Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 564
Onko niin että alimmillaan vain tietyt B450-emolevyt ovat saaneet tähän mennessä tuen valmistajasta riippuen? Hyvä jos on jo edistytty tuen laajentamisessa. AMD taas viestinyt epäselvästi tilanteen jos on lukenut vain tekniikkauutiset ja markkinointimatskun (tahallaanko pelatakseen varmanpäälle?).
Nvidiasta ei tosiaan tiedä toisiko jopa Turingeille ominaisuuden. Tärkeintä että kummatkin valmistajat tukevat tulevaa Inteliä ja suotavaa olisi että 8000-sarjan kannasta LGA1151 ylös päin myös. Moni rokkaa vielä pitkään 8700K:lla.
Kunpa tulisi tuki RX 5000 -sarjalle, kun ei taida muuta estettä olla kuin "rahamiehen elkeet".
Tulevaa? Se on jo Intelilläkin. Jos olet lukenut myös io-techin tekniikkauutiset niin sitten on kyse vain siitä, että sinulta on mennyt uutinen ohi silmien.
 
Liittynyt
01.07.2019
Viestejä
39
Jaa a koskahan tää kysyntä kevenee et saaraan hyllyille näit uusia näytön ohjaimia ja prossui.
Ois pitkästä aikaa vihdoinkin aika hommata kone tän päivän tasolle. 6000 sarjasta ei ole kuulunut vinguntaa Linux käyttäjien suunnasta, ni vaikuttaisi aika no brainer valinnalta. sit vaan et mitä sataa ja kuin monella X ja T merkillä varustettuna :D kuha kauppoihin ennättää. (insert kuha meemi)
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Ja sama laulu jatkuu langasta toiseen. On se sun 2080Ti kortti kyllä parasta mitä on ikinä mistään saanut. Nyt kaikki kärkkymään verkkokaupan outlettiin Strix RTX2080Ti kortteja! Ja edelleen se suorituskyky mitataan peleissä eikä synteettisissä testeissä. Kaikkihan pelailee 3Dmarkkia päivät pitkät.
:stmi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 329
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Liekkö noihin 3070 kortteihin vielä mitään kovemman tehorajan biosseja?
Tottakai 2080ti on nopeampi jollain 400W kulutuksella kuin 3070 220W kulutuksella...

Ainakin nuo 3080 kortit hyötyy rajusti kun nostetaan tehorajoja.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Öö mitä sitten vaikka 2080 ti olisikin nopeampi? Varsinkin launchissa 3070 oli huomattavsti halvempi kuin 2080ti, joten kehitys on mennyt eteenpäin. Eikö se riitä? Miksi noita kortteja pitää edes vertailla?

Viestisi ei ole omiin silmiini ennen osunut, mutta kuten muutama muu täällä on vihjannut, sinulla taitaa oikeasti olla joku ihmeen kiima sitä 2080 ti heikkistä kohtaan :confused:
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Voisko tälle 2080ti vs 3070 pelleilylle tehä oman ketjun... Ei jotenki kiinnosta tässä amd vs nvidia ketjussa
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Tuon Smart Access Memoryn saa näköjään päälle myös vanhemmallakin raudalla jos tuo "Suuri muistialue" sitä meinaa? Ainakin se katoaa tuolta kun biosista disabloi SAM:in ja tilalle jää pelkkä "muistialue". Korttina tuossa R9 295X2.
SAM_295X2.PNG
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Öö mitä sitten vaikka 2080 ti olisikin nopeampi? Varsinkin launchissa 3070 oli huomattavsti halvempi kuin 2080ti, joten kehitys on mennyt eteenpäin. Eikö se riitä? Miksi noita kortteja pitää edes vertailla?

Viestisi ei ole omiin silmiini ennen osunut, mutta kuten muutama muu täällä on vihjannut, sinulla taitaa oikeasti olla joku ihmeen kiima sitä 2080 ti heikkistä kohtaan :confused:
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.
Johan se kauan sitten todettiin, että Nvidian kuva, jossa 3070 on mukamas nopeampi kuin 2080 ti oli liioiteltu? En ymmärrä mitä yrität hakea tässä. Jos 2080ti on testatusti nopeampi, niin miksi sitä täytyy alkaa täällä jauhamaan? Ketä vastaan väittelet?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Voisko tälle 2080ti vs 3070 pelleilylle tehä oman ketjun... Ei jotenki kiinnosta tässä amd vs nvidia ketjussa
Tää on kuule total f****** war. Kaikki kaikkia vastaan!

