Siinä tapauksessa kyseinen oletus on virheellinen.Epäkelpoa tavaraa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä tapauksessa kyseinen oletus on virheellinen.Epäkelpoa tavaraa.
Hei lueppas tämän jälkeen laittamani kommentit. Niistä käy aika selkeästi esille, että en ollut tässä mitenkään AMD:tä vastaan ja totesinkin että sama juttu myös niiden kanssa? Eikä se vika ole missään "hinnat alkaen" korteissa. Samaa tavaraa ne on, niissä on vain pihistelty jäähyissä ja valoissa. Kellottaminenkaan ei ole ongelma, kunhan vain tietää mitä tekee.Entäs kun minä totean saman, mutta AMD puolelta? Olen vuosia ihmetellyt, että missä ne ongelma-ajurit ovat kun ei omalle kohdalle tunnu osuvan millään. Toisaalta en ole koskaan ostanut noita hinnat alkaen kortteja enkä kellotellut konettani joten se vakaus voi tulla osin jo siitäkin. Ja jotenkin on fiilis, että kun se kone kellotetaan tappiin ja tulee se bluescreen tms. niin homma on jostain syystä sitten pakko olla sen rautavalmistajan vika.
Näyttäisi siltä että korjatuissa ongelmissa on pyöreät nolla edellisten ajureiden tiedossa olleista ongelmista (ellei lasketa DX11 pelien toimimattomuutta Sharpeningin kanssa, mikä ei ollut ajureiden tiedossa olleissa ongelmissa viimeksi mutta kävi nopeasti selväksi kun ajurit julkaistiin)Tänään näkyi tulevan Nvidialta uudet ajurit joiden pitäisi korjata ne ongelmat mitä edellisiin oli tullut.
Huomaa Nvidian softatiimin koon, kun pystytään näin nopeasti reagoimaan... Hieno homma.
Eivät ne välttämättä ole samaa tavaraa siinäpä se onkin. Esim. muistit saattavat olla siinä rajoilla, kun taas kalliimmissa saattaa olla enemmän marginaalia. Ja eri valmistajatkaan eivät kasaa noita kortteja samoista komponenteista. Virransyötöissä on eroja jne. Olisikin kiva tietää miten nuo ongelmat jakautuvat eri valmistajien ja mallien kesken.Hei lueppas tämän jälkeen laittamani kommentit. Niistä käy aika selkeästi esille, että en ollut tässä mitenkään AMD:tä vastaan ja totesinkin että sama juttu myös niiden kanssa? Eikä se vika ole missään "hinnat alkaen" korteissa. Samaa tavaraa ne on, niissä on vain pihistelty jäähyissä ja valoissa. Kellottaminenkaan ei ole ongelma, kunhan vain tietää mitä tekee.
Yyyyäääällööööhh... Siis se hinta ei vaikuta siihen onko vakaa vai ei. Jos kortti ei ole vakaa, niin RMA...Eivät ne välttämättä ole samaa tavaraa siinäpä se onkin. Esim. muistit saattavat olla siinä rajoilla, kun taas kalliimmissa saattaa olla enemmän marginaalia. Ja eri valmistajatkaan eivät kasaa noita kortteja samoista komponenteista. Virransyötöissä on eroja jne. Olisikin kiva tietää miten nuo ongelmat jakautuvat eri valmistajien ja mallien kesken.
Ja mitä kellottamiseen tulee, niin se olennainen osuus on nimenomaan "kunhan tietää mitä tekee". Väittäisin tosissani, että täälläkin suurin osa ei osaisi kellottaa konettaan jos se pitäisi oikeasti tehdä manuaalisesti oikeat arvot etsimällä nykyisten lähes automaattisten kellotussysteemien sijaan. Se, että joku softa etsii sinulle suunnilleen oikeat arvot ja hetki jotain testisoftaa ei takaa, että kone on oikeasti vakaa miltään osin. Jopa Intel on kompastunut tähän vakauteen kun se aikoinaan toi myyntiin P3 mallin joka sai pian mainetta prosessorina jolla ei voinut kääntää linuxin silloista kerneliä. Kelloja oli liikaa eikä tuo enää toiminut.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia minkään käytössä olleen ajuriversion kanssa, ja tämä on faktaMitkäs ne nyt ovat viimeiset oikeasti toimivat Nvidian ajurit?
