Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
No kuka tykkää mistäkin, itse tykkään kattella noita video testejä.

Mutta lyhyesti, BF1:ssä ja ME andromedassa 5GHz kellotettu 7700K vs. 4GHz kellotettu 1700X on average FPS:ssä hyvin lähellä toisiaan. Ryzen tosin ei dippaile niin pahasti minimien kanssa varsinkaan 1440p resolla joten teoriassa Ryzen tarjoaa paremman pelikokemuksen. Tämä siis Frostbite enginellä.
Crysis 3 on aikalailla samaa tarinaa, tosin Crysis 3:ssa 7700K häviää jopa average FPS:ssä pikkusen kun se edellä mainituissa 2:ssa pelissä oli pikkusen edellä.

Periaatteessa siis tuossa videossa nähdään hyvin se että heti kun on hyvin säikeistyvä peli, kuten BF1, Andromeda, Crysis 3, Overwatch niin Ryzen on ihan tasaväkinen prossu pelikäytössä. Ja sitten kun on huonosti säikeistyvä peli niin 7700K on ihan omissa lukemissaan.
Mikäs tuossa on resoluutio? Onko varma, että hitain tekijä ei ole näyttis? Mikäs näyttis noissa on? Onko sama näyttis?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Mikäs tuossa on resoluutio? Onko varma, että hitain tekijä ei ole näyttis? Mikäs näyttis noissa on? Onko sama näyttis?
Käytit saman ajan tämän viestin pohtimiseen ja tuottamiseen kuin minkä olisit käyttänyt videon pikakelaamiseen. Vastaan silti.

1080p ja 1440p
GPU-usaget kerrottu molemmilta kokoonpanoilta molemmilla resoluutiolla jokaisen testin osalta.
GTX 1080 Ti 2000MHz Core / 11,7GHz Mem
Joo.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Mikäs tuossa on resoluutio? Onko varma, että hitain tekijä ei ole näyttis? Mikäs näyttis noissa on? Onko sama näyttis?
No jos olisit viittiny sen videon kattoa niin nuo asiat olis selvinny muutamassa minuutissa...
1080Ti, 1080p, 1440p

Näyttis oli noissa hyvin säikeistyvissä peleissä about maksimi kuormituksella ja huonosti säikeistyvissä ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
No jos olisit viittiny sen videon kattoa niin nuo asiat olis selvinny muutamassa minuutissa...
1080Ti, 1080p, 1440p

Näyttis oli noissa hyvin säikeistyvissä peleissä about maksimi kuormituksella ja huonosti säikeistyvissä ei.
En tue noita video arvosteluja, ne ovat kuten totesin, liian hitaita ja liian hankalia, kun niistä yrittää etsiä tietoa.
Mitkäs direct X versiot noissa peleissä oli muuten käytössä? Oliko nuo edellisen viesti tulokset niistä 1080p vai 1440p testeistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
En tue noita video arvosteluja, ne ovat kuten totesin, liian hitaita ja liian hankalia, kun niistä yrittää etsiä tietoa.
Mitkäs direct X versiot noissa peleissä oli muuten käytössä? Oliko nuo edellisen viesti tulokset niistä 1080p vai 1440p testeistä?
1h 10min. Tämä se on nopea tapa saada tietoa. Epäilen että löydät vastaukset jatkokysymyksiisi nöyrtymällä katsomaan linkatun videon.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Mut mielipiteitä ja ehdotuksia asian suhteen. Mielellään nyt ottaa niitä kommentteja ennenkun tehnyt hätäsesti päätöksen suuntaan tai toiseen :)
Ala seuraamaan ulkomaalaisia OC foorumeita. Sieltä löytyy monipuolista tietoa. Näin olen lähes 20 vuotta rautaa valinnut. Sitä ennen lehdistä ja kavereilta.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
En tue noita video arvosteluja, ne ovat kuten totesin, liian hitaita ja liian hankalia, kun niistä yrittää etsiä tietoa.
Sulla tuntuu olevan mielipiteitä Ryzenistä eikä mikään niistä pohjaudu omaan kokemukseen etkä viitsi edes valmiiksi linkattuja videoita katsoa. Jos ei ole omaa sanottavaa niin ole sitten hiljaa. Jos et viitsi edes lusikalla annettuja videoita katsoa niin turha olettaa että kukaan ottaa sun kommentteja vakavasti kun ne ovat noin suunnilleeen 100% mutua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 149
95%+ ei kuitenkaan ikinä omista GTX 1080 Ti:tä. Itse haluaisin lisää tällaisia testejä:


Ihan tuokin kellotetulla 1600:lla, uusimmalla biosilla/ajureilla ja nopeilla muisteilla riittäisi pahimpaan nälkään.

Ala seuraamaan ulkomaalaisia OC foorumeita. Sieltä löytyy monipuolista tietoa. Näin olen lähes 20 vuotta rautaa valinnut. Sitä ennen lehdistä ja kavereilta.
Täytyy kyllä sanoa, että kun Sampsa ylikellotti Celeronia, minä ostelin kaupasta AMD:tä. Intel ei ollut silloin köyhien opiskelijapoikien lelu ollenkaan. AMD ja Cyrix olivat niitä "hinnat alkaen" -prosessoreja.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Perhana ku olis ittellä aikaa tehdä tuollasia videoita mutta ei sitä oikein ole :D

Itse voin kertoa omalla kokemuksen syvällä rintaäänellä tuosta Ryzen 1600:sta(omistan kyseisen prossan) niin mulla on siinä kaverina näyttiksenä gtx 780 Ti niin ainaki Battlefield 1 pyörii Ultralla siinä 70fps ja cpu käyttö siinä 58-64% luokkaa 64/64 player Sinai Desert mapissa dx11 niin on se vaan aika pirun kova prossu ainakin omasta mielestä ja kaikki pelaaminen on todella sulavaa oli peli mikä tahansa
:cigar:
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
95%+ ei kuitenkaan ikinä omista GTX 1080 Ti:tä. Itse haluaisin lisää tällaisia testejä:


Ihan tuokin kellotetulla 1600:lla, uusimmalla biosilla/ajureilla ja nopeilla muisteilla riittäisi pahimpaan nälkään.



Täytyy kyllä sanoa, että kun Sampsa ylikellotti Celeronia, minä ostelin kaupasta AMD:tä. Intel ei ollut silloin köyhien opiskelijapoikien lelu ollenkaan. AMD ja Cyrix olivat niitä "hinnat alkaen" -prosessoreja.
Niin leluista, kävin katsomassa hwbotista millä pelit voisi pyöriä. 7740k + x299 on tehty taas ennätyksiä. Hothardwaren testissä korkkaamaton 7740K 5,3GHz korkattuna 5,4-5,5 ? ja Asrock x299 formula 4800 muistilla kellotettuna 5000 ?
Niin, herättää ajatuksia. Tuota g.skillin nopeinta muistia ei taida olla vielä myynnissä.
Coffee Lake...... PC koneiden kirous on ainainen odottelu.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 215
Perhana ku olis ittellä aikaa tehdä tuollasia videoita mutta ei sitä oikein ole :D

Itse voin kertoa omalla kokemuksen syvällä rintaäänellä tuosta Ryzen 1600:sta(omistan kyseisen prossan) niin mulla on siinä kaverina näyttiksenä gtx 780 Ti niin ainaki Battlefield 1 pyörii Ultralla siinä 70fps ja cpu käyttö siinä 58-64% luokkaa 64/64 player Sinai Desert mapissa dx11 niin on se vaan aika pirun kova prossu ainakin omasta mielestä ja kaikki pelaaminen on todella sulavaa oli peli mikä tahansa
:cigar:
No jos lähdetään siitä, että tuota 780Ti korttia pyörittää jopa nykyajan halpis pentiumit. Vanhalla sandy Bridgen 2600K tai vastaavalla voikin ajella sitten jo GTX1070/GTX1080 kortteja.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Tuossa on se mun ottama video puhelimella siitä ny vähä näkee jotain ja paska video se on kun otin puhelimella :D
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 215
@HEDT on kyllä malliesimerkki jo Socket A - aikakauden aikaisesta iskulauseesta "Intel inside, idiot outside". Ei voi ymmärtää miksi pitäisi ostaa kalliimpaa ja huonompaa, tai vähintäänkin huonomman hinta/laatusuhteen omaavaa ihan vaan koska merkki.
Tämä tässä. Miksi porukka ostaa kalliita uusia prossuja, kun käytettyjä hyvillä lankuilla saa puoli ilmaiseksi. Siihen kylkeen vaan sitten GTX1080 eikä huolta huomisesta.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Ja voin kyllä lyödä vetoa että eroo on vanhalla sandyllä ja tuolla aika paljon

:cigar:

Mutta nää toki minun omia henk.kohtaisia testejä mitä olen tehnyt niin Inttelillä että amd:n prossuilla
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 215
Ja voin kyllä lyödä vetoa että eroo on vanhalla sandyllä ja tuolla aika paljon

:cigar:

Mutta nää toki minun omia henk.kohtaisia testejä mitä olen tehnyt niin Inttelillä että amd:n prossuilla
Riippuu niin pelistä. Erot vaihtelee suurestikkin suuntaan jos toiseen.

Tässä näkyy vähän niitä eroja. Ei nuo loppujen lopuksi hämmentävän suuria ole, jos otetaan huomioon se, mitä tarvitaan hyvään pelikokemukseen.

Intel i7-2600K in 2017: Benchmark vs. 7700K, 1700, & More
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Juu tokihan se on näinki ja tuo SB on ainakin omasta mielestä Inttelin parasta antia jos tykkää kellotella mutta jos uutta alustaa aikoo joku hankkia niin mun omat suositukset menee Amd:n leiriin koska onhan tää paljon kovempi parannus edellisestä Amd sukupolvesta kun vertailee Inttelin pieniä parannuksia eri sukupolvien välillä. Ryzen 1600/1600x 6/5 suositukset täältä:kahvi:
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 215
Juu tokihan se on näinki ja tuo SB on ainakin omasta mielestä Inttelin parasta antia jos tykkää kellotella mutta jos uutta alustaa aikoo joku hankkia niin mun omat suositukset menee Amd:n leiriin koska onhan tää paljon kovempi parannus edellisestä Amd sukupolvesta kun vertailee Inttelin pieniä parannuksia eri sukupolvien välillä. Ryzen 1600/1600x 6/5 suositukset täältä:kahvi:
Vielä AMD parantaa toivon mukaan seuraavassa sukupolvessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 149
Niin leluista, kävin katsomassa hwbotista millä pelit voisi pyöriä. 7740k + x299 on tehty taas ennätyksiä. Hothardwaren testissä korkkaamaton 7740K 5,3GHz korkattuna 5,4-5,5 ? ja Asrock x299 formula 4800 muistilla kellotettuna 5000 ?
Niin, herättää ajatuksia. Tuota g.skillin nopeinta muistia ei taida olla vielä myynnissä.
Coffee Lake...... PC koneiden kirous on ainainen odottelu.
Kyllä, sittenkun on laittanut tuohon 800€+ , niin Intel julkaisee Coffee Laken ja uusi i7 on 6-ydintä ja < 4.0GHz. Pikkuhiljaa pelioptimoinnit menee siihen suuntaan, että 6+ ydintä on hyvä ja yhden säikeen suorituskyvyn merkitys laskee.

Coffee Lake en approche • CPC Hardware
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Niin leluista, kävin katsomassa hwbotista millä pelit voisi pyöriä. 7740k + x299 on tehty taas ennätyksiä. Hothardwaren testissä korkkaamaton 7740K 5,3GHz korkattuna 5,4-5,5 ? ja Asrock x299 formula 4800 muistilla kellotettuna 5000 ?
Niin, herättää ajatuksia. Tuota g.skillin nopeinta muistia ei taida olla vielä myynnissä.
Coffee Lake...... PC koneiden kirous on ainainen odottelu.
Niin no jos tarkkoja ollaan niin eikös toi 7740K ole pressille käsinpoimittu 7740X eli niitä kultapaloja. Kaupasta kun ostat 7740X niin ei varmaan kule noin hyvin ellei käy ihan älytön tuuri.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Sulla tuntuu olevan mielipiteitä Ryzenistä eikä mikään niistä pohjaudu omaan kokemukseen etkä viitsi edes valmiiksi linkattuja videoita katsoa. Jos ei ole omaa sanottavaa niin ole sitten hiljaa. Jos et viitsi edes lusikalla annettuja videoita katsoa niin turha olettaa että kukaan ottaa sun kommentteja vakavasti kun ne ovat noin suunnilleeen 100% mutua.
Maailma on myös täynnä tuostakin aiheesta järkevästi TEKSTI + kuvat muodossa tehtyjä arvosteluja, jotka ovat toimivia ja joista löytää tiedot, mitä kaipaa katselematta turhia kohtia, jotka eivät kiinnosta. Nuo videoarvostelut vain ovat mielestäni arvosteluformaattina erittäin huonoja ja turhia, joten en tue niitä.

Jos joku liittää tuollaisen video-oksennuksen tällaiselle tekstipohjaiselle alustalle, niin kyllä hänen on sitten syytä jo ihan hyvien tapojenkin mukaan pistää siitä tekstiyhteenveto tai unohtaa koko postaus. Pelkkä linkkioksennus on älytön toimenpide. Monella foorumillahan on asiasta huomautettu: Jos pistät linkin, pistä myös jotain sisällöstä!

Videoarvostelu on vähänkuin yrittäisi syödä perunat ja lihapullakastikkeen pillillä imemällä.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Jos joku liittää tuollaisen video-oksennuksen tällaiselle tekstipohjaiselle alustalle, niin kyllä hänen on sitten syytä jo ihan hyvien tapojenkin mukaan pistää siitä tekstiyhteenveto tai unohtaa koko postaus. Pelkkä linkkioksennus on älytön toimenpide. Monella foorumillahan on asiasta huomautettu: Jos pistät linkin, pistä myös jotain sisällöstä!
On ne silti 15 kertaa parempia kun sun mutuilu ilman mitään lähteitä. Sä oot jo pariinkin kertaan todennut Ryzenistä "faktoja" jotka eivät edes pidä paikkaansa. Se jos mikä on turhaa oksennusta.

Edit: sen lisäksi sulle pitäisi linkittää valmiit faktat mielellään valmiiks pureskeltuna ja eriteltynä koska et laiskuuttasi viitsi tarkistaa omien kirjoitustesi faktoja...
:sfacepalm:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
On ne silti 15 kertaa parempia kun sun mutuilu ilman mitään lähteitä. Sä oot jo pariinkin kertaan todennut Ryzenistä "faktoja" jotka eivät edes pidä paikkaansa. Se jos mikä on turhaa oksennusta.

Edit: sen lisäksi sulle pitäisi linkittää valmiit faktat mielellään valmiiks pureskeltuna ja eriteltynä koska et laiskuuttasi viitsi tarkistaa omien kirjoitustesi faktoja...
:sfacepalm:
Eläppäs viitsi valehdella siinä!
Ilmoitetut asiat ovat ko hetkellä pitäneet paikkansa.
-----------------------
Jos joku on niin laiska, että jaksaa pistää jokun prossuarvostelun vain videomuodossa, jossa sen käyttö on erittäin epäkätevää (johtuen onnettomista hakuominaisuuksista.) niin ko arvostelu kannattaa jättää oikeasti väliin. Ja ko arvostelun spammaaminen johonkin foorumille on täysin älytöntä.

(Videon spammaaminen= Video pistetty foorumille, ilman yhteenvetoa videolla olevista olennaisista asioista.)

Video on hyvä formaatti esim johonkin, joka katsotaan kerran alusta loppuun ja josta ei haeta sinänsä mitään tietoa (kuten elokuvat ja sarjat). Tuollaiseen prossutestin esittelyyn se on taas puolestaan todella kömpelö formaatti. Laiskalle tekijälle tietysti sopiva, mutta vastaanottajalle yleensä taas ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Jos joku on niin laiska, että jaksaa pistää jokun prossuarvostelun vain videomuodossa, jossa sen käyttö on erittäin epäkätevää (johtuen onnettomista hakuominaisuuksista.) niin ko arvostelu kannattaa jättää oikeasti väliin. Ja ko arvostelun spammaaminen johonkin foorumille on täysin älytöntä.

(Videon spammaaminen= Video pistetty foorumille, ilman yhteenvetoa videolla olevista olennaisista asioista.)

Video on hyvä formaatti esim johonkin, joka katsotaan kerran alusta loppuun ja josta ei haeta sinänsä mitään tietoa (kuten elokuvat ja sarjat). Tuollaiseen prossutestin esittelyyn se on taas puolestaan todella kömpelö formaatti. Laiskalle tekijälle tietysti sopiva, mutta vastaanottajalle yleensä taas ei.
Se ei ole minun ongelma jos sinä et osaa youtube videoplayeriä käyttää, mutta pikku vinkkinä mainittakoon että videon voi laittaa pauselle ja sitten hiirellä kun aikajanaa sököttää niin se näyttää pikkukuvassa mitä kyseisessä kohdassa on. Kyllä sieltä helposti löytää ne testin yhteenveto kuvat jos se sisältö itsessään ei kiinnosta mitä kerrotaan. Ilmeisesti sinä arvosteluista katselet vain ne kuvat joten eipä tuo videon tsekkaaminen siitä poikkea mitenkään.
Ja tuo video josta tämä metakka alkoi on 10:34min mittainen, alusta kun skippaa sen 1:30 ja lopusta 30sec niin siihen jää selleinen 8:30min itse asiaa joka ei ainakaan omasta mielestäni ole ollenkaan liian pitkä. Kyllä niihin webbiartikkeleihinkin aikaa kuluu jos meinaa niistä jotain muutakin saada irti kuin pelkästään hienoja kuvia ja sitten ei ymmärretä mitä ne kuvat tarkoittaa.

Mutta jos on tyyppiä "Heti kaikki tänne mulle nyt!" niin on ihan ymmärrettävää että vaatimukset on tuota luokkaa jota esitit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Se ei ole minun ongelma jos sinä et osaa youtube videoplayeriä käyttää, mutta pikku vinkkinä mainittakoon että videon voi laittaa pauselle ja sitten hiirellä kun aikajanaa sököttää niin se näyttää pikkukuvassa mitä kyseisessä kohdassa on. Kyllä sieltä helposti löytää ne testin yhteenveto kuvat jos se sisältö itsessään ei kiinnosta mitä kerrotaan. Ilmeisesti sinä arvosteluista katselet vain ne kuvat joten eipä tuo videon tsekkaaminen siitä poikkea mitenkään.
Ja tuo video josta tämä metakka alkoi on 10:34min mittainen, alusta kun skippaa sen 1:30 ja lopusta 30sec niin siihen jää selleinen 8:30min itse asiaa joka ei ainakaan omasta mielestäni ole ollenkaan liian pitkä. Kyllä niihin webbiartikkeleihinkin aikaa kuluu jos meinaa niistä jotain muutakin saada irti kuin pelkästään hienoja kuvia ja sitten ei ymmärretä mitä ne kuvat tarkoittaa.

Mutta jos on tyyppiä "Heti kaikki tänne mulle nyt!" niin on ihan ymmärrettävää että vaatimukset on tuota luokkaa jota esitit.
Laitteella, jossa videot ei toimi, ei löydä ollenkaan ja toisella laitteella, jossa ei ole ääniä, noiden katselu on älytöntä, sillä noissa on yleensä selitystä myös ääniraidalla.

Jokatapauksessa noissa ei ole 6yleensä ainankaan mitään pikalinkkejä, joten esim 10 minuutin videosta on ihan liian hankala etsiä noita.

Kannattaa ottaa se järki käteen ja jättää joko nuo videoturhakkeet kokonaan postaamatta tai sitten pistää se yhteenveto. Myöhempää aikaakin ajatellen yhteenveto on fiksu, koska varsinkin videoilla on taipumusta häipyä ja linkeillä kuolla.

Edes kohtuullisesti tehdystä, otsikoidusta, sivuihin jaetusta nettiartikkelista etsii asiat todella paljon nopeammin.

Jos aikoo väittelyketjussa jotain perustella, niin tuollainen tässäpä pelkästää video, ilman yhteenvetoa tyyppisen kohdan ainankin minä ohitan suoraan.

Jos aiot jotain todistaa, mutta et viitsi, kuin pistää jonkun videon, niin se on juurikin ongelmasi, sillä pointti menee täysin ohi.

Mitä enemmän noita on katsellut, niin sitä enemmän ko formaatti on alkanut tuntua täysin turhalta.

Hei kaikki tänne nyt on täysin eriasia, kuin tee turhaa työtä, koska jotkut muut ovat niin pirun laiskoja.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Laitteella, jossa videot ei toimi, ei löydä ollenkaan ja toisella laitteella, jossa ei ole ääniä, noiden katselu on älytöntä, sillä noissa on yleensä selitystä myös ääniraidalla.

Jokatapauksessa noissa ei ole 6yleensä ainankaan mitään pikalinkkejä, joten esim 10 minuutin videosta on ihan liian hankala etsiä noita.

Kannattaa ottaa se järki käteen ja jättää joko nuo videoturhakkeet kokonaan postaamatta tai sitten pistää se yhteenveto. Myöhempää aikaakin ajatellen yhteenveto on fiksu, koska varsinkin videoilla on taipumusta häipyä ja linkeillä kuolla.
Jos ei ole laitetta jolla katsella videoita juuri sillä hetkellä, on sitten parempi katsella se video myöhemmin laitteella jossa ne toimii ja äänet kuuluu eikä vaatia toisia kertomaan koko videon sisältö.

Monessa videossa itseasissa on pikalinkit eri pelien testeihin, tuossa minun postaamassa ei ollut, mutta esim. videossa jonka @hsalonen postasi linkit löytyy.

Youtube linkit ja videot tuskin minnekkään katoaa joten täysin turha perustelu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Nääh, kohtuuttoman tarkoitukseen soveltumaton media.. Jotkut syövät syömäpuikoillakin ja ovat tyytyväisiä.. Minä en.. Sama juttu.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Olisko silti ollut helpompaa vaan sanoa, ettei pysty katsomaan videoita? Pakko oli ruveta vänkäämään asiasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Olisko silti ollut helpompaa vaan sanoa, ettei pysty katsomaan videoita? Pakko oli ruveta vänkäämään asiasta.
Kysyin ihan asiallisesti videon sisällöstä ja perustelin täysin asiallisesti, miksi ko media on arvosteluissa huono ja jos pistää videolinkin, niin siitä kannattaisi pistää yhteenveto. En tiedä, miksi selkeästä asiasta piti käydä kimpoilemaan ja vänkäämään.

Edit: mutta tämä OT on puolestani tälläkertaa tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Kysyin ihan asiallisesti videon sisällöstä ja perustelin täysin asiallisesti, miksi ko media on arvosteluissa huono ja jos pistää videolinkin, niin siitä kannattaisi pistää yhteenveto. En tiedä, miksi selkeästä asiasta piti käydä kimpoilemaan ja vänkäämään.

Edit: mutta tämä OT on puolestani tälläkertaa tässä.
Niin no se että oliko asiallisesti kysytty vai ei, siitä voidaan olla montaa mieltä.

Ihan liian pitkä video. Ei tuollaista jaksa kukaan katsoa!
Pistäppä yhteenveto!
Nuo videoarvostelut on kyllä aivan liian hitaita löytää niistä mitään! Miksi noita oikein tehdään?
Eli jos tuota nyt hiukan analysoidaan niin kyllä ainakin itseäni hiukan häiritsi nuo huutomerkit korostamassa sitä omaa ragee.
Ja sitten tuo oikein käskevä "Pistäppä yhteenveto!"

Jos olisit heti kertonut että et pysty katsomaan videota, joten olisiko mahdollista saada yhteenveto? Niin uskoisin että mitään vänkäämistä ei olisi koskaan syntynyt.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Eli jos tuota nyt hiukan analysoidaan niin kyllä ainakin itseäni hiukan häiritsi nuo huutomerkit korostamassa sitä omaa ragee.
Ja sitten tuo oikein käskevä "Pistäppä yhteenveto!"

Jos olisit heti kertonut että et pysty katsomaan videota, joten olisiko mahdollista saada yhteenveto? Niin uskoisin että mitään vänkäämistä ei olisi koskaan syntynyt.
Joka tapauksessa voisi laittaa yhteenvedon kun on videolinkki.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
133
Empä koe tarpeelliseksi. Jos ei kiinnosta kattoa videoita, niin se on jokaisen valinta.
Videon kiinnostavuus ei välttämättä ilmene videon otsikosta. Jos otsikkona on pelkkä "{Product} review".
Videoista voisi laittaa edes muutaman sanan kuvauksen tai yhteenvedon. Mikä kyseisessä videossa on katsomisen arvoista?
Esim. testattu jollain uudella kokoonpanolla tai erikoisuus tuloksissa tms.
"Taas yks geneerinen arvostelu." vs "Testit ajettu uudella agesalla."
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 744
Joka tapauksessa voisi laittaa yhteenvedon kun on videolinkki.
Itse henkilökohtaisesti kokisin paljon tärkeämmäksi esim. seuraavan kohdalla laittaa yhteenvedon koska minulla näkyy vain (2x) valkoinen taulu missä lukee "Loading Reddit submission..."
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6nwudy/

Tuossa on hyvää settiä. Eräs kommentti varsinkin pisti silmään

Toinen on twitter lainaukset mitkä eivät (tietysti) avaudu, enkä ala tekemään tiliä niiden takia jne..

Tiedä sitten johtuuko siitä että scriptit eivät ole sallittuja mutta eivät ainakin windows 10 + Firefoxin viimeisin 64bit versio ja noscript, ghostery sekä muutama muu "perus tietoturvaan kuuluva" lisäosa käytettyinä tunnu avautuvan. Ehkä kännykällä toimisi mutta en ole ns. diginatiivi :)
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Itse henkilökohtaisesti kokisin paljon tärkeämmäksi esim. seuraavan kohdalla laittaa yhteenvedon koska minulla näkyy vain (2x) valkoinen taulu missä lukee "Loading Reddit submission..."
Eikös se reddit aukene siitä tekstistä?
Anyway sisältö tässä:
Left is 3200, right is 2133 https://www.youtube.com/watch?v=DlAboBQgAHk

RAM is 2x16gb dual rank samsung b-die cas 14 with tuned subtimings, geardown disabled, command rate 1t.

Pic with subtimings and stuff: https://i.imgur.com/X35Diar.jpg

TLDW - average increase in FPS going from 2133 to 3200Mhz is 20%, reaching 40% in some games (Witcher 3)


Ja se kommentti oli lähinnä ihmettelyä että onko tosiaan niin että Ryzen on ajanut 7700K jo kiinni.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 744
Eikös se reddit aukene siitä tekstistä?
Anyway sisältö tässä:
Left is 3200, right is 2133 https://www.youtube.com/watch?v=DlAboBQgAHk

RAM is 2x16gb dual rank samsung b-die cas 14 with tuned subtimings, geardown disabled, command rate 1t.

Pic with subtimings and stuff: https://i.imgur.com/X35Diar.jpg

TLDW - average increase in FPS going from 2133 to 3200Mhz is 20%, reaching 40% in some games (Witcher 3)


Ja se kommentti oli lähinnä ihmettelyä että onko tosiaan niin että Ryzen on ajanut 7700K jo kiinni.
Jos sitä linkkiä (tekstiä) siitä valkoisesta taustasta painaa tulee ponnahdusikkuna:
Varoitus.PNG


Mutta kiitoksia noista suorista linkeistä jotka ainakin itselläni aukeavat oikein hyvin!
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Jos edes viitsisit yrittää ymmärtää niin tajuaisit kyllä että kyseessä ei ole mikään "pieni härnäys". Jos sattuisit seuraamaan eri lähteitä maailmalta, niin näkisit että KAIKKI ovat järestään tuominneet tuon intelin touhun. LTT vihjaili että onko tuo edes laillista mitä Intel tekee, eli noita dioja voidaan tulkita jopa valheeliseksi/harhaanjohtavaksi markkinoinniksi.
Siellä dioissa on paljon valheellisia väitteitä. Ei tuon kokosella firmalla luulisi olevan YHTÄÄN hyvää syytä alottaa tuollaista loan heittoa, ellei he sitten koe olevansa erittäin heikoilla jäillä omien tuotteidensa kanssa, silti tuollainen suoranainen valehtelu ei ole hyväksyttävää
Kyllä AMD: llä osataan myös likainen peli.

Väittävät sivuillaan, kun ostat heidän tuotteen, sinä dominoit.:D
Siitä kannattaa varmaan pitää tiukasti kiinni sen sijaan että miettisi vaikka kustannustehokkuutta tai jotain vastaavaa ostoperustetta hankinnoilleen. :)
Kaikki ei halua mitään "best buy"- rautaa, vaan sitä parasta.
Minusta on ikävää mikäli sinulle aiheutuu elämääsi oikeasti esteitä (jos esim. et koskaan päässyt VHS-videoista, DVD-levyistä, elokuvista, TV:stä tms nauttimaan siksi että joku jossain fanitti jotain noista) mutta jokainen tyylillään.
Ei huolta.:)
@HEDT on kyllä malliesimerkki jo Socket A - aikakauden aikaisesta iskulauseesta "Intel inside, idiot outside". Ei voi ymmärtää miksi pitäisi ostaa kalliimpaa ja huonompaa, tai vähintäänkin huonomman hinta/laatusuhteen omaavaa ihan vaan koska merkki.
Kaikki ei halua mitään "best buy"- rautaa, vaan sitä parasta.
Miksi haaskata rahat 16- ytimiseen TR: ään, kun Intel tarjoaa parempaa 18- ytimisellään (ihme kyllä Intel halusi lähteä tähän ydinsotaan mukaan isolla rahalla:hungry:). Silloin kun haluaa parasta, ei haittaa vaikka se onkin kalliimpaa (AMD on pitkään jo joutunut myymään ns. edullisempaa rautaa. Eli kuka ostaisi AMD: tä Intelliä kaliimmalla?).

Loppukevennys :cool::):
Sieppaa.JPG

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
511
@Griffin ulinaan yhtyäkseni, itse näkisin mielelläni vaikka ruutukaappauksen siitä videon kohdasta mitä postauksella haetaan.
Ja linkki lähteeseen jos kinostaa katsoa koko filmin.
Osa videoista on ok, mutta suurin osa tekijöistä on niin huonoja että ei vaan kykene kattoon noita videoita ilman pikakelausta.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
623
Youtubessa voi linkata tiettyyn hetkeen videossa joten sekin voisi olla jo ihan riittävä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Kyllä AMD: llä osataan myös likainen peli.

Väittävät sivuillaan, kun ostat heidän tuotteen, sinä dominoit.:D
Kaikki ei halua mitään "best buy"- rautaa, vaan sitä parasta.
Ei huolta.:)
Kaikki ei halua mitään "best buy"- rautaa, vaan sitä parasta.
Miksi haaskata rahat 16- ytimiseen TR: ään, kun Intel tarjoaa parempaa 18- ytimisellään (ihme kyllä Intel halusi lähteä tähän ydinsotaan mukaan isolla rahalla:hungry:). Silloin kun haluaa parasta, ei haittaa vaikka se onkin kalliimpaa (AMD on pitkään jo joutunut myymään ns. edullisempaa rautaa. Eli kuka ostaisi AMD: tä Intelliä kaliimmalla?).

Loppukevennys :cool::):
Noiden paremmuuden näkee sitten joskus, kun useat kolmannet osapuolet testaavat noita rinta rinnan. Toistaiseksi menee täysin spekuloinnin piikkiin..
Lisäksi AMD:n täytyy vielä ratkaista tämä Ryzeniin liittyvä korruptio-ongelma:
gcc segmentation faults on Ryzen / Linux | Community
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Kyllä AMD: llä osataan myös likainen peli.

Väittävät sivuillaan, kun ostat heidän tuotteen, sinä dominoit.:D
Nyt haluaisin kuulla hiukan perusteluja että miten tuo on likaista peliä?

Kaikki ei halua mitään "best buy"- rautaa, vaan sitä parasta.
Miksi haaskata rahat 16- ytimiseen TR: ään, kun Intel tarjoaa parempaa 18- ytimisellään (ihme kyllä Intel halusi lähteä tähän ydinsotaan mukaan isolla rahalla:hungry:). Silloin kun haluaa parasta, ei haittaa vaikka se onkin kalliimpaa (AMD on pitkään jo joutunut myymään ns. edullisempaa rautaa. Eli kuka ostaisi AMD: tä Intelliä kaliimmalla?).
Intelin 18-ydin desktop prosessoria on aivan turha edes verrata vielä Threadripperiin koska siitä ei ole edes tietoja vielä ulkona. Ja kun se sitten on ulkona niin se ei ole ollenkaan kirkossa kuulutettu että se olisi Threadripperiä edellä.
Se että rauta maksaa paljon ei todellakaan takaa että se on parasta. Intelin HCC prossut maksaa paljon koska niiden valmistuskustannukset on ihan älyttömästi kalliimpia kuin AMD:n, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka laadukas tuote on.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Nyt haluaisin kuulla hiukan perusteluja että miten tuo on likaista peliä?
Ei tuo olekaan, oli vain lainaus ja lisäkommentti.
Intelin 18-ydin desktop prosessoria on aivan turha edes verrata vielä Threadripperiin koska siitä ei ole edes tietoja vielä ulkona. Ja kun se sitten on ulkona niin se ei ole ollenkaan kirkossa kuulutettu että se olisi Threadripperiä edellä.
Meinaat vakavalla naamalla ettei pärjää välttämättä, kun kertoo about nuo tulokset (keltaiset) 2: lla ja Intel laittaa 4 lisäthreadia peliin mukaan?
Sieppaa2.JPG

The Intel Skylake-X Review: Core i9 7900X, i7 7820X and i7 7800X Tested
Intelin HCC prossut maksaa paljon koska niiden valmistuskustannukset on ihan älyttömästi kalliimpia kuin AMD:n, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka laadukas tuote on.
Intel hieman modaa Xeoneitaan. Kulut ei ole älyttömät. Kate on vaan parempi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433
Meinaat vakavalla naamalla ettei pärjää välttämättä, kun kertoo about nuo tulokset (keltaiset) 2: lla ja Intel laittaa 4 lisäthreadia peliin mukaan?
Ja pidät samat turbokellot 8 corella, mitä 12-18 coreilla? Kelloetumatka sulaa corejen lisääntyessä, todennäköisesti turbot huomioiden threadripper menee lopulta kelloissa ohi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Meinaat vakavalla naamalla ettei pärjää välttämättä, kun kertoo about nuo tulokset (keltaiset) 2: lla ja Intel laittaa 4 lisäthreadia peliin mukaan?
Ja meinaat vakavalla naamalla, että Intel saa siihen 18-coreen riittävästi kelloja, että se pieksee sen Threadripperin 16-coren 3.4GHz mallin? Voi olla nihkeää saada se aikaan jos jo 12-core tulee 2.9GHz kelloilla.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
623
Odotellaas nyt rauhassa millä kelloilla se 18-ydin HCC vermes kulkee, 12 ytimisessäkin peruskellot jo 0.7 GHz alempana kuin 7820X:ssä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 164
Viestejä
4 214 223
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom