Ja jotkut eivät ymmärrä kuinka he pärjäsivät oikein hyvin vähemmälläkin ja ostavat sitä parasta hinnasta välittämättä ymmärtämättä mitään, kun päässä on pakkomielle että pitää olla parasta. Enkä puhu välttämättä sinusta.Joillekin välttää huonompi, jotkut vaativat parempaa.
Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.Ei siihen mitään kuplia tarvita. asia nyt vain on niin.
Jo koska 2080Ti:n hinta on pysynyt ylhäällä, vaikka saatavuus on ok, niin sitä selkeästi menee ihan hyvin kaupaksi, joten porukkaa, joka vaatii hyvää suorityskykyä / ominaisuuksia on liikkeellä ihan reilusti.
Kovastihan tuo Nvidia on tulostakin tahkonnut, eli kortteja menee.. Ja jos ihmiset ostavat paljon halppis AMD kortteja, niin sitten menee nimenomaan noita kalliimpia kortteja reippaasti, tuloksista päätellen. Jos kalliit kortit seisoisivat hyllyssä, niin niiden valmistus olisi jo lopetettu tai hinnat olisivat laskeneet.. Jos Nvidia katsoisi, että nuo keskitason kortit myisivät ja tuottaisivat hyvin, niin niiden hintoja olisi laskettu, kilpailumielessä.
NVIDIA takoo tulosta brändillä. Liian moni ostaa sen NVIDIAn GPU:n sen brändin takia, kuvittelee että kun NVIDIAn näytönohjain on koneessa pelit toimii hyvin ja ongelmitta vaikka samaan rahaan saa tehokkaampaa ja ihan yhtä vähän ongelmia.(puhun nyt 1050ti vs rx 570/580, jotka ovat ymmärtääkseni toiminut ilman ongelmia jo pitkään.
Jaa... Itse kyllä dumppaisin lomamatkan silmää räpäyttämättä, jos nuo olisivat vaihtoehdot..
Jos hintataso olis yhdentekevä, niin sitten mm. minulla olisi Titan, eikä 2080Ti.
Mieti jotain lapsiperhettä. Minä antaisin lapsille jonkin yhteisen lomamatkan ja vähän vähemmän tehokkaan tietokoneen mielummin kuin markkinoiden tehokkaimman tietokoneen. Ja tähän löytyy tukea myös kasvatuksen ammattilaisilta.
Mutta jos elää yksin tai lapset ovat muuttaneet pois, eikä vaimo tykkää matkustella, niin kukin tavallaan. Itse valitsisin toisin.
Sinä ostat mitä parhaaksi katsot. Minä en näe mitään järkeä laittaa kahta touhutonnia joka toinen vuosi tietokoneeseen. Pelata voi vähän vähemmälläkin.Tässä 20xx sukupolvessa valinta oli täysin 100%:n selvä. AMD ei ollu minkäänlainen vaihtoehto omalla kohdalla (Ei ollut mitään kiinnostavaa tuotetta, kaikkien ominaisuudet ja nopeus olivat puutteelliset jo ihan ensialkuun). Muutoin noita AMD:n tuotteita on välillä tullut testattua, mutta eivät ole olleet pitkäikäisiä ratkaisuja, milloin mistäkin syystä.
Mulla on vieläkin 2014 ostettu i5-4670 käytössä ja näytönohjaimen päivitin vähän aikaa sitten 660ti:stä 290x:ään jonka sain halvalla ( 50 €). Saa nähdä milloin ostan uuden emolevyn ja prosessirin. Pelaaminenkin on vähentynyt muutaman vuoden aikana, joten senkin vuoksi ei ole mitään järkeä ostaa jotain 2080 ti:tä, kun se on 20x kalliimpi kuin tämä 290x tarjoten vain vajaa 3x parempaa suorituskykyä (lähde: TPU:n lista)
Kysymys lieneekin yrittääkö Nvidia huiputtaa ja koko showta pyöritetäänkin jossain muualla kuin tensorytimissä, vai puhuutko Guru3d:n herranmies paskaa. Tai sitten 1080 Ti:ni huutaa hoosiannaa heti kun avaan suuni pelatessani (FPS ottaa kuitenkin osumaa kun tuon ottaa käyttöön)