Viskit

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Sama suunnitelma itsellä. Pari vuotta sitten tuli otettu Kilchomanin tasting heti kärkeen 15:15 ja se tarkin kielituntuma katosikin sitten siinä :D
Mitäs jäi tältä kerralta mieleen? Itselle Bunnan 40yo oli todella iso pettymys, joskin pullo korkattiin siinä silmien alla ja olisi varmaan hyötynyt ajasta huomattavasti. GlenAllachielle oli myös isot odotukset firman lähtökohtien vuoksi, mutta ei tällä kertaa lunastanut paikkaansa allekirjoittaneen suosikkien joukossa. OB-pullotteista Arranilta löytyi parhaat liemet, joka ei sikäli yllätä kun kyseinen puulaaki on aiemminkin ollut omaan suuhun sopiva. Harmittamaan jäi, kun en huomannut noita Couvreureja käyttää lasissa ollenkaan. Niitä todella moni tuttu suositteli jälkikäteen. Varsinkin Very Sherried kuulosti sellaiselle joka olisi omaan makuun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Mitäs jäi tältä kerralta mieleen? Itselle Bunnan 40yo oli todella iso pettymys, joskin pullo korkattiin siinä silmien alla ja olisi varmaan hyötynyt ajasta huomattavasti. GlenAllachielle oli myös isot odotukset firman lähtökohtien vuoksi, mutta ei tällä kertaa lunastanut paikkaansa allekirjoittaneen suosikkien joukossa. OB-pullotteista Arranilta löytyi parhaat liemet, joka ei sikäli yllätä kun kyseinen puulaaki on aiemminkin ollut omaan suuhun sopiva. Harmittamaan jäi, kun en huomannut noita Couvreureja käyttää lasissa ollenkaan. Niitä todella moni tuttu suositteli jälkikäteen. Varsinkin Very Sherried kuulosti sellaiselle joka olisi omaan makuun.
Itse skippasin nuo selkeästi arvokkaammat pullot, tilaisuus ei oikein tuollaisten testaamiseen sovi ainakaan meikäläiselle :) Ja eikös se nyrkkisääntö ole että minuutti lasissa per vuosi tynnyrissä, ainakin jonkin mielipiteen mukaan.

Kovimmat yllätykset olivat itselle juuri nuo Couvreurin sherryt sekä Valamon 4v bourbontynnyrinäytteet. Etenkin tuo Valamo yllätti pehmeydellään ja sääli ettei heti kärkeen tullut hyökättyä noiden Couvreurin viskien kimppuun. Vähän häiritsevä tanniinisuus noissa mielestäni nousi esiin mutta se on pieni miinus muuten todella mielenkiintoisessa tuotteessa ja harmi ettei tullut testattua muuta kuin nuo sherryiset. Aikaisemminkin olin maistanut irkkupuolelta tuon Midletonin Barry Crocketin mutta ai perhana se oli kyllä hyvää edelleen. GlenAllachien 18 oli omaan makuun ja vähän sääli että se 25v ei ollut saatavissa kuin ilmeisesti tastingissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
719
Tänään vietämme kansainvälistä viskipäivää, joka järjestetään vuosittain toukokuun kolmantena lauantaina:


Omaan glencairniini virtaa tällä kertaa The Whiskymanin 2014 pullottama Glen Scotia 1992 "Run to the Stills", 51,3%. Mukavasti erilaisia kuivattuja hedelmiä tuoksussa ja maussa. Hallitsevat mausteet ovat pippuri ja kaneli. Vesitilkalla saa myös hieman hunajaa esille ja kokeilin tätä myös tuoreen kirpeähkön aprikoosin kanssa, tuntuisi toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2018
Viestejä
101
No kyllähän viskipäivää tarvii juhlistaa. Illalla pienet clenclairnit Lagavulin 16y ja Ardbeg ten:iä. En osaa päättää kumpi parempi, aina kun toista maistan, aattelen että tää on kyllä parempaa. Ardbeg maultaan simppelimpi, Laga monisyisempi. Erinomaisia molemmat kun ei paremmista juuri kokemusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
494
Tuli sitten vahingossa vietettyä viskipäivää kun illalla otin lasillisen Knappogue Castlea :smile:
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
230
Viskiharrastuksen taantuman myötä, jää avaamattomia pulloja kaappiin, niin mikä vois olla järkevä tapa päästä eroon kun vissiin myydä ei saa ja viemäriinkään ei raaski kaataa?
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Viskiharrastuksen taantuman myötä, jää avaamattomia pulloja kaappiin, niin mikä vois olla järkevä tapa päästä eroon kun vissiin myydä ei saa ja viemäriinkään ei raaski kaataa?
Lähetä tänne vaan. Voin uhrautua juomaan ne ... siis nautiskella hyvässä seurassa!
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 009
IMG_20200625_214549-01-01.jpeg

Olipa maukas uusi tuttavuus. Woodford Reserve Double Oaked. Tästä taitaa tulla oman viskiarsenaalin vakiojäsen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Viskiharrastuksen taantuman myötä, jää avaamattomia pulloja kaappiin, niin mikä vois olla järkevä tapa päästä eroon kun vissiin myydä ei saa ja viemäriinkään ei raaski kaataa?
Jos on avaamattomia, niin ne säilyy ikuisesti. Lisäksi ovat loistava lahja.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Viskiharrastuksen taantuman myötä, jää avaamattomia pulloja kaappiin, niin mikä vois olla järkevä tapa päästä eroon kun vissiin myydä ei saa ja viemäriinkään ei raaski kaataa?
Olen mahdollisesti vapaaehtoinen auttamaan pulmassasi jos pääkaupunkiseutu. Mitä sulla on "ylimääräisenä"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Viskiharrastuksen taantuman myötä, jää avaamattomia pulloja kaappiin, niin mikä vois olla järkevä tapa päästä eroon kun vissiin myydä ei saa ja viemäriinkään ei raaski kaataa?
Jos lakia ihan kirjaimellisesti tulkitsee, niin ilman voittoa ostohintaan myymällä kaikki menee lain kirjaimen mukaisesti, kunhan ei alaikäiselle välitä jne. Voisin itsekin vilkaista jos jotain listaa ylimääräisistä pulloista löytyy
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
304
viikonloppuna tuli maisteltua ehdottomasti kamalimman makuista viskiä ja ehkä samalla myös kamalimman makuista alkoholijuomaa ylipäätään: Jim Beam viski
haisee tärpätille ja maalille,maistuu kitkerälle ja suuhun jää maku kuin olisi huulirasvapuikon syöny.

raakana join kuten viskit yleensä kait kuuluukin,mutta jos tuon pullollisen meinaa alas saada niin pakko lantrata johonkin.minä kun vielä olin saanu käsityksen että tuon pitäisi olla tunnettua ja "vähän parempaa" laatua :facepalm: ...tai sitten minä en vaan ymmärrä kun en ole viskien harrastaja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Oliko Jim Beam ”normaalia” - valkoisella etiketillä 40% alkoholia?

Kokeile jatkaa kolalla, tai laita kahvin sekaan. Tottuu siihen makuun myös raakana, jolloin alkaa maistua hieman kirsikalle ja vaniljalle. Perus bourboni.

Itsellä on hieman tietyt aromit hukassa - banaania en saa esiin niistä viskeistä joissa sitä sanotaan olevan. Onko muilla vastaavia aromeja, jotka ei vaan sinnikkäästä maistelusta huolimatta avaudu?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
304
Oliko Jim Beam ”normaalia” - valkoisella etiketillä 40% alkoholia?

Kokeile jatkaa kolalla, tai laita kahvin sekaan. Tottuu siihen makuun myös raakana, jolloin alkaa maistua hieman kirsikalle ja vaniljalle. Perus bourboni.

Itsellä on hieman tietyt aromit hukassa - banaania en saa esiin niistä viskeistä joissa sitä sanotaan olevan. Onko muilla vastaavia aromeja, jotka ei vaan sinnikkäästä maistelusta huolimatta avaudu?
juurikin sitä valkoetikettistä.ilmeisesti se musta etikettinen olisi ollut parempaa.
eiköhän se kolan kanssa alas mene,jos ei heti ensimmäisenä niin ainakin vähän myöhemmin illasta... vaikka se hieman viskin väärinkäytöltä tuntuukin.

saahan tässä tietysti hieman itseäänkin syyttää kun ei paremmin tutkinut aihetta ennen ostamista,miten sitä nyt voisi tykätä viskistä jossa vähintään 51% on maissia kun en tykkää maissi oluistakaan :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
viikonloppuna tuli maisteltua ehdottomasti kamalimman makuista viskiä ja ehkä samalla myös kamalimman makuista alkoholijuomaa ylipäätään: Jim Beam viski
haisee tärpätille ja maalille,maistuu kitkerälle ja suuhun jää maku kuin olisi huulirasvapuikon syöny.

raakana join kuten viskit yleensä kait kuuluukin,mutta jos tuon pullollisen meinaa alas saada niin pakko lantrata johonkin.minä kun vielä olin saanu käsityksen että tuon pitäisi olla tunnettua ja "vähän parempaa" laatua :facepalm: ...tai sitten minä en vaan ymmärrä kun en ole viskien harrastaja.
Se on enemmän bourbon kuin viski, mutta mausta olen samaa mieltä :)

Viskeissä se hyvä laatu on Single Malt ja mahdollisimman vanhaa.. 8v nyt minimi, 12v normaali ja sitä vanhemmat ei voi olla huonoja.. Lisäksi itse ainakin tykkään skottilaisista eniten.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Viskeissä se hyvä laatu on Single Malt ja mahdollisimman vanhaa.. 8v nyt minimi, 12v normaali ja sitä vanhemmat ei voi olla huonoja.. Lisäksi itse ainakin tykkään skottilaisista eniten.
Ei se, että pullote on kokonaan yhdeltä tislaamolta ole minkäänlainen tae laadusta, eikä kehno tisle muutu huippuhyväksi tynnyrissä säilyttämällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Ei se, että pullote on kokonaan yhdeltä tislaamolta ole minkäänlainen tae laadusta, eikä kehno tisle muutu huippuhyväksi tynnyrissä säilyttämällä.
Pitkä säilytys ja se maku pehmenee ja jalostuu. Voi toki olla huonoa, mutta on vähemmän huonoa, jos säilyttää pitkään. Halvimmat viskit on minimisäilytysajan olleet kuitenkin ja enpä ole juonut yli 10-vuotiasta, joka olisi ollut pahaa..
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
45
juurikin sitä valkoetikettistä.ilmeisesti se musta etikettinen olisi ollut parempaa.
eiköhän se kolan kanssa alas mene,jos ei heti ensimmäisenä niin ainakin vähän myöhemmin illasta... vaikka se hieman viskin väärinkäytöltä tuntuukin.
Kokeile jossain cocktailissa, esim. whiskey sour:n pohjana toimii aivan varmasti. Itse teen 6 cl bourbonia, 4 cl sitruunamehua, 2 cl sokerisiirappia kun se on helppo muistaa. Suhteita voi toki varioida ihan makunsa mukaan, vaikka "virallinen" resepti tuota 3:2:1 kaavaa noudattaakin. Sitruunamehu mieluiten tuoreista sitruunoista puristettuna, mutta kelpaa se sitruunan näköisessä pullossa oleva tiivistekin. Itsekin pidän sellaista aina hätävarana jääkaapissa, jos joskus on sitruunat unohtuneet kauppaan. Sokerisiirapin keittää hetkessä kasaan, 1:1 vain sokeria ja vettä, ja kerralla voi keittää enemmänkin kun säilyyhän tuo jääkaapissa. Vähän toki joutuu etukäteen suunnittelemaan kun hyvä sen olisi antaa jäähtyäkin ennen käyttöä.

Itse drinkki valmistetaan ravistamalla (ja huom. shakeriksi käy vaikka lasinen hillopurkki) jäiden kanssa, ja en voi painottaa tarpeeksi kuinka tärkeä osa jäät ovat niin tässä kuin myös aikalailla kaikissa cocktaileissa. Jäiden pointti on viilentämisen lisäksi laimentaa juomaa ja peittää viinan poltetta, ja yleensä vesi vielä avaa sitä viinan haluttua makumaailmaa paremmaksi. Kaada ravistettu juoma siivilän läpi uusilla jäillä täytettyyn lasiin.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 009
Se on enemmän bourbon kuin viski, mutta mausta olen samaa mieltä :)

Viskeissä se hyvä laatu on Single Malt ja mahdollisimman vanhaa.. 8v nyt minimi, 12v normaali ja sitä vanhemmat ei voi olla huonoja.. Lisäksi itse ainakin tykkään skottilaisista eniten.
Bourbon on viski kuin myös Scotch on viski. Kyseessä on vain erilaiset viskit.

PS. Kyseinen Jim Beam on kyllä aivan kauheaa kuraa vaikka bourboneita viskeissä itse suosinkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Pitkä säilytys ja se maku pehmenee ja jalostuu. Voi toki olla huonoa, mutta on vähemmän huonoa, jos säilyttää pitkään. Halvimmat viskit on minimisäilytysajan olleet kuitenkin ja enpä ole juonut yli 10-vuotiasta, joka olisi ollut pahaa..
Paitsi silloin, jos on säilytetty liian pitkään
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Paitsi silloin, jos on säilytetty liian pitkään
Aika harva tisle ja tynnyri kestää kauniisti yli 30v säilytystä ja savuisissa/turpeisissa alkaa luonne muuttumaan reilusti jo 20v jälkeen. Poikkeuksia toki on aina mutta näin yleisesti omiin havaintoihin perustuen. Ja kyllä niitä huonoja viskejä löytyy myös isoilla ikämerkinnöillä :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Jim Beamissa hyvää on se, jos ja kun siihen tykästyy (tottuu), että se on tasalaatuista ja sitä saa aina mistä vaan.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 525
Onko ihmisillä suositella hyvää ja kohtuuhintaista (eli mennään maks. 250€ per pullo) japanilaista viskiä? Olen itse tykästynyt kovin Nikkan tuotoksiin, mutta voisi nyt kokeilla jotain seuraavaa steppiä. Tavoitteena olisi saada maultaan melko vahva, ei savuinen ja hedelmäinen kaveri?
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 115
Kukaan maistanut Kyrö Distillery Companyn uutta Kyrö Malt Whiskyä? Tuli tänään aamulla ilmoitus sähköpostiin että tuotetta saatavilla mutta huomasin viestin kahden kymmenen minuutin jälkeen ja oli jo loppu..:cry:


En ole varsinaisesti viskien ystävä mutta Kyrön muut tuotteet niin suun mukasia että pakko tätäkin päästä maistamaan, voisiko sanoa että on suuret ennakko odotukset.:kippis:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Kukaan maistanut Kyrö Distillery Companyn uutta Kyrö Malt Whiskyä? Tuli tänään aamulla ilmoitus sähköpostiin että tuotetta saatavilla mutta huomasin viestin kahden kymmenen minuutin jälkeen ja oli jo loppu..:cry:


En ole varsinaisesti viskien ystävä mutta Kyrön muut tuotteet niin suun mukasia että pakko tätäkin päästä maistamaan, voisiko sanoa että on suuret ennakko odotukset.:kippis:
Jos Kyrön tisleistä pitää, niin todennäköisesti tuokin maistuu. Kikkailut tuossa on aika minimissä, kun kyseessä on se tislaamon ns. perustuote tulevaisuudessa ja vahvempiin Kyrön pullotteisiin verrattuna hieman vaisumpi, mutta Kyrön karaktääri siinä on ihan mukavasti läsnä. Ihan jees, mutta ei kannata liikaa ladata odotuksia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
32
Ei ole odotuksia. Hyllyssä Kyröltä Suomi 100, Batch 5 ja X VYS. Maistelen tämän kolmikon pois ja siinä varmaan kestää pitkään. Batch 5 ei maistu lainkaan, X Vys ja Suomi 100 eksyy lasiin toisinaan. X Vys näistä paras.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Joo, ei kannata todellakaan liikaa odotuksia ladata. Perustuote suomihypellä. Hinta olis ollut jees 0,7 pulloon, mutta omasta mielestä puolikkaaseen vähän korkea.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Ei ole odotuksia. Hyllyssä Kyröltä Suomi 100, Batch 5 ja X VYS. Maistelen tämän kolmikon pois ja siinä varmaan kestää pitkään. Batch 5 ei maistu lainkaan, X Vys ja Suomi 100 eksyy lasiin toisinaan. X Vys näistä paras.
Samat fiilikset, vaikka tuo X VYS on melko jännä kaveri.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Kukaan maistanut Kyrö Distillery Companyn uutta Kyrö Malt Whiskyä? Tuli tänään aamulla ilmoitus sähköpostiin että tuotetta saatavilla mutta huomasin viestin kahden kymmenen minuutin jälkeen ja oli jo loppu..:cry:


En ole varsinaisesti viskien ystävä mutta Kyrön muut tuotteet niin suun mukasia että pakko tätäkin päästä maistamaan, voisiko sanoa että on suuret ennakko odotukset.:kippis:
Kyröstä tuli tämä huutokauppa mieleen, Muumi-viskiä Itämeren suojeluun


 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Single barrel oli pitkään kiikarissa, mutta perus Four Roses oli aika pahaa joten tuokin päätyi sen seurauksena omalla hankintalistalla alemmas. Muutenkin bourbon saanee antaa vähän sijaa skottiviskien tieltä. Ensi tilaukseen päätynee kumminkin JD BIB, sillä skippasin omaa viskimatkaa aloittaessa nämä isot brändit JD mukaanlukien, ja on Berlinbottlessa hyvään hintaan. Jos ei muuten, niin JD:hän on 'se' kolaviski. Ruisviskeihin en ole tutustunut lainkaan, ja niistä katselin tuota 1776 barrel proofia.

Yksi asia minkä suhteen olen ollut epävarma on savuisiin viskeihin tutustuminen. Laphroaig 10:stä en pitänyt lainkaan, kun taas PX Cask meni sherryn ansiosta, ja merisuolaisempi Caol Ila 12 tätäkin paremmin. Saman tislaamon Port Askaig 100 pistikin siis silmään. On vain helppoa valita niitä varmoja vaihtoehtoja joista tietää pitävänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 009
Single barrel oli pitkään kiikarissa, mutta perus Four Roses oli aika pahaa joten tuokin päätyi sen seurauksena omalla hankintalistalla alemmas.
Kyllä näissä Four Rosesin viskeissä on selkeä ero. Nyt on tullut maistettua "perusversiota", Small Batchia ja tätä Single barrelia. Hyppy "perusversiosta" Small Batchiin on suuri, mutta sen sijaan Small Batchin ja Single barrelin ero ei ole ihan huikea. Ei ole tosin hintaerokaan yleensä, mutta on tuossa Single barrelissa omat vivahteensa, joiden puolesta se on omaan makuun paras itse maistamistani Four Rosesin viskeistä. Kyllä näissä kaikissa on silti taustalla pienesti/isosti se sama kukkaisuus ja Single Barrelissa jopa hieman mausteisuutta/pippurimaisuutta.

Mulla on hieman sama juttu, että savuisuus ei iske ei sitten millään. Tullut testattua perus Laphroaig, Ardberg 10, Smokehead (huh, kauhea). Silti tuo mainitsemasi merisuolaisempi Caol Ila 12 houkuttelisi. En ehkä pulloa menisi ostamaan, koska riski on suuri etten siitä pidä. Skottiviskit siis kiinnostaa, mutta hyppy sinne tuntuu olevan sellainen, että hyppy suoraan syvään päähän ei itselleni vielä sovi.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
34
Sitten suosittelen kokeilemaan Speysiden (Macallan / Balvenie / Glenfarclas) tai Lowlandin (Auchentoshan) tuotteita.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 009
Sitten suosittelen kokeilemaan Speysiden (Macallan / Balvenie / Glenfarclas) tai Lowlandin (Auchentoshan) tuotteita.
Itseasiassa olen silmäillyt hieman Auchentoshan American Oak-pulloa :) Pitänee tutkia noita muitakin mainitsemiasi, kiitoksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Auchentoshan on aika paljon esillä etusivuilla, mutta "30-40€ 10-12v 40% skottiviski" on varsin saturoitunut markkinarako joten ei ole vielä päätynyt omalle listalle. Glenfarclas hurmasi minut 6/5 hinta-laatusuhteisella 105:llaan, mutta ikämerkittyjä en ole vielä päässyt kokeilemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
3
Onko ihmisillä suositella hyvää ja kohtuuhintaista (eli mennään maks. 250€ per pullo) japanilaista viskiä? Olen itse tykästynyt kovin Nikkan tuotoksiin, mutta voisi nyt kokeilla jotain seuraavaa steppiä. Tavoitteena olisi saada maultaan melko vahva, ei savuinen ja hedelmäinen kaveri?
Hibiki Japanese Harmony:ä voin suositella. Ei mahdottoman kallista ja aika pehmeän makuista. Nikka on ollut omakin suosikki, mutta tuo menee kyllä kivasti siinä rinnalla.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Jack Daniels, Johnnie Walker tai Jim Beam ja Cola. Ehkä vähän halpa maku, mutta toimii!
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Jack Daniels, Johnnie Walker tai Jim Beam ja Cola. Ehkä vähän halpa maku, mutta toimii!
Toimiihan tuo jollekin?
Mielestäni viskin maun voi vain "pilata" colalla. Hyvä viski juodaan raakana tai tilkan veden kanssa.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Toimiihan tuo jollekin?
Mielestäni viskin maun voi vain "pilata" colalla. Hyvä viski juodaan raakana tai tilkan veden kanssa.
Meinasinkin, että itsellä ehkä vähän halpa maku, mutta toimii itsellä. Varmasti voikin pilata Colalla viskin maun. Itse kun en osaa arvostaa/tykkää viskeistä oikeen raakana. Siksi viski ja Cola.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
11
Iteltä vahva suositus bourboneille on viski sour. Meikäläisellä tuli yks päivä kauhee himo saada souri ja siitäpä vasta operaatio tuli. Ensiks piti mennä kauppaan ostaan munia ja sitruunaa kunnes kaupassa olessa tajusin, että ei helvata mulla ei ole kunnon viskilaseja, seuraavaks tajusin kun pyörin prisman lasihyllyjen välissä, että ei mulla ole "kunnon" sheikeriäkään prkl. Kumpiakaan ei sitten löytynyt prismasta, olin jo valmis ostamaan vaikka iittalan tai jonkun muun merkin "kalliit" lasit kunhan vaan pääsis nauttiin sohvalle sen sourin. Alkosta bourbonia ja siellä ei ollut kun Jim Beamia joten sillä mentiin. Rustasta taisin viimein löytää viskilasit jotka osottautu hyviksi varsinkin kun 4 kpl makso jotain 10e. Kotona kun join sitä souria sohvalla oli aika voittaja fiilis ;D Nyt siitä on tullut ihan lemppari nautiskelu drinkki itelle.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 009
Täällä suositeltiin Glenfarclasia mulle pikkuaskelina skottiviskien suuntaan näin Bourbon-fanina. Tuli tehtyä hieman shoppailua ja mukaan tarttui:
- Glenfarclas 15
- Glenmorangie Nectar d'or Sauternes Cask Finish
- Woodford Reserve Rye

Saa nähdä miten maistuu kunhan pääsee jouluksi rauhoittumaan glencairn kädessä.
 

Liitteet

Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
50
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 149
Täällä suositeltiin Glenfarclasia mulle pikkuaskelina skottiviskien suuntaan näin Bourbon-fanina. Tuli tehtyä hieman shoppailua ja mukaan tarttui:
- Glenfarclas 15
- Glenmorangie Nectar d'or Sauternes Cask Finish
- Woodford Reserve Rye

Saa nähdä miten maistuu kunhan pääsee jouluksi rauhoittumaan glencairn kädessä.
Glenmorangie on ainakin yleensä kaikissa muodoissaan varsin leppoisaa nautiskeltavaa. Tynnyriviimeistelyjä löytyy joka lähtöön.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
4
Hakusessa lahjapullo ihmiselle, joka ei varsinaisesti harrasta viskejä, mutta Laphroaigin 10 pullo vaihtuu kaapissa uuteen melko säännöllisesti. Ensimmäinen ajatus asiaan perhtymättä oli hakea Alkosta Lore, mutta tästäkin ketjusta löytyi useampi kommentti jossa tuota ei ole kovin korkealle arvostettu ja mielellään tuohon laittaisi hieman eenemmänkin rahaa. Maksimi hinta tällä kohtaa voisi olla jotain 250€ luokkaa. Suosituksia?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Hakusessa lahjapullo ihmiselle, joka ei varsinaisesti harrasta viskejä, mutta Laphroaigin 10 pullo vaihtuu kaapissa uuteen melko säännöllisesti. Ensimmäinen ajatus asiaan perhtymättä oli hakea Alkosta Lore, mutta tästäkin ketjusta löytyi useampi kommentti jossa tuota ei ole kovin korkealle arvostettu ja mielellään tuohon laittaisi hieman eenemmänkin rahaa. Maksimi hinta tällä kohtaa voisi olla jotain 250€ luokkaa. Suosituksia?
Mä käytän useasti tota oheista karttaa apuna, kun reissuissa pitää arpoa itselleen seuraava tuliainen. Lähtökohdaksi joku tuttu suosikki, ja sitten etsimään kartasta lähin uusi tuttavuus. Lappari on kartassa aika vasemmalla hiukan keskiviivan alapuolella.

 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Hakusessa lahjapullo ihmiselle, joka ei varsinaisesti harrasta viskejä, mutta Laphroaigin 10 pullo vaihtuu kaapissa uuteen melko säännöllisesti. Ensimmäinen ajatus asiaan perhtymättä oli hakea Alkosta Lore, mutta tästäkin ketjusta löytyi useampi kommentti jossa tuota ei ole kovin korkealle arvostettu ja mielellään tuohon laittaisi hieman eenemmänkin rahaa. Maksimi hinta tällä kohtaa voisi olla jotain 250€ luokkaa. Suosituksia?
Jos alkosta haet niin joku Octomore osuu hyvin, ei kovin pahasti voi mennä metsään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 412
Viestejä
4 194 558
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom