- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 3 458
Kyllähän tuolta silmiin osui Winner of writer's guild award, vaikka alku sisälsikin aika paljon jouskaria.Tässä vielä toi traileri
Kyllähän tuolta silmiin osui Winner of writer's guild award, vaikka alku sisälsikin aika paljon jouskaria.Tässä vielä toi traileri
A Plague Tale: Innocense
Löysin pelin vahingossa XBoxilla kun etsin jotain pelattavaa.. Eli tuli täytenä yllätyksenä, koskaan
edes kuullut mistään tälläisestä. Aivan loistava peli, jos tykkää tarinavetoisista.. Ei tuossa kauaa mennyt
kun pääsi tarinaan mukaan ja loppuunhan se oli vedettävä tavalla tai toisella.
Noh, okei, oli muutamia ärsyttäviä elementtejä mutta eipä nuo sinänsä itse peliä spoilanneet.
Tästä on revikoita jossain, ja luvattu jatkoa, odotan innolla, saa nähdä tuleeko.
Mielestäni tässä trailerissa on merkittävin tekijä se, että siinä näytetään että ne ovat nuo NPCt kun puhuu, ei trailerin voice over. Putkijuoksuräiskinnöissä harvemmin pysähdytään oikeasti juttelemaan, joten trailerista itselle jäi Fallout 3/NV fiilikset. Eli vastaan tulee jotain örkkejä joita joutuu ampumaan, mutta tärkeämpää on puhua ihmisille ja ratkoa niiden ongelmia. Tätä peliä en ole vielä pelannut.Nyt täytyy kyllä ihmetellä. Tämä tuli siis xbox game passiin (ehkä sama) ja minulle mainostettiin videossa miten pääsee ampumaan jouskarilla ihmisiä. Melkoinen ero siihen, että mitä on kuvattu tässä tekstissä. Onko tämä siis sama peli ja myyty aivan helvetin huonosti tekijöiden toimesta vai, siis tässä nyt joku muu kyseessä?
Tässä vielä toi traileri minkä näin ja näyttää enemmän actionpeliltä kuin muulta.
Kuten sanoin:Nyt täytyy kyllä ihmetellä. Tämä tuli siis xbox game passiin (ehkä sama) ja minulle mainostettiin videossa miten pääsee ampumaan jouskarilla ihmisiä. Melkoinen ero siihen, että mitä on kuvattu tässä tekstissä. Onko tämä siis sama peli ja myyty aivan helvetin huonosti tekijöiden toimesta vai, siis tässä nyt joku muu kyseessä?
Tässä vielä toi traileri minkä näin ja näyttää enemmän actionpeliltä kuin muulta.
Traileri on harhaanjohtava. Pelissä on jonkun verran sitä toimintaa, mutta 90% ajasta puhutaan hahmoille, tutkitaan paikkoja ja ratkotaan kevyitä puzzleja.Mukaan on eksynyt myös tylsää luolaryynäystä ja taistelua. Ei onneksi paljon.
En tiedä mitä traileria katoit mutta ei tuo nyt kyllä miltään mysteeri jutulta vakuttanut missä selvitellään murhaa ja on mielenkiintoisia hahmoja ja erilaisia juonia taustalla. Toki katsojan silmissä, minulle toi oli melkoisen (paskaa) räiskintää ja jotain taskulampun kanssa ryynäämistä mainostava traileri. Samaan aikaan kun mielestäni arvostamani kirjoittaja oli kertonut, että kyseessä on enemmän minun genreen sopiva, ei räiskintä, vaan nimen omaan juoneen liittyvä peli ja kehuttu sellainen. Piti vain varmistaa, että oliko tosiaan kyseessä sama peli mistä tässä puhuttiin.Mielestäni tässä trailerissa on merkittävin tekijä se, että siinä näytetään että ne ovat nuo NPCt kun puhuu, ei trailerin voice over. Putkijuoksuräiskinnöissä harvemmin pysähdytään oikeasti juttelemaan, joten trailerista itselle jäi Fallout 3/NV fiilikset. Eli vastaan tulee jotain örkkejä joita joutuu ampumaan, mutta tärkeämpää on puhua ihmisille ja ratkoa niiden ongelmia. Tätä peliä en ole vielä pelannut.