Koita nyt päättää, onko oma subjektiivinen kokemus ajureista, se joka määrittää onko ajurit toimivat vai ei?Mulla ei ole ollut mitään ongelmia minkään käytössä olleen ajuriversion kanssa, ja tämä on fakta
Harvakseltaan tulee päivitettyä. Mm. viime vuoden mallia olevassa työasemassa on 431.40, työläppärissä 411.81, vm 2017 etätyökannettavassa 389.08, pelikoneessa rtx 2080:n kaverina joku q1/2020 43x.xx versio, pelikannettavassa gtx 1080 korttia ohjaa 436.48 jnejne.
Entäs kun minä totean saman, mutta AMD puolelta? Olen vuosia ihmetellyt, että missä ne ongelma-ajurit ovat kun ei omalle kohdalle tunnu osuvan millään. Toisaalta en ole koskaan ostanut noita hinnat alkaen kortteja enkä kellotellut konettani joten se vakaus voi tulla osin jo siitäkin. Ja jotenkin on fiilis, että kun se kone kellotetaan tappiin ja tulee se bluescreen tms. niin homma on jostain syystä sitten pakko olla sen rautavalmistajan vika.
Tuo on täällä tapeltu jo moneen kertaan läpi, pelitestejä tms tuossa ei ole, vain MS:n Hardware Lab Kitin CRASH-rutiiniin kuuluvia testejä. Kuvaa toki oikein vakauden noissa toimenpiteissä mitä CRASHiin kuuluu.ATIn ajureilla on huono maine, mutta ne olivat yllättäen vakaampia kuin nvidian tässä testissä.
"In the stringent tests, where 12 gaming and workstation GPUs, six from AMD and six from Nvidia, were each put through 288 hours of non-stop stress testing, the Radeon cards achieved a pass rate of 93% while the GeForce GPUs only managed to garner a score of 82%"AMD Radeon GPUs outperform Nvidia cards over 288 hours of stability stress testing
Independent tests have shown that AMD have the most stable drivers in direct comparison with equivalent Nvidia drivers. It’s been something of a battle for AMD over the years to ditch the poor reputation of its graphics card software, but with the latest results giving a head-to-head result againswww.pcgamesn.com
Omat kokemukseni ovat että nvidia on luotettavampi, mutta ATI:n kortti oli viimeksi Radeon RX 480 joka oli lopulta kyllä vakaa sekin. Kaatuilut meni lienee uutuuden piikkiin. Nyt on alla 1080Ti, ATI ei kyennyt tarjoamaan riittävää (OpenGL) tehoa kun päivitin koneen.Tuo on täällä tapeltu jo moneen kertaan läpi, pelitestejä tms tuossa ei ole, vain MS:n Hardware Lab Kitin CRASH-rutiiniin kuuluvia testejä. Kuvaa toki oikein vakauden noissa toimenpiteissä mitä CRASHiin kuuluu.
Mulla autto ongelmiin kun vaihtoi dp liittimen eri porttiin.Joo mutta mulla on häikkää ja ilmeisesti muillakin, olisi kiva tietää jotkut varmasti toimivat ettei tarvi joka perkeleen versiota kokeilla.
Onko AMD:lla kaikissa korteissa yksi DP-portti rikki?Mulla autto ongelmiin kun vaihtoi dp liittimen eri porttiin.
Onko AMD:lla kaikissa korteissa yksi DP-portti rikki?
Jaa-a, onko sulla omakohtaista kokemusta? Itellä ollu nvidia alla viimeiset 7 vuotta.Onko AMD:lla kaikissa korteissa yksi DP-portti rikki?
Jaa-a, onko sulla omakohtaista kokemusta? Itellä ollu nvidia alla viimeiset 7 vuotta.
Eikö sitä kutsuta ASMR... sehän on niin hienoo nykyää, että pitää oikein tubesta katella.Vaikuttaa todella erinomaiselta ominaisuudelta. Toivottavasti saavat koulutettua tuon blokkaamaan syömisen ääniä, misofonia asian suhteen tuntuu vaivaavan todella monia ja onhan se todella rasittavaa kuunnella jos joku mässyttää tai rouskuttaa jotain korvan juuressa.
HDR oli monessa ajurissa rikki, korjaantui ulkomuistista 19.10.x ajureissa ja meni uudestaan rikki ekoissa Adrenalin 2020 -ajureissa ja korjaantui olikohan 20.1.1 vai 20.1.2 ajureissa.Joko AMD API HDR toimii? Lueskelin, että on ollut Navilla rikki julkaisusta lähtien. Syöttää kuulemma REC709:ää HDR:llä SMTPE:n sijasta...?
Huvittavaa miten osa (tunneutut nimimerkit jotka ovat 100% varnuudella Amd kannattajia) näkevät tässä vaan vikaa virheitä ja matalaa potentiaalia.
On kuin soutaisi vastatuuleen kun lähtee näiden kanssa vääntämään.
Jos se tulee kiinteäksi osaksi engineitä, niin eihän sen tukemiseen kovin ihmeitä panostuksia pitäisi tarvita..
DLSS2 on kyllä sitä tukevien pelien perusteella todella kova parannus, mutta monikos noista 2018 luvatuista peleistä saikaan DLSS tuen? Tuon 2.0 version tukeminen pitäisi olla kyllä helpompaa, eikä se vaadi enää pelikohtaista opetusta, joten paljon paremmat lähtökohdat sillä on yleistymisen osalta. Toisaalta yhtä RTX korttia (myyty 15 miljoonaa) vastaan on yli 10x pelikonsoleita ja vielä enemmän RTX disabled kortteja. Ellei tuota tukea integroida suoraan peliengineen, niin tuki tulee vain AAA peleille, joilla on varaa heittää devaaja sitä kasaamaan.
Keskitytään siihen ketjun asiaan, eikä toisista käyttäjistä puhumiseen.Huvittavaa miten osa (tunneutut nimimerkit jotka ovat 100% varnuudella Amd kannattajia) näkevät tässä vaan vikaa virheitä ja matalaa potentiaalia.
Minusta RTX kortit on aivan liian kalliita hyötyynsä nähden.Huvittavaa miten osa (tunneutut nimimerkit jotka ovat 100% varnuudella Amd kannattajia) näkevät tässä vaan vikaa virheitä ja matalaa potentiaalia.
Ennen RTX kortteja kunnollinen (tuon minen käyttämän tyylinen) säteenjäljitys valaistukseen oli vain ja ainoastaan kaukainen unelma. Nyt on sentään jo todellisuus, ihan ekassa sukupolvessakin.Minusta RTX kortit on aivan liian kalliita hyötyynsä nähden.
Just tämä että sujuva minecraft vaatii 2080Ti:n, hohhoijaa.
Ja nvidia käyttäjä olen sitten X 800XT radeonin.
Yhtälailla se minecraft pyörii 540p resolla, jopa 50+fps, 500€ näytönohjaimilla.Tai oli niitä muutama demo, resoluutio jotain 600p luokkaa ja nopeus melko olematon.
Joo kyllä vain, olen samaa mieltä siitä että säteenseuranta on tulevaisuuden suunta.Ennen RTX kortteja kunnollinen (tuon minen käyttämän tyylinen) säteenjäljitys valaistukseen oli vain ja ainoastaan kaukainen unelma. Nyt on sentään jo todellisuus, ihan ekassa sukupolvessakin.
Tai oli niitä muutama demo, resoluutio jotain 600p luokkaa ja nopeus melko olematon.
Sanoisin tosin, että kun nyt tulevien konsoleiden rakenne on, mitä on, niin jos niiden toteutus on edes välttävä, niin tuon käyttöön tullaan siirtymään peleissä seuraavan 5 vuoden aikana suuressa mittakaavassa, jonka jälkeen ei säteenjäljitykseen kykenevän raudan kanssa ei pärjää sitä vaativissa peleissä ollenkaan (joita tulee olemaan hyvinkin paljon).
Nykyinen sukupolvi on välttämätön ensiaskel, joka oli otettava ja jota monet ovat jo hyödyntäneet, ammattisoftissakin. Varsinkin kehittäjille tämä on ollut välttämätön, loppukäyttäjille ei niinkään..
Otetaan nyt esim X64:
Amd julkaisi opteronin X64:llä 2003, intel vastaavan 2004 (itanium oli aikaisemmin, mutta se ei ole X86 millääntavoin)
MS julkaisi 2005 XP X64:n Ajurituki oli olematonta koko käyttiksen ajan, vistassa jo siirryttiin usein 64 bittisiin versioihin ja 7:ssa 64 bittinen olikin sitten jo etusijalla..
Mutta jos ei olisi ensin julkaistu noita prossuja, niin kaikki muukin olisi siirtynyt. Lisäksi kunnollinen, laaja hyödyntäminen vaati sen 5 vuotta..
Vähän sama tässä näyttisasiassa. Nvidia julkasi PC puolelle raytracingin avauksen mahdollistavan sukupolven näyttiksiä (joiden perusteella on etupäässä kehitetty rajapinnat (esim DX:ään ja vulkaniin) (Luonnollisesti AMD ja intel on ollut keskusteluissa mukana, mutta rauta on ollut tätä RTX rautaa). Nyt kun seuraava sukupolvi tulee, niin sovelluksia on sitten jo ALUSTAVASTI olemassa. Lisäksi ko ominaisuus pitäisi löytyä seuraavassa sukupolvessa kummaltakin valmistajalta (tulossa vuoden sisään), ja jo ainankin keskitason suorituskyvyn korteistakin.
2080Ti:lle ei ole ollut sen oloaikana kilpailijalla yhtäänmitään vastinetta tarjota, VAIKKA ei käytettäisi RTX:ää tai muita kortin erityisominaisuuksia.Joo kyllä vain, olen samaa mieltä siitä että säteenseuranta on tulevaisuuden suunta.
Mutta silti nykyisten RTX korttien hinnat on ihan järkyttävää paskaa siihen nähden miten aneemiseen grafiikkaan niissä riittää vääntö RT efektien kanssa.
Mielestäni todella heikko bang for buck.
Jos 2080Ti:n vääntö kerrottaisiin n. kymmenellä niin alettaisiin olla siellä missä 1300€ GPU kuuluisi olla jotta siitä irtoaisi rahaa vastaava WAU -efekti.
Olen sen ajan pelaajia itse että voodoo kortit tuli nähtyä, softarendauksesta rauta 3d kiihdytykseen oli aivan mieletön ero. RT ei mene edes lähelle sitä.
Jos se tulee kiinteäksi osaksi engineitä, niin eihän sen tukemiseen kovin ihmeitä panostuksia pitäisi tarvita..
Usko tai älä niin minua ei varsinaisesti kiinnosta tippaakaan onko 2080Ti:lle kilpailijaa vai ei.2080Ti:lle ei ole ollut sen oloaikana kilpailijalla yhtäänmitään vastinetta tarjota, VAIKKA ei käytettäisi RTX:ää tai muita kortin erityisominaisuuksia.
Edes 2080:lle on kyseenalaista tuo kilpailu, tosin ilmeisesti koettiin olevan, kun julkaistiin tuo S versio.
Lisäksi korttien hinnat hilasi ylös se leikkirahabuumi. Jos hinnat olisivat olleet matalat, niin kaikki kortit olisivat menneet varmasti kaupaksi sille sektorille ja olisi myyty "ei oota" ja markkinoilla olisi ollut paljon nykyistä enemmän halpoja edellisen sukupolven kortteja. En usko, että mikään valmistuskapasiteetti olisi kyennyt kyllästämään ko markkinaa..
No, se, mikä sinua tai minua kiinnostaa ei vaikuta millääntavoin noiden hintoihin, vaan kilpailu ja kysyntä VS tarjonta vaikuttaa. Koska hinnat eivät ole laskeneet, niin epäilen kysynnän olevan "riittävää" vs valmistuskapasiteetti. (2080Ti:llä esim).Usko tai älä niin minua ei varsinaisesti kiinnosta tippaakaan onko 2080Ti:lle kilpailijaa vai ei.
Tuhnulla ominaisuudella rahastaminen sen sijaan ärsyttää.
Sentään pyörii, toisin kuin sinisen tai punaisen leirin korteilla.Yhtälailla se minecraft pyörii 540p resolla, jopa 50+fps, 500€ näytönohjaimilla.
Ja koko skeneä ei edes rendata joka ruudulla, vaan varjot valuu kymmeniä ruutuja jäljessä.
edit
GN:n testit tuli just julki ja yllätys yllätys 2080ti ei pääse edes 60fps rajapyykin yli 1% low tuloksissa @540p. Kunnon vitsi.
Ei siellä mitään 540p testejä ajeltu? 1080p DLSS:n pohjaresoluutiona toimii tässä pelissä 720p.GN:n testit tuli just julki ja yllätys yllätys 2080ti ei pääse edes 60fps rajapyykin yli 1% low tuloksissa @540p. Kunnon vitsi.
Sentään pyörii, toisin kuin sinisen tai punaisen leirin korteilla.
Okei, controllista olin saanut päähäni että tässäkin olisi 100% upscale. Ehkä tosin pitäisi olla, jotta päästäisiin edes 60 fps:n yläpuolelle nvidian itsensä tuottamalla sisällöllä, jolla noi GN:ssä testaili tota.Ei siellä mitään 540p testejä ajeltu? 1080p DLSS:n pohjaresoluutiona toimii tässä pelissä 720p.
Videon kommenteissa GN mainitsee myös että "The absolute FPS numbers are largely meaningless, as they will change from map-to-map and creation-to-creation."
Automaattisesti generoidut maailmat joissa olen tuntitolkulla rakennellut omia kyhäelmiäni creation modessa pyörii siellä 55-75fps välimaastossa RTX 2080:llä 835p->1440p DLSS resolla. Täysin kelvollinen ruudunpäivitys tämänkaltaiseen peliin.
Siellä on samat skaalat kuin controllissa käsittääkseni, mutta toisin kuin controllissa käyttäjää ei saa päättää laatua itse ja esim 1080p käyttää Quality-asetusta tjspOkei, controllista olin saanut päähäni että tässäkin olisi 100% upscale. Ehkä tosin pitäisi olla, jotta päästäisiin edes 60 fps:n yläpuolelle nvidian itsensä tuottamalla sisällöllä, jolla noi GN:ssä testaili tota.
Siitähän valitset minkä tahansa iGPU:n olipa harvinaisen tyhmä ja hyödytön nollapostaus.Mistäs näitä sinisen leirin kortteja voi ostaa, olisin kovasti kiinnostunut.
Myös hintatasosta kahden kilpailijan välillä on turha puhua mitään, koska vain toiselta löytyy tällä hetkellä Toimivia kortteja mihinkään keskiluokkaan tai ylöspäin.
...Niin ja sanottakoon nyt vielä jos joltain on mennyt ohi. Tuo Minecraft with RTX on vielä beta vaiheessa, joten optimointia ja parempaa denoiseria siihen on vielä luvassa ennen varsinaista lopullista versiota.
Paremmin tuo rt toimii kuin mitä olisi voinut odottaa ensimmäiseltä sukupolvelta. Pari kuvankaappausta nähnyt tuosta minecraftista, ja siitähän tulee ihan mukiinmenevän näköinen noiden efektien kanssa.
Myös hintatasosta kahden kilpailijan välillä on turha puhua mitään, koska vain toiselta löytyy tällä hetkellä Toimivia kortteja mihinkään keskiluokkaan tai ylöspäin.
Siitähän valitset minkä tahansa iGPU:n olipa harvinaisen tyhmä ja hyödytön nollapostaus.
Kyllähän tuo minecraftia piristää kummasti ja varmasti osa ostaa tuon sen takia, että viitsii katsella siellä paremmin maisemia..Tuhnu se on. Tekniikka demona se toki toimii jotenkin mutta siinäpä se. Mitään ylimääräistä en ikinä moisesta tuhnusta rupeaisi maksamaan.
Molemmalta löytyy toimivia kortteja keskiluokkaan ja siitä ylöskin päin. Ainoastaan ihan siellä huipulla ei ole kilpailua. Ja mitä sitten hintatasoon tulee niin AMD tarjoaa selvästi parempaa hinta/perf juuri nyt.
AMD ei ole pitkään aikaan kyennyt kilpailemaan Nvidian kanssa suorituskyvyssä, eikä ominaisuuksissakaan, varsinkin 20xx sarjan kanssa.
Jos unohdetaan nuo törkyhintaiset high-end ja prosumer-kortit niin AMD kilpailee kovastikin ja tarjoaa paremman hinta/suorituskykysuhteen tuolla 300-500 euron hintaluokassa ja sen alapuolella, eli siellä missä ne suuret massat liikkuvat. Vaikka sinänsä olisikin ihan kiva nähdä miten nvidialta vietäisiin se suorituskykykruunu, niin ei sillä sinänsä ole paljon merkitystä ainakaan itselle. Lottovoittajat ja muut hillomiehet voivat kasailla niitä 5000 euron pelikoneita 2080Ti:llä ja 9900K:lla. Reilun tonnin kone Ryzen 3600:lla ja Radeon 5700XT:llä hengittää sen verran kovasti niskaan (about 80% tuloksella) että itse mieluummin säästän ison rahatukon.