En mä tiedä, musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua. Analysoidaan, esitetään tilastoa ja argumentoidaan faktoilla, jota datasta saadaan. Mutta ei, kiimaa ja julistusta on kaikki mitä sanon. Sanomani perustuu esitettyyn ja vahvistettuun dataan, ja siksi olen kiimassa, tms.

Toki internet meni pilalle about 18 vuotta sitten. Älä väittele netissä, jne... Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Ehkä se helpoin selitys on, että amperessa oli otettu löysät pois jo tehdasasetuksilla, koska koventunut kilpailu. Tottakai verrataan pakasta vedettyjä tuotteita. Kellotustulokset riippuu tuurista. Joku saa hyvän piirin, toinen saa huonomman. Ehkä valmistusprosessi myös marginaalisesti optimoituu ajan kanssa ja piirit tuotteen elinkaaren lopussa saattavat olla parempia kuin julkaisussa ulos tulleet.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Johan se kauan sitten todettiin, että Nvidian kuva, jossa 3070 on mukamas nopeampi kuin 2080 ti oli liioiteltu? En ymmärrä mitä yrität hakea tässä. Jos 2080ti on testatusti nopeampi, niin miksi sitä täytyy alkaa täällä jauhamaan? Ketä vastaan väittelet?
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.
No lähinnä mun mielestä tässä sun saagassa on noloa se, että koitat hyökätä aina 3070:iä vastaan ihan niin kuin se olisi joku jumalkortti. Jos (ja kun) olet noita tilausseurantaketjuja lukenut, niin 3070 otetaan aika pitkälti vain siksi, ettei 3080:iä (tai sopivaa 3060Ti:tä) ole saatavilla. Se on ihan kuolleena syntynyt kortti, sen lyömisestä ei paljon pisteitä irtoa. Mutta julkaistiin se kuitenkin alle puoleen hintaan 2080Ti:hin nähden. Whoopdidoo, on se hienoa että sun kortti voittaa vielä tollasen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Ehkä se helpoin selitys on, että amperessa oli otettu löysät pois jo tehdasasetuksilla, koska koventunut kilpailu. Tottakai verrataan pakasta vedettyjä tuotteita. Kellotustulokset riippuu tuurista. Joku saa hyvän piirin, toinen saa huonomman. Ehkä valmistusprosessi myös marginaalisesti optimoituu ajan kanssa ja piirit tuotteen elinkaaren lopussa saattavat olla parempia kuin julkaisussa ulos tulleet.
No en nyt sanoisi, että "totta kai verrataan vakioita". Joku voi totta kai verrata kellotettuja, mutta tätä tietenkään ei ole mielekästä tehdä yksi satunnainen kortti vs toinen satunnainen kortti (jos puhutaan mikä ois hyvä hankinta, sit on mielekästä kun koitetaan ennätystä tehdä johonkin markkiin) vaan tietenkin puhutaan isojen otosten keskiarvoista. 2080 Ti:ssä on keksimäärin enemmän löysää.

Itse vertaan toki aina vakio vs vakio, koska vihaan nykyistä manuaalista ylikellottamista niin prossuilla kuin näyttiksilläkin. Liian monimutkaista minun makuun ja ei todellakaan vaivan väärti, ennen oli paljon parempi. Prossulle oon laittanut isoimman pbo asetuksen näyttiksilläkin power limitin tappiin kylläkin, mutta maksimeiden ulos puristaminen tarkoittaisi jotain alivoltitusta, boostikäyrien säätöjä, muistien subtiming runkkausta ja muuta mustaa magiaa ja lopputulos olisi 2% lisää suorituskykyä per toimenpide ja kokonaisuudessa jopa 10% (yhdessä benchmarkissa ja jossain kilpapelissä jossa fps jo valmiiksi neljännellä sadalla). En tykkää, ennen oli hyvä
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!
Iotech, Gamers Nexus ja Hardware Unboxed/techspot RTX 3070 arvostelut luettu/katsottu ja kaikissa sanotaan että nVidian lupaus RTX 2080 Ti:n lyömisestä ei oikeastaan pidä paikkansa...

Fanipojat on fanipoikia, se on häiriintynyt tapa suhtautua kulutuselektroniikkaan. Itse olet nyt ehkä Turing fanipoika, joka ei ole sen terveempää kuin muu näyttisfanitus
 
  • Tykkää
Reactions: W32
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
Aikuisten palstalla ei syötetä sitä omaa 2080Ti timespy tulosta ja sen loistoa kolmeen vai neljään eri lankaan monena eri päivänä. Eiköhän kaikille ole jo selvä miten se sun kortti voittaa minkä tahansa 3070 kortin sanoi nahkatakkimies mitä tahansa ja milloin tahansa. Nyt se korkki kiinni.
Ja eikö sulla ollut niitä 3080 kortteja tilauksessa. En kyllä ymmärrä miksi koska sulla on toi jumalkortti jo ;)

Edit. Ja tällä tavalla itse vastailet täällä aikuisten palstalla
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Iotech, Gamers Nexus ja Hardware Unboxed/techspot RTX 3070 arvostelut luettu/katsottu ja kaikissa sanotaan että nVidian lupaus RTX 2080 Ti:n lyömisestä ei oikeastaan pidä paikkansa...

Fanipojat on fanipoikia, se on häiriintynyt tapa suhtautua kulutuselektroniikkaan. Itse olet nyt ehkä Turing fanipoika, joka ei ole sen terveempää kuin muu näyttisfanitus
Tää serrifanitus on ylipäätään pöhlöä. Nahkatakkimies/Lisa astelee lavalle joka toinen vuosi, ja kansa kuolaa.

Lisää elektroniikkajätettä maailmaan, jota tehostetaan valheilla. Siksi ostan käytettyjä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Huomautus
Aikuisten palstalla ei syötetä sitä omaa 2080Ti timespy tulosta ja sen loistoa kolmeen vai neljään eri lankaan monena eri päivänä. Eiköhän kaikille ole jo selvä miten se sun kortti voittaa minkä tahansa 3070 kortin sanoi nahkatakkimies mitä tahansa ja milloin tahansa. Nyt se korkki kiinni.
Ja eikö sulla ollut niitä 3080 kortteja tilauksessa. En kyllä ymmärrä miksi koska sulla on toi jumalkortti jo ;)
Koska joillakin voi olla kaksi tietokonetta! Mä laitan korkin kiinni kun opit laskemaan 1+1!
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Tää on kuule total f****** war. Kaikki kaikkia vastaan!

En mä tiedä, musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua. Analysoidaan, esitetään tilastoa ja argumentoidaan faktoilla, jota datasta saadaan. Mutta ei, kiimaa ja julistusta on kaikki mitä sanon. Sanomani perustuu esitettyyn ja vahvistettuun dataan, ja siksi olen kiimassa, tms.

Toki internet meni pilalle about 18 vuotta sitten. Älä väittele netissä, jne... Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
Kyllä mun mielestä mielenkiintoisempaa, kun joku timespy tulosten ihmettely on ihmetellä vaikkapa miten amd kulkee todella paljon kovempaa, kun nvidia hitman 3 pelissä. Mulla on itsellä rtx 3090 ja ei kiinnosta mitkään benchmark scoret vaan kuinka oikeat pelit pyörii. Tällä pyörii nyt ihan jees, mutta ostan rtx 4xxx näytönohjaimen heti julkaisussa (tai amd vastaavan) ja sillä pyörii varmaan taas hyvin. Onko tuo sun 2080ti jotenkin maailman paras näytönohjain vai mitä ihmettä, kun näitä juttuja tosiaan löytyy ihan joka ketjusta.

Timespy on omasta mielestä muutenkin epätäydellinen, koska niin moni asia vaikuttaa jopa graphics scoreen siinä...
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!
Kaikki kyklä näkee totuuden ja tietäökin sen. 2080Ti on vähintään yhtä nopea kuin 3070 tai nopeampi. Toki tuo vaihtelee jonkun verran pelustä riippuen.

En ymmärrä, ketä vastaan sinä täällä "sodit", kun ei kukaan tunnu olevan edes eri mieltä. Vai pitäisikö täällä kaikkien koko ajan ulista js itkeä, kuinka nahkatakki valehteli... Sittenkö olisit tyytyväinen?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa.
Tämä että media puhuu paskaa on melko kiinnostava väite etkä ole sitä todistanut mitenkään. Mediahan testaa kortit ensisijaisesti tehdasasetuksilla ja niissä testeissä havaitsivat että 2080 Ti ja 3070 tarjoavat keskimäärin lähes identtisen suorituskyvyn. Vaikka 2080 Ti:llä olisikin vahvuutena suurempi kellotusvara, ei se noita testituloksia muuta potaskaksi.

Itse väitit toisessa ketjussa, että 3080 tarjoaa n. 15-20% parempaa suorituskykyä kuin 2080 Ti. Kyselin lähdettä numeroille ja laitoin sulle 3DCenterin ison yhteenvedon 17 eri saitin tekemistä testeistä joista selvisi että erot ovat pikemminkin luokkaa 20-32% resoluutiosta riippuen. Tähän kritiikkiin et vastannut mitenkään, mutta tässä ketjussa toki valitat että:

musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tämä että media puhuu paskaa on melko kiinnostava väite etkä ole sitä todistanut mitenkään. Mediahan testaa kortit ensisijaisesti tehdasasetuksilla ja niissä testeissä havaitsivat että 2080 Ti ja 3070 tarjoavat keskimäärin lähes identtisen suorituskyvyn. Vaikka 2080 Ti:llä olisikin vahvuutena suurempi kellotusvara, ei se noita testituloksia muuta potaskaksi.

Itse väitit toisessa ketjussa, että 3080 tarjoaa n. 15-20% parempaa suorituskykyä kuin 2080 Ti. Kyselin lähdettä numeroille ja laitoin sulle 3DCenterin ison yhteenvedon 17 eri saitin tekemistä testeistä joista selvisi että erot ovat pikemminkin luokkaa 20-32% resoluutiosta riippuen. Tähän kritiikkiin et vastannut mitenkään, mutta tässä ketjussa toki valitat että:
Niin. Puhuin tässä nyt kellotetuista korteista, ja sanoin että sitä ei ole testattu tai uutisoitu ihan hirveästi. Jos todellisten pelien bm:t kiinnostaa, tuohon RDR2 benchiin voi käydä laittamassa tuloksia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Niin. Puhuin tässä nyt kellotetuista korteista, ja sanoin että sitä ei ole testattu tai uutisoitu ihan hirveästi. Jos todellisten pelien bm:t kiinnostaa, tuohon RDR2 benchiin voi käydä laittamassa tuloksia.
Vaatisi satojen tai ihan minimissään useiden kymmenien korttien otannan per GPU (ja vieläpä sitten eri malleja ja eri eristä sirut), että voisi tehdä mitään pidemmälle menevää johtopäätöstä kellottavuudesta. Kenellä riittää resurssit tehdä sellainen testi?

Kellotustestit tehdään usein monella saitilla, mutta ne ovat parhaimmillaankin vain suuntaa antavia
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Jotkut varmaan saattaisivat väitellä tästä, niin laitan tänne maininnan. Oon tykännyt GameGPU:n vuosikatsauksista aiemminkin, ja nyt ovat taas julkaisseet rautavertailut vuoden 2020 isoimpia pelinimikkeitä käyttäen. Kieli on venäjä, mutta varsinainen sisältö on graafeissa, joista voi valita resoluution, rajata vertailujoukon ja myös vertailualustan (näyttiksille siis vaikkapa oman prosessorin, tai prosessorikuvaajassa oman näytönohjaimen). Mun mielestä hyvä ajankohtaiskatsaus siihen, mitkä näyttikset (ja mitkä prossut) toimii parhaiten näillä tuoreilla main stream -peleillä, tuoreimmilla ajureilla ja pelien patcheilla. Myös pelikohtaiset tulokset löytyy artikkelin linkeistä.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Niin. Puhuin tässä nyt kellotetuista korteista, ja sanoin että sitä ei ole testattu tai uutisoitu ihan hirveästi. Jos todellisten pelien bm:t kiinnostaa, tuohon RDR2 benchiin voi käydä laittamassa tuloksia.
Rdr2 benchiin vaikuttaa missä asennossa asetukset on ja koska niitä on vino pino, silläkään on hankala vertailla eri kortteja. Toki jos sulla on useampi kortti niin siitä vaan tuloksia lateleen, ittellä ei innostus riitä, koska oma 3090 hakkaa sekä edellisen sukupolven rahareiät että nykyisen genin halpiskortit sekä penkeissä että peleissä :cigar:
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Uuden sukupolven peli The Medium julkaistu ja ei näytä kovin valoisalta radeonien RT perffit. Pelissä RT ultra muuttaa tunnelmaa paljonkin RT hyväksi. Peli on kuitenkin Amd raudalle kehitetty ja Xbox Series X käyttää säteenseurantaa rajoitetusti. Näytönohjaimen valmistajasta riippumatta pelissä on kyllä luvassa aikamoisia droppeja ruudunpäivitykseen oli RT päällä tai ei.
 

Liitteet

Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 313
Peli on kuitenkin Amd raudalle kehitetty ja Xbox Series X käyttää säteenseurantaa rajoitetusti.
Joo siihen nähden kyllä kiusallisen huonoa suorituskykyä AMD:n raudalla. Jopa RTX OFF tulee selvästi takkiin Nvidialta.

Hienot grafiikat tuossa pelissä, mutta mitä hemmettiä tuon hahmon käveleminen :facepalm: Näyttää joltain 20v vanhoilta mekaniikoilta. Toivottavasti pelialan uusi trendi ei ole se, että grafiikat paranee etenkin RT:n vuoksi, mutta muussa oiotaan mutkia suoriksi ja mennään sieltä mistä aita on matalin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Uuden sukupolven peli The Medium julkaistu ja ei näytä kovin valoisalta radeonien RT perffit. Pelissä RT ultra muuttaa tunnelmaa paljonkin RT hyväksi. Peli on kuitenkin Amd raudalle kehitetty ja Xbox Series X käyttää säteenseurantaa rajoitetusti. Näytönohjaimen valmistajasta riippumatta pelissä on kyllä luvassa aikamoisia droppeja ruudunpäivitykseen oli RT päällä tai ei.
Juu tuo peli on kyllä optimoinnin osalta ihan vitsi. DX12 tilassa frametimet heittelee ihan helvetisti ilman RT:kin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Piti vähän googlata tuosta mediumista. Nähtävästi siinä on 2 eri RT toteutusta, lite versio konsoleilla ja sitten nvidian kanssa tehtailtu raskaampi versio pc:lle.

"Which ray tracing features will be available in The Medium? Are there any technical differences between the various versions in this and other regards (resolution, frame rate, etc.?)

We have two supported ray tracing modes for The Medium - Performance Mode that has enabled reflections and RTAO in all performant location (when only one word is rendered), and Quality Mode, which features reflections, RTAO, hybrid translucent, and some RT shadows enabled for the whole game world. The latter is paired with DLSS and some other Nvidia improvements but requires a lot of hardware power.

The team is still working to optimize The Medium across Xbox Series X and S and we will be
able to share more details on these versions closer to launch."

Optimoinnissa on tosiaan työtä. Viimekuussa yhdessä previewissä se ei pyörinyt 1080p/60fps edes 3080:lla ilman RT:tä. Uudessa gamegpu testissä se rullaa jo paremmin. Keskikokoisen itäeurooppalaisen studion tekosia, perinteen mukaan kannattaa odotella hetki patcheja, sielläpäin on tapana julkaista kun peli pysyy kasassa ja päivitellä sitten.

gamegpu.PNG



Edit: dsogaming artikkelia seuraamalla pääsee tosiaan seuraamaan välivaiheita perffiarvostelusta. Pari päivää vanha patch tiputti perffiä noin 20fps. Sitä ennen oltiin tässä tilassa: "Below you can also find an example in which the game’s RT effects can bring the RTX3080 to its knees. Yeap, this is The Medium running at 1440p/High/Ray Tracing Ultra WITH DLSS Quality at 16fps. Ouch. " ja sitä aikaisemmin ei pyöri 1080/60fps.