Mjaa, kyllä tuo mun silmään näytti heti joltain Amnesia/Myst tyyppiseltä pulmalta ku miltää jouskariammuskeluaksönpeliltä.Nyt täytyy kyllä ihmetellä. Tämä tuli siis xbox game passiin (ehkä sama) ja minulle mainostettiin videossa miten pääsee ampumaan jouskarilla ihmisiä. Melkoinen ero siihen, että mitä on kuvattu tässä tekstissä. Onko tämä siis sama peli ja myyty aivan helvetin huonosti tekijöiden toimesta vai, siis tässä nyt joku muu kyseessä?
Tässä vielä toi traileri minkä näin ja näyttää enemmän actionpeliltä kuin muulta.
Jatkokommentit, kun tuli tutkittua grafiikkaa.En tiedä onko korjattu tai parannettu niitä väkijoukokkoja ja niiden "bugittamists". Sen takia en itse tätä voinut pelata. NPC hahmot warppaili, nytkyi ja clippaili toistensa läpi jatkuvasti. Myös se etäisyys, millä NPC hahmojen vaatteiden fysiikat alkoi toimia, oli joku 10m pelihahmosta. Vaatteet tuntuivat myös usein "vaihtuvan" hahmojen päällä ihan siinä lähietäisyydellä.
Ihan järkyttävän näköistä oli meno siis NPC hahmojen osalta, silloin joskus 2015, kun tätä viimeksi kokeilin pc:llä, täysillä asetuksilla. Pelissä ollaan kuitenkin niin usein tuolla ihmisten ilmoilla, että en itse pystynyt vaan pelaamaan. Katolta kun kattoi, niin aika psykedeelinen oli näkymä, vaatteiden "vilkkuessa", hahmojen kävellessä toistensa läpi ja warppaillessa. Porukka valittelee jostain CP2077:n kääntyessä häviävisyä NPC hahmoista, mutta tässä se meno vasta Benny hilliä olikin.
...
Mitäs itse koit ärsyttäväksi?A Plague Tale: Innocense
Löysin pelin vahingossa XBoxilla kun etsin jotain pelattavaa.. Eli tuli täytenä yllätyksenä, koskaan
edes kuullut mistään tälläisestä. Aivan loistava peli, jos tykkää tarinavetoisista.. Ei tuossa kauaa mennyt
kun pääsi tarinaan mukaan ja loppuunhan se oli vedettävä tavalla tai toisella.
Noh, okei, oli muutamia ärsyttäviä elementtejä mutta eipä nuo sinänsä itse peliä spoilanneet.
Code Veinhän myöhästyi useamman kerran ja lopulta julkaistiin 2-3 vuotta myöhässä. Ostin tietysti kun olen kova souls-pelien fani.Code Vein (PC, Xbox gamepass)
Tämä peli on lyhyesti sanottuna Anime Souls. Ja varsin tylsä. Jaksoin jotain vajaat 7h ennen kuin kiinnostus lopahti totaalisesti ja kesken jäi.
Vastaan vaikka multa ei kysyttykään. Tämä isolla rahalla tehty AAA-peli tuli mulle täysin nurkan takaa. Yleensä näistä kuulee jo paria vuotta ennen. Tämä on näitä Unchartedin tapaisia jotka ei kiinnosta. Semmosia väärin tehtyjä pelejä minun mielestä joissa keskitytään vääriin asioihin. Hienot animaatiot mutta kankea ohjaus, tarinaan on panostettu mutta pelaaminen on yksinkertaista ja hidasta. Spoilaamatta tyydyn sanomaan, etten pitänyt viimeisistä tunneista.Mitäs itse koit ärsyttäväksi?
Heh, oma mielipide kyl pelistä laski varsinki viimeisten tuntien aikana, joskin osa siitä oli varmaan ihan sitä, että sen pakkopullana yritti eilen vetää läpi. Oli todella lähellä että jäi kesken 30min ennen pomotaistelua ja pomotaistelun aikanakin.Spoilaamatta tyydyn sanomaan, etten pitänyt viimeisistä tunneista.
Oli jotenki oikee kilpailua siitä kuka ärsytti eniten. Sit välillä saat ohjata jotain neljää hahmoa yhtä aikaa ja osa niistä kävelee ihan suosiolla rottiin ja "instadeath". Tai sit kaikki mahutaan piiloon jonku yhden ruohonkorren taakse ku vartija etsii meitä. Ylipäätään se usean hahmon ohjaaminen oli vähän hassua kun sitä ensin siinä alussa ajetaan "että näin teet ja näin pelaat tätä peliä" ja sit sitä ei käytetty koko loppupelissä mihinkään.Mun mielestä a plague tale oli muuten varsin hyvä, mutta alkupuolen tapahtumien jälkeen mä aloin vihaamaan sitä mukana roikkuvaa kakaraa koko sydämestäni ja pari kertaa jätin sen ihan tarkoituksella rottien syötäväksi.
Kuulosti niin hauskalta että piti ihan vilkaista youtubesta letsplay:tä ja tosiaan, pelistä näyttäisi suuri osa koostuvan siitä että talutetaan jotain poikaa paikasta toiseen kädestä pitäen. Vaikea keksiä mitään typerämpää pelimekaniikkaa, ja ansaitsette varmaan jonkun mitalin jotka tällaista paskaa jaksaa pelata.Mun mielestä a plague tale oli muuten varsin hyvä, mutta alkupuolen tapahtumien jälkeen mä aloin vihaamaan sitä mukana roikkuvaa kakaraa koko sydämestäni ja pari kertaa jätin sen ihan tarkoituksella rottien syötäväksi.
Mulle tuo mekaniikka ei ollut ongelma ja onhan esim ico yks ps2:n parhaita pelejä ja sekin perustui toisen hahmon taluttamiseen kenttien läpi, mutta Yorda ei koskaan käynyt hermoille toisin kuin plague talen Hugo.Kuulosti niin hauskalta että piti ihan vilkaista youtubesta letsplay:tä ja tosiaan, pelistä näyttäisi suuri osa koostuvan siitä että talutetaan jotain poikaa paikasta toiseen kädestä pitäen. Vaikea keksiä mitään typerämpää pelimekaniikkaa, ja ansaitsette varmaan jonkun mitalin jotka tällaista paskaa jaksaa pelata.
edit: veikkaan että kaikki "this game does a lot of handholding" vitsit on jo käytetty loppuun
Se oli vissiin pääjuonen toinen pomo, mulle kolmas, joku perhosnainen. Tein välissä yhden luolastopomon, johon meni yli tunti kun piti herätellä Souls-lihasmuistia. Sunnuntaina kun peliä aloittelin niin jo silloin tuntui vähän tylsältä, mutta pistin väsymyksen illalliseksi tilaamieni wingsien aiheuttaman ruokakooman piikkiin. Eilen taas tylsyys jatkui ja paheni vaan ja siten kun olin tuota bossia pari kertaa kokeillut puolivillaisesti niin sai jäädä. Koko peli oli vaan niin pliisu.Code Veinhän myöhästyi useamman kerran ja lopulta julkaistiin 2-3 vuotta myöhässä. Ostin tietysti kun olen kova souls-pelien fani.
Alussa tuntui ihan hyvältä. On parryä ja erilaisia aseita, mutta peli alkoi puuduttamaan nopeasti. Vaikka kentissä oli korkeuseroja niin tuntui että kokoajan juostiin tylsästi tasaisella, niinkuin jonku pelin alphaversiossa. Aivan kuin pelisuunnittelijat olisivat piirtäneet kentät ruutupaperille jotka sitten vain siirrettiin peliin. Ei siinä kirjaimellisesti mitään ruutuja ollut, mutta ei puhettakaan että se olisi kiinnostava kuten soulsseissa. Pomot oli myös kummallisia, enkä oikein saanut tuntumaa niihin. Steamin pelikello jäi näyttämään 8,5h ennenku totesin pelin surkeaksi.
EDIT: Kavelilistan heppujen tunnit: 90h, 30h, 7h, 2h. Tuon 7h kohta taitaa olla kolmas pomo? En muista pääsinkö sen läpi, mutta niille paikkeille lopetin itse.
Näinhän ne minullakin ovat, mutta kun...Zerossa jätin roippeet huoneeseen minkä läpi tuli kuljettua jatkuvasti muutenkin niin kaikki oli tavallaan aina siinä matkalla.
Joo, emulaattorilla kuulemma jo vähän fiksumpi kokemus. Osalla porukkaa tosin kaatuilee ja jotain pientä visuaalista bugia, niin siitä syystä pelaan ite ns. virallisemmin. Todennäkösesti korjaavat kyllä aika nopeasti noi pienetkin jutut, jonka jälkeen ei kyllä tarvi miettiä et missä saa parhaimman kokemuksen. Valitettavaa, mutta totta.Saman verran tunteja alla, yuzulla pelailen. Ei tässä vaiheessa paljoa lisättävää, mutta toivon NMH3:n tyylistä ehostusmodia joka tuunaisi asetuksia ylemmäs. DLC:n pitäisi aueta näillä näppäimillä...
Jep, jokainen leveli tuntuu merkitykselliseltä ja vaikeustaso on omaan makuun passeli, tässä kun on taustalla esim Strange Journey Redux Expertillä ja Nocturne Hardtype. Yuzulla parilla demonilla on ollut bugiset tekstuurit ja kaatumisia sattuu ehkä kerran kolmeen tuntiin, mikä ei ole ollut ongelma kun neuroottisesti tallentelee jo ihan siitä syystä että kuolema voi olla aina nurkan takana.Joo, emulaattorilla kuulemma jo vähän fiksumpi kokemus. Osalla porukkaa tosin kaatuilee ja jotain pientä visuaalista bugia, niin siitä syystä pelaan ite ns. virallisemmin. Todennäkösesti korjaavat kyllä aika nopeasti noi pienetkin jutut, jonka jälkeen ei kyllä tarvi miettiä et missä saa parhaimman kokemuksen. Valitettavaa, mutta totta.
DLC:stä ei kiinnosta muuta kun Fiendit + Demi-Fiend. Grindaus-DLC ehkä, riippuen onko tää nyt ihan tosissaan tän kanssa et kaikki pomppas just sen +10lvl korkeemmalle mitä ite ja pitäis se erotus kuroa umpeen, tää kun jostain syystä tuntuu myös kiinnittävän huomattavasti enemmän huomiota levelierotukseen ku sarjan aikasemmat pelit.
Tämä taitaa pian pleikalle tulla myös. Odottanut kyllä. Pelasin julkaisun tienoilla pari vuotta sitten.Death´s Gambit Afterlife ollut työn alla. Kertaalleen jo läpi vetäisty, mutta tuli Bad Ending niin piti NG+ vielä kertaalleen läpäistä ja täytyy sanoa, että on kyllä aika eeppisiä noi Heroic -taistelut NG:ssä. Tuntuu oikein souls-pelien henki kun tappiinsa viritetyllä ukollakin kuolo korjaa parista osumasta.
Mullaki alko kiinnostamaan, mutta pakko kysyä onko Blasphemous tai Salt & Sanctuary tai Hollow Knight pelattuna? Voiko tuota verrata niihin? Pidin Salt & Sanctuarystä ja Hollow Knightista, mutta Blasphemous oli yksinkertaisesti huono vaikka onkin vähän "samaa genreä".Death´s Gambit Afterlife ollut työn alla. Kertaalleen jo läpi vetäisty, mutta tuli Bad Ending niin piti NG+ vielä kertaalleen läpäistä ja täytyy sanoa, että on kyllä aika eeppisiä noi Heroic -taistelut NG:ssä. Tuntuu oikein souls-pelien henki kun tappiinsa viritetyllä ukollakin kuolo korjaa parista osumasta.
Death's Gambit on ainakin monipuolisempi kuin Blasphemous sekä jos en ihan väärin muista niin taistelultaan lennokkaampi. Väistely mukavampaa jne. Ulkoasultaan ei myöskään niin ankean masentava.Mullaki alko kiinnostamaan, mutta pakko kysyä onko Blasphemous tai Salt & Sanctuary tai Hollow Knight pelattuna? Voiko tuota verrata niihin? Pidin Salt & Sanctuarystä ja Hollow Knightista, mutta Blasphemous oli yksinkertaisesti huono vaikka onkin vähän "samaa genreä".
No eihän tämä hirveenä parantanut loppua kohden. Siinä missä vaikka San Andreas ja Vice tuntui jotenkin "kiihtyvän" loppua kohden, tämä tuntu jotenki tasapaksulta lähes alusta loppuun. Varsinki pari viimistä tehtävää (Big one ja se viimeinen) oli jotenki todella nihkeitä jossa vähän ammuskeltiin vaan ja sit ajettiin autoa ilman kummempaa painetta tai jännitystä. Muutenki jotenki tuntui yhä enemmän että nuo tehtävät on kaikki vähän tommosia "opettele uusi mekaniikka", jota ei sit oikeastaa käytetä mihinkään. Olis ehkä ollut jotenki mielekkäämpi jos olis vaikka osa jutuista ollut skipattavana välivideona, kuin se, että ruudulle lävähtää ohjeita millon mitäki juttua käytetään ja sit jotenki muuten olis tehty sitä syvyytä niihin tehtäviin.GTA V (PC)
Tuli otettua uudelleenpeluuseen pitkästä aikaa, en tätä ole ku kertaalleen aikanaan pelannut ja vähän semmonen kädenlämpönen fiilis tästä jäi viimeksi. Noh ei hirveenä tuntemuksia herätä edelleenkään, en oikee oo hirvee fani että on nuo kolme hahmoa, vaikka se sinällään toimivampi on kuin se "ryysyistä viikossa rikkauksiin" mikä vanhoja pelejä vaivasi. Myöskään en tykkää yhtään tosta Trevor hahmosta, ja haluaa sen tehtävät vaan äkkiä skippailla läpi. Paljonhan tässä on vähän samaa "ongelmaa" kuin viime pelissäkin, että jokainen missio tuntuu jotenki tutorialilta ainaki puoleen väliin peliä asti ku opetellaan uusia ja uusia näppäimiä uusille toiminnoille. Osa tehtävistä on ihan puhasta sivukauhtaa naamioituna tarinaksi "hei mennään metsästämään" yms. Nelosessakin vaivannut hiiritähtäyksen tarkkuus vaikuttaa vähän peliin ku pystyy jokaisen ahistelevan kuskin tappamaan ilman että tarttis oikeesti ajaa kilpaa. Osa tehtävistä loppuu aika nopeaa siihen, että ammut vaan. Bonuksena tätä kaupunkia on vaan kiva ihailla, ei siksi että se olisi jotenkin hieno tai komea kaupunki vaan sen yksityiskohtien vuoksi. Lähinnä siis ajatuksena, että "tämmönenki jaksettu laittaa tähän". Toisaalta pelialue on nii iso, että yksityiskohdat alkaa vähän hukkua tuonne ja yksinpelissä ei tuota pelialuetta ihan hirveenä opi, vaan kartan ja GPS:n voimalla mennään. Myöskin kerättävät tulee kerättäväksi vasta myöhemmin, ja muistaakseni ne oli aika tylsiä ja harvassa, että sekin vähän "tylsää". Meikästä esim. oli kiva Vice Cityssä ne hidden packaget kun niistä oikeasti sai jotain kivaa ja niitä oli jopa välillä ihan kiva "etsiä" koska se ei ollut mikää loputon työmaa. Nyt ei käy edes mielessä, että kävis kurkkaamassa mitään paikkaa, koska ei siellä vaan ole mitään. Sinällään realistista, toisaalta tylsää. Jonkin verran tympäsee myös tuo online systeemin vaikutus yksinpeliin, sain juuri vinkin hahmolta, että sijoitappa tähän osakkeeseen, paha vain kun osakemarkkinat jolla sitä myydään on kiinni kun on joku onlinetauko tms. Eli hahmoilta jäi rahat saamatta tästä vinkistä. Toisaalta eipä sillä rahalla muistaakseni tässä ihan hirveesti tehnyt, nuo ostettavat paikat oli muistaakseni aika tylsiä ja merkityksettömiä toisin ku esim. Vicessä.
Mulla on aina Act 3 alkupuolella pelikello näyttänyt jo 60min, vaikka ei olla edes mielestäni millään tavalla hidasteltu. Act 4 asti ei olla edes päästy, hyytyy viimeistään Act 3 bossiin.Gunfire Reborn
Yksi loppuun asti pelattu pelisessio kaikkine sivualueineen vie noin 45 - 60 min, jonka lisäksi pelin voi tallentaa actien välissä jos haluaa jatkaa myöhemmin - sopii siis lyhyempinäkin annoksina nautittavaksi.
Kattelin just että eilen mentiin reincarnation 3 runi muutamaa minuuttia alle tunnissa, mutta sitten taas eka nightmare sooloruni oli jotain 75 minuuttia. Aika paljonhan tuo tosiaan vaihtelee.Mulla on aina Act 3 alkupuolella pelikello näyttänyt jo 60min, vaikka ei olla edes mielestäni millään tavalla hidasteltu. Act 4 asti ei olla edes päästy, hyytyy viimeistään Act 3 bossiin.
Toimii valitettavasti vain single playerissa. Kun käytät siinä "välihuoneessa" actien välillä nuotiota niin peli tallentuu ja voit ton jälkeen sammuttaa pelin ja painaa continue. Tuo on myös sellainen että jos jätät single player pelin kesken niin joudut pelaamaan sen loppuun ennenkö voit aloittaa eismerkiksi toisen multiplayer pelin, ellet sitten halua hylätä tuota tallennettua peliä.Mutta tämä tallennustieto oli ihan uusi. Toimiiko moninpelissä? Miten tuo hoituu ja miten siitä jatketaan? Entä jos porukka ei ole sama?
Tää peli tuli kans itelle black fridayna vastaan. En o mitää roguelikejä ikinää pelaillu ni aattelin kerranki testata jotai vähä perus fps räiskinnästä poikkeavaa. Hyvin on kyllä maistunu tämä peli. Vielä vähä opettelua minkälaista buildia lähtis rakentaa milläkin hahmolla kun vaikeustaso nousee. Toki tuuristakin kiinni mitä loottia saa. Vähä heikonlaisesti ite päässyt ainakin multiplayeriin. Eikö porukka pelaa vai pelaavatko vaan vaikeemmalla tasolla sitten enempi, tiiä tuosta.Gunfire Reborn
Kyseessä indieporukan kyhäämä first-person roguelike räiskintä, joka ammentaa selvästi Borderlandsista vaikutteita lootin ja talenttien osalta. Voi pelata 1-4 pelaajan voimin, joskin porukassa tämä selvästi loistaa ja on kieltämättä vähän helpompikin kun tiimikaverit voi nostaa henkiin tarvittaessa.
Tullut nyt pelattua tätä noin 50 tuntia ja täytyy myöntää että tämä on kyllä aivan helmi tekele, etenkin cooppina pelattuna. Peliin rakennettu kehityskaari (unlockatut aseet + scrollit ja runien yli säilyvä skilltree) muistuttavat hieman Hadeksen mekaniikkoja, joka ainakin itselleni uppoaa äärimmäisen hyvin. Joka hahmolla on vähän erilainen pelityyli ja tähän asti vaikuttaa siltä että kullekin noista löytyy ihan toimivia buildeja. Ammuskelu ja toiminta on toteutettu smoothisti ja kentästä toiseen kasvavat damagenumerot ovat ihan tyydyttäviä seurata.
Suosittelen aika varauksetta tällaisten looter-shooterien ystävälle. Jos pidätte Risk of Rain 2:sta, niin tämäkin uppoaa hyvin suurella todennäköisyydellä. Yksi loppuun asti pelattu pelisessio kaikkine sivualueineen vie noin 45 - 60 min, jonka lisäksi pelin voi tallentaa actien välissä jos haluaa jatkaa myöhemmin - sopii siis lyhyempinäkin annoksina nautittavaksi.