VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
586
Anteeksi autismini mutta sanoit että tuossa maksetaan pelkästä Oculus-logosta. Kyseinen piuha on kuitenkin myös teknisesti hyvin laadukas. Sopii yrittää etsiä samoilla spekseillä mitään läheskään saman hintaista.
Aikalailla logosta kyllä. Tässä juuri pelailin pari tuntia ja lataus laitteessa 100%, tuote juuri se motonetin letku. Suoraan kotelon edessä olevaan usbiin kiinni, ei mitään kikkailuja. Sitten vielä mainitsemani VD langattomuuteen jos seisomapelejä pelaa niin en itse näe mitään syytä ostaa satasen piuhaa.

E: 3 tuntia ja 92%. Ei ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
En nähnyt yhtäkään 5m usb kaapelia motonetin nettisivulla, linkkiä jos sellanen on.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Rift-s käyttää display porttia eli kuvassa ei ole mitään artifakteja kun taas Quest 2 käyttää usb linkkiä kuvalle joten hieman häröä joissain tietyissä pelikohtauksissa on nähtävissä MUTTA Quest 2:ssa on kuitenkin tuplasti korkeampi resoluutio ja aito fyysisesti säädettävä silmien etäisyys toisistaan sekä hyvin toimivan link kaapelin lisäksi langaton PCVR pelaaminen. Itse en nää kauheasti, jos ollenkaan, syitä ostaa rift s.
Tuli myös näitä pohdittua ja tilattua quest 2. En vain löydä mistään, kannattaako satsata 5ghz wlaniin vaiko link piuhaan. Olisiko foorumilaisilla tietoa kumpaan kannattaa mennä? Mahdollisimman pieni viive itselle ehkä nro1 ja kuvanlaatu tulee hyvänä 2:na
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Tuli myös näitä pohdittua ja tilattua quest 2. En vain löydä mistään, kannattaako satsata 5ghz wlaniin vaiko link piuhaan. Olisiko foorumilaisilla tietoa kumpaan kannattaa mennä? Mahdollisimman pieni viive itselle ehkä nro1 ja kuvanlaatu tulee hyvänä 2:na
Molempi parempi, langattomuus on iso etu, mutta ihan kaikki, erityisesti vanhemmat, pelit ei pyöri VD:llä + ainakin itse saan pelit pyörimään Linkillä paremmilla asetuksilla.

Jos viive ja kuvanlaatu on tärkeitä, mutta langattomuus ei, niin Link on useimmiten parempi vaihtoehto. Langattomuus on vaan pirun iso etu, eikä siitä halua helposti luopua kun siihen tottuu. Simuilijoille tietysti piuhat eivät ole ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Tuli myös näitä pohdittua ja tilattua quest 2. En vain löydä mistään, kannattaako satsata 5ghz wlaniin vaiko link piuhaan. Olisiko foorumilaisilla tietoa kumpaan kannattaa mennä? Mahdollisimman pieni viive itselle ehkä nro1 ja kuvanlaatu tulee hyvänä 2:na
Pelaatko pelejä jossa on kiva hyöriä? Langaton
Istutko paikallaan? Link
Tykkäätkö säätää wlanin kanssa? Langaton
Vanha usb ohjain? Langaton
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Aikalailla logosta kyllä. Tässä juuri pelailin pari tuntia ja lataus laitteessa 100%, tuote juuri se motonetin letku. Suoraan kotelon edessä olevaan usbiin kiinni, ei mitään kikkailuja. Sitten vielä mainitsemani VD langattomuuteen jos seisomapelejä pelaa niin en itse näe mitään syytä ostaa satasen piuhaa.

E: 3 tuntia ja 92%. Ei ongelmaa.
Onko tässä nyt siis verrattu 3m motonet piuhaa 5m Oculus-logoon?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Pelaatko pelejä jossa on kiva hyöriä? Langaton
Istutko paikallaan? Link
Tykkäätkö säätää wlanin kanssa? Langaton
Vanha usb ohjain? Langaton
Minulla on näppäimistö, hiiri ja peliohjaimet langattomia. Oli kyllä hp wmr setti, eikä siinä piuha häirinnyt pahemmin. Eniten sen toimintaan saattaminen steamin kanssa aiheutti harmaita hiuksia ja huutoa :D Koitan siis nyt ensin omilla 5ghz wlaneilla (3 erilaista reititintä) ja ostan motonet piuhan tarvittaessa. Kiitos noista vinkeistä ja apukysymyksistä! :)

Tämä video teki myös aika selväksi, että karsin hz ennemmin kuin kannan piuhaa päästäni...
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Paljonko verkkiksestä ennakkotilattuna maksoi? Vai oliko ton 799,90e mitä nyttenkin?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
94
Hyh kun on hintaa. Pari satkua lisää niin saisi indexin, joka on kokonaisuudessaan paljon parempi.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
81
Hyh kun on hintaa. Pari satkua lisää niin saisi indexin, joka on kokonaisuudessaan paljon parempi.
Riippuu hyvin vahvasti käyttötarkotuksesta. Simuiluun G2 vie 100-0 kuvanlaadun takia vaikka olis saman hintasia. Normipelailussakin omasta mielestäni parempi vaihtoehto tuo G2, ja jos välttämättä haluut Indexin ohjaimet niin itellä tuli lisähintaa 420€ kun hommasin basestationit ja ohjaimet.
G2 hinta itellä 700€(saa vieläkin tähän hintaan suomesta. Verkkiksessä vaan vähän extraa), niin baset ja knucklesit mukaanlukien 1120€ ja tälleen kokonaisuudessaan kaikkeen käyttöön parempi setti(Omasta mielestä) kun Index samaan hintaan.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
35
Huomenna olis tilipäivä ja meinasin pistää Reverb G2 tilaukseen. Onko vinkkiä heittää mistä se irtoaisi nopeiten/varmimmin suht nopsaan?
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Onko kokenusta g2? Omat kokemukset indexistä sanoo että voin tinkiä hieman fov että saan selvästi paremman kuvanlaadun.
Jossain näin juttua, että G2:n FOV:ia saa isonnettua vähän diy-kikalla, jossa se pehmuste vaihdetaan. Silmät siis siirtyy hieman lähemmäksi linssejä ja ilmeisesti ihan ok toimii.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
456
Itse möin pois indexin ja tilasin kyösti kakkosen. Langattomuus on nyt minulle factori. Ostan sitten seuraavan high end kamppeen kunhan nyt kehittävät kunnolliset, siis langattomat joissa älytön fps ja fov. Siihen asti saa köpi olla taloudessa
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
81
Huomenna olis tilipäivä ja meinasin pistää Reverb G2 tilaukseen. Onko vinkkiä heittää mistä se irtoaisi nopeiten/varmimmin suht nopsaan?
Tän vuoden puolella Dustin saattaa olla ainut mistä voi saada. Tosin en tiedä onko se niiden koko erä mennyt jo, kantsii kysyä. Tammikuulla on vähän auki et voi saada melkeen kaikkialta. CompuSat ainakin on sanonu, että tulee tammikuussa ja siitä on vapaana vielä muutama, mutta tätäkin kantsii kysyä heiltä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
635
Onko kokenusta g2? Omat kokemukset indexistä sanoo että voin tinkiä hieman fov että saan selvästi paremman kuvanlaadun.
Täytyy kyllä tunnustaa, että ei ole, mutta tuon mukaan
Indexin minimi FOV vastaa aika lähelle G2:sta. Ja toi Indexin minimi häiritsee ainakin itseäni aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
81
Täytyy kyllä tunnustaa, että ei ole, mutta tuon mukaan Indexin minimi FOV vastaa aika lähelle G2:sta. Ja toi Indexin minimi häiritsee ainakin itseäni aika paljon.
Täytyy vastata tohon aikasempaan, että en oo kyllä kuullu yhestäkään Sim-pelaajasta ketä ottaisi indexin fovin ja refresh raten ton G2 kuvanlaadun sijaan.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Itselläni oli Index ja tätä ennen piipahtamassa kävi G1.

Indexin laittaisin G1:sen edelle kokonaisuutena vaikkakin G1:sessä toki oli tarkempi kuva.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kohtapa kokee miltä fov:n pienentyminen merkitsee, kun Odysseys pitäisi G2 vaihtaa. Kun Odyn fov:n pitäisi olla aika samoissa Indexin kanssa eikä se ole ainakaan liian iso. Vaikka suuremman sweetspotin valitsisin etusijalla parempaan fov:iin. Aikanaan tuntui kuitenkin jokseenkin hyvältä, kun GearVR fov vaihtui Odysseykseen.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
181
Onko kokemusta Oculus-kauppaan palauttamisesta ?
Kysymyksenä lähinnä lähetyskulut. Ehdot mainitsevat, että lähetyskuluja ei palauteta, mutta mitä se lopulta tarkoittaa kun olen tilannut Quest 2 hintaan 349€ ja tilauksessa ei ollut ollenkaan toimituskuluja niin pystynkö palauttamaan lasit ilmaiseksi ?

Ymmärrän, että silloin ainakaan ei saa lähetyskuluja takaisin jos olisin tilatessa jo maksanut esimerkiksi 10€ postituskuluja niin ne jäisivät omaksi tappiokseni, mutta miten nyt kun ei ole ollut toimituskuluja ?
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
663
Onko kokemusta Oculus-kauppaan palauttamisesta ?
Kysymyksenä lähinnä lähetyskulut. Ehdot mainitsevat, että lähetyskuluja ei palauteta, mutta mitä se lopulta tarkoittaa kun olen tilannut Quest 2 hintaan 349€ ja tilauksessa ei ollut ollenkaan toimituskuluja niin pystynkö palauttamaan lasit ilmaiseksi ?

Ymmärrän, että silloin ainakaan ei saa lähetyskuluja takaisin jos olisin tilatessa jo maksanut esimerkiksi 10€ postituskuluja niin ne jäisivät omaksi tappiokseni, mutta miten nyt kun ei ole ollut toimituskuluja ?
Tarkoittaa sitä, että et saa maksamistasi lähetyskuluista (0€) takaisin penniäkään (0€). Palautuksen joudut järjestämään omatoimisesti ja omakustanteisesti näiden tietojen perusteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Onko kokemusta Oculus-kauppaan palauttamisesta ?
Kysymyksenä lähinnä lähetyskulut. Ehdot mainitsevat, että lähetyskuluja ei palauteta, mutta mitä se lopulta tarkoittaa kun olen tilannut Quest 2 hintaan 349€ ja tilauksessa ei ollut ollenkaan toimituskuluja niin pystynkö palauttamaan lasit ilmaiseksi ?

Ymmärrän, että silloin ainakaan ei saa lähetyskuluja takaisin jos olisin tilatessa jo maksanut esimerkiksi 10€ postituskuluja niin ne jäisivät omaksi tappiokseni, mutta miten nyt kun ei ole ollut toimituskuluja ?

Ainakin tuon sivun alalaidassa sanotaan "ilmainen kuljetus ja palautus", vetoaisin siihen.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
81
Jaa ei ollutkaan Dustinin sanat ihan pitäviä. Tänään G2 toimitusarvio siirretty tammikuulle.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
181
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
81
Joo, peruin tilaukseni verkkiksestä ja laitoin dustinille sisään..nyt ilmeisesti kuitenkin verkkis pystyy niitä toimittamaan:facepalm:
Minkä mukaan verkkis pystyy toimittamaan? Mulle sanoi pari päivää sitten että menee ensivuolle eikä oo tarkkaa tietoa.
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Dustin sanoo (kysytty meilitse), että seuraava erä näillä näkymin 30.12.. Kysytty eilen koska saa jos nyt tilaa.
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Bestwarelta tuli seurantakoodi HP Reverb G2 -laseista. Oma laite ykkösbatchin loppupäässä. Seuraavaksi alkaa kakkosbatchin lähetys.
Minä päivänä laitoit tilauksen? Bestware taisi olla mukana HP:n 50€ cashback-ohjelmassa ennen jotain 24.9. tehtyihin tilauksiin. Suomessa tuskin tuollaisia mistään liikkeistä tehtyihin tilauksiin tullaan saamaan...
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
168
Minä päivänä laitoit tilauksen? Bestware taisi olla mukana HP:n 50€ cashback-ohjelmassa ennen jotain 24.9. tehtyihin tilauksiin. Suomessa tuskin tuollaisia mistään liikkeistä tehtyihin tilauksiin tullaan saamaan...
Tilaus laitettiin vetämään 8. heinäkuuta. Jos HP ei laajenna cashback-ohjelmaa, niin Suomi ei kuulu mukaan.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
281
Minä päivänä laitoit tilauksen? Bestware taisi olla mukana HP:n 50€ cashback-ohjelmassa ennen jotain 24.9. tehtyihin tilauksiin. Suomessa tuskin tuollaisia mistään liikkeistä tehtyihin tilauksiin tullaan saamaan...
Minullekkin tuli vähän ennen klo 16 seurantakoodi. Tilannut olin 8. Heinäkuuta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Itse taas ratkaissut ongelman
Mites nopeasti sulla toimi tilaus tuolta? Omasta kolmen jojon tilauksesta on jo pari viikkoa, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään. Kaupan seurantasysteemissä näkyy postin seurantakoodi, mutta sillä ei löydy mitään.
 
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
127
Tänne tuli kans Bestwarelta seurantakoodia tunti sitten. Katsotaan milloin saapuu.
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Tein tilaukseni syyskuun puolella Compusatilta enkä ole vieläkään saanut laseja. Kuulemma ehkä tammikuussa. Siksi kyselin aikaisemmin muita Compusatista tilanneita. Kun #CHMKLZ näyttää tehneen tilauksen selvästi minun jälkeeni ja sai omansa 3.12. erästä. Voi olla, että tilauksellani kate on huonompi, kun tilausajankohdastani hinta on noussut kymppejä. Tästä tehty reklamaatio ja näyttää, että asia ratkaistaan Kuluttajaneuvonnassa.
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Eikä olisi ensimmäinen vaasalaispulju, jossa koitetaan kiermurrella. Samanlainen keissi kävi Multitronicin kanssa, kun tilasin sieltä heti julkaisuhetkellä Asuksen RTX 3080:n ja toimitusten viivästyessä hinta nousi eikä tuotetta muka saanut yhtään maahantuojalta, vaikka esim. Jimm's toimitti eriä jatkuvasti. Silloin auttoi Kuluttajaneuvonnan kanssa käymäni puhelu ja reklamaatio, kortti lähti seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Tein tilaukseni syyskuun puolella Compusatilta enkä ole vieläkään saanut laseja. Kuulemma ehkä tammikuussa. Siksi kyselin aikaisemmin muita Compusatista tilanneita. Kun #CHMKLZ näyttää tehneen tilauksen selvästi minun jälkeeni ja sai omansa 3.12. erästä. Voi olla, että tilauksellani kate on huonompi, kun tilausajankohdastani hinta on noussut kymppejä. Tästä tehty reklamaatio ja näyttää, että asia ratkaistaan Kuluttajaneuvonnassa.
Parhaimmassa tapauksessa kuluttajariitalautakunta voi päättää, että kauppa perutaa ja saat rahasi takaisin. Ei noista viivästyksistä tuota kautta hyvityksiä saa, vaan kannattaa pyytää suoraan vain liikkeeltä.

Ilmeisesti quest 2 ei hyödy juurikaan wifi 6:sta, joten tilasin pitkän aktiivikaapelin ja siihen vielä 3m datapiuhan. Mennään sillä sitten, jos langattomana on liikaa viivettä. Luvanlaatukin on toki tärkeä ominaisuus. Erikoista ettei mistään löydä mitattua viivettä v23 päivityksen jälkeen linkillä :/
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Itse asiassa kauppalaissa on pykälä koskien kateostoa. Jos myyjä ei toimita, kuluttaja saa tilata muualta ja hinnanerosta tulee vahingonkorvaus. Tästä on kuluttajaneuvonnassa ennakkotapauksia. Myyjä voi toki perustellusti vedota toimittajan saatavuusongelmiin, mutta se ei kauppalain mukaan ole automaatio. Ja tässä tapauksessa voidaan osoittaa, että myöhemmin tehty tilaus on jo toimitettu, joten saatavuusongelmalta katoaa laillinen peruste.
 
Liittynyt
14.12.2020
Viestejä
12
Vahingonkorvaus ei itse asiassa vaadi edes tilausta muualta, vaan se voidaan langettaa pelkkien hintatietojen perusteella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 495
Viestejä
4 201 457
Jäsenet
70 913
Uusin jäsen
Eejh

Hinta.fi

Ylös Bottom