Eiköhän se tuosta parane, mutta tuon tason suorituskyky heitot viimeisen parin viikon sisään kertoo siitä, että peli julkaistiin, kun optimoinnit oli vielä ihan kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
28
Uuden sukupolven peli The Medium julkaistu ja ei näytä kovin valoisalta radeonien RT perffit. Pelissä RT ultra muuttaa tunnelmaa paljonkin RT hyväksi. Peli on kuitenkin Amd raudalle kehitetty ja Xbox Series X käyttää säteenseurantaa rajoitetusti. Näytönohjaimen valmistajasta riippumatta pelissä on kyllä luvassa aikamoisia droppeja ruudunpäivitykseen oli RT päällä tai ei.
Nyt kyllä pitää vähän väittää vastaan. Pelasin ensimmäiset 1,5h ja peli näyttää kymmenisen vuotta vanhalta plus hahmo liikkuu kuin laiva. Olin lukenut tämän kommentin ennen aloittamista ja sen takia ajattelinkin testata miltä RT näyttää. Aina kun näkyi yhtään varjoja niin togglesin RT Ultra ja RT Off välillä ja eroa ei rehellisesti huomannut kuin siinä kohti kun yksi lasikaappi heijasti hahmon RT päällä ja ei tehnyt samaa kun RT oli pois päältä.

Sen sijaan asetuksesta riippuen ruutu päivittyi 20fps ja 120fps välillä. Meni viimeinenkin usko siihen että nvidian markkinointimateriaaleilla olisi mitään yhteyttä todellisuuteen :D

Screenshot (30).pngScreenshot (29).pngScreenshot (28).pngScreenshot (27).png
 
  • Tykkää
Reactions: W32
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Aina kun näkyi yhtään varjoja niin togglesin RT Ultra ja RT Off välillä ja eroa ei rehellisesti huomannut kuin siinä kohti kun yksi lasikaappi heijasti hahmon RT päällä ja ei tehnyt samaa kun RT oli pois päältä.
Noissa shoteissa on ihan selvä ero valaistuksessa. :confused:
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
28
Noissa shoteissa on ihan selvä ero valaistuksessa. :confused:
Joo kyllä minäkin niitä vuorotellen koneelta katsellessa eron näen jälkikäteen. Ongelma olikin että pelin sisällä en huomannut mitään eroa. Olin kuitenkin vielä yrittänyt valita mahdollisimman monimutkaisen scenen screenshoteille ettei kukaan tule siitä änkyröimään täällä :)

Ihan hyviä RT demoja olen nähnyt esim Metron ja yksittäisten Cyberpunk kohtauksien (kaupungin heijastukset lätäköstä) suunnalta, mutta Medium osalta kyllä tunne on että year of ray tracing ei ole kyllä tänäkään vuonna, katsellaan sitten taas parin rautageneraation päästä.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Tässä klipissä on demottuna pelin alkupuolelta eroja. Itselläkin on alle parituntia pelattuna ja tuon alun jälkeen en vaihdellut asetuksia. Next gen peli on ihan lehdistön toteamaa ja toistaiseksi ainoa Xbox peli mikä ei tule lainkaan vanhoille alustoille. Animaatioiden laadusta ja muusta voi tietysti olla montaa mieltä. Ainankin omasta mielestä nuo lattian ja lasipintojen heijastukset etenkin hahmon liikkuessa tuovat peliin syvyyttä.

 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
No niin, nyt amd on lyönyt kilpailukykyisen kortin, ja yksi lepäilee nyt mun pc-kotelossa. Oon ollut pitkään nahkatakkimies, ja nyt amd-kokeilu ei ole tuntunut sillä tavalla väärältä, kuten esim. yliopisto-aikojen kokeilut.

Amd on ottanut takamatkaa kiinni, ja nvidia on keskittynyt lupauksiin tulevasta. Niitä dlss pelejä tuli nimittäin odotettua... Taloudessa tulee todennäköisesti olemaan rx 6800 xt JA rtx 3080. Kiva katsella miten kortit pärjäävät, ja kiva odotella sitä 3080:stä...
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Tässä klipissä on demottuna pelin alkupuolelta eroja. Itselläkin on alle parituntia pelattuna ja tuon alun jälkeen en vaihdellut asetuksia. Next gen peli on ihan lehdistön toteamaa ja toistaiseksi ainoa Xbox peli mikä ei tule lainkaan vanhoille alustoille. Animaatioiden laadusta ja muusta voi tietysti olla montaa mieltä. Ainankin omasta mielestä nuo lattian ja lasipintojen heijastukset etenkin hahmon liikkuessa tuovat peliin syvyyttä.

Omaan silmää noi rt päällä näyttää jotenkin epätodellisilta. Tai siis eihän tää maailma noin puhdas mitä pelessä rt päällä. Cyperbunkin pelasin 3080:llä rt pois kun peilas liikaa pinnat omaan silmään. Mutta nää on maku asioita tälläset hommat.
 
  • Tykkää
Reactions: W32
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Omaan silmää noi rt päällä näyttää jotenkin epätodellisilta. Tai siis eihän tää maailma noin puhdas mitä pelessä rt päällä. Cyperbunkin pelasin 3080:llä rt pois kun peilas liikaa pinnat omaan silmään. Mutta nää on maku asioita tälläset hommat.
Onhan siellä muitakin RT asetuksia kuin heijastukset.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Onhan siellä muitakin RT asetuksia kuin heijastukset.
Juu on mutta aina hetken kokeilun jälkeen laitan pois päältä noi kaikki ja natiivi reso. Itelle mukavampi. Kyllä jotkut tykkää ja kyllähän eron huomaa rt off vs on. Se on vähän kun ois vaikka vasta pesty auto vs likanen auto. :D
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 914
Eikö tuo vastikään varsin hinnakkaana käytännössä julkaistu 3060 (ei siis Ti) näytä loppujen lopuksi siltä, että DLS /RTX-suorituskyky ovat sen ainoa jonkinasteinen pelastus (toistaiseksi, jos ei AMD todellakin vastinetta markkinoille tuo) ja tulevat 6700-sarjan kortit pieksenevät sen jopa pahasti?
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Vähän tuo näyttää siltä että AMD on ihan kilpailukykyinen. Ja innolla odotan, miten RT suorituskyky muuttuu tulevaisuudessa. Kuitenkin PS5 ja boxi käyttää samaa rautaa kuui uudet rx sarja kortit. Ja uskoisin että näillä alustoilla on pelaaja kapasiteettiä mihin pelejä kehitellä :hmm:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Eikö tuo vastikään varsin hinnakkaana käytännössä julkaistu 3060 (ei siis Ti) näytä loppujen lopuksi siltä, että DLS /RTX-suorituskyky ovat sen ainoa jonkinasteinen pelastus (toistaiseksi, jos ei AMD todellakin vastinetta markkinoille tuo) ja tulevat 6700-sarjan kortit pieksenevät sen jopa pahasti?
Tuo on julkaistu tilanteeseen kun nVidialla on ollut jo aikaa reagoida louhimisen aiheuttamaan hintakuplaan, eikä ole lainkaan varmaa että 3060 "oikea" hinta on se mikä se se nyt on (edes paperilla). Ihan sama vaikka ottaisi turpaan hintaluokassaan, jos kaikki menee kuitenkin.

Todellinen kamppailu nähdään vasta RTX 4000 ja RX 7000 sarjojen välillä, silloin PITÄISI olla normaali saatavuus ja tavalliset markkinat
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Nyt kun molemmista korteista saa junction/hotspot temppejä, niin vähän näyttäisi AMD:n uudet laput kuumenevan siltä osin enemmän. NVIDIA:n uusilla korteilla on aika tasaisesti noin 13c-15c korkeampi tuo junction/hotspot vs normi temppi, kun AMD:llä se tuntuu olevan reilusti yli 20c korkeampi.

Tämä perustuu ihan korttien ketjuista löytyneisiin foorumilaisten ilmoittamiin lukemiin. Eli otanta ei toki mikään kummoinen ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 206
Viestejä
4 194 562
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom