Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tuossa katsellut ryzenin fps droppeja tubesta esim pubg, tuota tulee väännettyä ja nykyinen intelin sotaratku pelittää fullhd hyvin, mutta 1440p pitäisi saada. Kone meni kokonaan uusiksi, niin en pois sulje myyväni amd emoa, ja ostavani inteliä tilalle. Anthlon 64 ollut viimeisin amd, katosi silloin luotto :)
 
Kyllä tuossa katsellut ryzenin fps droppeja tubesta esim pubg, tuota tulee väännettyä ja nykyinen intelin sotaratku pelittää fullhd hyvin, mutta 1440p pitäisi saada. Kone meni kokonaan uusiksi, niin en pois sulje myyväni amd emoa, ja ostavani inteliä tilalle. Anthlon 64 ollut viimeisin amd, katosi silloin luotto :)
Jos nykyinen prossu riittää fullhd:lla, niin paremminhan se tulee riittäämään 2k:lla. Resoluution nosto lisää vain näytönohjaimen kuormaa.
 
Ai koska Athlon64 otti niin railakkaasti nenilleen aikansa Pentium 4:lta?
Juu, kyllä tuolla puolivuosikymmentä päästeltiin, nyt päästelty 3570k toinen vuosikymmen ja nyt voisi kokeilla kumpaa vain, molemmat nyt intel tai amd sen 400e maksaa, että samoissa hinnoissa liikutaan, siis emo ja prossu.
 
Kyllä tuossa katsellut ryzenin fps droppeja tubesta esim pubg, tuota tulee väännettyä ja nykyinen intelin sotaratku pelittää fullhd hyvin, mutta 1440p pitäisi saada. Kone meni kokonaan uusiksi, niin en pois sulje myyväni amd emoa, ja ostavani inteliä tilalle. Anthlon 64 ollut viimeisin amd, katosi silloin luotto :)

PUBG toimii paremmin Intelillä, piste.

Se että riittääkö tuo kohtuu tasainen 90fps (R5 1600 + 1060TI combolla) onkin toinen juttu. Ota nyt huomioon että R2 menee sitten samaan alustaan, itse asiassa kaikki AMD prossut pitäisi mennä aina 2020 asti samaan AM4 kantaan.
 
PUBG toimii paremmin Intelillä, piste.

Se että riittääkö tuo kohtuu tasainen 90fps (R5 1600 + 1060TI combolla) onkin toinen juttu. Ota nyt huomioon että R2 menee sitten samaan alustaan, itse asiassa kaikki AMD prossut pitäisi mennä aina 2020 asti samaan AM4 kantaan.

Menee jos on mennäkseen. Emolevyn valmistanut tahohan sen päättää, että tuoko tuen uusille prossuille. AMD ei ole vain keinotekoisesti rajoittanut tätä mahdollisuutta, kuten intel on tehnyt.
 
Menee jos on mennäkseen. Emolevyn valmistanut tahohan sen päättää, että tuoko tuen uusille prossuille. AMD ei ole vain keinotekoisesti rajoittanut tätä mahdollisuutta, kuten intel on tehnyt.

Jos nyt hankkii jonkin muun emon kuin sen karvalakkimallin niin voisin lyödä vetoa sen puolesta että BIOS-pätsit tulee ajallaan tuoden tuen uudemmille prosessoreille.
 
  • Tykkää
Reactions: svk
Viivästyttäisi aivan liikaa, ettei ole mitään kovin suuria edellytyksiä muuttaa tuota cannon lakeen.
Lähinnä näkisin vaihtoehdon, että cannon lake tuodaan markkinoille edelleen ASAP, mutta sitten cannon laken jälkeen tulee uusi aiemmista roadmapeistä puuttunut välimalli, jossa ei ole muutettu käytännössä mitään muuta kuin tuota spekulatiivisten loadien oikeustarkistuksiin reagoimisaikaa. Ja toki kellotaajuksia nostettu 100 MHz valmistustekniikan kypsyessä.

Joo, etköhän ole oikeassa. 7kk on lyhyt aika rautasuunnittelun maailmassa ja moiseen olisi ryhdytty vain, jos olisi tiedetty 10nm:n myöhästyvän yhä. Kerran jotain on toimitettu, niin se taitaa olla jo risk production vaiheessa, jolla uskaltaa tehdä niitä mobiilipiirejä, joten muutoksia ei enää tule.

Mikä sitä IPCtä oikein muka haittaisi?

Keskimäärin ei mikään.

Mietin tuossa noita turvakorjauksia, mutta uutta piiriä suunnitellessa ei tarvitse tehdä kirurgiaa kirveen kaltaisilla työkaluilla, kuten nykyistä prosua mikrokoodilla ja softalla paikatessa. Tuon korjaus tuo pikkuosuman, mutta muut parannukset päälle, niin eiköhän se ole samoissa lukemissa, kuin ennenkin, tai aavistuksen parempi.

Huonompi korkeintaan nykyinen patchaamaton vs uusi korjattu prosu. Se tietty olisi sitä tulosten kirsikanpoimintaa, jota tämä ketju on täynnä. :tdown:
 
Eli FPS ei välttämättä kerrokaan ihan kaikkea sulavasta pelikokemuksesta kaikissa tapauksissa?

AMD voittaa FPS:ssa mutta häviää sulavassa pelikokemuksessa. Kun Intel voittaa FPS:ssa, AMD... ;)

No eiköhän Civilizationin tapauksessa tuo latausaikojen merkitys ole ihan relevantti pointti, samoin kun varmasti Football managerissasi simulointiaika. Jossakin BF1:ssä kartan vaihtuessa taas latausajan merkitys ei ole ainakaan omaan pelikokemukseeni kovin merkittävä, vaan ehkä se minimi-fps.

Mitä yleensäkin tarkoitat sulavalla pelikokemuksella kun sitä niin kovasti painotat helpommin mitattavien asioiden ohi. Ainoa testi missä AMD:n sulavuutta on kehuttu on muistaakseni Vega+Freesync vs. 1080+G-sync(?) AMD:n itse järjestämässä sokkotestissä, missä jälkikäteen julkaistu tulos oli AMD:lle suotuisa ja syyt tuohon olivat subjektiivisesti parempi pelituntuma ja vihollisten helpompi havaitseminen. Pelit taisivat olla BF1 ja Doom? Lievää cherrypickaamista havaittavista, mutta toisaalta ihan loogista kun markkinoidaan omaa tuotetta.

Toinen pointti mikä voi puoltaa AMD:tä paremmassa sulavuudessa on samankaltainen koneen käyttö kuin mikä itselläni ja monella muullakin varmasti on, eli koneessa pyörii tuhat muuta pientä ohjelmaa tai muuta peliä taustalla, jolloin ytimien suurempi lukumäärä voisi auttaa sen yhden käytössä olevan pelin FPS:n kanssa. Tuotahan ei mielestäni hirveästi testata, vaan pelitestit ajetaan monesti mahdollisimman puhtaalla PC:llä. Varmasti muuttujia ja testien välistä varianssia tulisi liikaa mitään tasapuolisia testejä varten. Eli jos muut softat kuluttaisivat sen 2-3 threadia käytöstä suhteellisen tehokkaasti pois, niin 8-core Ryzenissä olisi vielä 15 threadia vapaana perus i7:n 5 threadia vastaan, jolloin suhdeluku olisi 3:1 puhtaiden pelitestien 2:1 threadien sijaan. Tuo voisi kallistaa vaakakuppia enemmän AMD:n suuntaan.
Disclaimer: luvut ovat täysin hatusta heitettyjä eikä sisällä mitään faktapohjaista tietoa, vain omaa mutuilua.
 
Joo, etköhän ole oikeassa. 7kk on lyhyt aika rautasuunnittelun maailmassa ja moiseen olisi ryhdytty vain, jos olisi tiedetty 10nm:n myöhästyvän yhä. Kerran jotain on toimitettu, niin se taitaa olla jo risk production vaiheessa, jolla uskaltaa tehdä niitä mobiilipiirejä, joten muutoksia ei enää tule.


Mietin tuossa noita turvakorjauksia, mutta uutta piiriä suunnitellessa ei tarvitse tehdä kirurgiaa kirveen kaltaisilla työkaluilla, kuten nykyistä prosua mikrokoodilla ja softalla paikatessa. Tuon korjaus tuo pikkuosuman, mutta muut parannukset päälle, niin eiköhän se ole samoissa lukemissa, kuin ennenkin, tai aavistuksen parempi.

Huonompi korkeintaan nykyinen patchaamaton vs uusi korjattu prosu. Se tietty olisi sitä tulosten kirsikanpoimintaa, jota tämä ketju on täynnä. :tdown:

Juuri tuli tietoa, että inteliltä on nykyprossuihin tulossa mikrokoodipäivitys-workaround spectren 2. varianttiin. Tämäkin myös hidastaa kernel-kutsuja, koska se efektiivisesti flushaa BTBn kernel-kutsujen yhteydessä.

Eli siis, Intelin nykyprossut ovat saaneet tai saamassa sekä meltdowniin että spectreen workaroundit jotka hidastavat selvästi kernel-kutsuja.

Sen sijaan siinä vaiheessa, kun metldown-alttius poistetaan prosessorilta, ja BTBhen tehdään tagibitit että sitä ei tarvi kokonaan flushata kernel-kutsujen yhteydessä, nämä hidastavat purkka-workaroundit voidaan poistaa ja päästään samalle suorituskykytasolle kuin missä oltiin ennen meltdownin ja specren keksimistä ja niiden kiertämistä.

Ja sitten intel voi mainostaa uusina ominaisuuksina, kuinka paljon nopeampia nämä on kernel-kutsuissa kuin vanhemmat prossunsa ;)

Oma veikkaus näille molemmilla parannuksille on työpöydällä/läppäreissä vuosi 2019 (todennäköisesti ice lake), ja palvelimissa/HEDT-malleissa joka tapauksessa seuraava uusi mallisarja(cascade lake). Ja cascade laken markkinoilletuloa voidaankin sitten tämän takia viivästää.
 
Viimeksi muokattu:
Aha:

68zDqXt.png


Steamin 8. suosituin peli ei kelpaa peliksi "jota pelataan ihan oikeasti" mutta 16. suosituin (Joka häviää suosiossa jopa edeltäjälleen!) kelpaa :confused:

ok, myönnän olleeni väärässä tässä, ja löysit vielä tuon DOOMin myös. Eli noita pelejä ihan oikeastikin on ihan monikossa.
 
En tiedä onko sellaista olemassakaan, mutta ei yuo kovin pahasti jää jälkeen. Oikeastaan rusinassa on runsaasti vääntöä reservissä.

Wolfenstein II The New Colossus: PC graphics analysis benchmark review

edit. hups väärä peli
Tuota New Colossusta pelatessa läpi Afterburneria samalla tsekkaillessa, niin pisti silmään juurikin kuorman hyvin tasainen jakautuminen kaikille coreille (R7 1700 -> 16 säiettä). Ei ollut ollenkaan se vanha "yksi ydin 100%-tapissa koko ajan". Ymmärtääkseni sama vulkan-moottori kuin Doomissa. Jos nyt tuosta voisi jotain ajatella, niin ehkä se pelien sujuvampi säikeistyminen ei ole niin kaukana kuin ensin ajateltiin. Ja jos nähdään tällaista rinnakkaistumista peleissä nopealla aikataululla, niin pieni ärsyyntyminen nousee taas sitä kohtaan, että Intel pantannut noita lisäytimiä niin monta vuotta.
 
Löytyisikö jotain benchiä Doomista jossa Rytsölä olisi nopeampi?

Varmaan näitä julkkarin jälkeisiä revikoita vs. kabylake.

Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-OpenGL-v3.jpg


Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-Vulkan-v3.jpg


Intel Core i7-7700k versus AMD Ryzen 1700X 14 Game CPU Showdown - Page 6 of 8 - Legit Reviews

"Both API’s on Doom showed similar results, with a difference in performance between 1% and 5% across the board. One thing I noticed though, is that while the Intel i7 system performed very similar to the AMD 1700x, the Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay; lowering the graphics quality the gameplay was smooth."

Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay

giphy.webp
 
Varmaan näitä julkkarin jälkeisiä revikoita vs. kabylake.

Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-OpenGL-v3.jpg


Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-Vulkan-v3.jpg


Intel Core i7-7700k versus AMD Ryzen 1700X 14 Game CPU Showdown - Page 6 of 8 - Legit Reviews

"Both API’s on Doom showed similar results, with a difference in performance between 1% and 5% across the board. One thing I noticed though, is that while the Intel i7 system performed very similar to the AMD 1700x, the Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay; lowering the graphics quality the gameplay was smooth."

Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay

giphy.webp
Noihan ei tietysti kerro Rytsölä vs Kahvijärvi eroa noissa peleissä saati sitä mitä erot ovat kun molempia ja molempien muisteja kellotetaan.

giphy.webp
 
Sinä ja logiikka, en ole aikoihin nauranut näin paljon, maha halkeaa kohta :rofl:

Ainakaan näiden näiden postauksiesi perusteella kovin paljon logiikasta suoraan sanoen ymmärrä tai bisneksestä. :D

Voit elää vaikka tylypahkassa mielessäsi minun puolesta, mutta jätä enemmän tietäville nämä asiat. :tup:

Ensinnäkään, edes sellaisilla jäteillä kuin Nvidia tai Intel ei ole rajattomia resursseja,
ja kun arvioidaan mihin uuteen lähetään mukaan ja panostetaan niin yleensä valitaan ne missä on parhaat katteet ja hyvä kysyntä,
ne mistä varmasti saa parhaiten ja varmimmiten rahalle vastinetta. Mikään yritys maailmassa ei lähde jokaiseen "kannattavaan" bisnes ideaan mukaan mitä maailmasta löytyy, vaikka kuinka olisi tilanne, että edes pienen voiton voisi saada. Resurssit ovat todellisuudessa rajalliset jopa jätti yrityksillä.



Siihen R&D:hen olisi toki mennyt Intelillä aluksi selvästi enemmän rahaa, mikä varmasti oli yksi syy
miksei mukaan haluttu edes lähteä, kun muualla meni niin hyvin ja oli muitakin jo alkuunkin kannattavia uusia suunnitelmia, niin ne rajalliset resurssit suunnattiin muualle missä katsottiin olevan paremmat tuotot.



"Sama kate pienemmillä tuotekehityskustannuksilla tuottaa paljon paremman voiton. "
no jotain alkeita sinä sentään ymmärrät bisneksestä, vaikka muuten aika pihalla olet aiheesta. :D

Olen itse toimitusjohtaja ja pyörittelen näitä asioita päivittäin. En jaksa edes siteerata vanhinta viestiä, kun olet niin totaalisen kujalla asiasta. Nvidian edustaja totesi hyvin yksiselkoisesti, että _heidän_ lähteminen konsolipuolelle olisi tullut liian kalliiksi vs. saatu rahasumma. AMD:llä tuota ei APU-puolesta ja aiemmasta kokemuksesta johtuen ollut, joten käytännössä he voivat vetää hyvät katteet ja Nvidia ei vastaavaan pääse alkuinvestoinneista johtuen millään. Täysin absurdia argumentointia, kun nämä lasketaan käytännössä aina ja päätökset tehdään kokonaisuus huomioon ottaen. Jos Nvidia olisi laskenut, että tuolle markkinasegmentille änkääminen kannattaa, niin he olisivat sen tehneet kuten esim. Tegra-piirien käyttäminen Switchin mobiiliajatuksessa toimii. Tehot ovat toki auttamattoman surkeat, mutta siinä juuri koko Nvidian ongelma tavallisten pelikonsolien näkökulmasta onkin.
 
Enpä tullut kyllä 7700k:llakaan huomanneeksi minkäänlaista pykimistä Doomissa, kun sen kaksi kertaa pelasin läpi. Oli toki kellotettu prossu ja muistit.

Tyypillisesti pykiminen alkaa, kun prossun kaikki säikeet on tapissa. Ehkä tuossa testiskeenaariossa tapahtui juurikin niin. Tosin 4k resoluutiolla en jaksa uskoa näin käyneen. Ehkä testikokoonpanossa oli jotain mätää.

Ainoa peli jossa huomasin eron ylimääräisissä nykimisissä oli Divinity - Original Sin 2, jossa Ryzenillä nylkytti aivan hervottomasti kun karttaa vieritti. Tästä ei 7700k:aan selvinnyt aivan puhtain paperein, mutta ero oli kuin yöllä ja päivällä.
 
Viimeksi muokattu:
Olen itse toimitusjohtaja ja pyörittelen näitä asioita päivittäin. En jaksa edes siteerata vanhinta viestiä, kun olet niin totaalisen kujalla asiasta. Nvidian edustaja totesi hyvin yksiselkoisesti, että _heidän_ lähteminen konsolipuolelle olisi tullut liian kalliiksi vs. saatu rahasumma. AMD:llä tuota ei APU-puolesta ja aiemmasta kokemuksesta johtuen ollut, joten käytännössä he voivat vetää hyvät katteet ja Nvidia ei vastaavaan pääse alkuinvestoinneista johtuen millään. Täysin absurdia argumentointia, kun nämä lasketaan käytännössä aina ja päätökset tehdään kokonaisuus huomioon ottaen. Jos Nvidia olisi laskenut, että tuolle markkinasegmentille änkääminen kannattaa, niin he olisivat sen tehneet kuten esim. Tegra-piirien käyttäminen Switchin mobiiliajatuksessa toimii. Tehot ovat toki auttamattoman surkeat, mutta siinä juuri koko Nvidian ongelma tavallisten pelikonsolien näkökulmasta onkin.

Epäilen, että oletko johtotehtävissä, kun et edes ymmärtänyt mitä sanoin.

Itse kyllä työskentelen kaupallisen alan yrityksessä ylimmissä johtotehtävissä ja tälläisiä asioita pyöritellään päivittäin ja minulla on paljon kokemusta jatkuvasta voitollisen tuloksen tekemisestä.

Minähän juuri lainasin Intelin sanomaa, jossa he ilmoittivat etteivät lähde niillä summilla mitä pelikonsoli valmistajat olivat valmiita maksamaan niin konsoli bisnekseen mukaan. Katteet oli monessa lähteessä mainittu huonoiksi heidän mielestään. He suuntasivat ja suuntaavat rajalliset resurssinsa sellaisiin suunnitelmiin missä kate on selvästi parempi ja kysyntä hyvä eli tekevät rajallisilla resursseillaan muualla enemmän voittoa kuin olisivat konsolibisneksessä tehneet. Ne rajalliset resurssit ovat se ydinasia tässä asiassa ja sen jokainen oikeasti johtotehtävissä oleva tietää. Kaikkeen ei maailmassa mukaan voi lähteä ja resurssien mukaan poimitaan ne kannattivimmat hankkeet.

Täällä foorumilla monet ovat täysin hukassa bisneksen suhteen vaikka asiasta yrittävät väitellä ja eivät valitettavasti edes ymmärrä lukemaansa, kun siteeravat vastauksissaan ihan väärin ymmärrettyjä asioita. Tosin ei kaikista johtajiksi olekkaan, tarvitaan duunareitakin.
 
Viimeksi muokattu:
[offtopic]
En kyllä jaksa uskoa, että olet johtotehtävissä, kun et edes ymmärtänyt mitä sanoin.

Itse kyllä työskentelen kaupallisen alan yrityksessä ylimmissä johtotehtävissä ja tälläisiä asioita pyöritellään päivittäin ja minulla on paljon kokemusta jatkuvasta voitollisen tuloksen tekemisestä.
[/offtopic]

Mikropiirien kehittäminen on aivan erilaista bisnestä kuin jonkun K-marketin pyörittäminen.

Kiinteiden ja muuttuvien kustannusten suhte on täysin erilainen, markkinatilanteen muutokset hyvin erilaisia, henkilökunnan osaamisen merkitys ja oppimiseen käytetty aika aivan erilainen, R&Dn merkitys aivan erilainen jne.
 
En kyllä jaksa uskoa, että olet johtotehtävissä, kun et edes ymmärtänyt mitä sanoin.

Itse kyllä työskentelen kaupallisen alan yrityksessä ylimmissä johtotehtävissä ja tälläisiä asioita pyöritellään päivittäin ja minulla on paljon kokemusta jatkuvasta voitollisen tuloksen tekemisestä.

Minähän juuri lainasin Intelin sanomaa, jossa he ilmoittivat etteivät lähde niillä summilla mitä pelikonsoli valmistajat olivat valmiita maksamaan niin konsoli bisnekseen mukaan. Katteet oli monessa lähteessä mainittu huonoiksi heidän mielestään. He suuntasivat ja suuntaavat rajalliset resurssinsa sellaisiin suunnitelmiin missä kate on selvästi parempi ja kysyntä hyvä eli tekevät rajallisilla resursseillaan muualla enemmän voittoa kuin olisivat konsolibisneksessä tehneet. Ne rajalliset resurssit ovat se ydinasia tässä asiassa ja sen jokainen oikeasti johtotehtävissä oleva tietää. Kaikkeen ei maailmassa mukaan voi lähteä ja resurssien mukaan poimitaan ne kannattivimmat hankkeet.

Täällä foorumilla monet ovat täysin hukassa bisneksen suhteen vaikka asiasta yrittävät väitellä ja eivät valitettavasti edes ymmärrä lukemaansa, kun siteeravat vastauksissaan ihan väärin ymmärrettyjä asioita. Tosin ei kaikista johtajiksi olekkaan, tarvitaan duunareitakin.

No sitä suuremmalla syyllä luulisi excelin olevan hallussa. Yksinkertaisesti yritysten ei kannata R&D:n takia lähteä tuonne. Näillä yrityksillä kuten Nvidia ja Intel ei kyllä ole resursseista kiinni yksittäiselle markkinalle lähteminen, vaan tilanne riippuu enemmän kokonaishyödyistä yhtiön liiketoimintaa ajatellen. Konsoleita ei myydä kuitenkaan älyttömiä määriä ja yhdenkään yrityksen ei kannata panostaa jakojäännöksiin, jos alkuinvestoinnit vaatisivat paljon tai osaamista ei yksinkertaisesti ole. Voin tämän sanoa aivan kokemuksesta, kun olen perustanut nollasta yrityksen, joka on laajentanut toimintaa vertikaalisesti sekä horisontaalisesti ja liikevaihto on lähtenyt 0->10milj. On helppo laskea vaadittavat investoinnit ja ROI, josta kannattavuuden omalta kannalta näkee heti. AMD:n ROI heidän tämän hetkisellä infralla on vain rahallisesti valovuoden edellä muita ja konsoleita ei nyt satoja miljoonia myydä.

Olet aivan suoraan väärässä tässä asiassa nyt ja itse ainakin antaisin kenkää ylemmälle johdolle, joka ei osaa vaihtaa mielipiteitä sanoessaan jostain asiasta alunperin puhtaasti väärin. Epäilen myös aika vahvasti tuota ylimpiä johtotehtäviä tuon tekstin epäkoherentin sisällön pohjalta - ei millään pahalla.
 
No sitä suuremmalla syyllä luulisi excelin olevan hallussa. Yksinkertaisesti yritysten ei kannata R&D:n takia lähteä tuonne. Näillä yrityksillä kuten Nvidia ja Intel ei kyllä ole resursseista kiinni yksittäiselle markkinalle lähteminen, vaan tilanne riippuu enemmän kokonaishyödyistä yhtiön liiketoimintaa ajatellen. Konsoleita ei myydä kuitenkaan älyttömiä määriä ja yhdenkään yrityksen ei kannata panostaa jakojäännöksiin, jos alkuinvestoinnit vaatisivat paljon tai osaamista ei yksinkertaisesti ole. Voin tämän sanoa aivan kokemuksesta, kun olen perustanut nollasta yrityksen, joka on laajentanut toimintaa vertikaalisesti sekä horisontaalisesti ja liikevaihto on lähtenyt 0->10milj. On helppo laskea vaadittavat investoinnit ja ROI, josta kannattavuuden omalta kannalta näkee heti. AMD:n ROI heidän tämän hetkisellä infralla on vain rahallisesti valovuoden edellä muita ja konsoleita ei nyt satoja miljoonia myydä.

Olet aivan suoraan väärässä tässä asiassa nyt ja itse ainakin antaisin kenkää ylemmälle johdolle, joka ei osaa vaihtaa mielipiteitä sanoessaan jostain asiasta alunperin puhtaasti väärin. Epäilen myös aika vahvasti tuota ylimpiä johtotehtäviä tuon tekstin epäkoherentin sisällön pohjalta - ei millään pahalla.

Mulla kerra oli ks. Kaltainen henkilö johtajana ja äänestin jaloillani sen jälkeen, kun oli ylemmälle johtoryhmälle vienyt idean jonka oli torpannut täysin esittäessäni sen.
Se oli viimeinen kerta myös, kun olen omia ideoita työnantajalle suusanallisesti selittänyt. Nykyään kaiken kirjallisena :shifty:

Tämä nyt oli asian vierestä.

Olet kuitenkin hyvinkin oikeassa siinä, että AMD:lla oli paljon halvempaa tehdä konsolipiiri-investointi, kuin mitä olisi muilla kilpailijoilla ollut.
 
No sitä suuremmalla syyllä luulisi excelin olevan hallussa. Yksinkertaisesti yritysten ei kannata R&D:n takia lähteä tuonne. Näillä yrityksillä kuten Nvidia ja Intel ei kyllä ole resursseista kiinni yksittäiselle markkinalle lähteminen, vaan tilanne riippuu enemmän kokonaishyödyistä yhtiön liiketoimintaa ajatellen. Konsoleita ei myydä kuitenkaan älyttömiä määriä ja yhdenkään yrityksen ei kannata panostaa jakojäännöksiin, jos alkuinvestoinnit vaatisivat paljon tai osaamista ei yksinkertaisesti ole. Voin tämän sanoa aivan kokemuksesta, kun olen perustanut nollasta yrityksen, joka on laajentanut toimintaa vertikaalisesti sekä horisontaalisesti ja liikevaihto on lähtenyt 0->10milj. On helppo laskea vaadittavat investoinnit ja ROI, josta kannattavuuden omalta kannalta näkee heti. AMD:n ROI heidän tämän hetkisellä infralla on vain rahallisesti valovuoden edellä muita ja konsoleita ei nyt satoja miljoonia myydä.

Olet aivan suoraan väärässä tässä asiassa nyt ja itse ainakin antaisin kenkää ylemmälle johdolle, joka ei osaa vaihtaa mielipiteitä sanoessaan jostain asiasta alunperin puhtaasti väärin. Epäilen myös aika vahvasti tuota ylimpiä johtotehtäviä tuon tekstin epäkoherentin sisällön pohjalta - ei millään pahalla.
Madmaxin pulinat kannattaa suoraan jättää huomiomatta. Mitään järkevää sieltä ei tunnu hakemallakaan irtoavan. Tuo: "Itse kyllä työskentelen kaupallisen alan yrityksessä ylimmissä johtotehtävissä ja tälläisiä asioita pyöritellään päivittäin ja minulla on paljon kokemusta jatkuvasta voitollisen tuloksen tekemisestä." oli joko täyttä bulshittiä, firma on yhden ihmisen nakkikioski tai sitten olen aika huolissani siitä firmasta, jossa tämäkaltaisella käytöksellä pääsee "ylimpään johtoon".
Tämäkin oli kyllä aika legendaarinen: "Tosin ei kaikista johtajiksi olekkaan, tarvitaan duunareitakin" :D
 
No sitä suuremmalla syyllä luulisi excelin olevan hallussa. Yksinkertaisesti yritysten ei kannata R&D:n takia lähteä tuonne. Näillä yrityksillä kuten Nvidia ja Intel ei kyllä ole resursseista kiinni yksittäiselle markkinalle lähteminen, vaan tilanne riippuu enemmän kokonaishyödyistä yhtiön liiketoimintaa ajatellen. Konsoleita ei myydä kuitenkaan älyttömiä määriä ja yhdenkään yrityksen ei kannata panostaa jakojäännöksiin, jos alkuinvestoinnit vaatisivat paljon tai osaamista ei yksinkertaisesti ole. Voin tämän sanoa aivan kokemuksesta, kun olen perustanut nollasta yrityksen, joka on laajentanut toimintaa vertikaalisesti sekä horisontaalisesti ja liikevaihto on lähtenyt 0->10milj. On helppo laskea vaadittavat investoinnit ja ROI, josta kannattavuuden omalta kannalta näkee heti. AMD:n ROI heidän tämän hetkisellä infralla on vain rahallisesti valovuoden edellä muita ja konsoleita ei nyt satoja miljoonia myydä.

Olet aivan suoraan väärässä tässä asiassa nyt ja itse ainakin antaisin kenkää ylemmälle johdolle, joka ei osaa vaihtaa mielipiteitä sanoessaan jostain asiasta alunperin puhtaasti väärin. Epäilen myös aika vahvasti tuota ylimpiä johtotehtäviä tuon tekstin epäkoherentin sisällön pohjalta - ei millään pahalla.

Sinulta on jäänyt iso kuva näkemättä tässä asiassa. Olet katsonut yksityiskohtiin näkemättä isoa kuvaa.

Maailmassa on paljon muitakin kannattavia liikeideoita kuin kaloja vedessä, mutta resurssit on rajalliset joka yhtiöllä, jopa tälläisilla jäteillä. Intel ei vaan voi lähteä kaikkiin niihin mukaan kun resurssit ei riitä. Intel kuten muutkin jätti firmat valitsevat näistä vaihtoehdoista ne kannattavimmat ja mihin katsotaan resurssit riittävän turvallisesti ja suuntaavat ja panostavat niihin.

Kerroin tänään työssä täällä käydystä keskustelusta kahvitauvolla ja kaikki nauroivat, että miten pihalla väki täällä keskustelupalstalla oikein on yrityksien rerussien rajallisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä saanut nauraa makeasti sinunkin postauksiasi lukiessa, kun et ymmärrä mitä mitä sanon ja sitten alat selittää R&D:stä vaikka et näe isoa kuvaa tässä asiassa :D

Maailmassa on paljon muitakin kannattavia liikeideoita kuin kaloja vedessä, mutta resurssit on rajalliset joka yhtiöllä, jopa tälläisilla jäteillä. Intel ei vaan voi lähteä kaikkiin niihin mukaan kun resurssit ei riitä. Intel kuten muutkin jätti firmat valitsevat näistä vaihtoehdoista ne kannattavimmat ja suuntaavat ja panostavat niihin.

Mutta toki yritä vielä selittää, että olet toimitusjohtaja, vaikka et tuota perus asiaa edes tajunnut, mistä olen kokoajan puhunut :rofl:

Kerroin tänään työssä täällä käydystä keskustelusta kahvitauvolla ja kaikki nauroivat, että miten pihalla väki täällä keskustelupalstalla oikein on yrityksien rerussien rajallisuudesta :tup:

Toivottavasti ylläpito puuttuu näihin jossain välissä, kun menee ihan mvlehti-tasolle jo homma. Investoinnin tuotto ei vain ole riittävän suuri, koska markkina on pieni. Ei ole mitenkään resursseista kiinni, jos katsoo vaikka Intelin tunnuslukuja. Samalla rahalla saa vain isomman tuoton toisaalla, kun markkinat ovat kokonaisuudessaan suuremmat. Suhteellisen turhaa ot-vänkäystä jo, mutta normihommia nykymaailmassa: spämmitään ja kukaan ei enää jaksa kirjoittaa mitään asiallista.
 
Jättäkää MadMax nyt rauhaan. Vänkää niin kauan, kunnes saa sanottua viimeisen sanan. Omassa päässään kuvittelee sitten olevansa oikeassa.
 
Kyllä ne 99th percentile luvut on ihan päteviä kuvastamaan sulavuutta, mutta nekään ei sinulle kelpaa koska AMD häviää ja jankkaat vain arkkitehtuurista ja subjektiivisesta mutuilusta. Mitä väliä sillä, mitä AMD on yrittänyt arkkitehtuurillaan saada aikaan, jos se ei näy millään mittarilla?

Ymmärrätkö edes mitä tuo 99th percentile tarkoittaa? Se ei ole muuta kuin vähän hienostuneempi tapa ilmoittaa minimi FPS. Sulavuudesta se ei juuri mitään kerro.

Missä näistä AMD:n paremmista sulavuuksista saisi lukea? :confused:

Olisi itsekkin kiinnostavaa tietää. En tosin täysin tyrmää ajatusta, koska kyllähän ennen frametimejen mittausta naurettiin niille, jota sanoivat toisen ruudunpäivityksen olevan sulavampi, kuin toisen.

Vaikkapa tässä:

And some more follow-up for the "smoothness" debate. Note that even though we (maybe) had "less" problems with the AMD systems, they were not clear and away winners from the other systems. No system offered a bad experience; the subjective differences were very, very minor. But we captured the data too!

Kyseessä on GTA V jossa benchmarkkien perusteella Intel on ylivoimainen. Tuosta on helppo päätellä mitä tapahtuu mikäli pelataan uudempaa peliä jossa AMD pärjää paremmin. Silloin ero AMD:n hyväksi on vielä suurempi.

No eiköhän Civilizationin tapauksessa tuo latausaikojen merkitys ole ihan relevantti pointti, samoin kun varmasti Football managerissasi simulointiaika. Jossakin BF1:ssä kartan vaihtuessa taas latausajan merkitys ei ole ainakaan omaan pelikokemukseeni kovin merkittävä, vaan ehkä se minimi-fps.

No jaa, mikäli Football Managerissa menee yli 5 sekuntia, harva jaksaa sitä odotella vaan jättää pelin taustalle ja palaa myöhemmin.

Mitä yleensäkin tarkoitat sulavalla pelikokemuksella kun sitä niin kovasti painotat helpommin mitattavien asioiden ohi. Ainoa testi missä AMD:n sulavuutta on kehuttu on muistaakseni Vega+Freesync vs. 1080+G-sync(?) AMD:n itse järjestämässä sokkotestissä, missä jälkikäteen julkaistu tulos oli AMD:lle suotuisa ja syyt tuohon olivat subjektiivisesti parempi pelituntuma ja vihollisten helpompi havaitseminen. Pelit taisivat olla BF1 ja Doom? Lievää cherrypickaamista havaittavista, mutta toisaalta ihan loogista kun markkinoidaan omaa tuotetta.

Toinen pointti mikä voi puoltaa AMD:tä paremmassa sulavuudessa on samankaltainen koneen käyttö kuin mikä itselläni ja monella muullakin varmasti on, eli koneessa pyörii tuhat muuta pientä ohjelmaa tai muuta peliä taustalla, jolloin ytimien suurempi lukumäärä voisi auttaa sen yhden käytössä olevan pelin FPS:n kanssa. Tuotahan ei mielestäni hirveästi testata, vaan pelitestit ajetaan monesti mahdollisimman puhtaalla PC:llä. Varmasti muuttujia ja testien välistä varianssia tulisi liikaa mitään tasapuolisia testejä varten. Eli jos muut softat kuluttaisivat sen 2-3 threadia käytöstä suhteellisen tehokkaasti pois, niin 8-core Ryzenissä olisi vielä 15 threadia vapaana perus i7:n 5 threadia vastaan, jolloin suhdeluku olisi 3:1 puhtaiden pelitestien 2:1 threadien sijaan. Tuo voisi kallistaa vaakakuppia enemmän AMD:n suuntaan.
Disclaimer: luvut ovat täysin hatusta heitettyjä eikä sisällä mitään faktapohjaista tietoa, vain omaa mutuilua.

Sulavalla pelikokemuksella sitä että peli pyörii sulavasti ja peli reagoi ohjaukseen samantien eikä viiveellä.

Jälkimmäisestä täysin samaa mieltä ja juuri tuon takia ei pelitestejä kannata liikaa tuijottaa. Eivät vastaa tositilannetta alkuunkaan. Kun vieläpä jättävät "epäonnistuneet" ajot pois tuloksista, niin siinä sitten onkin selittämistä miten vastaa tositilannetta :smoke:
Varmaan näitä julkkarin jälkeisiä revikoita vs. kabylake.

Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-OpenGL-v3.jpg


Ryzen-vs-Intel-Charts-Doom-Vulkan-v3.jpg


Intel Core i7-7700k versus AMD Ryzen 1700X 14 Game CPU Showdown - Page 6 of 8 - Legit Reviews

"Both API’s on Doom showed similar results, with a difference in performance between 1% and 5% across the board. One thing I noticed though, is that while the Intel i7 system performed very similar to the AMD 1700x, the Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay; lowering the graphics quality the gameplay was smooth."

Intel Core i7 test was very choppy and didn’t seem to be able to keep up in gameplay

giphy.webp

Taas kerran Intel näyttää hyvältä benchmarkeissa mutta jälleen AMD tarjoaa sulavamman pelikokemuksen.
 
Tähän väliin on kyllä ihan pakko niinkuin todeta että itselläni huomasin selvää nykimistä ja randomia fps-droppia, jopa hetkittäistä jäätymistä, mun ryzen 1700X buildilla. Nykimistä ei ollut ennen (i7 4790K) eikä jälkeen (8700K), mutta rytsölällä tökkäili. Ja oli kellotettu 3.925Ghz sekä muistit 2933Mhz. Pahiten ilmeni Overwatchissa, mikä oli ihmeellistä kun se on aika kevyt peli ja toisaalta sen pelimoottori on moderni ja tukee nätisti kuutta säiettä. Eli peli jossa rytsölän ois pitäny olla ihan pätevä, mutta eipäs vaan ollutkaan.

Eli sulavuudessa Intel on pystynyt mulle tarjoamaan paremman kokemuksen. Ja toisin kuin aika moni tähän triidiin postaavista; mulla on ihan käytännön kokemusta molemmista. Ryzen-buildi oli käytössä puolisen vuotta, eli kokemusta kertyi ihan kohtuulliselta ajanjaksolta!
 
Tähän väliin on kyllä ihan pakko niinkuin todeta että itselläni huomasin selvää nykimistä ja randomia fps-droppia, jopa hetkittäistä jäätymistä, mun ryzen 1700X buildilla. Nykimistä ei ollut ennen (i7 4790K) eikä jälkeen (8700K), mutta rytsölällä tökkäili. Ja oli kellotettu 3.925Ghz sekä muistit 2933Mhz. Pahiten ilmeni Overwatchissa, mikä oli ihmeellistä kun se on aika kevyt peli ja toisaalta sen pelimoottori on moderni ja tukee nätisti kuutta säiettä. Eli peli jossa rytsölän ois pitäny olla ihan pätevä, mutta eipäs vaan ollutkaan.

Eli sulavuudessa Intel on pystynyt mulle tarjoamaan paremman kokemuksen. Ja toisin kuin aika moni tähän triidiin postaavista; mulla on ihan käytännön kokemusta molemmista. Ryzen-buildi oli käytössä puolisen vuotta, eli kokemusta kertyi ihan kohtuulliselta ajanjaksolta!

Omassa kokoonpanossani vastaavia nykimisiä sun muita ei ollut noissa peleissä mutta tokihan on mahdollista että sullakin on ollut vaan bitti poikittain jostain syystä. Itse havaitsin omassa käytössä i7 4790k tapahtuvan asioita joiden en uskonut olevan edes mahdollisia ja Gtassakin teki sellaista et aloitit pelin ja fps oli 30-40fps luokkaa i7:lla ja kun käynnisti uudestaan niin voila, kuun asento oikein ja peli toimi kuin unelma sen jälkeen. Ryzeneiden kanssa mulla ei ole ollut stutterointia eikä random fps droppeja mutta tämäkin on toki yksilöllistä ja voi johtua monen eri asian summista. Ja tämä on vain my2cents
 
Ei testi ole roskaa, kun se ei ole edes testi.

Sokkotesti se on.

Paremmin tuollaiset subjektiiviset arviot kertovat sulavuudesta kuin koneen itsensä ajama testi. Ihmiset noita pelejä pelaavat, eivät koneet.

Tähän väliin on kyllä ihan pakko niinkuin todeta että itselläni huomasin selvää nykimistä ja randomia fps-droppia, jopa hetkittäistä jäätymistä, mun ryzen 1700X buildilla. Nykimistä ei ollut ennen (i7 4790K) eikä jälkeen (8700K), mutta rytsölällä tökkäili. Ja oli kellotettu 3.925Ghz sekä muistit 2933Mhz. Pahiten ilmeni Overwatchissa, mikä oli ihmeellistä kun se on aika kevyt peli ja toisaalta sen pelimoottori on moderni ja tukee nätisti kuutta säiettä. Eli peli jossa rytsölän ois pitäny olla ihan pätevä, mutta eipäs vaan ollutkaan.

Blizzard ei koskaan ole tehnyt pelejä jotka toimivat hyvin high end kokoonpanoilla. Tekevät sellaisia jotka toimivat kohtuullisesti SER-jäte tasoisellakin komponenteilla.

Siksi en todellakaan sanoisi Ovewatchia "moderniksi" peliksi.
 
Omassa kokoonpanossani vastaavia nykimisiä sun muita ei ollut noissa peleissä mutta tokihan on mahdollista että sullakin on ollut vaan bitti poikittain jostain syystä. Itse havaitsin omassa käytössä i7 4790k tapahtuvan asioita joiden en uskonut olevan edes mahdollisia ja Gtassakin teki sellaista et aloitit pelin ja fps oli 30-40fps luokkaa i7:lla ja kun käynnisti uudestaan niin voila, kuun asento oikein ja peli toimi kuin unelma sen jälkeen. Ryzeneiden kanssa mulla ei ole ollut stutterointia eikä random fps droppeja mutta tämäkin on toki yksilöllistä ja voi johtua monen eri asian summista. Ja tämä on vain my2cents

Näinhän se toki on. Mutta näyttää toi Threadripperin maaninen Ryzenin sulavuus-hommeli lähteneen lentoon liukuhihnalta että pakko kommentoida :D

Jos ryzen ois niin täyteläisen ihanan sulava pelikokemuksellaan, niin miksi internet on täynnä sivuja joilla manaillaan tuota stutterointia?

LMGTFY

Tottakai myös intelin 8700K antaa paljon tuloksia samalla haulla

LMGTFY

Tiedän että PCper, GN, Level1techs ja tuhannet muut netin testisaitit/henkilöt on koittanu saada tohon jotain selkoa, ja ainoa vastaus on se että "sulavuudessa" ei ole mitään eroa. Havaittavat tökkimiset on aina olleet sellaisia mitkä on nähty fps-droppina, joten sulavuuden voi hyvin päätellä min-avg-max fps-käppyröistä.
 
Kiitos, konkreettinen 1700x vs 8700k käyttökokemus. Laitetaan intel harkintaan :)
Tähän väliin on kyllä ihan pakko niinkuin todeta että itselläni huomasin selvää nykimistä ja randomia fps-droppia, jopa hetkittäistä jäätymistä, mun ryzen 1700X buildilla. Nykimistä ei ollut ennen (i7 4790K) eikä jälkeen (8700K), mutta rytsölällä tökkäili. Ja oli kellotettu 3.925Ghz sekä muistit 2933Mhz. Pahiten ilmeni Overwatchissa, mikä oli ihmeellistä kun se on aika kevyt peli ja toisaalta sen pelimoottori on moderni ja tukee nätisti kuutta säiettä. Eli peli jossa rytsölän ois pitäny olla ihan pätevä, mutta eipäs vaan ollutkaan.

Eli sulavuudessa Intel on pystynyt mulle tarjoamaan paremman kokemuksen. Ja toisin kuin aika moni tähän triidiin postaavista; mulla on ihan käytännön kokemusta molemmista. Ryzen-buildi oli käytössä puolisen vuotta, eli kokemusta kertyi ihan kohtuulliselta ajanjaksolta!
 
Itsellä päinvastaset kokemukset overwatchista ryzenillä kuin @Kapteeni_kuolio lla, mutta en ole kyllä kokenut siinä mitään negatiivista millään kolmesta. (4790K, R7, 8700K)

Blizzard ei koskaan ole tehnyt pelejä jotka toimivat hyvin high end kokoonpanoilla. Tekevät sellaisia jotka toimivat kohtuullisesti SER-jäte tasoisellakin komponenteilla.

Siksi en todellakaan sanoisi Ovewatchia "moderniksi" peliksi.

Hömpänpömppää. Overwatch on/oli yksi niistä harvoista peleistä, joissa ryzen oli jopa nopeampi kuin 7700K joissain testeissä.
 
Kiitos, konkreettinen 1700x vs 8700k käyttökokemus. Laitetaan intel harkintaan :)
Jos et ole aivan välittömästi uutta kokoonpanoao hankimassa, niin huhtikuussa tuleva ryzen refresh kannattaa katsoa myös
 
Blizzard ei koskaan ole tehnyt pelejä jotka toimivat hyvin high end kokoonpanoilla. Tekevät sellaisia jotka toimivat kohtuullisesti SER-jäte tasoisellakin komponenteilla.

Siksi en todellakaan sanoisi Ovewatchia "moderniksi" peliksi.

Onko sulla joku lähde tälle että OW:ssä ois jotain engine-ongelmia? Sehän on yks tän hetken parhaimmalla enginellä varustettu kilpapeli, jossa todellakin on optimoitu aika huolella peliä nimenomaan huippuluokan koneilla pelattavaksi e-sportiksi.

Nythän sulla on tuhannen taalan paikka sivistää itseäsi ja tutustua vaikka Battlenonsensen tutkimuksiin ja mittaustuloksiin, joiden perusteella on helppo todeta että OW:ssa on todella suorituskykyinen pelimoottori. OW on heittämällä yksi responsiivisimpia nettipelejä sekä nettikoodiltaan että pelimoottoriltaan.

battlenonsense overwatch - YouTube

esim. nettikoodista (vuoden vanha video, sittemmin mm. CS:GO jääny nettikoodissa taakse pölyttymään)


esim. graffa-asetuksista in-put lagiin


esim. ikkunointi-asetusten vaikutukset peliin:
 
Tähän väliin on kyllä ihan pakko niinkuin todeta että itselläni huomasin selvää nykimistä ja randomia fps-droppia, jopa hetkittäistä jäätymistä, mun ryzen 1700X buildilla. Nykimistä ei ollut ennen (i7 4790K) eikä jälkeen (8700K), mutta rytsölällä tökkäili. Ja oli kellotettu 3.925Ghz sekä muistit 2933Mhz. Pahiten ilmeni Overwatchissa, mikä oli ihmeellistä kun se on aika kevyt peli ja toisaalta sen pelimoottori on moderni ja tukee nätisti kuutta säiettä. Eli peli jossa rytsölän ois pitäny olla ihan pätevä, mutta eipäs vaan ollutkaan.

Itellä on i5 4570 ja Ryzen 5 1400 koneet joilla poika pelailee Overwatchia enkä sivusta seuranneena ole huomannu kyllä mitään eroa koneissa, molemmilla FPS on 59 vsync päällä. Mitään fps droppeja tai jäätymisiä en ole huomannu eikä poikakaan ole sanonut että sellaista tapahtuisi kummallakaan koneella. Molemmilla koneilla täysin samat asetukset pelissä.
 
Käsittääkseni tässä ketjussa vain minä, Kapteeni_kuolio ja Keketin ollaan omistettu molemmat. Jännästi meistä jokainen taitaa suosia 8700k:ta pelikäyttöön. :think:

Tämä on totta. Tosin meillä kolmella on myös se yhdistävä tekijä, että kaikilla on 1080Ti/Titan X luokan näytönohjain joka nuo erot tuo parhaiten esille.

Puhtaaksi peliprosessoriksi kuitenkin hyvin helppo suositella kahvijärveä, kun noita yhden suorituskykyisen säikeen ympärillä pyöriviä pelejä on vielä suosittujenkin pelien joukossa. Omasta kirjastostani mainittakoon Pubg ja Squad ainakin. Jälkimmäisen pelaamisen lopetin kokonaan vaihdettuani ryzeniin kun fps tippui kelvottomalle tasolle. Pubg on ilmeisesti saanut optimointia ryzenille sen jälkeen kun vaihdoin kahvijärveen, eikä minulla ole mitään käytännön ideaa miten se tällä hetkellä pyörii amd:llä.
 
Itellä on i5 4570 ja Ryzen 5 1400 koneet joilla poika pelailee Overwatchia enkä sivusta seuranneena ole huomannu kyllä mitään eroa koneissa, molemmilla FPS on 59 vsync päällä. Mitään fps droppeja tai jäätymisiä en ole huomannu eikä poikakaan ole sanonut että sellaista tapahtuisi kummallakaan koneella. Molemmilla koneilla täysin samat asetukset pelissä.

Vsyncciä en kokeillut, en melkolailla koskaan käytä sitä koska se lisää todella häiritsevän määrän inputlagia. Näyttiksenä mulla oli ryzenin kanssa 1080 Ti. Itse en jaksa tuota märehtiä, kohta pääsen taas testaamaan että miten on seuraavaan versioon tullut fixejä. Ihan threadripperin iloksi laitan keväämmällä Ryzen+ buildin läjään, voin sitten kuvailla tonne mun youtubeen vertailuja i7 8700K:n ja rytsölän kesken, vieri vieressä.

Voin sit aina tän sulavuusargumentin noustessa julki laittaa halutun pelin pyörimään molemmilla ja katotaan löytyykö sieltä jotain :D
 
  • Tykkää
Reactions: svk
Jos et ole aivan välittömästi uutta kokoonpanoao hankimassa, niin huhtikuussa tuleva ryzen refresh kannattaa katsoa myös
Tuossa olisi prossua /emoa, tai pelkkää amd prosessoria vailla valmis kasa komponentteja :) komplett munannut näyttiksen toimitusajan menee helmikuulle... Että sinne aikaa jumpata :)
 
Minkähän takia intel 7600k romahtaa noin paljon, jos tulee pelissä räjähdyksiä? :confused:

Tukehtuu säikeiden puutteeseen. Crysis 3:n ruohikkokentät vaativat paljon vääntöä prossulta, ja säikeistyvät erittäin hyvin. Vastapainoksi pelissä on alueita, jotka vaativat paljon vääntöä ja säikeistyvät erittäin huonosti, jotka pyörii sitten paremmin 7600k:lla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 376
Viestejä
4 548 958
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom