Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Yleensähän koen ne juurikin niin, että pelaan ilman FPS-counttereita ja muita. Jossain vaiheessa huomaa selvästi, että kylläpäs tuossa kohdassa FPS putosi. Sitten otetaan Afterburner avuksi, todetaan että Ryzen siellä pullonkaulaa, ja haikaillaan takaisin Intelille.
Tuossa tapauksessa pullonkaula on huono peli, ei prosessori. Tosin myönsit jo ettei sinua kiinnosta missä vika on, joten ole sitten siinä uskossa että Ryzen on pullonkaula.

Ryzen 7 1700 ei edes ole paras vaihtoehto Ryzeneistä mikäli pelaat huonosti koodattuja pelejä. Siinä mielessä user error.

Toki voin heti alkaa ehtimään lähteitä, kunhan hän ensin todistaa että ihmiset ostavat steam hardware surveyn mukaan koneita.

Hän väitti ensin eli hän todistaa väitteensä ensin.

Tosin kaikki palstalaiset jotka eivät ole AMD-fanaatikokkja tajuavat, että threadripper puhui puhdasta p*tä, ei kukaan oikeasti niin hölmö ole että konetta ostaisi steam hardware surveyn mukaan jossa suurinosa koneista on ikivanhoja joilla uudet ja semi-uudet pelit ei pyöri :rofl: aika hölmöä Valven olisi kusettaa ostamaan koneita jotka laskisi Valven omaa myyntiä Steam pelipaikalla (ne saa provikat jokaisesta myydystä pelistä), tätäkään ei saa ilmeisesti sanoa kun se ei threadripperin teoriaan sovi :rofl::rofl::rofl:

Thraedripperin väite on sama kuin väittäisi, että huomenna aurinko räjähtää ja kaikki kuolee maapallolla, "mutta mitään todisteita en rupea antamaan" reps :rofl::rofl:
Kuinka tuosta näkee Hardware Surveyn sisältävän enimmäkseen ikivanhoja koneita? store.steampowered.com/hwsurvey/

Eipä oikein mitenkään. Äläkä ala väittää jokaisen sivulla kävijän katsovan tilastoja tarkemmin.

Steam saa provikkaa jokaisesta myydystä pelistä. Mutta. Muita kuin Valven pelejä voi myydä muuallakin. Mikä estää ostajia ostamasta muualta pelejä? Ei oikeastaan mikään mutta mikäli Valven peliä varten pitää olla Steamissa, se vaikuttaa myös muiden pelien myynteihin. Aloita vaikka Steamin alkutaipaleen historiaa katsomalla.

Et selvästikkään ole kovin hyvä loogisuutta mittaavissa asioissa :vihellys:

Tuo määrä miljoona minkä heitin on täysin hatusta temmattu eikä sillä luvulla oikeasti ole mitään väliä tässä asiassa, enkä väittänyt sinun tarkoittavan miljoonaa. Ehkä sinun pitäisi äidinkielen oppitunnin lisäksi käydä vielä ala-asteel matematiikan tunnit uusiksi, kun edes siellä tarvittava taso logiikasta ei ole sinun hallussa vielä :D Takas vaan ala-asteelle thraedripper :D

Eikö elämänkoulussa opetettu sinulle, että kännykkä ei ole sama asia kuin tietokone :rofl: Ehkä sinun ei kannata vielä markkinointia miettiä, kun ei ala-aste fysiikan perusasiatkaan ole hallussa :D
Heität lukuja joilla ei ole mitään merkitystä keskusteluun? Sepä hyvä.

Ei ole sama asia, esimerkkinä kelpaa mainiosti. Arvelin sinun ymmärtävän paremmin mistä kyse. Väärin arvattu.
 
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
266
Ai että nyt sillä isommalla pikselimäärällä taas onkin väliä? Eihän tästä ole paljon aikaa kun suu vaahdossa selitit kuinka CS pelataan 720p jotta saadaan mahdollisimman kovat FPS lukemat kun se on se juttu CS pelatessa. Ihan sama kai se sitten on vetää 360p jos se kovat FPS:t on se juttu.

Ilmeisesti nyt niitä puheita aletaankin pyörtää kun on satuttu vahingossa kokeilemaan peliä natiivi resoluutiolla ja huomattu miten paskalta se 720p peli oikeesti näyttää.

Niin ja isommilla pikselimäärillä se näytönohjain on se ahistava tekijä, ei CPU
Lueppa vielä ne aiemmat kommentit uudestaan ja tämä kommentti ja koita ymmärtää mitä et nyt tajunnut :facepalm::D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
No siinähän tapauksessa tässä sulle :tup: siitä että et puhu paskaa ilman kokemusta niinkuin 90% muista tässä ketkulissa
Oikeasti mulle on yks hailee mitä joku muu käyttää koneessaan. Tämä on vain kelvollista ajanvietettä tylsille päiville. :lol:
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980


Tuossa on hyvä esimerkki kun katsoo siinä 10min kohdalla kuinka Gtassakin käy vaikka löytyykin kuumaa rautaa alta. Juuri tämän takia en suosittele Gta V cpu mittariksi. Sama käy ihan ryzenillä ja muillakin vehkeillä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
Tuossa on hyvä esimerkki kun katsoo siinä 10min kohdalla kuinka Gtassakin käy vaikka löytyykin kuumaa rautaa alta. Juuri tämän takia en suosittele Gta V cpu mittariksi. Sama käy ihan ryzenillä ja muillakin vehkeillä
Siis tuossahan on MSAA päällä ( vissiin 8x ) ja ruoho Ultralla, joka aiheuttaa hillittömän lastin näytönohjaimelle johtuen raskaasta ruohon anti-aliasoinnista, minkä takia FPS tukehtuu. Ei tuossa ole mitään poikkeuksellista. Tämän saa aikaan vaikka World of Warcraftissa, jos haluaa. Myös DayZ:ssä voi tukehduttaa näytönohjaimen tällä. Prossujen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistäkään.

Tuossa tapauksessa pullonkaula on huono peli, ei prosessori. Tosin myönsit jo ettei sinua kiinnosta missä vika on, joten ole sitten siinä uskossa että Ryzen on pullonkaula.
Yhden ytimen suorituskykyhän tuossa on pullonkaulana. Tuolla logiikalla voit ostaa jonkun 16-core Threadripperin ja valittaa, että kaikki pelit on pullonkauloja, eikä prossu koskaan. Intelillä tuokin vain pyörii paremmin.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 799
Mä petyin kyllä Ryzeniin justiinsa pelisuorituskyvyssä. Mun 1700x kellittyi mukavasti siihen 3.925Ghz, ja muistit toimi 2933Mhz CL14 (kammat g.skill 3600CL15) ja näyttis 1080 Ti. Niillä speksein suorituskyky käyttämilläni grafiikka-asetuksilla esim. OW:ssä, Battlefieldissa, PUBG:ssa oli reilusti heikompi mitä i7 4790K @4.8Ghz mistä "side-greidasin". Mulla on 165Hz 2560*1440 g-sync näyttö, tykkään pelata ilman g-syncciä siten että pelin minimi-fps on yli 165 :)

Ryzenin kanssa mentiin reilu 6kk että saatiin sitten tämä coffeelake päivitys, ja nyt tämä Coffeelake @5Ghz tuntuu juosta kipittävän pikkuisen ripeämmin mitä toi 4790K. Ryzen oli siinämielessä harha-askel, mutta kiinnosti nähdä/kokea uusi alusta ja 8-core mainstream.

En suosittele Ryzeniä kenellekkään joilla on high-endin näyttistä koneessa ja joka tykkää pelata korkeilla virkistystaajuuksilla. Varsinkaan jos ei osaa kellottaa, Ryzenin muistikellottelu oli ... aika eksoottista nysväämistä, intelillä kun tottunut siihen että lätkäyttää vaan XMP-profiilin päälle. Jos puhutaan default-ryzen vs. default-coffeelake niin ero pelikäytössä on aika jäätävä coffeelakelle, erityisesti kun pelataan asetuksilla joilla koitetaan puristaa minimi-fps:ää 165 seuduille. Ryzenillä joutuu karsimaan asetuksista ihan älyttömästi enemmän, esimerkiksi ylivahdissa joutu tiputtelee asetuksia reilusti high ja joitakin jopa medium puolelle, siinä missä coffeelake jaksaa vielä ultralla ;)


Täs on joku video minkä kuvasin aika pian tän coffeelaken asentelun jälkeen, käyn alussa noi asetukset läpi (ultra) ja videolla voi sit nähdä et FPS pysyy siel 200 tuntumassa, välissä dippaa johonkin 166. Harmi kun ei oo tallessa vastaavaa ryzeniltä, mutta siinä oli mahdotonta pitää ultralla yli 166.


Tuon videon jälkeen tuli pari bios-päivitystä emolevylle, sain viriteltyä vakaan 5Ghz ja muistaakseni tolla videolla ei ole näyttistäkään kellitelty, eli jonkunverran vikkelämmin saa vielä kulkuja puristeltua.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 089
Mä petyin kyllä Ryzeniin justiinsa pelisuorituskyvyssä. Mun 1700x kellittyi mukavasti siihen 3.925Ghz, ja muistit toimi 2933Mhz CL14 (kammat g.skill 3600CL15) ja näyttis 1080 Ti. Niillä speksein suorituskyky käyttämilläni grafiikka-asetuksilla esim. OW:ssä, Battlefieldissa, PUBG:ssa oli reilusti heikompi mitä i7 4790K @4.8Ghz mistä "side-greidasin". Mulla on 165
Jos petyit niin sitten on syytä katsoa peiliin. 18% heikommat kellot niin kuvittelitko ryzenin IPC olevan niin paljon parempi että se kompensoi tuon eron? Vai menitkö vain uuden raudan kiimassa ostoksille ilman mitään käsitystä mihin ryzen kellottuu ja oletit että kyllä nyt 5 kikahertsii menee helposti?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 741
Pelaajat jotka tietoisesti pelaavat bugista peliä joka toimii miten sattuu, hyväksyvät samalla pelin olevan buginen joka toimii miten sattuu.

Siinä tapauksessa on turha syyttää laitteistoa. Syy löytyy peilistä.
Nyt täytyy sanoa että se on ihan sama millä sitä prosessoria benchmarkkaat jos pelaat peliä X vaikka se olisi kuinka buginen paska.

Se että peli X toimii prosessorilla Y paremmin ei tee siitä yleismaailmallista faktaa että samainen prosessori Y on paras.

Jos joku haluaa testailla prosessoriaan vaikkapa PUBG tai GTA:lla niin se hälle sallittakoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 741
Ai? Kerrotko vielä miksi ei.

Oma kokemus kyseisestä pelistä on se, että niin pitkään kun pelaat lukittuna näyttösi virkistystaajuudella (oma tapaus 120hz) niin tuon yli mennessä ei ole "ylimääräisistä" frameista mitään iloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
Ai? Kerrotko vielä miksi ei.

Oma kokemus kyseisestä pelistä on se, että niin pitkään kun pelaat lukittuna näyttösi virkistystaajuudella (oma tapaus 120hz) niin tuon yli mennessä ei ole "ylimääräisistä" frameista mitään iloa.
Kyllähän siinä input lag laskee ainakin FPS:n nousun mukana.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 741
Kyllähän siinä input lag laskee ainakin FPS:n nousun mukana.
No niinpä näyttää. Seison korjattuna

edit: Tosin ero noiden 200fps ja 300fps välillä on aikamoista mutua kun ottaa huomioon jengin pelaavan matchmakingia 64 tickraten serverillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
No niinpä näyttää. Seison korjattuna

edit: Tosin ero noiden 200fps ja 300fps välillä on aikamoista mutua kun ottaa huomioon jengin pelaavan matchmakingia 64 tickraten serverillä.
Tickrate taas ei vaikuta input lagiin tähtäämisen osalta. :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 922
En ehkä vain huomaa tai sitten vika on peleissä mitä pelaan (viimeaikoina esim. Thea the Awakening, This War of Mine, Hand of Fate, Battlevoid: Harbinger) mutta tällä 1440p 60fps monitorillani ja 1700X (1.15GHz/0.60625V - 3.975GHz/1.35625V 24/7 asetukset) & R9 Nano kortilla olen ollut tyytyväinen. Voi olla että nuo pelit antavat jollekin enempi nautintoa 720p modessa 240fps 1080p monitorilla 2kpl 1080TI korteilla ja 5.2 GHz kellotetulla kahvijärvellä. Henkilökohtaisesti en vain ehkä välitä input lagista tms. niin paljoa että panostaisin NIIN paljoa enempää tähän harrastukseen.

Tosin olen ensimmäisenä myöntämässä että en tee pelaamista työkseni, en saa tästä palkkaa, sponsoreita ei ole, en kierrä maailmaa pelaamassa enkä myöskään ole voittanut miljoonia pelaamalla kuten jotkut. Heille se saattaa olla oikeasti tärkeämpää... :smoke:
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 034
Valvehan kokoajan tekee GOlle korvaajaa koska se on niin vanhentunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
En ehkä vain huomaa tai sitten vika on peleissä mitä pelaan (viimeaikoina esim. Thea the Awakening, This War of Mine, Hand of Fate, Battlevoid: Harbinger) mutta tällä 1440p 60fps monitorillani ja 1700X (1.15GHz/0.60625V - 3.975GHz/1.35625V 24/7 asetukset) & R9 Nano kortilla olen ollut tyytyväinen. Voi olla että nuo pelit antavat jollekin enempi nautintoa 720p modessa 240fps 1080p monitorilla 2kpl 1080TI korteilla ja 5.2 GHz kellotetulla kahvijärvellä. Henkilökohtaisesti en vain ehkä välitä input lagista tms. niin paljoa että panostaisin NIIN paljoa enempää tähän harrastukseen.

Tosin olen ensimmäisenä myöntämässä että en tee pelaamista työkseni, en saa tästä palkkaa, sponsoreita ei ole, en kierrä maailmaa pelaamassa enkä myöskään ole voittanut miljoonia pelaamalla kuten jotkut. Heille se saattaa olla oikeasti tärkeämpää... :smoke:
Eihän siinä mitään. Ihan samalla tavalla mullekin riittää auto, jolla pääsee perille. Toiset ostaa Bemareita ja Mersuja, joilla ajaminen on kivempaa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 399
Itse olen ainakin suositellut kavereille 7700k:ta (nykyisin tietenkin 8700k) jos he haluavat aivan parhaan pelikokemuksen, mutta olen myös maininnut Ryzeneistä jos he haluavat aivan riittävän hyvän koneen tai vaihtoehtoisesti haluavat parasta ~1000€ budjetilla. Tonnin koneessa en näe mitään hyötyä Intelin huippupeliprossuista verrattuna paremman hinta-core-laatusuhteen AMD-kiviin tällä hetkellä. Luulisi myös AMD-faneille olevan selvää että intelin 5GHz tienoille kellottuvat kivet ovat auttamatta parempia kuin tämän generaation Ryzenit, se ei kuitenkaan tee Ryzeneistä huonoja. Intelin muita kiviä en oikeastaan edes harkitsisi tässä tilanteessa, kun Ryzen tuntuu vievän muut segmentit täysin. Toisin sanoen jos haluat pelitehoa, niin menet ostamaan sen parhaan peliprosessorin, jos haluat all-around parasta price/performance-kykyä niin varmaan kallistut Ryzenin puoleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
En ehkä vain huomaa tai sitten vika on peleissä mitä pelaan (viimeaikoina esim. Thea the Awakening, This War of Mine, Hand of Fate, Battlevoid: Harbinger) mutta tällä 1440p 60fps monitorillani ja 1700X (1.15GHz/0.60625V - 3.975GHz/1.35625V 24/7 asetukset) & R9 Nano kortilla olen ollut tyytyväinen. Voi olla että nuo pelit antavat jollekin enempi nautintoa 720p modessa 240fps 1080p monitorilla 2kpl 1080TI korteilla ja 5.2 GHz kellotetulla kahvijärvellä. Henkilökohtaisesti en vain ehkä välitä input lagista tms. niin paljoa että panostaisin NIIN paljoa enempää tähän harrastukseen.
Näin pikaisena huomautuksena, että sullahan on tuossa juurikin tuo R9 Nano + 1440p pullonkaulana. Ja kyseiset pelatut pelit eivät ole mitenkään prossupainotteisia. Taikka sellaisia missä korkea fps olisi parempi. Kunhan se vain on tasainen.

Ryzen 5:lläkin tuossa pärjäisit loistavasti.
 
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
266
Mä petyin kyllä Ryzeniin justiinsa pelisuorituskyvyssä. Mun 1700x kellittyi mukavasti siihen 3.925Ghz, ja muistit toimi 2933Mhz CL14 (kammat g.skill 3600CL15) ja näyttis 1080 Ti. Niillä speksein suorituskyky käyttämilläni grafiikka-asetuksilla esim. OW:ssä, Battlefieldissa, PUBG:ssa oli reilusti heikompi mitä i7 4790K @4.8Ghz mistä "side-greidasin". Mulla on 165Hz 2560*1440 g-sync näyttö, tykkään pelata ilman g-syncciä siten että pelin minimi-fps on yli 165 :)

Ryzenin kanssa mentiin reilu 6kk että saatiin sitten tämä coffeelake päivitys, ja nyt tämä Coffeelake @5Ghz tuntuu juosta kipittävän pikkuisen ripeämmin mitä toi 4790K. Ryzen oli siinämielessä harha-askel, mutta kiinnosti nähdä/kokea uusi alusta ja 8-core mainstream.

En suosittele Ryzeniä kenellekkään joilla on high-endin näyttistä koneessa ja joka tykkää pelata korkeilla virkistystaajuuksilla. Varsinkaan jos ei osaa kellottaa, Ryzenin muistikellottelu oli ... aika eksoottista nysväämistä, intelillä kun tottunut siihen että lätkäyttää vaan XMP-profiilin päälle. Jos puhutaan default-ryzen vs. default-coffeelake niin ero pelikäytössä on aika jäätävä coffeelakelle, erityisesti kun pelataan asetuksilla joilla koitetaan puristaa minimi-fps:ää 165 seuduille. Ryzenillä joutuu karsimaan asetuksista ihan älyttömästi enemmän, esimerkiksi ylivahdissa joutu tiputtelee asetuksia reilusti high ja joitakin jopa medium puolelle, siinä missä coffeelake jaksaa vielä ultralla ;)


Täs on joku video minkä kuvasin aika pian tän coffeelaken asentelun jälkeen, käyn alussa noi asetukset läpi (ultra) ja videolla voi sit nähdä et FPS pysyy siel 200 tuntumassa, välissä dippaa johonkin 166. Harmi kun ei oo tallessa vastaavaa ryzeniltä, mutta siinä oli mahdotonta pitää ultralla yli 166.


Tuon videon jälkeen tuli pari bios-päivitystä emolevylle, sain viriteltyä vakaan 5Ghz ja muistaakseni tolla videolla ei ole näyttistäkään kellitelty, eli jonkunverran vikkelämmin saa vielä kulkuja puristeltua.
Ole varovainen, AMD-fanaatikot saattavat nyt käydä kimppuusi kuin hai verta vuotavaan jalkaan kun kerroit totuuden Ryzenien suorituskyvystä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
Minä laittaisin i5 8400:n ennen Ryzeniä pelikoneeseen. Vaikka nykyään joutuukin käyttämään vielä Z370 emoa, on sekä absoluuttinen pelisuorituskyky, että pelisuorituskyky per raha, silti paremmat kuin 4ghz ylikellotetulla R5 1600+b350 combolla.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Jos overwatch ei osaa hyödyntää enempää kuin neljää ydintä, ni ei ole kaukaa haettua väittää yllä mainitun intelin toimivan tehokkaammin pienemmällä kelloilla ja about. saman ipc:n omaavaan ryzeniin verrattuna.

Vai osaako overwatch hyödyntää enemmänkin? Tietääkö joku?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 494
Minä laittaisin i5 8400:n ennen Ryzeniä pelikoneeseen. Vaikka nykyään joutuukin käyttämään vielä Z370 emoa, on sekä absoluuttinen pelisuorituskyky, että pelisuorituskyky per raha, silti paremmat kuin 4ghz ylikellotetulla R5 1600+b350 combolla.
Minä en laittaisi i5 8400 yhtään mihinkään, ainakaan Z370:n kanssa. Jos pelejä varten haluaa sitä ST-suorituskykyä, mutta ei kuitenkaan maksaa 8700K:sta, niin 8600K on mielestäni vaihtoehto intelin puolelta. i5 8400 kun ei pysty kellottamaan, niin se jää ST-suorituskyvyn puolesta ~samaan (kellotetun) ryzenin kanssa. Pelikoneilla kuitenkin joudutaan ajoittain purkamaan zip/rar tiedostoja yms "peruskäyttöä" jossa taas ryzen potkii tuon 8400:n pois tontiltaan.

Toki jos ostaja ei edes tiedä mikä on bios, eikä ole aikomustakaan käydä katsomassa mitä sieltä on tehtävissä, niin siinä tapauksessa johonkin budjettiratkaisuun tuo 8400 voi olla hyvä, halvempien emolevyjen saapuessa markkinoille.

Jos overwatch ei osaa hyödyntää enempää kuin neljää ydintä, ni ei ole kaukaa haettua väittää yllä mainitun intelin toimivan tehokkaammin pienemmällä kelloilla ja about. saman ipc:n omaavaan ryzeniin verrattuna.

Vai osaako overwatch hyödyntää enemmänkin? Tietääkö joku?
Osaa. Skaalautuu sekä kellotaajuuksien, että ytimien määrän perusteella suhteellisen hyvin tiettyyn pisteeseen saakka.


8700K:lla en ole overwatchia vielä käynnistänyt. Itse en eroa havainnut vanhan 4790K @ 4,9GHz ja Ryzenin @4GHz välillä.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Näyttää toki skaalautuvan jonkin verran, mutta näkyy myös, että kuorma ei jakaannu aivan tasaisesti, mikä korostaa yhden ytimen suorituskykyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 494
Näyttää toki skaalautuvan jonkin verran, mutta näkyy myös, että kuorma ei jakaannu aivan tasaisesti, mikä korostaa yhden ytimen suorituskykyä.
Kyllä, mutta testistä voi myös nähdä, että "korkealle" kellotettu dual core pääsee hädin tuskin puoleen siitä suorituskyvystä, jonka vakio 2c/4t prosessori tarjoaa. (G3258 4,5GHz vs. i3-6100 3,7GHz = 82 vs. 140 avg fps)

Tai vastaavasti että samoilla kellotaajuuksilla, saman arkkitehtuurin i5 vs. i7 tulokset ovat keskimääräisen fps:n osalta 180 vs. 232 jne.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
101
Täs on joku video minkä kuvasin aika pian tän coffeelaken asentelun jälkeen, käyn alussa noi asetukset läpi (ultra) ja videolla voi sit nähdä et FPS pysyy siel 200 tuntumassa, välissä dippaa johonkin 166. Harmi kun ei oo tallessa vastaavaa ryzeniltä, mutta siinä oli mahdotonta pitää ultralla yli 166.
Komeasti kyllä rullailee tuolla setillä overwatch. :tup:

Itse kokeilin nopsaan huvin vuoksi 1080p:nä epic-asetuksilla R5 1600 + gtx 1060 6gb ja avg fps graafia katsomalla ja stetsonmenetelmää käyttäen sanoisin että keskiverto fps pyöri siinä 120-140 välillä. Tosin ei varmaankaan mitenkään vertailukelpoinen koska eri resoluutiot (enkä nauhoittanut pelikuvaa samalla) mutta ajankuluksi kokeilin. Taitaa olla että perus 1080p@60hz pelaajalle ei mahda olla mitään sen suurempaa merkitystä että onko koneessa ryzen vaiko intel vaikka täällä vähän eri kuvan saakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
266
Miksi? Trollaaminen on ihan eri asia kuin faktojen toteaminen. 8700K on paras peliprosessori fps mitattuna, piste.
AMD-fanit ovat trollaannet ja valehdelleet paljon Ryzenien suorituskyvystä, kun minä olen asiaa paljastanut niin olen saanut asiattomia ja perusteettomia syytöksiä, joissa ei ole totuuden pohjaa.

Myös amd-fanit ovat hyökkäilleet "sanallisesti" ihmisten kimppuun, jos on tuotu todellista tietoa siitä, että ryzen on suoriutunut huonosti verrattuna inteliin peleissä yms.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 741
AMD-fanit ovat trollaannet ja valehdelleet paljon Ryzenien suorituskyvystä, kun minä olen asiaa paljastanut niin olen saanut asiattomia ja perusteettomia syytöksiä, joissa ei ole totuuden pohjaa.
Huh onneksi meillä on IO-Techin oma puolueeton Hannu Karpo paljastamassa tätä pahuutta. Kiitos siitä :tup:

Ei Ryzenien suorituskykyä tarvitse valehdella, se on mitä se on. Suurimmalle osalle se riittää, toisille ei.

Ja jottei totuus unohtuisi niin..

Miksi? Trollaaminen on ihan eri asia kuin faktojen toteaminen. 8700K on paras peliprosessori fps mitattuna, piste.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Alla olevien tulosten perusteella Ryzenin kanssa ei kannata hommata hyvää näyttistä, koska rahat menee hukkaan, kun huono Ryzen bottleneckkaa niin paljon hyvän näyttiksen tehoja 1080p resolla. Toivottavasti AMD-fanit eivät taas kerran räjähdä kun näitä tuloksia tuo esiin joita iso osa heistä on pyrkinyt salailemaan täällä foorumilla :vihellys::rofl:

Jos tykkäät pelata niin ilman muuta 8700K, muutama benchmark tulos alla:
(Ja se varmasti riittää pidemmälle tulevaisuuteen ilman, että tarvitsee päivittää)


eikä ole mitään minun cherry pickkejä vaan ihan yleisiä tuloksia ja voi lähteistä tarkistaa itse tulokset

dirt 8700k striimatessa 136 fps, 1700 108 fps

dota2 8700k striimatessa 158 fps, 1700 110 fps


Ilman striimausta pelatessa:

arma 3 8700k 82fps, 1800x 63 fps

csgo 8700k 223 fps, 1800x 155 fps

watch dogs 2 8700k 96 fps, 1800x 71 fps

gta v, 8700k 79 fps, 1800x 65 fps

witcher 3 wild hunt, 8700k 141 fps, 1800x 111 fps

battlefield 1 8700k 149 fps, 1800x 128 fps

total war warhammer 8700k 84 fps, 1800x 65 fps

project cars 2 8700k 127fps, 1700 87fps


Lähteet:




Pointtihan on siinä, että jos budjetti on sama, niin i7-8700K ja GTX 1060 3GB on suunnilleen samantehoinen ja -hintainen kuin R7 1700(X) ja GTX 1070 emolevyineen.

Jos on rahaa laittaa vähintään se GTX 1080 rinnalle, niin sitten Inteliä. Mutta jos se raha vapautuu näytönohjaimen parantumiseen, AMD ei ole ollenkaan huono diili.

Jos on ns. köyhä, niin AMD:lla saa eniten vastinetta rahalle. Muuten voi osallistua pc:n keskihinnan nostotalkoisiin ja ostaa Inteliä.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Kaveri hakee 4XX€ peliprossua. Lisäksi lautaa ja kampoja päivityskierrokselle, veronpalautusten aikaan.

Oikeastaan onko nyt mitään järkeä enää ostaa 1700X tai 1800X, kun tuolloin (4.12) on jo varmaan 8700K saatavilla? Tulee 99% pelikäyttöön, satunnaista excelöintiä lukuunottamatta. Tuohon käyttöön enää viimeinen oljenkorsi AMD:n hyväksi päivitettävyys? Tosin ei aio päivittää prossua neljään vuoteen, joten tuostakaan tuskin enää hyötyä silloin?

edit: Pelaaminen siis tapahtuu 1440p resolla. Toisaalta Ryzen tuossa enää otakaan kunnon muisteilla takkiin kuin 5-10 fps.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
Noilla tiedoilla 8700k... mutta oleellista olisi myös, mikä näytönohjain kokoonpanossa on.
 

japau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336
Kyllähän Coffee lake alkaa olla jo vanha julkaisu. 4.12 kannattanee jo alkaa katselee tuleeko Cannon Lake tai Zen+ pihalle.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Kyllähän Coffee lake alkaa olla jo vanha julkaisu. 4.12 kannattanee jo alkaa katselee tuleeko Cannon Lake tai Zen+ pihalle.
Zen+ menee varmaan myöhäiseen maaliskuuhun ennen kuin pääsee oikeasti ostamaan tänne Peräpohjolaan. Cannon Lake varmaan samaa rataa.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Tuo näyttishän sen FPS:n määrää useimmissa nykypeleissä 1440p resolla joka tapauksessa, eli prossutehot menee vähän hukkaan, mutta onpahan kunnon mylly sitten kun joskus päivittää näytönohjaimenkin.
Totta. Mutta onhan se kiva kun saa sen 100fps kuin 90, jos on 100hz näyttö. Eli kaikki on kotiinpäin, tiettyyn rajaan saakka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
Totta. Mutta onhan se kiva kun saa sen 100fps kuin 90, jos on 100hz näyttö. Eli kaikki on kotiinpäin, tiettyyn rajaan saakka.
Nuo pullonkaulaamiset menee vaan niin, että jos näytönohjain jaksaa sen 90fps niin se jaksaa juuri sen 90fps vaikka kuinka päivittelisi prossua.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Nuo pullonkaulaamiset menee vaan niin, että jos näytönohjain jaksaa sen 90fps niin se jaksaa juuri sen 90fps vaikka kuinka päivittelisi prossua.
BF1:nen on poikkeus. Voidaan olettaa, että nämä prossurankat pelit lisääntyvät lähitulevaisuudessa (tuhoutuva maasto), jolloin vaikka alla olisi 1080Ti niin 1800X:kään ei saa yhtä paljon frameja kuin 8700K:lla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 849
BF1:nen on poikkeus. Voidaan olettaa, että nämä prossurankat pelit lisääntyvät lähitulevaisuudessa (tuhoutuva maasto), jolloin vaikka alla olisi 1080Ti niin 1800X:kään ei saa yhtä paljon frameja kuin 8700K:lla.
8700k:ta vaan kehiin sitten. :)
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Joillekkin 720p on riittava ja siedettavä.

1080p ylös päin en ole nähnyt muutoksia tuskinpa 4K on mikään pakko olla paitsi jos on fyrkkaa laitta palaa

Vapaamaa.com
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 741
BF1:nen on poikkeus. Voidaan olettaa, että nämä prossurankat pelit lisääntyvät lähitulevaisuudessa (tuhoutuva maasto), jolloin vaikka alla olisi 1080Ti niin 1800X:kään ei saa yhtä paljon frameja kuin 8700K:lla.
1800X ei olekaan järkevä. Kannattaa nyt katsoa vaikka se R5 1600 ja miettiä sopiiko tuon näytönohjaimen kanssa pariksi. Tuo säästäisi myös rahaa mahdolliseen Zen+ päivitykseen jos sieltä tulee jotain jumalaista tulevaisuudessa.

Niin ja 8700K on turha jos ei meinaa kellottaa. Ja silloinkin joutuu miettimään että delid vai ei. Vaikka mieluummin se 8600K
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Yhden ytimen suorituskykyhän tuossa on pullonkaulana. Tuolla logiikalla voit ostaa jonkun 16-core Threadripperin ja valittaa, että kaikki pelit on pullonkauloja, eikä prossu koskaan. Intelillä tuokin vain pyörii paremmin.
Yhden ytimen suorituskyky pullonkaulana vuonna 2017 :dead:

Kuten sanoin, vika löytyy muualta kuin prosessorista.

Minä en laittaisi i5 8400 yhtään mihinkään, ainakaan Z370:n kanssa. Jos pelejä varten haluaa sitä ST-suorituskykyä, mutta ei kuitenkaan maksaa 8700K:sta, niin 8600K on mielestäni vaihtoehto intelin puolelta. i5 8400 kun ei pysty kellottamaan, niin se jää ST-suorituskyvyn puolesta ~samaan (kellotetun) ryzenin kanssa. Pelikoneilla kuitenkin joudutaan ajoittain purkamaan zip/rar tiedostoja yms "peruskäyttöä" jossa taas ryzen potkii tuon 8400:n pois tontiltaan.

Toki jos ostaja ei edes tiedä mikä on bios, eikä ole aikomustakaan käydä katsomassa mitä sieltä on tehtävissä, niin siinä tapauksessa johonkin budjettiratkaisuun tuo 8400 voi olla hyvä, halvempien emolevyjen saapuessa markkinoille.



Osaa. Skaalautuu sekä kellotaajuuksien, että ytimien määrän perusteella suhteellisen hyvin tiettyyn pisteeseen saakka.


8700K:lla en ole overwatchia vielä käynnistänyt. Itse en eroa havainnut vanhan 4790K @ 4,9GHz ja Ryzenin @4GHz välillä.
Hyödyntää 4 ydintä tuolla perusteella, ei kehumista.
 
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
266
Kyllähän Coffee lake alkaa olla jo vanha julkaisu. 4.12 kannattanee jo alkaa katselee tuleeko Cannon Lake tai Zen+ pihalle.
Heh, amd-fanit yrittää kaikkensa ettei väki ostaisi pelikäyttöön parhaimpia prossuja Inteliltä :)

Cannon lake tulee näillä näkymin aikasintaa vuoden 2018 lopussa ja next gen Zen (joka näillä näkymin ei pärjää edes 8700K:lle) tulee aikasintaan maaliskuussa, nice try.. :cigar2:

Kannattaa suosiolla ostaa 8700K jos haluaa parasta suorituskykyä, Ryzenin kanssa menee rahat hukkaan kun se bottleneckkaa niin paljon GPU:n suorituskykyä peleissä hyvien näytönohjainten kanssa :)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Heh, amd-fanit yrittää kaikkensa ettei väki ostaisi pelikäyttöön parhaimpia prossuja Inteliltä :)

Cannon lake tulee näillä näkymin aikasintaa vuoden 2018 lopussa ja next gen Zen (joka näillä näkymin ei pärjää edes 8700K:lle) tulee aikasintaan maaliskuussa, nice try.. :cigar2:

Kannattaa suosiolla ostaa 8700K jos haluaa parasta suorituskykyä, Ryzenin kanssa menee rahat hukkaan kun se bottleneckkaa niin paljon GPU:n suorituskykyä peleissä hyvien näytönohjainten kanssa :)
Hyvien näytönohjaimien kanssa 720p resoluutiolla.

Nice try :cigar2:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Miksi jankkaat 720p resosta vaikka suurinosa pelaa 1080p resolla (ja kun erotkin tulee esiin 1080p resolla)?

Yritätkö kääntää huomion pois Intelin ylivoimaisuudesta peleissä?
Ihan sama vaikka vaihtaa 1080p. Kuka ostaa tehokkaan näytönohjaimen ja pelaa sillä 1080p resoluutiolla? Katsele vaikka kehumastasi Steam Surveystä kuinka harva.

Kyllä yritän koska se "ylivoima" näkyy lähinnä ikivanhoissa peleissä (4 vuotta vanha GTA V) tai pre-beta bugiläjissä (DayZ). Lisäksi tarvitaan 144 Hz näyttö joka löytyy äärimmäisen harvalta, senkin voit katsoa Steam Surveystä.

Kerrankin annan tilaisuuden käyttää Steam Surveytä, ole hyvä.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Edelleenkään ei ole kyse ylivoimaisuudesta vaikka intel nopeampi onkin, HulluMaukka vaan Thunderdomessaan pärisee tuosta ylivoimaisuudesta koko ajan vaikka intel ei silti ole 2xnopeampi jolloin voisi edes puhua ylivoimaisuudesta. Porukka tietää kyllä i7 8700k:n olevan paras peliprossu atm. Suosittelen pelkkään pelaamiseen kyllä kans tuota i5 8600k tai r5 1600 riippuen budjetista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 720
Viestejä
4 277 341
Jäsenet
71 522
Uusin jäsen
Cirre16

Hinta.fi

Ylös Bottom