tuossa Esimerkkivideossa tyypillä todella low end kone, JA toimiva wireless, ja silti toimiva kokoonpano.


Kiitos vastauksista.

Nyt hieman asiaan perehtyneenä ja keskusteluja lukeneena taidan kääntyä siihen suuntaan että jätän nyt PC:n näyttiksen päivittämättä ja sijoitan PS4 VR:ään. Sillä pääsee jo alkuun samalla investoinnilla kuin PC:lle saa vasta pelkän GTX1070 näyttiksen :)

Tuo PS Aim Controller vaikuttaa hienolta, mutta siinä ei ilmeisesti ole mitään träkkäystä kahdelle kädelle? Miten jos haluaa pelata pelejä joissa kädet träkätään erikseen? Onko tälläisiä edes PS4:lle? Onko tällöin Move ohjaimet ainoa vaihtoehto?
Ajaako Move ohjaimet saman asian kuin Aim controller jos niille ostaa jonkinlaisten "pidikkeen"? Onko tälläisiä olemassa edes? Vai pitääkö hommata molemmat, sekä Aim että move-kapulat...? Vai pääseekö jo pelkällä DualShock4 ohjaimella mukavasti alkuun...?
 
Tuo PS Aim Controller vaikuttaa hienolta, mutta siinä ei ilmeisesti ole mitään träkkäystä kahdelle kädelle? Miten jos haluaa pelata pelejä joissa kädet träkätään erikseen? Onko tälläisiä edes PS4:lle? Onko tällöin Move ohjaimet ainoa vaihtoehto?

Ajaako Move ohjaimet saman asian kuin Aim controller jos niille ostaa jonkinlaisten "pidikkeen"? Onko tälläisiä olemassa edes? Vai pitääkö hommata molemmat, sekä Aim että move-kapulat...? Vai pääseekö jo pelkällä DualShock4 ohjaimella mukavasti alkuun...?

Aseohjaimesta löytyy samat namiskat kuin normaali padista. Kahden käden träkkäystä siinä ei ole, siihen tarvitset Move-kapulat.

Joissain peleissä, kuten Arizona Sunshinessä ilmeisesti Move-kapulat ajavat saman asian kuin aseohjain. Muuten esimerkiksi Firewall Zero Hour tukee vain padia ja aseohjainta.

Pelkällä padilla pääset jo alkuun, mutta kyllä vähintään Move-kapulat on syytä olla kun VR:ään mennään. Niin moni peli perustuu tarttumiseen ym. luontaisiin liikeratoihin.

Suosittelen ehdottomasti Move-kapuloita heti mukaan. Aseohjain on sen verran vallankumouksellinen kokemus, jotta mukaan sekin.

Muutamia esimerkkejä:

Astro Bot - padilla
Resident Evil 7 - padilla
Firewall Zero Hour - padilla tai aseohjaimella
Job Simulator - Move-kapuloilla
DiRT Rally - padilla tai ratilla/polkimilla
Beat Saber - Move-kapuloilla
Until Dawn Rush of Blood - padilla tai Move-kapuloilla
Ace Combat 7 - padilla tai Hotas
 
Viimeksi muokattu:
@Nisupulla

Missä ps4 vr mallissa tuo ns valkoinen säädin on missä +-mykistys ja virratpäälle pois on? Siihen saa vielä kuulokkeetkin kiinni. Ei itellä tullut tommosta, kuulokkeetkin kytketään suoraan sinne "takaraivoon" Ei toki ongelma mutta onko näistä monta versiota olemassa?

Samaan syssyyn vielä niin onko tuo vanhempi "laatikko" mallinen camera toimiva näiden lasien kanssa ja onko tolle prossuyksikölle olemassa erikseen ostettavia muuntajia? :)
 
Missä ps4 vr mallissa tuo ns valkoinen säädin on missä +-mykistys ja virratpäälle pois on? Siihen saa vielä kuulokkeetkin kiinni. Ei itellä tullut tommosta, kuulokkeetkin kytketään suoraan sinne "takaraivoon" Ei toki ongelma mutta onko näistä monta versiota olemassa?

Samaan syssyyn vielä niin onko tuo vanhempi "laatikko" mallinen camera toimiva näiden lasien kanssa ja onko tolle prossuyksikölle olemassa erikseen ostettavia muuntajia? :)

Tuo valkoinen säädin on siinä vanhemmassa mallissa. Vanhemmat ja uudemmat lasit erottaa helpoiten siitä että vanhojen lasien sangan kyljessä on pelkkä kuoppa, ja uudemmissa 3-sakarainen tähti joka toimii kuulokepidikkeenä. Toinen mistä lasit erottaa on se että uudessa mallissa lasien lukituspainike on päällipuolella ja vanhoissa alapuolella.

Merkittävin ero uudessa ja vanhassa on se että uuden "prossuyksiköstä" menee 4K HDR läpi TV:lle ja vanhasta ei. Jos siis haluaa pelata HDR pelejä vanhan kanssa pitää aina ohittaa tuo vanha purkki että onnistuu.

Muuntajia luulisi löytyvän vaikka ebaysta. Mikä tahansa muuntaja oikeilla volteilla kelvannee kunhan ampeereja on tarpeeksi.
 
@Nisupulla

Missä ps4 vr mallissa tuo ns valkoinen säädin on missä +-mykistys ja virratpäälle pois on? Siihen saa vielä kuulokkeetkin kiinni. Ei itellä tullut tommosta, kuulokkeetkin kytketään suoraan sinne "takaraivoon" Ei toki ongelma mutta onko näistä monta versiota olemassa?

Samaan syssyyn vielä niin onko tuo vanhempi "laatikko" mallinen camera toimiva näiden lasien kanssa ja onko tolle prossuyksikölle olemassa erikseen ostettavia muuntajia? :)

Tuossa tuli jo vastauksia. Sinulla on uusin malli. Täällä mennään julkaisuversiolla. Tuo HDR-signaalin läpivienti oleellisin ero. Näitä on vain nämä kaksi versiota.

Täällä on myös käytössä vanhempi PS4-kamera mallia laatikko ja hyvin toimii. Ei tarvitse hankkia sitä sylinterinmuotoista uutta mallia.

Prossuyksikölle muuntaja? Kaikki tarvittava tulee mukana, joten ei ole ollut tarvetta tutkia aihetta.
 
Löytyykö foorumilta HTC Vive Pro -laitteen omistajia? Itse tuli black fridayna hankittua ja kylkeen langaton adapteri yms. Muuten hemmetin hieno vehje, mutta laitteen omissa kuulokkeissa on ainakin steamVR:n kautta todella huono äänenlaatu ja tietyt äänet kuullostavat särähteleviltä, ikäänkuin "metallisilta". Onko kukaan löytänyt tähän ratkaisua? Foorumeita olen penkonut, eikä ainakaan vielä mikään ole toiminut. HTC suosittelee nyppäämään usb3 johdon irti ja laittamaan takaisin. Ongelmana onkin, kun käytän laitetta langattomasti, ei tämä ole mahdollista.
 
Löytyykö foorumilta HTC Vive Pro -laitteen omistajia? Itse tuli black fridayna hankittua ja kylkeen langaton adapteri yms. Muuten hemmetin hieno vehje, mutta laitteen omissa kuulokkeissa on ainakin steamVR:n kautta todella huono äänenlaatu ja tietyt äänet kuullostavat särähteleviltä, ikäänkuin "metallisilta". Onko kukaan löytänyt tähän ratkaisua? Foorumeita olen penkonut, eikä ainakaan vielä mikään ole toiminut. HTC suosittelee nyppäämään usb3 johdon irti ja laittamaan takaisin. Ongelmana onkin, kun käytän laitetta langattomasti, ei tämä ole mahdollista.
Kuulostaa laitevialta. Noin kalliin laitoksen laittaisin heti takuuseen ettei ongelmia ilmene enemmän tulevaisuudessa.
 
Löytyykö foorumilta HTC Vive Pro -laitteen omistajia? Itse tuli black fridayna hankittua ja kylkeen langaton adapteri yms. Muuten hemmetin hieno vehje, mutta laitteen omissa kuulokkeissa on ainakin steamVR:n kautta todella huono äänenlaatu ja tietyt äänet kuullostavat särähteleviltä, ikäänkuin "metallisilta". Onko kukaan löytänyt tähän ratkaisua? Foorumeita olen penkonut, eikä ainakaan vielä mikään ole toiminut. HTC suosittelee nyppäämään usb3 johdon irti ja laittamaan takaisin. Ongelmana onkin, kun käytän laitetta langattomasti, ei tämä ole mahdollista.

Mulla oli langattomien kuulokkeiden kanssa sama ongelma. Silloin oli kyseessä bluetoothin ja windowsin ongelma eli kuulokkeiden ääni oli kuraa mikäli mikki oli samanaikaisesti yhteydessä vaikkakin käyttämättömänä. Piti disabloida mikki aina saadakseen äänet kuulumaan hyvinä. Google antoi vastaukseksi pari vuotta sitten windowssin huonon suunnittelun. Kokeile ensin disabloida mikki niin rajaat yhden ongelman pois?
 
Mulla oli langattomien kuulokkeiden kanssa sama ongelma. Silloin oli kyseessä bluetoothin ja windowsin ongelma eli kuulokkeiden ääni oli kuraa mikäli mikki oli samanaikaisesti yhteydessä vaikkakin käyttämättömänä. Piti disabloida mikki aina saadakseen äänet kuulumaan hyvinä. Google antoi vastaukseksi pari vuotta sitten windowssin huonon suunnittelun. Kokeile ensin disabloida mikki niin rajaat yhden ongelman pois?

Joo taitaa olla sama ongelma kuin itelläkin joskus kun omistin senkun momentum wireless 2.0 ae bluetooth kuulokkeet. Eli noita kun käytti bt:llä ja yritti pelata Originin pelejä, esim: Bäfää niin äänet oli ihan mitä sattui, jotain säröä tai monoa ilman yhtään matalaa ääntä. No, sitten löysin jostain tuon saman jutun että piti windowsin ohjauspaneelin laitteista, ominaisuudet ko. kuulokkeiden kohdalta ottaa sieltä yhdeltä välilehdeltä pois mikrofoni ominaisuus. Sitten alkoi pelittämään :) Steamin pelit tosin toimivat kyllä, en tiedä mikä tossa Originissa oli tai Bäfässä what ever...
 
Onko mielipidettä Skyrim VR vs Fallout 4 vr. Tarkoitan pelin ulkonäkö, pelin pelattavuutta jne. Toimiko Fallout 4 vr "mukisematta" Riftin/touchien kanssa?
Nimittäin Fallout on täällä hetkellä tarjouksessa Steamissä. Epäilen ostoa koska Oculus tuki puuttuu pelin vaatimuksissa.
Skyrim on ollut todella positiivinen pelikokemus Riftin kanssa.
Kannattako koskea koko Fallout peliin, koska monet arvostelut ovat täysin negatiivisia?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki! Mä oon uutena täällä io-techissä mut aloin kyselemään et mahtasko porukka tykätä liittyä VR-aiheiseen whatsapp ryhmään? Meitä on tällä hetkellä 12 kappaletta mutta harmitellaan kun ei lisää virtuaalitodellisuudesta kiinnostuneita olla löydetty mistään. Meillä on samassa myös discord että ollaan voitu pelailla yhdessä. Jätän whatsapplinkin tähän että kiinnostuneet voivat liittyä. Itse omistan Riftin ja pitänyt laitteesta tosi paljon!
 
Viimeksi muokattu:
Onko mielipidettä Skyrim VR vs Fallout 4 vr. Tarkoitan pelin ulkonäkö, pelin pelattavuutta jne. Toimiko Fallout 4 vr "mukisematta" Riftin/touchien kanssa?
Nimittäin Fallout on täällä hetkellä tarjouksessa Steamissä. Epäilen ostoa koska Oculus tuki puuttuu pelin vaatimuksissa.
Skyrim on ollut todella positiivinen pelikokemus Riftin kanssa.
Kannattako koskea koko Fallout peliin, koska monet arvostelut ovat täysin negatiivisia?

Skyrim VR:stä ei ole itsellä kokemuksia.

Fallout 4 VR toimii nykyään suoraan Riftillä ilman kontrollerisäätöjä (joita joskus aiemmin piti tehdä). Eniten itseä harmittaa että virallinen lisäri tuki VR-versiosta puuttuu, muuten suosittelen. Mikäli omistaa FO4:n perusversion ja lisärit niin on mahdollista puljailla ne toimimaan myös VR:llä. Itsellä tämä on vasta todo-listalla. Grafiikkaa saa säädettyä ja suosittelen säätämään jos itsestä tuntuu että näkymät on hieman liian sumeat. Säätölinkkivinkkinä reddit fo4vr subin INI TWEAK MEGATHREADiä: https://www.reddit.com/r/fo4vr/comments/7kenxb/ini_tweak_megathread/ .
 
HP:ltä on tulossa uusi WMR-headset nimeltään Copper. Resoluutio silmää kohden on nostettu lukemaan 2160x2160, eli aika tarkkaan tuplasti pikseleitä vs. Odyssey/Vive Pro. :drool: Pääpanta on muista WMR-laseista poiketen rakenteeltaan "Riftimäinen". Copper on suunnattu ensisijaisesti yrityskäyttöön, mutta se tulee HP:n mukaan myös tavallisten kotikäyttäjien saataville.

hp-copper-vr-headset-1021x580.jpg

Siis tuossa kuvassahan on valkoinen Rifti :D

Ps. niin paljon näyttää olevan lainattu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 4320x2160 kokonaistarkkuus (1,26 kertaa tarkempi kuin Pimax 5k+) on jo niin korkea, että jopa 2080 Ti alkaa olla todella kovilla (ainakin, jos haluaa täydet 90 fps ilman reprojectionia). Aletaan olla siinä rajoilla, että resoluution nostaminen vielä ylemmäs ei enää kannata, ennenkuin foveoitu renderöinti saadaan käyttöön.
 
Mutta eipä tuo ole ihan heti vissiin myynnissäkään, niin voipi olla että 2080ti on jo aika nuhapumppu kun noi pääsee myyntiin asti.
 
Mutta eipä tuo ole ihan heti vissiin myynnissäkään, niin voipi olla että 2080ti on jo aika nuhapumppu kun noi pääsee myyntiin asti.
Ai perustuen mihin? Artikkelissa oli "As for Copper’s launch: HP isn’t ready to say, but 2019 seems like a strong bet at this point. The company is planning a full reveal of the headset in the future where we’ll learn even more."
Ei tuo 2080ti nuhapumpuksi parissa vuodessa muutu..
 
Tuo 4320x2160 kokonaistarkkuus (1,26 kertaa tarkempi kuin Pimax 5k+) on jo niin korkea, että jopa 2080 Ti alkaa olla todella kovilla (ainakin, jos haluaa täydet 90 fps ilman reprojectionia). Aletaan olla siinä rajoilla, että resoluution nostaminen vielä ylemmäs ei enää kannata, ennenkuin foveoitu renderöinti saadaan käyttöön.
Tässä pitää kuitenkin ottaa huomioon se että Pimaxin isompi FOV vaatii myös paljon suuremman renderöintiresoluution jotta sillä pääsee paneelin maksimaaliseen tarkkuuteen. Noissa pimaxin testeissä näyttäisi resoluutiot olevan jopa 5000x3000 per silmä eli yli 2xSS, joten tämä headset ei välttämättä ole edes raskaampi kun sillä riittänee jo 1,5xSS kuten näillä muillakin kapeamman FOV:n headseteillä.

Edit: Nuo luvut saattaa olla väärin, mutta pointti on se että suurempi FOV kasvattaa renderöintiresoluutiota exponettiaalisesti. Tarvittaisiin kaareva näyttö jotta resoluutio kasvaisi lineaarisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas, minulta meni koko tuo draama täysin ohi. Pidin ihan täydellisenä itsestäänselvyytenä, että tottakai Dirt Rally kakkoseen tulee VR-tuki. Onneksi meni näin, ei tarvinnut turhaan stressata ja ahdistua. :rofl:
 
HP:ltä on tulossa uusi WMR-headset nimeltään Copper. Resoluutio silmää kohden on nostettu lukemaan 2160x2160, eli aika tarkkaan tuplasti pikseleitä vs. Odyssey/Vive Pro. :drool: Pääpanta on muista WMR-laseista poiketen rakenteeltaan "Riftimäinen". Copper on suunnattu ensisijaisesti yrityskäyttöön, mutta se tulee HP:n mukaan myös tavallisten kotikäyttäjien saataville.

hp-copper-vr-headset-1021x580.jpg

Sama suomeksi = 3000€ hintalappu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom